abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210970785
Ik was benieuwd naar wat Chatgpt hierover (achtergrond joden in Israel) weet: het zegt me dat de grootse groep Joden in Israël van Oost-europese achtergrond zijn.
De Arabische joden bedragen zo een 20%.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:04:39 #152
5428 crew  miss_sly
pi_210970786
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.
En de grens mag van Israel niet open, wordt ook in verschillende artikelen gemeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:04:48 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210970788
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat enkel om mensen met een paspoort van een ander land. Dus mensen met enkel Palestijns paspoort kunnen er dan alsnog niet uit.
Oh nou dan verwacht ik dat ze de fastlanes en dutyfree-shops aan het opbouwen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:04:56 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210970789
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef damsco het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad sterk afgekeurd. Er waren grootschalige protesten tegen Hamas, woedende Moslims wereldwijd die vol afschuw reageerden. Hamas vlaggen werden verbrand, er werd opgeroepen Hamas te verjagen en vanuit de Islamtische hoek werd collectief vol afschuw gereageerd. Amen.
Je vergeet nog de nu nog na-echoënde oproep om de gijzelaars vrij te laten. Ik heb er nog kippenvel van, zo indrukwekkend!
pi_210970800
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Bij de NOS (of 1 Vandaag, weet het niet meer) hadden ze van de week ook een interview met een vrouw die identificatie deed van de lijken en die vertelde ook dat er kinderen bij waren die waren onthoofd.
Gevonden:

https://nos.nl/video/2494(...)en-door-hamas-aanval

Martelingen, afgehakte ledematen, kind onthoofd etc
pi_210970803
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef Rupibma het volgende:
Ik was benieuwd naar wat Chatgpt hierover (achtergrond joden in Israel) weet: het zegt me dat de grootse groep Joden in Israël van Oost-europese achtergrond zijn.
Dat klopt dan ook.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:06:51 #157
5428 crew  miss_sly
pi_210970805
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef damsco het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad sterk afgekeurd. Er waren grootschalige protesten tegen Hamas, woedende Moslims wereldwijd die vol afschuw reageerden. Hamas vlaggen werden verbrand, er werd opgeroepen Hamas te verjagen en vanuit de Islamtische hoek werd collectief vol afschuw gereageerd. Amen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ow ik heb gemist tussen de haat jegens Israël door en de zogenaamde oorlogsdaden die ze vermoedelijk zullen gaan plegen dat diezelfde mensen ook van mening zijn dat die terroristen moeten stoppen met het aanvallen van Israël en de gijzelaars vrij moeten laten, maar neem aan dat daar die demonstraties dit weekend in heel Europa ook voor waren.
Je zult van mij geen post zien waarin ik stel dat er geen groepen zijn die Hamas lijken aan te hangen en aan te sporen.

Maar er is niet 0 kritiek op Hamas. Dat is gewoon een leugen om te polariseren. Er is heel veel kritiek op Hamas, ook door Palestijnen zowel daar als elders in de wereld, en door andere moslims.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:07:06 #158
236264 crew  capricia
pi_210970807
quote:
Marokkaanse joden veelal. Ook naar aanleiding van de Marokkaanse pogroms op de joden daar.
quote:
Tegenwoordig leven er in Israël circa 1 miljoen Joden van Marokkaanse afkomst. Ze vertegenwoordigen hiermee de grootste gemeenschap in Israël(10%).
quote:
Rond 1948 vonden aanvallen op Joden en joodse gebouwen plaats waarbij tientallen doden vielen, de zogenaamde pogroms van Oujda en Jerada. Veel Joden emigreerden, onder andere naar de nieuwe staat Israël. In de daaropvolgende jaren bleven er onlusten plaatsvinden, zo werden er in juni 1953 43 joden vermoord tijdens rellen. Het geweld werd niet minder na de Marokkaanse onafhankelijkheid op 2 maart 1956.
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210970816
quote:
Meeste hebben een Russische achtergrond dacht ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210970818
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Je zult van mij geen post zien waarin ik stel dat er geen groepen zijn die Hamas lijken aan te hangen en aan te sporen.

Maar er is niet 0 kritiek op Hamas. Dat is gewoon een leugen om te polariseren. Er is heel veel kritiek op Hamas, ook door Palestijnen zowel daar als elders in de wereld, en door andere moslims.
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
pi_210970825
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Abbas heeft bijvoorbeeld duidelijk afstand genomen van hamas.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_210970826
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En de grens mag van Israel niet open, wordt ook in verschillende artikelen gemeld.
Juist ja, Hamas en Egypte willen zo graag die arme Palestijnse onschuldige burgers helpen maar dat mag niet van Israël dus verbiedt Israël dat Egypte de grens mag opendoen terwijl ze al dagen niet bombarderen en folders uitstrooien dat ze naar die kant moeten vanwege de veiligheid. Zal Israël wel niet langer wachten om al die onschuldige burgers te bombarderen, snel voordat Egypte de grens opent en waar westerse landen in samenspraak met Israël over aan het vergaderen zijn met Egypte.

Dat mensen beïnvloed worden door de massale propaganda uit Hamas hoek ok, maar over sommige dingen mag je heus best wel even zelf nadenken, ik denk dat Israël die mensen liever vandaag dan morgen in Egypte heeft zitten want dan kunnen ze los. De enige reden dat ze nog niet los zijn gegaan is door internationale druk en het feit dat ze niet zo barbaars zijn als die Hamas aanhangers.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:09:54 #163
5428 crew  miss_sly
pi_210970828
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
Ik denk dat dat daar nog moeilijker is dan hier op het forum :+
pi_210970832
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ twitter ]
Verschrikkelijk... geen ander woord voor.

Wat voor haat moet je dan voelen om dit soort wreedheden te begaan..
pi_210970834
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Marokkaanse joden veelal. Ook naar aanleiding van de Marokkaanse pogroms op de joden daar.
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Het ging om de tweet dat Israel geen Europees projectje zou zijn en dat ik het daar oneens mee was.
pi_210970838
quote:

[..]
Probeer als gewone Nederlander maar eens een Israël vlag voor je raam te hangen of nu op straat ervoor uit te komen dat je Israël steunt, of probeer als gewone Nederlander maar eens kritisch te zijn op die ideologie, we weten allemaal wat voor een gevolgen dat heeft.

Europa 2023... hetzelfde als Europa 1930 alleen met internet nu.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210970843
quote:

[..]
Wat gebeurt er dan?
pi_210970856
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat dat daar nog moeilijker is dan hier op het forum :+
Precies. Of in een moskee zeggen dat je die teksten over Joden in de koran misschien toch met wat meer context en interpretatie moet lezen. In plaats van letterlijk.

En nee. Ben zeker geen Israel-fan. Land maakt er ook een zooitje van.
pi_210970860
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Probeer als gewone Nederlander maar eens een Israël vlag voor je raam te hangen of nu op straat ervoor uit te komen dat je Israël steunt, of probeer als gewone Nederlander maar eens kritisch te zijn op die ideologie, we weten allemaal wat voor een gevolgen dat heeft.

Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:13:09 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210970861
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Verschrikkelijk... geen ander woord voor.

Wat voor haat moet je dan voelen om dit soort wreedheden te begaan..
Als je leest hoe Joodse kolonisten de afgelopen dagen Palestijnse dorpjes aan het uitmoorden zijn ligt daar ongeveer het antwoord van dergelijke treurigheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:13:29 #171
5428 crew  miss_sly
pi_210970867
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Juist ja, Hamas en Egypte willen zo graag die arme Palestijnse onschuldige burgers helpen maar dat mag niet van Israël dus verbiedt Israël dat Egypte de grens mag opendoen terwijl ze al dagen niet bombarderen en folders uitstrooien dat ze naar die kant moeten vanwege de veiligheid. Zal Israël wel niet langer wachten om al die onschuldige burgers te bombarderen, snel voordat Egypte de grens opent en waar westerse landen in samenspraak met Israël over aan het vergaderen zijn met Egypte.

Dat mensen beïnvloed worden door de massale propaganda uit Hamas hoek ok, maar over sommige dingen mag je heus best wel even zelf nadenken, ik denk dat Israël die mensen liever vandaag dan morgen in Egypte heeft zitten want dan kunnen ze los. De enige reden dat ze nog niet los zijn gegaan is door internationale druk en het feit dat ze niet zo barbaars zijn als die Hamas aanhangers.
Het is een optelsom van redenen waarom de grens nog niet open is, en een van de redenen is dat Israel er nog geen toestemming voor heeft gegeven en nog niet een staakt-het-vuren heeft afgekondigd.

Ik zou het op prijs stellen als je nou eens ophoudt met je beschuldigingen en 'denk nou eens zelf na' omdat iemand andere dingen zegt dan jij.

Vorige week zijn Israelische burgers het slachtoffer geworden van die vreselijke, lafhartige daad van Hamas. Maar dat maakt niet dat de Israelische regering nu niet kritisch bekeken mag worden.
pi_210970870
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. Of in een moskee zeggen dat je die teksten over Joden in de koran misschien toch met wat meer context en interpretatie moet lezen. In plaats van letterlijk.

En nee. Ben zeker geen Israel-fan. Land maakt er ook een zooitje van.
Israel heeft heel wat meer bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid in de afgelopen tijd dan vele Arabische landen bij elkaar.

Veel belangrijke wetenschappelijke ontwikkelingen zijn gedaan door israelische wetenschappers.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:13:58 #173
236264 crew  capricia
pi_210970874
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Het ging om de tweet dat Israel geen Europees projectje zou zijn en dat ik het daar oneens mee was.
Ah. Okay.
Wiki zegt dat de grootste groep in Israël joden van Marokkaanse komaf zijn. Een miljoen maarliefst. Op een bevolking van 9 miljoen.
Ik had dat eigenlijk niet verwacht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:14:25 #174
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210970877
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Israel heeft heel wat meer bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid in de afgelopen tijd dan vele Arabische landen bij elkaar.
Ja dus? :?
Nooit meer slapen
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:14:29 #175
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210970878
quote:

[..]

Nederland is altijd zo trots geweest op hun tolerantie.
Maar nu kan men niet openlijk homo zijn op straat, en tegenwoordig ook niet meer openlijk joods zijn.
pi_210970881
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.
Touche :P
pi_210970882
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:11 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wat gebeurt er dan?
'Ben je Jood geworden a sahbi? a kankerzemmer'
pi_210970885
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je leest hoe Joodse kolonisten de afgelopen dagen Palestijnse dorpjes aan het uitmoorden zijn ligt daar ongeveer het antwoord van dergelijke treurigheid.
Klinkt als nepnieuws dit.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:15:08 #179
5428 crew  miss_sly
pi_210970886
quote:

[..]

Je bedoelt zoals je hier in het topic niet moet proberen een beetje genuanceerd te posten?

Spinter -> balk.
pi_210970902
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'Ben je Jood geworden a sahbi? a kankerzemmer'
Wat is dit voor onzin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')