??quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
Het ergste en meest veelzeggende filmpje vind ik nog dat van dat jochie van 5 of zo dat ontvoerd is en dat ze dan tussen Palestijnse kinderen zetten die het met een stok o.i.d. proberen te slaan terwijl hun moeder het treitert van "Roep maar om mama! Mama! Mama!" met een hoog stemmetje.
Het filmpje is totaal niet bloederig maar alles waar je bloed van gaat koken in dit conflict zit erin. Opgestookte kindertjes, volwassenen die een kind gemeen behandelen, ontvoeren van een totaal onschuldige burger.
Als je als volwassene zo'n turfje uit groep 2 zo kunt behandelen of dit triomfantelijk kunt posten als een blijk van overwinning, dan is er gewoon geen hoop meer voor je. Dan kun je gaan bazelen over onderdrukking, je god, je tempel, een reactie op een reactie, politiek, weet ik het, dan ben je gewoon een harteloos onmens.
Bovendien, als dat de oplossing was hadden we nu wereldvrede.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja zo kun je veel rechtlullen.
Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland geïndustrialiseerd.
voor populisten bekt het alleen niet lekker....quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is militant dan positiever dan terrorist?
Ik denk dat militant hier een correcte definitie is gezien het daadwerkelijk een aanval is vanuit een ander gebied.
'terrorist' zegt eigenlijk te weinig. Militant dekt de lading beter.
Hamas is verslagen????quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals elke keer.
Heeft geholpen. Hamas is immers verslagen.
Leuke bootquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Populisten die zeiken over de grote boze media hebben we hier inderdaad ook ja. Goed gezien.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:55 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Wat gek toch, precies hetzelfde als hier.
Zit je nu te sarren of ben je serieus?quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier, waar het ook regelmatig over 'Hamas-terroristen' gaat in de grote media?
Overigens eens dat er niet gek veel anders opzit. Maar ik zie het slecht in voor de gijzelaars. Proberen gijzelaars te ruilen voor gelijkgestemden die israel gevangen heeft, heeft geen zin als het IDF je voor de rest omsingeld heeft. En dat is een kwestie van tijd. Ruilen voor vrije aftocht - werkelijk geen land op deze planeet gaat ze willen opnemen.quote:
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
What could go wrong, hé.
Hamas is echter wel bestempeld als terroristische organisatie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor populisten bekt het alleen niet lekker....
Wel van gister. (zag em toen ook)quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dit is het meisje op die motor van dat festival. Leeft dus gelukkig nog.
Als Israël Gaza niet binnentrekt, zal Israël nooit goed controle krijgen over de terroristische activiteiten aldaar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou Israel in hemelsnaam Gaza binnen trekken? dat is zelfmoord.
Nou ja, hier in de media zie je het regelmatig over terroristen gaan. Ik kan me overigens wel indenken dat je dat niet ziet als je de artikels niet leest.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zit je nu te sarren of ben je serieus?
Dat krijgen ze dan ook nooit. Ja, tenzij......quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Israël Gaza niet binnentrekt, zal Israël nooit goed controle krijgen over de terroristische activiteiten aldaar.
Netherlands/Area 41,850 km²quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk lastig 2 miljoen mensen van de kaart vegen…
welke landen dan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.
De VS heeft landen om minder kapot gebombardeerd.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Netherlands/Area 41,850 km²
100 keer nederland dus dan kan er in nederland wel 200 miljoen mensen wonen
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
What could go wrong, hé.
waar noem ik stalin?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland geïndustrialiseerd.
dat lukt dan ook niet hoorquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Israël Gaza niet binnentrekt, zal Israël nooit goed controle krijgen over de terroristische activiteiten aldaar.
Wel opengescheurde broek lijkt hetquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dit is het meisje op die motor van dat festival. Leeft dus gelukkig nog.
Oh sorry, ik dacht dat het recenter wasquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel van gister. (zag em toen ook)
'positief' scenario (tussen haakjes) zou zijn als ze verspreid worden over gebouwen bij gewone families, om te voorkomen dat Israel ze bombardeert. Ik weet alleen niet hoe ze dat duidelijk zouden maken aan het Israelische leger.
horror scenario is als ze simpelweg gezien worden als 'buit'.
Je haalt er compleet irrelevant een of andere historie bij terwijl we nu een actueel zeer ernstig conflict aan het bespreken zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, hier in de media zie je het regelmatig over terroristen gaan. Ik kan me overigens wel indenken dat je dat niet ziet als je de artikels niet leest.
[..]
What could go wrong, hé.
waar noem ik stalin?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Libië, Somalië, Iran, Afghanistan, Irak.quote:
Het feit dat ze water krijgt is wel positief trouwens. Dat betekend dat ze in redelijk goede gezondheid moeten blijven voor wellicht een gevangenenruil.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat het recenter was
daar had de VS minder reden toe dan nu de gaza?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Libië, Somalië, Iran, Afghanistan, Irak.
Nergens, maar het is een beetje hetzelfde principe.quote:
Met fietspaden, natuur en bejaardenhuizen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Netherlands/Area 41,850 km²
100 keer nederland dus dan kan er in nederland wel 200 miljoen mensen wonen
Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsovquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland geïndustrialiseerd. 27 miljoen mensen vermoord
Iran en Libië wel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar had de VS minder reden toe dan nu de gaza?
Is van gisteren. Niet gebeurd dus.quote:
Sleepy Joe neemt het mee naar achteren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
4 Amerikanen zijn omgekomen meldt het AP.
Wat heeft dat nou met mijn punt te maken?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsov
Daarom mobiliseert Israël ook zoveel soldaten en ligt er een carrier strike group van de VS om de hoek straks.quote:
Thots and prairies.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef halfway het volgende:
[..]
Sleepy Joe neemt het mee naar achteren.
Die Nimrod is een belangrijke van de IDF. Overigens heeft Israël in het verleden bizarre operaties opgezet om joden naar Israël te krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Waarom gaat men er eigenlijk vanuit dat Israel de gijzelaars terug wil?
En wolvenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met fietspaden, natuur en bejaardenhuizen?
Niet door iedereen:quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hamas is echter wel bestempeld als terroristische organisatie.
quote:It is not considered a terrorist organization by Brazil, China, Egypt, Iran, Norway, Qatar, Russia, Syria and Turkey.
omdat de kiezer anders boos gaat lopen doenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Onderweg.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
4 Amerikanen zijn omgekomen meldt het AP.
Waarom?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de kiezer anders boos gaat lopen doen
heb je uiteindelijk natuurlijk niks aan hier. Is puur machtsvertoon. Logisch wellicht, maar nutteloos.quote:
omdat het broers en vaders en kinderen van die mensen zijnquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Als je hamas wil breken, moet je wat dode gijzelaars als nevenschade zien.
Niet iedereen is hier natuurlijk continue aanwezig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ja heel geestig maar al een paar keer voorbij zien komen.
Dat is een hoop geweld in de carrier strike groupquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom mobiliseert Israël ook zoveel soldaten en ligt er een carrier strike group van de VS om de hoek straks.
[ twitter ]
De kans dat de meeste van die gijzelaars heelhuids terugkomen zal wel niet zo groot zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom zouden ze dat niet willenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
heb je uiteindelijk natuurlijk niks aan hier. Is puur machtsvertoon. Logisch wellicht, maar nutteloos.
Het zal uiteindelijk huis aan huis gevechten worden als ze Hamas echt willen uitroeien. Gaat sowieso honderden soldaten het leven kosten.
Zeker als je ook nog de gegijzelde mensen wil redden.
Das waar. Wel al een tijdje stil weer nu met Hezbollah.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.
mag ik je een goede psychiater aanraden?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
voorlopig nog niet vermoed ikquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, gaan 'we' Gaza nog binnenvallen of wat?
Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.
Wie is "We"?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, gaan 'we' Gaza nog binnenvallen of wat?
Maar dat is niet hetzelfde als het niet eens proberen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Dat zal wel weer een bijzondere uitzending vol kanttekeningen, nuances, selectieve verontwaardiging en Palestijnse propaganda worden.quote:
Ik ben er ook bang voor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef Richestorags het volgende:
Ze kunnen Gaza natuurlijk wel van alle kanten binnentrekken, ook een amfibische landing gedekt door schepen is mogelijk. Dat maakt het meteen wel heel lastig voor Hamas.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In de zesdaagse oorlog werd de halve arabische wereld door Israel in de pan gehakt. No offence maar die moslims kunnen geen oorlog voeren, die kennen alleen terreur.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.
Heb jij het stuk zee gemist?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook?of heb je geen militaire kennis hierover en roep je maar wat?
Het klinkt niet aardig, maar het is natuurlijk wel de afweging die nu gemaakt wordt in het Israëlische kabinet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mag ik je een goede psychiater aanraden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |