SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon een aanslag op democratie!quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.
[ twitter ]
quote:Volodymyr Zelensky: Ukraine's steps in the counteroffensive are probably faster than new sanctions packages today.
Nee, dat ze decht het westen willen aanvallen. maar ben het eens met je opmerking.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo van ze doen net alsof ze Oekrane zijn binnengevallen?
Hij speelde ook vertrouwelijke berichten door.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Musk 'weigerde verzoek Oekrane' om satellieten in te zetten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71921246
Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.
Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
US likely to send long-range ATACMS missiles to Ukraine for the first time
https://abcnews.go.com/Po(...)e/story?id=103031722
quote:A surprising discovery could also ease the administration's choice to send the weapons: The U.S. has found it has more ATACMS in its inventory than originally assessed, the two officials told ABC News.
Hij is vervangen voor de geblurde versie zie ik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
die oplossing is er gewoon graan door laten uit oekraine!!!!
Dus er is geen reden om rusland hun zin te geven Iedere debiel zou toch kunnen zien, dat rusland puur oekraine uit de markt wil houden om meer macht naar zich toe te trekken......
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
İnderdaad dit is al zo vaak aangekondigd.quote:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen wordenquote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
Ik hoop echt dat ze (US en bondgenoten) voet bij stuk houden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
Erdo gaat het wel even regelen voor z'n grote vriend
[ twitter ]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:40 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalkenquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken
Die worden makkelijk gejammed zoals je bij al die andere dingen ook ziet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden
plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Dat is een mooie spin, maar de biografie zei iets heel anders, namelijk dat hij de satellieten uit had gezet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.
Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
Die frantic calls krijg je niet als het systeem werkt maar ze buiten bereik varen.quote:Throughout the evening and into the night, he personally took charge of the situation. Allowing the use of Starlink for the attack, he concluded, could be a disaster for the world. So he secretly told his engineers to turn off coverage within 100 kilometers of the Crimean coast. As a result, when the Ukrainian drone subs got near the Russian fleet in Sevastopol, they lost connectivity and washed ashore harmlessly.
When the Ukrainian military noticed that Starlink was disabled in and around Crimea, Musk got frantic calls and texts asking him to turn the coverage back on. […]
Musk replied that the design of the drones was impressive, but he refused to turn the coverage for Crimea back on, arguing that Ukraine "is now going too far and inviting strategic defeat."
Ehmmm,quote:
Mwa.... dan heeft Oekrane in totaal meer dan alleen maar Himars, shadow storm en scalp raketjes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
Elon Musk is het grootste gevaar momenteel, haal die vent neer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Het gaat ook gewoon om aantallen, zoveel storm shadows en scalps hebben ze niet. 100 ofzo maar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
3 lettergrepen gaat wat snellerquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
CODMW2 PRST LVL50 hierquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
Atjerie, je hebt een R te veel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen,
13 HrstPel 11 AfdRA.quote:
Waarom moeten het perse Westerse verzekeringsmaatschappijen zijn? Hebben Rusland niet hun eigen verzekeringsmaatschappijen die de stok over kunnen nemen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Beter teveel dan te weinigquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atjerie, je hebt een R te veel.
Dit is de enige juiste intepretatie. Maar veel landen die "bemiddelen" zijn geen onderhandelingspartner.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
Ik dacht altijd dat dat was omdat het van die boeren waren die geen fatsoenlijk NL spraken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.
Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Scherpquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
quote:Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
Time Fused is niet mogelijk met de Gepard/PRTL/Cheetah aangezien dat systeem geen mogelijkheid heeft ingebouwd om de munitie te programmeren op tijd. Proximity Fuse is wel mogelijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:29 schreef Ulx het volgende:
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.
Niet als je het mee moet slepen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Beter teveel dan te weinig
GPS is geen optie aangezien dat van voor tot achter wordt verstoord.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden
plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Mag ook...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef ExTec het volgende:
Dat noemen we 'wolfraam', is mij in deze topic vertelt
Hier 1 van beide bloedgroepen, toen ik nog bij de veld zat was het idd "atjerie" daarna werd het gewoon lua...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
Met heel veel geluk icm iets als een queing device lukt je dat maar is geen realistische oplossing. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een luchtdoel op te sporen met het blote oog om vervolgens een lock op te bouwen met je manpad. Dat is met reguliere fighters al moeilijk genoeg laat staan een CM die een flink stuk kleiner is, en een stuk minder hitte genereert.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Legerleven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Na de zoveelste keer je LARO verven of je shelter schoonspuiten heb je het daar wel mee gehad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebbenquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
Commandant wachten en opletten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben
Ach Gert, doe maar wat
-![]()
Misschien kunnen ze wat olie van de EU kopen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmm,
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.
Ze vragen ze niet voor niets h.
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
quote:Vote Fraud Reported as Russian Local, Regional Elections Get Underway
Reports of widespread voting irregularities have marred the first day of Russia's local and regional elections, the independent election watchdog Golos reported Friday.
Elections are taking place on Sept. 8-10 in 49 Russian regions, as well as annexed Crimea and the four Ukrainian regions that Moscow claims to have annexed, with Kremlin-backed candidates mostly expected to clinch easy wins.
Golos said it had already received close to 600 complaints of violations as of Friday afternoon.
Threats of violence, vote buying and barring people from casting their ballots were among the most common complaints, according to Golos’ tally.
Other instances of reported fraud include ballot stuffing and so-called “carousel voting,” when a voter casts multiple ballots by traveling between different polling stations.
quote:Before polls opened on Friday, the watchdog said it had received 734 complaints, with abuse of power, campaign rules violations, coercion and vote buying leading all forms of violations.
Goh, wie had dat nou verwacht.quote:Last month, a Russian court placed Golos’ co-chair Grigory Melkonyants in pre-trial detention on charges of running an “undesirable” organization. He faces up to six years imprisonment if found guilty.
Golos itself has not been officially recognized as an “undesirable” organization, but its various legal entities have been added to the Russian Justice Ministry’s list of “foreign agents” in 2013, 2015 and 2021 for a range of infractions.
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
İnderdaad voor de ideologie laten ze met alle plezier vele miljoenen sterven. Zie holodomorquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.
Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
Natuurlijk kunnen ze dat. Ze kunnen bases op 700 kilometer afstand raken. Twee keer de maximale afstand die ATACMS kan vliegen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.
Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
Tja, de Russen hebben ze aan de grens van NAVO landen staan.quote:
quote:Na Groot-Brittanni sturen de VS nu ook uraniummunitie naar Oekrane. Logischerwijs is dit de enige manier waarop de levering van de Abrams-tanks zinvol is.
Volgens de Russische ambassade in Washington heeft het Kremlin de geplande Amerikaanse levering van uraniummunitie aan Oekrane scherp veroordeeld.
"Dit is heel slecht nieuws", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov volgens persbureau Interfax.
Het gebruik van dergelijke munitie zal leiden tot een toename van de incidentie van kanker en andere ziekten, zei hij.
Dat blijkt volgens hem uit gegevens na het gebruik van uraniummunitie in Joegoslavi.
Dat staat in het artikel. Dat heb je toch wel gelezen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing?[ twitter ]
Valt wel mee. De soldaten in een met DU doorboorde tank krijgen dat waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren
Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane
[..]
Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
@:nebelwerfer stond de Leopard 1A5 nog bij het oorlogsmuseum in Kopenhagen?
De Ruskies sturen ook oud materiaal...quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
Smoesjesquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.
Man, zelfs het museum over der slag bij Jutland, waar we voor stonden, niet aangedaan. Zoonlief was heel duidelijk, dus toch maar naar het daar tegenover liggende museum gegaan.quote:
geweldig he en dat in de 21 ste eeuwquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)momeer-in-de-etalage
100 miljoen voor een huis aan het como meer, en soloslof had er vijf
Zonde.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
alex Jones is failliet , hij zit niet voor niets aan tafel; bij sololslofquote:Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:
[ twitter ]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
Ik mag hopen dat dit in Nederland beter geregeld is en we geen wegrottende gevechts-vaar of vlieg of voertuigen hebben?quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457quote:Russian media are reporting that mobile operators in Russia are facing a shortage of base stations needed to expand and maintain their networks due to sanctions.
The largest operators on the market such as MTS, Megafon, Vimpelcom and Tele2 were left with 20-30 thousand stations by the end of the year, while normal operation requires at least 80 thousand stations, Alexander Sivolobov, deputy head of the NTI Competence Center for wireless and Internet of Things technologies said.
According to Sivolobov, over the past year, operators have been testing equipment from "third echelon" manufacturers from China and other countries, but they have not yielded satisfactory results after the start of Russia's full-scale invasion of Ukraine, when the world's leading telecom equipment manufacturers, such as Finland's Nokia, Sweden's Ericsson and China's Huawei, suspended their official deliveries to Russia.
Currently, some Russian operators are considering working with Chinese manufacturers to modify stations to fit existing networks, according to a source among electronics suppliers. Nevertheless, the mass transition of operators to "third echelon" stations may lead to failures in communication networks and increased costs for equipment repair, Alexey Boyko, an analyst of the specialized telegram channel Abloud62, warned.
Waarom zou Huawei niet aan ze leveren? Zijn ze bang dat men in het Westen dan helemaal niks meer van ze moet hebben?quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
En de reis naar de vorige eeuw gaat onverdroten voort.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457
Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
Postduiven ftwquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
En de reis naar de vorige eeuw gaat onverdroten voort.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457
Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:
[ twitter ]
En het word halverwege het interview alleen maar erger, maar ik begrijp dat je na een aantal minuten afgehaakt bent.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
Bedankt, nu hoef ik niet meer te kijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
Dat is ie al een paar jaarquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sommige geloven nog heilig in wat die man uitkraamt:quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[twitter]https://twitter.com/TheRightMelissa/status/1692705115361161587[/twitter]
Gaat het circus weer beginnen?
De just-stop-oil klimaatklevers krijgen hier een subtiel stijfje van.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:27 schreef 3rr0r het volgende:
Door dit soort acties schiet men een volgende keer liever dood denk ik. Even later nemen ze de volgende uit het hol toch wel gevangen. Je moet het maar vertrouwen..
[ twitter ]
Ja dat was ook smerig en die naaide z'n Russische maten die wel zich gewoon normaal overgaven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:45 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-oorlog-in-oekrainequote:G20-leiders komen tot gezamenlijke verklaring met compromis over oorlog in Oekrane
Europese landen, veelal trouwe bondgenoten van Oekrane, wilden dat de G20 zich gezamenlijk in harde bewoordingen uitsprak over de Russische invasie. Rusland en China wilden dat er berhaupt niet gerept zou worden over de oorlog. Inmiddels is er een tekst opgesteld waar alle G20-leiders zich min of meer in kunnen vinden.
'Niets om trots op te zijn'
Zonder dat Rusland in de verklaring wordt genoemd, stellen de G20-leiders dat men zich dient te houden aan het handvest van de Verenigde Naties, en zich moet onthouden van geweld of het dreigen daarmee om territorium te veroveren. Ook noemen de landen het dreigen met nucleaire wapens of het gebruik daarvan ontoelaatbaar.
Iedereen dient zich volgens de G20 aan het internationaal humanitair recht te houden. Ook zeggen de G20-leiders dat ze gezamenlijk willen laten zien welke negatieve gevolgen de oorlog in Oekrane heeft voor de wereldwijde economie. Ze noemen vreedzame oplossingen van kritiek belang en zeggen constructieve initiatieven voor een "rechtvaardige en houdbare vrede in Oekrane" te verwelkomen.
Oekrane, dat geen lid is van de G20, reageert kritisch. Het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de verklaring "niets om trots op te zijn". "Het is duidelijk dat Oekraense deelname aan de G20-bijeenkomst deelnemers had kunnen helpen om de situatie beter te begrijpen", aldus het ministerie, dat landen die steviger bewoordingen wilden bedankt. Rusland spreekt van een "afgewogen" verhaal.
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.quote:
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugensquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, hij spreekt een aardig deel van de Amerikaanse bevolking aan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugens
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
ALex Jones zegt dat Americans love Poetin , zal hem wel een vette pot opleveren, die Bullshit
[ twitter ]
niet jezelf overgeven?quote:- Knip-
Lol. Die gasten hebben geen originele gedachtes. Gewoon even op twitter kijken wat de wappies zeggen en dan herhaal je precies hetzelfde in je show. Kassa. Precies hetzelfde als Willem Engel, Baudet, Taylor Green, Tucker en vele anderen. Schaamteloos geld verdienen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.
Alex zijn perceptie van de werkelijkheid is flinterdun.
Turkije is net als China de lachende derde straks.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
Dit is hoe ze stemmers ophalen om te stemmen. Een busje met luidsprekers rijdt door de straten, en de kloppen bij iedereen aan de deur. Natuurlijk ontbreekt de gewapende soldaat hier niet bij. Jammer dat we niet veel kunnen zien in het filmpje.quote:The temporarily occupied part of the Kherson region is holding elections. One of the ways to get people to vote is driving through neighborhoods with a loud speaker and a rifle, knocking on every door
quote:Right now, Ukraine is under a massive drone attack by the Russians. Explosions are reported in the capital of Ukraine. Updates as always in the comments.
UPD: There are reports of a new group of Shahed drones heading towards Kyiv.
UPD#2: Reports indicate Russian S-300 missile launches along the border of Zaporizhzhia and Dnipro regions.
UPD#3: The Mayor of Kyiv reports debris falling in the Sviatoshynskyi, Shevchenkivskyi, and Podilskyi districts of the capital. All emergency services are en route to the locations.
UPD#4: In one of the districts of Kyiv, debris hit an apartment in a multi-story building, and the homeowners managed to extinguish the fire on their own.
UPD#5: Air defense is operational in Bila Tserkva
UPD#6: Another aerial attack by Russian invaders has been repelled. Thanks to the Air Defense Forces, thanks to everyone supporting our fight against the occupiers. Information on the attack's aftermath will be available tomorrow morning Kiyv time.
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
Niet straks. Nu. Erdogan is een opportunist pur sangquote:Op zondag 10 september 2023 06:27 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Turkije is net als China de lachende derde straks.
quote:A former British army soldier was found dead in a body of water in Ukraine with his hands tied behind his back after he went to the country to fight alongside Ukrainian forces, it has emerged.
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".quote:Op zondag 10 september 2023 09:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.quote:Op zondag 10 september 2023 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".
Turkije had ook net als Europa naar andere olie- en gasleveranciers kunnen gaan zoeken.
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.quote:Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.
En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Vandaar ook mijn sidenote.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Uhhhh, hier heeft hij toch zelf voor gekozen?quote:Op zondag 10 september 2023 09:35 schreef Barbusse het volgende:
Weer een Britse soldaat die vocht als vrijwilliger gedood
En dit klinkt niet alsof hij in een vuurgevecht met de vijand is gesneuveld:
[..]
Noeks en de collectieve herinnering (van zowel de Russen als het westen) aan de Sovjetunie.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je een echt inzicht wilt krijgen in de wereld van huurlingen dan moet je dit boek eens lezen.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhhh, hier heeft hij toch zelf voor gekozen?
Op bijna geen enkele kwestie. Poetin is in principe weinig meer dan het sletje van Xi.quote:Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.
Het toont eens te meer de misdadige aard van het collectieve Russische volk aan. Collectief in de zin van; de individuele Rus is in staat om gedrag te vertonen waarmee hij/zij sympathie zal opwekken bij niet-Russen, maar als volk en cultuur is het vooral barbaars gedrag wat de klok slaat.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Handen op de rug gebonden zelf voor gekozen ja? Ok.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
Braziliaanse president Lula: Poetin welkom in Brazili
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71951294
De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.
"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.quote:Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.quote:Op zondag 10 september 2023 11:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.quote:Op zondag 10 september 2023 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion actquote:Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
quote:Op zondag 10 september 2023 11:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.
De EU is geen militaire supermacht. Maar Rusland heeft nu iedereen laten zien dat ook niet te zijn. Rusland is een economische dwerg met een economie ter grootte van die van Spanje. Qua regelgeving is er eigenlijk gewoon niks. De EU is, beetje afhankelijk van je meetmethode, de grootste markt ter wereld. Daarnaast wordt EU regelgeving in behoorlijk wat gebieden gewoon overgenomen en zijn standaarden en regulatie van de EU defacto wereldstandaard. Omdat ze de strengste zijn, fatsoenlijk zijn uitgewerkt, en je de Europese markt niet zomaar achterwege kunt laten.
De EU is, gelukkig, ongelofelijk machtig. Rusland niet, die hebben vooral veel dennenbomen.
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.quote:Op zondag 10 september 2023 11:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion actnee de Amerikanen zijn geen lieverdjes. Ze zijn net zulke aasgieren als de Russen wanneer het hun uitkomt
![]()
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
Dat is wel opmerkelijk voor de grootste sojabonen-exporteur ter wereld.quote:Op zondag 10 september 2023 11:58 schreef J.B. het volgende:
Brazili heeft gewoonweg andere prioriteiten, ze hebben de Russische kunstmest nodig omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking honger lijdt:
Why the UN added Brazil to the Hunger Map once again
https://globalvoices.org/(...)nger-map-once-again/
Tegelijkertijd zeurt het westen wel als er teveel Amazone wordt afgebrand, ondanks dat dat voor een groot deel wordt gebruikt om meer landbouwareaal te creren. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Wellicht zou de situatie anders zijn als het westen voldoende kunstmest zou kunnen leveren, maar alleen de VS (en wellicht Australi) hebben ze de benodigde grondstoffen om dat te kunnen produceren.
Misschien dat er op de route van zijn vliegtuig ergens nog een BUK installatie stof ligt te happenquote:Op zondag 10 september 2023 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
Lula kan wel dom lullen over niet arresteren, maar als Brazili nog maar iets van een rechtstaat heeft kan met een kort geding de arrestatie toch zo afgedwongen worden?
Misschien is het wel een gouden zet van Lula....
Kom maar plofkopje, maak je geen zorgen hoor, ik arresteer je echt niet hoor!!
Maar ik vrees van niet....🤢🤮
Hear hearquote:Op zondag 10 september 2023 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.
Zeker. Noord-Korea speelde dit spelletje ook: dan weer met Amerika heulen, dan weer China, dan weer met de Sovjet-Unie.quote:Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.
En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.quote:Op zondag 10 september 2023 12:20 schreef Richestorags het volgende:
Maar kennelijk vindt Slayage dat gek als ik dat opmerk.
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.quote:Op zondag 10 september 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.
Dat je de economische banden niet verbreekt impliceert niet dat je Rusland steunt.quote:Op zondag 10 september 2023 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.
"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
In feite zegt hij dat hij een dictator is die ook gaat over de rechterlijke macht. Jammer dat in de 'global south' alleen barbaren zitten.quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
Dat zou toch vervelend zijnquote:Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".
Meer dan daar waar hij kan komen met z'n prive trein zit er niet in.
juist nee dat gaat ie echt niet doen , hij is nog een grotere broekepoepert dan Kim il Unquote:Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".
Meer dan daar waar hij kan komen met z'n prive trein zit er niet in.
De VS is geen lid van het ICC en heeft daar dus niks mee te maken. Brazili is het wel, dus hebben die zich gewoon aan de gemaakte afspraken te houden. En als Lula dat niet wil stapt hij er maar weer uit.quote:Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
Ik vind het van absoluut laag nivo om Musk zonder wederhoor direct af te schilderen als Ruskienazi.quote:
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.quote:Op zondag 10 september 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
Denken dat omdat hij zakelijk dan links of rechts wat successen heeft, en dat daarom hij niet verkeerd kan doen, en de zon natuurlijk uit z'n reet schijnt is pas IQ loos gebrabbel.
Er zal je ontgaan zijn dat die gast gewoon liegt. En al de adorerende sycophants vreten z'n leugens gewoon op. "het is niet zo, want elmo zegt het!"quote:Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.
Nou mooi, hij heeft heel wat dode Oekrainse kinderen op zijn geweten doordat hij een aanval op de kruisrakettenlanceerders heeft gefrustreerd.quote:Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.
Gevaarlijk Mongolen gedrag.
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben? Ik heb het beeld dat zo’n ding al kwetsbaar is bij een goeie fragmentatiebom, of kunnen ze wel wat lijden?quote:
Het zal wel schadebeperking zijn waar ze zo op hopen, dat ze het nog kunnen repareren. En niet een vliegtuig dat helemaal total loss afgeschreven moet worden.quote:Op zondag 10 september 2023 15:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben? Ik heb het beeld dat zo’n ding al kwetsbaar is bij een goeie fragmentatiebom, of kunnen ze wel wat lijden?
Niks. Serieuze bepantsering maakt een vliegtuig meteen loodzwaar. Dit lijkt een Mig29, vreemd om die te beveiligen, want die gebruikt rus amper, en die dingen zijn gemaakt van aluminium.quote:Op zondag 10 september 2023 15:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben?
Ja precies. Nu weet ik niet of vernietigen per se het doel moet zijn. Om de paar dagen, bij wijze van spreken, de cockpitkoepel slopen gaat natuurlijk al drukken op het hele onderhoudsapparaat van de Russen.quote:Op zondag 10 september 2023 15:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het zal wel schadebeperking zijn waar ze zo op hopen, dat ze het nog kunnen repareren. En niet een vliegtuig dat helemaal total loss afgeschreven moet worden.
Musk is 1 van de vele useful idiots van de Russen. Lijkt me vrij obvious.quote:Op zondag 10 september 2023 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het van absoluut laag nivo om Musk zonder wederhoor direct af te schilderen als Ruskienazi.
Vind dat echt een IQ loos gebrabbel. Zelfde als Rutte betichten van alle ellende in je eigen leven.
Kijk op welk platform je dit deelt. Dat zou hij allemaal kunnen blokkeren. Doet hij niet.
Inzetten op lichtere drones met vooral veel fragmentatie is dus een goeie optie dunkt me. Temeer omdat je met een geraakt vliegtuig de hele boel moet gaan controleren op schade.quote:Op zondag 10 september 2023 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niks. Serieuze bepantsering maakt een vliegtuig meteen loodzwaar. Dit lijkt een Mig29, vreemd om die te beveiligen, want die gebruikt rus amper, en die dingen zijn gemaakt van aluminium.
Deze kwam gisteren toevallig voorbij van Chinaquote:Op zondag 10 september 2023 15:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een hangar is toch veel beter.
Oekrane moet zsm zijn eigen communicatie satelieten produceren en de lucht in schieten. Zijn ze van niemand meer afhankelijk op dat gebied.quote:Op zondag 10 september 2023 14:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou mooi, hij heeft heel wat dode Oekrainse kinderen op zijn geweten doordat hij een aanval op de kruisrakettenlanceerders heeft gefrustreerd.
[ twitter ]
Soms vergeet ik gewoon dat sommige Fok users alles al weten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.
Voor het geval dat kun je ze onder Amerikaanse vlag laten varen ofzo.
Virologen, gedragswetenschappers, klimaatdeskundigen, ballistisch experts, geopolitiek deskundigen, militaire strategenquote:Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Soms vergeet ik gewoon dat sommige Fok users alles al weten.
Is je leeftijd.quote:Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Mijn aanwezigheid op FOK en mijn wens om mee te discussiren heeft mij gedwongen mij op een aantal onderwerpen in te lezen. En dat zal niet alleen voor mij gelden.quote:Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ja weet ik.quote:Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Oh, ik weet vrij weinig van alles hoor. Maar dat Rusland geen graanschepen gaat laten zinken weet ik vrij zeker.quote:Op zondag 10 september 2023 15:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Virologen, gedragswetenschappers, klimaatdeskundigen, ballistisch experts, geopolitiek deskundigen, militaire strategen
Die gaan je vliegtuigen waarschijnlijk wel beschermen tegen de drones die Oekraine gebruikt. Die hebben een bescheiden springlading en kinetische energie.quote:Op zondag 10 september 2023 15:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Deze kwam gisteren toevallig voorbij van China
[ twitter ]
Hoezo het een wel en het andere niet?quote:Op zondag 10 september 2023 16:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Oh, ik weet vrij weinig van alles hoor. Maar dat Rusland geen graanschepen gaat laten zinken weet ik vrij zeker.
Enteren, overnemen, stelen? Sure. Zinken? Nope
Dat ben ik niet met je eens. Er is een reden dat dit de standaard is binnen de Navo en het beschermt tegen splinters.quote:Op zondag 10 september 2023 16:29 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Die gaan je vliegtuigen waarschijnlijk wel beschermen tegen de drones die Oekraine gebruikt. Die hebben een bescheiden springlading en kinetische energie.
Er is alleen een maar. Dergelijke gepantserde hangaars doen weinig tot niets tegen kruisvlucht wapens en vliegtuig bommen. Het spul waarmee de Navo in de hypothetische oorlog je vliegvelden mee bestookt.
Voor de grote patriotistische oorlog tegen de navo gay nazi's zijn ze dus niet effectief en het geld niet waard.
Omdat zinken nogal definitief is.quote:Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoezo het een wel en het andere niet?
Die schepen aanvallen als ze een andere flag voeren dan die van Oekrane is gewoon niet verstandig.
Landen houden gewoon niet van aanvallen op eigen civiele doelwitten.
Fascinerend dat die er niet waren, en dat zo een oorlog als deze er voor zorgt dat ze komen. Wel mooi, zoiets hoef je vanuit Rusland niet te verwachten.quote:Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Aether het volgende:
First Women’s Bulletproof Vest Introduced in Ukraine
https://gwaramedia.com/en(...)troduced-in-ukraine/
Daar moeten de Kournikovas alleen maar nieuwe babys maken. Niet vechtenquote:Op zondag 10 september 2023 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Fascinerend dat die er niet waren, en dat zo een oorlog als deze er voor zorgt dat ze komen. Wel mooi, zoiets hoef je vanuit Rusland niet te verwachten.
Je zou verwachten dat Isral wel zoiets zou hebben.quote:Op zondag 10 september 2023 16:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Fascinerend dat die er niet waren, en dat zo een oorlog als deze er voor zorgt dat ze komen. Wel mooi, zoiets hoef je vanuit Rusland niet te verwachten.
Dus wat je impliciet zegt is dat Rusland zijn blokkade niet zal handhaven (zolang de graanschepen maar niet onder Oekraense vlag varen)?quote:Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoezo het een wel en het andere niet?
Die schepen aanvallen als ze een andere flag voeren dan die van Oekrane is gewoon niet verstandig.
Landen houden gewoon niet van aanvallen op eigen civiele doelwitten.
Je kan natuurlijk ook handhaven door sancties op te leggen aan een land.quote:Op zondag 10 september 2023 16:44 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dus wat je impliciet zegt is dat Rusland zijn blokkade niet zal handhaven (zolang de graanschepen maar niet onder Oekraense vlag varen)?
Jawel, maar schepen enteren is ook een duidelijke lijn. Zeker als landen als Turkije liever die schepen zien varen.quote:Op zondag 10 september 2023 16:35 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Omdat zinken nogal definitief is.
Ik verwachte iets aan de buitenkant te zien van waar de borsten in zouden zitten, ik kijk denk ik veel te veel vrouwelijke superhelden films.quote:Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Aether het volgende:
First Women’s Bulletproof Vest Introduced in Ukraine
https://gwaramedia.com/en(...)troduced-in-ukraine/
Vorig jaar was er al een item dat de vrouwen maar slecht passende kledij kunnen vinden. Goed dat het nu beter geregeld is.quote:Op zondag 10 september 2023 16:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik verwachte iets aan de buitenkant te zien van waar de borsten in zouden zitten, ik kijk denk ik veel te veel vrouwelijke superhelden films.
Iets anders dan in games ookquote:Op zondag 10 september 2023 16:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik verwachte iets aan de buitenkant te zien van waar de borsten in zouden zitten, ik kijk denk ik veel te veel vrouwelijke superhelden films.
Ligt eraan wat je als aanvallen beschouwt.quote:Op zondag 10 september 2023 16:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook handhaven door sancties op te leggen aan een land.
Maar een graanschip aanvallen dat is nu eenmaal een grote stap. Zeker zodra het geen Oekranes schip is.
Dit is toch niet zo moeilijk voor te stellen?
We hebben ook een hoop detectives.quote:Op zondag 10 september 2023 15:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Virologen, gedragswetenschappers, klimaatdeskundigen, ballistisch experts, geopolitiek deskundigen, militaire strategen
Weet niet goed wat de reactie was van Turkije op het enteren van dat schip onder vlag van Palau.quote:Op zondag 10 september 2023 16:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar schepen enteren is ook een duidelijke lijn. Zeker als landen als Turkije liever die schepen zien varen.
Dat schip van 2 a 3 maanden terug? Turkije heeft toen een waarschuwing gegeven aan Rusland via diplomatieke weg.quote:Op zondag 10 september 2023 17:16 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Weet niet goed wat de reactie was van Turkije op het enteren van dat schip onder vlag van Palau.
Nou niet helemaal waar ik aan dacht, ik dacht aan een "golvende" kogelvrije vest zeg maar, en ik hoef vast niet uit te leggen waar het meer erm.... volume zou hebben.quote:Op zondag 10 september 2023 17:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Iets anders dan in games ook
[ afbeelding ]
13 augustus lees ik. Maargoed een diplomatieke waarschuwing dus. Daar zal Putin wel ff slecht van hebben geslapen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat schip van 2 a 3 maanden terug? Turkije heeft toen een waarschuwing gegeven aan Rusland via diplomatieke weg.
Bijna niks.quote:Op zondag 10 september 2023 15:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben? Ik heb het beeld dat zo’n ding al kwetsbaar is bij een goeie fragmentatiebom, of kunnen ze wel wat lijden?
O, maandje dus. Maar ja, zelfs Roemeni handelt de 2e drone neerslag op hun territorium ook af via diplomatieke weg.quote:Op zondag 10 september 2023 17:22 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
13 augustus lees ik. Maargoed een diplomatieke waarschuwing dus. Daar zal Putin wel ff slecht van hebben geslapen.
quote:Op zondag 10 september 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig voor de bemanning staan ze in Rusland. Dan mogen ze niet worden beschoten. Want dan escaleert de oorlog.
Ik hoop ze alle 46 te zien branden, maakt mij niet uit hoe.quote:This illustrates why the “no using western weapons to hit targets in Russia” rule is so ridiculous.
Die apparaten hebben een bereik tot ongeveer 5500 km afhankelijk van het type missile dus het heeft ook helemaal geen nut om die lekker dicht aan het front in te zetten...quote:Op zondag 10 september 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig voor de bemanning staan ze in Rusland. Dan mogen ze niet worden beschoten. Want dan escaleert de oorlog.
Je refereert naar het dunning Kruger effect neem ik aan. Hoe weinig je weet over een onderwerp, hoe meer je je kennis overschat. En hoe meer je weet over een onderwerp, hoe meer je je kennis onderschatquote:Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als moslim heb ik op dit forum vooral last van alle islamdeskundigen, die mij onderwijzen over mijn religiequote:Op zondag 10 september 2023 15:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
#NUKES!!!!!quote:Op zondag 10 september 2023 17:50 schreef AchJa het volgende:
Anyway, ze zijn ook nuclear capable en dat is wel iets om rekening mee te houden.
De Iskander-M kan ongeveer 500km vliegen. Dus die zullen het dan wel zijn.quote:Op zondag 10 september 2023 17:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die apparaten hebben een bereik tot ongeveer 5500 km afhankelijk van het type missile dus het heeft ook helemaal geen nut om die lekker dicht aan het front in te zetten...
Anyway, ze zijn ook nuclear capable en dat is wel iets om rekening mee te houden.
Smerige laffe rattenquote:Op zondag 10 september 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
quote:The Russian Federation has amassed over 420,000 troops in our temporarily occupied territories and on the Crimean Peninsula. That's apart from the Russian National Guard, other bodies, special units, and the Russian security forces that support the occupying power in our territories."
Russische staatspropaganda om te laten zien dat Russen helemaal niet zo slecht zijn.quote:Sorry but these videos made by the Russian state in its campaign "#StopHatingRussians" against the so-called "Russophobia" are hilarious
Wollah jeweetzquote:Op zondag 10 september 2023 17:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als moslim heb ik op dit forum vooral last van alle islamdeskundigen, die mij onderwijzen over mijn religie
Er zijn vast wel landen in NAVO genteresseerd in de techniek.quote:Op zondag 10 september 2023 18:36 schreef vosss het volgende:
En kan Oekrane dit zelf beslissen mbt dat NAVO land naar keuze? Lijkt mij dat zij daar niet over gaan.
Ik kan me best voorstellen dat er een aantal landen zijn die graag deze techniek in handen zouden krijgen om te onderzoeken. Misschien niet alle Nato landen die hier mee instemmen. Maar er zijn er genoeg. En die Russen kunnen ongetwijfeld als asielzoeker in heel veel van die landen terecht. Vooral hier in Europa. Omdat het gewoon helden zijn als zij dit doen. En natuurlijk hun leven niet meer zeker zullen zijn in Rusland.quote:Op zondag 10 september 2023 18:36 schreef vosss het volgende:
En kan Oekrane dit zelf beslissen mbt dat NAVO land naar keuze? Lijkt mij dat zij daar niet over gaan.
https://www.reddit.com/r/(...)y_the_russian_state/ (filmpje)quote:Op zondag 10 september 2023 18:38 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)y_the_russian_state/ (filmpje)
[..]
Russische staatspropaganda om te laten zien dat Russen helemaal niet zo slecht zijn.
Nog een filmpje van blijkbaar dezelfde campagne.quote:Propaganda video made by the Russian state condening Russian products boicott in the West and the so-called "Russophobia"
Er wordt voor zover ik kan lezen nergens een type benoemd... Kan dus ook maar zo de K zijn.quote:Op zondag 10 september 2023 18:20 schreef Ulx het volgende:
De Iskander-M kan ongeveer 500km vliegen. Dus die zullen het dan wel zijn.
Ze hebben z'n dienst nog nodig dus gaan hem niet publiekelijk afvallen. En willen richting Rusland en de rest van de wereld niet overkomen als zwak en dom dat hen zoiets overkomt.quote:Op zondag 10 september 2023 18:27 schreef Slayage het volgende:
Fascinerend dit. Amerikaanse ceo saboteert een militaire actie van een bondgenoot van Amerika. Deze ceo spreekt met Russische officials. En de Amerikaanse minister durft niet inhoudelijk te reageren op de gebeurtenissen, laat staan dat hij Musk bekritiseerd. Toont hoe de verhoudingen liggen in het land.
[ twitter ]
Tja, ze komen best wel weg met wat klooien met schepen. Maar ze kunnen zich er niet teveel mee veroorloven. Ook speelt de schaarsheid van graan mee natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2023 17:22 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
13 augustus lees ik. Maargoed een diplomatieke waarschuwing dus. Daar zal Putin wel ff slecht van hebben geslapen.
Ze ontberen ook echt de intellectuele capaciteiten om te beseffen waar die volstrekt terechte haat door veroorzaakt wordt, totale achterlijkheid ten top.quote:Op zondag 10 september 2023 18:38 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)y_the_russian_state/ (filmpje)
[..]
Russische staatspropaganda om te laten zien dat Russen helemaal niet zo slecht zijn.
Musk is bezig met StarShield wat een militaire versie van Starlink is. Wie weet wat er achter de schermen speeltquote:Op zondag 10 september 2023 19:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze hebben z'n dienst nog nodig dus gaan hem niet publiekelijk afvallen. En willen richting Rusland en de rest van de wereld niet overkomen als zwak en dom dat hen zoiets overkomt.
Anders speculeer lekker en maak iemand zomaar een verdachtequote:Op zondag 10 september 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Musk is bezig met StarShield wat een militaire versie van Starlink is. Wie weet wat er achter de schermen speelt
Ik kwam vandaag een filmpje tegen dat de VS in de 2001 Irak oorlog zo'n 8 man logistiek nodig had om 1 combat soldier te ondersteunen. Hoeveel Russen zitten er daadwerkelijk in de trenches? 1/10 daarvan? 42k?quote:Op zondag 10 september 2023 18:26 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/10/7419172/
Volgens Oekraense bronnen heeft Rusland op dit ogenblik meer dan 420.000 troepen in Oekrane. Dit gaat om normale soldaten en niet specialistische eenheden.
Volgens een quote van Vadym Skibitskyi, Deputy Chief of the Defence Intelligence of Ukraine:
[..]
Jij bent echt geen moslim ! Allemaal vrouwelijke haren van 2 kussende vrouwen in je UI !quote:Op zondag 10 september 2023 17:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als moslim heb ik op dit forum vooral last van alle islamdeskundigen, die mij onderwijzen over mijn religie
Dude, that's such a sexist thing to say! The blonde in the photo is a guy!quote:Op zondag 10 september 2023 19:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij bent echt geen moslim ! Allemaal vrouwelijke haren van 2 kussende vrouwen in je UI !
![]()
Och och, meneer moet weer de “expert” uithangen hoor..quote:Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dude, that's such a sexist thing to say! The blonde in the photo is a guy!
Het is van Elephant van Gus van Sant.https://www.rottentomatoes.com/m/elephant
quote:Op zondag 10 september 2023 19:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Och och, meneer moet weer de “expert” uithangen hoor..
Nee inderdaad, helemaal niks. Dus ook niks aan om hier mee te posten of mee te lezen.quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef Mansjester het volgende:
Er gebeurt echt helemaal niks qua terreinwinst sinds het offensief van Oekrane. Jammer wel,ondanks alle oorzaken.
Die blonde stapt anders wel in de douche met een andere kerel om te zoenen. En die dame is lid van de gay-straight beweging, die voor de rechten/veiligheid van lbgtqwhatever/iedereen opkomen. Dus die zoen op zijn wang in die foto is misschien niet haram. Hun zijn het mogelijk wel. Of in elk (in de film dan).quote:Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dude, that's such a sexist thing to say! The blonde in the photo is a guy!
Het is van Elephant van Gus van Sant.https://www.rottentomatoes.com/m/elephant
Wat staat hier nu precies. Verwarrend verhaal weer in dat brakke engels de hele tijd.quote:Op zondag 10 september 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
This happened in July, when the 30th brigade was on the offensive. When her fighters approached the enemy, the enemy noticed this and transmitted it to the head communications center attacking them.
We heard these radio conversations. At this moment, our guys almost achieved enemies fortifications, then Russian artillery began firing at their own positions.
[ twitter ]
Komt er op neer dat de Russen de Oekrainers dachten te bombarderen maar ondertussen hun eigen mensen flink onder handen namen. Alleen hun communicatie deed het niet dus het bleef doorgaan.quote:Op zondag 10 september 2023 20:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat staat hier nu precies. Verwarrend verhaal weer in dat brakke engels de hele tijd.
quote:Russian artillery heavily pounded its own forces in July 2023 for two hours.
EW was suppressing the communication during the shelling
Als je je niet in kan houden om wat ballonnen dan verdien je bijna je dood ook wel.quote:Op zondag 10 september 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
It is being reported that the large Ukrainian flag that flew over occupied Donetsk, was used to draw Russian fire thus exposing their positions.This allowed multiple areas to be targeted and hit by long range strikes. #Ukraine #Ukrainewar #UkraineRussiawar #Russia https://pic.twitter.com/aOJbGaSSKr twitter.com/raging545/stat…
again showing multiple explosions in Russian occupied Donetsk. The areas of the explosions may have been Russian air defence & other military positions, identified by Russians firing at the giant flag that flew over the city yesterday. #Ukraine #Ukrainewar #ukraineRussiawar
https://twitter.com/raging545/status/1700932941331787920?s=20
Slim!quote:Op zondag 10 september 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
It is being reported that the large Ukrainian flag that flew over occupied Donetsk, was used to draw Russian fire thus exposing their positions.This allowed multiple areas to be targeted and hit by long range strikes. #Ukraine #Ukrainewar #UkraineRussiawar #Russia https://pic.twitter.com/aOJbGaSSKr twitter.com/raging545/stat…
again showing multiple explosions in Russian occupied Donetsk. The areas of the explosions may have been Russian air defence & other military positions, identified by Russians firing at the giant flag that flew over the city yesterday. #Ukraine #Ukrainewar #ukraineRussiawar
https://twitter.com/raging545/status/1700932941331787920?s=20
quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef Mansjester het volgende:
Er gebeurt echt helemaal niks qua terreinwinst sinds het offensief van Oekrane. Jammer wel,ondanks alle oorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |