abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210970957
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nee, jouw reactie is bijzonder. Vrij stereotyperend ook. Misschien moet je even afstand tot fok bewaren en straks weer terugkomen.
Uiteraard pop
pi_210970959
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je moet zelluf nadenken! Alle berichten over dingen die Israel goed doen kloppen en alle berichten over dingen die Israel niet goed doen kloppen niet!

Tadaa! Alle discussie voorbij.
Krijg last van vermoeidheid met al die posts hier.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:22:19 #203
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210970961
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet te lezen zonder abo.
Dus is het niet waar.
Nooit meer slapen
pi_210970963
quote:
Juist ja, aldus een Egyptische woordvoerder.

quote:
Maar de grens met Egypte is nu dicht en blijft ook dicht.

Tot voor het geweld losbarstte, was de grensovergang in Rafah open voor goederentransport en personenverkeer, maar dat werd door Egypte en Israël zeer strikt gecontroleerd. Uit veiligheidsoverwegingen, om wapensmokkel en militanten van Hamas tegen te houden.
quote:
Als Egypte nu duizenden vluchtelingen binnenlaat, willen zij nog wel terugkeren naar Gaza? Een openluchtgevangenis met weinig water, stroom en elektriciteit? Egypte wil beslist geen groot vluchtelingenkamp permanent op zijn grondgebied."
Bron

quote:
Tegen wil en dank speelt Egypte een sleutelrol in de oorlog. Afgelopen woensdag, toen de humanitaire situatie in de Gazastrook verder verslechterde na het uitvallen van de enige energiecentrale, was het voor Egypte onbespreekbaar om veilige corridors voor vluchtelingen op te zetten.

Vrijdag veranderde er niets aan dat standpunt na de oproep van het Israëlische leger aan ruim een miljoen Gazanen om naar het zuiden te vertrekken, waarmee de druk op de Rafah-grensovergang alleen maar toenam.
Bron

En een ander geluid uit de volkskrant:

quote:
Egypte durft het niet aan om de grens met de Strook van Gaza open te stellen. Officieel gebeurt dat uit angst voor Israëlische bombardementen, zoals die zich de afgelopen week een paar keer hebben voorgedaan. Maar de Egyptenaren vrezen vooral voor de komst van tienduizenden en misschien wel honderdduizenden Palestijnse vluchtelingen die het belegerde Gaza proberen te ontvluchten.
Bron

Heb het de laatste dagen al vaker gezegd, nieuws uit islamitische hoek wat negatief afstraalt op Israël en Joden zijn bij voorbaat niet te vertrouwen, dan hebben mensen blijkbaar geen idee waar dit conflict echt om draait.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:22:43 #205
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210970965
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Krijg last van vermoeidheid met al die posts hier.
Soms even wat afstand nemen en een rondje lopen doet een mens goed. ^O^
Nooit meer slapen
pi_210970970
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
je zou hier in dit topic eens het tegenovergestelde kunnen proberen, zeggen dat Israël iets verkeerds doet. Dan wordt er ook emotioneel gereageerd en dat door mensen die (in tegenstelling tot…) wel hun blik open hebben staan :+
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:23:18 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210970974
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Juist ja, aldus een Egyptische woordvoerder.
Klopt, dat staat er vrij letterlijk bij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:24:48 #208
5428 crew  miss_sly
pi_210970983
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Klopt, dat staat er vrij letterlijk bij.
En de Egyptenaren liegen, dat weet je toch wel?
Israel is alleen maar goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:25:36 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210970989
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En de Egyptenaren liegen, dat weet je toch wel?
Israel is alleen maar goed.
Ik ben (nog) niet zo bekend met de acts in dit topic.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210970991
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Soms even wat afstand nemen en een rondje lopen doet een mens goed. ^O^
Zeker. Maar minder onzin ook.
pi_210970999
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:
De ergste vervalsingen in de Hamas-oorlog

Artikel over propaganda van Hamas waar meteen enkele beelden debunked worden en zoals verwacht dode kinderen/mensen zijn van eerdere conflicten in de islamitische wereld waar nu Israël/Het Westen de schuld van krijgt.
Vreselijk. Het is nauwelijks meer na te gaan wat wel waar en niet waar is als je er niet zelf bij bent geweest. De hoeveelheid propaganda en nepnieuws wat in de jaren is verspreid rondom dit conflict is enorm en de propagandamachine loopt aan beide kanten nog altijd op rap tempo door.

Las zojuist dat mogelijk een pro-Israel partij advertentieruimte heeft gekocht bij Apple waardoor kinderen nu bij het spelen van spelletjes als Angry Birds vreselijke beelden en teksten te zien krijgen als anti-Hamas propaganda. Ik snap echt heel goed de woede van Israël, maar dit is absurd en niet de manier.

Note aan de polarisatie-bende:
Hiermee wil ik de daden en propaganda van Hamas dus niet verzachten alsook geen ja maar Israël ... zeggen.
Het is gewoon een constatering dat er heeeeel veel propaganda en gekleurd/nepnieuws wordt verspreid en ook op absurde wijze.
En dat we denk ik hier best wat voorzichtiger mogen zijn met de harde uitspraken en zwart/wit-stellingen, want uiteindelijk kennen we toch niet de hele waarheid.
pi_210971001
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
je zou hier in dit topic eens het tegenovergestelde kunnen proberen, zeggen dat Israël iets verkeerds doet. Dan wordt er ook emotioneel gereageerd en dat door mensen die (in tegenstelling tot…) wel hun blik open hebben staan :+
I know. Bij mij zijn beide kampen boos op mij geweest. Omdat ik beide volkeren (Palestijnen (Arabieren) en Israeli's (verarabiseerde Joden) als achterlijk beschouw.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:27:53 #213
5428 crew  miss_sly
pi_210971003
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben (nog) niet zo bekend met de acts in dit topic.
Je hebt er niet eens een heel topic voor nodig, denk ik, om ze te leren kennen. Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:28:29 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210971008
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Meeste hebben een Russische achtergrond dacht ik.
Er is een enorme golf geweest van na de val van het IJzeren Gordijn, bijna een miljoen.
Er zaten er al wat in de groep Europese Joden van eerder.

Ashkenazi zijn in totaal bijna een derde van de bevolking van Israël
pi_210971009
quote:
quote:
Joodse kolonisten op de door Israël bezette Westoever misbruiken de Gaza-tragedie om Palestijnen te verjagen, zoals de bewoners van het dorp Rashash. De diefstal van land staat in een hogere versnelling. Met hulp van de regering: die deelt geweren uit aan kolonisten. Ruim vijftig Palestijnen kwamen al om.
quote:
while the world is focused on the war in Gaza, tensions have risen in the occupied West Bank, where 55 Palestinians were killed over the past week in clashes with Israeli troops, arrest raids and attacks by Jewish settlers.
Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.

Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".
pi_210971013
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet te lezen zonder abo.
https://archive.is/ niet kennen :')
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:30:13 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210971021
quote:
99s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:28 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.

Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".
De meesten kiezen eieren voor hun geld inderdaad. Mensen vermoorden en dan vrolijk verder gaan op de begrafenis van diezelfde mensen schaar ik echter wel onder wreed en kansloos uitmoorden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210971028
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
Of probeer als mens maar eens openlijk te zeggen dat een bepaald deel van een bepaalde stam foute dingen doen.....

Baan kwijt, gecanceld, OM op je dak, AIVD, CIDI, politie, terreulijst, media, enz (kortom de machtigste organen in een samenleving). En alleen bij die ene stam bekritiseren gebeurd het he, werkelijk geen enkel ander groep.
pi_210971037
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Die laadt bij mij niet de laatste tijd.
pi_210971046
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:26 schreef FYazz het volgende:

[..]
Vreselijk. Het is nauwelijks meer na te gaan wat wel waar en niet waar is als je er niet zelf bij bent geweest. De hoeveelheid propaganda en nepnieuws wat in de jaren is verspreid rondom dit conflict is enorm en de propagandamachine loopt aan beide kanten nog altijd op rap tempo door.

Las zojuist dat mogelijk een pro-Israel partij advertentieruimte heeft gekocht bij Apple waardoor kinderen nu bij het spelen van spelletjes als Angry Birds vreselijke beelden en teksten te zien krijgen als anti-Hamas propaganda. Ik snap echt heel goed de woede van Israël, maar dit is absurd en niet de manier.

Note aan de polarisatie-bende:
Hiermee wil ik de daden en propaganda van Hamas dus niet verzachten alsook geen ja maar Israël ... zeggen.
Het is gewoon een constatering dat er heeeeel veel propaganda en gekleurd/nepnieuws wordt verspreid en ook op absurde wijze.
En dat we denk ik hier best wat voorzichtiger mogen zijn met de harde uitspraken en zwart/wit-stellingen, want uiteindelijk kennen we toch niet de hele waarheid.
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Israël probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creëren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van één of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210971053
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Die zocht ik, thanks
pi_210971055
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Of probeer als mens maar eens openlijk te zeggen dat een bepaald deel van een bepaalde stam foute dingen doen.....

Baan kwijt, gecanceld, OM op je dak, AIVD, CIDI, politie, terreulijst, enz. En alleen bij die ene stam bekritiseren gebeurd het he, werkelijk geen enkel ander groep.
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).

Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?

Nuances, nuances :)
pi_210971071
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.
Israel geeft om dat laatste geen moer. Zij hebben al wat extra tijd gegeven om weg te wezen. Als Hamas die mensen stopt is het Hamas die verantwoordelijk is.
pi_210971084
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:27 schreef theunderdog het volgende:
Israeli's (verarabiseerde Joden) als achterlijk beschouw.
Heb je het nu over Mizrahi joden?
pi_210971099
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:38 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Heb je het nu over Mizrahi joden?
Voornamelijk. Maar ook de Europese Joden daar wijken van Europa af. Ze passen zich aan aan de culturele hegemonie in het Midden-Oosten.

Daarom ook de stijgende invloed van kolonisten op de WestBank. Het was helaas niet tegen te houden. Sinds Joden zich gingen vestigen, in het Midden-Oosten was het gedoemd om te mislukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')