In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
Gefinancieerd door hun decadente broeders in Qatar. "From the sea to the sea."
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Goed plan, bij Qatar lijkt me wel aardig, dan zit meteen het leiderschap van Hamas wat dichterbij hun volgelingen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Dan is de opmerking van @:Tekaschi mijns inziens wel terecht, als het niet zeker is of het nu wel of niet is gebeurd.
Want dan kan @:Chadi nooit met droge ogen beweren dat het 100% niet is gebeurd. [..] Dat laatste ben ik overigens wel met je eens.
Nee, dat kan @Chadi wat mij betreft net zo min beweren als dat @Tekaschi kan beweren dat het wel zo is. Er is hierover voor zover ik heb gezien en gelezen geen 100% duidelijkheid. Maar dus zou het beiden sieren om wat nuance aan te brengen en iets niet te brengen als feit wanneer dat niet zo is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende: Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.
Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Israëliër hebben gesneden.
Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende: Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
Nee, wat jij gezien hebt is die stroom aan propaganda die ik ook al een week zie op de social media's. en het was geen pro Trump propaganda of Russische propaganda wat we zagen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.
Dat maakt het natuurlijk een stuk minder erg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 11:10:56 ]
Gemaskerde kolonisten Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Israëliërs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Israëlische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Israëlische media negeerde het.
Het houd niet op, je kinderen zouden er maar op school zitten, aan de andere kant ze wonen in Frankrijk is normaal aan het worden daar.
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.
Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende: Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.
De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.
Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende: Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.
quote:
Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.
[..] De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.
Er zit aan beide kanten bloed aan de handen. Als je mensen als beesten gaat behandelen ga je ook beesten creeren.
Dat vervolgens het westen ogenschijnlijk stijf achter Israel ging (!) staan is onbegrijpelijk. Gelukkig is die onvoorwaardelijke steun vrij snel ingetrokken.
[..] Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt. [..] Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.
Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.
[..] En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.
Wat ik NL doe is ervoor zorgen dat zulke gruwelheden als tijdens ww2 nooit meer plaats zullen vinden in het westen daarom zal ik nooit zwijgen als het gaat om volk wat hier rondloopt op te roepen tot genocide en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af. Daarbij beginnen over gestolen land wetende wat die ideologie al 1400 jaar doet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.
Mogen we met deze redenatie alle 15.000 pro-Palestijnse demonstranten van gisteren naar Gaza wensen, of hoe werkt dat precies ?
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af.
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?
Ugh, afgelopen week geen zin in gehad maar net toch eventjes in de Gaza-feed van X gedoken... wat een miserie. Niet normaal. Al die kindjes, diertjes , ouders....
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Voor de dood van die 54 Palestijnen gaat niemand voor veroordeeld worden.
quote:
Onderzoek van de Israëlische organisatie Yesh Din bleek dat 93 procent van al het onderzoek naar aanvallen door kolonisten op Palestijnen op de bezette Westoever tussen 2005 en 2022 zonder aanklacht werden gesloten. Yesh Din kwam er ook achter dat meer dan 80 procent van alle Palestijnse klachten bij de Israëlische politie helemaal niet werden onderzocht.
En dan vinden wij in het westen het gek dat niet westerlingen hier een probleem mee hebben