SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Let op er zijn veel fake livestreamsVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Paar stingers zullen ze wel hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:24 schreef Perrin het volgende:
Heeft Hamas geen enkele AA? Vloog net een straaljager echt behoorlijk laag over.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Er is geen enkele manier waarop dit niet uitloopt op een humanitaire ramp.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Meh, ik weet niet of jij de beelden van Afghanistan kan herinneren na de coup van Taliban. Toen zo veel mogelijk Afghanen probeerden aan te haken aan Westerse legervliegtuigen toen ze hun burgers en medewerkers gingen evacueren, met wanhopige locals hangend aan het landingsgestel toe.
Ik vermoed dat er zoiets gaat gebeuren, maar dan aan de grenshekken. Zelfs als de VS besluit een helikopter te landen, zelfde scenario. Het is erg lastig zo, iedereen is wanhopig om zijn eigen leven te redden natuurlijk.![]()
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Paar stingers zullen ze wel hebben.
https://news.sky.com/stor(...)taries-have-12980916
Las ik net, maar echte luchtafweer zullen ze wel niet hebben.![]()
Dat is inderdaad de enige afschuwelijke conclusie die je wel veilig kunt trekkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is geen enkele manier waarop dit niet uitloopt op een humanitaire ramp.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ik zie steeds als er straaljagers overkomen wel een soort flak oplichten lijkt het.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:24 schreef Perrin het volgende:
Heeft Hamas geen enkele AA? Vloog net een straaljager echt behoorlijk laag over.![]()
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende: [..] Ik waardeer je open benadering. Kennelijk zit er ergens ook wel wat liefde, prima hoor. Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap. Komt uit een goed hart.
²
![]()
Wat gaat hier mis...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:28 schreef Anton91 het volgende:
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.![]()
![]()
voor een belg valt het niet helemaal tegen neequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.got me a movie, I want you to know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, dat lijkt me ook niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.
https://news.sky.com/stor(...)taries-have-12980916
Las ik net, maar echte luchtafweer zullen ze wel niet hebben.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Lolquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.²
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ik wens iedereen veel wijsheid en gezondheid toe, ik ga iets sociaals doen. Voor zover dat kan iedereen een fijne avond!![]()
Hij is geen Belg. Wat dan wel..Brabant dacht ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
voor een belg valt het niet helemaal tegen nee![]()
Wij van WC Eend.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.²
![]()
Ik merk overal dat het 'groepsdenken' enorm domineert. Iedereen moet boeten omdat bepaalde mensen iets hebben gedaan (wat ook echt gruweldaden zijn, daar niet van).
Ik vind dit zeer zorgelijk. Groepen mensen hebben geen identiteit. Een groep kan als geheel geen beslissingen nemen en heeft ook geen gevoelens. Alleen individuen kunnen dat en zodoende kunnen ook alleen individuen verantwoordelijk gehouden worden.![]()
Je trekt er wel de aandacht van de tankbemanning mee denk ik zo.. Voor die laatste minuut van je leven.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Nee, ik heb het eigenlijk voornamelijk over zijn stijl. Ik ga hem niet al WC-eend wegzetten. Dat zou afbreuk doen aan zijn inzet en liefde voor het debat.quote:²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Een rechtgeaarde moslim drinkt niet.quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Een politicus is opportunistisch?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een laffe, opportunistische flapdrol is Timmermans toch ook. Eerst denken te kunnen scoren door ‘robuust’ te doen en als dat bij een deel van de achterban slecht valt gauw er de kindjes bijhalen. Daar kan niemand tegen zijn…
Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
hahah inderdaad. Dat is zowat een pleonasme man.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een politicus is opportunistisch?
Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.²
Uber eats is beter.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:35 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Sinds wanneer is shoarma van thuisbezorgd laten brengen 'iets sociaals doen'
Kun je zo'n Pool uitlachen dat ie helemaal met de fiets is moeten komen vanuit Duitsland.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Lijkt net Call of Duty/Battlefield.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:08 schreef 3rr0r het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, Hamas bootje aan flarden geschoten en daarna worden de inzittenden stuk voor stuk uitgeschakeld
[ twitter ]![]()
Grote onzin, en grote tegenstrijdigheden in je post. Immers, als het sec religie zou zijn dan was die verbondenheid er bij alle conflicten waar moslims betrokken bij zouden zijn. Dat is niet het geval, dus er speelt iets heel anders.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Religie is precies wat het gros van die demonstranten in Europa verbindt; dat is de enig reden waarom ze zich uberhaupt betrokken voelen bij dat conflict: de externe grote boosdoener is weer gevonden (Westen, Amerika, zionisten). De straten zijn wat leger in Londen en Parijs waar het vrouwenrechten in Iran betreft of de oorlog in Yemen of de voortgaande slavernij in een hoop landen in het Midden-Oosten. Waar waren die mega-demonstraties toen ISIS die religie tot op het bot perverteerde? Dan geen verbondenheid, dan geen massale demonstraties voor hun broeders, want dan moet men erkennen dat het soms, heel soms, ook wel eens aan de eigen ideologie ligt dat er ellende is. En die mate van zelfreflectie hebben een hoop van die types die nu weer lopen te scanderen en vlaggen te zwaaien gewoon niet.
Namelijk herkomst van migrantengroepen in Europa. Veel komen uit Arabische landen, zoals Irak, Syrie of Libanon. Of juist uit Noord Afrika. Die hebben een grote verbondenheid, politiek en historisch, met de Palestijnse kwestie.
Wat wel klopt: buitenlandse agressie, veelal afkomstig vanuit het Westen, het is dan makkelijker om je als blok neer te zetten dan wanneer er sprake is van een interne agressor.
Allemaal hele logische actoren.
Vraag een Christelijke Libanees of Irakees wie hij steunt. Palestina of Israel. Je krijgt hetzelfde antwoord.
Nog even los van de regelrechte leugen dat er geen anti ISIS of anti terreur protesten plaatsvinden of hebben gevonden onder de moslimgemeenschap.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mutant01 op 14-10-2023 20:44:53 ]Allah Al Watan Al Malik![]()
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uber eats is beter.
Kun je zo'n Pool uitlachen dat ie helemaal met de fiets is moeten komen vanuit Duitsland.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij is geen Belg. Wat dan wel..Brabant dacht ik.ik maakte slechts een heel matig grapje
got me a movie, I want you to know
@EttovanBelgie en ik zijn het op een aantal dossiers hartgrondig met elkaar oneens en daar hebben we best wel felle discussies over gehad maar met Etto ga ik ongezien een avond bier drinken in de kroeg aangezien er des te meer onderwerpen zijn waar we beide hetzelfde over denken en het nmm verder een prima kerel is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap.![]()
Joh....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:34 schreef Anton91 het volgende:
Stinger is surface to air en niet voor tanks.
Maar daar doelde ik idd op.![]()
Ik deel je perceptie deels, maar het doet er niet toe. Laten we vooral naar de inhoud kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Allah Al Watan Al Malik![]()
nare ventquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.got me a movie, I want you to know
Natuurlijk, wie wil er niet een avond bier drinken met de Beste Beffer van Brabantquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:EttovanBelgie en ik zijn het op een aantal dossiers hartgrondig met elkaar oneens en daar hebben we best wel felle discussies over gehad maar met Etto ga ik ongezien een avond bier drinken in de kroeg aangezien er des te meer onderwerpen zijn waar we beide hetzelfde over denken en het nmm verder een prima kerel is.![]()
Meest rustig in de hele week, meestal hoorde je wel echt elk kwartier tenminste 1 inslag in Gaza. Stilte voor de storm enzo...quote:![]()
Het was maar een grap, ik bestel zelden maar kan me voorstellen dat veel mensen het wel doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.![]()
Nee de IDF inlichtingofficier is net lunchen dus misschien zoquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook nietgot me a movie, I want you to know
Het zou wel logischer zijn. Het IDF zal ook veel beter in staat zijn om dmv van technologie in het donker te opereren dan Hamas.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.![]()
![]()
Ja, dat zeg ik. Yemen bijvoorbeeld. Of Iran. Of Soedan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grote onzin, en grote tegenstrijdigheden in je post. Immers, als het sec religie zou zijn dan was die verbondenheid er bij alle conflicten waar moslims betrokken bij zouden zijn. Dat is niet het geval, dus er speelt iets heel anders.
Namelijk herkomst van migrantengroepen in Europa. Veel komen uit Arabische landen, zoals Irak, Syrie of Libanon. Of juist uit Noord Afrika. Die hebben een grote verbondenheid, politiek en historisch, met de Palestijnse kwestie.
Wat wel klopt: buitenlandse agressie, veelal afkomstig vanuit het Westen, het is dan makkelijker om je als blok neer te zetten dan wanneer er sprake is van een interne agressor.
Vraag een Christelijke Libanees of Irakees wie hij steunt. Palestina of Israel. Je krijgt hetzelfde antwoord.
Geen volle straten.
Overigens ken ik Irakese christenen, ook reeds naar verwezen. En die staan vandaag niet op straat te vlaggen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Niemand hier weet het inderdaad, maar zou niet heel onlogisch zijn, mensen zijn dan meer binnen en lopen niet zo makkelijk maar over straat over een wandeling of om sinaasappels te halen. En techniek hebben is een voordeel dan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet![]()
Ze wachten tot Steve terug is van z'n meal breakquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hoezo niet dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder dat die overwegingen niet voor Hamas golden toen zij kinderen en ouderen afslachten.
Maar Hamas doet dat, en dus moet je zelf teroristje spelen?
Nee.Als jij ook maar 1 quote van mij kunt vinden waar ik Rusland loop te verdedigen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:49 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Op dezelfde manier zoals jij Rusland steeds loopt te verdedigen.Goede uitleg!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is dit voor flauwekul joh. Je fantaseert een heel verhaal bij elkaar en presenteert dat als feit.
Wat zou er verzonnen zijn dan?
Dat Israël alles en iedereen bombardeert? Dat staat wel vast.
Dat Israël alles tegenhoudt, inclusief medicijnen, voedsel en water? Dat staat wel vast.
Dus tot zo ver jouw verdediging van dat walgelijke Israël.Ik quote daar letterlijk iemand die dat deedquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welke mensen? geef quotes, ik ben benieuwd![]()
![]()
In de Rode Bef? Count me in.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:41 schreef Knollenman het volgende:
Natuurlijk, wie wil er niet een avond bier drinken met de Beste Beffer van Brabant![]()
hoe kom je er nu bij dat er ook maar iemand is die blij wordt van deze hele kutsituatie man... gekkenhuisquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.got me a movie, I want you to know
Ja dat zeg ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
hoe kom je er nu bij dat er ook maar iemand is die blij wordt van deze hele kutsituatie man... gekkenhuis![]()
Kan ie niet veel aan doen, zo is hij eenmaal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap.
Maar die eigenschap is vaak wel irritant ja.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja, precies. Je hele post is dus gebaseerd op een valse veronderstelling. Er wordt toch ook niet of uiterst beperkt tegen China gedemonstreerd, terwijl als je ziet hoe zij moslims behandelen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Yemen bijvoorbeeld. Of Iran. Of Soedan.
Geen volle straten.Allah Al Watan Al Malik![]()
ja is denk ik wel doodeng ja zoquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?![]()
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?![]()
Op de nos liveblog staat een filmpje dat toch nog wel veel mensen zijn niet vertrokken naar het zuiden
https://nos.nl/collectie/(...)gypte-gaat-niet-door![]()
Religie staat hier dus los van? We moeten aannemen dat die straten thans bevolkt worden door een regenboogcoalitie van moslims, christenen, joden zelfs, atheïsten, agnosten, buddhisten en hindoe's, die toevallig enkel en alleen handelen vanuit een verbondenheid met 'het gebied'?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, precies. Je hele post is dus gebaseerd op een valse veronderstelling. Er wordt toch ook niet of uiterst beperkt tegen China gedemonstreerd, terwijl als je ziet hoe zij moslims behandelen.
Sorry, gaat er niet in hier.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
wat is jouw scenario?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.got me a movie, I want you to know
Die titel die je kennelijk in 2022 hebt gekregen, is daar wat fraude bij te pas gekomen misschien?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Ok daar ging mijn koffie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die titel die je kennelijk in 2022 hebt gekregen, is daar wat fraude bij te pas gekomen misschien?![]()
Dat zeg ik niet, maar zeker niet sec vanwege religie zoals jij doet voorkomen in je post. De gemene deler zit m vooral in cultuur, afkomst, geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Religie staat hier dus los van? We moeten aannemen dat die straten thans bevolkt worden door een regenboogcoalitie van moslims, christenen, joden zelfs, atheïsten, agnosten, buddhisten en hindoe's, die toevallig enkel en alleen handelen vanuit een verbondenheid met 'het gebied'?
Sorry, gaat er niet in hier.
Nogmaals: anders zou die reactie hetzelfde zij geweest als bij ieder ander conflict waar moslims bij betrokken zijn. En dat is niet het geval.Allah Al Watan Al Malik![]()
Ik begrijp niet hoe ze grond gaan inpakken. Er is al niet veel grond daar. Je kan nergens heen al.
Het uiteindelijke doel is dat gebied in nemen en hun uitroeien. Iedereen die dat ontkent liegt.![]()
Grond gaan inpakken? Ze gaan met veel geweld van deur tot deurquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:
Ik begrijp niet hoe ze grond gaan inpakken. Er is al niet veel grond daar. Je kan nergens heen al.
Het uiteindelijke doel is dat gebied in nemen en hun uitroeien. Iedereen die dat ontkent liegt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
The Germans are comingA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Het ziet er niet goed uit voor de Palestijnen. Je kunt het Israël niet kwalijk nemen als die terroristen(Hamas) mensen als schild gebruikt. Je hoopt dat Israël iets rustiger aan doet. Je snapt ook niet dat mensen Hamas steunen. Netanyahu stond er niet goed voor. Deze terroristen met hun achterlijke acties hebben de zaak goed verkloot.
Nou ja, een vreselijke toestand.![]()
Misschien, maar er is een veel gevaarlijker dreiging uit het noorden. Als Israel een grondoffensief in Gaza begint dan gaat de Hezbollah in het noorden los, zij hebben 150.000 rakettenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.![]()
Een preventieve slag tegen de Hezbollah is misschien verstandiger en pas later afrekenen met de Hamas,
Een grondoorlog zou het IDF ook zeer veel soldaten het leven kostenExaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Ik heb hier al vaker gezegd dat de Palestijnen zich beter konden toeleggen op geweldloos verzet, maar vandaag bedacht ik, geldt dat ook niet voor Israël?
Stel dat Israël, nu, na de aanval van Hamas, zou zeggen: we laten het gaan voor deze keer, maar we hebben wel de hulp van de internationale gemeenschap nodig om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.
Zouden ze dan niet heel veel sympathie van de wereld krijgen, en daarbij wellicht ook eerder bij hun doelen komen van vreedzame samenleving met de Palestijnen, dan wat ze nu proberen te doen?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld er best Arabische landen zijn die min of meer garant willen staan voor de verwijdering van Hamas, en als Iran niet mee doet staan ze internationaal mooi voor schut.
Wat denken jullie?
edit: (Moet Israël ook stoppen met landjepik natuurlijk)![]()
BNMS (Begin Nautisch Morgen Schemering) West Jerusalem is ongeveer 0600 lokale tijd daar (0500 hier). Dus ik gok erop dat het morgenochtend rond die tijd losgaat en de pantsers voorwaarts gaan.quote:![]()
Dat zou inderdaad verstandig zijn mijns inziens.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:57 schreef Alov het volgende:
Ik heb hier al vaker gezegd dat de Palestijnen zich beter konden toeleggen op geweldloos verzet, maar vandaag bedacht ik, geldt dat ook niet voor Israël?
Stel dat Israël, nu, na de aanval van Hamas, zou zeggen: we laten het gaan voor deze keer, maar we hebben wel de hulp van de internationale gemeenschap nodig om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.
Zouden ze dan niet heel veel sympathie van de wereld krijgen, en daarbij wellicht ook eerder bij hun doelen komen van vreedzame samenleving met de Palestijnen, dan wat ze nu proberen te doen?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld er best Arabische landen zijn die min of meer garant willen staan voor de verwijdering van Hamas, en als Iran niet mee doet staan ze internationaal mooi voor schut.
Wat denken jullie?![]()
ja gaan ze er echt in? Dat gaat een bloedbad aan beide kanten worden...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
BNMS (Begin Nautisch Morgen Schemering) West Jerusalem is ongeveer 0600 lokale tijd daar (0500 hier). Dus ik gok erop dat het morgenochtend rond die tijd losgaat en de pantsers voorwaarts gaan.
:|got me a movie, I want you to know
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:59 schreef UitStraling het volgende:
Gaat een bloederige bende worden;
Probleem 1.
Hamas strijder ------> [ afbeelding ]
Lieve Palestijn ------> [ afbeelding ]![]()
![]()
Lees net dat ze een deel pakken hier na als "veiligheidszone".quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Grond gaan inpakken? Ze gaan met veel geweld van deur tot deur![]()
Gideon Sa'ar, een minister zonder portefeuille in de deze week geformeerde Israëlische regering van nationale eenheid, heeft in een interview met tv-zender Channel 12 ferme oorlogstaal gesproken. Sa'ar stelde dat de Gazastrook aan het einde van de oorlog 'kleiner moet zijn'. ,,Er moet een veiligheidsgebied komen waar iedereen die binnenkomt kan worden onderschept."
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met Iran en dat het leger om te beginnen de militaire macht van Hamas moet vernietigen, meldt de Israëlische krant Haaretz. De minister eindigde met een duidelijke waarschuwing: ,,Wie een oorlog start tegen Israël, moet aan het einde van de rit grondgebied verliezen."
AD liveblog![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Das nogal een ding om te zeggen. Of is dat ook van die standaardretoriek, zoals Iran ook altijd loopt te mompelen over het vernietigen van de zionisten en Noord-Korea altijd zit te patseren over 'we gaan jullie verwoesten!' etc etc?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met IranVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
oh jeequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met Irangot me a movie, I want you to know
Dus straks is Gaza geen Texel maar Vlieland. Wordt wel erg proppen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lees net dat ze een deel pakken hier na als "veiligheidszone".
Mja, niet grappig. Ik heb wel te doen met de gewone Palestijn.![]()
Beter laat dan nooit laten we maar zeggenquote:
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat er hopelijk in het noorden minder burgerslachtoffers vallen als de IDF daar Hamas gaat jagen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
De hele bevolking van Israël uitgezonderd ouderen, zieken en orthodox-religieuzen + alle joden in het buitenland die gezond zijn en aanspraak kunnen maken op Aliyah (Israëlisch burgerschap).quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:06:21 ]![]()
Dienstplicht is verplicht voor alle Joodse, Samaritaanse, Druzische en Circassische mannen en Joodse vrouwen van achttien jaar en ouder, hoewel er uitzonderingen worden gemaakt op basis van geloof of om fysieke en psychologische redenen. Vrouwen moeten twee jaar dienstdoen, mannen drie jaar.quote:
Maar ze hebben nu meer mensen opgeroepen ook.![]()
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat er hopelijk in het noorden minder burgerslachtoffers vallen als de IDF daar Hamas gaat jagen.![]()
De minister van buitenlandse zaken van Iran zei gisteren dat ze meer troepen/'vrijwilligers' zouden sturen om Israël aan te vallen. Dus tja....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Das nogal een ding om te zeggen. Of is dat ook van die standaardretoriek, zoals Iran ook altijd loopt te mompelen over het vernietigen van de zionisten en Noord-Korea altijd zit te patseren over 'we gaan jullie verwoesten!' etc etc?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Je trekt niet een enorm arsenaal samen aan de grens als je niks van plan bent.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
ja gaan ze er echt in? Dat gaat een bloedbad aan beide kanten worden...
Maar goed, de tijd zal het leren, ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.![]()
Ik zou echt zo pissed zijn als ik daar was en mijn eigen overheid gaat zo om met deze noodsituatiequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit laten we maar zeggenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Weet jij of de vrouwen van het IDF meevechten aan het front? Daar was ik mij niet zeker over bij mijn post. Dacht voornamelijk achter de schermen en civiele diensten op straat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dienstplicht is verplicht voor alle Joodse, Samaritaanse, Druzische en Circassische mannen en Joodse vrouwen van achttien jaar en ouder, hoewel er uitzonderingen worden gemaakt op basis van geloof of om fysieke en psychologische redenen. Vrouwen moeten twee jaar dienstdoen, mannen drie jaar.
Maar ze hebben nu meer mensen opgeroepen ook.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:08:43 ]![]()
Ik had een Joodse korporaal in mijn tijd in het leger om mijn bed warm te houden schiet me ineens te binnen.![]()
Ze lopen Hamas in de weg en met wat pech voor ze vallen er daardoor minder burgerdoden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik weet niet eens meer voor wie ik het zielig moet vinden daar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:05 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De hele bevolking van Israël uitgezonderd ouderen, zieken en orthodox-religieuzen + alle joden in het buitenland die gezond zijn en aanspraak kunnen maken op Aliyah (Israëlisch burgerschap).![]()
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch dekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:08 schreef UitStraling het volgende:
Ik had een Joodse korporaal in mijn tijd in het leger om mijn bed warm te houden schiet me ineens te binnen.
Ze zullen zich hier ongetwijfeld danig verzetten en verstoppen waar kan, maar ik denk dat Hamas het ook helemaal prima vindt om een oorlog met Israël uit te vechten. Helaas voor de burgers daar in Gaza.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?![]()
Zeker. Die hebben 0 rugdekking.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dus straks is Gaza geen Texel maar Vlieland. Wordt wel erg proppen.
Mja, niet grappig. Ik heb wel te doen met de gewone Palestijn.![]()
Geloof me, dan had ik het toch beterquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch deken![]()
![]()
Wie weet, de IDF zal het vast niet erg vinden als een deel van ze meevlucht. In alle rust de Hamas infrastructuur uitschakelen in het noorden is wel een droomscenario van ze denk ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?And what rough beast, its hour come round at last,
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?![]()
En daarmee bevestigen dat ze burgers als schild gebruiken?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dit zegt wikipedia:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:08 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Weet jij of de vrouwen van het IDF meevechten aan het front? Daar was ik mij niet zeker over bij mijn post. Dacht voornamelijk achter de schermen en civiele diensten op straat.quote:Vrouwen zijn ook dienstplichtig, maar ongeveer een derde van de vrouwen gaat niet in dienst om religieuze redenen of omdat ze getrouwd zijn.
In 2002 bestond 33% van de lage officiersrangen, 21% van de kapiteins en majoors en 3% van de hogere rangen uit vrouwen.
450 vrouwen dienen vandaag de dag in gevechtsonderdelen, voornamelijk bij de grenspolitie. Yael Rom was de eerste vrouwelijke piloot.[7] De eerste vrouw die in een straalvliegtuig vloog, was Roni Zuckerman in 2001.[7] In november 2007 werd de eerste vrouw gepromoveerd tot plaatsvervangend squadroncommandant.![]()
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je trekt niet een enorm arsenaal samen aan de grens als je niks van plan bent.
Maar goed, de tijd zal het leren, ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Dat is inherent aan Urban Warfare.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.![]()
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.And what rough beast, its hour come round at last,
Volgens Rob de Wijk is een scenario om het noorden helemaal naar de tyfus te bombarderen om de bevolking vervolgens weer naar het noorden te sturen en dan het zuiden te pakken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die zitten natuurlijk in alle gaten en kierenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ze hebben ook wel wat anti-tank spul en boobytraps enzo.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.And what rough beast, its hour come round at last,
Kunnen ze dan niet beter allemaal bij elkaar op een veld gaan staan? Heeft de bevolking er minder last van.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is inherent aan Urban Warfare.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch deken
![]()
Anderhalf miljard moslims waarvan volgens wereldwijde inlichtensdiensten 25 procent het Westen wil vernietigen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.![]()
Leuk man al die gay hook-ups.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...![]()
Klopt, er zal ook wat ijzer en vlees sneuvelen helaas.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel wat anti-tank spul en booby-traps enzo.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Er zijn ook nog gijzelaars.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
heel gaza platquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens Rob de Wijk is een scenario om het noorden helemaal naar de tyfus te bombarderen om de bevolking vervolgens weer naar het noorden te sturen en dan het zuiden te pakken.![]()
![]()
Er stond van de week een artikel in de Volkskrant over hoe Hamas die aanval vorige week heeft uitgevoerd, dat is echt zeer professioneel aangepakt. Het verbaasde me echt...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.
Dat zijn dus geen koekebakkers...
https://www.volkskrant.nl(...)r-te-breken~v917355/![]()
Inclusief door het raam klimmen iedere avond?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...![]()
Shit is aan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.![]()
Dat zal zij prijs zijn om van Hamas af te komen. Tenminste ik denk dat Israelische regering zo redeneert.quote:
Een duivelse afweging. Blij dat ik die niet hoef te maken.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Ik zou kijken naar de laatste keer dat Israël Gaza binnenviel en dan het gemiddelde KIA uitrekenen. Het totaal KIA aan Israëlische kant was ruim 75, in een paar weken tijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.![]()
IDF heeft technologische overmacht maar Hamasstrijders zullen tot op het bot gemotiveerd zijn en inderdaad in alle hoeken en gaten de Israëliërs opwachten. Voor Hamas is dit de eindstrijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
denk het ook niet,quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.
zijn duizenden luikjes daar , beter plat bombarderen zodat de luikjes onder het puin zitten
en als je een luikje vind dan volkiepen met witte fosfor en beton erop
[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-10-2023 21:27:46 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
heywoodu
![]()
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja die wil je ook niet in je leger hoor, geen gezellige lui om mee in een loopgraaf te zitten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Orthodoxen doen dus niet mee. Vechten niet mee voor het land, maar schreeuwen het hardst.And what rough beast, its hour come round at last,
Maar toen moesten ze zich inhouden..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zou kijken naar de laatste keer dat Israël Gaza binnenviel en dan het gemiddelde KIA uitrekenen. Het totaal KIA aan Israëlische kant was ruim 75, in een paar weken tijd.
Zware artillerie met clustermunitie, fosfor munitie, evt chemische wapens. Ik denk dat veel geoorloofd is.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
heywoodu
![]()
Ze gaan dan stedelijk gebied in waar Hamas elke centimeter kent. Nou ja, min of meer, want de helft is platgegooid, maar je snapt wat ik bedoel. Dus ja, dat wordt ook voor IDF bloederig.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Zijn wel oudere cijfers maar nee niet zo veel nee. Lijkt erop dat vrouwen meer op de achtergrond taken doen in het leger. Al zal deze oorlog misschien anders zijn en hebben ze meer mensen nodig in het veld.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.![]()
350.000 reservisten opgeroepen, daar zullen ook een paar duizend vrouwen bijzitten vermoed ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
I know, maar wat zijn die lui toch walgelijk zeg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die wil je ook niet in je leger hoor, geen gezellige lui om mee in een loopgraaf te zitten.![]()
Zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk het ook niet,
zijn duizenden luikjes daar , beter plat bombarderen zodat de luikjes onder het puin zitten
Maar het veronderstelde bloedige gebeurt als je er echt in gaat zonder bombardement of zware artillerie aanvallen. Maar punt is is dat Israel dat niet zo gaat aanpakken imo.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
350.000 reservisten opgeroepen, daar zullen ook een paar duizend vrouwen bijzitten vermoed ik.
Na Gaza nog 375 miljoen te gaan dus.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Anderhalf miljard moslims waarvan volgens wereldwijde inlichtensdiensten 25 procent het Westen wil vernietigen.![]()
Diezelfde stream staat ook op de multiviewquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Momo het volgende:
Steve heeft nu ook een rechten van een livestream te pakken“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Poetin is nog bezig om die 200k reservisten op te leiden die hij 1 jaar geleden gemobiliseerd heeftquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!
Doet israel binnen een week
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Steve betaald ervoor, vraag mij af of die multview accounts dat ook doen..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Diezelfde stream staat ook op de multiview![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
En goed georganiseerd, gedisciplineerd en gemotiveerd tot op het bot. Daar kunnen die Arabieren alleen maar van dromen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Er is video- en fotomateriaal waarop te zien is dat Hamas door middel van wegblokkeringen vluchtelingen tegeenhoudt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:50 schreef bitterbal het volgende:
Op de nos liveblog staat een filmpje dat toch nog wel veel mensen zijn niet vertrokken naar het zuiden
https://nos.nl/collectie/(...)gypte-gaat-niet-door
https://www.timesofisrael(...)ating-northern-gaza/Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
In 1973 zelfs binnen 24 uur.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is nog bezig om die 200k reservisten op te leiden die hij 1 jaar geleden gemobiliseerd heeft
Doet israel binnen een weekVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Het gaat net zoiets worden als de slag om Mosul. Veel snipers, kapotgebombardeerde huizen waar Hamas zit, IED's.. en gevechten van huis tot huis
![]()
Lekker duidelijk ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Momo het volgende:
Steve heeft nu ook een rechten van een livestream te pakken![]()
![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Voordeel hiervan is is dat ook de bevolking daar nu ook een hekel gaat krijgen aan Hamas. Eerst oorlog uitlokken, en als je wil vluchten word je tegengehoudenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is video- en fotomateriaal waarop te zien is dat Hamas door middel van wegblokkeringen vluchtelingen tegeenhoudt.
https://www.timesofisrael(...)ating-northern-gaza/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Vergis je niet. Hezbollah heeft ze de laatste keer ook aardig gepakt. Hamas is nu wss ook beter getraind dan voorheen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En goed georganiseerd, gedisciplineerd en gemotiveerd tot op het bot. Daar kunnen die Arabieren alleen maar van dromen."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Het is mogelijk dat Israel Gaza gaat loskoppelen van de andere gebieden en helemaal schoonvegen of wellicht zelfs annexeren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Poetinquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is nog bezig om die 200k reservisten op te leiden die hij 1 jaar geleden gemobiliseerd heeft
Doet israel binnen een weekx450
![]()
zoek je verkering?/quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
350.000 reservisten opgeroepen, daar zullen ook een paar duizend vrouwen bijzitten vermoed ik.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Waarom post je een twitterbericht met de Syrische vlag boven een bericht over een aanval op Israël?quote:
Ga jij nu echt Syrië, het land van Bashar Al-Assad, aanmoedigen, nee toch?![]()
Denk dat Steve een 24uur marathon uitzending gaat houden“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Als hij slim is dan valt hij zelf uit een raam een keer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ie slim is let ie nu goed op.![]()
Slaapt die kerel ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Denk dat Steve een 24uur marathon uitzending gaat houdenCeterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Het Israëlische leger heeft denk ook iets minder last van corruptie en alcoholisme dan het Russische leger...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doet israel binnen een week![]()
Nou hij ziet er wel uit alsof hij elk moment onder zijn bureau in slaap kan vallen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Denk dat Steve een 24uur marathon uitzending gaat houden![]()
Is die intel doge een beetje betrouwbaar?quote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ja Intel Doge en Intel Crab zijn betrouwbaarquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Is die intel doge een beetje betrouwbaar?![]()
Volgens mij zitten de meeste vrouwen bij ondersteunende onderdelen. Ik had een Israëlische vriendin die bij de voedselvoorziening zat. Een andere vriendin heeft tijdens de Tweede Intifada op de Westoever gediend in een fanatieke eenheid vol triggerhappy types, maar zij was een van de weinige vrouwen daar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:08 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Weet jij of de vrouwen van het IDF meevechten aan het front? Daar was ik mij niet zeker over bij mijn post. Dacht voornamelijk achter de schermen en civiele diensten op straat.![]()
@AchJa Wat geeft volgens jou het meeste voordeel voor een guerillaoorlog? Daglicht of donker?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wist je dat Steve (vooral vroeger) schrijver was voor TV shows waaronder Sesame Street,Beavis and Butt-Head en Seinfield?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Denk dat Steve een 24uur marathon uitzending gaat houden![]()
![]()
quote:US lawmaker: Israel has indicated it will allow food, water, medicine into Gaza
By JACOB MAGID
A US lawmaker tells The Times of Israel that Israeli officials have indicated to them that they will allow food, water and medicine into Gaza after imposing a siege on the enclave, as Israel appears to be gearing up for a ground operation to destroy Hamas.
The US lawmaker clarifies that Israel has not committed to letting in electricity and fuel supplies into Gaza, which are not covered by the same rules under law of armed conflict.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Beavis and Butthead?!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je dat Steve (vooral vroeger) schrijver was voor TV shows waaronder Sesame Street,Beavis and Butt-Head en Seinfield?![]()
Steve heeft zelf ook een Butt-headquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je dat Steve (vooral vroeger) schrijver was voor TV shows waaronder Sesame Street,Beavis and Butt-Head en Seinfield?![]()
Thanks, zal ze toevoegen op xquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Intel Doge en Intel Crab zijn betrouwbaar
Steve is the great Cornholioquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Steve heeft zelf ook een Butt-head“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is pas wensdenken! Eerst het noorden platgooien en dan de bevolking daarnaartoe verplaatsen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens Rob de Wijk is een scenario om het noorden helemaal naar de tyfus te bombarderen om de bevolking vervolgens weer naar het noorden te sturen en dan het zuiden te pakken.![]()
Denk eerder dat de Gazanen over de Egyptische grens worden gepusht.
Rob was wel heel somber gestemd.![]()
Als ze twijfelen zetten ze er iets bij als "there are reports that". Ik volg ze sinds begin Oekraïne oorlog en zijn in mijn beleving zeer betrouwbaar en kennen de goede bronnenquote:![]()
![]()
Geen Hamas-TV meer op de Franse satelliet.And what rough beast, its hour come round at last,
Ali_boo's eerste betrouwbare bronquote:
- leeftijd 5+ en ouderOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
heywoodu
![]()
Jammer, niet meer het equivalent kijken van Sesamstraat waarbij het equivalent van Tommie doodgeslagen wordt door een Israëlische ondervrager. Poehee!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
Geen Hamas-TV meer op de Franse satelliet.
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tomorrow%27s_PioneersVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Als er zo weinig Hamas support is onder moslims, waarom bestond dat kanaal dan uberhaupt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]![]()
Stilte voor de storm.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Steve is zijn klok aan het goed zetten. Oftewel er gebeurd weinig in gaza.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Ook een complot van de MSM natuurlijk 😄quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]![]()
Duidelijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze twijfelen zetten ze er iets bij als "there are reports that". Ik volg ze sinds begin Oekraïne oorlog en zijn in mijn beleving zeer betrouwbaar en kennen de goede bronnen![]()
Dit klinkt niet al te best
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Als Iran zijn gigantische geslachtsorgaan over de regio legt heb je pas echt laxeer aan de ventilator. Dit is voor het eerst dat ik dat niet eens uitsluit. Ik ben bang, angstig, gedwee voor wat gaat komen.²
Dit is zeer slecht nieuws.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
Dit klinkt niet al te best![]()
[ twitter ]![]()
Jeetje, een dictatuur met een propagandazender. Wat bijzonder!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als er zo weinig Hamas support is onder moslims, waarom bestond dat kanaal dan uberhaupt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:43:39 ]![]()
Bluf joh, die gaan helemaal niets doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dan gaat de VS ook meedoen en worden het interessante tijden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Als Iran zijn gigantische geslachtsorgaan over de regio legt heb je pas echt laxeer aan de ventilator. Dit is voor het eerst dat ik dat niet eens uitsluit. Ik ben bang, angstig, gedwee voor wat gaat komen.²
And what rough beast, its hour come round at last,
Iran gaat niets doen, denk ik.
Dat regime in Teheran zit er alleem voor zichzelf, niet voor een hoger doel, ondanks alle lariekoek die ze op dat punt proberen uit te stralen.![]()
Inderdaad, maar ze moeten toch iets roepen voor de bühne.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bluf joh, die gaan helemaal niets doen.~FEYENOORD~
Staan ze wel met hun broek naar beneden op het moment dat ze idd niks doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bluf joh, die gaan helemaal niets doen.And what rough beast, its hour come round at last,
No sleep for you!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je dat Steve (vooral vroeger) schrijver was voor TV shows waaronder Sesame Street,Beavis and Butt-Head en Seinfield?How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
guerillaoorlog gaan ze niet winnen van die martelarenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:31 schreef Stoorzendert het volgende:
@:AchJa Wat geeft volgens jou het meeste voordeel voor een guerillaoorlog? Daglicht of donker?
die lopen om de beurt met een bomgordel naar hen toe in een vrouwen abayaEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
https://www.bd.nl/buitenl(...)gazastrook~abf6b9cb/quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is mogelijk dat Israel Gaza gaat loskoppelen van de andere gebieden en helemaal schoonvegen of wellicht zelfs annexeren.
Gideon Sa'ar, een minister zonder portefeuille in de deze week geformeerde Israëlische regering van nationale eenheid, heeft in een interview met tv-zender Channel 12 ferme oorlogstaal gesproken. Sa'ar stelde dat de Gazastrook aan het einde van de oorlog 'kleiner moet zijn'. ,,Er moet een veiligheidsgebied komen waar iedereen die binnenkomt kan worden onderschept."
[ Bericht 0% gewijzigd door Komondeja op 14-10-2023 21:47:36 (Gepruts) ]![]()
Dit filmpje is hilarisch en tegelijk ook doodeng, hoe het probeert kinderen te beïnvloeden, om walgelijk dingen te laten doen. Maar het is zooooo slecht gemaakt, dat het ook grappig is. Een man van rond de dertig die een opa moet voorstellen, dat gekke dansje van Farfour op 0.57, het muziekje als ´opa´ dood gaat, hoe het meisje kijkt als ze ziet hoe farfour gruwelijk wordt doodgeslagen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, niet meer het equivalent kijken van Sesamstraat waarbij het equivalent van Tommie doodgeslagen wordt door een Israëlische ondervrager. Poehee!
https://en.wikipedia.org/wiki/Tomorrow%27s_Pioneers![]()
![]()
Iran... is dat niet dat land waar de bevolking een tijdje geleden liep te demonstreren?❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Dan toch met de jurk omhoog.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staan ze wel met hun broek naar beneden op het moment dat ze idd niks doen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Ik denk dat Amerika wel raad weet met de vochtige billetjes van Iran.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:
![]()
Goh, dat hadden veel mensen ook al voorspeld. Maar 'Nee, Iran gaat niks doen blabla"quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
[ twitter ]
Het kan echt flink escaleren hoor, vergis je niet. Dit is andere koek dan voorheen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat mensen dit geloven 🤣 Iran gaat een conventionele oorlog aan omdat Gaza voor de zoveelste keer in puin ligt? Ze zijn vorige jaren meerdere malen direct zelf in Iran gebombardeerd door Israël en stelde daar geen enkele directe militaire reactie tegenover….maar nu wel vanwege Gaza. Mooi verhaaltje wel voor het slapen gaan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
[ twitter ]
Iran werkt met proxies. Wellicht dat Hizbullah zich erbij gaat betrekken. Meer dan dat wordt het niet van Iraanse zijde.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Dan is WW3 dichterbij dan ooit. Wat blijkt de mensheid toch ontzettend vergeetachtig en hardleers.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan gaat de VS ook meedoen en worden het interessante tijden.²
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
[ twitter ]![]()
![]()
Klinkt beter dan de Israëlische propaganda.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:45 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dit filmpje is hilarisch en tegelijk ook doodeng, hoe het probeert kinderen te beïnvloeden, om walgelijk dingen te laten doen. Maar het is zooooo slecht gemaakt, dat het ook grappig is. Een man van rond de dertig die een opa moet voorstellen, dat gekke dansje van Farfour op 0.57, het muziekje als ´opa´ dood gaat, hoe het meisje kijkt als ze ziet hoe farfour gruwelijk wordt doodgeslagen.![]()
![]()
Zou je denken ja. Maar vlak die Perzen niet uit. Die perzen uit die ruwe bilwerken nog verassende wapens. Let maar op.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik denk dat Amerika wel raad weet met de vochtige billetjes van Iran.²
Ik heb ze nooit zo massaal en vol met passie gezien. Daarnaast is de timing verkeerd, om meteen met Palestina vlaggen te gaan zwaaien nadat er zo'n enorme aanslag heeft plaatsgevonden. Er is een onbenoemde factor die ze dus verbindt: Jodenhaat. Want waarom geven ze wel zoveel om Palestina en geen reet om Jemen? Hebben we ooit zoveel vlaggetjes op straat gezien voor Jemen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grote onzin, en grote tegenstrijdigheden in je post. Immers, als het sec religie zou zijn dan was die verbondenheid er bij alle conflicten waar moslims betrokken bij zouden zijn. Dat is niet het geval, dus er speelt iets heel anders.
Nog even los van de regelrechte leugen dat er geen anti ISIS of anti terreur protesten plaatsvinden of hebben gevonden onder de moslimgemeenschap.![]()
Ik woon in New York, dus ik zal er wel het eerst achterkomen mocht het uit de hand escaleren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je denken ja. Maar vlak die perzen niet uit. Die perzen uit die ruwe bilwerken nog verassende wapens. Let maar op.²
Ik zal live reportage doen van deze verassende wapens.![]()
Mooie woordspeling welquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je denken ja. Maar vlak die perzen niet uit. Die perzen uit die ruwe bilwerken nog verassende wapens. Let maar op.²
Lach met een schone bips![]()
Precies, zich nu direct in deze oorlog mengen, betekent oorlog met de VS. En dat houdt in - zeker met de bevolking daar - het einde van de huidige machthebbers.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat mensen dit geloven 🤣 Iran gaat een conventionele oorlog aan omdat Gaza voor de zoveelste keer in puin ligt? Ze zijn vorige jaren meerdere malen direct zelf in Iran gebombardeerd door Israël en stelde daar geen enkele directe militaire reactie tegenover….maar nu wel vanwege Gaza. Mooi verhaaltje wel voor het slapen gaan.
Iran werkt met proxies. Wellicht dat Hizbullah zich erbij gaat betrekken. Meer dan dat wordt het niet van Iraanse zijde.
En waar geilen ze op? Juist macht.![]()
Een deel van Iran zit helemaal niet te wachten op dat stoere praat van de regering, zo sterk staan ze niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
~FEYENOORD~
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het is een moment om de Palestijnse zaak aan te kaarten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit zo massaal en vol met passie gezien. Daarnaast is de timing verkeerd, om meteen met Palestina vlaggen te gaan zwaaien nadat er zo'n enorme aanslag heeft plaatsgevonden. Er is een onbenoemde factor die ze dus verbindt: Jodenhaat. Want waarom geven ze wel zoveel om Palestina en geen reet om Jemen? Hebben we ooit zoveel vlaggetjes op straat gezien voor Jemen?
Op een normale andere dag kraait daar bijna geen hond naar.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Het is een heel slecht moment. Nogal schaamteloos.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is een moment om de Palestijnse zaak aan te kaarten.
Op een normale andere dag kraait daar bijna geen hond naar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Weet je Harvest, dit noem ik nou een kwaliteitspost. Al die gasten die roepen dat het nu niet het moment is bla bla bla. Wanneer dan wel? Dit is HET beste moment.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op een normale andere dag kraait daar bijna geen hond naar.²
Dit is wensdenken van jou bedoel je.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, dat hadden veel mensen ook al voorspeld. Maar 'Nee, Iran gaat niks doen blabla"
Het kan echt flink escaleren hoor, vergis je niet. Dit is andere koek dan voorheen.![]()
Nog even ja maar nukes roepen en de bingokaart is weer vol.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, dat hadden veel mensen ook al voorspeld. Maar 'Nee, Iran gaat niks doen blabla"
Het kan echt flink escaleren hoor, vergis je niet. Dit is andere koek dan voorheen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Vind ik niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een heel slecht moment. Nogal schaamteloos.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ze geven geen lor om de Palestijnen, het is puur en alleen Jodenhaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op een normale andere dag kraait daar bijna geen hond naar.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Ik heb mijn kinderen dit filmpje laten zien en verteld dat dit de aanleiding is geweest voor de huidige oorlogquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:45 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dit filmpje is hilarisch en tegelijk ook doodeng, hoe het probeert kinderen te beïnvloeden, om walgelijk dingen te laten doen. Maar het is zooooo slecht gemaakt, dat het ook grappig is. Een man van rond de dertig die een opa moet voorstellen, dat gekke dansje van Farfour op 0.57, het muziekje als ´opa´ dood gaat, hoe het meisje kijkt als ze ziet hoe farfour gruwelijk wordt doodgeslagen.
The End Times are wild![]()
Dit is ook een betrouwbare bron op Twitter. Joop Soesan, een Nederlander die in Israël woont. Pro- Israël, vertaalt veel Israëlische bronnen naar het Nederlands. Retweet ook andere interessante tweets. Volg hem al sinds corona.![]()
Wie zijn "ze"?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze geven geen lor om de Palestijnen, het is puur en alleen Jodenhaat.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik zou het op voorhand niet uitsluiten. Dit kan zomaar een gevecht gaan worden van welke natie heeft de grootste pleasuretool in the pants. Alleen de verwevenheid daar wordt je wel eng van. Elk land is wel op een bepaalde manier betrokken. Gare proxy oorlogen!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is wensdenken van jou bedoel je.²
Ik denk niet dat het wensdenken is, ik denk dat @Discombobulate iemand is die het welliswaar somber inziet, maar niet per se kwaadwillend.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is wensdenken van jou bedoel je.![]()
Het antwoord staat in de post die je hebt geciteerd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit zo massaal en vol met passie gezien. Daarnaast is de timing verkeerd, om meteen met Palestina vlaggen te gaan zwaaien nadat er zo'n enorme aanslag heeft plaatsgevonden. Er is een onbenoemde factor die ze dus verbindt: Jodenhaat. Want waarom geven ze wel zoveel om Palestina en geen reet om Jemen? Hebben we ooit zoveel vlaggetjes op straat gezien voor Jemen?
Maar goed, als jij het zo graag wenst: tuurlijk jong, Pro Palestina is JodenhaatAllah Al Watan Al Malik![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze geven geen lor om de Palestijnen, het is puur en alleen Jodenhaat.![]()
![]()
Bedankt Hans.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:57:49 ]![]()
Er zijn ook vogeltjes die fluiten dat die gekke Aliyev Armenië wilt binnenvallen, dat is heel wat interessanter voor Iran, dan wat nutteloze Palestijnen.![]()
De natte droom van Netanyahu natuurlijk, dat Amerika het vuile werk voor hem opknaptquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik denk dat Amerika wel raad weet met de vochtige billetjes van Iran.The End Times are wild![]()
Graag gedaan knul. Vooral blijven ontkennen, dan is het zo weer 1938 hier.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Iran heeft toch niks gedaan buiten het gebruikelijke blablabla. Maak je vooral niet druk om Iran. Je kunt rustig gaan slapen dadelijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan echt flink escaleren hoor, vergis je niet. Dit is andere koek dan voorheen.![]()
Ben je nou eens klaar met dat gehaat en gezeur op moslims?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit zo massaal en vol met passie gezien. Daarnaast is de timing verkeerd, om meteen met Palestina vlaggen te gaan zwaaien nadat er zo'n enorme aanslag heeft plaatsgevonden. Er is een onbenoemde factor die ze dus verbindt: Jodenhaat. Want waarom geven ze wel zoveel om Palestina en geen reet om Jemen? Hebben we ooit zoveel vlaggetjes op straat gezien voor Jemen?![]()
Ja, die kunnen Rusland van Iran afsnijden. Geopolitiek wel heel interessant natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:58 schreef Doler12 het volgende:
Er zijn ook vogeltjes die fluiten dat die gekke Aliyev Armenië wilt binnenvallen, dat is heel wat interessanter voor Iran, dan wat nutteloze Palestijnen.![]()
De cognitieve dissonantie is simpelweg veel te sterk. Dan krijg je ook reacties zoals je die nu ziet in deze reeksquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan echt flink escaleren hoor, vergis je niet. Dit is andere koek dan voorheen.
Laat ik het zo zeggen: het zal een reactie uitlokken van de moslim landen
Daar heb je geen kristal bol voor nodig om dit te kunnen ''voorspellen''A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Goed argument.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ben je nou eens klaar met dat gehaat en gezeur op moslims?![]()
Nee, jij lult gewoon onzin die ik niet serieus kan nemen. Dan is dat grappig.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Graag gedaan knul. Vooral blijven ontkennen, dan is het zo weer 1938 hier.
Met je Godwinnetje.![]()
![]()
Dat waren blanke gristelijke mensen. Zo bont hebben die islamieten dat niet gedaan hoor bij die Joden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Graag gedaan knul. Vooral blijven ontkennen, dan is het zo weer 1938 hier.![]()
'de moslim landen' is een mythe, het is onderling evengoed haat en nijdquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De cognitieve dissonantie is simpelweg veel te sterk. Dan krijg je ook reacties zoals je die nu ziet in deze reeks
Laat ik het zo zeggen: het zal een reactie uitlokken van de moslim landen
Daar heb je geen kristal bol voor nodig om dit te kunnen ''voorspellen''![]()
Volgens mij is dit nu juist het moment. Ze worden afgesneden van de buitenwereld, platgebombardeerd... maar nee jullie moeten wel je bek houden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een heel slecht moment. Nogal schaamteloos.Allah Al Watan Al Malik![]()
Ik denk dat ze de druk wat verder opvoeren om de grensovergang met Egypte te forceren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:34 schreef Rupibma het volgende:
[..]
En in de tussentijd sterven ze maar vd honger?Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Wilen jullie niet zo persoonlijk worden over deze vreselijke situatie. Draagt niets bij aan de discussie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het antwoord staat in de post die je hebt geciteerd.
Maar goed, als jij het zo graag wenst: tuurlijk jong, Pro Palestina is Jodenhaat![]()
Nou ja, een oorlog van de VS zou natuurlijk een noodsituatie betekenen en daarmee het budgetplafond op de lange baan schuiven.. En in oorlogen valt ook veel te verdienen... Is al eens eerder voorgekomen meen ikquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De natte droom van Netanyahu natuurlijk, dat Amerika het vuile werk voor hem opknapt![]()
Al hoop ik echt dat dit met een sisser afloopt, maar het is wel een kruitvat dat op ontploffen staat.Lach met een schone bips![]()
Mensen die voor de Palestijnse kwestie pleiten wegzetten als Jodenhaters.. draag dat wel bij dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wilen jullie niet zo persoonlijk worden over deze vreselijke situatie. Draagt niets bij aan de discussie.Allah Al Watan Al Malik![]()
Sympathie voor de Palestijnse kwestie hebben gelijk stellen aan Jodenhaat lijkt mij een kwalijke beschuldiging, en net zo persoonlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wilen jullie niet zo persoonlijk worden over deze vreselijke situatie. Draagt niets bij aan de discussie.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 22:04:18 ]![]()
Graag geen geje of gejij, voegt niets toe aan de discussiequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nee, jij lult gewoon onzin die ik niet serieus kan nemen. Dan is dat grappig.
Met je Godwinnetje.![]()
![]()
Klopt, alleen wanneer Israël ter sprake komt staan ze pal achter hun moslim broedersquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
'de moslim landen' is een mythe, het is onderling evengoed haat en nijd
Ik zou je hier geen gelijk in willen geven. Maar je hebt helaas gelijk. Als de Arabische wereld eensgezind was geweest zou Israël niet eens vuurwerk durven afsteken op oudjaarsnacht. En dan bedoel ik van die infantiele sterretjes en trektouwtjes.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
'de moslim landen' is een mythe, het is onderling evengoed haat en nijd
Maar helaas....²
Waarom zou je een foto van een paraglider op je jas dragen als je geen Hamas supporter bent en alleen voor de Palestijnse zaak demonstreert?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:56 schreef Jippie het volgende:
Dit is ook een betrouwbare bron op Twitter. Joop Soesan, een Nederlander die in Israël woont. Pro- Israël, vertaalt veel Israëlische bronnen naar het Nederlands. Retweet ook andere interessante tweets. Volg hem al sinds corona.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen die voor de Palestijnse kwestie pleiten wegzetten als Jodenhaters.. draag dat wel bij dan?Dan plaatsen jullie een TR, of negeer het. Maar we gaan er geen persoonlijke vetes van maken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:03 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Sympathie voor de Palestijnse kwestie hebben gelijk stellen aan Jodenhaat lijkt mij een kwalijke beschuldiging, en net zo persoonlijk.![]()
Maar niemand wilt de grens voor ze openen. Tot zover het broederschap.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt, alleen wanneer Israël ter sprake komt staan ze pal achter hun moslim broeders
Maar dat komt vooral door de oncontroleerbare factoren als Hamas. En eventutle geschiedenis die ze met Palestijnen hebben.![]()
Het lijkt mij handig als we het bij de feiten en gebeurtenissen houden ipv meningen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
@:jippie heeft vast een mening als het om dit soort retoriek gaat.~FEYENOORD~
Er zijn daar 2 regeringen he?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Een deel van Iran zit helemaal niet te wachten op dat stoere praat van de regering, zo sterk staan ze niet.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik Plaats alleen een tweet van Joep Soesan, ik zeg niets over wat ik van de getweettevinhoudbvind.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je een foto van een paraglider op je jas dragen als je geen Hamas supporter bent en alleen voor de Palestijnse zaak demonstreert?![]()
Dat maakt ze niet sterk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn daar 2 regeringen he?~FEYENOORD~
“We zijn niet voor Hamas, maar we demonstreren binnen 24 uur nadat Hamas 1300 mensen dood heeft gemaakt, vaak op gruwelijke wijze, want ook al zijn we niet voor Hamas, we vinden wel dat het een uitstekend moment is om dit aan te grijpen om de Palestijnse zaak onder de aandacht te brengen, maar we steunen Hamas echt niet, noch zijn we het met ze eens. Maar dit is wel HET moment, een betere timing gaan we niet krijgen, ook al zijn we tegen Hamas en wat ze hebben gedaan”.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nu juist het moment. Ze worden afgesneden van de buitenwereld, platgebombardeerd... maar nee jullie moeten wel je bek houden.![]()
Die protesten een paar maanden geleden zijn toch hardhandig te kop ingedrukt. Hoor je niets meer overquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dit is je eigen interpretatie, maar als jij je hier goed bij voelt laten we het hier bijquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feiten zoals Pro Palestina is Jodenhaat en moslims zijn terroristen. Oke, dank voor je waardevolle toevoeging.
~FEYENOORD~
Feedback topic....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lekker selectief moderatie dan. Ik lees al dagen hun gezeur en zodra ik er in mee ga een ban. Stop dat dat ook, dan is het aan beide kanten klaar.
Het is niet heel makkelijk bij te houden zo snel als het hier gaat voor de betreffende mods
Of "het Westen"quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt, alleen wanneer Israël ter sprake komt staan ze pal achter hun moslim broeders![]()
Ik post dit dan ook als user, ik modereer hier niet, ik kom hier om de spanningen tussen de twee groepen te volgen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lekker selectief moderatie dan. Ik lees al dagen hun gezeur en zodra ik er in mee ga een ban. Stop dat dat ook, dan is het aan beide kanten klaar.
Al die meningen vind ik irritant en niets toevoegen, en ja dit is een mening.~FEYENOORD~
Dat is natuurlijk niet het enige wat er is gebeurd, hequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nu juist het moment. Ze worden afgesneden van de buitenwereld, platgebombardeerd... maar nee jullie moeten wel je bek houden.![]()
Dat zou volgens mijn morele waarden juist het moment zijn om te laten merken hoezeer je walgt van alle totaal haatdragende en bloeddorstige ellende die mensen elkaar daar aandoen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“We zijn niet voor Hamas, maar we demonstreren binnen 24 uur nadat Hamas 1300 mensen dood heeft gemaakt, vaak op gruwelijke wijze, want ook al zijn we niet voor Hamas, we vinden wel dat het een uitstekend moment is om dit aan te grijpen om de Palestijnse zaak onder de aandacht te brengen, maar we steunen Hamas echt niet, noch zijn we het met ze eens. Maar dit is wel HET moment, een betere timing gaan we niet krijgen, ook al zijn we tegen Hamas en wat ze hebben gedaan”.
Dan kun je een week later wel weer voor de Palestijnse zaak demonstreren.
Omgekeerd zou ik het ook stuitend vinden als mensen straks met zijn allen met Israëlische vlaggen gaan wapperen en luidkeels steun betuigen aan Israël precies op het moment dat ze Noord-Gaza nietsontziend platgooien.
[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 14-10-2023 22:15:37 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Wie zegt dit? Of verzin je nu wat?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“We zijn niet voor Hamas, maar we demonstreren binnen 24 uur nadat Hamas 1300 mensen dood heeft gemaakt, vaak op gruwelijke wijze, want ook al zijn we niet voor Hamas, we vinden wel dat het een uitstekend moment is om dit aan te grijpen om de Palestijnse zaak onder de aandacht te brengen, maar we steunen Hamas echt niet, noch zijn we het met ze eens. Maar dit is wel HET moment, een betere timing gaan we niet krijgen, ook al zijn we tegen Hamas en wat ze hebben gedaan”.
Andersom redenerend. 'Laten we niet voor Palestina demonstreren, ondanks het feit dat Israel er net meer dan 1600 over de kling heeft gejaagd, sterker nog. We hangen gewoon Israëlische vlaggen op!'Allah Al Watan Al Malik![]()
Alsof dat ze boeit. Springen ze op de bres voor Noord-Korea? Voor de Oeigoeren? Voor de Rohingya? Voor de Jemenieten? Voor de bevolking van de Zuidelijke Sahara? Voor de Koerden? Voor de Kopten in Egypte? Voor de blanke boeren in Zuid-Afrika? Voor Oekraïne?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op een normale andere dag kraait daar bijna geen hond naar.![]()
Klopt, maar een protest is anders dan mengen in een oorlog.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die protesten een paar maanden geleden zijn toch hardhandig te kop ingedrukt. Hoor je niets meer over~FEYENOORD~
Palestijnen zijn gevaarlijker dan je denkt, daarom willen buurlanden absoluut geen vluchtelingen uit de Gaza.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:09 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga niet meer in op jouw racistische gemekker.![]()
Zou ik zeker doen, je gooit alleen maar olie op het vuur.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit is je eigen interpretatie, maar als jij je hier goed bij voelt laten we het hier bijAllah Al Watan Al Malik![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jullie zijn veel te extreem joh. Israël is niet uit op het laten verdwijnen van Palestijnen, maar wel van Hamas.eh, moet ik hier srs pp ingaan?
I know, maar er zijn hier mods die niet objectief zijn. Heel vervelend. Anyway FB prima.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Feedback topic....
Het is niet heel makkelijk bij te houden zo snel als het hier gaat voor de betreffende mods![]()
Vraag maar aan Jordanië en Libanon.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:10 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn gevaarlijker dan je denkt, daarom willen buurlanden absoluut geen vluchtelingen uit de Gaza.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Neuh, ik redeneer precies hetzelfde als mensen die bijvoorbeeld Joodse scholen beveiligen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, dus vraag ik het op de man af, ik wil je geen onrecht aan doen: maar, zet jij hier nu alle Moslims weg als (potentiële) terroristen?![]()
Maar als Saudi Arabië burgers afslacht in Yemen, hoor je 99% van de moslims niet, waar zit dat verschil dan precies in? Of is het alleen erg als Joodse mensen de 'boosdoener' zijn?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dit? Of verzin je nu wat?
Andersom redenerend. 'Laten we niet voor Palestina demonstreren, ondanks het feit dat Israel er net meer dan 1600 over de kling heeft gejaagd, sterker nog. We hangen gewoon Israëlische vlaggen op!'![]()
Dat tweede land heeft er een 15 jaar durende burgeroorlog aan overgehouden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vraag maar aan Jordanië en Libanon.![]()
Zie mijn post in dit en voorgaande topic waarin ik het haarfijn uitleg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:12 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Maar als Saudi Arabië burgers afslacht in Yemen, hoor je 99% van de moslims niet, waar zit dat verschil dan precies in? Of is het alleen erg als Joodse mensen de 'boosdoener' zijn?Allah Al Watan Al Malik![]()
Palestijnen zijn niet gevaarlijk, Hamasstrijders en aanhangers wel en omdat je het onderscheid moeilijk kan maken sluiten ze alles uit, dit maakt een Palestijn niet meteen een slecht mens.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:10 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn gevaarlijker dan je denkt, daarom willen buurlanden absoluut geen vluchtelingen uit de Gaza.~FEYENOORD~
Een vrachtwagen met tientallen Palestijnen aan boord die over de veilige route onderweg was van het noorden naar het zuiden van Gaza, zou zijn geraakt door een Israëlische raket. Dat beweert Hamas en melden ooggetuigen aan persagentschap AFP.
Op sociale media circuleren beelden van een truck die geraakt werd. AFP kon die beelden verifiëren en ze lijken overeen te komen met de getuigenissen. Maar het persagentschap kan niet bevestigen of de schade inderdaad werd aangericht door een Israëlische raket.
Als dat wel het geval zou zijn, zou de aanval hebben plaatsgevonden op het moment dat inwoners van Gaza veilig van het noorden naar het zuiden moesten kunnen reizen. Israël had zelf die veilige corridor ingesteld en Palestijnen opgeroepen om weg te trekken uit het noorden van Gaza.
AD liveblog![]()
In FB kijken FA's mee en als jij een punt hebt zullen zij daarover oordelenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:11 schreef Rupibma het volgende:
I know, maar er zijn hier mods die niet objectief zijn. Heel vervelend. Anyway FB prima.
Iets observeren betekent haten? Duidelijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ben je nou eens klaar met dat gehaat en gezeur op moslims?![]()
Dat krijgen wij in Europa straks ook als ze massaal naar Duitsland en Nederland vluchten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat tweede land heeft er een 15 jaar durende burgeroorlog aan overgehouden.
Die mensen zijn daar zo vergiftigd door jaren opsluiting en hamas, dat krijg je er nooit meer uit.![]()
Correctie: je vindt dat je het haarfijn uitlegt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie mijn post in dit en voorgaande topic waarin ik het haarfijn uitleg.![]()
Observeren en er onjuiste conclusies aan verbinden ja.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iets observeren betekent haten? Duidelijk.Allah Al Watan Al Malik![]()
Inhoudelijk heb je geen enkel tegegenargument laten zien. NULquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Correctie: je vindt dat je het haarfijn uitlegt.Allah Al Watan Al Malik![]()
Vanuit welke conclusie trek je deze redenatie?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Neuh, ik redeneer precies hetzelfde als mensen die bijvoorbeeld Joodse scholen beveiligen.²
Dat is zo, maar een grotere uitnodiging en back-up van andere landen gaan ze voorlopig niet meer krijgenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Klopt, maar een protest is anders dan mengen in een oorlog.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Als ik deze laxeer allemaal zie wordt het tijd voor een vast gas contract. Maar dat laten we we even voor wat het is. Mijn aandacht en emoties gaan nu vooral uit naar alle onschuldige slachtoffers maar vanwege de common grounds en het feit dat ze de underdog zijn voornamelijk naar de Palestijnen.²
Dat is waar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is zo, maar een grotere uitnodiging en back-up van andere landen gaan ze voorlopig niet meer krijgen~FEYENOORD~
Sinds 1973 heeft bij mijn weten geen Arabisch land het nog gewaagd om Israël aan te vallen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vanuit welke conclusie trek je deze redenatie?²
Islamitische terreuraanslagen in Europa, VS en het Midden-Oosten zijn echter niet te tellen.
Dus tsja, zeg ik dan dat iedere moslim een potentiële terrorist is? Volgens mij niet. Ik zeg alleen dat de Arabische landen zelf hooguit een papieren tijger zijn, het gevaar zit hem in de terreuraanslagen.![]()
Die lijst aan wapens van Hezbollah is toch wat groter dan ik dachtGeen oude mannen op paarden dus
![]()
https://en.wikipedia.org/(...)uipment_of_Hezbollah“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Een onjuiste conclusie aan iets verbinden betekent haten? Dan haten er wel veel mensen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Observeren en er onjuiste conclusies aan verbinden ja.![]()
Allemaal waar. Ik ga geen feiten ontkennen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Sinds 1973 heeft bij mijn weten geen Arabisch land het nog gewaagd om Israël aan te vallen.
Islamitische terreuraanslagen in Europa, VS en het Midden-Oosten zijn echter niet te tellen.
Dus tsja, zeg ik dan dat iedere moslim een potentiële terrorist is? Volgens mij niet. Ik zeg alleen dat de Arabische landen zelf hooguit een papieren tijger zijn, het gevaar zit hem in de terreuraanslagen.²
Net op CNN: een heel verhaal van een Palestijnse dat de actie(s) onmenselijk zijn omdat de zieken niet door hen zijn of konden worden verplaatst naar het zuiden.
Vervolgens op de vraag dat het heel dom is die zieken daar te laten zitten, krijg je antwoorden van kan/kon niet dat ik vooral lees als: wil niet want die zieken kunnen ervoor zorgen dat IDF niet kan (op)schieten.
Ik begreep ook dat er wel medische faciliteiten in het zuiden zijn.
Natuurlijk is het ronduit verschrikkelijk waarbij het IDF op niet mis te verstane wijze de bevelen duidelijk maken om op te krassen. Ik zie de situatie als soort tsunami of aardbeving dat als ramp ook niet zal terugvallen als er zieken zijn die niet kunnen/konden worden/werden verplaatst."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Die Amerikaanse carrier group staat er ook niet voor niks.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Die lijst aan wapens van Hezbollah is toch wat groter dan ik dachtGeen oude mannen op paarden dus
![]()
https://en.wikipedia.org/(...)uipment_of_Hezbollah![]()
Met onjuiste conclusies bedoel ik natuurlijk: bewust leugens verspreiden over complete groepen mensen, waarom zou je dat anders doen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een onjuiste conclusie aan iets verbinden betekent haten? Dan haten er wel veel mensen.Allah Al Watan Al Malik![]()
Klinkt als sympathie hebben voor de Palestijnen gelijk stellen aan Jodenhaat vanuit een ander perspectief.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een onjuiste conclusie aan iets verbinden betekent haten? Dan haten er wel veel mensen.
[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 22:25:09 ]![]()
Wat raar dat je het antwoord van haar zo leest. Beetje twisted eigenlijk..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:23 schreef Vallon het volgende:
Net op CNN: een heel verhaal van een Palestijnse dat de actie(s) onmenselijk zijn omdat de zieken niet door hen zijn of konden worden verplaatst naar het zuiden.
Vervolgens op de vraag dat het heel dom is die zieken daar te laten zitten, krijg je antwoorden van kan/kon niet dat ik vooral lees als: wil niet want die zieken kunnen ervoor zorgen dat IDF niet kan (op)schieten.
Ik begreep oo
Natuurlijk is het ronduit verschrikkelijk waarbij het IDF op niet mis te verstane wijze de bevelen duidelijk maken om op te krassen. Ik zie de situatie als soort tsunami of aardbeving dat als ramp ook niet zal terugvallen als er zieken zijn die niet kunnen/konden worden/werden verplaatst.Allah Al Watan Al Malik![]()
Kap eens met dat rare gebruik van letters.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik deze laxeer allemaal zie wordt het tijd voor een vast gas contract. Maar dat laten we we even voor wat het is. Mijn aandacht en emoties gaan nu vooral uit naar alle onschuldige slachtoffers maar vanwege de common grounds en het feit dat ze de underdog zijn voornamelijk naar de Palestijnen.²
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: