Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] [..] Van de drie seconden die ik heb gezien wordt er volgens mij iemand afgeslacht met een schep en een mes.
En dit is dan het onderdrukte volk dat we moeten 'begrijpen'. Nee, helemaal klaar mee, geen genade meer voor deze beesten. Heel de Gazastrook mag zonder pardon worden uitgerookt.
Kwaad niet met kwaad vergelden maar je zou wel een daad kunnen stellen door alle Palestijnse mannen tussen de 18 en 40 op te pakken en tijdelijk in een strafkamp te zetten ofzo. Elke mannelijke Palestijn is op dit moment een potentile terrorist.
[..] [..] Van de drie seconden die ik heb gezien wordt er volgens mij iemand afgeslacht met een schep en een mes.
En dit is dan het onderdrukte volk dat we moeten 'begrijpen'. Nee, helemaal klaar mee, geen genade meer voor deze beesten. Heel de Gazastrook mag zonder pardon worden uitgerookt.
Die iemand is dan ook nog een Thai naar verluidt, gewoon iemand die daar zijn boterham verdiende en niks te maken heeft met een bezetting of wat voor politiek dan ook.
Op zondag 8 oktober 2023 19:39 schreef Knollenman het volgende: Het verhoogde nivo van de AIVD is voornamelijk omdat men acties dreigt te gaan zien van extreem rechts. Moslimterreur is geen gevaar meer gelukkig.
Ah, 007 zit ook in de uitzending dames en heren
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Kwaad niet met kwaad vergelden maar je zou wel een daad kunnen stellen door alle Palestijnse mannen tussen de 18 en 40 op te pakken en tijdelijk in een strafkamp te zetten ofzo. Elke mannelijke Palestijn is op dit moment een potentile terrorist.
Stalin heeft daar ook goede ervaringen mee en in China is dit momenteel ook een groot succes.
Op zondag 8 oktober 2023 19:39 schreef Knollenman het volgende: Het verhoogde nivo van de AIVD is voornamelijk omdat men acties dreigt te gaan zien van extreem rechts. Moslimterreur is geen gevaar meer gelukkig.
[..] Kwaad niet met kwaad vergelden maar je zou wel een daad kunnen stellen door alle Palestijnse mannen tussen de 18 en 40 op te pakken en tijdelijk in een strafkamp te zetten ofzo. Elke mannelijke Palestijn is op dit moment een potentile terrorist.
Ik denk dat dit nog redelijk naief is. Tenminste, de vrouwen uitsluiten en de grens bij 18 leggen.
Dit is inderdaad de nare waarheid: dit is de enige te verwachten koers en er gaan heel veel levens verloren straks. Hamas heeft dit voorbereid in de wetenschap dat dit de respons gaat zijn.
[..] Die iemand is dan ook nog een Thai naar verluidt, gewoon iemand die daar zijn boterham verdiende en niks te maken heeft met een bezetting of wat voor politiek dan ook.
Dit laat zien waarom je naar Isral moet neigen, ietwat ongemakkelijk.
[..] Dit is inderdaad de nare waarheid: dit is de enige te verwachten koers en er gaan heel veel levens verloren straks. Hamas heeft dit voorbereid in de wetenschap dat dit de respons gaat zijn.
Hamas geeft dan ook geen fuck om levens. De enige oplossing voor de Palestijnen is om Hamas keihard aan te pakken. Namen en posities doorgeven aan Israli, hinderlagen opzetten etc.
[..] Dit is inderdaad de nare waarheid: dit is de enige te verwachten koers en er gaan heel veel levens verloren straks. Hamas heeft dit voorbereid in de wetenschap dat dit de respons gaat zijn.
Waarom zou Israel in hemelsnaam Gaza binnen trekken? dat is zelfmoord.
[..] Die burgers die gaan lopen feesten als er burgers aan de andere kant vermoord worden? Geen greintje medelijden mee. Je oogst wat je zaait.
Het is letterlijk vijandelijk gedrag, een gigantisch groot probleem dus, maar dat we hier dus mensen in het land hebben die dit vieren zien bepaalde mensen nog niet als een probleem.
Gaan een beetje "genuanceerd" lopen te doen op Joop.nl enzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Waarom zou Israel in hemelsnaam Gaza binnen trekken? dat is zelfmoord.
Gewoon hermetisch gesloten houden en constant drone- en luchtaanvallen. Daarna, als ze verzwakt zijn, alle supplies afknijpen totdat ze de rest op een presenteerblaadje aandienen.
Dit gaat wel uit van de aanname dat de Palestijnen mee willen werken
Gaza ligt aan de ene kant inclusief de zee omsingeld door Isral en aan de west kant door Egypte die ook de grens afgesloten hebben.
Je zou denken dat de Mossad alle doorvoerlijnen wel controleert, maar toch niet genoeg.
zoals al jaren bekend bij iedereen, via tunnels die uitkomen in israel en in egypte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Het is letterlijk vijandelijk gedrag, een gigantisch groot probleem dus, maar dat we hier dus mensen in het land hebben die dit vieren zien bepaalde mensen nog niet als een probleem.
Gaan een beetje "genuanceerd" lopen te doen op Joop.nl enzo.
En ook dat is een probleem waar men maar beter bovenop kan zitten.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
[..] Gewoon hermetisch gesloten houden en constant drone- en luchtaanvallen. Daarna, als ze verzwakt zijn, alle supplies afknijpen totdat ze de rest op een presenteerblaadje aandienen.
Dit gaat wel uit van de aanname dat de Palestijnen mee willen werken
[..] En ook dat is een probleem waar men maar beter bovenop kan zitten.
Doen we niet, de staat van ons onderwijs is 0.0 terwijl DAAR nog een BEETJE bijgestuurd zou kunnen worden.
En wij staan hier eigen scholen toe, dat is met dit type mensen ook gewoon problematisch, die moeten zeer zeker NIET alleen bij hun eigen clubje hokken.
[..] Dat zijn dan wel ontiegelijk lange tunnels, in een ook vrij harde grond.
zeker, sommige zijn wel kilometers lang. Ze worden geregeld opgeblazen, maar hamas graaft dan gewoon weer nieuwe. Velen bevatten ook rails voor transport van goederen en ze hebben ook stroom en ventilatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Die burgers die gaan lopen feesten als er burgers aan de andere kant vermoord worden? Geen greintje medelijden mee. Je oogst wat je zaait.
Het probleem is een beetje dat je ze daarmee geeft wat ze willen.
Je hoeft geen genie te zijn om te snappen dat dit een reactie is op de normaliserende relatie met de omringende landen. Als de Arabische landen 'gewoon' buren worden met Israel, is het natuurlijk over voor die lui. Wat doe je dan? Aanvallen op burgerdoelen vanuit woonwijken zodat Israel keihard terugslaat, zodat je bij die woonwijken met krokodillentranen naar die Arabische landen toe kan huilen om de dode burgers die je zelf een schietschijf op het voorhoofd hebt getekend.
Ik denk dat Israel de meeste plekken in de gazastrook wel in kaart gebracht. Bovendien is het nu officieel oorlog, en zijn de rules of engagement aangepast. Ik denk niet dat het winnen van hearts and minds nog enige prioriteit heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Ik denk dat Israel de meeste plekken in de gazastrook wel in kaart gebracht. Bovendien is het nu officieel oorlog, en zijn de rules of engagement aangepast. Ik denk niet dat het winnen van hearts and minds nog enige prioriteit heeft.
Het gaat om het eigen verlies wat Isral gaat lijden.
klopt als ze gaza gaan binnen vallen dan zeker niet gazastad, dat is politieke zelfmoord....
is maar 400 km2 , en de ondergrondse gangetjes zijn zo op gespoord en dicht gemaakt met beton
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Stalin heeft daar ook goede ervaringen mee en in China is dit momenteel ook een groot succes.
Nou ja, heel eerlijk in China lijkt dat goed te werken. Compleet inhumaan en beestachtig maar in 1 generatie zijn daar alleen nog maar Han Chinezen over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Ik denk dat Israel de meeste plekken in de gazastrook wel in kaart gebracht. Bovendien is het nu officieel oorlog, en zijn de rules of engagement aangepast. Ik denk niet dat het winnen van hearts and minds nog enige prioriteit heeft.
Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
[..] Waarom zou Israel in hemelsnaam Gaza binnen trekken? dat is zelfmoord.
dat heeft men de vorge keer ook gedaan , met tanks
verder heeft hamas geen zware wapens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
What could go wrong, h.
Ja lastig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Het ergste en meest veelzeggende filmpje vind ik nog dat van dat jochie van 5 of zo dat ontvoerd is en dat ze dan tussen Palestijnse kinderen zetten die het met een stok o.i.d. proberen te slaan terwijl hun moeder het treitert van "Roep maar om mama! Mama! Mama!" met een hoog stemmetje.
Het filmpje is totaal niet bloederig maar alles waar je bloed van gaat koken in dit conflict zit erin. Opgestookte kindertjes, volwassenen die een kind gemeen behandelen, ontvoeren van een totaal onschuldige burger.
Als je als volwassene zo'n turfje uit groep 2 zo kunt behandelen of dit triomfantelijk kunt posten als een blijk van overwinning, dan is er gewoon geen hoop meer voor je. Dan kun je gaan bazelen over onderdrukking, je god, je tempel, een reactie op een reactie, politiek, weet ik het, dan ben je gewoon een harteloos onmens.
[..] Nou ja, heel eerlijk in China lijkt dat goed te werken. Compleet inhumaan en beestachtig maar in 1 generatie zijn daar alleen nog maar Han Chinezen over.
Ja zo kun je veel rechtlullen. Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland gendustrialiseerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
Ja, en dan een bord boven de ingang ‘Arbeid macht frei’
Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende: Het ergste en meest veelzeggende filmpje vind ik nog dat van dat jochie van 5 of zo dat ontvoerd is en dat ze dan tussen Palestijnse kinderen zetten die het met een stok o.i.d. proberen te slaan terwijl hun moeder het treitert van "Roep maar om mama! Mama! Mama!" met een hoog stemmetje.
Het filmpje is totaal niet bloederig maar alles waar je bloed van gaat koken in dit conflict zit erin. Opgestookte kindertjes, volwassenen die een kind gemeen behandelen, ontvoeren van een totaal onschuldige burger.
Als je als volwassene zo'n turfje uit groep 2 zo kunt behandelen of dit triomfantelijk kunt posten als een blijk van overwinning, dan is er gewoon geen hoop meer voor je. Dan kun je gaan bazelen over onderdrukking, je god, je tempel, een reactie op een reactie, politiek, weet ik het, dan ben je gewoon een harteloos onmens.
Ik denk dat militant hier een correcte definitie is gezien het daadwerkelijk een aanval is vanuit een ander gebied.
'terrorist' zegt eigenlijk te weinig. Militant dekt de lading beter.
voor populisten bekt het alleen niet lekker....
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Hier, waar het ook regelmatig over 'Hamas-terroristen' gaat in de grote media?
Zit je nu te sarren of ben je serieus?
Overigens eens dat er niet gek veel anders opzit. Maar ik zie het slecht in voor de gijzelaars. Proberen gijzelaars te ruilen voor gelijkgestemden die israel gevangen heeft, heeft geen zin als het IDF je voor de rest omsingeld heeft. En dat is een kwestie van tijd. Ruilen voor vrije aftocht - werkelijk geen land op deze planeet gaat ze willen opnemen.
[..] Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
What could go wrong, h.
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.
De VS heeft landen om minder kapot gebombardeerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Dit is het meisje op die motor van dat festival. Leeft dus gelukkig nog.
Wel van gister. (zag em toen ook)
'positief' scenario (tussen haakjes) zou zijn als ze verspreid worden over gebouwen bij gewone families, om te voorkomen dat Israel ze bombardeert. Ik weet alleen niet hoe ze dat duidelijk zouden maken aan het Israelische leger.
horror scenario is als ze simpelweg gezien worden als 'buit'.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Nou ja, hier in de media zie je het regelmatig over terroristen gaan. Ik kan me overigens wel indenken dat je dat niet ziet als je de artikels niet leest.
[..] Je kan natuurlijk lastig 2 miljoen mensen van de kaart vegen…
Netherlands/Area 41,850 km
100 keer nederland dus dan kan er in nederland wel 200 miljoen mensen wonen
[..] Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.
De VS heeft landen om minder kapot gebombardeerd.
welke landen dan?
What could go wrong, h.
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.
[..] Ja zo kun je veel rechtlullen. Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland gendustrialiseerd.
waar noem ik stalin?
[..] Als Isral Gaza niet binnentrekt, zal Isral nooit goed controle krijgen over de terroristische activiteiten aldaar.
dat lukt dan ook niet hoor
'positief' scenario (tussen haakjes) zou zijn als ze verspreid worden over gebouwen bij gewone families, om te voorkomen dat Israel ze bombardeert. Ik weet alleen niet hoe ze dat duidelijk zouden maken aan het Israelische leger.
horror scenario is als ze simpelweg gezien worden als 'buit'.
[..] Nou ja, hier in de media zie je het regelmatig over terroristen gaan. Ik kan me overigens wel indenken dat je dat niet ziet als je de artikels niet leest.
Je haalt er compleet irrelevant een of andere historie bij terwijl we nu een actueel zeer ernstig conflict aan het bespreken zijn.
De situatie nu, de bewoordingen nu, die zijn opvallend, dat ze het in het verleden "terroristen" noemden en geen militant - wat ik een vreemde keuze vind nu - en nu opeens BBC en NOS bijvoorbeeld beide, en het kwaad vergoeilijken, dat is voor mij opvallend.
What could go wrong, h.
Het feit dat ze water krijgt is wel positief trouwens. Dat betekend dat ze in redelijk goede gezondheid moeten blijven voor wellicht een gevangenenruil.
Nergens, maar het is een beetje hetzelfde principe. Veel mensen opgeofferd maar zijn plannen heeft hij toch maar mooi voor mekaar gekregen toch.
[..] Ja zo kun je veel rechtlullen. Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland gendustrialiseerd. 27 miljoen mensen vermoord
Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsov
[..] daar had de VS minder reden toe dan nu de gaza?
Iran en Libi wel. Al zal het aan de aantallen liggen.
[..] Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsov
Wat heeft dat nou met mijn punt te maken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Als je hamas wil breken, moet je wat dode gijzelaars als nevenschade zien.
mag ik je een goede psychiater aanraden?
Ze kunnen Gaza natuurlijk wel van alle kanten binnentrekken, ook een amfibische landing gedekt door schepen is mogelijk. Dat maakt het meteen wel heel lastig voor Hamas.
Als je hamas wil breken, moet je wat dode gijzelaars als nevenschade zien.
Ik ben er ook bang voor.
Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef Richestorags het volgende: Ze kunnen Gaza natuurlijk wel van alle kanten binnentrekken, ook een amfibische landing gedekt door schepen is mogelijk. Dat maakt het meteen wel heel lastig voor Hamas.
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook? of heb je geen militaire kennis hierover en roep je maar wat?
[..] Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In de zesdaagse oorlog werd de halve arabische wereld door Israel in de pan gehakt. No offence maar die moslims kunnen geen oorlog voeren, die kennen alleen terreur.
[..] Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In de zesdaagse oorlog werd de halve arabische wereld door Israel in de pan gehakt. No offence maar die moslims kunnen geen oorlog voeren, die kennen alleen terreur.
Daar gaat het niet per se om maar ook om de effecten daar weer van op de energiemarkt.
[..] Het klinkt niet aardig, maar het is natuurlijk wel de afweging die nu gemaakt wordt in het Isralische kabinet.
je bent daarbij?
Helaas heeft google.maps hier geen duidelijke streetview bij.
GAZA is 40 bij 100 Km strand
[..] Maar zo vol dat een rubberboot geen soldaten af kan droppen bestaat natuurlijk niet.
voor een special forces team kan het... dat zijn covert strikes, maar verder dan dat kom je niet. Dan nog is het risico veelst te groot bij een bebouwd strand.
Op zondag 8 oktober 2023 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende: En nee, dat lag niet aan de Joden zelf. Dat heeft diens wortels vooral in de achterlijke bewering dat 'de Joden' Christus vermoord zouden hebben. DAAR ligt de bron van alle ellende m.b.t. dit onderwerp.
die is toch later weer op gestaan?/]
[..] Ziet er vrij beschaafd uit voor bezet gebied.
dacht je dat ze in poephutten wonen met penis kokers?
[..] dacht je dat ze in poephutten wonen met penis kokers?
woningbouw op zich is niet zo moeilijk , nederland MAAKT het moeilijk
Daar heb je een luchtmacht voor. Maar ik zie ook weinig heil in een landing,
[..] ok prima, ik denk nu ook dat ze ze niet terugwillen
Nou, ik zat net wat beachtenten te bekijken aan de kust bij Gaza. Ziet er prima uit, leuke restaurantjes, attractiepark enzo. Dat wist ik helemaal niet.
Maar ik denk dat die mensen het liefst wel naar huis willen, ja.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] voor een special forces team kan het... dat zijn covert strikes, maar verder dan dat kom je niet. Dan nog is het risico veelst te groot bij een bebouwd strand.
Ja, maar het is ook weer niet alsof israel via andere wegen problemen heeft om bv pantser voertuigen gaza in te krijgen ofzo.
[..] Nee, meer een soort Kowhloon met afgevallen gebouwen. Dit zijn gewoon nette flats.
klopt, elke gebouw wat platgebombardeerd is wordt gewoon weer opgebouwd... ze hebben er ook riool, elektriciteit, mobiele telefoon, restaurants, horeca, etc. het is een gewone stad hoor.
Op zondag 8 oktober 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende: Dat Israel nu trouwens militaire hulp van de VS nodig heeft, laat nu ook niet echt daadkracht zien van Israel.
Als Iran gaat bemoeien kan dat wel handig zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Op zondag 8 oktober 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende: Dat Israel nu trouwens militaire hulp van de VS nodig heeft, laat nu ook niet echt daadkracht zien van Israel.
hebben ze het nodig dan?
Waar staat dat ze dat nodig hebben? Dit lijkt me eerder preventief om andere landen/groepen in toom te houden.
stupidity has become as common as common sense was before
1 van de weinige plekken waar er nog enig kans op wat succes is.... land invasie is zo ontelbaar keren makkelijker, maar als je moeilijk wilt doen met kans op verliezen dan kies je daarvoor inderdaad.
[..] Daar ligt die Carrier Strike Group wel in de verkeerde zee voor.
juist niet
[..] 1 van de weinige plekken waar er nog enig kans op wat succes is.... land invasie is zo ontelbaar keren makkelijker, maar als je moeilijk wilt doen met kans op verliezen dan kies je daarvoor inderdaad.
Of je doet beide natuurlijk. Eerst een land invasie en zodra de aandacht van Hamas daar is kom je nog eens over zee. Zelfs de dreiging alleen al maakt dat Hamas moet gaan kiezen en niet alles op 1 punt kan inzetten.
stupidity has become as common as common sense was before
Juist, je kan daar onder lucht- en scheepsdekking voertuigen aan land zetten. Op dat andere lege stuk dat ik postte zit je direct aan een weg naar Gaza stad. Er zijn dus wel mogelijkheden. Bij een invasie heb je ze sneller in de tang als je ze van alle kanten aanvalt natuurlijk. Maar gewoon een snelle raid om chaos te zaaien zit er zeker wel in.
[..] Heb je al voor de grap in het woordenboek gekeken?
Dit soort shit, wat is er mis met jou?
[..] 1 van de weinige plekken waar er nog enig kans op wat succes is.... land invasie is zo ontelbaar keren makkelijker, maar als je moeilijk wilt doen met kans op verliezen dan kies je daarvoor inderdaad.
Het is meer dat je ze zo dwingt om schaarse troepen en materieel te verspreiden.
[..] Maar zijn er echt al bronnen die het over een invasie hebben? Want daar heb je geen kustlijn voor nodig hoor.
De situatie is daar als volgt.
Israel. Gewoon een drukke weg. Dan afslagen. Dan Kibbutzen. En een hek. En IDF. Dan een km of 2 niemandsland. Dan een groot hek (het hek). En dan Gaza al. Dik stedelijk gebied op een paar km afstand.
Niet meer, niet minder.
Er lopen (alleen voor IDF) toegankelijke wegen naar het hek. Maar pakweg 2/3 km er vanaf is het gewoon business as usual 2 baans beide kanten op.
Kortom, je laad je Merkava's uit, staging area, en 5 minuten later bulder je Gaza in.
Ik kan me niet voorstellen dat Hamas in Gaza georganiseerd verzet kan bieden. Blijft een zooitje ongeregeld.
Al die jongens van begin 20 rennen weg als ze tegen een echt leger met tanks en luchtsteun moeten vechten. Zijn niet goed uitgerust, hebben relatief slechte wapens en tactisch vechten kennen ze niet.
Op zondag 8 oktober 2023 20:54 schreef Confetti het volgende: Ik kan me niet voorstellen dat Hamas in Gaza georganiseerd verzet kan bieden. Blijft een zooitje ongeregeld.
Al die jongens van begin 20 rennen weg als ze tegen een echt leger met tanks en luchtsteun moeten vechten. Zijn niet goed uitgerust, hebben relatief slechte wapens en tactisch vechten kennen ze niet.
Binnen een week zijn ze opgerold.
Eerst worden ze via luchtaanvallen al zwak gemaakt en worden er veel munitie, communicatiemiddelen en manschappen al onschadelijk gemaakt.
Vervolgens als het leger echt binnentrekt krijg je een aanval van verschillende flanken waarschijnlijk met: -Snipers -Infanterie -Tanks -IFV's -Drones -Artillerie -Helicopters -F16 / F35 -Misschien nog zeestrikes
[..] Echt bizar. Ik vraag me af of Hamas gepland had dit festival aan te vallen, of dat het toevallig op hun 'plunder en moord' pad kwam.
Gepland.
Ja? Ik zeg het omdat men sprak van een rave. Veel raves krijgen slechts een paar uur van te voren een lokatie. Maar wellicht was het meer een gewoon feest.
[..] Eerst worden ze via luchtaanvallen al zwak gemaakt en worden er veel munitie, communicatiemiddelen en manschappen al onschadelijk gemaakt.
Vervolgens als het leger echt binnentrekt krijg je een aanval van verschillende flanken waarschijnlijk met: -Snipers -Infanterie -Tanks -IFV's -Drones -Artillerie -Helicopters -F16 / F35 -Misschien nog zeestrikes
Die weten echt niet wat ze overkomt.
dus wat je eigenlijk zegt is dat als het leger echt binnentrekt ze het leger meenemen?
[..] Juist, je kan daar onder lucht- en scheepsdekking voertuigen aan land zetten. Op dat andere lege stuk dat ik postte zit je direct aan een weg naar Gaza stad. Er zijn dus wel mogelijkheden. Bij een invasie heb je ze sneller in de tang als je ze van alle kanten aanvalt natuurlijk. Maar gewoon een snelle raid om chaos te zaaien zit er zeker wel in.
Vanaf o.a. daar is de invasie van Gaza de laatste keer begonnen.
Je moet wel toestemming hebben van de IDF. Stelt geen bal voor. Je rijdt er zo naartoe. Paar km buffer en je staat in Gaza. Dat is nu net waarom de aanval van Hamas zo succesvol was. Je blaast op 30 plekken het hek op, en een kwartier later sta je (beetje doorlopen) in een Israelisch Kibbutz - of PsyTrans feest.
[..] Ja? Ik zeg het omdat men sprak van een rave. Veel raves krijgen slechts een paar uur van te voren een lokatie. Maar wellicht was het meer een gewoon feest.
Op zondag 8 oktober 2023 20:54 schreef Confetti het volgende: Ik kan me niet voorstellen dat Hamas in Gaza georganiseerd verzet kan bieden. Blijft een zooitje ongeregeld.
Binnen een week zijn ze opgerold.
Ik vermoed dat de volledige Gaze bebouwing gesloopt gaat worden omdat dat zo min mogelijk doden aan israelische kant oplevert. Daarna alle staal, aluminium etc ook permanent verwijderen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
[..] Ik vermoed dat de volledige Gaze bebouwing gesloopt gaat worden omdat dat zo min mogelijk doden aan israelische kant oplevert. Daarna alle staal, aluminium etc ook permanent verwijderen.
We weten uit Oekrane dat het nog heel wat moeite kan kosten om de boel plat te gooien.
Is gewoon een erg mooi land, zeker ook voor religieuzen. Jeruzalem bijvoorbeeld waar Jezus zou moeten hebben rondgelopen, maar ook het holocaust museum en het prachtige eilat. Tel Aviv als progressieve stad.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Vanaf o.a. daar is de invasie van Gaza de laatste keer begonnen.
Je moet wel toestemming hebben van de IDF. Stelt geen bal voor. Je rijdt er zo naartoe. Paar km buffer en je staat in Gaza. Dat is nu net waarom de aanval van Hamas zo succesvol was. Je blaast op 30 plekken het hek op, en een kwartier later sta je (beetje doorlopen) in een Israelisch Kibbutz - of PsyTrans feest.
Doh. Mijn voorstel was om de zeeroute OOK te gebruiken. Niet alleen maar via zee te komen...
Makkelijk is niet het juiste woord, maar assertief en flirterig genoeg om jou te motiveren op haar af te stappen. Daarnaast ook mooi.
Reden genoeg voor alle fans om flink te wapperen met Palestijnse vlaggetjes..
Dus er worden 260 linkse hippies als beesten afgeslacht en dan nog zijn er mensen (vooral vanaf links) die doen alsof er nuance bestaat in deze bende. Waardeloos.
[..] Nou, ik zat net wat beachtenten te bekijken aan de kust bij Gaza. Ziet er prima uit, leuke restaurantjes, attractiepark enzo. Dat wist ik helemaal niet.
Maar ik denk dat die mensen het liefst wel naar huis willen, ja.
Wel raar dat de Google reviews van alle horeca, hotels en attracties alleen maar door mannen geschreven zijn. De Gaza vrouwen mogen nergens heen ofzo? Of mogen ze niet internetten? Of worden alleen de vrouwen bezet door Isral?
Zat er eigenljik aan te denken om dit jaar er naar toe te gaan op familiebezoek. Zal er voorlopig niet in zitten. Het land heeft zeker wel mooie kanten.
Herken dat flirterige niet zozeer van andere landen op die manier, maar heb een vermoeden dat het wat te maken heeft met een mannentekort.
[..] Ik denk dat het een hoofd-doelwit was. Uitstekende plek om gijzelaars te vangen en eens flink te moorden.
Kun je het je voorstellen? Dat je lekker staat te dansen en dat er dan hanggliders uit de lucht vallen en gewoon gewetenloos het terrein neermaaien en wat dames meesleuren?
[..] Ik vermoed dat de volledige Gaze bebouwing gesloopt gaat worden omdat dat zo min mogelijk doden aan israelische kant oplevert. Daarna alle staal, aluminium etc ook permanent verwijderen.
opruimen , niks overeind laten
en dan een paar resorst bouwen daar
[..] Hoeveel heb je aan tanks in zo'n dicht bebouwde omgeving?
Nog steeds best veel.. Alleen zijn ze daar wel kwetsbaar.
Je moet ze niet in hun eentje door de straatjes laten rijden natuurlijk. Ze hebben ondersteuning nodig, dan zijn het rijdende schilden met veel vuurkracht of echt de punt van de speer in een forsere aanval.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Wel raar dat de Google reviews van alle horeca, hotels en attracties alleen maar door mannen geschreven zijn. De Gaza vrouwen mogen nergens heen ofzo? Of mogen ze niet internetten? Of worden alleen de vrouwen bezet door Isral?
Ja, dat zie ik wel vaker in Moslimlanden.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Ik zie net dat ze twee landingsvaartuigen van de VS gaan krijgen, maar die hebben ze nu nog niet. Die hadden ze wel vroeger. Tanks gaat lastig worden dan ja.
[..] Wel raar dat de Google reviews van alle horeca, hotels en attracties alleen maar door mannen geschreven zijn. De Gaza vrouwen mogen nergens heen ofzo? Of mogen ze niet internetten? Of worden alleen de vrouwen bezet door Isral?
[..] Daarom snap ik die obsessie voor het binnenhalen van moslimvluchtelingen van feministenclubjes nooit. Wat voor een cognitieve dissonantie heb je dan
De wereld is de laatste 4 jaar door mijn bril sowieso een rare episode uit een boek van Orwell.
[..] Dus er worden 260 linkse hippies als beesten afgeslacht en dan nog zijn er mensen (vooral vanaf links) die doen alsof er nuance bestaat in deze bende. Waardeloos.
Vraag is of ze het uberhaupt gezien hebben. Heb het idee dat zoveel mensen in echo kamers leven dat dat soort content niet eens voorbij komt.
[..] Daarom snap ik die obsessie voor het binnenhalen van moslimvluchtelingen van feministenclubjes nooit. Wat voor een cognitieve dissonantie heb je dan
We halen onze eigen ondergang naar binnen, heel de Randstad is al naar de klote.
[..] Ik zie net dat ze twee landingsvaartuigen van de VS gaan krijgen, maar die hebben ze nu nog niet. Die hadden ze wel vroeger. Tanks gaat lastig worden dan ja.
Hoeft helemaal niet.
Je hebt sowieso al meer dan de helft van Gaza op 3 km van je wegennet zitten en je blokkeert de andere kant.
Niet de eerste keer voor ze. 2009 was de laatste invasie.
[..] We weten uit Oekrane dat het nog heel wat moeite kan kosten om de boel plat te gooien.
De geografische omstandigheden zijn niet te vergelijken. Alleen al het feit dat de aanvoerlijnen voor Isral enkele tientallen kilometers zijn en dat Isral Gaza volledig kan blokkeren maakt dit ook compleet anders.
[..] De geografische omstandigheden zijn niet te vergelijken. Alleen al het feit dat de aanvoerlijnen voor Isral enkele tientallen kilometers zijn en dat Isral Gaza volledig kan blokkeren maakt dit ook compleet anders.
Nog afgezien van het feit dat Oekrane bijna 2000x meer oppervlakte heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Op zondag 8 oktober 2023 21:22 schreef Discombobulate het volgende: Het is wachten op Hezbollah. Zij hebben op z'n max 150.000 raketten als ik me niet vergis. Of Iran moet nog met wat geouwehoer komen.
Dan worden ze allemaal naar Allah gebombardeerd, zou prima zijn als daar nu eens flink mee wordt afgerekend.
De twee syrische vluchtelingen die ik ken zijn beide pro-Israel. Just saying. Een van de twee vindt dat Europa te weinig doet om de eigen belangen te beschermen.
[..] Dan worden ze allemaal naar Allah gebombardeerd, zou prima zijn als daar nu eens flink mee wordt afgerekend.
Je moet de boel nou niet lopen overschatten. Zoiets zou net zo goed een catastrofe zijn. Mensen doen net alsof Isral een superhelden leger heeft dat elk land in het Midden Oosten met gemak kan verslaan. Oorlog is gewoon oorlog, en dat leidt tot beide partijen tot gruwelijke verliezen. Bovendien hebben ze hier al aardig wat moeite mee en zijn er een aantal zeer hoge mensen van het IDF vermoord of gegijzeld.
Het beste voorbeeld is Oekraine met alle Westese steun. Hoe lang is dat al wel niet gaande en hoe veel doden zijn daar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
[..] De geografische omstandigheden zijn niet te vergelijken. Alleen al het feit dat de aanvoerlijnen voor Isral enkele tientallen kilometers zijn en dat Isral Gaza volledig kan blokkeren maakt dit ook compleet anders.
GAZA is een goed landje voor bloemen kwekerij en solar panels zodra de Gazanen zijn opgerot
Wat een land hebben ze zoveel zon en dan nog zijn ze afhankelijk van Israel voor de electriciteit
[..] Fake news, ouwe beelden uit 2021. Zie je ook hoe zomers gekleed iedereen is daar? Zo warm was het vandaag niet.
het is daar vandaag en morgen en de komende 14 daag 30 graden
[..] Fake news, ouwe beelden uit 2021. Zie je ook hoe zomers gekleed iedereen is daar? Zo warm was het vandaag niet.
thx, heb de tweet verwijdert
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
I spoke with German Chancellor Olaf Schulz, Ukrainian President Volodymyr Zelensky, Italian Prime Minister Giorgio Maloney and British Prime Minister Rishi Sonak. All of them expressed unqualified support for Israel's right to defend itself as necessary.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Lijkt er wel op dat alle daken zonnepanelen en zonneboilers hebben als je de foto's ziet.
ja je hebt gelijk
[..] Dus er worden 260 linkse hippies als beesten afgeslacht en dan nog zijn er mensen (vooral vanaf links) die doen alsof er nuance bestaat in deze bende. Waardeloos.
[..] Amsterdam heeft het omgekeerde effect op mij Monster Magnet kreeg het nog voor elkaar me ernaartoe te krijgen maar verder mijd ik het als de pest.
ik ook , wat een klote stad is dat geworden
[..] Je moet de boel nou niet lopen overschatten. Zoiets zou net zo goed een catastrofe zijn. Mensen doen net alsof Isral een superhelden leger heeft dat elk land in het Midden Oosten met gemak kan verslaan. Oorlog is gewoon oorlog, en dat leidt tot beide partijen tot gruwelijke verliezen. Bovendien hebben ze hier al aardig wat moeite mee en zijn er een aantal zeer hoge mensen van het IDF vermoord of gegijzeld.
Het beste voorbeeld is Oekraine met alle Westese steun. Hoe lang is dat al wel niet gaande en hoe veel doden zijn daar.
Plus dat "ze allemaal naar Allah bombarderen" sowieso a) geen optie is uit moreel opzicht en b) zelfs als het een optie was niet uitvoerbaar is zo eventjes.
[..] Ja? Ik zeg het omdat men sprak van een rave. Veel raves krijgen slechts een paar uur van te voren een lokatie. Maar wellicht was het meer een gewoon feest.
Die muziek die uit die speakers komt op zo'n rave kun je kilometers in de wijde omtrek horen, wellicht dat dat ongewenste aandacht heeft getrokken?
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Op zondag 8 oktober 2023 21:34 schreef PietjePuk2000 het volgende: Komen steeds meer berichten binnen dat binnen 3 dagen de invasie begint. Ik zit er klaar voor.
Kan me niet vroeg genoeg beginnen. Dat ze van dat hele pleurisgebied maar weer een woestijn maken.
[..] Amsterdam heeft het omgekeerde effect op mij Monster Magnet kreeg het nog voor elkaar me ernaartoe te krijgen maar verder mijd ik het als de pest.
Begrijp precies wat je bedoelt. Laatste keer dat ik er ben geweest was ergens in 2010 ofzo. Toen het concert voorbij was wist ik niet hoe snel ik weer naar Rotterdam moest gaan
Op zondag 8 oktober 2023 21:02 schreef Scorpie het volgende: Even in een spoiler zelfs al is het geblurred, om even aan te tonen hoe barbaars Hamas eigenlijk wel niet is. Hamas terroristen gebruiken een schop om een gewonde Isralir te onthoofden.
Het is geblurred maar laat niet zo heel veel aan de verbeelding over.
Juich je voor Palestina? Dan juich je dit soort praktijken toe.
SPOILER
Ik ga hier verder niet naar kijken, maar vind het schandalig dat je zulke filmpjes gebruikt om een hele bevolking weg te zetten alsof ze hierachter staan.
[..] Begrijp precies wat je bedoelt. Laatste keer dat ik er ben geweest was ergens in 2010 ofzo. Toen het concert voorbij was wist ik niet hoe snel ik weer naar Rotterdam moest gaan