SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Steve Lookner live
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Gefinancieerd door hun decadente broeders in Qatar. "From the sea to the sea."quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Kunnen Nederlandse baggeraarsniet ergens een stukje land opspuiten voor de Palestijnen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Goed plan, bij Qatar lijkt me wel aardig, dan zit meteen het leiderschap van Hamas wat dichterbij hun volgelingen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Kunnen Nederlandse baggeraarsniet ergens een stukje land opspuiten voor de Palestijnen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Nee, dat kan @Chadi wat mij betreft net zo min beweren als dat @Tekaschi kan beweren dat het wel zo is. Er is hierover voor zover ik heb gezien en gelezen geen 100% duidelijkheid. Maar dus zou het beiden sieren om wat nuance aan te brengen en iets niet te brengen als feit wanneer dat niet zo is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Dan is de opmerking van @:Tekaschi mijns inziens wel terecht, als het niet zeker is of het nu wel of niet is gebeurd.
Want dan kan @:Chadi nooit met droge ogen beweren dat het 100% niet is gebeurd.
[..]
Dat laatste ben ik overigens wel met je eens.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Bommelding bij school in Arras waar eerder docent werd doodgestoken
Het houd niet op, je kinderen zouden er maar op school zitten, aan de andere kant ze wonen in Frankrijk is normaal aan het worden daar.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.![]()
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Israëliër hebben gesneden.![]()
Nee, wat jij gezien hebt is die stroom aan propaganda die ik ook al een week zie op de social media's. en het was geen pro Trump propaganda of Russische propaganda wat we zagen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Dat maakt het natuurlijk een stuk minder erg.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 11:10:56 ]![]()
Zoiets:quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goed plan, bij Qatar lijkt me wel aardig, dan zit meteen het leiderschap van Hamas wat dichterbij hun volgelingen.![]()
![]()
Oja, je mag geen hele stukken delen. Dan maar even zo.
‘Zo ziet etnische zuivering eruit’ – terwijl iedereen naar Gaza kijkt, verjagen Joodse kolonisten bewoners van de WestoeverStukje annexatie.quote:Gemaskerde kolonisten
Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Israëliërs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Israëlische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Israëlische media negeerde het.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
Bommelding bij school in Arras waar eerder docent werd doodgestoken
Het houd niet op, je kinderen zouden er maar op school zitten, aan de andere kant ze wonen in Frankrijk is normaal aan het worden daar.![]()
De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende:
Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende:
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.quote:Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Er zit aan beide kanten bloed aan de handen. Als je mensen als beesten gaat behandelen ga je ook beesten creeren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:19 schreef damsco het volgende:
[..]
De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.
Dat vervolgens het westen ogenschijnlijk stijf achter Israel ging (!) staan is onbegrijpelijk. Gelukkig is die onvoorwaardelijke steun vrij snel ingetrokken.![]()
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.
[..]
Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.
Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.![]()
Wat ik NL doe is ervoor zorgen dat zulke gruwelheden als tijdens ww2 nooit meer plaats zullen vinden in het westen daarom zal ik nooit zwijgen als het gaat om volk wat hier rondloopt op te roepen tot genocide en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af. Daarbij beginnen over gestolen land wetende wat die ideologie al 1400 jaar doet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Mogen we met deze redenatie alle 15.000 pro-Palestijnse demonstranten van gisteren naar Gaza wensen, of hoe werkt dat precies ?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.![]()
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af.![]()
Ugh, afgelopen week geen zin in gehad maar net toch eventjes in de Gaza-feed van X gedoken... wat een miserie. Niet normaal. Al die kindjes, diertjes, ouders....
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Voor de dood van die 54 Palestijnen gaat niemand voor veroordeeld worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:12 schreef Caland het volgende:
Oja, je mag geen hele stukken delen. Dan maar even zo.
‘Zo ziet etnische zuivering eruit’ – terwijl iedereen naar Gaza kijkt, verjagen Joodse kolonisten bewoners van de Westoever
[..]
Stukje annexatie.En dan vinden wij in het westen het gek dat niet westerlingen hier een probleem mee hebbenquote:Onderzoek van de Israëlische organisatie Yesh Din bleek dat 93 procent van al het onderzoek naar aanvallen door kolonisten op Palestijnen op de bezette Westoever tussen 2005 en 2022 zonder aanklacht werden gesloten. Yesh Din kwam er ook achter dat meer dan 80 procent van alle Palestijnse klachten bij de Israëlische politie helemaal niet werden onderzocht.![]()
Die 16 Nederlanders staan inmiddels ook allemaal nabij de grens met Egypte.quote:En dat nieuws sijpelt ook door bij de Nederlanders ter plekke. Zij zitten met smart te wachten op goed nieuws. ,,Onze koffers staan klaar. We kunnen zo weg”, vertelt de 16-jarige Mohammed uit Doorn. Hij is al enkele weken met zijn ouders en broertjes in de Gazastrook om voor hun zieke oma te zorgen. Zaterdag evacueerden ze van het noorden richting het zuiden. Ze verblijven nu in Khan Younis, op tien minuten van de grens met Egypte. ,,We hebben de tv aan om te volgen of de grens opengaat. We willen echt weg hier”, zegt Mohammed.
Honderden mensen
De familie Hussein (uit Almere, Best, Uithoorn en Gorinchem) en hun neef hebben niet langer gewacht. Zij zijn maandagochtend vanaf Deir al Balah, een stad midden in Gaza, vast naar de grens gereden. En ze zijn niet de enige. ,,Er staan hier honderden mensen te wachten. Amerikanen, Zweden, Jordanen, overal vandaan”, zegt Tamer.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Whataboutisms doen het wel goed vandaag in dit topic helaas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?![]()
Het is eigenlijk al problematisch dat een Palestijn bij de Israëlische politie een aanklacht moet indienen voor een vergrijp op Palestijns grondgebied.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
En dan vinden wij in het westen het gek dat niet westerlingen hier een probleem mee hebben![]()
Maar ehh hoe gaat het nou met zijn oma?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Die 16 Nederlanders staan inmiddels ook allemaal nabij de grens met Egypte.❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Niet in de Europese straten? Wow duidelijk dat er geen geschiedenisles meer wordt gegeven op de scholen, dat de holocaust idd onbespreekbaar is, onze geschiedenis wordt gewoon te grabbel gegooid. Nooit meer zeiden we, en alsnog lopen hier de mensen door de straten op te roepen tot genocide, verrek zelfs bij de AH in Amsterdam hangen gewoon soortgelijke uitspraken aan de kassa.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?
Wij roepen op dit continent niet op tot het doden van Joden, dat is not done, anders pakken we de nazi's gewoon voor een 2e keer aan.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Israel, UN reach deal on sending African migrants to Europequote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat ik NL doe is ervoor zorgen dat zulke gruwelheden als tijdens ww2 nooit meer plaats zullen vinden in het westen daarom zal ik nooit zwijgen als het gaat om volk wat hier rondloopt op te roepen tot genocide en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af. Daarbij beginnen over gestolen land wetende wat die ideologie al 1400 jaar doet.
April 2, 2018
Israel said on Monday it has scrapped a plan to deport African migrants to Africa and reached an agreement with the UN refugee agency to send more than 16,000 to Western countries instead.
Prime Minister Benjamin Netanyahu named Canada, Italy and Germany as some of the nations that will take in the migrants – although they appeared not to have been informed of the plan yet.
Other migrants in Israel, many of whom are seeking asylum, will be allowed to remain in the country, which they entered irregularly on foot through the border with Egypt, for at least the next five years.
The UN High Commissioner for Refugees (UNHCR) in a statement confirmed an agreement was signed with Israel, but did not name the countries that would accept the migrants. But a spokesman for the German Interior Ministry said he was unaware of any plans to resettle African migrants from Israel to Germany.
Netanyahu in January announced the implementation of the programme to remove migrants who entered illegally, giving them a choice between leaving voluntarily or facing indefinite imprisonment with eventual forced expulsion.
Wel tegen Afrika aan willen wonen maar de lasten lekker doorspelen naar de goy.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Israël is dus begonnen met ze als beesten te behandelen. Gewoon zomaar? Geef eens wat duiding.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Er zit aan beide kanten bloed aan de handen. Als je mensen als beesten gaat behandelen ga je ook beesten creeren.
Dat vervolgens het westen ogenschijnlijk stijf achter Israel ging (!) staan is onbegrijpelijk. Gelukkig is die onvoorwaardelijke steun vrij snel ingetrokken.![]()
Die moet denk ik achter blijvenquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Maar ehh hoe gaat het nou met zijn oma?![]()
![]()
Dit zijn niet onze broeders, onze vrienden.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ze zijn daar die gewelddadige demonstranten wel een beetje zat lijkt het.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.![]()
Ik vind hier niets geks staan, jij wel? Wat specifiek dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Dat niet alleen het hele gebeuren begon al voor WO1 en na WO2 was de VS ook mordicus tegen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.
[..]
Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind hier niets geks staan, jij wel? Wat specifiek dan?![]()
Nee zeker niet, dit is uiteraard triest. Echter dit zijn natuurlijk wel individuen die niet symbool staan voor de gemiddelde Israëliër. Omgekeerd geldt overigens hetzelfde. Al zijn die groepen denk ik aan beide zijde wel groter dan 'een enkeling'. Maar wat verwacht je bij een conflict van 75 jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:39 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn niet onze broeders, onze vrienden.![]()
Halsema is Pro Palestina, dus natuurlijk laat zij dit doorgaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.![]()
![]()
Dit viel me ook al op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja, maar zijn zij nou gek, of zijn wij het? (Hint, wij zijn het)quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Protesteren voor een vrij Palestina, helemaal prima. Protesteren tegen het geweld, helemaal prima.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.
Oproepen tot moorden, terreur toejuichen etc.. helemaal niet prima. Pak maar aan zulk tuig hoor, missen we niks aan.![]()
Maar wacht even, jullie (zionisten + communisten) zijn juist degenen die europa overspoelen met import. En dan wil je blank christelijk europa wijs maken dat het de schuld van moslims of Islam is? En jullie willen ook nog eens verbieden dat europese landen christelijke staten of etno-staten worden en iedereen eruit schopt. Ja zelfs PVV en Meloni stiekem, jullie helpen met verschillende volkeren hier te brengen. Jullie hebben al overwinning geboekt met de-christenisatie. Nu nog het etno-nationalisme en familiestructuur kapot maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.![]()
Mwah, in Ingurland zijn de problemen met vrij extremistische groepjes (aan alle kanten) een heel stuk groter dan hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, maar zijn zij nou gek, of zijn wij het? (Hint, wij zijn het)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet wat het betekent, maar Israël wil het land van de Jordaan helemaal niet besturen. Die hebben juist miljoenen geïnvesteerd in 2005 om hun mensen in Gaza weg te halen. Dus niks Genocide.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/From_the_River_to_the_Sea
"From the River to the Sea" is, and forms part of, a popular Palestinian political slogan. It is used by many Palestinian nationalists to assert the territorial boundaries of an independent Palestinian state as encompassing all of the land between the Jordan River and the Mediterranean Sea, over the combined area of Israel and the Palestinian territories.
De Palestijnen willen een eigen staat. Net zoals Israël van de Palestijnen af wil. Genocide beide kanten op![]()
Misschien wordt dit ook wel zo een PTSD-soldaat die zich over 5 jaar tegen Israël keert; ''look at what you made me do?". Toch, er zijn veel van dit soort voorbeelden te geven. Ook pre-7okt. Er zit een 'vies' randje aan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee zeker niet, dit is uiteraard triest. Echter dit zijn natuurlijk wel individuen die niet symbool staan voor de gemiddelde Israëliër. Omgekeerd geldt overigens hetzelfde. Al zijn die groepen denk ik aan beide zijde wel groter dan 'een enkeling'. Maar wat verwacht je bij een conflict van 75 jaar.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Nee, zeker niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk een stuk minder erg.
Maar laten we het bij de feiten houden, die zijn al erg genoeg. Als we daar, van welke partij dan ook, ook nog fake news of onbevestigde zaken bij gaan doen, wordt het er ook echt niet beter van.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Protesteren voor een vrij Palestina, helemaal prima. Protesteren tegen het geweld, helemaal prima.
Oproepen tot moorden, terreur toejuichen etc.. helemaal niet prima. Pak maar aan zulk tuig hoor, missen we niks aan.![]()
Aantal scenario's als Iran zich officieel mengt in het conflict:
a: veelzijdige aanvallen verrichten op Israël met zijn Shahab-3 ballistische raketten
b: het afsluiten van de Straat van Hormuz en daarmee de gehele wereld in een recessie zetten
Israël daarentegen is al al jaren van plan een aanval te verrichten op de nucleaire sites van Iran. Het is
hoogstwaarschijnlijk dat Amerika de KC-46 tanker versneld zal leveren aan Israël. Momenteel heeft Israël niet de
mogelijkheid om een lange afstand missie uit te voeren vanwege gebrek aan een goede tanker.![]()
Drie aanhoudingen op 15.000 man, hooguit wat geschreeuw naar een tegendemo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?
Op de huishoudbeurs is het spannender.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.
Maar laten we het bij de feiten houden, die zijn al erg genoeg. Als we daar, van welke partij dan ook, ook nog fake news of onbevestigde zaken bij gaan doen, wordt het er ook echt niet beter van.![]()
Rijker dan Hamas?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:40 schreef Rupibma het volgende:
Israel die reclametijd inkoopt om stand with us te roepen. Jezus, hoe triest en rijk ben je dan?Zeker en zoals ik zeg, dat zit aan beide zijdes. De haat (al dan niet door indoctrinatie) zit bij sommige zo diep, dat enige vorm van zelf nadenken en nuance niet meer mogelijk is/lijkt. En juist door zulke figuren - en ik heb het idee dat het er best wat zijn en geen 'enkeling' - blijft dit conflict ook eeuwig dooretteren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Misschien wordt dit ook wel zo een PTSD-soldaat die zich over 5 jaar tegen Israël keert; ''look at what you made me do?". Toch, er zijn veel van dit soort voorbeelden te geven. Ook pre-7okt. Er zit een 'vies' randje aan.
Zolang er veel van zulke types zijn, is een oplossing - God/Allah/JHWH mag weten wat dat ook moge zijn - heel erg ver weg. Ze blijven bloedvergieten en daarmee is de kans dat zo'n groep zich juist verder uitbreidt ook aanwezig. En dat is uiteraard een triest gegeven, aangezien we daarmee in een negatieve vicieuze cirkel zitten.
Zie deze geweldsexplosie van Hamas gevolgd door het ingrijpen wat Israël nu doet (en ik vrees nog buitenproportioneel gaat doen).![]()
Ik ben helemaal niet van een kant kiezen, prima als een ander het wel doet, maar dit is een partij nonsens, niet normaal. Zionisten en Communisten in Europa, waar precies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar wacht even, jullie (zionisten + communisten) zijn juist degenen die europa overspoelen met import. En dan wil je blank christelijk europa wijs maken dat het de schuld van moslims of Islam is? En jullie willen ook nog eens verbieden dat europese landen christelijke staten of etno-staten worden en iedereen eruit schopt. Ja zelfs PVV en Meloni stiekem, jullie helpen met verschillende volkeren hier te brengen. Jullie hebben al overwinning geboekt met de-christenisatie. Nu nog het etno-nationalisme en familiestructuur kapot maken.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Tuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lekker selectief verontwaardigd zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.![]()
Jep zover ik het mee heb gekregen wel en dat is dan ook prima.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?![]()
Israëlische minister van defensie be like "het zijn mens-dieren"
Israëlische president be like "Ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza"
Palestijnen be like
https://twitter.com/HATzortzis/status/1713813339980046822Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Er is beleid om Palestijnen van hun grondgebied te verdrijven. Zie de West Bank, zie Jerusalem. Dat verdrijven heet genocide, zo wordt het ook genoemd als de Palestijn een eigen stuk land wilquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekent, maar Israël wil het land van de Jordaan helemaal niet besturen. Die hebben juist miljoenen geïnvesteerd in 2005 om hun mensen in Gaza weg te halen. Dus niks Genocide.![]()
Er was geen houden meer aan. Schuldgevoel en geweten waren maar één factor, de influx en de realiteit dat er een groep zeer gemotiveerde en ook veelal in de strijd ervaren mensen die kant op kwamen waren een veel grotere. Dit was het eindpunt van een traject dat het einde van de eeuw ervoor al was ingezet en waar nu eindelijk een gunfactor en momentum voor kwam. Denk even terug aan de instroom van vluchtelingen van een paar jaar terug. Zelfs in deze tijd zonder gunfactor was dat tij niet te keren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:23 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.Nu verbind je opnieuw twee dingen met elkaar.quote:Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.![]()
In dat opzicht mogen we blij zijn dat er hier geen grote groepen Pakistanen wonen, dat is waar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, in Ingurland zijn de problemen met vrij extremistische groepjes (aan alle kanten) een heel stuk groter dan hier.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Care to elaborate?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.![]()
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Brrrr, wat een grimmige sfeer zegA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Tja... omdat ze daar (Israël - Palestina) lijnrecht tegenover elkaar staan, krijg je door situaties als deze ook nog meer polarisatie in onze samenleving. Het is gewoon een grote bak ellende soms.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
Brrrr, wat een grimmige sfeer zeg
[ twitter ]
Benieuwd - of eigenlijk niet - hoe het er over 20 jaar uitziet in de wereld.![]()
Exact. Een heel groot probleem.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En dat is al een jaar of 15-20 aangegeven en is in die tijd maar door blijven etteren tot wat het nu is. Tijd om in te grijpen voor het echt te laat is.
Intolerant naar intolerantie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
NSFW
Bodycam doodgeschoten Hamas-lid laat aanval op kibboets in Sufa zien
Beelden van bodycams van Hamas-leden laten zien hoe de terroristen te werk gingen bij hun aanvallen op kibboetsen. De Israëlische organisatie South First Responders heeft de beelden van doodgeschoten Hamasstrijders vrijgegeven.
Zelf zeggen ze daarover: "Het valt ons vreselijk zwaar deze video's te posten. Maar we vinden dat de wereld moet weten hoe wreed de terroristen zijn die Israël aanvielen."![]()
Dit was ook gelijk wat ik dacht jaquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?![]()
. Geen gezicht.
![]()
Over 20 jaar is het westen een 3e wereld land want we gaan ze allemaal halenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tja... omdat ze daar (Israël - Palestina) lijnrecht tegenover elkaar staan, krijg je door situaties als deze ook nog meer polarisatie in onze samenleving. Het is gewoon een grote bak ellende soms.
Benieuwd - of eigenlijk niet - hoe het er over 20 jaar uitziet in de wereld.Ze horen in te grijpen iddquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Een heel groot probleem.
En dat is al een jaar of 15-20 aangegeven en is in die tijd maar door blijven etteren tot wat het nu is. Tijd om in te grijpen voor het echt te laat is.
Intolerant naar intolerantie.
Maar mocht een vluchtelingenstroom op gang komen dan kan je al 3x raden welke kant ze op zullen gaanGoede vraag, waar ik ook geen antwoord op hebquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?![]()
Kijk, deze lui mag je dus gelijk keihard straffen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Hoe komen ze aan die beelden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:14 schreef Momo het volgende:
NSFW
Beelden van bodycams van Hamas-leden laten zien hoe de terroristen te werk gingen bij hun aanvallen op kibboetsen. De Israëlische organisatie South First Responders heeft de beelden van doodgeschoten Hamasstrijders vrijgegeven.
Zelf zeggen ze daarover: "Het valt ons vreselijk zwaar deze video's te posten. Maar we vinden dat de wereld moet weten hoe wreed de terroristen zijn die Israël aanvielen."![]()
Het kan ook zijn dat verschillende groepen politiemensen verschillende gradaties aan geweldsmiddelen en bescherming hadden. Dan kiest een rellende groep de zwakst uitgeruste als die de pech heeft erin terecht te komen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit was ook gelijk wat ik dacht ja![]()
. Geen gezicht.
Bij de Nederlandse politie is dit ook vaak fout gegaan. Onder andere de kroningsrellen in '80 hebben zo de nodige trauma's en verwondingen opgeleverd.![]()
Als je het filmpje had bekeken had je gezien dat ze dit gevonden hebben op het lijk van een doodgeschoten Hamas strijder.quote:![]()
Sinds de Wehrmacht en Gestapo daar weg zijn is het slappe hap.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?![]()
Ze zijn in ieder geval wel grotendeels weggejaagd uit de Arabische landen. Dat is een vaststaand feit. Door het stichten van Israël werd het wel makkelijker voor ze om ook daadwerkelijk ergens naar toe te vluchten waar ze welkom waren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.![]()
Misschien ben ik enigszins afgestompt geraakt door de beelden die we tot nu toe elders hebben gezien, maar hoe is dit NSFW?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:14 schreef Momo het volgende:
NSFW
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Misschien ben ik enigszins afgestompt geraakt door de beelden die we tot nu toe elders hebben gezien, maar hoe is dit NSFW?![]()
Volgende week ook bij u in de wijk!quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Die jongen zat hoog in zijn emotie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_report_from_israel/
Altijd gezellige Israelische security.![]()
Heb je het gekeken, of is dat niet nodig. Slaan we het kijken maar over en gaan we meteen naar het in diskrediet brengen?quote:<signature here>.![]()
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.![]()
En ook niet meer significant in de Arabische wereld, wat zou er toch met die mensen gebeurd zijn….quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Israël.![]()
![]()
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Nah, er valt weinig te zien. Hij schiet 1 keer met een RPG (bijna op zijn broeder?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.) en ze lopen door lege huizen. Op het eind wordt hij neergeschoten maar dat is verder ook niet te zien.
![]()
Ok dankje, ik ben voorzichtiger nadat ik op social media allemaal beelden te zien kreeg van dode kinderen en organen die overal rond lagen. Ik hoef dat soort dingen echt niet te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.![]()
Jezus mensen, haal adem. Ik heb de beelden gezien, maar hoe moet ik ruiken hoe die beelden worden opgeslagen?![]()
En er wordt een israeli ergens in een huis doodgeschoten van veraf.. niet echt goed te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het merendeel van de Oost Europeanen naar Israel zijn gegaan na de holocaust van de Westerse wereld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
En ook niet meer significant in de Arabische wereld, wat zou er toch met die mensen gebeurd zijn….![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: