Waardoor komt die massa immigratie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Geen massa immigratie van Joden naar het gebied dat nu Israel is.
Een genocide op 2 miljoen mensen goedkeuren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben alle aanleiding om alles plat te maken daar, als ze dat zouden willen. Als ze dat niet doen, pleit alleen maar voor ze. Ze geven zelfs waarschuwingen uit om bepaalde gebieden te verlaten.
The usual suspects.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Molo het volgende:
Wie (welke landen?) heeft er belang bij dat Iran en Hamas samen Israël aanvalt?
Hadden onze politici prima een stokje voor kunnen steken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:35 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Had Israel die massaimmigratie maar een halt toegeroepen.
Dad hadden we dit probleem niet gehad.
Iran heeft er belang bij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Molo het volgende:
Zo kan je alles naar je eigen gelijk lullen. Dat is net zo dom als Bush met zijn 'if you are not with us..'. Was het maar niet zo treurig dat mensen als jij de situatie voor zowel de Palestijnen als Israël alleen maar erger maakt. Het polariseert alleen maar en legt de verantwoordelijkheid buiten zichzelf. En dat probeert goed te praten door semantisch te doen alsof afkeuring van geweld eigenlijk verkapt goedpraten van geweld is. Gewoon walgelijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:29 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh, is dat wat men allemaal doet met het hopen op een totale platwalsing/vernietiging van Gaza.
Duidelijk.
Palestijnenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Molo het volgende:
Ik denk dat de komende dagen, en wellicht vannacht al, genoeg Iraanse doelen bestookt gaan worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn voor Oekraine als Israel Iraanse drone fabrieken zou bestoken.
Ik denk dat dat vrij lastig is. Dat zijn geen loodsen die je op Google Maps ziet he?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn voor Oekraine als Israel Iraanse drone fabrieken zou bestoken.
Rusland, want dan kunnen ze wijzen naar het Westen, want wij zijn hypocriet en dan haten de moslims ons nog meer en kiezen ze nog meer de kant van Rusland als ze nu al doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:37 schreef Molo het volgende:
Mijn punt is juist dat een Europeaan geen verantwoordelijkheid voor Israel heeft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zo kan je alles naar je eigen gelijk lullen. Dat is net zo dom als Bush met zijn 'if you are not with us..'. Was het maar niet zo treurig dat mensen als jij de situatie voor zowel de Palestijnen als Israël alleen maar erger maakt. Het polariseert alleen maar en legt de verantwoordelijkheid buiten zichzelf. En dat probeert goed te praten door semantisch te doen alsof afkeuring van geweld eigenlijk verkapt goedpraten van geweld is. Gewoon walgelijk
Poetin ook met zijn anti-Westerse campagne.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Iran heeft er belang bij.
Eerder vandaag noemde Iran Israel nog een kankergezwel wat weggesneden moet worden.
Je mist een heleboel, dat is al een tijdje duidelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat die mensen zo dom zijn.. Wat mis ik hier?
Dat schijnheilige is idd kenmerkend.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Homey het volgende:
Wat valt de NPO door de mand zeg met hun nogal trage, summiere en pro-Palestina bias verslaggeving.
Een ongesubsidieerde blog genaamd GeenStijl doet dat veel beter.
En wat een lafbekken van burgemeesters in de grote steden die nu opeens geen vlag willen tonen, wat ze wel allemaal deden met Oekraïne, Marokko en weet ik wat.
Hierheen gekomen of hierheen gehaald? Verschilletje. Voor de vorige generatie dan. Deze generatie is natuurlijk gewoon hypocriet en moet lekker oprotten als het niet bevaltquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker haten op het verderfelijke 'westen' waar je (ouders) wel zelf heen zijn getrokken en je je handje continu ophoudt. Dat gaat gewoon nooit werken
Progressief links steunt de Pallies. Niets nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:36 schreef Homey het volgende:
Wat valt de NPO door de mand zeg met hun nogal trage, summiere en pro-Palestina bias verslaggeving.
Een ongesubsidieerde blog genaamd GeenStijl doet dat veel beter.
En wat een lafbekken van burgemeesters in de grote steden die nu opeens geen vlag willen tonen, wat ze wel allemaal deden met Oekraïne, Marokko en weet ik wat.
Feitelijk aan geen van beide kanten. Is niet ons conflict en we gaan er toch niets aan veranderen. En aan beide kanten heb je "goeien" en "slechten". Idem voor slachtoffers en daders.quote:
De goede kant.quote:
Waarschijnlijk werkt de taliban niet alleenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch het einde van die hele Gaza-strook?
(Als vandaag niet al het einde betekende. )
De Taliban die wel even Hamas gaat helpen tegen Israël.
Ik begrijp niet dat die mensen zo dom zijn.. Wat mis ik hier?
Dit is voor een gedeelte de historie. Maakt het conflict ook wat duidelijkerquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:40 schreef fokexpert het volgende:
Wat ik wel interessant vindt is de history. Ik was hierin altijd van mening dat de Palestijnen en niet Israel het probleem was. Vandaag voor het eerst wat meer verdiept in de hele history sinds de 2e wereldoorlog en moet nu best beweren dat ik de Palestijnen best snap (niet het geweld tegen burgers).
Dat de Britten het handig vonden de joden ruimte tussen de Palestijnen te beloven wat niet werkte. Toen zouden Britten ruimte toewijzen op basis van aantal mensen (dus gebieden met meer palestijnen zouden voor hun zijn en gebieden met meer joden zouden voor joden zijn). Daar houden de Britten zich niet aan en de joden krijgen meer dan ze recht op hebben op basis van aantal personen, en in de oorlog erna eigent Israel zich nog even meer ruimte toe. Moet zeggen dat ik er na wat inlez en heel anders tegenaan ben gaan kijken.
Hoe staan anderen erin? Want zwart/wit heb ik het gevoel dat de Britten het land van de Palestijnen hebben weggegeven aan de joden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |