Zeker. Die hebben 0 rugdekking.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dus straks is Gaza geen Texel maar Vlieland. Wordt wel erg proppen.
Mja, niet grappig. Ik heb wel te doen met de gewone Palestijn.
Geloof me, dan had ik het toch beterquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch deken
Wie weet, de IDF zal het vast niet erg vinden als een deel van ze meevlucht. In alle rust de Hamas infrastructuur uitschakelen in het noorden is wel een droomscenario van ze denk ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?
En daarmee bevestigen dat ze burgers als schild gebruiken?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dit zegt wikipedia:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:08 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Weet jij of de vrouwen van het IDF meevechten aan het front? Daar was ik mij niet zeker over bij mijn post. Dacht voornamelijk achter de schermen en civiele diensten op straat.
quote:Vrouwen zijn ook dienstplichtig, maar ongeveer een derde van de vrouwen gaat niet in dienst om religieuze redenen of omdat ze getrouwd zijn.
In 2002 bestond 33% van de lage officiersrangen, 21% van de kapiteins en majoors en 3% van de hogere rangen uit vrouwen.
450 vrouwen dienen vandaag de dag in gevechtsonderdelen, voornamelijk bij de grenspolitie. Yael Rom was de eerste vrouwelijke piloot.[7] De eerste vrouw die in een straalvliegtuig vloog, was Roni Zuckerman in 2001.[7] In november 2007 werd de eerste vrouw gepromoveerd tot plaatsvervangend squadroncommandant.
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je trekt niet een enorm arsenaal samen aan de grens als je niks van plan bent.
Maar goed, de tijd zal het leren, ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.
Dat is inherent aan Urban Warfare.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.
Volgens Rob de Wijk is een scenario om het noorden helemaal naar de tyfus te bombarderen om de bevolking vervolgens weer naar het noorden te sturen en dan het zuiden te pakken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?
Die zitten natuurlijk in alle gaten en kierenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF? Ze hebben fatsoenlijk spul toch? En Hamas - hoe goed ze ook hun best doen - zijn veelal ook niet veel meer dan gefrustreerde mannen op badslippers met een ak47.
Ze hebben ook wel wat anti-tank spul en boobytraps enzo.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter allemaal bij elkaar op een veld gaan staan? Heeft de bevolking er minder last van.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hamas is niet bang om te sterven. Integendeel. Ze sterven als martelaar.
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is inherent aan Urban Warfare.
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch deken
Anderhalf miljard moslims waarvan volgens wereldwijde inlichtensdiensten 25 procent het Westen wil vernietigen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.
Leuk man al die gay hook-ups.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...
Klopt, er zal ook wat ijzer en vlees sneuvelen helaas.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel wat anti-tank spul en booby-traps enzo.
Er zijn ook nog gijzelaars.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.
heel gaza platquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens Rob de Wijk is een scenario om het noorden helemaal naar de tyfus te bombarderen om de bevolking vervolgens weer naar het noorden te sturen en dan het zuiden te pakken.
Er stond van de week een artikel in de Volkskrant over hoe Hamas die aanval vorige week heeft uitgevoerd, dat is echt zeer professioneel aangepakt. Het verbaasde me echt...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inclusief door het raam klimmen iedere avond?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had een wippertje toen ik nog bij de genie in Wuustwezel zat, dat was een onderdeel van de commando's...
Shit is aan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staan een boel lui buiten Gaza te wachten om ze daarbij te assisteren.
Dat zal zij prijs zijn om van Hamas af te komen. Tenminste ik denk dat Israelische regering zo redeneert.quote:
Ik zou kijken naar de laatste keer dat Israël Gaza binnenviel en dan het gemiddelde KIA uitrekenen. Het totaal KIA aan Israëlische kant was ruim 75, in een paar weken tijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
IDF heeft technologische overmacht maar Hamasstrijders zullen tot op het bot gemotiveerd zijn en inderdaad in alle hoeken en gaten de Israëliërs opwachten. Voor Hamas is dit de eindstrijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
denk het ook niet,quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon met je artillerie en tanks gebouwen kapot schieten. Denk niet dat ze huis-voor-huis intrekken.
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.quote:
Ja die wil je ook niet in je leger hoor, geen gezellige lui om mee in een loopgraaf te zitten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:12 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Orthodoxen doen dus niet mee. Vechten niet mee voor het land, maar schreeuwen het hardst.
Maar toen moesten ze zich inhouden..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zou kijken naar de laatste keer dat Israël Gaza binnenviel en dan het gemiddelde KIA uitrekenen. Het totaal KIA aan Israëlische kant was ruim 75, in een paar weken tijd.
Ze gaan dan stedelijk gebied in waar Hamas elke centimeter kent. Nou ja, min of meer, want de helft is platgegooid, maar je snapt wat ik bedoel. Dus ja, dat wordt ook voor IDF bloederig.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan het bloederig worden voor IDF?
Zijn wel oudere cijfers maar nee niet zo veel nee. Lijkt erop dat vrouwen meer op de achtergrond taken doen in het leger. Al zal deze oorlog misschien anders zijn en hebben ze meer mensen nodig in het veld.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.
350.000 reservisten opgeroepen, daar zullen ook een paar duizend vrouwen bijzitten vermoed ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat bizar weinig wel, welgeteld 450 vrouwen in een gevechtspositie.
I know, maar wat zijn die lui toch walgelijk zeg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die wil je ook niet in je leger hoor, geen gezellige lui om mee in een loopgraaf te zitten.
Zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk het ook niet,
zijn duizenden luikjes daar , beter plat bombarderen zodat de luikjes onder het puin zitten
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
350.000 reservisten opgeroepen, daar zullen ook een paar duizend vrouwen bijzitten vermoed ik.
Na Gaza nog 375 miljoen te gaan dus.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Anderhalf miljard moslims waarvan volgens wereldwijde inlichtensdiensten 25 procent het Westen wil vernietigen.
Diezelfde stream staat ook op de multiviewquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Momo het volgende:
Steve heeft nu ook een rechten van een livestream te pakken
Poetin is nog bezig om die 200k reservisten op te leiden die hij 1 jaar geleden gemobiliseerd heeftquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!
Steve betaald ervoor, vraag mij af of die multview accounts dat ook doen..quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Diezelfde stream staat ook op de multiview
En goed georganiseerd, gedisciplineerd en gemotiveerd tot op het bot. Daar kunnen die Arabieren alleen maar van dromen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
350.000 reservisten + 150.000 'standing army'. Zelfs Putin schraapt die aantallen niet bij elkaar!
Er is video- en fotomateriaal waarop te zien is dat Hamas door middel van wegblokkeringen vluchtelingen tegeenhoudt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:50 schreef bitterbal het volgende:
Op de nos liveblog staat een filmpje dat toch nog wel veel mensen zijn niet vertrokken naar het zuiden
https://nos.nl/collectie/(...)gypte-gaat-niet-door
In 1973 zelfs binnen 24 uur.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is nog bezig om die 200k reservisten op te leiden die hij 1 jaar geleden gemobiliseerd heeft
Doet israel binnen een week
Lekker duidelijk ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:18 schreef Momo het volgende:
Steve heeft nu ook een rechten van een livestream te pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |