De Britten hadden zelfs concentratiekampen voor joden in het protectoraat Palestina. Geen grap.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende:
Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
Dat de Britten het handig vonden de joden ruimte tussen de Palestijnen te beloven wat niet werkte. Toen zouden Britten ruimte toewijzen op basis van aantal mensen (dus gebieden met meer palestijnen zouden voor hun zijn en gebieden met meer joden zouden voor joden zijn). Daar houden de Britten zich niet aan en de joden krijgen meer dan ze recht op hebben op basis van aantal personen, en in de oorlog erna eigent Israel zich nog even meer ruimte toe. Moet zeggen dat ik er na wat inlez en heel anders tegenaan ben gaan kijken.
Hoe staan anderen erin? Want zwart/wit heb ik het gevoel dat de Britten het land van de Palestijnen hebben weggegeven aan de joden.
Welke sleutel? Hamas zal Israël nooit erkennen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Feitelijk aan geen van beide kanten. Is niet ons conflict en we gaan er toch niets aan veranderen. En aan beide kanten heb je "goeien" en "slechten". Idem voor slachtoffers en daders.
Evengoed snap ik de motivaties van de Palestijnen beter dan die van de Israëli's. Ook verwijt ik Israël dat ze (als lokale supermacht) al heel lang de sleutel naar vrede in handen hebben maar niet gebruiken.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het gewoon walgelijk dat veroordelen van geweld wordt weggezet alsof het verkapt goedpraten van platwalsen van een regio zou zijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat een Europeaan geen verantwoordelijkheid voor Israel heeft.
Maar door buitenland beleid wordt dat land wel gefinancierd door ons.
Sorry.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het gewoon walgelijk dat veroordelen van geweld wordt weggezet alsof het verkapt goedpraten van platwalsen van een regio zou zijn
Naar boven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:02 schreef RamboDirk het volgende:
Netanyahu roept burgers op om Gaza te verlaten. Vraag me dan wel af, waarheen?
Dank je voor je inzicht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:39 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je mist een heleboel, dat is al een tijdje duidelijk.
Lees je in:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip
Oh, nee hoor. Ik zie media helemaal niet graag zo pro-A of pro-B mogelijk doen. In die zin snap ik je opmerking ook nog wel, want objectief bekeken deelt Hamas hier inderdaad een flinke klap mee uit. Het gevoel bekruipt me echter dat in andere conflicten vaak wel een overduidelijke kant wordt gekozen en je dit soort koppen dus niet zou zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je de media nu graag zo pro-Israëlisch als mogelijk ziet doen, maar dit is spijkers op laag water zoeken.
IDF heeft tal van scenario's klaarliggen voor Hezbollah, die denken wel 3x na.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Hezbollah schijnt wel een probleem te kunnen zijn.
Alsof de lui uit Gaza eruit mogen van Israel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Flow3r het volgende:
Weer een nieuwe vluchtelingenstroom op komst? Begin maar vast met bouwen zou ik zeggen
Correct.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werkt de taliban niet alleen
Hezbollah en Hamas gaan met elkaar knokken zodra Israel niet meer bestaat. Shia vs Sunniquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Hezbollah schijnt wel een probleem te kunnen zijn.
Want Israël omsluit Gaza?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Alsof de lui uit Gaza eruit mogen van Israel.
Misschien moet je het ook een keer lezen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je voor je inzicht.
Dit kende ik al.
Maar je kunt Hamas irrelevant maken door eens te stoppen met alle alternatieven klein te houden en Hamas de gelegenheid te geven zich als "helden" te profileren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welke sleutel? Hamas zal Israël nooit erkennen.
En dan heb je nog niet eens over de huidige kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever. De Palestijnen hebben gewoon een punt in dezen en een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende:
Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
Dat de Britten het handig vonden de joden ruimte tussen de Palestijnen te beloven wat niet werkte. Toen zouden Britten ruimte toewijzen op basis van aantal mensen (dus gebieden met meer palestijnen zouden voor hun zijn en gebieden met meer joden zouden voor joden zijn). Daar houden de Britten zich niet aan en de joden krijgen meer dan ze recht op hebben op basis van aantal personen, en in de oorlog erna eigent Israel zich nog even meer ruimte toe. Moet zeggen dat ik er na wat inlez en heel anders tegenaan ben gaan kijken.
Hoe staan anderen erin? Want zwart/wit heb ik het gevoel dat de Britten het land van de Palestijnen hebben weggegeven aan de joden.
Maar dat is 'recente' historie. De plek Israël is niet gekozen omdat het daar lekker weer is ofzo. Daarvoor moet je nog veel verder terug.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende:
Welke alternatieven zijn er dan volgens jou?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar je kunt Hamas irrelevant maken door eens te stoppen met alle alternatieven klein te houden en Hamas de gelegenheid te geven zich als "helden" te profileren.
ja, dat roep ik ook al geruime tijd van de daken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Flow3r het volgende:
Weer een nieuwe vluchtelingenstroom op komst? Begin maar vast met bouwen zou ik zeggen
Als je hierheen komt voor het geld, gehaald worden was ook voor het geld, dan kun je niet gaan janken dat alles zo nasty en verderfelijk is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hierheen gekomen of hierheen gehaald? Verschilletje. Voor de vorige generatie dan. Deze generatie is natuurlijk gewoon hypocriet en moet lekker oprotten als het niet bevalt
Israel zou zichzelf morgen om 8 uur kunnen opheffen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke alternatieven zijn er dan volgens jou?
Bouwen wordt lastig. Een paar tentjes moeten we wel kunnen regelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:43 schreef Flow3r het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |