Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Protesteren voor een vrij Palestina, helemaal prima. Protesteren tegen het geweld, helemaal prima.
Oproepen tot moorden, terreur toejuichen etc.. helemaal niet prima. Pak maar aan zulk tuig hoor, missen we niks aan.
Drie aanhoudingen op 15.000 man, hooguit wat geschreeuw naar een tegendemo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.
Maar laten we het bij de feiten houden, die zijn al erg genoeg. Als we daar, van welke partij dan ook, ook nog fake news of onbevestigde zaken bij gaan doen, wordt het er ook echt niet beter van.
Rijker dan Hamas?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:40 schreef Rupibma het volgende:
Israel die reclametijd inkoopt om stand with us te roepen. Jezus, hoe triest en rijk ben je dan?
Zeker en zoals ik zeg, dat zit aan beide zijdes. De haat (al dan niet door indoctrinatie) zit bij sommige zo diep, dat enige vorm van zelf nadenken en nuance niet meer mogelijk is/lijkt. En juist door zulke figuren - en ik heb het idee dat het er best wat zijn en geen 'enkeling' - blijft dit conflict ook eeuwig dooretteren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Misschien wordt dit ook wel zo een PTSD-soldaat die zich over 5 jaar tegen Israël keert; ''look at what you made me do?". Toch, er zijn veel van dit soort voorbeelden te geven. Ook pre-7okt. Er zit een 'vies' randje aan.
Ik ben helemaal niet van een kant kiezen, prima als een ander het wel doet, maar dit is een partij nonsens, niet normaal. Zionisten en Communisten in Europa, waar precies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar wacht even, jullie (zionisten + communisten) zijn juist degenen die europa overspoelen met import. En dan wil je blank christelijk europa wijs maken dat het de schuld van moslims of Islam is? En jullie willen ook nog eens verbieden dat europese landen christelijke staten of etno-staten worden en iedereen eruit schopt. Ja zelfs PVV en Meloni stiekem, jullie helpen met verschillende volkeren hier te brengen. Jullie hebben al overwinning geboekt met de-christenisatie. Nu nog het etno-nationalisme en familiestructuur kapot maken.
Tuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.
Lekker selectief verontwaardigd zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.
Jep zover ik het mee heb gekregen wel en dat is dan ook prima.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?
Er is beleid om Palestijnen van hun grondgebied te verdrijven. Zie de West Bank, zie Jerusalem. Dat verdrijven heet genocide, zo wordt het ook genoemd als de Palestijn een eigen stuk land wilquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekent, maar Israël wil het land van de Jordaan helemaal niet besturen. Die hebben juist miljoenen geïnvesteerd in 2005 om hun mensen in Gaza weg te halen. Dus niks Genocide.
Er was geen houden meer aan. Schuldgevoel en geweten waren maar één factor, de influx en de realiteit dat er een groep zeer gemotiveerde en ook veelal in de strijd ervaren mensen die kant op kwamen waren een veel grotere. Dit was het eindpunt van een traject dat het einde van de eeuw ervoor al was ingezet en waar nu eindelijk een gunfactor en momentum voor kwam. Denk even terug aan de instroom van vluchtelingen van een paar jaar terug. Zelfs in deze tijd zonder gunfactor was dat tij niet te keren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:23 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.
Nu verbind je opnieuw twee dingen met elkaar.quote:Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.
In dat opzicht mogen we blij zijn dat er hier geen grote groepen Pakistanen wonen, dat is waar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, in Ingurland zijn de problemen met vrij extremistische groepjes (aan alle kanten) een heel stuk groter dan hier.
Care to elaborate?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.
Tja... omdat ze daar (Israël - Palestina) lijnrecht tegenover elkaar staan, krijg je door situaties als deze ook nog meer polarisatie in onze samenleving. Het is gewoon een grote bak ellende soms.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
Brrrr, wat een grimmige sfeer zeg
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |