abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:03 #251
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_210971296
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.

@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
pi_210971298
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).
[..]

Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:44 #253
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210971303
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Israël probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creëren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van één of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.
Ik ben altijd wel aardig in het midden geweest.
Beiden partijen hebben decenia lang grote fouten gemaakt en smerige spelletjes gespeeld.

Maar met deze aanslag ben ik toch wel wat meer Pro Israel geworden, met name ook omdat de jodenhaat van westerlingen mij aardig geschokt heeft.
Er zijn massa's demonstraties voor Palestina en maar weinig voor Israel, NOS is duidelijk biased en dan mogen we nog blij zijn dat Rutte er nog zit en hij meteen duidelijk zei dat dit niet kan.

Voor het gevoel lijkt de steun voor Israel ver weg te zijn tot je met de gewone mensen gaat praten, mensen die geen activisten zijn, die niet de hele dag op Twitter zitten, dan is er wel een aardig brede steun voor Israel.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:45 #254
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210971304
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.

Let op, harde beelden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat filmpje bedoelde ik. Ah het waren beelden uit Gaza.
Nooit meer slapen
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:55 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971311
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.
pi_210971312
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @:Momo wel. Wat een onzinnige post dit.
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
pi_210971316
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
Je wilde weten waar alle Arabische joden zijn gebleven. Dat heb ik je net uitgelegd. Dat het merendeel van de joden in Israël Europees is, geeft geen antwoord op de vraag waar de Arabische joden zijn gebleven, toch?

In het kort dus: die zijn ook voor een groot deel in Israël gevestigd, maar er zijn ook significante groepen naar Europa en de VS vertrokken.

Zie de post die je hier quote:

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.
pi_210971321
quote:

[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
Veel van die Europese joden kwamen oorspronkelijk uit Al-Andalus. Telt dat niet als arabisch gebied?
pi_210971324
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.
Het is ook stom, maar give me a break man. Al dat gehaat op moslims en niet Europeanen inferieur noemen maken me soms zinken naar hun niveau. En dan hoor ik je pas.
pi_210971326
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
Haploïde DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.

Maar genetisch is een .... generatie Nederlandse-Jood altijd nog meer Nederlands dan Midden-Oosters. Dus het is echt wel flinke larp, hoor.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:01:29 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971327
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.

Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
quote:
Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
pi_210971336
quote:

[..]

Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.

En één van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:02:13 #263
5428 crew  miss_sly
pi_210971337
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:00 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
Nee hoor, mijn mening is niet leidend. Maar wel mijn mening, die ik hier, net als jij de jouwe, gewoon neer kan zetten.

Maar ga lekker verder met om je heen meppen als je je daar beter door gaat voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210971344
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.

Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210971345
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
[..]

Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavië.

Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
pi_210971358
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.

En één van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
Geen enkele is misschien wat overdreven. Maar over het algemeen.

Eens.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:04:34 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971359
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
pi_210971364
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
Zweden en vooral de grote steden kan ik je aanbevelen.
pi_210971367
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
Nee, was 23andme!
pi_210971373
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn we allemaal wel ergens verbonden, althans voor de gelovigen want die geloven volgens mij allemaal (weet het niet zeker) dat we afstemmen van een vorm van Adam en Eva. :)
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:06:26 #271
5428 crew  miss_sly
pi_210971376
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.
Ik ben er wel klaar mee dat je mij van van alles beschuldigt. Op basis van jouw gekleurde ideeën. Ik ben het niet met je eens en daar laat ik het bij.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:06:44 #272
3542 Gia
User under construction
pi_210971378
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat heb ik wel voor je, wees gerust.

Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Israël zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Israël'' gaan, want toen bestond Israël nog niet.

Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tweeën te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.

Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.

VN is met twee plannen gekomen:
1. twee staten
2. Palestijnse federatie

Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van de Britse Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Israël. Een paar uur later verklaarde Syrië. Irak, Jordanië, Libanon en Egypte de oorlog aan Israël.

De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.
Waarom pak je 1917 als ijkpunt en niet het jaar 0? Bijvoorbeeld?
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:07:17 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210971383
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat heb ik wel voor je, wees gerust.

Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Israël zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Israël'' gaan, want toen bestond Israël nog niet.

Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tweeën te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.

Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.

VN is met twee plannen gekomen:
1. twee staten
2. Palestijnse federatie

Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van de Britse Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Israël. Een paar uur later verklaarde Syrië. Irak, Jordanië, Libanon en Egypte de oorlog aan Israël.

De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.
'Palestijnen' (Arabische moslims) bestonden in 1917 nog niet. Dit dus zo proberen te presenteren is geschiedvervalsing. Elke inwoner van Brits-Palestina was toen een 'Britse-Palestijn', Arabieren, Joden, Druze en Bedoeïen.
quote:

[..]
Bijna alle Asjkenazim (Europese Joden) waren wellicht afkomstig uit Europa omdat zij daar woonden alvorens men voor de veiligheid naar Israël ging, maar hebben zoals @Momo al zegt, gewoon een achtergrond in het Midden-Oosten, genetisch onderzoek toont dat ook aan.
quote:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Nee hoor, want van wie is het land dan afgepakt? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Haploïde DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.

Maar genetisch is een .... generatie Nederlandse-Jood altijd nog meer Nederlands dan Midden-Oosters. Dus het is echt wel flinke larp, hoor.
Dat klopt niet. Tussen die twee groepen zitten grote verschillen.
quote:

[..]

Je draait het nu om. Het DNA tussen Nederlanders en mensen uit Scandinavie heeft veel overeenkomsten. Dat iets is anders dan dat Nederlanders daar hun roots zouden hebben. Deze overeenkomsten kunnen natuurlijk goed worden verklaart door de vele groepen Vikingen die in het Europese vaste land huis hebben gehouden.
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ben je Turks? Dan zou dat goed kunnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:07:25 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971384
quote:

[..]

Maar heb je dat echt in de laatste 10 generaties? DNA in West Europa is moeilijk te onderscheiden. Als je stamboom zou maken zou je kunnen zien of dat echt zo is.

Los daarvan slaat dat natuurlijk nergens op wat je zegt. Je verdrijft geen gezin uit een huis, of je nou Zweeds,Israëliër of Palestijn bent. Je bent natuurlijk wel vrij om er heen te verhuizen.
pi_210971392
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat het hetzelfde is als met de slavernij discussie, selectieve verontwaardiging met de oogkleppen kijkend naar een zeer selectief deel van de geschiedenis om hun argumenten en mening kracht bij te zetten.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:08:35 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971394
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie OP, kopje geschiedenis. Er is wel een reden om daar te beginnen als het over Israël en Palestina hebt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:08:42 #277
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_210971397
quote:

[..]

Mja, dat hele conflict gaat niet alleen over genetica maar ook over religieuze / culturele binding. Maar goed, misschien kom jij wel uit een familie waar het gebruikelijk is om Oudnoors te spreken, gezamenlijke Edda-lezingen te houden en aan Odin te offeren.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:09:36 #278
3542 Gia
User under construction
pi_210971410
quote:

[..]

Ik heb altijd gehoord dat je je niet tot jood kunt bekeren, maar dat je jood bent als je moeder dat was. Dat er veel joodse vrouwen met westerse mannen zijn getrouwd en daardoor westers uitziende kinderen hebben gekregen, maakt die kinderen niet minder Joods.

https://www.goudsmetaheerhuis.nl/wanneer-ben-je-een-jood/
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:09:47 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971412
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:05 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nee, was 23andme!
Zo zie je dat vrijwel niemand 100% homogeen is qua afkomst.
pi_210971414
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar heb je dat echt in de laatste 10 generaties? DNA in West Europa is moeilijk te onderscheiden. Als je stamboom zou maken zou je kunnen zien of dat echt zo is.

Los daarvan slaat dat natuurlijk nergens op wat je zegt. Je verdrijft geen gezin uit een huis, of je nou Zweeds,Israëliër of Palestijn bent. Je bent natuurlijk wel vrij om er heen te verhuizen.
1: Ik ben een grote mengelmoes. Dus als ik ga genetica-Larpen heb ik in meerdere landen recht om daar te wonen.

2: Dat is precies wat kolonisten in de WestBank doen. Dus het slaat op precies dat.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:11:24 #281
5428 crew  miss_sly
pi_210971421
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb altijd gehoord dat je je niet tot jood kunt bekeren, maar dat je jood bent als je moeder dat was. Dat er veel joodse vrouwen met westerse mannen zijn getrouwd en daardoor westers uitziende kinderen hebben gekregen, maakt die kinderen niet minder Joods.
Je kunt je wel degelijk bekeren, maar dat is een langdurig proces, want je moet veel leren. En het moet vrijwillig zijn.
pi_210971426
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie OP, kopje geschiedenis. Er is wel een reden om daar te beginnen als het over Israël en Palestina hebt.
Maar dat gaat toch al veel eerder terug? Jodenvervolgingen in die cultuur, waarbij Joden uit alle nu islamitische landen zijn weggejaagd of uitgemoord zijn wel degelijk een factor in dit conflict, hoe graag sommigen het ook blijven ontkennen. Je kan niet een ideologie aanhangen die eeuwen lang andere volken vermoord, verketterd of weggejaagd heeft om vervolgens te vallen over een partij die het eens terugdoet. Is toch hetzelfde als nu de wedergeboorte van een Oostenrijkse schilder zou plaatsvinden die zich opeens druk maakt over de kritiek op Israël.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:12:26 #283
3542 Gia
User under construction
pi_210971428
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt je wel degelijk bekeren, maar dat is een langdurig proces, want je moet veel leren. En het moet vrijwillig zijn.
Maar het komt dus echt niet op grote schaal voor, zoals @theunderdog ons wil doen geloven.
pi_210971429
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Mja, dat hele conflict gaat niet alleen over genetica maar ook over religieuze / culturele binding. Maar goed, misschien kom jij wel uit een familie waar het gebruikelijk is om Oudnoors te spreken, gezamenlijke Edda-lezingen te houden en aan Odin te offeren.
Het is hoofdzakelijk genetica. Want als het ging op religeuze binding, dan was israel een stuk minder vol.

Gezien veel Joden seculier zijn. Anders waren het joden (zonder hoofdletterl) :)
pi_210971433
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Omdat het hetzelfde is als met de slavernij discussie, selectieve verontwaardiging met de oogkleppen kijkend naar een zeer selectief deel van de geschiedenis om hun argumenten en mening kracht bij te zetten.
Meh, zo vreemd is het niet om vanaf 1916/1917 te gaan kijken vind ik. We kunnen wel gaan kijken vanaf 0, maar dat is niet meer zo relevant voor dit conflict. Anders is het gewoon wijzen van ik was eerder dan jij, dus jij hoort hier niet.

In 1917 is het gebied onder Brits gezag gekomen en van daaruit is nooit een goede oplossing gekomen (was die er wel, geen idee.. dat zijn louter meningen die je daarover kunt hebben). Maar daarom zitten we nu met dit gezeik.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:12:54 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210971434
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo zie je dat vrijwel niemand 100% homogeen is qua afkomst.
Die testen zijn natuurlijk ook niet waterdicht. Het geeft een indicatie op basis van hoe een bedrijf de geografische groepen in besluit te delen en ook de referentiepopulatie, maar daar houdt het wel mee op. Haplogroepen zeggen daarentegen wel wat, en matches ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210971438
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:46 schreef Tekaschi het volgende:
Op social media zie je ook steeds meer beelden langskomen van huizen in Europa die gemerkt worden met een davidster om aan te tonen dat daar Joden wonen, brrrrr wat een enge bedoeling, ik blijf mij maar verbazen hoe laconiek hiermee wordt omgegaan.
Zo is in Rwanda ook ooit de genocide op de Tutsi minderheid begonnen, ook daar werden huizen gemerkt, en toen de pleuris uitbrak wisten de Hutu's dus precies waar ze de deur moesten intrappen. Dit kan wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210971441
twitter
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:14:26 #289
3542 Gia
User under construction
pi_210971442
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar dat gaat toch al veel eerder terug? Jodenvervolgingen in die cultuur, waarbij Joden uit alle nu islamitische landen zijn weggejaagd of uitgemoord zijn wel degelijk een factor in dit conflict, hoe graag sommigen het ook blijven ontkennen. Je kan niet een ideologie aanhangen die eeuwen lang andere volken vermoord, verketterd of weggejaagd heeft om vervolgens te vallen over een partij die het eens terugdoet. Is toch hetzelfde als nu de wedergeboorte van een Oostenrijkse schilder zou plaatsvinden die zich opeens druk maakt over de kritiek op Israël.
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @Werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:14:43 #290
5428 crew  miss_sly
pi_210971443
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar het komt dus echt niet op grote schaal voor, zoals @:theunderdog ons wil doen geloven.
Wil die je dat doen geloven?
pi_210971446
quote:

[..]
Ashkenazi en Khazar joden. Dat zijn volkeren die zich niet wilde aansluiten bij Russen (Orthodox) en Turken (Islam). Ze hadden toen gekozen voor het Jodendom. Het zijn dus in principe bekeerlingen. Daarom zeg ik ook dat zij niet de oorspronkelijke bewoners van het Heilige Land zijn. Oorspronkelijke bewoners zijn Palestijnen en Kinderen van Israël, oftewel de echte Joden. De echte Joden voeren zelf ook protesten uit tegen Israël en staan aan de kant van de Palestijnen. Zij verwerpen alle zionistische plannen en willen daar niet mee geassocieerd worden.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:15:14 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971448
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Geschiedenis van Joodse mensen gaan natuurlijk veel verder terug, conflict Israël - Palestina begint de tijdlijn daar ongeveer. In Balfour-verklaring staat dat Britse overheid toestemming geeft Joodse Volk in Palestina te vestigen.
pi_210971451
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:13 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zo is in Rwanda ook ooit de genocide op de Tutsi minderheid begonnen, ook daar werden huizen gemerkt, en toen de pleuris uitbrak wisten de Hutu's dus precies waar ze de deur moesten intrappen. Dit kan wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden.
Het is misselijkmakend hoe hier ook wordt weggekeken, en 4 mei staan ze weer hypocriet op de Dam twee minuten stil te zijn. Moet je eens voorstellen een groepje Pegida of PVV aanhangers die op zou roepen op straat om de Joden af te slachten, ik denk dat we maanden niks anders op tv zagen.
pi_210971453
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]
Zou dat ook betekenen dat het offensief (voorlopig) verder uitgesteld is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210971463
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @:werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.
Beginnen wij toch gewoon te tellen vanaf het jaar 500, zijn we zo klaar met die islamitische gewelddadige overheersing.
pi_210971466
quote:

[..]
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @:werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.
Ook het feit dat resolutie 181 is aangenomen door de VN mist in zijn verhaal. En ja de Arabieren wezen dat vervolgens af en Joden gingen schandalig tekeer.
pi_210971469
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou dat ook betekenen dat het offensief (voorlopig) verder uitgesteld is?
Geen idee, hoeft helemaal niet denk ik.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:17:12 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971471
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die testen zijn natuurlijk ook niet waterdicht. Het geeft een indicatie op basis van hoe een bedrijf de geografische groepen in besluit te delen en ook de referentiepopulatie, maar daar houdt het wel mee op. Haplogroepen zeggen daarentegen wel wat, en matches ook.
Ik ben mijn stamboom gaan uitzoeken en de resultaten van 23andme komen dichtbij mijn bevindingen daar. En uit die verschillende populaties krijg ik ook matches. Ik ben het gaan uitzoeken na verhalen van mijn oma en kwam achter zaken die niemand in de familie wist.
pi_210971476
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

https://www.goudsmetaheerhuis.nl/wanneer-ben-je-een-jood/
Dat zijn de orthodoxen en conservatieven joden, met hun halakhic regel. De liberalen en reconstructionistisch zijn ook van mening dat het ´jodendom´ ook door geven kan worden in de patrilineair lijn
pi_210971484
quote:

[..]
In 1917 was het niet in Islamitische handen maar onder het bewind van Brits Mandaat. Turken hadden geen invloed meer op het gebied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')