abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210971102
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die laadt bij mij niet de laatste tijd.
Deze wel? https://archive.ph/
pi_210971105
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:32 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het merendeel van de Oost Europeanen naar Israel zijn gegaan na de holocaust van de Westerse wereld.
Dat heb ik wel voor je, wees gerust.

Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Israël zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Israël'' gaan, want toen bestond Israël nog niet.

Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tweeën te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.

Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.

VN is met twee plannen gekomen:
1. twee staten
2. Palestijnse federatie

Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van het Brits Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Israël. Een paar uur later verklaarde Syrië. Irak, Jordanië, Libanon en Egypte de oorlog aan Israël.

De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 16-10-2023 14:09:46 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:43:53 #228
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210971125
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Tl;dr
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:44:06 #229
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210971126
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.
Hahaha, straffen, daar doen we hier niet aan hè, je kunt moeiteloos je dienstplicht in een tweede land voldoen, of dat nou Turkije of Israël is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210971131
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Voornamelijk. Maar ook de Europese Joden daar wijken van Europa af. Ze passen zich aan aan de culturele hegemonie in het Midden-Oosten.

Daarom ook de stijgende invloed van kolonisten op de WestBank. Het was helaas niet tegen te houden. Sinds Joden zich gingen vestigen, in het Midden-Oosten was het gedoemd om te mislukken.
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
pi_210971139
quote:

[..]

-knip-
Bron?
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:45:32 #232
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210971144
quote:

[..]

Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Israël zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Israël'' gaan, want toen bestond Israël nog niet.

Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tweeën te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.

Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.

VN is met twee plannen gekomen:
1. twee staten
2. Palestijnse federatie

Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van de Britse Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Israël. Een paar uur later verklaarde Syrië. Irak, Jordanië, Libanon en Egypte de oorlog aan Israël.

De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.
Interessant. Bedankt!
Nooit meer slapen
pi_210971156
quote:
99s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:28 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.

Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".
Wellicht bedoel je het niet zo, maar ik zie dit soort type reacties regelmatig.

Moet het een wedstrijdje zijn wat erger is en heeft wreedheid/moorden maar 1 definitie of moet je persé een gradatie eraan geven?

Kan het ook (en even) wreed gevonden worden dat een regering mensen faciliteert met wapens om andere (onschuldige) mensen weg te jagen en in ergste geval te doden?

Ik gruwel (en huil) om de beelden en verhalen die ik zie van vrouwen die op vreselijke wijze zijn verkracht en vermoord en ik huil ook om de verhalen van vrouwen die voor hun ogen hun man gedood zien worden omdat ze niet snel genoeg uit hun huis waren en ze de wraak en haat van een ander over zich heen krijgen.

In beide gevallen geeft het mij hetzelfde boze, verdrietige en machteloze gevoel en zie ik het als moord en wreedheid.
pi_210971164
Op social media zie je ook steeds meer beelden langskomen van huizen in Europa die gemerkt worden met een davidster om aan te tonen dat daar Joden wonen, brrrrr wat een enge bedoeling, ik blijf mij maar verbazen hoe laconiek hiermee wordt omgegaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210971178
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik doe het even uit mijn hoofd, ik zit op de telefoon en het werkt allemaal maar kut. De aantallen kunnen een beetje afwijken, maar zal niet veel zijn. Voor meer info kun je wellicht de gegeven links doornemen.

Irak - Joden hadden daar in het begin van de 20e eeuw best wat invloed, tot ongenoegen van een deel van de bevolking. Bagdad was ook een vrij joodse stad. In 1948 toen Irak in oorlog ging met Israël werden de joden ineens hard aangepakt. Velen werd onteigend, gevangengezet of gemarteld. In twee jaar tijd - Operation Ezra - werden ruim 100k joden uit Irak geevacueerd. Volgens mij daarna ook nog een aanzienlijk deel richting het toen nog 'vrije' Iran. In 1967 na de Zesdaagse oorlog werden de overgebleven Joden wederom aangepakt, en ik meen in 1969 werden er een aantal publiekelijk opgehangen. Ondanks het verbod om emigratie (!) werd het wel gedaan, veelal via Koerdistan naar Iran.

Iran - daar was het al vroeg ook zeik. Volgens mij al in zeshonderdzoveel nadat de Moslims de controle hadden overgenomen. Onder de Qajar dynastie zat er wat verbetering in en vooral onder Sjah hadden de Joden het goed. Vanaf Khomeini is dat - ondanks de belofte op religieuze vrijheid - wel steeds verder bergafwaarts gegaan. Het aantal joden is ook drastisch verminderd, veelal vertrokken naar de VS overigens.

Algerije > Vanaf 1963 alleen moslims konden staatsburger zijn. Ca. 130k Joden zijn naar Frankrijk vertrokken, 10k naar Israël. Zouden er 100 ofzo zijn op vandaag.

Egypte - vanaf de jaren 50 begonnen ze actief de Joden te verdrijven, o.a. door hun eigendommen te confisqueren. Er zijn nog maar enkele Joden in Egypte vandaag de dag.

Libië - In Libie werd natuurlijk onder de fascistische regeringen al flink aan het aantal joden 'gewerkt'. Echter ook ná de oorlog vonden er direct pogroms plaats in Tripoli. Na het stichten van Israël braken er opnieuw ongeregeldheden uit, de joden vochten terug en dat werkte nog meer antisemitisme in de hand. Enkele tienduizenden zijn naar Israël gevlucht. Begin jaren 60 voerde Libië een of andere wet is, waarbij vrijwel alle overgebleven joden werden geweigerd voor het staatsburgerschap. Na de Zesdaagse Oorlog, waarbij het weer tot ongeregeldheden kwam, is 90% van de overgebleven bevolking naar Italië gevlucht. Na de overnamen van Khadaffi onteigende hij de joden. Volgens mij wonen er geen joden meer in Libië.

Marokko - In het begin van de 20e eeuw was er een grote groep Joden, ruim 200k in Marokko. Tot de oprichting van Israël was het koek en ei, daarna begonnen de ongeregeldheden. Er werden tientallen joden vermoord, dit leidde tot ca 20k Joden die het land ontvluchtte. Marokko verbood de emigratie naar Israël in de jaren vijftig. Joden waren de grootste groep hoogopgeleiden en mede daardoor bezette ze ook hoge functies in de politiek. Verbod werd begin jaren 60 weer opgeheven. Operation Yachin (?) was een vrij bizar iets, de VS/Israël kochten min of meer de Joden van Marokko, wat resulteerde in ca 100k joden die naar Israël gingen. Na de Zesdaagse Oorlog liepen de spanningen weer gigantisch op, resulteerde in wederom een exodus van tienduizenden, die veelal naar Europa trokken. Er zijn nog duizenden Joden in Marokko en ze hebben het er over het algemeen prima naar mijn weten.

Syrië - Enkele tienduizenden Joden in Syrië werden vanaf 1946 na de onafhankelijd direct hard aangepakt. Zo stond er op emigratie naar gebied Palestina de doodstraf, werden er pogroms uitgevoerd. Begin jaren 50 werden alle banktegoeden bevroren en de joden onteigend. Volgens mij kregen ze zelfs een reisverbod dat ze niet verder dan 5 km van hun huis weg mochten. Veel meer weet ik eigenlijk niet zo over Joden in Syrië, maar wel dat het steeds verder bergafwaarts is gegaan qua aantallen. Of er nu nog überhaupt joden wonen durf ik niet te zeggen.

Tunesië - Ook hier weer uiteraard het tweede wereldoorlog verhaal. Ruim 100 joden zijn uit Tunisië naar vernietigingskampen in Europa gebracht. Nog voor de onafhankelijkheid tekende zich al antisemitisme af. Na de onafhankelijkheid in 1956 werden complete joodse wijken gesloopt onder het motto van stedelijke heropbouw etc. Ook de Zesdaagse oorlog zorgde weer voor een opleving in het geweld. Tussen de onafhankelijkheid en het gezeik van de Zesdaagse Oorlog hebben een kleine 50k joden Tunesië verlaten, dat zijn ze bijna allemaal.
pi_210971201
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
Europese Joden die naar Israel gaan, larpen inderdaad met met een hele verre oorsprong van hun genetische materiaal. Inderdaad, rationeel gezien volstrekt belachelijk om dan als kolonist op bijvoorbeeld de WestBank te gaan wonen.

Klopt. En nu?
pi_210971204
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:45 schreef KoningWouter het volgende:
Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking.
En waarom maakte ze maar 30% uit van de bevolking? Omdat ze al eeuwen vervolgd werden in die gebieden, net zoals de christenen of andere geloven die hun landen en huizen bezet zagen worden en velen daarna vermoord werden. Fantastisch die geschiedenis als je er niet selectief naar kijkt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:52:46 #238
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210971227
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En waarom maakte ze maar 30% uit van de bevolking? Omdat ze al eeuwen vervolgd werden in die gebieden, net zoals de christenen of andere geloven die hun landen en huizen bezet zagen worden en velen daarna vermoord werden. Fantastisch die geschiedenis als je er niet selectief naar kijkt.
Wat is dit nou weer. Dit heb ik helemaal nooit getypt. :')
Nooit meer slapen
pi_210971234
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik doe het even uit mijn hoofd, ik zit op de telefoon en het werkt allemaal maar kut. De aantallen kunnen een beetje afwijken, maar zal niet veel zijn. Voor meer info kun je wellicht de gegeven links doornemen.

Irak - Joden hadden daar in het begin van de 20e eeuw best wat invloed, tot ongenoegen van een deel van de bevolking. Bagdad was ook een vrij joodse stad. In 1948 toen Irak in oorlog ging met Israël werden de joden ineens hard aangepakt. Velen werd onteigend, gevangengezet of gemarteld. In twee jaar tijd - Operation Ezra - werden ruim 100k joden uit Irak geevacueerd. Volgens mij daarna ook nog een aanzienlijk deel richting het toen nog 'vrije' Iran. In 1967 na de Zesdaagse oorlog werden de overgebleven Joden wederom aangepakt, en ik meen in 1969 werden er een aantal publiekelijk opgehangen. Ondanks het verbod om emigratie (!) werd het wel gedaan, veelal via Koerdistan naar Iran.

Iran - daar was het al vroeg ook zeik. Volgens mij al in zeshonderdzoveel nadat de Moslims de controle hadden overgenomen. Onder de Qajar dynastie zat er wat verbetering in en vooral onder Sjah hadden de Joden het goed. Vanaf Khomeini is dat - ondanks de belofte op religieuze vrijheid - wel steeds verder bergafwaarts gegaan. Het aantal joden is ook drastisch verminderd, veelal vertrokken naar de VS overigens.

Algerije > Vanaf 1963 alleen moslims konden staatsburger zijn. Ca. 130k Joden zijn naar Frankrijk vertrokken, 10k naar Israël. Zouden er 100 ofzo zijn op vandaag.

Egypte - vanaf de jaren 50 begonnen ze actief de Joden te verdrijven, o.a. door hun eigendommen te confisqueren. Er zijn nog maar enkele Joden in Egypte vandaag de dag.

Libië - In Libie werd natuurlijk onder de fascistische regeringen al flink aan het aantal joden 'gewerkt'. Echter ook ná de oorlog vonden er direct pogroms plaats in Tripoli. Na het stichten van Israël braken er opnieuw ongeregeldheden uit, de joden vochten terug en dat werkte nog meer antisemitisme in de hand. Enkele tienduizenden zijn naar Israël gevlucht. Begin jaren 60 voerde Libië een of andere wet is, waarbij vrijwel alle overgebleven joden werden geweigerd voor het staatsburgerschap. Na de Zesdaagse Oorlog, waarbij het weer tot ongeregeldheden kwam, is 90% van de overgebleven bevolking naar Italië gevlucht. Na de overnamen van Khadaffi onteigende hij de joden. Volgens mij wonen er geen joden meer in Libië.

Marokko - In het begin van de 20e eeuw was er een grote groep Joden, ruim 200k in Marokko. Tot de oprichting van Israël was het koek en ei, daarna begonnen de ongeregeldheden. Er werden tientallen joden vermoord, dit leidde tot ca 20k Joden die het land ontvluchtte. Marokko verbood de emigratie naar Israël in de jaren vijftig. Joden waren de grootste groep hoogopgeleiden en mede daardoor bezette ze ook hoge functies in de politiek. Verbod werd begin jaren 60 weer opgeheven. Operation Yachin (?) was een vrij bizar iets, de VS/Israël kochten min of meer de Joden van Marokko, wat resulteerde in ca 100k joden die naar Israël gingen. Na de Zesdaagse Oorlog liepen de spanningen weer gigantisch op, resulteerde in wederom een exodus van tienduizenden, die veelal naar Europa trokken. Er zijn nog duizenden Joden in Marokko en ze hebben het er over het algemeen prima naar mijn weten.

Syrië - Enkele tienduizenden Joden in Syrië werden vanaf 1946 na de onafhankelijd direct hard aangepakt. Zo stond er op emigratie naar gebied Palestina de doodstraf, werden er pogroms uitgevoerd. Begin jaren 50 werden alle banktegoeden bevroren en de joden onteigend. Volgens mij kregen ze zelfs een reisverbod dat ze niet verder dan 5 km van hun huis weg mochten. Veel meer weet ik eigenlijk niet zo over Joden in Syrië, maar wel dat het steeds verder bergafwaarts is gegaan qua aantallen. Of er nu nog überhaupt joden wonen durf ik niet te zeggen.

Tunesië - Ook hier weer uiteraard het tweede wereldoorlog verhaal. Ruim 100 joden zijn uit Tunisië naar vernietigingskampen in Europa gebracht. Nog voor de onafhankelijkheid tekende zich al antisemitisme af. Na de onafhankelijkheid in 1956 werden complete joodse wijken gesloopt onder het motto van stedelijke heropbouw etc. Ook de Zesdaagse oorlog zorgde weer voor een opleving in het geweld. Tussen de onafhankelijkheid en het gezeik van de Zesdaagse Oorlog hebben een kleine 50k joden Tunesië verlaten, dat zijn ze bijna allemaal.
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
pi_210971237
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:53:58 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971241
quote:

[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).

quote:
Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
pi_210971253
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Uiteraard is dat het. Israel is een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten.

Het land gaat alleen steeds meer haar eigen weg. Wat in mijn optiek niet de bedoeling mag zijn.
pi_210971256
quote:

[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.

@miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:56:16 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971261
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?
pi_210971276
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.

@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.

Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:57:49 #246
5428 crew  miss_sly
pi_210971277
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.

Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210971280
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
pi_210971285
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.

Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Israëliër hebben gesneden.
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.

Let op, harde beelden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210971286
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).

Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?

Nuances, nuances :)
Ja hoor, als Hollander verlies je gelijk je baan bij kritiek op Israel. Echt waar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:58:59 #250
5428 crew  miss_sly
pi_210971295
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @Momo wel. Wat een onzinnige post dit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')