Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
quote:Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
Uiteraard is dat het. Israel is een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.
@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.
Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Israëliër hebben gesneden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoor, als Hollander verlies je gelijk je baan bij kritiek op Israel. Echt waar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).
Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?
Nuances, nuances
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @Momo wel. Wat een onzinnige post dit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).
[..]
Ik ben altijd wel aardig in het midden geweest.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Israël probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creëren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van één of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.
Let op, harde beelden!Ja dat filmpje bedoelde ik. Ah het waren beelden uit Gaza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nooit meer slapen
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @:Momo wel. Wat een onzinnige post dit.
Je wilde weten waar alle Arabische joden zijn gebleven. Dat heb ik je net uitgelegd. Dat het merendeel van de joden in Israël Europees is, geeft geen antwoord op de vraag waar de Arabische joden zijn gebleven, toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.
Veel van die Europese joden kwamen oorspronkelijk uit Al-Andalus. Telt dat niet als arabisch gebied?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
Het is ook stom, maar give me a break man. Al dat gehaat op moslims en niet Europeanen inferieur noemen maken me soms zinken naar hun niveau. En dan hoor ik je pas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.
Haploïde DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
quote:Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
Nee hoor, mijn mening is niet leidend. Maar wel mijn mening, die ik hier, net als jij de jouwe, gewoon neer kan zetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:00 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.
Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.
Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavië.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
[..]
Geen enkele is misschien wat overdreven. Maar over het algemeen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.
En één van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.
Zweden en vooral de grote steden kan ik je aanbevelen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavië.
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
Nee, was 23andme!quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
Uiteindelijk zijn we allemaal wel ergens verbonden, althans voor de gelovigen want die geloven volgens mij allemaal (weet het niet zeker) dat we afstemmen van een vorm van Adam en Eva.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |