Koffieplanter | woensdag 20 september 2023 @ 11:14 |
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton. https://www.procyclingstats.com/teams/transfers | |
Koffieplanter | woensdag 20 september 2023 @ 11:16 |
De saga rond AJ August neemt een nieuwe wending. Waar alles al klaar lag om via Axeon volgend jaar naar INEOS te gaan, heeft hij nu besloten om Axeon te skippen en direct naar de WorldTour te gaan. | |
Sjoerd102 | woensdag 20 september 2023 @ 12:34 |
https://www.wielerflits.n(...)h-nog-een-jaar-door/ | |
rubbereend | woensdag 20 september 2023 @ 14:57 |
Zonneveld meldde in bij In het Wiel dat Ineos concreet op zoek is naar een fusiepartner en dat Evenepoel overnemen van de baan is. | |
H.Vviv | woensdag 20 september 2023 @ 17:55 |
Rellende_Rotscholier | woensdag 20 september 2023 @ 17:58 |
DSM was zijn favoriete ploeg en daarom wilde hij daar dolgraag naartoe. Toch mooi een jaar volgehouden. | |
Pistolero | woensdag 20 september 2023 @ 18:11 |
Als zelfs dit soort extreme fanboys al na één jaar gillend wegrennen, naar Bahrain nota bene, dan weet dat je er echt een teringbende van maakt hoor. | |
Mani89 | woensdag 20 september 2023 @ 18:13 |
Er zal vast nog een hoop potentie in Max zitten maar dat Bahrein hem na dit flopjaar gelijk overneemt is wel opvallend. | |
Immerdebestebob | woensdag 20 september 2023 @ 18:16 |
Fenomeen Kevin Inkelaar was daar ook een groot succes. | |
Slobeend | woensdag 20 september 2023 @ 18:17 |
Ik wilde net iets over Inkelaar posten. | |
Pistolero | woensdag 20 september 2023 @ 18:23 |
Ik ben er nog steeds niet over uit of van der Meulen nou daadwerkelijk een groot talent is of dat hij puur een extreem trainingsbeest was bij de junioren, en dat dat voordeel een beetje is weggevallen bij de beloften. | |
KareldeStoute | woensdag 20 september 2023 @ 19:14 |
En Jumbo zoekt nog een nieuwe sponsor. Kan mooi ieders minst favoriete team worden ![]() | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 20 september 2023 @ 19:28 |
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’ Zo. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 21 september 2023 @ 10:05 |
Kern Pharma heeft eindelijk een sprinter. Helaas kan hij er niets van. | |
Frozen-assassin | donderdag 21 september 2023 @ 10:12 |
Valt ie ook vaker uit dan Remco? | |
Momo | donderdag 21 september 2023 @ 10:58 |
Koffieplanter | donderdag 21 september 2023 @ 11:09 |
Logan Jones-Wilkins is de nieuwe Nico Dick. | |
Pino112 | donderdag 21 september 2023 @ 12:12 |
Frozen-assassin | donderdag 21 september 2023 @ 12:14 |
Neem aan dat Bas Tietema dan al helemaal zijn fiets aan de wilgen hangt | |
Mani89 | donderdag 21 september 2023 @ 12:22 |
Puntje voor Bas dat hij iemand die wint uit een mongolenvlucht die met alle geluk net voor het peloton blijft niet gelijk een gratis contract van 5 jaar geeft. Zouden andere ploegen wat van kunnen leren. | |
Pino112 | donderdag 21 september 2023 @ 12:29 |
Hij gaat iets met een cursus rondom ploegleider doen, dus denk dat ie dat zelf al wel besloten heeft ja. | |
Halcon | donderdag 21 september 2023 @ 12:57 |
Vind 'm niet heel wisselvallig dit seizoen. | |
franklop | donderdag 21 september 2023 @ 12:58 |
Was hij de jaren ervoor ook al niet natuurlijk | |
Momo | donderdag 21 september 2023 @ 19:40 |
Lidl Trek met 55 renners volgend jaar | |
wimderon | donderdag 21 september 2023 @ 23:16 |
Ze gaan het beste team ter wereld worden volgens Guercilena! | |
Koffieplanter | vrijdag 22 september 2023 @ 11:01 |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 22 september 2023 @ 11:26 |
Gorka en Ion zijn weer verenigd. | |
Marcoss | vrijdag 22 september 2023 @ 11:32 |
Rodriguez ook wel, lijkt me? Thomas is dan inmiddels 63 ongeveer | |
wimderon | vrijdag 22 september 2023 @ 16:58 |
MAL, die vandaag nog overvallen en beroofd is, zou in de belangstelling staan van Jayco, Israël en... DSM Laat het aub DSM worden. | |
DecoAoreste | vrijdag 22 september 2023 @ 16:59 |
Lopez bij DSM, oh nee dsm ![]() Dat wordt de mooiste soap ooit. | |
Dale__Cooper | vrijdag 22 september 2023 @ 17:20 |
Lopez naar DSM lijkt mij de meest onwaarschijnlijke transfer ooit. | |
Momo | vrijdag 22 september 2023 @ 17:21 |
Ik wil 24 uur camera´s ![]() | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 22 september 2023 @ 17:34 |
Columbiaantjes waar niemand interesse in heeft maar door de Colombiaanse media lijkt het alsof de halve WT ze wil hebben, trap er niet in. Niemand heeft trek in Quintana en al helemaal niemand zit te wachten op een geschorste Lopez. | |
H.Vviv | vrijdag 22 september 2023 @ 17:57 |
Liepiņ¨ naar DSM. | |
Dale__Cooper | zaterdag 23 september 2023 @ 10:49 |
Marijn van den Berg langer bij EF. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 23 september 2023 @ 13:20 |
Fretwork | zaterdag 23 september 2023 @ 13:25 |
Deze mag wel hier toch? | |
DeeBee | zaterdag 23 september 2023 @ 13:51 |
Leuke rubriek, Pat die rijders als Cavagna een trap na gaat geven... Enige dat nog mist voor bingo is klagen over z'n budget, terwijl hij er zelf al 3 seizoenen een bende van maakt... | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 23 september 2023 @ 13:53 |
Op zich wel een terecht punt dat Cavagna met zijn gebrek aan stuurmanskunst weinig in de klassiekers te zoeken heeft. Wel lollig dat hij volgens Benson z'n eerste transfer voor 2025 al heeft gedaan. Een sprinter! R.EV in shambles. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 23 september 2023 @ 14:13 |
![]() | |
Steven184 | zaterdag 23 september 2023 @ 14:15 |
Pat being Pat. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 25 september 2023 @ 12:42 |
Nieuw contract voor iedereen bij AG2R. | |
franklop | maandag 25 september 2023 @ 12:43 |
Die ene aanval van Warbasse in de Vuelta was dus genoeg voor contractverlenging | |
Rellende_Rotscholier | maandag 25 september 2023 @ 12:45 |
We komen nooit meer van Warbassie af. | |
Mani89 | maandag 25 september 2023 @ 12:46 |
Geweldig. | |
Pino112 | maandag 25 september 2023 @ 17:53 |
Tanfield en Toussaint ook weg bij TDT https://www.instagram.com/p/CxntM0_tThk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== | |
Rellende_Rotscholier | maandag 25 september 2023 @ 18:32 |
Ruben is lichtelijk wanhopig op zoek. | |
Momo | maandag 25 september 2023 @ 18:35 |
Wat als TDT Jumbo en Quickstep bulk krijgt straks? | |
franklop | maandag 25 september 2023 @ 18:59 |
Denk je bij een Pro Team te hebben getekend, mag je in dienst van Bas T gaan rijden | |
Immerdebestebob | maandag 25 september 2023 @ 19:24 |
De drie zwakste renners laten gaan (op Tietema na). Enige vraag is of Inkelaar nog iets kan na zijn operatie, maar blijkbaar hebben ze daar enige vertrouwen in. Toch goed om te zien dat ze netjes doorselecteren. | |
franklop | maandag 25 september 2023 @ 19:33 |
Bas T gaat zelf ook niet verder. Wel bij de ploeg, niet als renner Prima keuze | |
Immerdebestebob | maandag 25 september 2023 @ 21:29 |
Logisch. Je kan het niet maken renners weg te sturen die beter zijn en dan zelf blijven. | |
franklop | dinsdag 26 september 2023 @ 11:12 |
Koffieplanter | dinsdag 26 september 2023 @ 12:24 |
Plappers naar Jayco, mooi. | |
Cousin_Eddy | dinsdag 26 september 2023 @ 12:34 |
Soudal is beter af met Ineos. Visma heeft al 2 toppers. Ineos heeft heul veul geld maar geen jongen die kan fietsen | |
TAmaru | dinsdag 26 september 2023 @ 12:41 |
Nou, Carlos Rodriguez, Thymen Arendsman en Geraint Thomas kunnen zeker wel fietsen, maar ik geef je gelijk dat een fusie tussen Soudal en INEOS veel logischer is, ook omdat INEOS heel weinig renners heeft voor volgend seizoen. En waarom zou Jumbo-Visma zo'n risico nemen? Ze zijn de beste ploeg ter wereld, hebben renners voor elke race, ze kunnen eigenlijk alleen maar slechter worden. Ok, je kunt misschien zeggen dat ze met Evenepoel nog meer klassiekers zouden kunnen winnen. Maar wie zit daar nog meer bij Soudal die je wel in je team zou willen hebben? Asgreen? Dat is dan ook wel zo'n beetje de enige. | |
Marcoss | dinsdag 26 september 2023 @ 12:41 |
Die heeft nog een contract voor volgend jaar toch? | |
Steven184 | dinsdag 26 september 2023 @ 12:46 |
Voorbereiding op de fusie | |
Cousin_Eddy | dinsdag 26 september 2023 @ 12:57 |
Ik volg je. Jumbo Visma heeft Soudal helemaal niet nodig als je puur naar de renners kijkt. Het enige probleem lijkt me om een nieuwe sponsor te vinden. Als ze die vinden geen probleem. En anders hebben ze nog een jaar voor andere opties zoals mischien Soudal. | |
Faraday01 | dinsdag 26 september 2023 @ 12:57 |
Volgens pcs heeft Alpecin pas 17 renners voor 2024. Lopen ze zo achter bij pcs of is er meer aan de hand? | |
Cousin_Eddy | dinsdag 26 september 2023 @ 13:00 |
Rare tijden | |
franklop | dinsdag 26 september 2023 @ 13:03 |
Ray werkkt aan een artikel over een fusie met INEOS. | |
Cousin_Eddy | dinsdag 26 september 2023 @ 13:06 |
Als belg denk ik dat Remco een grote speler/clown in het circus gaat worden ![]() | |
TAmaru | dinsdag 26 september 2023 @ 13:07 |
De sponsor is natuurlijk een probleem maar om dan maar te fuseren met Soudal lijkt me toch ook wat ver gaan. Tsja, als het voortbestaan van de ploeg anders bedreigd wordt ... maar dan kunnen ze beter samengaan met INEOS. Dan heb je meteen een Nederlandse topper met Arendsman. De berichten zijn nu wel dat ze er een NL-BE-ploeg van willen maken, in elk geval met focus op die renners. Maar wat doe je dan met Roglic, Vingegaard, Kuss, La Porte? | |
Cousin_Eddy | dinsdag 26 september 2023 @ 13:13 |
Ineos heeft geen geld nodig daar hebben ze meer dan genoeg van, ze willen Remco. ![]() | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 26 september 2023 @ 13:35 |
PCS loopt niet achter. Het is al jaren het beleid van Steef om alleen renners toe te voegen die door de ploegen zelf bevestigd zijn. En daar wringt meteen de schoen bij Alpecin, want dat is qua communicatie de slechtste ploeg van allemaal. Zij bevestigen nooit iets. Officieel hebben ze 17 renners onder contract voor volgend jaar, officieus zijn het er een stuk meer. Lars Boven komt volgens Wielerflits, als we ze nog geloven, en Stan Van Tricht volgens de Belgische media. Volgens directvelo zouden ze Simon Dehairs overhevelen vanuit hun eigen opleidingsploeg (waar ik niets van zou begrijpen, een zo mogelijk mindere uitvoering van Mareczko) en dan zit je dus al op 20. Ik denk dat ze Luca Vergallito ook gaan promoveren, ik had nul verwachtingen van die jongen, weer zo'n onbenul van Zwift, maar hij blijkt een wonderklimmer te zijn. Daarnaast kun je wel probleemloos noteren dat Gogl en Dillier zullen blijven, die hebben waarschijnlijk al bijgetekend zonder dat wij het weten en dan hou je nog een hoop renners over in de categorie Sjimmie Janssens, Nicola Conci, Senne Leysen en dat soort ellende. De broers Roodhooft weten hoe je dit spelletje speelt, die wachten mooi nog een buitenkansje af (eventueel door die fusie die er toch niet gaat komen) en als er geen buitenkansjes passeren mag Sjimmie weer mooi een jaar tegen minimumloon op kop beuken. Ze zijn leper dan Hilario. | |
Wienerschnitzels | dinsdag 26 september 2023 @ 14:47 |
Het zijn in ieder geval geen positieve verhalen, zoektocht naar de sponsor gaat niet de goede kant op als je alle berichten van de afgelopen weken ziet. | |
4-elements | dinsdag 26 september 2023 @ 15:43 |
Het is toch eigenlijk heel raar dat de beste ploeg van allemaal - want dat is Jumbo Visma momenteel - gewoon geen nieuwe hoofdsponsor lijkt te kunnen vinden. Hoe groot is het gat in de begroting daar eigenlijk na het wegvallen van Jumbo? | |
Marcoss | dinsdag 26 september 2023 @ 15:55 |
Bij het stoppen van Jumbo werd gezegd dat het totale budget zo'n 36 miljoen is (dus alle ploegen die je hieraan kunt koppelen) en Jumbo daarvan 1/3 inlegt. Dan heb je dus een gat van 12 miljoen. Daarvan is de schaatsploeg nu losgekoppeld qua sponsoring, dus puur voor de wielerploeg speelt dat geen rol meer. Ook heeft Jumbo aangegeven niet helemaal te stoppen met de sponsoring, alleen niet meer als hoofdsponsor. Maar om exact te weten hoeveel financiële ruimte er nog is, moet je weten hoeveel Jumbo nog blijft betalen, hoeveel Visma nu betaalt en wat zij de komende jaren willen doen, wat de andere sponsoren betalen en wat zij de komende jaren willen blijven doen. Als dit verhaal echt serieus een optie is voor Plugge/Zeeman, zal naast Jumbo waarschijnlijk een groot ander deel van de sponsoring ook wegvallen en hebben ze geen sponsor kunnen vinden die dat bedrag wil blijven betalen. Als het huidige financiële plaatje hetzelfde blijft als in 2022, maar alleen met een lagere bijdrage van Jumbo, kan ik me niet voorstellen dat er geen sponsoren in willen stappen. | |
4-elements | dinsdag 26 september 2023 @ 16:30 |
Je zou denken dat de gegadigden in de rij staan. Voor nog geen 12 miljoen euro een heel jaar exposure. Goedkope sport eigenlijk, dat wielrennen. | |
Momo | dinsdag 26 september 2023 @ 16:40 |
Intermarché en Alpecin met issues, Jumbo-Visma, Soudal-Quickstep die niet zo makkelijk nieuwe sponsoren vinden terwijl ze een succesvolle ploeg hebben. Zijn geen goede signalen. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 26 september 2023 @ 17:34 |
Leg maar uit. | |
Faraday01 | dinsdag 26 september 2023 @ 17:41 |
Wat voor issues zijn er bij intermarche en alpecin dan? | |
Momo | dinsdag 26 september 2023 @ 17:49 |
Alpecin heeft pas 17 renners voor 2024 en Intermarche heeft schijnbaar problemen met salarissen op tijd betalen, aantal mensen zijn al weggegaan daar. https://wielerrevue.nl/ar(...)neelsleden-vertrekt/ | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 26 september 2023 @ 17:49 |
Lees je mijn posts niet? ![]() | |
Momo | dinsdag 26 september 2023 @ 17:54 |
Maar als Alpecin nu het zo doet met nauwelijks versterkingen en het verlengen van zeer matig materiaal, dan zit daar ook niet perse veel geld. Zuinig niet perse ambitieus richting de toekomst. Die hadden ook wel meer willen doen. Al is veel geld natuurlijk ook geen garantie voor succes (Vroem kuch kuch). | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 26 september 2023 @ 17:56 |
Het budget is inderdaad niet gestegen, lijkt het, maar dat is iets anders dan dat ze in de problemen zitten. | |
Faraday01 | dinsdag 26 september 2023 @ 18:01 |
Wat wel aandacht verdient zijn de contracten van Philipsen en Van der Poel. De lopen nog 1 en 2 jaar en Alpecin leunt zwaar op die 2 renners. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 26 september 2023 @ 18:08 |
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk. | |
Marcoss | dinsdag 26 september 2023 @ 18:14 |
https://www.ad.nl/wielren(...)bij-astana~a8279088/ Volgens het AD gaat Morkov naar Astana om volgend jaar Cav te ondersteunen | |
Immerdebestebob | dinsdag 26 september 2023 @ 19:14 |
Krauw kan je missen. Die andere twee niet. | |
Faraday01 | dinsdag 26 september 2023 @ 19:37 |
En veel draait om MvdP dus die zullen ze ook binnenkort moeten verlengen om de sponsors binnen boord te houden. Als dat lang gaat duren en er komen geruchten dat hij na 2025 iets anders wil, dan kan het schip snel zinken. | |
Momo | dinsdag 26 september 2023 @ 19:39 |
Ik zie Mathieu ook niet ergens rijden eigenlijk. | |
Faraday01 | dinsdag 26 september 2023 @ 19:42 |
Ik ook niet snel. Tegelijkertijd zal het voor veel sponsors randvoorwaarde zijn om te verlengen of in te stappen. Dus dat moeten ze geregeld hebben als ze aan plannen voor 2026 en verder gaan denken. | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 27 september 2023 @ 10:21 |
Eindelijk een pluspunt voor Movistar: ze gaan Jon Barrenetxea halen. Eindelijk een schot voor open doel dat ze niet missen. Ook Romo zou moeten komen, wat vrij merkwaardig is aangezien de laatste berichten waren dat hij zou bijtekenen bij Astana. Al houdt Marca nog een slag om de arm. Rojas en Erviti mogelijk met pensioen, terwijl Abner helaas de deur wordt gewezen. Totale nietsnut Hollmann richting Alpecin volgens de comments, onbegrijpelijk. Drie jaar voor Oscar Rodriguez bij Ineos. ![]() | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 27 september 2023 @ 10:51 |
Mulu ![]() Amanuel ![]() KUDUS ![]() Het altijd racistische wielrennen strikes again. | |
DeeBee | woensdag 27 september 2023 @ 12:46 |
Voor sponsoren natuurlijk een kutmoment om in te stappen, het is een beetje als aandelen kopen op de hoogste prijs. Deze successen gaan ze nooit herhalen, al dan niet vanwege de brieven die vanuit Aigle onderweg zijn... Plugge zal de hoofdprijs vragen, terwijl het voor sponsoren alleen maar slechter kan gaan qua sportief succes, zo gek vind ik het niet dat niet iedereen staat te popelen. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook nog gewoon een dopinggeval in de gelederen, dus er zal flink wat wantrouwen heersen ook. | |
wimderon | woensdag 27 september 2023 @ 16:50 |
| |
Momo | woensdag 27 september 2023 @ 17:26 |
Rellende_Rotscholier | woensdag 27 september 2023 @ 17:32 |
Ach, Jantje Boven weggepromoveerd. Tibor Del Grosso naar de opleidingsploeg van Alpecin, overigens. | |
Koffieplanter | donderdag 28 september 2023 @ 11:56 |
https://www.wielerflits.n(...)t-pijlen-op-sloveen/ Knipperlicht gaat all in. | |
Dale__Cooper | donderdag 28 september 2023 @ 11:58 |
Voor de neutrale wielerfan een prima zaak als Roglic vertrekt. In een ideale wereld staan Pogacar, Vingegaard, Roglic en Evenepoel allemaal bij een eigen ploeg in topvorm aan de start van de Tour. | |
Momo | donderdag 28 september 2023 @ 12:23 |
Roglic en Evenepoel naar Ineos, is wel intressant hoe ze dat zouden doen met de gronde rondes in dat geval. En dan hebben ze ook nog Rodriguez, die wel duidelijk een stap minder staat dan deze 2 eventueel. | |
Marcoss | donderdag 28 september 2023 @ 12:34 |
Wel benieuwd hoe hoog die afkoopsom dan is die andere ploegen moeten betalen om hem over te nemen. Als je er vanuit dat deze fusie plaatsvindt omdat er anders niet genoeg budget over is, willen ze daar vast zoveel mogelijk uithalen (en bij Ineos is genoeg geld aanwezig om dat te betalen) En als Soudal straks echt ophoudt te bestaan, kan Evenepoel ook vertrekken als hij wil. Dan ga je straks in 1x van 3 mogelijke kopmannen in 1 ploeg naar alleen Vingegaard ![]() | |
Momo | donderdag 28 september 2023 @ 12:43 |
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan? | |
franklop | donderdag 28 september 2023 @ 12:43 |
Aan de andere kant weten de andere ploegen ook dat een eventuele fusieploeg momenteel nog veel te veel renners onder contract heeft en kan ook daar op inspelen | |
franklop | donderdag 28 september 2023 @ 12:43 |
Movistar zoekt nog renners | |
Momo | donderdag 28 september 2023 @ 12:45 |
Voor die 6/7 goede renners zal het nog wel goed komen (al niet voor hetzelfde salaris), maar voor de bulk renners is het dan wel echt lullig. Gooien ze dan het Nederlandse en Belgische bulk van Jumbo/Soudal naar TDT? | |
TAmaru | donderdag 28 september 2023 @ 12:48 |
het zou wel jammer zijn als Roglic met Evenepoel bij INEOS gaat rijden, zie ook liever de vier groten bij vier verschillende teams. hoewel ik Roglic en Pogacar bij hetzelfde team wél leuk zou vinden sportief gezien wel beter voor hem en voor de kijker denk ik om JV nu te verlaten met nog een aantal jaar te gaan in zijn carrière Pogacar lijkt mij niet echt een goede reden te hebben om UAE te verlaten; krijgt prima betaald, hij is een beetje een mafkees en UAE zit vol met mafkezen, die bovendien allemaal graag voor hem werken ... dus lijkt mij het perfecte team voor hem, zie niet wat INEOS verder te bieden kan hebben. hoewel er misschien qua begeleiding en voeding e.d. nog wel dingen beter zouden kunnen bij UAE | |
franklop | donderdag 28 september 2023 @ 12:48 |
Dat is ook wel jammer. | |
Marcoss | donderdag 28 september 2023 @ 12:49 |
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard. Maar daar ben ik sowieso in het hele verhaal benieuwd naar. Je hebt straks 20 overbodige renners, hoe ga je die allemaal bij een andere ploeg krijgen in een periode dat ploegen normaal gesproken al vol zitten voor het volgende seizoen | |
Momo | donderdag 28 september 2023 @ 12:52 |
Ik maakte wel grapjes over Tietema maar zal mij niet verbazen als daar een deel heengaat. Ze gaan een stap omhoog naar ProTeam. Hebben volgens mij alleen wat vertrekkende renners aangekondigd maar geen nieuwe renners toch? Even gekeken op PCS, ze hebben nog maar 3 renners staan voor volgend jaar. | |
franklop | donderdag 28 september 2023 @ 12:56 |
Die maakten in de Tour hun stap naar PCT bekend, misschien heeft Plugge ze wel wat ingefluisterd! Heeft Ray toch gelijk gehad. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 28 september 2023 @ 14:35 |
https://www.wielerflits.n(...)t-pijlen-op-sloveen/ The plot thickens | |
wimderon | donderdag 28 september 2023 @ 16:58 |
Ik denk dat het toch vooral wat grotere namen zijn die zullen vertrekken (buiten de rommel die nu al als opvulling wordt gezien) met eventueel wat aanhang. Budget- en programmatechnisch is daar al geen plaats voor dan, nog buiten hun eigen ambities. En daar zijn altijd wel plekjes voor te vinden. | |
Szura | donderdag 28 september 2023 @ 17:42 |
Als Ineos een renner wil die meedoet om de Tourzege, denk ik dat ze met Roglic een paar jaar te laat zijn | |
Faraday01 | donderdag 28 september 2023 @ 17:44 |
Een betere renner is voorlopig niet op de markt. Hoewel ik ook dit nog moet zien, Roglic hoort bij het meubilair bij Jumbo-Visma | |
Scorpion_17 | donderdag 28 september 2023 @ 17:57 |
Ik snap Roglic maar heel jammer is t wel. Zeker als je Rev id plaats krijgt | |
Scorpion_17 | donderdag 28 september 2023 @ 17:58 |
Heeft lidl niet inmiddels 101 renners trouwens nu ook roglic erbij komt? Ik vermoed zomaar dat die vervroegd afscheid gaan nemen van Mollema ipv nog 3 jaar met hem te rijden | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 18:51 |
Het AD gaat er nu ook vanuit dat Roglic zeker vertrekt, met Lidl-Trek voorlopig als meest waarschijnlijke bestemming. Als die fusie er dan toch echt gaat komen en Evenepoel komt niet mee dan gaat Jumbo er in feite op achteruit, geestig gegeven. De dood van een iconische ploeg als Quick Step voor, ja, wat eigenlijk? Lefevere is een fraud als dit doorgaat. | |
Pistolero | donderdag 28 september 2023 @ 18:55 |
Ik denk dat een eventueel vertrek van Roglic eigenlijk geen reet met de mogelijke fusie te maken heeft, helemaal als je leest dat hij blijkbaar al aan het praten was met andere ploegen voordat Plugge in gesprek ging met Patlef. Verder hoeft dit ook niet per se slecht uit te pakken lijkt me. Biedt ook weer meer kansen aan Kooij en de karrevracht aan jong talent dat de de komende tijd gaat binnenkomen bij Jumbo. [ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 28-09-2023 19:04:28 ] | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 19:03 |
Vanuit het perspectief van Jumbo is dit natuurlijk een geweldige deal, je haalt als alles doorgaat een bult geld binnen met Soudal en Bakala, en als bonus kun je nog even een paar renners overnemen. Een Asgreen als vervanger van Van Hooydonck, is dat probleem ook meteen opgelost. Wellicht kunnen ze Evenepoel ook overnemen, dan is Roglic uiteraard meteen vergeten. En zelfs als Evenepoel niet komt staat er natuurlijk een zeer sterke kern, maar het is vooral de toekomst die dan mooi verzekerd is. Ik begrijp alleen steeds minder de kant van Lefevere. Gaat hij na die jaren in het wielrennen op deze manier afscheid nemen? Bij een fusie gaan er wat, een rennertje of vijf naar Jumbo? En de rest? Een aantal gaan uiteraard een mooi plaatsje vinden, maar gaat hij echt een Ayco Bastiaens aan z'n lot overlaten? Ik kan er nog steeds met m'n verstand niet bij. Mauri Vansevenant een week geleden een mooi driejarig contract geven, zouden ze bij Jumbo überhaupt op hem zitten te wachten? Het is echt een totale mindfuck. Jumbo begrijp ik, die hebben geld nodig en dat kunnen ze op deze manier vinden, Quick Step begrijp ik echt op geen enkele manier. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit echt een ding is, omdat het simpelweg nergens op slaat vanuit het perspectief van Lefevere. | |
DiegoFuser | donderdag 28 september 2023 @ 19:03 |
Zouden ze in België een hekel hebben aan Roglic? Ik citeer onze vrienden van HLN.Roglic gaat volgens dezelfde krant trouwens naar Movistar. Bijzondere move. Verder kan ik mij niet voorstellen dat Remco niet in de deal zit. Het lijkt me dat Soudal vooral ingestapt was omdat Remco nog jaren vastlag bij PatLef. Of nemen ze genoegen met voormalig winnaarstype WOUT als uithangbord? | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 19:06 |
Roglic naar Movistar zou voor het wielrennen wel mooi zijn, een beetje de mannelijke Van Vleuten in dat geval. Al is het voor zijn carrière natuurlijk geen al te beste zet. | |
Pistolero | donderdag 28 september 2023 @ 19:08 |
Misschien kan Taus nog voor één laatste meesterwerk zorgen. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 19:10 |
We zouden eens grondig moeten uitzoeken hoe de medische staf van Jumbo in elkaar zit, want Taus mag hun veters nog niet strikken. | |
Felagund | donderdag 28 september 2023 @ 19:20 |
Maar een Lefevere wil je als Jumbo toch eigenlijk ook niet in je ploeg hebben, al is het aan de zijkant. Die heeft een heel andere filosofie dan een Plugge en hij lijkt mij niet iemand die zich makkelijk aan de kant laat zetten. Die gaat zich dan overal mee bemoeien. Mauri zie ik dan nog wel makkelijk een andere ploeg vinden, die heeft nog talent. Net als een Alaphilippe, die zal dan wel naar een kleinere Franse ploeg gaan. Maar de rest van Soudal-Quickstep is niet heel veel soeps | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 19:25 |
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na. | |
Slobeend | donderdag 28 september 2023 @ 19:26 |
Maar zou het budget van Bakala/Soudal-Visma hoger zijn dan dat van Jumbo-Visma? | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 28 september 2023 @ 19:32 |
Ik zie overigens wel langzaam iets moois ontstaan.![]() #FreeLanda | |
marsan | donderdag 28 september 2023 @ 19:32 |
Ze hebben toch gewoon de verplichting om t contract iig uit te betalen of een andere ploeg te regelen. | |
Pistolero | donderdag 28 september 2023 @ 19:33 |
Bakala en Soudal zijn beide schathemeltjerijk, dus als ze willen kunnen ze gigantische bedragen in de ploeg pompen. | |
Felagund | donderdag 28 september 2023 @ 19:52 |
Ja, ik snap het ook niet. Al weet ik ook nog steeds niet hoe serieus we dit bericht nu echt moeten nemen. | |
TargaFlorio | donderdag 28 september 2023 @ 20:27 |
Maar hoe zijn de aandelen van de ploeg verdeeld? Is Bakala niet gewoon de grootaandeelhouder die het voor het zeggen heeft? | |
TargaFlorio | donderdag 28 september 2023 @ 20:33 |
Fusie kost toch ook juist een hoop geld? Afkopen contracten renners en leveranciers. Kan me voorstellen dat Specialized of Cervelo ook niet blij zijn. | |
H.Vviv | donderdag 28 september 2023 @ 20:42 |
| |
Felagund | donderdag 28 september 2023 @ 20:44 |
Dan is alleen Ineos een serieuze optie? De rest lijkt mij dat geld niet te hebben. | |
Pistolero | donderdag 28 september 2023 @ 20:49 |
Volgens HLN zou hij naar Movistar gaan. Sowieso echt doodvermoeiend hoe erg de media maar van alles en nog wat aan het roeptoeteren is, terwijl het lijkt alsof ze geen van allen echt de details weten en dus zelf maar alles gaan invullen. Het heeft allemaal wel een extreem hoog speculatie-gehalte. Ook dit weer. Volgens mij lullen ze ook allemaal maar wat om de clickbait stukjes gevuld te krijgen. Elke dag zijn de bedragen die genoemd worden weer anders. En alsof een andere (anonieme) WT manager precies weet hoe de financiering qua sponsoren in elkaar zit bij Jumbo, wat een gelul zeg. | |
JopJuh | donderdag 28 september 2023 @ 20:53 |
Landa met Jumbo bonus kan zomaar Giro of Vuelta winnen. | |
wimderon | donderdag 28 september 2023 @ 23:24 |
HIERT zet de rest op een kwartier. | |
Zelva | vrijdag 29 september 2023 @ 00:10 |
Ik zou überhaupt niet weten waarom een contract niet afgekocht zou moeten worden ook al kan een renner bij een andere ploeg terecht. | |
marsan | vrijdag 29 september 2023 @ 00:37 |
Wat ik begreep was of t onderbrengen elders of afkopen. Als dat echt zo is, laat je je lekker afkopen en teken je daarna elders. Maar zullen wel weer wat haken en ogen aam zitten. | |
Zelva | vrijdag 29 september 2023 @ 00:40 |
Precies. Dus als ze ontslagen worden, vinden die renners het prima als ze maar weer ergens anders aan de slag kunnen (misschien zelfs tegen lager salaris) en hoeven ze geen vergoeding? Dacht het niet. [ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 29-09-2023 00:48:04 ] | |
Momo | vrijdag 29 september 2023 @ 10:42 |
Pino112 | vrijdag 29 september 2023 @ 15:18 |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 29 september 2023 @ 15:45 |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 29 september 2023 @ 17:30 |
Immerdebestebob | vrijdag 29 september 2023 @ 18:42 |
Geen opmerkingen dat ie bij een andere ploeg prof had moeten worden? | |
Immerdebestebob | vrijdag 29 september 2023 @ 18:51 |
Correctie, de teleurstelling was al eerder gepost ![]() | |
Wienerschnitzels | vrijdag 29 september 2023 @ 19:06 |
familie van? | |
Momo | vrijdag 29 september 2023 @ 19:15 |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 30 september 2023 @ 12:11 |
Marcoss | zaterdag 30 september 2023 @ 19:19 |
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragen | |
Faraday01 | zaterdag 30 september 2023 @ 19:24 |
Dat zou ook netjes zijn na zo'n lange succesvolle samenwerking en wetende dat ze hem geen kopmanschap in de Tour kunnen geven. | |
TargaFlorio | zaterdag 30 september 2023 @ 19:25 |
Zou ook wel raar zijn als je veel respect voor hem hebt. | |
H.Vviv | zondag 1 oktober 2023 @ 09:28 |
H.Vviv | zondag 1 oktober 2023 @ 09:29 |
Isaac del Toro voor drie jaar naar UAE. | |
TheArt | maandag 2 oktober 2023 @ 11:04 |
franklop | maandag 2 oktober 2023 @ 11:49 |
Had hem misschien nog wel bij dsm verwacht, gezien zijn band met Jakobsen. Dit is wel meer logisch. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 2 oktober 2023 @ 12:39 |
Wij condoleren Florian met het einde van zijn carrière. | |
franklop | maandag 2 oktober 2023 @ 16:03 |
https://www.procyclingstats.com/rider/andreas-stokbro Was al ergens genoemd, nu dus 'bijna' bevestigd. | |
Momo | maandag 2 oktober 2023 @ 16:18 |
INEOS, Bora, Movistar, Saint Piran ![]() | |
wimderon | maandag 2 oktober 2023 @ 23:04 |
| |
Rellende_Rotscholier | maandag 2 oktober 2023 @ 23:29 |
Ciro gaat ook voor Bora. | |
Faraday01 | dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:27 |
Dan zal Ineos toch god binnen halen? | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:23 |
Zeg het maar | |
Pistolero | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:27 |
Dramaqueen José, vermoeiend. Ik denk dat het qua renners reuze mee gaat vallen qua slachtoffers. Lijkt er toch op dat best wat ploegen dit aan zagen komen en wat ruimte hebben overgehouden. Die gaan (bijna) allemaal wel onderdak vinden. Staf is wel een ander verhaal. | |
franklop | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:34 |
- [ Bericht 96% gewijzigd door franklop op 03-10-2023 13:34:52 ] | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:34 |
INEOS is ook nog opvallend leeg voor volgend jaar... | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:35 |
Als de renners van Quick Step allemaal onderdak vinden worden daar natuurlijk andere renners weer de dupe van. Een hoop jongens gaan een groot probleem hebben, want uiteindelijk verdwijnt er gewoon een ploeg en dus verdwijnen er ook plaatsjes. | |
franklop | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:36 |
Een ploeg als TDT zal toch ook wel meer staf moeten binnenhalen, die kunnen er wel wat mensen opvissen. | |
Pistolero | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:37 |
Als Remco daadwerkelijk mee gaat naar Jumbo/Soudal/Visma vraag ik me wel af wat die nou moeten. Aan al die 2erangs meuk van Soudal-Quickstep hebben ze ook niks. | |
Dale__Cooper | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:40 |
Ja, Wout kan Lampaert wel willen, maar die wordt er ook niet meer beter op. Dat zal dan echt als pure knecht zijn. | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:41 |
Dit jaar heeft INEOS 30 renners, volgend jaar officieel 15 renners nu. Al zouden paar mensen al intern verlenging getekend hebben en dat dat nog niet openbaar is. Maar dat is wel heel weinig 15 renners, hebben ze gegokt op Remco plus zijn kern? Verder heb je misschien ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Cavagna etc. nog wel wat leuke renners bij Soudal die niet perse Evenepoel kern schreeuwen. Maar wel opvallend weinig renners als je straks ook nog eens naast Remco zou vissen. | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:11 |
UCI statement on the possible merger between UCI WorldTeams Jumbo-Visma and Soudal Quick-Step UCI 03 Oct 2023 The Union Cycliste Internationale (UCI) wishes to make a statement in regard to information circulating in media on the possible merger between the UCI WorldTeams Jumbo-Visma and Soudal Quick-Step. The UCI points out that any such operation must comply with the procedures and provisions set out in the UCI Regulations which, in particular, make it possible to ensure compliance with the contractual provisions for all personnel of the teams in question (riders, but also team management and other staff such as doctors, mechanics, sports assistants, drivers, etc.), which is of prime importance to the UCI. As a reminder, the two teams hold UCI WorldTour licences, which were renewed for a three-year period (2023-2025) at the end of the registration procedure last year by the UCI Licence Commission, a body independent of the UCI. Nevertheless, in accordance with the UCI Regulations, this licence may be re-evaluated at any time. In this regard, if the continuity of one of the teams could not be guaranteed for the 2024 season, the number of UCI WorldTeams would be 17 for the 2024 and 2025 seasons. As a result, the number of UCI ProTeams that are automatically invited to UCI WorldTour events would increase, in accordance with the provisions of article 2.1.007bis of the UCI Regulations. The UCI would also like to clarify that in order to participate in events on the UCI Road International Calendar, UCI professional teams (UCI Women's WorldTeams, UCI WorldTeams and UCI ProTeams) must register each year as part of a procedure to check compliance with administrative, financial and ethical criteria. For UCI Women's WorldTeams and UCI WorldTeams, the organisational criterion and, possibly, the sporting criterion are also taken into consideration. The UCI is assisted in this task by an external auditor, currently PwC, which is responsible for verifying the financial and contractual elements. Decisions on the award or renewal of UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour licences are taken by the UCI Licence Commission. This procedure enables the UCI to ensure that the teams comply with the regulations, particularly as regards their continuity, compliance with staff contracts (riders and support staff) and the plausibility of their funding over a season. Any significant change in a team's situation must be duly reported during the upcoming registration procedure so it can be assessed, in accordance with the UCI Regulations. On 19 October, the UCI will publish an initial press release containing the list of teams that have submitted the essential information (cf. Art. 2.13.087; 2.15.069bis; 2.16.014bis of the UCI Regulations). This press release will open the possibility for riders belonging to teams not included on the list to join another team, without giving prior notice or paying compensation, in accordance with the provisions contained in the standard contract. Following this press release, the registration procedure will continue without any communication on its progress until the issue of the final press release announcing the teams registered for the 2024 season (publication scheduled for 12 December 2023). The full list of teams will be published on the UCI website on 19 December. | |
Koffieplanter | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:14 |
Met de Foodcoach app is alles mogelijk. | |
franklop | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:14 |
Mogen ze die app wel houden nu Jumbo stopt? | |
Pistolero | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:16 |
Dat zijn een heleboel woorden om precies niks nieuws te zeggen. | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:25 |
Enige nieuwswaardige is dat er straks 17 world tour licenties zijn in geval van een merge tot 2025, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de licentie aan de knakworsten of Israël te verkopen. | |
Mykonos | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:28 |
Wel benieuwd waar renners als Alaphilippe en Merlier terechtkomen. | |
franklop | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:30 |
Er zal vast een Frans team zijn die Alaphilippe oppikt. | |
Mykonos | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:32 |
AG2R zal vast heel graag teveel betalen voor een niet presterende oudere renner om Greg op te volgen. Of Total als opvolger van Sagan. Merlier naar Lotto als opvolger van Ewan klinkt ook logisch. | |
Momo | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:35 |
Denk dat renners als Gil Gelders, Ayco Bastiaens, Martin Svrček, Warre Vangheluwe en Jordi Warlop het hardst zweten dat 2024 World Tour contract door midden gaat. | |
Pistolero | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:43 |
En Ray had er nog wel een heel artikeltje over geschreven. Ach. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:58 |
Als de fusie doorgaat zouden nederige excuses van WLR aan Ray gepast zijn. | |
Pistolero | dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:07 |
Maar het is uiteindelijk helemaal geen fusie. En dat artikeltje met mogelijke ploegen aan wie ze de extra WT-licentie konden verkopen blijkt ook totale bullshit. | |
Faraday01 | dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:52 |
Dit is niet helemaal waar. Als je de entiteit overneemt die de paying agent is en de licentie houdt, zijn er wel mogelijkheden. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:12 |
Toch, de fusie van deze teams dan wel het opheffen van Quick-Step werd hier voor totaal onmogelijk gehouden. Dat is the bottom line, dan kan je er op sommige details best naast zitten. | |
Funzel | dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:23 |
Evenepoel, Van Wilder, Lampaert, Merlier, Cattaneo, Vervaeke Schrijf maar op. | |
TheArt | dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:06 |
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven. | |
Szura | dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:10 |
Erg mooi dat de levensgevaarlijke mafklapper Bouhanni is gestopt | |
Immerdebestebob | dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:56 |
Ik zou sowieso Lamperti pakken. | |
TargaFlorio | dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:10 |
Paar jaar terug heeft de wielerploeg de app overgenomen en commercieel op de markt gebracht: https://www.theathletesfoodcoach.com/ | |
Marcoss | dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:12 |
Merlier heeft geen toegevoegde waarde nee als je Kooij al hebt en je die op wil stellen in de grotere koersen. Dan rijden ze elkaar vooral in de weg. Dan heb je meer aan Lamperti die zich in de kleinere koersen kan ontwikkelen. En van Wilder gaat vast ook niet mee als je z'n interview hoorde vandaag ![]() | |
TAmaru | dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:53 |
ik heb gewoon zo'n idee dat als Evenepoel nu niet met Van Wilder en nog een aantal mannen naar INEOS gaat, dat er dan iets niet klopt ofzo. Dan zit er iets een beetje scheef. Maar in de eerste berichten over Visma-Soudal stond ook iets over een Nederlands-Belgisch karakter van de ploeg. Visma heeft er blijkbaar weinig bezwaar tegen en Soudal zou dat natuurlijk ook prima vinden. Het is natuurlijk een beetje raar als je een soort van fusie gaat doen als Soudal en dan je belangrijkste renner verliest, die ook nog eens uit België komt. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk niet echt een fusie dus ja, misschien hebben ze weinig te zeggen. Je zou je toch op zijn minst mogen voorstellen dat Evenepoel een belangrijke rol heeft gespeeld in dit hele proces, maar dan zou het raar zijn als hij weg mag. | |
Steven184 | dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:26 |
Hoe bedoel je weg mag? Als licentie van Soudal ophoudt kan hij gewoon overal tekenen. | |
Momo | woensdag 4 oktober 2023 @ 09:04 |
Pistolero | woensdag 4 oktober 2023 @ 09:19 |
Definitief einde tijdperk Wout. Alhoewel, misschien krijgt hij nu dezelfde trainer als Vingegaard. | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 4 oktober 2023 @ 10:05 |
| |
Rellende_Rotscholier | woensdag 4 oktober 2023 @ 10:11 |
Frozen-assassin | woensdag 4 oktober 2023 @ 10:16 |
Meelijwekkende Cavendish | |
TheArt | woensdag 4 oktober 2023 @ 12:06 |
Benedetti, Koch, Mullen en Wandahl verlengen bij Bora. | |
Koffieplanter | woensdag 4 oktober 2023 @ 12:47 |
Charles begint ook een gelover te worden. | |
Slobeend | woensdag 4 oktober 2023 @ 13:06 |
Moeten we Charles ergens van kennen ofzo? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 4 oktober 2023 @ 13:26 |
Velo-club.net moet je wel kennen ja. (Charles zit er best vaak naast overigens) | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 4 oktober 2023 @ 13:45 |
De ironie als Wout om deze reden met Roglic mee zou gaan ![]() | |
Momo | woensdag 4 oktober 2023 @ 16:57 |
Ik weet ook niet meer of al dat fusie nieuws in wielrennen en/of transfergeruchten hoort ![]() | |
Marcoss | woensdag 4 oktober 2023 @ 17:23 |
Ja, het wordt door elkaar gebruikt. Ik zou zeggen dat het vooral hier hoort, maar ook in het algemene topic past het wel omdat het over meer gaat dan enkel transfers. En ook weer naar aanleiding van dit verhaal: het blijft toch vreemd dat dit blijkbaar al sinds juli speelt, maar dat je nu begin oktober zit en er nog zoveel onduidelijkheden zijn, renners die niet weten waar ze aan toe zijn, personeel met allerlei twijfels.. dat moet je dus allemaal op heel korte termijn gaan regelen met ook een oplossing voor de renners die er buiten vallen (en dat is dan deze?) Dan zou het toch in alle gevallen veel logischer zijn om 2024 te gebruiken om alles goed te regelen en in 2025 te starten met de nieuwe ploeg. Enige reden die ik kan bedenken waarom alles per direct moet, is dat Plugge ook na het vertrek van Roglic en de komst van Amazon (als dat klopt) met een niet op te lossen financieel gat zit. | |
Pistolero | woensdag 4 oktober 2023 @ 17:27 |
Ik denk eerder dat Bakala, Evenepoel en zijn entourage en Soudal gewoon per direct weg willen bij de huidige ploeg uit onvrede over de gang van zaken. Lijkt me dat voor Plugge/Jumbo deze 'fusie' ook niet per se nu hoeft. | |
Fretwork | donderdag 5 oktober 2023 @ 11:09 |
Volgens mij heeft Always bet the break het goed in de smiezen. Dit hele extra team van PatLef is een idee om een transferfee voor Remco af te dwingen. Zonder team loopt die namelijk gratis naar INEOS. Dat ie gaat lijkt me logisch | |
Wienerschnitzels | donderdag 5 oktober 2023 @ 11:33 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Wienerschnitzels op 05-10-2023 11:34:22 ] | |
Momo | donderdag 5 oktober 2023 @ 19:01 |
Idisrom | donderdag 5 oktober 2023 @ 20:32 |
Een nog twee jaar durend contract afkopen en een nieuw tweejarig contract afsluiten. Dan had ik als Bora zijnde er een vierjarig contract van willen maken. | |
Momo | donderdag 5 oktober 2023 @ 20:33 |
Primoz is over een aantal dagen 34 jaar he. | |
Felagund | donderdag 5 oktober 2023 @ 20:34 |
Het is ook maar de vraag of ze een afkoopsom hebben betaald. | |
Marcoss | donderdag 5 oktober 2023 @ 21:09 |
Bauke vindt dit leuk | |
Pistolero | vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:51 |
Primoz tekent over 2 jaar gewoon een 4-jarig contract bij Israel en gaat daar dan lekker cashen. Slimme jongen. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:17 |
Een pure klimmer. Ik kijk er erg naar uit. Hmm, ja, misschien lukt het een niveautje lager wel. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:10 |
Roglic definitef naar Bora. Dat zat er aan te komen gezien bepaalde uitspraakjes, ook buiten het hele "fusie"-verhaal om. Ben benieuwd of hij bij Bora echt voor de Tourzege wil gaan, dat lijkt totaal onhaalbaar, zeker bij niet-Jumbo. | |
Pistolero | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:12 |
5,5 miljoen salaris voor 2 jaar en ook nog een afkoopsom van 3 miljoen. Jeetje. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:22 |
Bora is wel een leuke keuze, voor ons als liefhebbers. Voor zijn eigen carrière lijkt het me dan weer niet zo'n snuggere zet, maar de drang om ooit nog kopman te zijn in de Tour was blijkbaar te groot. | |
Pino112 | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:24 |
Leuke animatie | |
Aguero | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:37 |
Niermann ![]() https://sportklub-n1info-(...)en-US&_x_tr_pto=wapp | |
Pistolero | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:45 |
Berichten van de Sloveense media moet je altijd met een paar kilo zout nemen. Die zijn nog nationalistischer dan onze Belgische vrienden. Eng volkje. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:51 |
Hier speelde echt wel wat, maar dat wist Plugge ook heus wel eerder. Zeeman draaide zo moeilijk om de brei heen wat betreft Roglic in de Avondetappe, dat zei wel wat. Overigens vind ik het vrij begrijpelijk dat Niermann voor Vingegaard was in de Vuelta, ik neem even aan dat Vingegaard de beste was, dan is het idee dat de beste moet winnen helemaal niet gek. | |
The_Undertone | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:54 |
Heerlijk toch, meteen al een bruggetje slaan naar Uijtdebroeks , de Vlaamse pers laat me nooit in de steek: https://sporza.be/nl/2023(...)-zijn~1696572717772/ Overigens dacht ik gelezen te hebben dat er geen uitkoopsom zou gevraagd worden? | |
Momo | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:58 |
Ik wacht de ziedende berichten af als Cian moet knechten voor Primoz. | |
The_Undertone | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:58 |
Gerelateerd trouwens : | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:58 |
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Bora, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:00 |
Oh, je bent me net voor. ![]() Er is ook nog een cryptische tweet van de trainer van Cian: | |
The_Undertone | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:00 |
Ja, ik weet niet of Cian deze zelf beheert maar: | |
Momo | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:03 |
Vlasov heeft Cian natuurlijk ook wel echt een beetje genaaid in de Vuelta. Zouden ze wel uit moeten praten als ze weer verder willen. Bij Bora lijkt het mij trouwens ook wel krap worden voor renners met klassementsambities, Roglic, Vlasov, Cian, Lenny. Al weet ik niet of FDJ nou de ploeg is om heen te gaan. | |
Frozen-assassin | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:06 |
Roglic ![]() | |
The_Undertone | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:07 |
Lenny wordt rittenkaper, die gaat toch geen klassement meer ambiëren, mag ik hopen? | |
DiegoFuser | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:08 |
Ik kan mij met geen mogelijkheid een ziedende Cian voorstellen. | |
Koffieplanter | vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:37 |
Dit zal eerder slaan op het aanstaande aantreden van Marc Lamberts bij BORA is mijn vermoeden, die bij Tormans ook trainer was van Uijtdebroeks | |
Marcoss | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:00 |
Wel de vraag hoeveel kans hij daar nog voor heeft als ze met Roglic voor de zege willen gaan in die koersen | |
Momo | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:07 |
Ik zie trouwens nog steeds niet voor mij dat Evenepoel en Vingegaard samen de Tour gaan rijden, stel ze zijn allebei beter dan de rest in de Tour (wat best wel eens zou kunnen gebeuren, al moeten we Pogi niet onderschatten). Hoe ga je dat dan doen? Ik denk dat Vingegaard eigenlijk ook niet echt blij zal zijn hiermee want Remco gaat niet meer genoeg nemen met naar de Giro gaan. En dat INEOS nog maar 15 renners onder contract heeft staan officieel voor 2024 is ook maar een raar verhaal. Zouden beide ploegen nog steeds aan het strijden zijn voor de handtekening van Remco en zijn aanhang? | |
Frozen-assassin | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:09 |
Half QuickStep gaat dan vast een bedelbriefje sturen naar INEOS | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:16 |
Tegelijkertijd moeilijk voorstelbaar dat Ineos aan het gokken is op het stoppen van Soudal-Quickstep. Gigantisch risico. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:17 |
Het is een merkwaardig transferseizoen kunnen we wel stellen | |
Marcoss | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:35 |
Gaat ook wel steeds meer de kant van het voetbal op. Dat was al zo met renners die al op heel jonge leeftijd vastgelegd worden om de boot maar niet te missen als ploeg en nu komt daar dan nog bij dat steeds meer renners onder hun lopende contract uit willen en ploegen daar een afkoopsom voor krijgen. Al weet ik niet of dat bij Roglic inderdaad gebeurd is gezien de eerdere opmerkingen van Plugge | |
Faraday01 | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:41 |
Als je zijn erelijst ziet, dan zijn er behalve de Tour en wereldkampioen worden toch weinig grote doelen meer. Lombardije misschien als bijvangst. | |
Aguero | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:49 |
Zwitserland, Polen en TDU als GOAT van de rondjes van een week. | |
Faraday01 | vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:53 |
Haha, dat kun je met zo'n palmares toch geen doelen meer noemen ![]() Dat is net zoiets als de omloop een doel voor MvdP noemen | |
Marcoss | vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:04 |
Alleen Zwitserland zou ik dan zeggen. Al is dat nog meer dan de Dauphiné wel echt een grote voorbereidingskoers geworden op de Tour (of van de 2e garnituur die daar vol voor gaat) | |
H.Vviv | vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:57 |
Wat betreft FDJ zit Marsault de laatste tijd wel vaak goed. | |
wimderon | vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:01 |
Die kan dan in de Giro weer de eigenpijper uit gaan hangen. Maar ook daar zal het wel dringen worden voor de plekjes, want een Hindley en Vlasov zullen daar wel kopman willen spelen. Uijtdebroeks heeft al gezegd volgend jaar Giro of Vuelta te doen. Martinez komt er ook nog bij. En Herr Denk zal Roglic ook wel goed willen omringen in de Tour. | |
wimderon | vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:02 |
Dat met de hele jonge renners is nu een paar jaar aan de gang, maar de UAE's en Jumbo's zitten op een gegeven moment ook een soort van vol met al die langdurige contracten of vastgelegde trajecten vanuit de opleidingsploeg. | |
Immerdebestebob | vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:39 |
Vlasov was dan ook vooral bezig met Vlasov ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:05 |
Nog maar 20 en dan al met pensioen willen. | |
Chiappucci | zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:21 |
Verrassend, Cofidis haalt weer 2 matige Belgen. | |
TheArt | zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:22 |
Aimé De Gendt, Milan Fretin en Ludovic Robert in 1 transferperiode halen is wel echt next level hoor ![]() | |
Mani89 | zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:36 |
Haat. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:51 |
De eeuwige Imanol Erviti houdt het voor gezien. | |
Momo | maandag 9 oktober 2023 @ 17:56 |
![]() ![]() | |
Kopiko | maandag 9 oktober 2023 @ 18:03 |
Frank VDB (met Eddy en Leijnse) naar Het Grote DSM. | |
Koffieplanter | maandag 9 oktober 2023 @ 18:05 |
Charles gaat nog een keer. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 oktober 2023 @ 18:11 |
Eddy en Leijnse kunnen er echt he-le-maal niets van. Treurige transfers weer, iedere idioot met twee benen uit hun opleidingsploeg mag daar doodleuk prof worden. Schande. | |
TargaFlorio | maandag 9 oktober 2023 @ 18:55 |
Inclusiviteit | |
Halcon | dinsdag 10 oktober 2023 @ 06:38 |
Leijnse ![]() Vroeger jaar al twijfelachtig of ze er in hun opleidingsploeg mee door wilden gaan, toch? Wint dan ergens een keer een ritje en dan meteen maar promoveren. | |
franklop | dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:33 |
Nog 2 plekjes (maximaal) te gaan bij Lidl | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51 |
Hier zit een bult narigheid tussen, dat willen wij niet weten. Je zult maar nieuwe contracten uitdelen aan troep als Torres, Barta, Jacobs en Arcas. Garcia Cortina? Drie jaar erbij, moet kunnen. Gaviria? We kijken het nog een jaartje aan. En dan mijn Abner genadeloos liquideren. ![]() | |
Mani89 | dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:11 |
![]() | |
Halcon | dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:19 |
En dan halen ze ook nog even Ben Hermans van Israel Retirement Home erbij om het "argument" kracht bij te zetten. ![]() | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:05 |
Bini raakt zijn beste vriendje kwijt. #exitvisbeek | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:17 |
Ja, maar, waarom? | |
Steven184 | dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:25 |
Pre-pensioen | |
wimderon | dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:00 |
Gelukkig heeft met Mike behaagd om een heel goede lead out te willen doen voor Biniam. 'Een eigenschap die de mens achter de renner schetst.'
| |
franklop | woensdag 11 oktober 2023 @ 08:04 |
Gaat blijkbaar naar jayco | |
TheArt | woensdag 11 oktober 2023 @ 08:04 |
Rellende_Rotscholier | woensdag 11 oktober 2023 @ 10:03 |
Ik durf hier niet op te reageren. | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 11 oktober 2023 @ 10:07 |
De nieuwe Mauri Moreira. Over drie jaar wint hij de Volta. | |
Pino112 | woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15 |
Kindsoldaat moet op zoek naar een nieuw leger. | |
TargaFlorio | woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35 |
Tietema? | |
Halcon | woensdag 11 oktober 2023 @ 12:30 |
https://wielerrevue.nl/ar(...)van-tour-de-tietema/ ![]() Toupalik ook naar TDT. Ook met al die "aanwinsten" is het toch gewoon niveau CT? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 11 oktober 2023 @ 12:36 |
Toupalik is wel een renner die een kans verdient op een hoger niveau. Op zich halen ze geen slechte renners, ik vraag me alleen wel af wat de toegevoegde waarde is van een allegaartje vol Denen, Noren en Tsjechen. Heb je weer een Nederlands ProTeam, halen ze amper Nederlanders. | |
Halcon | woensdag 11 oktober 2023 @ 12:39 |
Verbod op goksponsoring is over een paar jaar actief... misschien dat Unibet dan geen Nederlands team meer mag sponsoren? En dat ze dan onder een ander vlaggetje gaan rijden? Toupalik heeft een goed seizoen gereden ja, maar verder... vind het vrijwel allemaal renners die prima thuis zijn in het continentale circuit. | |
TheArt | woensdag 11 oktober 2023 @ 13:04 |
Vanuit Nederlands oogpunt gok ik op enkele renners uit het volgende lijstje: - Jelle Johannink (was bevestigd door Wielerflits) - Alex Molenaar - Tibor del Grosso - Martijn Rasenberg - Tim Marsman - Pepijn Reinderink - Niek Voogt | |
Funzel | woensdag 11 oktober 2023 @ 14:29 |
Ik zie Ewan stiekem nog best wel een sloot punten binnen harken eigenlijk. | |
Felagund | woensdag 11 oktober 2023 @ 14:39 |
Hij leek ook totaal niet meer op zijn plek bij Lotto, dan is dit geen gekke optie. | |
Funzel | woensdag 11 oktober 2023 @ 14:43 |
Ja dat vooral dus. Misschien in een andere (ontspannere) omgeving dat ie opbloeit. | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 11 oktober 2023 @ 14:59 |
Del Grosso is al naar Alpecin. | |
TheArt | woensdag 11 oktober 2023 @ 15:53 |
Ah ja, dat was ik even vergeten. Alpecin heeft trouwens de selectie voor volgend jaar rond. Boven, Van Tricht en Hollmann zijn de 3 aankopen van buitenaf. Kielich, Laurance, Ühlig en Vergallito maken de stap van de opleidingsploeg en er is verlengd met Bayer, Conci, Dillier, Gogl, Janssens, Leysen, Osborne en Vandenbossche. Dat betekent dat er drie mogen wieberen: Mareczko, Sbaragli en Stannard. | |
TheArt | woensdag 11 oktober 2023 @ 16:47 |
Tsja wat moet je ermee. | |
franklop | woensdag 11 oktober 2023 @ 17:31 |
Het wordt niet het beste pro-conti team in ieder geval ![]() | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 11 oktober 2023 @ 17:33 |
Teleurstellende transfers toch wel. Ze gaan er niet echt op vooruit. Geen Dehairs is wel opmerkelijk, dat was volgens directvelo een zekerheidje. Dat ze heel wat middelmaat behouden en dan Sbaragli niet is ook wel opvallend. | |
Faraday01 | woensdag 11 oktober 2023 @ 18:04 |
De bonussen voor Philipsen en Vd Poel zullen er budgettair ingehakt hebben. | |
TargaFlorio | woensdag 11 oktober 2023 @ 18:46 |
Het blijft toch een two trick pony ploeg. | |
Marcoss | woensdag 11 oktober 2023 @ 20:56 |
Ze hebben met Groves ook wel een goede renner gehaald afgelopen jaar en met SKA en Q Hermans goede subtoppers, maar een groot deel van het budget zal wel op zijn na Mathieu en Philipsen ja. Al had Q Hermans wel een heel slecht seizoen, die kwam niet eens in de buurt van z’n 2022-seizoen | |
wimderon | donderdag 12 oktober 2023 @ 01:05 |
Twee van de drie afmakers hebben een (uitgebreid) verleden met een slechte houding als een ander ergens de voorkeur krijgt of het niet naar hun zin gaat. Groenewegen lijkt me ook niet iemand die zonder morren in de pas gaat lopen. Aan het eind van het jaar vertrekt er minstens eentje met slaande deuren (al loopt Groenewegen af eind 2024). | |
TheArt | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:03 |
Julius van den Berg weg bij EF, maar dat komt omdat hij getekend heeft bij een andere WT-ploeg, aldus hemzelf bij Wielerflits. Gokje van mijn kant: Astana. Past wel in lijn van aankopen van Vino de laatste twee jaar. | |
Pino112 | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:11 |
Gokje uit de kant van de WF-reacties: DSM | |
TheArt | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:18 |
Dat is nog wel de meest logische inderdaad, als beste vriend van Jakobsen mee die kant op. | |
Marcoss | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:33 |
En ze zullen vast allebei de Tour willen rijden volgend jaar, terwijl dat niet gaat gebeuren.. en dan heb je ook nog de optie dat je met Yates en Matthews start en ze allebei thuisblijven | |
Zwansen | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:38 |
Ewan is ook nog maar 29. Ik had hem een stuk ouder geschat. ![]() | |
franklop | donderdag 12 oktober 2023 @ 08:38 |
Met 1 ritzege en 2 2e plaatsen in 2 jaar moet Groenewegen zich misschien maar eens op een andere koers/grote ronde richten dan alleen de eeuwige Tour. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 12 oktober 2023 @ 10:06 |
Astana heb ik ook al ergens gelezen ja. Zou een schande zijn als hij volgend jaar nog steeds prof is. SEG-maffia. | |
franklop | donderdag 12 oktober 2023 @ 10:11 |
Groenewegen krijgt een nieuw contract bij Jayco, tot eind 2025 | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 12 oktober 2023 @ 15:14 |
TheArt | donderdag 12 oktober 2023 @ 17:03 |
Prima aanwinst, maar het begint nu wel een allegaartje te worden. | |
TheArt | donderdag 12 oktober 2023 @ 17:05 |
14 namen voor volgend jaar tot nu toe en daarvan zijn 4 Nederlands (Bloem, Budding, De Vries en Geleijn). Nu hoeven ze het niet per se voor het vlaggetje te doen, maar het is wel grotendeels een Nederlandstalig medium. In dat licht gezien snap ik niet zo goed dat ze deze kant op gaan. | |
wimderon | donderdag 12 oktober 2023 @ 17:18 |
Hij moet zich vooral richten op het niet kwijtraken van zijn trein. En dat beter willen klimmen (en daar bijvoorbeeld de Dauphiné voor rijden) laten voor wat het is en zich weer richten op zijn topsnelheid. | |
franklop | donderdag 12 oktober 2023 @ 17:44 |
Heeft Piet al een contract? | |
Felagund | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:03 |
Piet heeft nog een contract tot/met 2025. Een vrij dramatisch jaar achter de rug trouwens. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:11 |
TDT heeft geen bestaansrecht. | |
Pino112 | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:18 |
Hier staan wel wat antwoorden op vragen | |
Marcoss | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:29 |
| |
Mani89 | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:38 |
We kunnen zeggen dat het een opmerkelijk seizoen was voor deze 37-jarige coureur. ![]() | |
franklop | donderdag 12 oktober 2023 @ 18:52 |
Toch wel klein verschil met Jelle W qua jaar | |
Sjoerd102 | vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:10 |
Jens Keukeleire stopt ermee |