Oh wat pickup trucks met mitrailleurs. Ik dacht dat je het over serieuze militaire machten hadquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel hoop ik dat ik geen enkele zin heb om nu terug te gaan in deze reeks, zoekende naar die twee tweets die erover berichten
Puur uit mijn hoofd waren dat Hezbollah en de Taliban, die wachten op de groene licht van bovenaf
Ik zal wel een oude boomer zijn maar ik vind dit niet kunnen.quote:
Het valt wel op hoe mensen de gebeurtenissen van vandaag als een "spontaan" losstaand iets zien. Dat is het natuurlijk niet: dit gaat al decennia lang heen en weer. Ik weet niet of het onwetendheid is of "selectief geheugen" maar irritant is het wel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Omdat we hier in Nederland vrijwel niets meekrijgen van de dagelijkse realiteit in de Palestijnse gebieden en de illegale kolonisatie door Israël lijkt deze aanval van Hamas een soort donderslag bij heldere hemel te zijn maar dat is natuurlijk een denkfout. Ik denk dat een hoop mensen zich dit onvoldoende realiseren.
Nee, dit is een donderslag bij heldere hemel!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het valt wel op hoe mensen de gebeurtenissen van vandaag als een "spontaan" losstaand iets zien. Dat is het natuurlijk niet: dit gaat al decennia lang heen en weer. Ik weet niet of het onwetendheid is of "selectief geheugen" maar irritant is het wel.
quote:
Dat snap ik,quote:
Of wanneer zijn uitkering en zorgtoeslag worden overgemaakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen wanneer 'ie inlogt op ondeugende websites waarschijnlijk.
Net zoals ze de Oekraine helpen - met intel, trainingen, warsims, materiaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat wil de VS gaan doen dan? Flatgebouwen en scholen bombarderen vanaf vliegdekschepen?
Financieel onafhankelijk, maar try again.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of wanneer zijn uitkering en zorgtoeslag worden overgemaakt.
Nee dat is niet nodig. Israël kan haar eigen boontjes wel doppen. Biden zei dat hij omringende landen had gesproken en gewaarschuwd zich niet te mengen in het conflictquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat wil de VS gaan doen dan? Flatgebouwen en scholen bombarderen vanaf vliegdekschepen?
Het zal vast allemaal heel controversieel zijn maar wat mij betreft jaagt Israël de Palestijnen allemaal Gaza uit richting Egypte. Zou het conflict in 1 klap oplossen. De groeten met dat tuig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker. Alleen de gedachte dat dit in het grote plaatje wat gaat veranderen zie ik nog niet helemaal. Israël slaat terug en dan? Ze kunnen toch moeilijk een genocide gaan plegen. En zolang je de repressie op dit niveau houdt is het wachten tot er een nieuwe Hamas opstaat. Het is gewoon een vicieuze cirkel zo.
Volgens mij onderschat jij de VS een beetjequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een tandje ja. En die volledige steun uitspreken doen ze sowieso zeggen, ook al hadden ze niks. Dat is puur voor de bühne.
via dubai zekerquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Financieel onafhankelijk, maar try again.
Daarom heb ik er ook zo weinig vertrouwen in dat dit goed komt. Israël zegt dat de controle en repressie noodzakelijk is voor haar veiligheid en ziet zich in die gedachte gesterkt door dit soort terreurdaden. Terwijl de Palestijnen zich door die repressie minderwaardig behandeld voelen, waardoor er dingen gaan broeien. Dat is een vicieuze cirkel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het valt wel op hoe mensen de gebeurtenissen van vandaag als een "spontaan" losstaand iets zien. Dat is het natuurlijk niet: dit gaat al decennia lang heen en weer. Ik weet niet of het onwetendheid is of "selectief geheugen" maar irritant is het wel.
Is nogal uitzichtloos eerlijkgezegd. Dit houdt niet op tot een van beide zijden totaal is weggevaagd.quote:
Nee, de denkfout is dat doen alsof de verantwoordelijkheid voor je eigen daden bij anderen ligt. Al helemaal als het gaat om het vermoorden en verkrachten van vrouwen, kinderen en omas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Omdat we hier in Nederland vrijwel niets meekrijgen van de dagelijkse realiteit in de Palestijnse gebieden en de illegale kolonisatie door Israël lijkt deze aanval van Hamas een soort donderslag bij heldere hemel te zijn maar dat is natuurlijk een denkfout. Ik denk dat een hoop mensen zich dit onvoldoende realiseren.
Er staat Israël dus niets in de weg om heel Gaza plat te buldozeren. Behalve hun geweten en het feit dat ze westers zijn en iets met mensenrechten hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel hoop ik dat ik geen enkele zin heb om nu terug te gaan in deze reeks, zoekende naar die twee tweets die erover berichten
Puur uit mijn hoofd waren dat Hezbollah en de Taliban, die wachten op de groene licht van bovenaf
Klopt. Maar als jij zo'n grootschalige terreuraanval onder de noemer "een klap uitdelen" wilt scharen, prima hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat zei je in je vorige post ook al.
Ja maar dit is toch een andere situatie? Dit wordt guerilla warfare a la Tsjetsjenië. Veel moeilijker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals ze de Oekraine helpen - met intel, trainingen, warsims, materiaal.
Lijken mij geen Israëliquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:13 schreef Bezsen het volgende:
[ twitter ]
Allemaal even minuut stilte voor Sderot, allemaal onschuldig volk.
Is dat hoe jij het leven hier ervaart?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is democratie? Een keer in de vier jaar mogen stemmen en voor de rest je mond houden?
Hahahahquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:14 schreef capricia het volgende:
Behalve hun geweten en het feit dat ze westers zijn en iets met mensenrechten hebben.
Exact dit ja. Dat milde gelul altijd over dat tuig uit de Gaza-strook.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat Israël dus niets in de weg om heel Gaza plat te buldozeren. Behalve hun geweten en het feit dat ze westers zijn en iets met mensenrechten hebben.
Ze hebben alle aanleiding om alles plat te maken daar, als ze dat zouden willen. Als ze dat niet doen, pleit alleen maar voor ze. Ze geven zelfs waarschuwingen uit om bepaalde gebieden te verlaten.
In tegenstelling tot wat de Palestijnen vandaag deden bij de Israëlische families in hun schuilkelders.
Dit is dus het beleid van wijze westerse mannen. Die even gaan bepalen dat na de WWII de joden zich moesten vestigen in een gebied waar Groot-Brittanie geen geld of puf meer voor had.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:09 schreef descon het volgende:
[..]
Zou me verbazen als Iran zich er mee gaat bemoeien. Tenzij die ineens een nuke ergens te voorschijn toveren als verzekering.
Anders gaan ze het keihard afleggen tegen Israel. Die is sinds de oprichting van Israel er zich bewust van dat ze buren ze evt willen afmaken. De buren daar integen maken er zelf een teringzooi van.
Zo te lezen ben je ook geen vriend van Europa en plaats je jezelf buiten westerse normen en waarden, dat maakt de hypocrisie niet anders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:07 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik ben geen vriend van de Palestijnen.
Dat is geen Europees conflict namelijk.
Dat waren Hezbollah sympathisantenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wat pickup trucks met mitrailleurs. Ik dacht dat je het over serieuze militaire machten had
Benieuwd hoeveel er van Gaza over is over een paar maandenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zal vast allemaal heel controversieel zijn maar wat mij betreft jaagt Israël de Palestijnen allemaal Gaza uit richting Egypte. Zou het conflict in 1 klap oplossen. De groeten met dat tuig.
Dat noem je een etnische zuivering. En is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid. Dan mag Netanyahu zich vervoegen bij het ICC in Den Haag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zal vast allemaal heel controversieel zijn maar wat mij betreft jaagt Israël de Palestijnen allemaal Gaza uit richting Egypte. Zou het conflict in 1 klap oplossen. De groeten met dat tuig.
Weinig hoop ik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel er van Gaza over is over een paar maanden
Dat weet ik, maar ik zei het je nog niet weerleggenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:15 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Israeli zijn niet allemaal Joden uit Europa hè.
Nee, het zijn semnieten, net als de doorsnee palestijn of arabier.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:15 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hahahah
Israel Westers?
Is het nu een volk met hun roots in het MO en dus recht op Israel of zijn het Westerlingen?
Ik denk dat je het onderschat. De schaal van terreur is veel groter dan ik ooit heb gezien, kan me niet zo'n grote aanval herinneren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Laten we het ook niet té groot maken. Geweld is in die contreien helaas aan de orde van de dag.
Juist voor de europese normen en waarden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zo te lezen ben je ook geen vriend van Europa en plaats je jezelf buiten westerse normen en waarden, dat maakt de hypocrisie niet anders.
Hamas zijn slechts de tentakels. Het brein zit in Teheran. Hopelijk rekenen ze daar nu ook eens mee af.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaza zal opnieuw bezet gaan worden denk ik, de enige manier om Hamas te elimineren en dan maar eens kijken of de Palestijnen ooit iets zullen leren.
Lekkere relevante tweet van 2014quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:13 schreef Bezsen het volgende:
[ twitter ]
Ik pleit niet voor het vermoorden van mensen hè. Maar het geduld met dit tuig is ook wel een keer op lijkt me.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat noem je een etnische zuivering. En is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid. Dan mag Netanyahu zich vervoegen bij het ICC in Den Haag.
Waren wij destijds zo gecharmeerd van de Joden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik zei het je nog niet weerleggen
Alleen als we er wat aan konden verdienen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waren wij destijds zo gecharmeerd van de Joden?
Nee he.
Wat pas irritant is, is dat dit soort sentimenten maakt dat men zich geneigd gaat voelen om bij het veroordelen van het vermoorden van kinderen, vrouwen en oma's door x ook altijd moet melden geweld van y af te keuren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Tja en andersom gebeurt precies hetzelfde. Er is helaas zoveel haat tussen beide volkeren, dat los je niet zomaar op met een door politici getekend verdrag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:13 schreef Bezsen het volgende:
[ twitter ]
Pleit jij nou voor massamoord?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat Israël dus niets in de weg om heel Gaza plat te buldozeren. Behalve hun geweten en het feit dat ze westers zijn en iets met mensenrechten hebben.
Ze hebben alle aanleiding om alles plat te maken daar, als ze dat zouden willen. Als ze dat niet doen, pleit alleen maar voor ze. Ze geven zelfs waarschuwingen uit om bepaalde gebieden te verlaten.
In tegenstelling tot wat de Palestijnen vandaag deden bij de Israëlische families in hun schuilkelders.
Of vergas ze in een concentratiekamp.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Israël kan ze nuken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hamas zijn slechts de tentakels. Het brein zit in Teheran. Hopelijk rekenen ze daar nu ook eens mee af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |