Je haalt er compleet irrelevant een of andere historie bij terwijl we nu een actueel zeer ernstig conflict aan het bespreken zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, hier in de media zie je het regelmatig over terroristen gaan. Ik kan me overigens wel indenken dat je dat niet ziet als je de artikels niet leest.
Zojuist bekend geworden dat er ook behoorlijk veel Amerikanen tussen de gijzelaars zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wordt bloederig, aan beide kanten. hamas mensen lopen in de praktijk niet met een badge rond waar hamas op staat, dus ze mogen die steden in en elke man in een bepaalde leeftijdsgroep is verdacht.
What could go wrong, h.
waar noem ik stalin?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja zo kun je veel rechtlullen.
Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland gendustrialiseerd.
Libi, Somali, Iran, Afghanistan, Irak.quote:
Het feit dat ze water krijgt is wel positief trouwens. Dat betekend dat ze in redelijk goede gezondheid moeten blijven voor wellicht een gevangenenruil.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat het recenter was
daar had de VS minder reden toe dan nu de gaza?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Libi, Somali, Iran, Afghanistan, Irak.
Nergens, maar het is een beetje hetzelfde principe.quote:
Met fietspaden, natuur en bejaardenhuizen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Netherlands/Area 41,850 km
100 keer nederland dus dan kan er in nederland wel 200 miljoen mensen wonen
Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsovquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja zo kun je veel rechtlullen.
Stalin heeft toch maar mooi in een paar jaartjes tijd Rusland gendustrialiseerd. 27 miljoen mensen vermoord
Iran en Libi wel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar had de VS minder reden toe dan nu de gaza?
Is van gisteren. Niet gebeurd dus.quote:
Sleepy Joe neemt het mee naar achteren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
4 Amerikanen zijn omgekomen meldt het AP.
Wat heeft dat nou met mijn punt te maken?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland was failiet in 1989 toen stapte Yeltsin uit de USSR van Gorbatsov
Daarom mobiliseert Isral ook zoveel soldaten en ligt er een carrier strike group van de VS om de hoek straks.quote:
Thots and prairies.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef halfway het volgende:
[..]
Sleepy Joe neemt het mee naar achteren.
Die Nimrod is een belangrijke van de IDF. Overigens heeft Isral in het verleden bizarre operaties opgezet om joden naar Isral te krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Waarom gaat men er eigenlijk vanuit dat Israel de gijzelaars terug wil?
En wolvenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met fietspaden, natuur en bejaardenhuizen?
Niet door iedereen:quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hamas is echter wel bestempeld als terroristische organisatie.
quote:It is not considered a terrorist organization by Brazil, China, Egypt, Iran, Norway, Qatar, Russia, Syria and Turkey.
omdat de kiezer anders boos gaat lopen doenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Onderweg.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
4 Amerikanen zijn omgekomen meldt het AP.
Waarom?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de kiezer anders boos gaat lopen doen
heb je uiteindelijk natuurlijk niks aan hier. Is puur machtsvertoon. Logisch wellicht, maar nutteloos.quote:
omdat het broers en vaders en kinderen van die mensen zijnquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Als je hamas wil breken, moet je wat dode gijzelaars als nevenschade zien.
Niet iedereen is hier natuurlijk continue aanwezig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ja heel geestig maar al een paar keer voorbij zien komen.
Dat is een hoop geweld in de carrier strike groupquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom mobiliseert Isral ook zoveel soldaten en ligt er een carrier strike group van de VS om de hoek straks.
[ twitter ]
De kans dat de meeste van die gijzelaars heelhuids terugkomen zal wel niet zo groot zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom zouden ze dat niet willenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:10 schreef theunderdog het volgende:
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
heb je uiteindelijk natuurlijk niks aan hier. Is puur machtsvertoon. Logisch wellicht, maar nutteloos.
Het zal uiteindelijk huis aan huis gevechten worden als ze Hamas echt willen uitroeien. Gaat sowieso honderden soldaten het leven kosten.
Zeker als je ook nog de gegijzelde mensen wil redden.
Das waar. Wel al een tijdje stil weer nu met Hezbollah.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.
mag ik je een goede psychiater aanraden?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
voorlopig nog niet vermoed ikquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, gaan 'we' Gaza nog binnenvallen of wat?
Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de oorlog escaleert en Hezbollah aanvalt wel. Of wie weet in hoeverre Iran erbij betrokken gaat worden.
Wie is "We"?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, gaan 'we' Gaza nog binnenvallen of wat?
Maar dat is niet hetzelfde als het niet eens proberen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Dat zal wel weer een bijzondere uitzending vol kanttekeningen, nuances, selectieve verontwaardiging en Palestijnse propaganda worden.quote:
Ik ben er ook bang voor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef Richestorags het volgende:
Ze kunnen Gaza natuurlijk wel van alle kanten binnentrekken, ook een amfibische landing gedekt door schepen is mogelijk. Dat maakt het meteen wel heel lastig voor Hamas.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In de zesdaagse oorlog werd de halve arabische wereld door Israel in de pan gehakt. No offence maar die moslims kunnen geen oorlog voeren, die kennen alleen terreur.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.
Heb jij het stuk zee gemist?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook?of heb je geen militaire kennis hierover en roep je maar wat?
Het klinkt niet aardig, maar het is natuurlijk wel de afweging die nu gemaakt wordt in het Isralische kabinet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mag ik je een goede psychiater aanraden?
Daar gaat het niet per se om maar ook om de effecten daar weer van op de energiemarkt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In de zesdaagse oorlog werd de halve arabische wereld door Israel in de pan gehakt. No offence maar die moslims kunnen geen oorlog voeren, die kennen alleen terreur.
op zee doe je geen amfibischelandingquote:
je bent daarbij?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het klinkt niet aardig, maar het is natuurlijk wel de afweging die nu gemaakt wordt in het Isralische kabinet.
En een terechte.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het klinkt niet aardig, maar het is natuurlijk wel de afweging die nu gemaakt wordt in het Isralische kabinet.
Het stuk kustlijn van ongeveer 40 km?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar kan je amfibisch landen dan in de gazastrook?of heb je geen militaire kennis hierover en roep je maar wat?
Gaat dit mij in mijn portemonnee raken? Dan ben ik er helemaal klaar mee.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar gaat het niet per se om maar ook om de effecten daar weer van op de energiemarkt.
die is helemaal volgebouwdquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het stuk kustlijn van ongeveer 40 km?
Iran steunt Hamas en Hezbollah al jaren open en bloot.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Iran zich ermee gaat bemoeien gaat het echt de pan uit escaleren.
Kan me niet voorstellen dat dat tot aan de zee is, dus er moet, beperkte, ruimte zijn.quote:
maar geen stront weilandenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met fietspaden, natuur en bejaardenhuizen?
GAZA is 40 bij 100 Km strandquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het stuk kustlijn van ongeveer 40 km?
Helaas heeft google.maps hier geen duidelijke streetview bij.
voor een special forces team kan het... dat zijn covert strikes, maar verder dan dat kom je niet. Dan nog is het risico veelst te groot bij een bebouwd strand.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zo vol dat een rubberboot geen soldaten af kan droppen bestaat natuurlijk niet.
probleem is dat ze vanuit al die flatgebouwen op die rubberboten gaan schieten met machinegeweren enzoquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zo vol dat een rubberboot geen soldaten af kan droppen bestaat natuurlijk niet.
Klein deel. Zoveel zijn er nu ook weer niet ontvoerd hequote:Op zondag 8 oktober 2023 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het broers en vaders en kinderen van die mensen zijn
wat is dit nu voor vraag
Ziet er vrij beschaafd uit voor bezet gebied.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is dat ze vanuit al die flatgebouwen op die rubberboten gaan schieten met machinegeweren enzo
[ afbeelding ]
die is toch later weer op gestaan?/]quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nee, dat lag niet aan de Joden zelf. Dat heeft diens wortels vooral in de achterlijke bewering dat 'de Joden' Christus vermoord zouden hebben. DAAR ligt de bron van alle ellende m.b.t. dit onderwerp.
dacht je dat ze in poephutten wonen met penis kokers?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:32 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ziet er vrij beschaafd uit voor bezet gebied.
ok prima, ik denk nu ook dat ze ze niet terugwillenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klein deel. Zoveel zijn er nu ook weer niet ontvoerd he
woningbouw op zich is niet zo moeilijk , nederland MAAKT het moeilijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dacht je dat ze in poephutten wonen met penis kokers?
Maar zijn er echt al bronnen die het over een invasie hebben? Want daar heb je geen kustlijn voor nodig hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is dat ze vanuit al die flatgebouwen op die rubberboten gaan schieten met machinegeweren enzo
[ afbeelding ]
Daar heb je een luchtmacht voor. Maar ik zie ook weinig heil in een landing,quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit ookquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:32 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ziet er vrij beschaafd uit voor bezet gebied.
geen ideequote:Op zondag 8 oktober 2023 20:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar zijn er echt al bronnen die het over een invasie hebben? Want daar heb je geen kustlijn voor nodig hoor.
Nou, ik zat net wat beachtenten te bekijken aan de kust bij Gaza. Ziet er prima uit, leuke restaurantjes, attractiepark enzo. Dat wist ik helemaal niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok prima, ik denk nu ook dat ze ze niet terugwillen
Lijkt me wel een logische stap eerlijk gezegd.quote:
Nee, meer een soort Kowhloon met afgevallen gebouwen. Dit zijn gewoon nette flats.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dacht je dat ze in poephutten wonen met penis kokers?
Moet kunnen toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar het is ook weer niet alsof israel via andere wegen problemen heeft om bv pantser voertuigen gaza in te krijgen ofzo.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor een special forces team kan het... dat zijn covert strikes, maar verder dan dat kom je niet. Dan nog is het risico veelst te groot bij een bebouwd strand.
klopt, elke gebouw wat platgebombardeerd is wordt gewoon weer opgebouwd...quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, meer een soort Kowhloon met afgevallen gebouwen. Dit zijn gewoon nette flats.
ja laten we eens kijkenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moet kunnen toch?
Kijk eens hoe Normandi eruit zag.
Je hebt ook veel bredere stukken strand zoals dit:quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als Iran gaat bemoeien kan dat wel handig zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende:
Dat Israel nu trouwens militaire hulp van de VS nodig heeft, laat nu ook niet echt daadkracht zien van Israel.
hebben ze het nodig dan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende:
Dat Israel nu trouwens militaire hulp van de VS nodig heeft, laat nu ook niet echt daadkracht zien van Israel.
die pier is wel handigquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt ook veel bredere stukken strand zoals dit:
[ afbeelding ]
Daarnaast ook lege stukken strand relatief dicht bij Gaza stad. Kijk hier maar eens: https://maps.app.goo.gl/n4uAdp8iK4dXRZ7J7
Daar ligt die Carrier Strike Group wel in de verkeerde zee voor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Als Iran gaat bemoeien kan dat wel handig zijn.
Waar staat dat ze dat nodig hebben?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |