SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Let op er zijn veel fake livestreamsVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Paar stingers zullen ze wel hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:24 schreef Perrin het volgende:
Heeft Hamas geen enkele AA? Vloog net een straaljager echt behoorlijk laag over.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Er is geen enkele manier waarop dit niet uitloopt op een humanitaire ramp.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Meh, ik weet niet of jij de beelden van Afghanistan kan herinneren na de coup van Taliban. Toen zo veel mogelijk Afghanen probeerden aan te haken aan Westerse legervliegtuigen toen ze hun burgers en medewerkers gingen evacueren, met wanhopige locals hangend aan het landingsgestel toe.
Ik vermoed dat er zoiets gaat gebeuren, maar dan aan de grenshekken. Zelfs als de VS besluit een helikopter te landen, zelfde scenario. Het is erg lastig zo, iedereen is wanhopig om zijn eigen leven te redden natuurlijk.![]()
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Paar stingers zullen ze wel hebben.
https://news.sky.com/stor(...)taries-have-12980916
Las ik net, maar echte luchtafweer zullen ze wel niet hebben.![]()
Dat is inderdaad de enige afschuwelijke conclusie die je wel veilig kunt trekkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is geen enkele manier waarop dit niet uitloopt op een humanitaire ramp.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ik zie steeds als er straaljagers overkomen wel een soort flak oplichten lijkt het.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:24 schreef Perrin het volgende:
Heeft Hamas geen enkele AA? Vloog net een straaljager echt behoorlijk laag over.![]()
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende: [..] Ik waardeer je open benadering. Kennelijk zit er ergens ook wel wat liefde, prima hoor. Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap. Komt uit een goed hart.
²
![]()
Wat gaat hier mis...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:28 schreef Anton91 het volgende:
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.![]()
![]()
voor een belg valt het niet helemaal tegen neequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.got me a movie, I want you to know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, dat lijkt me ook niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hamas also has anti-tank missiles similar to the US' Stinger.
https://news.sky.com/stor(...)taries-have-12980916
Las ik net, maar echte luchtafweer zullen ze wel niet hebben.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Lolquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.²
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ik wens iedereen veel wijsheid en gezondheid toe, ik ga iets sociaals doen. Voor zover dat kan iedereen een fijne avond!![]()
Hij is geen Belg. Wat dan wel..Brabant dacht ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
voor een belg valt het niet helemaal tegen nee![]()
Wij van WC Eend.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.²
![]()
Ik merk overal dat het 'groepsdenken' enorm domineert. Iedereen moet boeten omdat bepaalde mensen iets hebben gedaan (wat ook echt gruweldaden zijn, daar niet van).
Ik vind dit zeer zorgelijk. Groepen mensen hebben geen identiteit. Een groep kan als geheel geen beslissingen nemen en heeft ook geen gevoelens. Alleen individuen kunnen dat en zodoende kunnen ook alleen individuen verantwoordelijk gehouden worden.![]()
Je trekt er wel de aandacht van de tankbemanning mee denk ik zo.. Voor die laatste minuut van je leven.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Nee, ik heb het eigenlijk voornamelijk over zijn stijl. Ik ga hem niet al WC-eend wegzetten. Dat zou afbreuk doen aan zijn inzet en liefde voor het debat.quote:²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Een rechtgeaarde moslim drinkt niet.quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Een politicus is opportunistisch?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een laffe, opportunistische flapdrol is Timmermans toch ook. Eerst denken te kunnen scoren door ‘robuust’ te doen en als dat bij een deel van de achterban slecht valt gauw er de kindjes bijhalen. Daar kan niemand tegen zijn…
Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
hahah inderdaad. Dat is zowat een pleonasme man.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een politicus is opportunistisch?
Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.²
Uber eats is beter.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:35 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Sinds wanneer is shoarma van thuisbezorgd laten brengen 'iets sociaals doen'
Kun je zo'n Pool uitlachen dat ie helemaal met de fiets is moeten komen vanuit Duitsland.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Lijkt net Call of Duty/Battlefield.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:08 schreef 3rr0r het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, Hamas bootje aan flarden geschoten en daarna worden de inzittenden stuk voor stuk uitgeschakeld
[ twitter ]![]()
Grote onzin, en grote tegenstrijdigheden in je post. Immers, als het sec religie zou zijn dan was die verbondenheid er bij alle conflicten waar moslims betrokken bij zouden zijn. Dat is niet het geval, dus er speelt iets heel anders.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Religie is precies wat het gros van die demonstranten in Europa verbindt; dat is de enig reden waarom ze zich uberhaupt betrokken voelen bij dat conflict: de externe grote boosdoener is weer gevonden (Westen, Amerika, zionisten). De straten zijn wat leger in Londen en Parijs waar het vrouwenrechten in Iran betreft of de oorlog in Yemen of de voortgaande slavernij in een hoop landen in het Midden-Oosten. Waar waren die mega-demonstraties toen ISIS die religie tot op het bot perverteerde? Dan geen verbondenheid, dan geen massale demonstraties voor hun broeders, want dan moet men erkennen dat het soms, heel soms, ook wel eens aan de eigen ideologie ligt dat er ellende is. En die mate van zelfreflectie hebben een hoop van die types die nu weer lopen te scanderen en vlaggen te zwaaien gewoon niet.
Namelijk herkomst van migrantengroepen in Europa. Veel komen uit Arabische landen, zoals Irak, Syrie of Libanon. Of juist uit Noord Afrika. Die hebben een grote verbondenheid, politiek en historisch, met de Palestijnse kwestie.
Wat wel klopt: buitenlandse agressie, veelal afkomstig vanuit het Westen, het is dan makkelijker om je als blok neer te zetten dan wanneer er sprake is van een interne agressor.
Allemaal hele logische actoren.
Vraag een Christelijke Libanees of Irakees wie hij steunt. Palestina of Israel. Je krijgt hetzelfde antwoord.
Nog even los van de regelrechte leugen dat er geen anti ISIS of anti terreur protesten plaatsvinden of hebben gevonden onder de moslimgemeenschap.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mutant01 op 14-10-2023 20:44:53 ]Allah Al Watan Al Malik![]()
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uber eats is beter.
Kun je zo'n Pool uitlachen dat ie helemaal met de fiets is moeten komen vanuit Duitsland.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij is geen Belg. Wat dan wel..Brabant dacht ik.ik maakte slechts een heel matig grapje
got me a movie, I want you to know
@EttovanBelgie en ik zijn het op een aantal dossiers hartgrondig met elkaar oneens en daar hebben we best wel felle discussies over gehad maar met Etto ga ik ongezien een avond bier drinken in de kroeg aangezien er des te meer onderwerpen zijn waar we beide hetzelfde over denken en het nmm verder een prima kerel is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap.![]()
Joh....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:34 schreef Anton91 het volgende:
Stinger is surface to air en niet voor tanks.
Maar daar doelde ik idd op.![]()
Ik deel je perceptie deels, maar het doet er niet toe. Laten we vooral naar de inhoud kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Allah Al Watan Al Malik![]()
nare ventquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.got me a movie, I want you to know
Natuurlijk, wie wil er niet een avond bier drinken met de Beste Beffer van Brabantquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:EttovanBelgie en ik zijn het op een aantal dossiers hartgrondig met elkaar oneens en daar hebben we best wel felle discussies over gehad maar met Etto ga ik ongezien een avond bier drinken in de kroeg aangezien er des te meer onderwerpen zijn waar we beide hetzelfde over denken en het nmm verder een prima kerel is.![]()
Meest rustig in de hele week, meestal hoorde je wel echt elk kwartier tenminste 1 inslag in Gaza. Stilte voor de storm enzo...quote:![]()
Het was maar een grap, ik bestel zelden maar kan me voorstellen dat veel mensen het wel doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niets is zo lekker als eten laten bezorgen als het gigantisch kut weer is.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.![]()
Nee de IDF inlichtingofficier is net lunchen dus misschien zoquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook nietgot me a movie, I want you to know
Het zou wel logischer zijn. Het IDF zal ook veel beter in staat zijn om dmv van technologie in het donker te opereren dan Hamas.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet![]()
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.![]()
![]()
Ja, dat zeg ik. Yemen bijvoorbeeld. Of Iran. Of Soedan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grote onzin, en grote tegenstrijdigheden in je post. Immers, als het sec religie zou zijn dan was die verbondenheid er bij alle conflicten waar moslims betrokken bij zouden zijn. Dat is niet het geval, dus er speelt iets heel anders.
Namelijk herkomst van migrantengroepen in Europa. Veel komen uit Arabische landen, zoals Irak, Syrie of Libanon. Of juist uit Noord Afrika. Die hebben een grote verbondenheid, politiek en historisch, met de Palestijnse kwestie.
Wat wel klopt: buitenlandse agressie, veelal afkomstig vanuit het Westen, het is dan makkelijker om je als blok neer te zetten dan wanneer er sprake is van een interne agressor.
Allemaal hele logische actoren.
Vraag een Christelijke Libanees of Irakees wie hij steunt. Palestina of Israel. Je krijgt hetzelfde antwoord.
Geen volle straten.
Overigens ken ik Irakese christenen, ook reeds naar verwezen. En die staan vandaag niet op straat te vlaggen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Niemand hier weet het inderdaad, maar zou niet heel onlogisch zijn, mensen zijn dan meer binnen en lopen niet zo makkelijk maar over straat over een wandeling of om sinaasappels te halen. En techniek hebben is een voordeel dan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet![]()
Ze wachten tot Steve terug is van z'n meal breakquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef bitterbal het volgende:
zouden ze snachts aanvallen? nou ja weet men hier natuurlijk ook niet“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hoezo niet dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder dat die overwegingen niet voor Hamas golden toen zij kinderen en ouderen afslachten.
Maar Hamas doet dat, en dus moet je zelf teroristje spelen?
Nee.Als jij ook maar 1 quote van mij kunt vinden waar ik Rusland loop te verdedigen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:49 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Op dezelfde manier zoals jij Rusland steeds loopt te verdedigen.Goede uitleg!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is dit voor flauwekul joh. Je fantaseert een heel verhaal bij elkaar en presenteert dat als feit.
Wat zou er verzonnen zijn dan?
Dat Israël alles en iedereen bombardeert? Dat staat wel vast.
Dat Israël alles tegenhoudt, inclusief medicijnen, voedsel en water? Dat staat wel vast.
Dus tot zo ver jouw verdediging van dat walgelijke Israël.Ik quote daar letterlijk iemand die dat deedquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welke mensen? geef quotes, ik ben benieuwd![]()
![]()
In de Rode Bef? Count me in.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:41 schreef Knollenman het volgende:
Natuurlijk, wie wil er niet een avond bier drinken met de Beste Beffer van Brabant![]()
hoe kom je er nu bij dat er ook maar iemand is die blij wordt van deze hele kutsituatie man... gekkenhuisquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Strakjes maakt Israël twee miljoen Palestijnen dood en dan is iedereen in de wereld blij en opgelucht en veilig en zeggen de moslims sorry en trouwen met andere soorten en kleuren mensen en alles zal opgelost zijn en ze leefden nog lang en gelukkig.got me a movie, I want you to know
Ja dat zeg ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
hoe kom je er nu bij dat er ook maar iemand is die blij wordt van deze hele kutsituatie man... gekkenhuis![]()
Kan ie niet veel aan doen, zo is hij eenmaal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap.
Maar die eigenschap is vaak wel irritant ja.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja, precies. Je hele post is dus gebaseerd op een valse veronderstelling. Er wordt toch ook niet of uiterst beperkt tegen China gedemonstreerd, terwijl als je ziet hoe zij moslims behandelen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Yemen bijvoorbeeld. Of Iran. Of Soedan.
Geen volle straten.Allah Al Watan Al Malik![]()
ja is denk ik wel doodeng ja zoquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?![]()
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou het een psychologisch iets zijn deze stilte?![]()
Op de nos liveblog staat een filmpje dat toch nog wel veel mensen zijn niet vertrokken naar het zuiden
https://nos.nl/collectie/(...)gypte-gaat-niet-door![]()
Religie staat hier dus los van? We moeten aannemen dat die straten thans bevolkt worden door een regenboogcoalitie van moslims, christenen, joden zelfs, atheïsten, agnosten, buddhisten en hindoe's, die toevallig enkel en alleen handelen vanuit een verbondenheid met 'het gebied'?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, precies. Je hele post is dus gebaseerd op een valse veronderstelling. Er wordt toch ook niet of uiterst beperkt tegen China gedemonstreerd, terwijl als je ziet hoe zij moslims behandelen.
Sorry, gaat er niet in hier.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
wat is jouw scenario?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.got me a movie, I want you to know
Die titel die je kennelijk in 2022 hebt gekregen, is daar wat fraude bij te pas gekomen misschien?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef UitStraling het volgende:
Ok daar ging mijn koffie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die titel die je kennelijk in 2022 hebt gekregen, is daar wat fraude bij te pas gekomen misschien?![]()
Dat zeg ik niet, maar zeker niet sec vanwege religie zoals jij doet voorkomen in je post. De gemene deler zit m vooral in cultuur, afkomst, geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Religie staat hier dus los van? We moeten aannemen dat die straten thans bevolkt worden door een regenboogcoalitie van moslims, christenen, joden zelfs, atheïsten, agnosten, buddhisten en hindoe's, die toevallig enkel en alleen handelen vanuit een verbondenheid met 'het gebied'?
Sorry, gaat er niet in hier.
Nogmaals: anders zou die reactie hetzelfde zij geweest als bij ieder ander conflict waar moslims bij betrokken zijn. En dat is niet het geval.Allah Al Watan Al Malik![]()
Ik begrijp niet hoe ze grond gaan inpakken. Er is al niet veel grond daar. Je kan nergens heen al.
Het uiteindelijke doel is dat gebied in nemen en hun uitroeien. Iedereen die dat ontkent liegt.![]()
Grond gaan inpakken? Ze gaan met veel geweld van deur tot deurquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:
Ik begrijp niet hoe ze grond gaan inpakken. Er is al niet veel grond daar. Je kan nergens heen al.
Het uiteindelijke doel is dat gebied in nemen en hun uitroeien. Iedereen die dat ontkent liegt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
The Germans are comingA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Het ziet er niet goed uit voor de Palestijnen. Je kunt het Israël niet kwalijk nemen als die terroristen(Hamas) mensen als schild gebruikt. Je hoopt dat Israël iets rustiger aan doet. Je snapt ook niet dat mensen Hamas steunen. Netanyahu stond er niet goed voor. Deze terroristen met hun achterlijke acties hebben de zaak goed verkloot.
Nou ja, een vreselijke toestand.![]()
Misschien, maar er is een veel gevaarlijker dreiging uit het noorden. Als Israel een grondoffensief in Gaza begint dan gaat de Hezbollah in het noorden los, zij hebben 150.000 rakettenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even de laatste check voordat het circus de startlijn over gaat.![]()
Een preventieve slag tegen de Hezbollah is misschien verstandiger en pas later afrekenen met de Hamas,
Een grondoorlog zou het IDF ook zeer veel soldaten het leven kostenExaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Ik heb hier al vaker gezegd dat de Palestijnen zich beter konden toeleggen op geweldloos verzet, maar vandaag bedacht ik, geldt dat ook niet voor Israël?
Stel dat Israël, nu, na de aanval van Hamas, zou zeggen: we laten het gaan voor deze keer, maar we hebben wel de hulp van de internationale gemeenschap nodig om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.
Zouden ze dan niet heel veel sympathie van de wereld krijgen, en daarbij wellicht ook eerder bij hun doelen komen van vreedzame samenleving met de Palestijnen, dan wat ze nu proberen te doen?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld er best Arabische landen zijn die min of meer garant willen staan voor de verwijdering van Hamas, en als Iran niet mee doet staan ze internationaal mooi voor schut.
Wat denken jullie?
edit: (Moet Israël ook stoppen met landjepik natuurlijk)![]()
BNMS (Begin Nautisch Morgen Schemering) West Jerusalem is ongeveer 0600 lokale tijd daar (0500 hier). Dus ik gok erop dat het morgenochtend rond die tijd losgaat en de pantsers voorwaarts gaan.quote:![]()
Dat zou inderdaad verstandig zijn mijns inziens.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:57 schreef Alov het volgende:
Ik heb hier al vaker gezegd dat de Palestijnen zich beter konden toeleggen op geweldloos verzet, maar vandaag bedacht ik, geldt dat ook niet voor Israël?
Stel dat Israël, nu, na de aanval van Hamas, zou zeggen: we laten het gaan voor deze keer, maar we hebben wel de hulp van de internationale gemeenschap nodig om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.
Zouden ze dan niet heel veel sympathie van de wereld krijgen, en daarbij wellicht ook eerder bij hun doelen komen van vreedzame samenleving met de Palestijnen, dan wat ze nu proberen te doen?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld er best Arabische landen zijn die min of meer garant willen staan voor de verwijdering van Hamas, en als Iran niet mee doet staan ze internationaal mooi voor schut.
Wat denken jullie?![]()
ja gaan ze er echt in? Dat gaat een bloedbad aan beide kanten worden...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
BNMS (Begin Nautisch Morgen Schemering) West Jerusalem is ongeveer 0600 lokale tijd daar (0500 hier). Dus ik gok erop dat het morgenochtend rond die tijd losgaat en de pantsers voorwaarts gaan.
:|got me a movie, I want you to know
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:59 schreef UitStraling het volgende:
Gaat een bloederige bende worden;
Probleem 1.
Hamas strijder ------> [ afbeelding ]
Lieve Palestijn ------> [ afbeelding ]![]()
![]()
Lees net dat ze een deel pakken hier na als "veiligheidszone".quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Grond gaan inpakken? Ze gaan met veel geweld van deur tot deur![]()
Gideon Sa'ar, een minister zonder portefeuille in de deze week geformeerde Israëlische regering van nationale eenheid, heeft in een interview met tv-zender Channel 12 ferme oorlogstaal gesproken. Sa'ar stelde dat de Gazastrook aan het einde van de oorlog 'kleiner moet zijn'. ,,Er moet een veiligheidsgebied komen waar iedereen die binnenkomt kan worden onderschept."
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met Iran en dat het leger om te beginnen de militaire macht van Hamas moet vernietigen, meldt de Israëlische krant Haaretz. De minister eindigde met een duidelijke waarschuwing: ,,Wie een oorlog start tegen Israël, moet aan het einde van de rit grondgebied verliezen."
AD liveblog![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Das nogal een ding om te zeggen. Of is dat ook van die standaardretoriek, zoals Iran ook altijd loopt te mompelen over het vernietigen van de zionisten en Noord-Korea altijd zit te patseren over 'we gaan jullie verwoesten!' etc etc?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met IranVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
oh jeequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Sa'ar voegde bovendien toe dat Israël in oorlog is met Irangot me a movie, I want you to know
Dus straks is Gaza geen Texel maar Vlieland. Wordt wel erg proppen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:02 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lees net dat ze een deel pakken hier na als "veiligheidszone".
Mja, niet grappig. Ik heb wel te doen met de gewone Palestijn.![]()
Beter laat dan nooit laten we maar zeggenquote:
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat er hopelijk in het noorden minder burgerslachtoffers vallen als de IDF daar Hamas gaat jagen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
De hele bevolking van Israël uitgezonderd ouderen, zieken en orthodox-religieuzen + alle joden in het buitenland die gezond zijn en aanspraak kunnen maken op Aliyah (Israëlisch burgerschap).quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:06:21 ]![]()
Dienstplicht is verplicht voor alle Joodse, Samaritaanse, Druzische en Circassische mannen en Joodse vrouwen van achttien jaar en ouder, hoewel er uitzonderingen worden gemaakt op basis van geloof of om fysieke en psychologische redenen. Vrouwen moeten twee jaar dienstdoen, mannen drie jaar.quote:
Maar ze hebben nu meer mensen opgeroepen ook.![]()
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat er hopelijk in het noorden minder burgerslachtoffers vallen als de IDF daar Hamas gaat jagen.![]()
De minister van buitenlandse zaken van Iran zei gisteren dat ze meer troepen/'vrijwilligers' zouden sturen om Israël aan te vallen. Dus tja....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Das nogal een ding om te zeggen. Of is dat ook van die standaardretoriek, zoals Iran ook altijd loopt te mompelen over het vernietigen van de zionisten en Noord-Korea altijd zit te patseren over 'we gaan jullie verwoesten!' etc etc?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Je trekt niet een enorm arsenaal samen aan de grens als je niks van plan bent.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
ja gaan ze er echt in? Dat gaat een bloedbad aan beide kanten worden...
Maar goed, de tijd zal het leren, ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.![]()
Ik zou echt zo pissed zijn als ik daar was en mijn eigen overheid gaat zo om met deze noodsituatiequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit laten we maar zeggenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Weet jij of de vrouwen van het IDF meevechten aan het front? Daar was ik mij niet zeker over bij mijn post. Dacht voornamelijk achter de schermen en civiele diensten op straat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dienstplicht is verplicht voor alle Joodse, Samaritaanse, Druzische en Circassische mannen en Joodse vrouwen van achttien jaar en ouder, hoewel er uitzonderingen worden gemaakt op basis van geloof of om fysieke en psychologische redenen. Vrouwen moeten twee jaar dienstdoen, mannen drie jaar.
Maar ze hebben nu meer mensen opgeroepen ook.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2023 21:08:43 ]![]()
Ik had een Joodse korporaal in mijn tijd in het leger om mijn bed warm te houden schiet me ineens te binnen.![]()
Ze lopen Hamas in de weg en met wat pech voor ze vallen er daardoor minder burgerdoden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is het praktisch nut dat iedereen naar het zuiden moet vluchten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik weet niet eens meer voor wie ik het zielig moet vinden daar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:05 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De hele bevolking van Israël uitgezonderd ouderen, zieken en orthodox-religieuzen + alle joden in het buitenland die gezond zijn en aanspraak kunnen maken op Aliyah (Israëlisch burgerschap).![]()
Toen ik nog bij de commando's zat had ik gewoon een elektrisch dekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:08 schreef UitStraling het volgende:
Ik had een Joodse korporaal in mijn tijd in het leger om mijn bed warm te houden schiet me ineens te binnen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ze zullen zich hier ongetwijfeld danig verzetten en verstoppen waar kan, maar ik denk dat Hamas het ook helemaal prima vindt om een oorlog met Israël uit te vechten. Helaas voor de burgers daar in Gaza.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou hamas niet lekker mee vluchten dan? Die gaan toch niet denken dat ze al die tanks daar tegen gaan houden?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: