abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:53:58 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971241
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).

quote:
Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
pi_210971253
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Uiteraard is dat het. Israel is een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten.

Het land gaat alleen steeds meer haar eigen weg. Wat in mijn optiek niet de bedoeling mag zijn.
pi_210971256
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.

@miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:56:16 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971261
quote:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?
pi_210971276
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.

@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.

Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:57:49 #246
5428 crew  miss_sly
pi_210971277
quote:

[..]

Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.

Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210971280
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
pi_210971285
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.

Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Israëliër hebben gesneden.
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.

Let op, harde beelden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210971286
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).

Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?

Nuances, nuances :)
Ja hoor, als Hollander verlies je gelijk je baan bij kritiek op Israel. Echt waar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:58:59 #250
5428 crew  miss_sly
pi_210971295
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @Momo wel. Wat een onzinnige post dit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:03 #251
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_210971296
quote:

[..]

Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
pi_210971298
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Israël en Palestina ook liggen).
[..]

Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:44 #253
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210971303
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Israël probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creëren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van één of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.
Ik ben altijd wel aardig in het midden geweest.
Beiden partijen hebben decenia lang grote fouten gemaakt en smerige spelletjes gespeeld.

Maar met deze aanslag ben ik toch wel wat meer Pro Israel geworden, met name ook omdat de jodenhaat van westerlingen mij aardig geschokt heeft.
Er zijn massa's demonstraties voor Palestina en maar weinig voor Israel, NOS is duidelijk biased en dan mogen we nog blij zijn dat Rutte er nog zit en hij meteen duidelijk zei dat dit niet kan.

Voor het gevoel lijkt de steun voor Israel ver weg te zijn tot je met de gewone mensen gaat praten, mensen die geen activisten zijn, die niet de hele dag op Twitter zitten, dan is er wel een aardig brede steun voor Israel.
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:45 #254
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210971304
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.

Let op, harde beelden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat filmpje bedoelde ik. Ah het waren beelden uit Gaza.
Nooit meer slapen
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:59:55 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971311
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.
pi_210971312
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @:Momo wel. Wat een onzinnige post dit.
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
pi_210971316
quote:

[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
Je wilde weten waar alle Arabische joden zijn gebleven. Dat heb ik je net uitgelegd. Dat het merendeel van de joden in Israël Europees is, geeft geen antwoord op de vraag waar de Arabische joden zijn gebleven, toch?

In het kort dus: die zijn ook voor een groot deel in Israël gevestigd, maar er zijn ook significante groepen naar Europa en de VS vertrokken.

Zie de post die je hier quote:

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.
pi_210971321
quote:

[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
Veel van die Europese joden kwamen oorspronkelijk uit Al-Andalus. Telt dat niet als arabisch gebied?
pi_210971324
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.
Het is ook stom, maar give me a break man. Al dat gehaat op moslims en niet Europeanen inferieur noemen maken me soms zinken naar hun niveau. En dan hoor ik je pas.
pi_210971326
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
Haploïde DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.

Maar genetisch is een .... generatie Nederlandse-Jood altijd nog meer Nederlands dan Midden-Oosters. Dus het is echt wel flinke larp, hoor.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:01:29 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971327
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haploïde DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
quote:
Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry
pi_210971336
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.

En één van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 14:02:13 #263
5428 crew  miss_sly
pi_210971337
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:00 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
Nee hoor, mijn mening is niet leidend. Maar wel mijn mening, die ik hier, net als jij de jouwe, gewoon neer kan zetten.

Maar ga lekker verder met om je heen meppen als je je daar beter door gaat voelen.
pi_210971344
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.

Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.
pi_210971345
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
[..]

Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavië.

Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
pi_210971358
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.

En één van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
Geen enkele is misschien wat overdreven. Maar over het algemeen.

Eens.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:04:34 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210971359
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
pi_210971364
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavië.

Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
Zweden en vooral de grote steden kan ik je aanbevelen.
pi_210971367
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
Nee, was 23andme!
pi_210971373
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn we allemaal wel ergens verbonden, althans voor de gelovigen want die geloven volgens mij allemaal (weet het niet zeker) dat we afstemmen van een vorm van Adam en Eva. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')