Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 232 Palestijnen gedood en raakten 1697 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 1.00 uur: Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 232 Palestijnen gedood en raakten 1697 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
De Isralische premier Benjamin Netanyahu roept alle Palestijnen op om Gaza te verlaten. Het Isralische leger zal de schuilplaatsen van Hamas in Gaza tot “puin” reduceren, zei Netanyahu in een televisietoespraak. Hamas-leider Ismail Haniyeh kondigde aan dat hij de strijd zal uitbreiden van de Gazastrook naar de Westelijke Jordaanoever en Jeruzalem. “De strijd is doorgedrongen tot het hart van de ‘zionistische eenheid’”, zegt hij.
Het Isralische leger zegt dat het nog steeds vecht tegen “honderden” gewapende indringers uit de Gazastrook in Isral. Legerwoordvoerder Richard Hecht reageerde op vragen van journalisten over hoeveel strijders van het Hamas-offensief zich nog op Isralisch grondgebied bevonden: "Honderden." De gevechten tegen Hamas-aanhangers zouden op “22 locaties” doorgaan, zei Hecht. De legerwoordvoerder bevestigde ook dat er meerdere Isralische burgers en militairen werden gegijzeld in Beeri en ook in Ofakim.
Iran beschrijft de aanvallen van Hamas als een daad van zelfverdediging en roept moslimlanden op Palestina te steunen. Deze stap is een “natuurlijke reactie op het oorlogszuchtige en provocerende beleid van de zionisten”, citeerden de Iraanse staatsmedia een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Op meerdere plaatsen in Europa is er extra politie op de been om in te kunnen grijpen bij mogelijke incidenten. Frankrijk en Duitsland hebben zaterdag extra veiligheidsmaatregelen ingevoerd bij Joodse en Isralische gebouwen zoals synagoges, scholen en monumenten.
SPOILER: Update 17.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Europa zou zoveel beter zijn als ze er nooit waren gekomen.
Vijfde colonne represent in de Hofstad
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Als 9-11 slechts twee doden en iemand met een splinter in zijn vinger had opgeleverd hadden we in een heel totaal wereld geleefd dus aantallen slachtoffers zeggen wel wat.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:22 schreef trein2000 het volgende: [..] Maar hoe moet het anders dan? Isral treedt ferm op, de situatie ontspant zich weer wat. En over X tijd gaat het riedeltje weer opnieuw bij de volgende aanleiding, Hoe gaat Isral dat doorbreken zonder internationale misdrijven te begaan?
Het sneue van dit hele verhaal is niet zozeer dat conflict in het midden-oosten Dat woedt al eeuwen en er is nul progressie en vooruitgang. Het is een eindeloze vicieuze cirkel zoals jij terecht stelt.
Maar inmiddels beginnen hier de gemoederen ook al hoog op te lopen. En dat allemaal mede mogelijk gemaakt door de multiculturele droom die faalt. Nu heb je niet alleen wat wappies die op hun eigen huis schijten. Maar een hele vijfde colonne aan moslims die staan te juichen in de Westerse steden. Die naar hier zijn gekomen voor de vrijheden en welvaart maar ondertussen net als de wappie dat nieuwe huis onderschijt.
Walgelijke ontwikkeling waarbij verre conflicten naar hier gehaald worden. En wij straks ook in zo'n vicieuze cirkel terecht komen.
Interculturele spanningen gaan op het Europese continent alleen maar toenemen als die hele massa immigratie vandaag niet een halt toe wordt geroepen.
[..] Als Azerbijan Armenie veroverd hoor je ze niet. Als er massamoorden in naam van Islam gepleegd worden hoor je ze niet. Als er moslim een duw krijgt bij een Heilige Tempel gaan ze de straten op. Gewoon een eng hypocriet volk.
Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik ben het met je eens dat ze hypocriet zijn, maar wat denken die demonstranten hier of in Turkije (maakt niet zoveel uit waar) te bereiken? Als je zo begaan bent met het lot van de Palestijnen in dit geval, dan pak je je spullen en ga je die kant op toch? Hier een beetje vlaggetjes zwaaien, verbranden en schreeuwen is naast hypocriet ook gewoon dom
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
En die lui die staan te juichen bij de asielopvang kunnen toch niet wachten om het verderfelijke westen in te gaan. Wat willen er toch veel vluchten naar Iran en Irak.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Ja, Westerse mensen demonsteren nog wel eens als hun overheden iets doen waar ze het niet mee eens zijn. Zoals de aanval op Irak.
Ik heb nog nog een groep moslims zich druk zien maken in mijn hele leven om een infidel. Waar zijn de 100.000en demonsterende moslims tegen de aanval van Azebijan? Waar waren ze toen moslims de Twin Towers binnenvlogen? Waar waren ze toen Parijs werd afgeslacht? Aan het feesten. Bizar misselijk varken, deze twitteraar.
Het is heel duidelijk dat Iran een dikke vinger in de pap heeft in het hele gebeuren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Het sneue van dit hele verhaal is niet zozeer dat conflict in het midden-oosten Dat woedt al eeuwen en er is nul progressie en vooruitgang. Het is een eindeloze vicieuze cirkel zoals jij terecht stelt.
Maar inmiddels beginnen hier de gemoederen ook al hoog op te lopen. En dat allemaal mede mogelijk gemaakt door de multiculturele droom die faalt. Nu heb je niet alleen wat wappies die op hun eigen huis schijten. Maar een hele vijfde colonne aan moslims die staan te juichen in de Westerse steden. Die naar hier zijn gekomen voor de vrijheden en welvaart maar ondertussen net als de wappie dat nieuwe huis onderschijt.
Walgelijke ontwikkeling waarbij verre conflicten naar hier gehaald worden. En wij straks ook in zo'n vicieuze cirkel terecht komen.
Interculturele spanningen gaan op het Europese continent alleen maar toenemen als die hele massa immigratie vandaag niet een halt toe wordt geroepen.
Niet alleen moet de massaimmigratie een halt worden toegeroepen, we moeten gaan beginnen met deportaties van criminelen met dubbel paspoort en statushouders die het verneuken.
Opdat degenen die wel goed meedoen niet onnodig slachtoffer worden.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:35 schreef Richestorags het volgende: Niet alleen moet de massaimmigratie een halt worden toegeroepen, we moeten gaan beginnen met deportaties van criminelen met dubbel paspoort en statushouders die het verneuken.
Had Israel die massaimmigratie maar een halt toegeroepen. Dad hadden we dit probleem niet gehad.
[..] Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik ben het met je eens dat ze hypocriet zijn, maar wat denken die demonstranten hier of in Turkije (maakt niet zoveel uit waar) te bereiken? Als je zo begaan bent met het lot van de Palestijnen in dit geval, dan pak je je spullen en ga je die kant op toch? Hier een beetje vlaggetjes zwaaien, verbranden en schreeuwen is naast hypocriet ook gewoon dom
Lekker haten op het verderfelijke 'westen' waar je (ouders) wel zelf heen zijn getrokken en je je handje continu ophoudt. Dat gaat gewoon nooit werken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Wat valt de NPO door de mand zeg met hun nogal trage, summiere en pro-Palestina bias verslaggeving.
Een ongesubsidieerde blog genaamd GeenStijl doet dat veel beter.
En wat een lafbekken van burgemeesters in de grote steden die nu opeens geen vlag willen tonen, wat ze wel allemaal deden met Oekrane, Marokko en weet ik wat.
[..] Ze hebben alle aanleiding om alles plat te maken daar, als ze dat zouden willen. Als ze dat niet doen, pleit alleen maar voor ze. Ze geven zelfs waarschuwingen uit om bepaalde gebieden te verlaten.
Een genocide op 2 miljoen mensen goedkeuren.
Verder kun je niet weg uit Gaza. Al meerdere keren voorbij gekomen.
[..] Oh, is dat wat men allemaal doet met het hopen op een totale platwalsing/vernietiging van Gaza. Duidelijk.
Zo kan je alles naar je eigen gelijk lullen. Dat is net zo dom als Bush met zijn 'if you are not with us..'. Was het maar niet zo treurig dat mensen als jij de situatie voor zowel de Palestijnen als Isral alleen maar erger maakt. Het polariseert alleen maar en legt de verantwoordelijkheid buiten zichzelf. En dat probeert goed te praten door semantisch te doen alsof afkeuring van geweld eigenlijk verkapt goedpraten van geweld is. Gewoon walgelijk
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Molo het volgende: Wie (welke landen?) heeft er belang bij dat Iran en Hamas samen Isral aanvalt?
Rusland, want dan kunnen ze wijzen naar het Westen, want wij zijn hypocriet en dan haten de moslims ons nog meer en kiezen ze nog meer de kant van Rusland als ze nu al doen.
[..] Zo kan je alles naar je eigen gelijk lullen. Dat is net zo dom als Bush met zijn 'if you are not with us..'. Was het maar niet zo treurig dat mensen als jij de situatie voor zowel de Palestijnen als Isral alleen maar erger maakt. Het polariseert alleen maar en legt de verantwoordelijkheid buiten zichzelf. En dat probeert goed te praten door semantisch te doen alsof afkeuring van geweld eigenlijk verkapt goedpraten van geweld is. Gewoon walgelijk
Mijn punt is juist dat een Europeaan geen verantwoordelijkheid voor Israel heeft. Maar door buitenland beleid wordt dat land wel gefinancierd door ons.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Homey het volgende: Wat valt de NPO door de mand zeg met hun nogal trage, summiere en pro-Palestina bias verslaggeving.
En wat een lafbekken van burgemeesters in de grote steden die nu opeens geen vlag willen tonen, wat ze wel allemaal deden met Oekrane, Marokko en weet ik wat.
Dat schijnheilige is idd kenmerkend.
Naja, misschien dat het zo eens duidelijker word hoe dingen gaan. Dit schuif je niet zo makkelijk weg.
[..] Lekker haten op het verderfelijke 'westen' waar je (ouders) wel zelf heen zijn getrokken en je je handje continu ophoudt. Dat gaat gewoon nooit werken
Hierheen gekomen of hierheen gehaald? Verschilletje. Voor de vorige generatie dan. Deze generatie is natuurlijk gewoon hypocriet en moet lekker oprotten als het niet bevalt
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Homey het volgende: Wat valt de NPO door de mand zeg met hun nogal trage, summiere en pro-Palestina bias verslaggeving.
Progressief links steunt de Pallies. Niets nieuws onder de zon.
Feitelijk aan geen van beide kanten. Is niet ons conflict en we gaan er toch niets aan veranderen. En aan beide kanten heb je "goeien" en "slechten". Idem voor slachtoffers en daders.
Evengoed snap ik de motivaties van de Palestijnen beter dan die van de Israli's. Ook verwijt ik Isral dat ze (als lokale supermacht) al heel lang de sleutel naar vrede in handen hebben maar niet gebruiken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
Dat de Britten het handig vonden de joden ruimte tussen de Palestijnen te beloven wat niet werkte. Toen zouden Britten ruimte toewijzen op basis van aantal mensen (dus gebieden met meer palestijnen zouden voor hun zijn en gebieden met meer joden zouden voor joden zijn). Daar houden de Britten zich niet aan en de joden krijgen meer dan ze recht op hebben op basis van aantal personen, en in de oorlog erna eigent Israel zich nog even meer ruimte toe. Moet zeggen dat ik er na wat inlez en heel anders tegenaan ben gaan kijken.
Hoe staan anderen erin? Want zwart/wit heb ik het gevoel dat de Britten het land van de Palestijnen hebben weggegeven aan de joden.
[..] Dit is toch het einde van die hele Gaza-strook? (Als vandaag niet al het einde betekende. ) De Taliban die wel even Hamas gaat helpen tegen Isral.
Ik begrijp niet dat die mensen zo dom zijn.. Wat mis ik hier?
Waarschijnlijk werkt de taliban niet alleen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende: Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
Dat de Britten het handig vonden de joden ruimte tussen de Palestijnen te beloven wat niet werkte. Toen zouden Britten ruimte toewijzen op basis van aantal mensen (dus gebieden met meer palestijnen zouden voor hun zijn en gebieden met meer joden zouden voor joden zijn). Daar houden de Britten zich niet aan en de joden krijgen meer dan ze recht op hebben op basis van aantal personen, en in de oorlog erna eigent Israel zich nog even meer ruimte toe. Moet zeggen dat ik er na wat inlez en heel anders tegenaan ben gaan kijken.
Hoe staan anderen erin? Want zwart/wit heb ik het gevoel dat de Britten het land van de Palestijnen hebben weggegeven aan de joden.
Dit is voor een gedeelte de historie. Maakt het conflict ook wat duidelijker
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende: Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
De Britten hadden zelfs concentratiekampen voor joden in het protectoraat Palestina. Geen grap.
[..] Feitelijk aan geen van beide kanten. Is niet ons conflict en we gaan er toch niets aan veranderen. En aan beide kanten heb je "goeien" en "slechten". Idem voor slachtoffers en daders.
Evengoed snap ik de motivaties van de Palestijnen beter dan die van de Israli's. Ook verwijt ik Isral dat ze (als lokale supermacht) al heel lang de sleutel naar vrede in handen hebben maar niet gebruiken.
[..] Mijn punt is juist dat een Europeaan geen verantwoordelijkheid voor Israel heeft. Maar door buitenland beleid wordt dat land wel gefinancierd door ons.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het gewoon walgelijk dat veroordelen van geweld wordt weggezet alsof het verkapt goedpraten van platwalsen van een regio zou zijn
[..] Dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het gewoon walgelijk dat veroordelen van geweld wordt weggezet alsof het verkapt goedpraten van platwalsen van een regio zou zijn
Sorry. Maar jij hebt de tig reacties die dat laatste doen gemist?
[..] Ja, ik snap dat je de media nu graag zo pro-Isralisch als mogelijk ziet doen, maar dit is spijkers op laag water zoeken.
Oh, nee hoor. Ik zie media helemaal niet graag zo pro-A of pro-B mogelijk doen. In die zin snap ik je opmerking ook nog wel, want objectief bekeken deelt Hamas hier inderdaad een flinke klap mee uit. Het gevoel bekruipt me echter dat in andere conflicten vaak wel een overduidelijke kant wordt gekozen en je dit soort koppen dus niet zou zien.
Maar goed, dat is een een gevoel dat ik niet hard kan maken. Ik kan er dus evengoed volledig naast zitten.
[..] Welke sleutel? Hamas zal Isral nooit erkennen.
Maar je kunt Hamas irrelevant maken door eens te stoppen met alle alternatieven klein te houden en Hamas de gelegenheid te geven zich als "helden" te profileren.
En dan heb je nog niet eens over de huidige kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever. De Palestijnen hebben gewoon een punt in dezen en een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Maar dat is 'recente' historie. De plek Isral is niet gekozen omdat het daar lekker weer is ofzo. Daarvoor moet je nog veel verder terug.
[..] Maar je kunt Hamas irrelevant maken door eens te stoppen met alle alternatieven klein te houden en Hamas de gelegenheid te geven zich als "helden" te profileren.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Flow3r het volgende: Weer een nieuwe vluchtelingenstroom op komst? Begin maar vast met bouwen zou ik zeggen
ja, dat roep ik ook al geruime tijd van de daken. zoek 'n geschikt gebied ergens ter wereld, geschikt voor vluchtelingen waar ze zelf in hun onderhoud kunnen voorzien
[..] Hierheen gekomen of hierheen gehaald? Verschilletje. Voor de vorige generatie dan. Deze generatie is natuurlijk gewoon hypocriet en moet lekker oprotten als het niet bevalt
Als je hierheen komt voor het geld, gehaald worden was ook voor het geld, dan kun je niet gaan janken dat alles zo nasty en verderfelijk is. Dan had je gewoon in je eigen paradijs moeten blijven zonder geld. Daggg. Geen begrip voor, eerste of derde of welke generatie ook. Je kunt gewoon weggaan hier, doei
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Flow3r het volgende: Weer een nieuwe vluchtelingenstroom op komst? Begin maar vast met bouwen zou ik zeggen
Bouwen wordt lastig. Een paar tentjes moeten we wel kunnen regelen.
[..] Als je hierheen komt voor het geld, gehaald worden was ook voor het geld, dan kun je niet gaan janken dat alles zo nasty en verderfelijk is. Dan had je gewoon in je eigen paradijs moeten blijven zonder geld. Daggg. Geen begrip voor, eerste of derde of welke generatie ook. Je kunt gewoon weggaan hier, doei
Als je deel uitmaakt van het systeem mag je geen kritiek hebben op het systeem. So smart.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
In plaats van hier steeds vragen te stellen zou je zelf natuurlijk ook eens Google kunnen gebruiken en via die route je eens te verdiepen in de politiek van de Palestijnen.
Hezbollah schijnt wel een probleem te kunnen zijn.
Nee geloof daar niet zo in. Ze hebben geen marine, geen luchtmacht, geen tanks, geen pantservoertuigen. Nauwelijks wapentuig wat op kan tegen een hyper modern leger. Ze hebben alleen infanterie en hoog moraal.
[..] Wat is democratie? Een keer in de vier jaar mogen stemmen en voor de rest je mond houden?
Beter dan een gast die in zijn eentje decennia doet wat ie wil en zijn bevolking laat bloeden. OI dat een boek de macht heeft, die mensen hebben geschreven waarvan je nooit weet wat hun intenties waren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Eerder vandaag noemde Iran Israel nog een kankergezwel wat weggesneden moet worden.
Nou ja, "Isral is een kankergezwel dat weggesneden moet worden" is ongeveer de manier om elkaar in Iran te begroeten, dus hoe bijzonder het is dat men dat zegt kun je je ook wel afvragen
[..] Als je hierheen komt voor het geld, gehaald worden was ook voor het geld, dan kun je niet gaan janken dat alles zo nasty en verderfelijk is. Dan had je gewoon in je eigen paradijs moeten blijven zonder geld. Daggg. Geen begrip voor, eerste of derde of welke generatie ook. Je kunt gewoon weggaan hier, doei
Zover ik weet waren die 1e generaties ook niet zulke jankballen, dat is meer van de huidige tijd. En dan inderdaad; Ga maar lekker terug naar je zandbak
[..] Nee geloof daar niet zo in. Ze hebben geen marine, geen luchtmacht, geen tanks, geen pantservoertuigen. Nauwelijks wapentuig wat op kan tegen een hyper modern leger. Ze hebben alleen infanterie en hoog moraal.
Dat hadden de Vietcong ook niet. Het gaat er allemaal om hoe je vecht.
[..] In plaats van hier steeds vragen te stellen zou je zelf natuurlijk ook eens Google kunnen gebruiken en via die route je eens te verdiepen in de politiek van de Palestijnen.
Ja ho eens even, lekker makkelijk. Jij beweert dat er alternatieven zijn die klein gehouden worden, dus kom maar op met je uiteenzetting.
[..] Er staat Isral dus niets in de weg om heel Gaza plat te buldozeren. Behalve hun geweten en het feit dat ze westers zijn en iets met mensenrechten hebben.
Ze hebben alle aanleiding om alles plat te maken daar, als ze dat zouden willen. Als ze dat niet doen, pleit alleen maar voor ze. Ze geven zelfs waarschuwingen uit om bepaalde gebieden te verlaten. In tegenstelling tot wat de Palestijnen vandaag deden bij de Isralische families in hun schuilkelders.
En dan even 2 miljoen mensen omleggen? Dat gaat meestal niet zo snel meer weg uit de verhalen van de geschiedenis van de wereld.
[..] Ben benieuwd hoe tanks zich gaan houden in dit conflict. In Oekrane zijn ze geen match voor drones
Iran heeft toch behoorlijk wat drones?
[..] Sorry. Maar jij hebt de tig reacties die dat laatste doen gemist?
En dus? Er zit niks tussen pro Hama sof pro platwalsen? En als Europa hier geen belangen in heeft, waarom ben jij dan anti israel? Waarom niet pro een oplossing zonder bloedvergieten?
Wat zeur je nu? Nederlandse werkgevers haalden hier de gastarbeiders. Meer niet. Het was de taak van de werkgevers om deze mensen te 'handelen".
Toen kwam de Nederlandse overheid op het briljante idee om ook de vrouw en kindjes van deze goedkope arbeidskrachten naar Nederland te halen. En lieten het vervolgens over aan de diverse gemeentes om deze mense een plaatsje te geven in onze maatschappij. De SP was vanaf het begin daar al tegen maar daar werd gewoon niet naar geluisterd. En nu is het dan de schuld van links dat deze puinhoop ontspoord?
[..] En dus? Er zit niks tussen pro Hama sof pro platwalsen? En als Europa hier geen belangen in heeft, waarom ben jij dan anti israel? Waarom niet pro een oplossing zonder bloedvergieten?
Omdat we door het buitenlandbeleid van onze overheden (op aanvoering van de VS) helaas wel belangrijk stakeholder geworden zijn om het Amerikaans-Israelisch belang te dienen. Door het bestaan van Israel wordt de veiligheid van Europa in gevaar gebracht en we mogen het nog zelf betalen ook.
Als Israel niet meer zou bestaan zou ik zeggen "los het lekker zelf op".
Zowel een hekel aan de Israelische regering als aan Hamaszijde. Dus een oorlog waar ik geen partij in kies. Met de populaties aan beide zijdes geen problemen.
[..] Nou ja, "Isral is een kankergezwel dat weggesneden moet worden" is ongeveer de manier om elkaar in Iran te begroeten, dus hoe bijzonder het is dat men dat zegt kun je je ook wel afvragen
Mwah vergeet niet dat Iran eens in de zoveel tijd haar burgelijke opstand kent die altijd op de achtergrond broeit. Veel Iraniers willen weer die vrije prowesterse seculiere staat van voor 1978. Dat de moslim fundamentalisten dit land gekaapt hebben zegt niet veel over de bevolking. Daar doe je ze echt mee tekort.
[..] Ja ho eens even, lekker makkelijk. Jij beweert dat er alternatieven zijn die klein gehouden worden, dus kom maar op met je uiteenzetting.
Dat kun je vergeten. Het is geen rechtszaak en mezelf hoef ik niet te overtuigen. En luiheid van anderen ga ik niet belonen: ik ben je sloofje niet. Als je wilt weten wat ik bedoel dan zul je zelf aan de bak moeten.
Stelletje ondankbare honden dat het zijn. Aan de Arabische taal te horen allemaal onderdak gekregen van Merkel en dan dit gedrag vertonen. Wat mij betreft pakken ze ze allemaal op en gaan ze terug naar Syri
[..] Wat zeur je nu? Nederlandse werkgevers haalden hier de gastarbeiders. Meer niet. Het was de taak van de werkgevers om deze mensen te 'handelen".
Toen kwam de Nederlandse overheid op het briljante idee om ook de vrouw en kindjes van deze goedkope arbeidskrachten naar Nederland te halen. En lieten het vervolgens over aan de diverse gemeentes om deze mense een plaatsje te geven in onze maatschappij. De SP was vanaf het begin daar al tegen maar daar werd gewoon niet naar geluisterd. En nu is het dan de schuld van links dat deze puinhoop ontspoord?
Had ik hierboven ook al gepost, en in deze ben ik het met je eens
[..] Omdat we door het buitenlandbeleid van onze overheden (op aanvoering van de VS) helaas wel belangrijk stakeholder geworden zijn om het Amerikaans-Israelisch belang te dienen. Door het bestaan van Israel wordt de veiligheid van Europa in gevaar gebracht en we mogen het nog zelf betalen ook.
Als Israel niet meer zou bestaan zou ik zeggen "los het lekker zelf op".
Ik vind anti de bestaansrecht van een land zijn nogal wat anders dan tegen buitenland beleid van Europa. En ik denk dat voor Europa de 5e colonne een groter probleem is, dat is niet weg bij welke uitkomst van dit conflict dan ook.
[..] Dat kun je vergeten. Het is geen rechtszaak en mezelf hoef ik niet te overtuigen. En luiheid van anderen ga ik niet belonen: ik ben je sloofje niet. Als je wilt weten wat ik bedoel dan zul je zelf aan de bak moeten.
Ah, dus je mag lekker in het luchtledige claims maken zonder dat je daarvoor argumentatie hoeft aan te leveren. Luie hond ben je.
[..] Stelletje ondankbare honden dat het zijn. Aan de Arabische taal te horen allemaal onderdak gekregen van Merkel en dan dit gedrag vertonen. Wat mij betreft pakken ze ze allemaal op en gaan ze terug naar Syri
Met een paar shovels er naar toe, insluiten en neermaaien. Beste idee van de dag voor ze. Dit vieze uitschot, deze wezens, zijn we liever kwijt en horen niet in west europa.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Stelletje ondankbare honden dat het zijn. Aan de Arabische taal te horen allemaal onderdak gekregen van Merkel en dan dit gedrag vertonen. Wat mij betreft pakken ze ze allemaal op en gaan ze terug naar Syri
Dit soort mensen zullen nooit veranderen, beter neem je je verlies meteen En accepteer je dat migratie uit dat soort landen, maar dan ook nooit zal werken
Op zondag 8 oktober 2023 00:00 schreef Stoorzendert het volgende: Leek een 'roof knocker' te zijn. Wat ik eigenlijk niet gedacht had dat ze die zouden gebruiken deze keer
Zie daar het verschil tussen beesten die doelbewust burgers pakken en degenen die proberen zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen, ondanks alles.
[..] Voor elke Israelische dode zijn er 24 Palestijnse doden in dit conflict.
Wat is de meerwaarde van dit soort statistieken? De ene dode is beter dan de ander? Is het een wedstrijdje? Je hebt kritiek op anderen die het hebben over platwalsen van gaza maar vindt het bagatelliseren van Isralische doden geen probleem? En dan is het Westen hypocriet..
[..] Ja. Dus doen ze dat niet. En houden ze zich in. En worden er Isralische families vermoord.
Ja en? Elders worden er islamitische families vermoord. Allemaal in naam van de westerse vrijheid, vrede en democratie. Of communisten. Ook zo'n vijand van het 'vrije democratische en vooral vrede.
[..] Uit dankbaarheid voor Duitsland Isral steunen?
Nee, gewoon niet juichen als er net een massaslachting is gepleegd bijvoorbeeld. Waarbij trouwens ook een Duitse vrouw is vermoord en door de straten gesleept half naakt.
Op zaterdag 7 oktober 2023 23:57 schreef Discombobulate het volgende: Hamas heeft ook echt wel een paar best hoge mensen te pakken uit het IDF zie ik langskomen op Twitter. Hoe dan.
Het is wel bizar. En gnant ook. Enerzijds vind ik het heel raar hoe de Israli's zich zo kunnen hebben laten verrassen maar anderzijds ook hoe Hamas zo'n goed opgezette operatie heeft kunnen uitvoeren. Ik geloof niet zo in "toeval" en "geluk" in dezen.
Op zondag 8 oktober 2023 00:00 schreef Stoorzendert het volgende: Leek een 'roof knocker' te zijn. Wat ik eigenlijk niet gedacht had dat ze die zouden gebruiken deze keer
Dat was de klap live bij al Jazeera ook
[..] Wat is de meerwaarde van dit soort statistieken? De ene dode is beter dan de ander? Is het een wedstrijdje? Je hebt kritiek op anderen die het hebben over platwalsen van gaza maar vindt het bagatelliseren van Isralische doden geen probleem? En dan is het Westen hypocriet..
[..] Het is wel bizar. En gnant ook. Enerzijds vind ik het heel raar hoe de Israli's zich zo kunnen hebben laten verrassen maar anderzijds ook hoe Hamas zo'n goed opgezette operatie heeft kunnen uitvoeren. Ik geloof niet zo in "toeval" en "geluk" in dezen.
Die hebben flink veel hulp van Iran gehad, op alle vlakken, dus ook intelligence.
[..] Ja en? Elders worden er islamitische families vermoord. Allemaal in naam van de westerse vrijheid, vrede en democratie. Of communisten. Ook zo'n vijand van het 'vrije democratische en vooral vrede.
Hoeveel raketten zijn er vanmorgen afgevuurd op Isral?
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Het is wel bizar. En gnant ook. Enerzijds vind ik het heel raar hoe de Israli's zich zo kunnen hebben laten verrassen maar anderzijds ook hoe Hamas zo'n goed opgezette operatie heeft kunnen uitvoeren. Ik geloof niet zo in "toeval" en "geluk" in dezen.
Haat is 'a hell of a motivation'.
[..] Tja en andersom gebeurt precies hetzelfde. Er is helaas zoveel haat tussen beide volkeren, dat los je niet zomaar op met een door politici getekend verdrag.
Dat is wel heel zwart-wit. Ik ben een aantal jaar geleden in de buurt van de Gazastrook geweest voor een werkbezoek. Het viel me juist op hoe intellectueel en fijngevoelig de mensen er waren. Van haat heb ik niets gemerkt, wel gelatenheid. Het kan zijn dat de nuance meer iets voor de hoogopgeleiden is, maar het is dus zeker niet zo dat er louter haat is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Dat kunnen ze wel idd, weerloze vrouwen doodschieten en met het lijk vervolgens paraderen.
Wat is dit voor voor een laffe lage onderkant levensvorm?
Ik vind het altijd zo puberaal overkomen, iets infantiels. Gaan staan juichen om een slachting van weerloze burgers. Het komt zo dommig over en bevestigd weer het hele stereotype.
Het hele stereotype waardoor dit soort jongens in onze samenleving niet of nauwelijks serieus worden genomen. Waardoor ze zichzelf ongewenst verklaren, ze maken het zichzelf zo moeilijk.
[..] Lijkt me niet. Deze Duitser was op bezoek bij een muziekfestival aan de Gaza-strook Althans, dat zei het vorige bericht
Details veranderen steeds (was eerst 30, nu 20) maar NOS meldt er nu ook over:
Familie ontvoerde vrouw doet verhaal in media Familie van een door Hamas-leden ontvoerde vrouw heeft zich gemeld bij The Washington Post. Het gaat om de nicht van een vrouw die te zien was in video's op sociale media. Daarin ligt ze op haar buik in de laadbak van een pick-up, met gewapende Hamas-strijders om zich heen. Ze heeft alleen ondergoed aan. Familie zou haar hebben herkend aan tatoeages en haar dreadlocks.
De vrouw heet Shani, is begin 20 en heeft volgens haar nicht naast de Isralische ook de Duitse nationaliteit. Autoriteiten in Duitsland hebben nog geen melding gemaakt van een vermiste staatsburger. Shani zou gisternacht in de buurt van de Gazastrook een feest hebben bezocht. Daar zou ze door Hamas-strijders zijn meegenomen.
Brr vreselijk voor haar, maar damn als je als familie je dochter dan herkent in zo'n filmpje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Ik vind Israelische doden vooral niet verrassend.
Nee het is wel duidelijk dat je slachtoffers van Isral gewoon niet zo erg vindt, daar hoef je niet semantisch omheen te kletsen hoor. Het hele gelul over over westerse hypocrisie en 'hunnie' is gewoon lachwekkend.
[..] Wat zeur je nu? Nederlandse werkgevers haalden hier de gastarbeiders. Meer niet. Het was de taak van de werkgevers om deze mensen te 'handelen".
Ik had het niet over links?
Individuen kun je hiervoor prima verantwoordelijk houden. Die staan zelf met Palestinavlaggen te zwaaien. Dat doet links niet.
Ok, minder. Die doen dat ook maar dat bedoel ik hier niet.
Mensen die hierheen werden gehaald kunnen zelf beslissen of ze hier willen aarden in de samenleving, en anders gaan ze lekker weer weg
Op zondag 8 oktober 2023 00:08 schreef Bezsen het volgende: Maar ja, een onderdruk opgesloten volk vuurt 5000 raketten af op het bestbeveiligende land ter wereld. het is wat.
[..] Bizar hoe sommige mensen kunnen genieten van zinloos geweld als dit. Ja van beide kanten.
Mwaaaah, hier gaat niemand juichend met Isral vlaggen de straat op als Isral start hoor. Terwijl onze 5e colonne gewoon klappend met Palestina vlaggetjes de straat op rent.
[..] Triest is lafjes raketten afvuren op gewone mensen, vrouwen neermaaien op straat en kinderen ontvoeren.
Hamas mag dood. Heel erg dood.
De gasten die gewone mensen, vrouwen en kinderen neerschoten/ontvoerde etc. vandaag mogen van mij ook dood. Maar betekend niet dat je moet gaan juichen bij dood van elke Palestijn...
[..] Mwaaaah, hier gaat niemand juichend met Isral vlaggen de straat op als Isral start hoor. Terwijl onze 5e colonne gewoon klappend met Palestina vlaggetjes de straat op rent.
Nee die staan stoer op internet volkerenmoord goed te praten. Veel te bang dat ze op straat een "5e colonne" tegenkomen.
[..] Bizar hoe sommige mensen kunnen genieten van zinloos geweld als dit. Ja van beide kanten.
Je bedoelt de lui die op een plein feest staan te vieren terwijl de lichamen van dode Israeliers door de straten van steden in de Gazastrook worden gereden? Ja.
[..] Je bedoelt de lui die op een plein feest staan te vieren terwijl de lichamen van dode Israeliers door de straten van steden in de Gazastrook worden gereden? Ja.
Op zondag 8 oktober 2023 00:08 schreef Bezsen het volgende: Maar ja, een onderdrukt opgesloten volk vuurt 5000 raketten af op het bestbeveiligende land ter wereld. het is wat.
Zover ik weet zijn Israelisch ook niet bijzonder onder de indruk van raketten.
Het ging allemaal een stuk verder dan dat. Met barbaarse acties win je echt niet de sympathie van de meeste mensen, zelfs als het begrijpelijk zou zijn.
[..] Die vrouw die achter in die jeep werd meegenomen blijkt een Duitse vrouw te zijn die op festivalbezoek was in Isral
Weet niet of we mensen die ergens bewust naar toe gaan om te juichen dat onschuldige burgers zijn omgekomen serieus moeten nemen op hun hersencapaciteit...
[..] De gasten die gewone mensen, vrouwen en kinderen neerschoten/ontvoerde etc. vandaag mogen van mij ook dood. Maar betekend niet dat je moet gaan juichen bij dood van elke Palestijn...
Maar even serieus, wat voor tegenreactie had je dan verwacht, na zo'n bloedbad van vandaag? Dat mensen zeggen "ah joh, die Palestijnen, daar zitten ook goeien tussen, dus we doen gewoon helemaal niks." ?
[..] Je bedoelt de lui die op een plein feest staan te vieren terwijl de lichamen van dode Israeliers door de straten van steden in de Gazastrook worden gereden? Ja.
[..] Maar even serieus, wat voor tegenreactie had je dan verwacht, na zo'n bloedbad van vandaag? Dat mensen zeggen "ah joh, die Palestijnen, daar zitten ook goeien tussen, dus we doen gewoon helemaal niks." ?
[..] De gasten die gewone mensen, vrouwen en kinderen neerschoten/ontvoerde etc. vandaag mogen van mij ook dood. Maar betekend niet dat je moet gaan juichen bij dood van elke Palestijn...
Laatste 2 zinnen.
En die gasten die nu staan te feesten om dode israelirs op stadspleinen, mogen daar ook bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Weet niet of we mensen die ergens bewust naar toe gaan om te juichen dat onschuldige burgers zijn omgekomen serieus moeten nemen op hun hersencapaciteit...
Je zou die fanatici juist serieus moeten nemen. Dat soort lui heeft er namelijk geen enkele moeite mee dat soort problemen in het land waar ze feest staan te vieren te introduceren als het hun uitkomt. De tijd dat we dit soort lui maar als dom wegzetten is wel een beetje voorbij he.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 00:13:46 ]
Precies. Er zitten ook goede tussen. Dat die vandaag verdomt lastig te vinden waren tussen alle juichende en feestende palastijnen in Gaza, tsjah. Incidentje joh
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] Maar even serieus, wat voor tegenreactie had je dan verwacht, na zo'n bloedbad van vandaag? Dat mensen zeggen "ah joh, die Palestijnen, daar zitten ook goeien tussen, dus we doen gewoon helemaal niks." ?
Die tegenreactie had je zeker kunnen verwachten. Maar om nou te gaan te juichen om zoveel mogelijk doden bij de Palestijnen en dus ook veel burgers gaat echt nergens over.
[..] Precies. Er zitten ook goede tussen. Dat die vandaag verdomt lastig te vinden waren tussen alle juichende en feestende palastijnen in Gaza, tsjah. Incidentje joh
Er liepen letterlijk duizenden mensen op straat in de Gazastrook feest te vieren. Hou dan maar eens vol dat er goeien tussen zitten die dit allemaal niet willen.
Ja dat zeggen dus beide kanten en zo gaat men al eeuwen door over iets waar ze zelf niet bij aan de wieg gestaan hebben. Als geen van beide kanten stopt, stopt het nooit en worden de wraakacties alleen maar groter. Erg constructief ga je niet te werk.
[..] Die tegenreactie had je zeker kunnen verwachten. Maar om nou te gaan te juichen om zoveel mogelijk doden bij de Palestijnen en dus ook veel burgers gaat echt nergens over.
Staan ze al ergens op een plein met honderden samen een livestream te volgen dan? Of is het een Fokker hier die het roept?
[..] Ja dat zeggen dus beide kanten en zo gaat men al eeuwen door over iets waar ze zelf niet bij aan de wieg gestaan hebben. Als geen van beide kanten stopt, stopt het nooit en worden de wraakacties alleen maar groter. Erg constructief ga je niet te werk.
De ene zitten alleen in een gevangenisstaat en de andere worden met miljarden gesteund aan veiligheid. Ik verwacht van de 1e groep dat ze een stap opzij zetten.
[..] Precies. Er zitten ook goede tussen. Dat die vandaag verdomt lastig te vinden waren tussen alle juichende en feestende palastijnen in Gaza, tsjah. Incidentje joh
Je kan je niet voorstellen dat er Palestijnen zijn die niet vandaag stonden te juichen met een lijk op straat?
[..] De 5e colonne schuwt geweld inderdaad niet. We weten allemaal hoe geweldig ontwikkelt ze zijn
De 5e colonne schuwt geweld niet maar geniet van geweld. Je ziet het hier ook. Tegen Koerden, tegen Armenen, tegen Isralirs. Allemaal verhuld in narratieven dat het nog net kan zodat ze niet geband worden. Eigenlijk met dezelfde taal als de Saudi's.
[..] Het ging allemaal een stuk verder dan dat. Met barbaarse acties win je echt niet de sympathie van de meeste mensen, zelfs als het begrijpelijk zou zijn.
Eens. Al vrij lang had ik iets van.. 'ze zoeken het maar uit daar met hun eeuwige conflict' Maar ik ben weer wakkergeschud en besef wat een afkeer ik voel voor een bepaald soort, ik steun Isral als zij besluiten Gaza nu wat rigoureuzer aan te pakken. De ontvoerde mensen zijn wel reden tot zorg, ik schat die Hamas-lui niet hoger in dan de varkens van IS en die hadden nou niet echt veel respect voor de lichamelijke intgriteit van gevangenen.
Op zondag 8 oktober 2023 00:16 schreef SpaceOddity het volgende: Beelden van ''Allah hakbar'' roepende mannen die al trekkend aan de haren een vrouw een jeep inwerken.
Ja. Ik schreef het vandaag al: Als ik die kreet hoor, weet ik dat er iets gruwelijks gaat gebeuren.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Omdat Israel de grootste destabilator is van het MO. Israel is in haar bestaan volledig afhankelijk van Europa en de VS, door financiering.
Daarmee steunen wij onrust op het wereldtoneel direct en brengen daarmee ons eigen belang in gevaar. Het bestaan van Israel is alleen goed voor Israelis.
[..] Ik ben juist voorstander van de Europese Joden terug te brengen naar het Europees continent En we zouden ook de andere Joden kunnen overwegen als ze daar interesse in hebben.
Klinkt als een prima ruil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Omdat Israel de grootste destabilator is van het MO. Israel is in haar bestaan volledig afhankelijk van Europa en de VS, door financiering.
Daarmee steunen wij onrust op het wereldtoneel direct en brengen daarmee ons eigen belang in gevaar. Het bestaan van Israel is alleen goed voor Israelis.
We zijn allemaal afhankelijk van elkaar. Of denk jij dat NL het wel prima doet zonder de EU of andere landen? Niemand is een eiland op zich. Zelfs Iran niet.
De grootste destabilisatie is het MO zelf. Je geeft Isral te veel macht.
De grootste
[..] We zijn allemaal afhankelijk van elkaar. Of denk jij dat NL het wel prima doet zonder de EU of andere landen? Niemand is een eiland op zich. Zelfs Iran niet.
De grootste destabilisatie is het MO zelf. Je geeft Isral te veel macht.
In zekere zin wel. Want het is niet meer dan een vazalstaat van de VS.
[..] Triest ja, kinderen die in oorlogsgebied moeten leven.
Precies. Dagelijks de dreiging van terroristische raketten op je kokosnoot. En dan ook nog worden ontvoerd door een stel gekken in naam van een denkbeelding figuur. Om daarna ook nog eens door hun creampie van 8 jaar geleden te worden gepest.
Triest
[..] Triest ja, kinderen die in oorlogsgebied moeten leven.
Dankzij Hamas. Denk je nou echt dat Hamas het betreurt dat die kinderen in oorlogsgebied leven? Hamas lokt de aanvallen op Israel al jaren uit en wanneer Israel terug slaat zitten de kopstukken van Hamas in een luxe hotel in Beiroet terwijl de mensen in Gaza omkomen.
[..] Dankzij Hamas. Denk je nou echt dat Hamas het betreurt dat die kinderen in oorlogsgebied leven? Hamas lokt de aanvallen op Israel al jaren uit en wanneer Israel terug slaat zitten de kopstukken van Hamas in een luxe hotel in Beiroet terwijl de mensen in Gaza omkomen.
Eens kijken of China Taiwan met rust laat de komende periode.
Rusland, Iran en straks China druk bezig om de Amerikaanse staatskas leeg te laten lopen met al deze conflicten. Blijft niks meer over van dat buitenlandbeleid straks.
Maar als je zoals hier iemand vijf keer ziet beweren dat Palestijnen gewoon Gaza uitkunnen, dan kun je wel nagaan hoe vaak zoiets als dit morgen weer in de echokamer voorbijkomt op twitter en reddit.
't waren er een miljoen toen ze die terroristen de macht gaven. Eten mogen ze dan niet hebben, maar hun bevolking dubbel zo groot neuken in 17 jaar, bij een gebrek aan alles, is geen probleem 47% van Gaza is jonger dan 18
[..] 't waren er een miljoen toen ze die terroristen de macht gaven. Eten mogen ze dan niet hebben, maar hun bevolking dubbel zo groot neuken in 17 jaar is geen probleem 47% van Gaza is jonger dan 18
Niet veel anders te doen daar h.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] 't waren er een miljoen toen ze die terroristen de macht gaven. Eten mogen ze dan niet hebben, maar hun bevolking dubbel zo groot neuken in 17 jaar, bij een gebrek aan alles, is geen probleem 47% van Gaza is jonger dan 18
Ja armoede zorgt voor bevolkingsgroei h. Dat lijkt me niet wereldschokkend.
The Israeli army asks residents of seven different areas across the Gaza Strip to leave their homes and move to the city centers or take refuge in shelters in preparation for launching attacks against Hamas targets. Wittiness told the BBC that dozens of families started leaving their homes and sheltering in UN schools.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Maar als je zoals hier iemand vijf keer ziet beweren dat Palestijnen gewoon Gaza uitkunnen, dan kun je wel nagaan hoe vaak zoiets als dit morgen weer in de echokamer voorbijkomt op twitter en reddit.
waarom zouden ze heel gaza uit moeten volgens jou? Meestal geeft Isral wel een kaartje waar ze gaan treffen. anders dan hamas vandaag..
The Israeli army asks residents of seven different areas across the Gaza Strip to leave their homes and move to the city centers or take refuge in shelters in preparation for launching attacks against Hamas targets. Wittiness told the BBC that dozens of families started leaving their homes and sheltering in UN schools.
[..] Die ouders maken zich blijkbaar niet zo'n zorgen in wat voor ellende ze hun kinderen op de wereld zetten?
Wat is dit voor een ecologisch links geneuzel Maar over het algemeen zorgt economische zekerheid (geen kinderen nodig hebben voor je toekomst), bereikbaarheid van gezondheidszorg en een lage kindsterfte voor minder kinderen ja.
Ging al een tijdje rond blijkbaar, gek wel dat Isral dit wel wist, maar niet dat dit vervolgens gebruikt zou kunnen worden in een aanval.
Hoe dan ook, de VS zegt dat er altijd wel wat wapens in de verkeerde handen vallen, in dit geval via de Russen. Maar Oekrane heeft gewoon een zeer groot probleem met corruptie, dus daar zal vast ook wel het een en ander gesmokkeld zijn.
Dit gaat echt niks goeds opleveren. Twee staten oplossing is het beste, maar onmogelijk gemaakt omdat men het eigenlijk niet echt wil, of er niet meer in geloofd.
Wie de schuldige is in het bredere conflict, is ook niet meer transparant omdat er zoveel slechte dingen gedaan zijn. Al is deze actie wel redelijk zwart/wit met betrekking tot wie de slechterik is vandaag. Het weinige sympathie wat ik nog kon opbrengen voor 'Palestina' ben ik nu eigenlijk ook wel kwijt geraakt.
Dit gaat echt niks goeds opleveren. Twee staten oplossing is het beste, maar onmogelijk gemaakt omdat men het eigenlijk niet echt wil, of er niet meer in geloofd.
Wie de schuldige is in het conflict, is ook niet meer transparant omdat er zoveel slechte dingen gedaan zijn. Al is deze actie wel redelijk zwart/wit met betrekking tot wie de slechterik is vandaag. Het weinige sympathie wat ik nog kon opbrengen voor 'Palestina' ben ik nu eigenlijk ook wel kwijt geraakt.
Gelukkig hebben ze zoveel gehad aan de sympathie de laatste jaren. Niveautje thoughts and prayers.
Wie de schuldige is in het conflict, is ook niet meer transparant omdat er zoveel slechte dingen gedaan zijn. Al is deze actie wel redelijk zwart/wit met betrekking tot wie de slechterik is vandaag. Het weinige sympathie wat ik nog kon opbrengen voor 'Palestina' ben ik nu eigenlijk ook wel kwijt geraakt.
Troost je, Hamas ≠ Palestina. Die kneuzen bestaan pas 35 jaar, en alleen maar om Fatah een hak te zetten. Verdeel en heers.
[..] Gelukkig hebben ze zoveel gehad aan de sympathie de laatste jaren. Niveautje thoughts and prayers.
Als je vrijheidsstrijd bestaat uit het kidnappen van kinderen en het verkrachten van vrouwen dan verdien je natuurlijk ook wel een stevige onderdrukking.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?