Sderotquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:02 schreef RamboDirk het volgende:
Netanyahu roept burgers op om Gaza te verlaten. Vraag me dan wel af, waarheen?
Wat een onzin. Laten we het ook niet t groot maken. Geweld is in die contreien helaas aan de orde van de dag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Er is grens overschreden waarbij the point of no return is gepasseerd.
Voel jij je wel Europeaan? Nederlander?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:51 schreef Bezsen het volgende:
Wel mooi. "Europeanen" die hun normen en waarden staven aan het steunen van een buitenlandse mogendheid.
Alleen wanneer 'ie inlogt op ondeugende websites waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Voel jij je wel Europeaan? Nederlander?
De wens is de vader van de gedachte. Israel gaat straks gewoon de Gaza strook binnenvallen, en daar gaat geen land iets tegen doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De omringende landen hebben vandaag duidelijk gemaakt dat ze zullen ingrijpen, mocht Isral Gaza binnenvallen
Zover ik weet ben ik etnisch volledig Europeaan ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Voel jij je wel Europeaan? Nederlander?
Egypte en dan door naar Europaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:02 schreef RamboDirk het volgende:
Netanyahu roept burgers op om Gaza te verlaten. Vraag me dan wel af, waarheen?
Jouw obsessie is wel bijzonder.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen wanneer 'ie inlogt op ondeugende websites waarschijnlijk.
Een muziekfestival bezoeken aan de Gaza-strook? Wat doe je daar in hemelsnaam?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Damn, niet eens een israeli dus. Die had ook niet gedacht dat haar vakantie zou eindigen in een donker hol ergens in de gaza strook...
In tegenstelling tot de Oekranse oorlog, waar al gauw duidelijk werd dat dit tussen die 2 landen beperkt zou blijven, ondanks de wekelijkse Russische noeks dreigementen, kan dit wel eens flink escaleren tot een groot internationaal conflict.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De omringende landen hebben vandaag duidelijk gemaakt dat ze zullen ingrijpen, mocht Isral Gaza binnenvallen
Er zijn 250+ Isralirs geslacht met directe inmenging van Iran. Dit is helaas heel groot.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Laten we het ook niet t groot maken. Geweld is in die contreien helaas aan de orde van de dag.
Je mag van alles vinden van hoe Isral de laatste jaren bezig is geweest, maar als je gaat juichen voor een massamoord onder onschuldige burgers waarvan de lijken feestend door de straten werden gehaald spuug je op iedere hier geldende norm.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hangt dat af van de steun aan Israel?
Werkelijk? Wie was het ook weer die met incel buzzwords en gejank over vrouwelijke soldaten dit topic besloot aan te doen?quote:
Dat zou zelfmoord zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
https://nypost.com/2021/0(...)ionist-pride-report/quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Werkelijk? Wie was het ook weer die met incel buzzwords en gejank over vrouwelijke soldaten dit topic besloot aan te doen?
Je begrijpt toch wel hoop ik dat ik geen enkele zin heb om nu terug te gaan in deze reeks, zoekende naar die twee tweets die erover berichtenquote:
Dit schijnen oude beelden te zijn. Bovendien lijkt het ook helemaal niet op een airstrike, je ziet duidelijk ontploffingen vanaf de grond.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk zijn ze op tijd vertrokken
Die gaan niet ingrijpen, die zijn in het verleden genoeg vernederd en dat zou nu ook weer gebeuren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
I
[..]
In tegenstelling tot de Oekranse oorlog, waar al gauw duidelijk werd dat dit tussen die 2 landen beperkt zou blijven, ondanks de wekelijkse Russische noeks dreigementen, kan dit wel eens flink escaleren tot een groot internationaal conflict.
Als andere omringende landen zullen ingrijpen tegen Isral, dan zullen Isralische bondgenoten ook niet toe blijven kijken.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Bezsen het volgende:
[..]
https://nypost.com/2021/0(...)ionist-pride-report/
Dat was gewoon een verwijzing naar een keurig onderzocht artikel over propaganda, lieverd.
De tweede intifada was ook niet gepland. Ene incident lijdt tot de ander en het hele gebied is een brandhaardquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zes doden bij gevechten op Westelijke Jordaanoever
Ook op de Westelijke Jordaanoever worden nu gewelddadigheden gemeld. Bij gevechten tussen Palestijnen en de Isralische veiligheidsdiensten en kolonisten zijn zes Palestijnen om het leven gekomen. Dat meldt het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid. Onder de doden is ook een kind van 13.
De Palestijnse Rode Halve Maan meldt verder dat er bij de gevechten op de Westelijke Jordaanoever 126 Palestijnen gewond zijn geraakt. Van hen zouden 33 zijn neergeschoten, 10 zijn geraakt met rubberkogels en 69 zijn behandeld voor het inademen van traangas. Verder zijn er volgens de hulporganisatie 5 mensen verwond door scherven van munitie, 8 zouden fysiek zijn mishandeld en n persoon is volgens de Rode Halve Maan neergestoken door een Isralische kolonist.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:51 schreef Bezsen het volgende:
Wel mooi. "Europeanen" die hun normen en waarden staven aan het steunen van een buitenlandse mogendheid.
Dus je spreekt ook over jezelf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zover ik weet ben ik etnisch volledig Europeaan ja.
Ja leuk, maar dat is weer het andere uiterste. Met de groep aanvallen start je geen debat, maar het moet zeker vanuit de Moslimgemeenschap gebeuren en daar heb ik helaas niet veel vertrouwen in op dat gebied. Ik zie ze graag op Instagram nu massaal video's posten met een shirt dat zegt: 'Ik ben een Israliet' (of zelfs 'Ik ben Joods'. Utopie, helaas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat we dan pijnlijke dingen over Moslims in Nederland moeten zeggen en dan zijn mensen bang geassocieerd te worden met Wilders. In dit topic zie je echter al hoe broodnodig het is, laat staan op straat
Zou het wel compleet maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
I
[..]
In tegenstelling tot de Oekranse oorlog, waar al gauw duidelijk werd dat dit tussen die 2 landen beperkt zou blijven, ondanks de wekelijkse Russische noeks dreigementen, kan dit wel eens flink escaleren tot een groot internationaal conflict.
Als andere omringende landen zullen ingrijpen tegen Isral, dan zullen Isralische bondgenoten ook niet toe blijven kijken.
Net zo hypocriet als de Hamas leiders die lekker buiten Gaza zitten te genieten van hun rijkdom.quote:
En hoe gaat de Taliban daar komen? Ik neem niet aan dat de landen tussen Afghanistan en Isral het prima vinden als er even een collone haatbaarden in pickups langs komt rijden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel hoop ik dat ik geen enkele zin heb om nu terug te gaan in deze reeks, zoekende naar die twee tweets die erover berichten
Puur uit mijn hoofd waren dat Hezbollah en de Taliban, die wachten op de groene licht van bovenaf
Nee hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je spreekt ook over jezelf.
Of mss hou je niet zo van democratie. Kan allemaal.
De VS kan nog wel een tandje bijschakelen hoor. Biden heeft al volledige steun uitgesproken aan Isralquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou ook wel wat voor Iran zijn om gewoon volledig te joinen gezien de chaos in Oekrane en hoe het Westen daarmee gemoeid is.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Duim en onderbuik.
En ik denk ook nog een snufje wensdenken.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar wat ik wel weet is dat dit niet reel is. Jordani en Egypte gaan dat sowieso niet doen terwijl Syri en Libanon het gewoon niet kunnen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dan moet je zon etniciteit test doen. Je zal je verbazen wat er mogelijk uitkomtquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zover ik weet ben ik etnisch volledig Europeaan ja.
Nou de komende weken zeker niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,
hoe komt hier nu een einde aan? Wat is daar voor nodig?
En dan heb ik het even puur over het geweld nu.
Er is voor Iran echt niks te winnen in een direct conflict met Israel (en in hun wake de US).quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou ook wel wat voor Iran zijn om gewoon volledig te joinen gezien de chaos in Oekrane en hoe het Westen daarmee gemoeid is.
Ik ben geen vriend van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Net zo hypocriet als de Hamas leiders die lekker buiten Gaza zitten te genieten van hun rijkdom.
En net zo hypocriet van al die Arabische landen die in woord zeggen de Palestijnen te steunen maar in de praktijk ze in armoede laten creperen.
Net zo hypocriet als al die anderen die in het westen met een vlag lopen te zwaaien en gedrag vertonen waarvoor ze in hun gedroomde landen keihard zouden worden aangepakt.
Het hypocriete gedrag waardoor ironisch genoeg het Palestijnse volk onnodig moet leiden, want met zulke vrienden heb je geen vijanden als Isral nodig.
Hoop dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte. Israel gaat straks gewoon de Gaza strook binnenvallen, en daar gaat geen land iets tegen doen.
Omdat we hier in Nederland vrijwel niets meekrijgen van de dagelijkse terreuraanvallen in de Israelische gebieden door moslims lijkt deze tegenaanval van Israel een soort donderslag bij heldere hemel te zijn maar dat is natuurlijk een denkfout. Ik denk dat een hoop mensen zich dit onvoldoende realiseren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Omdat we hier in Nederland vrijwel niets meekrijgen van de dagelijkse realiteit in de Palestijnse gebieden en de illegale kolonisatie door Isral lijkt deze aanval van Hamas een soort donderslag bij heldere hemel te zijn maar dat is natuurlijk een denkfout. Ik denk dat een hoop mensen zich dit onvoldoende realiseren.
Het gaat eerst nog veel erger wordenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,
hoe komt hier nu een einde aan? Wat is daar voor nodig?
En dan heb ik het even puur over het geweld nu.
Wat wil de VS gaan doen dan? Flatgebouwen en scholen bombarderen vanaf vliegdekschepen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS kan nog wel een tandje bijschakelen hoor. Biden heeft al volledige steun uitgesproken aan Isral
Zeker. Alleen de gedachte dat dit in het grote plaatje wat gaat veranderen zie ik nog niet helemaal. Isral slaat terug en dan? Ze kunnen toch moeilijk een genocide gaan plegen. En zolang je de repressie op dit niveau houdt is het wachten tot er een nieuwe Hamas opstaat. Het is gewoon een vicieuze cirkel zo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn 250+ Isralirs geslacht met directe inmenging van Iran. Dit is helaas heel groot.
Zou me verbazen als Iran zich er mee gaat bemoeien. Tenzij die ineens een nuke ergens te voorschijn toveren als verzekering.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn 250+ Isralirs geslacht met directe inmenging van Iran. Dit is helaas heel groot.
Wat is democratie? Een keer in de vier jaar mogen stemmen en voor de rest je mond houden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je spreekt ook over jezelf.
Of mss hou je niet zo van democratie. Kan allemaal.
No way. Iran vecht zelden zelf direct. Altijd Met proxy daar waar mogelijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Een tandje ja. En die volledige steun uitspreken doen ze sowieso zeggen, ook al hadden ze niks. Dat is puur voor de bhne.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS kan nog wel een tandje bijschakelen hoor. Biden heeft al volledige steun uitgesproken aan Isral
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |