abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 september 2023 @ 23:07:31 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210574506
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 september 2023 @ 23:33:03 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210574704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.

[ twitter ]
Dat is gewoon een aanslag op democratie! :o :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210574716
Misschien moet Oekrane een heleboel onafhankelijke waarnemers in groene pakken sturen
pi_210574719
Dubbel
pi_210574910
quote:
Volodymyr Zelensky: Ukraine's steps in the counteroffensive are probably faster than new sanctions packages today.
_O- _O_

https://www.president.gov(...)-shvidshi-nizh-85485

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 23:57:44 ]
pi_210574975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo van ze doen net alsof ze Oekrane zijn binnengevallen?
Nee, dat ze decht het westen willen aanvallen. maar ben het eens met je opmerking.
pi_210575011
Een hoer had zich een keer laten neuken door een varken. 9 maanden later was Poetin geboren.
pi_210575202
Armeense ambassadeur op het matje geroepen door Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71916269

De Armeense ambassadeur in Rusland, Vagharshak Harutyunyan, is door het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken opgeroepen om "onjuistheden" tegen te spreken. Daarmee doelt Rusland onder meer op kritische uitspraken van een Armeens parlementslid over een woordvoerder van het Russische ministerie. Het ministerie rept bovendien over "onvriendelijke zetten" van Armeni, zoals toenemende samenwerking met de Verenigde Staten en de humanitaire hulp die het land biedt aan Oekrane.

Eerder deze week kondigde Armeni al aan militaire oefeningen te plannen met de Verenigde Staten, een duidelijk gevolg van de spanningen die al langer spelen tussen Rusland en Armeni.

Na de oorlog met Azerbeidzjan in 2020 was afgesproken dat Rusland vredesonderhandelingen tussen Armeni en Azerbeidzjan zou begeleiden. Rusland zou zich onder meer ontfermen over de toegang tot de regio Nagorno-Karabach, waar het conflict om draaide. Sinds afgelopen december wordt de toegang echter geblokkeerd door Azerbeidzjan en grijpt Rusland niet in, zoals wel was afgesproken. De blokkade veroorzaakt voedseltekorten in Nagorno-Karabach.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210575204
Musk 'weigerde verzoek Oekrane' om satellieten in te zetten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71921246

Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.

Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
pi_210575216
US likely to send long-range ATACMS missiles to Ukraine for the first time
https://abcnews.go.com/Po(...)e/story?id=103031722
pi_210575232
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:

Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.

Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
Hij speelde ook vertrouwelijke berichten door.
Elon Musk gave biographer top Ukrainian official’s confidential messages without permission
https://archive.ph/FmAbA

twitter
  zaterdag 9 september 2023 @ 01:39:20 #13
pi_210575285
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
quote:
A surprising discovery could also ease the administration's choice to send the weapons: The U.S. has found it has more ATACMS in its inventory than originally assessed, the two officials told ABC News.
:D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:05:56 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210575869

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210575912
Zijdelings gerelateerd aan de oorlog, maar er zijn vandaag dus lokale verkiezingen cq loterij in Rusland...en over dit absurdisme staat een aardig artikel in de Volkskrant.

Uiteraard alln beschikbaar voor wie een abonnement op de Volkskrant heeft 🙃:

https://www.volkskrant.nl(...)he-loterij~b3a5abec/
pi_210576259
Nieuwe Russische schoolboeken.

pi_210576826
twitter
pi_210576850
Japan's Foreign Minister Hayashi visits Ukraine to discuss reconstruction
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20230909_12/
pi_210576885
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:05 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:37:26 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210576941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
Hij is vervangen voor de geblurde versie zie ik.

twitter

Hier eentje van t oplaten van de vlag :D
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210576964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die oplossing is er gewoon graan door laten uit oekraine!!!!

Dus er is geen reden om rusland hun zin te geven Iedere debiel zou toch kunnen zien, dat rusland puur oekraine uit de markt wil houden om meer macht naar zich toe te trekken......
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210577040
quote:
Eerst zien dan geloven.
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:47:39 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210577065
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven.
Zo zit ik er ook in anno nu.
&lt;signature here&gt;.
pi_210577152
Erdo gaat het wel even regelen voor z'n grote vriend

twitter
pi_210577233
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven.
İnderdaad dit is al zo vaak aangekondigd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:04:22 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210577276
quote:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden

plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210577284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Ik hoop echt dat ze (US en bondgenoten) voet bij stuk houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:06:13 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:20:50 #28
3928 Ulx
pi_210577465
quote:

[ twitter ]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:22:28 #29
3928 Ulx
pi_210577494
quote:
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:26:55 #30
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210577537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:40 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.

Voor het geval dat kun je ze onder Amerikaanse vlag laten varen ofzo.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:45:40 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210577718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_210577820
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:02 #33
3928 Ulx
pi_210577859
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken ;)
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
pi_210577976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die worden makkelijk gejammed zoals je bij al die andere dingen ook ziet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:08:08 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_210578006
quote:

Dat is een mooie spin, maar de biografie zei iets heel anders, namelijk dat hij de satellieten uit had gezet.
twitter

(Tekst voor mensen zonder X)
quote:
Throughout the evening and into the night, he personally took charge of the situation. Allowing the use of Starlink for the attack, he concluded, could be a disaster for the world. So he secretly told his engineers to turn off coverage within 100 kilometers of the Crimean coast. As a result, when the Ukrainian drone subs got near the Russian fleet in Sevastopol, they lost connectivity and washed ashore harmlessly.

When the Ukrainian military noticed that Starlink was disabled in and around Crimea, Musk got frantic calls and texts asking him to turn the coverage back on. […]

Musk replied that the design of the drones was impressive, but he refused to turn the coverage for Crimea back on, arguing that Ukraine "is now going too far and inviting strategic defeat."
Die frantic calls krijg je niet als het systeem werkt maar ze buiten bereik varen.

En nog wel geadviseerd door die extreemrechtse grifter Cheong

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:12:05 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578063
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
Ik zie weinig nut voor ATACMS
Ehmmm,

ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,

Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.

Ze vragen ze niet voor niets h.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578185
quote:

[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
Mwa.... dan heeft Oekrane in totaal meer dan alleen maar Himars, shadow storm en scalp raketjes.

Is slim.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:30:19 #38
28033 Pek
je moet wat
pi_210578272
quote:

Elon Musk is het grootste gevaar momenteel, haal die vent neer. :(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_210578321
quote:

[..]
Het gaat ook gewoon om aantallen, zoveel storm shadows en scalps hebben ze niet. 100 ofzo maar.
pi_210578416
pi_210578577
Rusland blijft bij eisen voor hervatten graandeal
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71932247

Een nieuwe graandeal tussen Oekrane en Rusland lijkt voorlopig niet ophanden. Het Kremlin houdt vast aan de gestelde eisen, laat een woordvoerder van president Poetin weten. "Onze voorwaarden zijn bekend en vereisen geen interpretatie."

De Russische landbouwexport van onder meer voedsel wordt door het Westen niet belast met sancties, maar het betalingsverkeer en de logistiek worden dat wel. Poetin vindt dat de Russische handel door die sancties ernstig wordt belemmerd. Hij wil dat het Westen de sancties opheft voordat er over een nieuwe graandeal wordt gesproken.
pi_210578593
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie :D

Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie :D
pi_210578702
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie :D

Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie :D
3 lettergrepen gaat wat sneller
pi_210578728
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
pi_210578730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
3 lettergrepen gaat wat sneller
Valt nog mee dat ze er geen afkorting voor gebruiken, militairen zijn daar dol op :D
pi_210578744
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
CODMW2 PRST LVL50 hier :7
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:25:56 #47
pi_210578756
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen,
Atjerie, je hebt een R te veel.
pi_210578768
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:59 #49
pi_210578771
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
13 HrstPel 11 AfdRA.
pi_210578790
quote:

[ twitter ]
Waarom moeten het perse Westerse verzekeringsmaatschappijen zijn? Hebben Rusland niet hun eigen verzekeringsmaatschappijen die de stok over kunnen nemen?
pi_210578791
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Atjerie, je hebt een R te veel.
Beter teveel dan te weinig *O*
pi_210578803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
Dit is de enige juiste intepretatie. Maar veel landen die "bemiddelen" zijn geen onderhandelingspartner.

rusland eist: aan europa /VS / Navo over oekraine.

europ / Vs / Navo zeggen jullie eis met je bespreken met oekraine, wij gaan niet met jou rusland afspraken maken over een ander land.

Rusland valt oekraine aan, want eis aan europa / VS / Navo / het westen.

Het westen zegt Rusland niet okay, jij doet niet meer mee met de voordelen die wij opgebouwd hebben. als je stopt met agressie dan kun je weer mee doen.

Oekraine hey wie wil mij helpen.... Wij zeiden toch neutraal te zijn (dus met beide fronten goede relaties en niet alleen met rusland).

Het westen okay hier heb je wapens en wij trainen jullie wel. Maar het is jullie keus.

Rusland: dit is escaleren, de oorlog / operatie wordt alleen meer uitgerekt zo.

Rusland: hey wij willen een graandeal, en geen sancties meer, anders laten we geen graan meer door en dan verhongeren jullie allemaal (wijst naar afrika), oh ja ik kan alles wel leveren (wat blijk baar dus niet lukt, anders had rusland geen enkele reden voor een graandeal).

Turkije, India, China VN: oh ja, nou rusland wij geven wel je eisen door hoor. Ja goed rusland wil graag weer mee spelen (met zijn eigen spelregels) met westerse spelletjes, dan mag de graan deal weer door gaan.

In dit alles telkens hoe het gaat. Poetin wil overleggen met biden over wie wel of niet lid mag worden van de Navo of eu. poetin overlegt met turkije over opheffen van een graanblokkade, met als voorwaarde dat Het westen iets moet doen.

In geen van deze zaken benaderd rusland oekraine, dit geeft heel sterk aan hoe ver rusland staat van een serieuze oplossing of diplomatieke verhouding met Oekraine.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:29:46 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578809
quote:

Ik dacht altijd dat dat was omdat het van die boeren waren die geen fatsoenlijk NL spraken.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578824
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.

Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:34:56 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578882
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.

Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578919
quote:

Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210578941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
Scherp ^O^
En de pijlen ook.
pi_210578977
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:29 schreef Ulx het volgende:
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.
Time Fused is niet mogelijk met de Gepard/PRTL/Cheetah aangezien dat systeem geen mogelijkheid heeft ingebouwd om de munitie te programmeren op tijd. Proximity Fuse is wel mogelijk.

En nee, enkel schot is geen optie tegen luchtdoelen. Het syteem rekent adhv de vluchtgegevens van het doel zelf uit wat de meest ideale vuurstootlengte is icm een bepaalde soort munitie. Bij de CA1 (de oude PRTL) kon dat varieren tussen 0.8, 1.2 en 2 seconden. Je kon dat ook handmatig afdwingen (kort, verkort, normaal) als je bv. niet zo ruim meer in je munitie zit of vanwege een noodprocedure. Ook bestaat er de mogelijkheid om enkel schot te schieten maar dat wordt alleen gebruikt bij het vuren op gronddoelen.

Als ze trouwens de meest potente munitie verschieten de FAPDS die het grootste bereik heeft (ongeveer 4800 meter) daar zit geen prox danwel een springlading in. Dat is gewoon een tungsten kern die versplintert bij het treffen.

zaterdag 9 september 2023 @ 13:42:21 #59
pi_210579024
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Beter teveel dan te weinig *O*
Niet als je het mee moet slepen. :P
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:42:38 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:
tungsten
Dat noemen we 'wolfraam', is mij in deze topic vertelt :{w
&lt;signature here&gt;.
pi_210579034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

GPS is geen optie aangezien dat van voor tot achter wordt verstoord.
pi_210579092
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
Hier 1 van beide bloedgroepen, toen ik nog bij de veld zat was het idd "atjerie" daarna werd het gewoon lua... :D
pi_210579140
twitter
pi_210579165
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:

ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Met heel veel geluk icm iets als een queing device lukt je dat maar is geen realistische oplossing. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een luchtdoel op te sporen met het blote oog om vervolgens een lock op te bouwen met je manpad. Dat is met reguliere fighters al moeilijk genoeg laat staan een CM die een flink stuk kleiner is, en een stuk minder hitte genereert.
pi_210579179
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:

Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Legerleven.

Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.
pi_210579260
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:

Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen. :D
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:02:03 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen. :D
Na de zoveelste keer je LARO verven of je shelter schoonspuiten heb je het daar wel mee gehad.

Maar opzich is het gewoon logisch. Als er geen oorlog is, heb je niks te doen, anders dan oefenen, wat mondjesmaat gebeurt want kost geld.

Het is niet voor iedereen, maar de mensen die wel die keuze maken mogen we dankbaar zijn, want duidelijk dat we die mensen wel nodig hebben.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:15:40 #70
pi_210579549
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
pi_210579575
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben :D

Ach Gert, doe maar wat :7
- *O* B:)B
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:01 #72
pi_210579593
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben :D

Ach Gert, doe maar wat :7
- *O* B:)B
Commandant wachten en opletten. :P
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:24:36 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579625
Nog meer goed nieuws.

Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing

Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:25:52 #75
pi_210579638
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.

Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
Misschien kunnen ze wat olie van de EU kopen?
pi_210579701
quote:
Er is ook niks mis met stem advies van gewapende soldaten :P
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 14:35:36 #77
3928 Ulx
pi_210579715
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ehmmm,

Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.

Ze vragen ze niet voor niets h.
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
pi_210579727
twitter
pi_210579778
quote:
Nog meer goed nieuws.

Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210579788
https://www.themoscowtime(...)-get-underway-a82399
quote:
Vote Fraud Reported as Russian Local, Regional Elections Get Underway

Reports of widespread voting irregularities have marred the first day of Russia's local and regional elections, the independent election watchdog Golos reported Friday.

Elections are taking place on Sept. 8-10 in 49 Russian regions, as well as annexed Crimea and the four Ukrainian regions that Moscow claims to have annexed, with Kremlin-backed candidates mostly expected to clinch easy wins.

Golos said it had already received close to 600 complaints of violations as of Friday afternoon.

Threats of violence, vote buying and barring people from casting their ballots were among the most common complaints, according to Golos’ tally.

Other instances of reported fraud include ballot stuffing and so-called “carousel voting,” when a voter casts multiple ballots by traveling between different polling stations.
quote:
Before polls opened on Friday, the watchdog said it had received 734 complaints, with abuse of power, campaign rules violations, coercion and vote buying leading all forms of violations.
quote:
Last month, a Russian court placed Golos’ co-chair Grigory Melkonyants in pre-trial detention on charges of running an “undesirable” organization. He faces up to six years imprisonment if found guilty.

Golos itself has not been officially recognized as an “undesirable” organization, but its various legal entities have been added to the Russian Justice Ministry’s list of “foreign agents” in 2013, 2015 and 2021 for a range of infractions.
Goh, wie had dat nou verwacht.
pi_210579824
twitter
pi_210579909
Blijft een mooi toestel, de F15 :Y
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:53:39 #83
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.

Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:55:21 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.

Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
&lt;signature here&gt;.
pi_210579946
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.

Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
İnderdaad voor de ideologie laten ze met alle plezier vele miljoenen sterven. Zie holodomor :r
-Rabia Al-Basri
pi_210579978
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 15:40:44 #87
3928 Ulx
pi_210580469
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.

Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
Natuurlijk kunnen ze dat. Ze kunnen bases op 700 kilometer afstand raken. Twee keer de maximale afstand die ATACMS kan vliegen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 15:43:12 #88
3928 Ulx
pi_210580488
quote:
Tja, de Russen hebben ze aan de grens van NAVO landen staan.
pi_210580514
quote:
*O* *O* *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210580731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat is er gebeurd dan? Op een mijn gestapt?
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:06:59 #91
323876 michaelmoore
pi_210580790
https://www.telegraaf.nl/(...)momeer-in-de-etalage

100 miljoen voor een huis aan het como meer, en soloslof had er vijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:09:14 #92
323876 michaelmoore
pi_210580816
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren

Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane

quote:
Na Groot-Brittanni sturen de VS nu ook uraniummunitie naar Oekrane. Logischerwijs is dit de enige manier waarop de levering van de Abrams-tanks zinvol is.
Volgens de Russische ambassade in Washington heeft het Kremlin de geplande Amerikaanse levering van uraniummunitie aan Oekrane scherp veroordeeld.

"Dit is heel slecht nieuws", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov volgens persbureau Interfax.

Het gebruik van dergelijke munitie zal leiden tot een toename van de incidentie van kanker en andere ziekten, zei hij.
Dat blijkt volgens hem uit gegevens na het gebruik van uraniummunitie in Joegoslavi.

pi_210580834
How is European defence doing? _O-
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:22:22 #94
323876 michaelmoore
pi_210580947
hij wordt iedere dag gekker, het is tijd dat ze hem ontvoeren en een interview net hem houden in zijn huis aan het Como meer

twitter
pi_210580997
İk heb me totaal niet verdiept in deze dugin figuur. Zag wel eens langskomen dat hij geassocieerd werd met Putin maar ook met Baudet. Dat hij werd beschreven als iemand die zogenaamd de ideoloog van Putin zou zijn. Wat ogenschijnlijk waar is volgens deze guy.
Maar blijkt dus dat een YouTube kanaal dat ik volg het onderwerp ook heeft besproken. Deze presentatie maakt veel dingen duidelijk waarom hij wordt gezien als "het brein van Putin" of waarom de Russen in oekriane de term "satanisten" gebruiken of waarom conservatieven als Baudet hem zo fascinerend vinden.

-Rabia Al-Basri
pi_210581245
@Nebelwerfer stond de Leopard 1A5 nog bij het oorlogsmuseum in Kopenhagen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 17:02:49 #98
3928 Ulx
pi_210581323
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing? _O- [ twitter ]
Dat staat in het artikel. Dat heb je toch wel gelezen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 17:03:55 #100
3928 Ulx
pi_210581340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren

Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane
[..]

Valt wel mee. De soldaten in een met DU doorboorde tank krijgen dat waarschijnlijk niet.
pi_210581631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
@:nebelwerfer stond de Leopard 1A5 nog bij het oorlogsmuseum in Kopenhagen?
Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.
pi_210581683
How Europeanen defence doing ?
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210581684
quote:
De Ruskies sturen ook oud materiaal...

Russia Sent 70-Year-old T-55 Tanks To Ukraine Without Even Upgrading Them
pi_210581709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 17:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.
Smoesjes }:|
pi_210581744
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 september 2023 17:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Smoesjes }:|
Man, zelfs het museum over der slag bij Jutland, waar we voor stonden, niet aangedaan. Zoonlief was heel duidelijk, dus toch maar naar het daar tegenover liggende museum gegaan.

Nee, ik had het niet makkelijk..
  zaterdag 9 september 2023 @ 18:09:24 #106
323876 michaelmoore
pi_210582187
quote:
geweldig he en dat in de 21 ste eeuw

elkaar slaan met scheppen en modder _O- _O- _O_
pi_210582460
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)momeer-in-de-etalage

100 miljoen voor een huis aan het como meer, en soloslof had er vijf
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210582488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
Zonde.
  zaterdag 9 september 2023 @ 18:31:21 #109
323876 michaelmoore
pi_210582532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:

[ twitter ]
alex Jones is failliet , hij zit niet voor niets aan tafel; bij sololslof
  zaterdag 9 september 2023 @ 18:34:23 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210582566
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210582630
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.
Ik mag hopen dat dit in Nederland beter geregeld is en we geen wegrottende gevechts-vaar of vlieg of voertuigen hebben?
pi_210582932
  zaterdag 9 september 2023 @ 19:08:42 #113
323876 michaelmoore
pi_210582979
ALex Jones zegt dat Americans love Poetin , zal hem wel een vette pot opleveren, die Bullshit

twitter
  zaterdag 9 september 2023 @ 19:16:04 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210583054
En de reis naar de vorige eeuw gaat onverdroten voort.

quote:
Russian media are reporting that mobile operators in Russia are facing a shortage of base stations needed to expand and maintain their networks due to sanctions.

The largest operators on the market such as MTS, Megafon, Vimpelcom and Tele2 were left with 20-30 thousand stations by the end of the year, while normal operation requires at least 80 thousand stations, Alexander Sivolobov, deputy head of the NTI Competence Center for wireless and Internet of Things technologies said.

According to Sivolobov, over the past year, operators have been testing equipment from "third echelon" manufacturers from China and other countries, but they have not yielded satisfactory results after the start of Russia's full-scale invasion of Ukraine, when the world's leading telecom equipment manufacturers, such as Finland's Nokia, Sweden's Ericsson and China's Huawei, suspended their official deliveries to Russia.

Currently, some Russian operators are considering working with Chinese manufacturers to modify stations to fit existing networks, according to a source among electronics suppliers. Nevertheless, the mass transition of operators to "third echelon" stations may lead to failures in communication networks and increased costs for equipment repair, Alexey Boyko, an analyst of the specialized telegram channel Abloud62, warned.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457

Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
&lt;signature here&gt;.
pi_210583210
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
[..]

Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
Waarom zou Huawei niet aan ze leveren? Zijn ze bang dat men in het Westen dan helemaal niks meer van ze moet hebben?
pi_210583357
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
[..]

Postduiven ftw *O*
pi_210583424
quote:
Hoe zou kameraad Elon hierop reageren?
pi_210583438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
pi_210583478
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
En het word halverwege het interview alleen maar erger, maar ik begrijp dat je na een aantal minuten afgehaakt bent.
pi_210583491
quote:

[..]
Bedankt, nu hoef ik niet meer te kijken.
  zaterdag 9 september 2023 @ 19:59:36 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210583515
quote:

[..]
Dat is ie al een paar jaar :')
pi_210583540
quote:

[..]
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is ie al een paar jaar :')
Sommige geloven nog heilig in wat die man uitkraamt:

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[twitter]https://twitter.com/TheRightMelissa/status/1692705115361161587[/twitter]
Gaat het circus weer beginnen?
pi_210583561
twitter
pi_210583582
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Atjerie
Gezondheid.
pi_210583744
quote:
Nog meer goed nieuws.

De just-stop-oil klimaatklevers krijgen hier een subtiel stijfje van.
pi_210583811
Door dit soort acties schiet men een volgende keer liever dood denk ik. Even later nemen ze de volgende uit het hol toch wel gevangen. Je moet het maar vertrouwen..

twitter
pi_210584026
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:27 schreef 3rr0r het volgende:
Door dit soort acties schiet men een volgende keer liever dood denk ik. Even later nemen ze de volgende uit het hol toch wel gevangen. Je moet het maar vertrouwen..

[ twitter ]
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.
pi_210584051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:45 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.
Ja dat was ook smerig en die naaide z'n Russische maten die wel zich gewoon normaal overgaven.
pi_210584474
quote:
G20-leiders komen tot gezamenlijke verklaring met compromis over oorlog in Oekrane

Europese landen, veelal trouwe bondgenoten van Oekrane, wilden dat de G20 zich gezamenlijk in harde bewoordingen uitsprak over de Russische invasie. Rusland en China wilden dat er berhaupt niet gerept zou worden over de oorlog. Inmiddels is er een tekst opgesteld waar alle G20-leiders zich min of meer in kunnen vinden.

'Niets om trots op te zijn'

Zonder dat Rusland in de verklaring wordt genoemd, stellen de G20-leiders dat men zich dient te houden aan het handvest van de Verenigde Naties, en zich moet onthouden van geweld of het dreigen daarmee om territorium te veroveren. Ook noemen de landen het dreigen met nucleaire wapens of het gebruik daarvan ontoelaatbaar.

Iedereen dient zich volgens de G20 aan het internationaal humanitair recht te houden. Ook zeggen de G20-leiders dat ze gezamenlijk willen laten zien welke negatieve gevolgen de oorlog in Oekrane heeft voor de wereldwijde economie. Ze noemen vreedzame oplossingen van kritiek belang en zeggen constructieve initiatieven voor een "rechtvaardige en houdbare vrede in Oekrane" te verwelkomen.

Oekrane, dat geen lid is van de G20, reageert kritisch. Het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de verklaring "niets om trots op te zijn". "Het is duidelijk dat Oekraense deelname aan de G20-bijeenkomst deelnemers had kunnen helpen om de situatie beter te begrijpen", aldus het ministerie, dat landen die steviger bewoordingen wilden bedankt. Rusland spreekt van een "afgewogen" verhaal.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-oorlog-in-oekraine
  zaterdag 9 september 2023 @ 22:03:59 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210585364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
pi_210585684
Nog meningen over Kolomoisky?
Wat gaat dit veranderen?
Vakman pur sang
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:18:13 #135
323876 michaelmoore
pi_210586263
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:33:01 #136
323876 michaelmoore
pi_210586415
quote:

[..]
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugens
pi_210586504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugens
Ja, hij spreekt een aardig deel van de Amerikaanse bevolking aan.
Zelfs na wat hij de ouders van de Sandy Hook massamoord heeft aangedaan.
pi_210586590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
ALex Jones zegt dat Americans love Poetin , zal hem wel een vette pot opleveren, die Bullshit

[ twitter ]
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.

Alex zijn perceptie van de werkelijkheid is flinterdun.
  Moderator zondag 10 september 2023 @ 00:34:46 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210586831
quote:
- Knip-
niet jezelf overgeven?

[ Bericht 64% gewijzigd door Jippie op 10-09-2023 01:54:15 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210587101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:57 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.

Alex zijn perceptie van de werkelijkheid is flinterdun.
Lol. Die gasten hebben geen originele gedachtes. Gewoon even op twitter kijken wat de wappies zeggen en dan herhaal je precies hetzelfde in je show. Kassa. Precies hetzelfde als Willem Engel, Baudet, Taylor Green, Tucker en vele anderen. Schaamteloos geld verdienen.
pi_210587555
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
Turkije is net als China de lachende derde straks.
pi_210587567
twitter
pi_210587608
twitter
pi_210587646
Dit keer stelt hij vragen over de kinderen in Oekrane die nu in de metro hun nieuwe schooljaar starten. Hij vraagt zijn vragen aan studenten die politiek of buitenlandse zaken studeren voor het gebouw van hun universiteit.

Zij zijn erg terughoudend in het beantwoorden van deze vragen helaas. Bang dat ze hun plaats op de universiteit kunnen verliezen. Of gewoon bang voor de overheid natuurlijk.
pi_210587662
https://www.reddit.com/r/(...)part_of_the_kherson/ (video)
quote:
The temporarily occupied part of the Kherson region is holding elections. One of the ways to get people to vote is driving through neighborhoods with a loud speaker and a rifle, knocking on every door
Dit is hoe ze stemmers ophalen om te stemmen. Een busje met luidsprekers rijdt door de straten, en de kloppen bij iedereen aan de deur. Natuurlijk ontbreekt de gewapende soldaat hier niet bij. Jammer dat we niet veel kunnen zien in het filmpje.
pi_210587671
https://www.reddit.com/r/(...)assive_drone_attack/

quote:
Right now, Ukraine is under a massive drone attack by the Russians. Explosions are reported in the capital of Ukraine. Updates as always in the comments.

UPD: There are reports of a new group of Shahed drones heading towards Kyiv.

UPD#2: Reports indicate Russian S-300 missile launches along the border of Zaporizhzhia and Dnipro regions.

UPD#3: The Mayor of Kyiv reports debris falling in the Sviatoshynskyi, Shevchenkivskyi, and Podilskyi districts of the capital. All emergency services are en route to the locations.

UPD#4: In one of the districts of Kyiv, debris hit an apartment in a multi-story building, and the homeowners managed to extinguish the fire on their own.

UPD#5: Air defense is operational in Bila Tserkva

UPD#6: Another aerial attack by Russian invaders has been repelled. Thanks to the Air Defense Forces, thanks to everyone supporting our fight against the occupiers. Information on the attack's aftermath will be available tomorrow morning Kiyv time.
pi_210588088
pi_210588100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.
-Rabia Al-Basri
pi_210588122
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 06:27 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Turkije is net als China de lachende derde straks.
Niet straks. Nu. Erdogan is een opportunist pur sang :Y)
-Rabia Al-Basri
pi_210588150
Roemeni roept Russische zaakgelastigde op het matje om vondst droneresten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71949686

Het Roemeense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Russische zaakgelastigde op het matje geroepen naar aanleiding van de vondst van nieuwe fragmenten van een Russische drone. Een zaakgelastigde is een diplomaat die in afwezigheid van een ambassadeur diens taken waarneemt.

President Iohannis van Roemeni zei gisteren dat de tweede vondst wijst op een onacceptabele schending van het Roemeense luchtruim. NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg zei dat de NAVO als n man achter Roemeni staat.
pi_210588234
Weer een Britse soldaat die vocht als vrijwilliger gedood :{

En dit klinkt niet alsof hij in een vuurgevecht met de vijand is gesneuveld:

quote:
A former British army soldier was found dead in a body of water in Ukraine with his hands tied behind his back after he went to the country to fight alongside Ukrainian forces, it has emerged.
:(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 10 september 2023 @ 09:39:24 #153
396550 Richestorags
pi_210588265
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".

Turkije had ook net als Europa naar andere olie- en gasleveranciers kunnen gaan zoeken.
pi_210588275
pi_210588290
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".

Turkije had ook net als Europa naar andere olie- en gasleveranciers kunnen gaan zoeken.
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.

En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 10 september 2023 @ 10:11:33 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210588550
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.

En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210588627
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Vandaar ook mijn sidenote.

Maar ze proberen zich op het geopolitieke paneel wel zo te presenteren. En als je in Afrikaanse landen goedkoop graan en olie komt brengen, dan valt daar echt wel zaken te doen. Wat dat betreft profileren ze zich weldegelijk als supermacht.

Dat ze in de werkelijkheid economisch en militair geen hol voorstellen dat hebben ze zelf nog niet helemaal door denk ik. Als China z'n handen er vanaf trekt is het vrij snel afgelopen met dat kutland. Maar voor nu spelen ze het geopolitieke spel van een supermacht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210588705
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:35 schreef Barbusse het volgende:
Weer een Britse soldaat die vocht als vrijwilliger gedood :{

En dit klinkt niet alsof hij in een vuurgevecht met de vijand is gesneuveld:
[..]
:(
Uhhhh, hier heeft hij toch zelf voor gekozen?
pi_210588724
quote:

[..]
Noeks en de collectieve herinnering (van zowel de Russen als het westen) aan de Sovjetunie.
pi_210588749
quote:

[..]
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.
pi_210588797
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je een echt inzicht wilt krijgen in de wereld van huurlingen dan moet je dit boek eens lezen.
Voor de rest ook behoorlijk grof maar leest goed weg.
https://www.bol.com/nl/nl/f/bomberjack/34155344/
Vakman pur sang
  zondag 10 september 2023 @ 10:42:42 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210588862
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op bijna geen enkele kwestie. Poetin is in principe weinig meer dan het sletje van Xi.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210588966
quote:

[..]
Het toont eens te meer de misdadige aard van het collectieve Russische volk aan. Collectief in de zin van; de individuele Rus is in staat om gedrag te vertonen waarmee hij/zij sympathie zal opwekken bij niet-Russen, maar als volk en cultuur is het vooral barbaars gedrag wat de klok slaat.
pi_210589010
quote:

[..]
Handen op de rug gebonden zelf voor gekozen ja? Ok.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210589142
Braziliaanse president Lula: Poetin welkom in Brazili
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71951294

De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.

"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
pi_210589178
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:

De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.

"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?
pi_210589254
Lula kan wel dom lullen over niet arresteren, maar als Brazili nog maar iets van een rechtstaat heeft kan met een kort geding de arrestatie toch zo afgedwongen worden?

Misschien is het wel een gouden zet van Lula....

Kom maar plofkopje, maak je geen zorgen hoor, ik arresteer je echt niet hoor!!

Maar ik vrees van niet....🤢🤮
pi_210589277
Leuk Koreaans speelgoed voor Polen
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210589285
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.

De EU is geen militaire supermacht. Maar Rusland heeft nu iedereen laten zien dat ook niet te zijn. Rusland is een economische dwerg met een economie ter grootte van die van Spanje. Qua regelgeving is er eigenlijk gewoon niks. De EU is, beetje afhankelijk van je meetmethode, de grootste markt ter wereld. Daarnaast wordt EU regelgeving in behoorlijk wat gebieden gewoon overgenomen en zijn standaarden en regulatie van de EU defacto wereldstandaard. Omdat ze de strengste zijn, fatsoenlijk zijn uitgewerkt, en je de Europese markt niet zomaar achterwege kunt laten.

De EU is, gelukkig, ongelofelijk machtig. Rusland niet, die hebben vooral veel dennenbomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 10-09-2023 11:29:47 ]
pi_210589297
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.
  zondag 10 september 2023 @ 11:26:27 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210589305
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 11:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210589422
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion act :Y) nee de Amerikanen zijn geen lieverdjes. Ze zijn net zulke aasgieren als de Russen wanneer het hun uitkomt })

https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 11:43:19 #174
pi_210589448
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2023 11:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.

De EU is geen militaire supermacht. Maar Rusland heeft nu iedereen laten zien dat ook niet te zijn. Rusland is een economische dwerg met een economie ter grootte van die van Spanje. Qua regelgeving is er eigenlijk gewoon niks. De EU is, beetje afhankelijk van je meetmethode, de grootste markt ter wereld. Daarnaast wordt EU regelgeving in behoorlijk wat gebieden gewoon overgenomen en zijn standaarden en regulatie van de EU defacto wereldstandaard. Omdat ze de strengste zijn, fatsoenlijk zijn uitgewerkt, en je de Europese markt niet zomaar achterwege kunt laten.

De EU is, gelukkig, ongelofelijk machtig. Rusland niet, die hebben vooral veel dennenbomen.
  zondag 10 september 2023 @ 11:45:59 #175
pi_210589466
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion act :Y) nee de Amerikanen zijn geen lieverdjes. Ze zijn net zulke aasgieren als de Russen wanneer het hun uitkomt })

https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.
pi_210589487
Brazili heeft enorme interne problemen. Als Rusland daarbij kan helpen, snap ik heel goed dat Lula niet meedoet aan die sancties.

Ik ben er niet blij mee, zou liever wat meer verzet tegen Rusland zien, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij in zijn positie wat voorzichtig is. Dat is gewoon balanceren: goedkope Russische energie en graan inkopen en dan precies zoveel dat je het Westen nt niet van je afdrijft.

Als je daar als Westen iets aan wilt doen moet je jezelf opstellen als goede betrouwbare partner. En aangezien 'het Westen' daar voornamelijk gestalte krijgt door de VS is dat ook niet al te fris en betrouwbaar allemaal.

Washington Consensus versus Beijing Consensus..
pi_210589600
Brazili heeft gewoonweg andere prioriteiten, ze hebben de Russische kunstmest nodig omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking honger lijdt:

Why the UN added Brazil to the Hunger Map once again
https://globalvoices.org/(...)nger-map-once-again/

Tegelijkertijd zeurt het westen wel als er teveel Amazone wordt afgebrand, ondanks dat dat voor een groot deel wordt gebruikt om meer landbouwareaal te creren. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Wellicht zou de situatie anders zijn als het westen voldoende kunstmest zou kunnen leveren, maar alleen de VS (en wellicht Australi) hebben ze de benodigde grondstoffen om dat te kunnen produceren.
  zondag 10 september 2023 @ 12:02:58 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210589665
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:58 schreef J.B. het volgende:
Brazili heeft gewoonweg andere prioriteiten, ze hebben de Russische kunstmest nodig omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking honger lijdt:

Why the UN added Brazil to the Hunger Map once again
https://globalvoices.org/(...)nger-map-once-again/

Tegelijkertijd zeurt het westen wel als er teveel Amazone wordt afgebrand, ondanks dat dat voor een groot deel wordt gebruikt om meer landbouwareaal te creren. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Wellicht zou de situatie anders zijn als het westen voldoende kunstmest zou kunnen leveren, maar alleen de VS (en wellicht Australi) hebben ze de benodigde grondstoffen om dat te kunnen produceren.
Dat is wel opmerkelijk voor de grootste sojabonen-exporteur ter wereld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210589756
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
Lula kan wel dom lullen over niet arresteren, maar als Brazili nog maar iets van een rechtstaat heeft kan met een kort geding de arrestatie toch zo afgedwongen worden?

Misschien is het wel een gouden zet van Lula....

Kom maar plofkopje, maak je geen zorgen hoor, ik arresteer je echt niet hoor!!

Maar ik vrees van niet....🤢🤮
Misschien dat er op de route van zijn vliegtuig ergens nog een BUK installatie stof ligt te happen O-)
pi_210589804
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.
Hear hear
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 12:20:01 #181
396550 Richestorags
pi_210589889
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker. Noord-Korea speelde dit spelletje ook: dan weer met Amerika heulen, dan weer China, dan weer met de Sovjet-Unie.

Het is alleen wel zo dat het benoemd kan worden en dat betekent dat we landen als Azerbeidzjan en Turkije niet tot het Westen kunnen rekenen. Wat ook logisch is, omdat het geen Westerse landen zijn. Maar kennelijk vindt Slayage dat gek als ik dat opmerk.
pi_210590107
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:20 schreef Richestorags het volgende:

Maar kennelijk vindt Slayage dat gek als ik dat opmerk.
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 12:41:19 #183
396550 Richestorags
pi_210590121
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.
pi_210590238
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.
Dat je de economische banden niet verbreekt impliceert niet dat je Rusland steunt.

Zo bekeken steunen Europese landen Rusland omdat ze nog steeds olie en gas uit Rusland kopen.

Gast zet je Turken haat ff op een lager pitje.
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 12:57:31 #185
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210590253
quote:

Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".

Meer dan daar waar hij kan komen met z'n prive trein zit er niet in.
&lt;signature here&gt;.
pi_210590276
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210590286
quote:

In feite zegt hij dat hij een dictator is die ook gaat over de rechterlijke macht. Jammer dat in de 'global south' alleen barbaren zitten.
pi_210590295
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".

Dat zou toch vervelend zijn O-)
pi_210590352
A fire occurs in a military unit in Simferopol
https://mil.in.ua/en/news(...)-unit-in-simferopol/
  zondag 10 september 2023 @ 13:13:38 #190
323876 michaelmoore
pi_210590382
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

juist nee dat gaat ie echt niet doen , hij is nog een grotere broekepoepert dan Kim il Un

daarom heeft dat dreigen met kernraketten ook geen enkele betekenis , dan gaat ie zelf dood
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 13:36:09 #191
3928 Ulx
pi_210590565
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is geen lid van het ICC en heeft daar dus niks mee te maken. Brazili is het wel, dus hebben die zich gewoon aan de gemaakte afspraken te houden. En als Lula dat niet wil stapt hij er maar weer uit.
pi_210590974
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 13:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het van absoluut laag nivo om Musk zonder wederhoor direct af te schilderen als Ruskienazi.
Vind dat echt een IQ loos gebrabbel. Zelfde als Rutte betichten van alle ellende in je eigen leven.

Kijk op welk platform je dit deelt. Dat zou hij allemaal kunnen blokkeren. Doet hij niet.
Vakman pur sang
  zondag 10 september 2023 @ 14:28:25 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210591095
Denken dat omdat hij zakelijk dan links of rechts wat successen heeft, en dat daarom hij niet verkeerd kan doen, en de zon natuurlijk uit z'n reet schijnt is pas IQ loos gebrabbel.
&lt;signature here&gt;.
pi_210591135
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
Denken dat omdat hij zakelijk dan links of rechts wat successen heeft, en dat daarom hij niet verkeerd kan doen, en de zon natuurlijk uit z'n reet schijnt is pas IQ loos gebrabbel.
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.

Gevaarlijk Mongolen gedrag.
Vakman pur sang
pi_210591153
Welja, laten we Musk aanhoren:

Feit 1: verzoek Oekraense leger naast zich neergelegd
Feit 2: persoonlijk gebeld met Russische hoogste militaire orc
Feit 3: Musk had al niet zo een beste reputatie doordat hij ooit een lijst opperde die nogal in het voordeel van Rusland viel.

De 1e 2 zijn zelf door hem bevestigd.

Over IQ loos gebrabbel gesproken....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2023 14:36:34 ]
  zondag 10 september 2023 @ 14:33:37 #196
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210591157
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.
Er zal je ontgaan zijn dat die gast gewoon liegt. En al de adorerende sycophants vreten z'n leugens gewoon op. "het is niet zo, want elmo zegt het!" :')

Tot zo ver je wederhoor.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 10 september 2023 @ 14:37:53 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_210591201
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gevaarlijk Mongolen gedrag.
Nou mooi, hij heeft heel wat dode Oekrainse kinderen op zijn geweten doordat hij een aanval op de kruisrakettenlanceerders heeft gefrustreerd.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_210591404
twitter

Ukrainian Military Intelligence (GUR) head Budanov:

Russia's war against Ukraine will not last long

I do not share the opinion that this will be a long war. This is my personal opinion, which is based on an analysis of the data that we have, first of all, on the enemy.

The occupiers are physically unable to conduct long-term military operations.

But, again, if you are talking about six months, seven months, a year, and you think that this is a long period, then it is quite clear that you will be right.
pi_210591423
twitter
pi_210591541
@Hatseflats22

twitter
pi_210591596
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben? Ik heb het beeld dat zo’n ding al kwetsbaar is bij een goeie fragmentatiebom, of kunnen ze wel wat lijden?
pi_210591677
Lessen worden getrokken.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210591698
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben? Ik heb het beeld dat zo’n ding al kwetsbaar is bij een goeie fragmentatiebom, of kunnen ze wel wat lijden?
Het zal wel schadebeperking zijn waar ze zo op hopen, dat ze het nog kunnen repareren. En niet een vliegtuig dat helemaal total loss afgeschreven moet worden.
  zondag 10 september 2023 @ 15:18:27 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210591704
quote:

[..]
Wat kan zo’n vliegtuig eigenlijk hebben?
Niks. Serieuze bepantsering maakt een vliegtuig meteen loodzwaar. Dit lijkt een Mig29, vreemd om die te beveiligen, want die gebruikt rus amper, en die dingen zijn gemaakt van aluminium.
&lt;signature here&gt;.
pi_210591722
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het zal wel schadebeperking zijn waar ze zo op hopen, dat ze het nog kunnen repareren. En niet een vliegtuig dat helemaal total loss afgeschreven moet worden.
Ja precies. Nu weet ik niet of vernietigen per se het doel moet zijn. Om de paar dagen, bij wijze van spreken, de cockpitkoepel slopen gaat natuurlijk al drukken op het hele onderhoudsapparaat van de Russen.
pi_210591729
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind het van absoluut laag nivo om Musk zonder wederhoor direct af te schilderen als Ruskienazi.
Vind dat echt een IQ loos gebrabbel. Zelfde als Rutte betichten van alle ellende in je eigen leven.

Kijk op welk platform je dit deelt. Dat zou hij allemaal kunnen blokkeren. Doet hij niet.
Musk is 1 van de vele useful idiots van de Russen. Lijkt me vrij obvious.
-Rabia Al-Basri
pi_210591742
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niks. Serieuze bepantsering maakt een vliegtuig meteen loodzwaar. Dit lijkt een Mig29, vreemd om die te beveiligen, want die gebruikt rus amper, en die dingen zijn gemaakt van aluminium.
Inzetten op lichtere drones met vooral veel fragmentatie is dus een goeie optie dunkt me. Temeer omdat je met een geraakt vliegtuig de hele boel moet gaan controleren op schade.
pi_210591744
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210591794
İk mis girkin ;(

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210591906
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Een hangar is toch veel beter.
pi_210591940
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:40 schreef polderturk het volgende:

[..]
Een hangar is toch veel beter.
Deze kwam gisteren toevallig voorbij van China

twitter
pi_210591963
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:37 schreef speknek het volgende:

[..]
Nou mooi, hij heeft heel wat dode Oekrainse kinderen op zijn geweten doordat hij een aanval op de kruisrakettenlanceerders heeft gefrustreerd.

[ twitter ]
Oekrane moet zsm zijn eigen communicatie satelieten produceren en de lucht in schieten. Zijn ze van niemand meer afhankelijk op dat gebied.

Of ze moeten een AWACS achtige radar vliegtuig kopen die raketten tot 500 km kan geleiden. Dan zouden die ook drone boats kunnen geleiden.
pi_210591971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:26 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.

Voor het geval dat kun je ze onder Amerikaanse vlag laten varen ofzo.
Soms vergeet ik gewoon dat sommige Fok users alles al weten.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210592015
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:47 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Virologen, gedragswetenschappers, klimaatdeskundigen, ballistisch experts, geopolitiek deskundigen, militaire strategen _O_
pi_210592052
twitter
pi_210592110
quote:

[..]
Is je leeftijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2023 16:04:14 ]
  zondag 10 september 2023 @ 16:11:09 #217
pi_210592181
quote:

[..]
Mijn aanwezigheid op FOK en mijn wens om mee te discussiren heeft mij gedwongen mij op een aantal onderwerpen in te lezen. En dat zal niet alleen voor mij gelden.
  zondag 10 september 2023 @ 16:20:47 #218
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_210592287
quote:
En dan die statement van de g20 erbij. Walgelijke mensen zijn er op de wereld.
pi_210592321
twitter
  zondag 10 september 2023 @ 16:24:55 #220
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592329
quote:

[..]
Ja weet ik.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 10 september 2023 @ 16:26:32 #221
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592339
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Virologen, gedragswetenschappers, klimaatdeskundigen, ballistisch experts, geopolitiek deskundigen, militaire strategen _O_
Oh, ik weet vrij weinig van alles hoor. Maar dat Rusland geen graanschepen gaat laten zinken weet ik vrij zeker.

Enteren, overnemen, stelen? Sure. Zinken? Nope
pi_210592369
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:43 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Deze kwam gisteren toevallig voorbij van China

[ twitter ]
Die gaan je vliegtuigen waarschijnlijk wel beschermen tegen de drones die Oekraine gebruikt. Die hebben een bescheiden springlading en kinetische energie.

Er is alleen een maar. Dergelijke gepantserde hangaars doen weinig tot niets tegen kruisvlucht wapens en vliegtuig bommen. Het spul waarmee de Navo in de hypothetische oorlog je vliegvelden mee bestookt.

Voor de grote patriotistische oorlog tegen de navo gay nazi's zijn ze dus niet effectief en het geld niet waard.
pi_210592374
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:26 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Oh, ik weet vrij weinig van alles hoor. Maar dat Rusland geen graanschepen gaat laten zinken weet ik vrij zeker.

Enteren, overnemen, stelen? Sure. Zinken? Nope
Hoezo het een wel en het andere niet?

Die schepen aanvallen als ze een andere flag voeren dan die van Oekrane is gewoon niet verstandig.
Landen houden gewoon niet van aanvallen op eigen civiele doelwitten.
pi_210592376
The United States is on the verge of adopting the Black Sea Security Act
https://mil.in.ua/en/news(...)ck-sea-security-act/

First Women’s Bulletproof Vest Introduced in Ukraine
https://gwaramedia.com/en(...)troduced-in-ukraine/
pi_210592393
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:29 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Die gaan je vliegtuigen waarschijnlijk wel beschermen tegen de drones die Oekraine gebruikt. Die hebben een bescheiden springlading en kinetische energie.

Er is alleen een maar. Dergelijke gepantserde hangaars doen weinig tot niets tegen kruisvlucht wapens en vliegtuig bommen. Het spul waarmee de Navo in de hypothetische oorlog je vliegvelden mee bestookt.

Voor de grote patriotistische oorlog tegen de navo gay nazi's zijn ze dus niet effectief en het geld niet waard.
Dat ben ik niet met je eens. Er is een reden dat dit de standaard is binnen de Navo en het beschermt tegen splinters.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 10 september 2023 @ 16:35:10 #226
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592403
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Die schepen aanvallen als ze een andere flag voeren dan die van Oekrane is gewoon niet verstandig.
Omdat zinken nogal definitief is.
  zondag 10 september 2023 @ 16:37:34 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210592417
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Aether het volgende:
Fascinerend dat die er niet waren, en dat zo een oorlog als deze er voor zorgt dat ze komen. Wel mooi, zoiets hoef je vanuit Rusland niet te verwachten.
pi_210592463
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Fascinerend dat die er niet waren, en dat zo een oorlog als deze er voor zorgt dat ze komen. Wel mooi, zoiets hoef je vanuit Rusland niet te verwachten.
Daar moeten de Kournikovas alleen maar nieuwe babys maken. Niet vechten
pi_210592464
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat Isral wel zoiets zou hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 10 september 2023 @ 16:44:14 #230
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592481
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dus wat je impliciet zegt is dat Rusland zijn blokkade niet zal handhaven (zolang de graanschepen maar niet onder Oekraense vlag varen)?
pi_210592591
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:44 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dus wat je impliciet zegt is dat Rusland zijn blokkade niet zal handhaven (zolang de graanschepen maar niet onder Oekraense vlag varen)?
Je kan natuurlijk ook handhaven door sancties op te leggen aan een land.
Maar een graanschip aanvallen dat is nu eenmaal een grote stap. Zeker zodra het geen Oekranes schip is.
Dit is toch niet zo moeilijk voor te stellen?
pi_210592646
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:35 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Omdat zinken nogal definitief is.
Jawel, maar schepen enteren is ook een duidelijke lijn. Zeker als landen als Turkije liever die schepen zien varen.
pi_210592656
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 16:30 schreef Aether het volgende:

Ik verwachte iets aan de buitenkant te zien van waar de borsten in zouden zitten, ik kijk denk ik veel te veel vrouwelijke superhelden films. -O-
pi_210592674
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ik verwachte iets aan de buitenkant te zien van waar de borsten in zouden zitten, ik kijk denk ik veel te veel vrouwelijke superhelden films. -O-
Vorig jaar was er al een item dat de vrouwen maar slecht passende kledij kunnen vinden. Goed dat het nu beter geregeld is.
pi_210592721
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Iets anders dan in games ook :D

zondag 10 september 2023 @ 17:10:19 #236
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592807
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook handhaven door sancties op te leggen aan een land.
Maar een graanschip aanvallen dat is nu eenmaal een grote stap. Zeker zodra het geen Oekranes schip is.
Dit is toch niet zo moeilijk voor te stellen?
Ligt eraan wat je als aanvallen beschouwt.

Ze hebben nou eenmaal een blokkade afgekondigd. Dus landen/schepen weten waar ze aan beginnen, zal het verhaal zijn. Schepen worden eerst gesommeerd om te keren of te stoppen voor inspectie. Dan misschien eens een schot voor de boeg, en een helicopter met wat groene mannetjes. Daarna mag schip misschien weer verder, of moet mee naar Russische haven. Allemaal omkeerbare acties waar Rusland een diplomatiek verhaaltje aan op kan hangen.

Is vorige maand ook nog gebeurd.
  zondag 10 september 2023 @ 17:13:17 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210592839
quote:

[..]
We hebben ook een hoop detectives.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210592873
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
We hebben ook een hoop detectives.
De huisvrouwen brigade Cagney and Lacy (oid).
  zondag 10 september 2023 @ 17:16:32 #239
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592877
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jawel, maar schepen enteren is ook een duidelijke lijn. Zeker als landen als Turkije liever die schepen zien varen.
Weet niet goed wat de reactie was van Turkije op het enteren van dat schip onder vlag van Palau.
pi_210592913
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:16 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Weet niet goed wat de reactie was van Turkije op het enteren van dat schip onder vlag van Palau.
Dat schip van 2 a 3 maanden terug? Turkije heeft toen een waarschuwing gegeven aan Rusland via diplomatieke weg.
pi_210592924
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 17:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Iets anders dan in games ook :D

[ afbeelding ]
Nou niet helemaal waar ik aan dacht, ik dacht aan een "golvende" kogelvrije vest zeg maar, en ik hoef vast niet uit te leggen waar het meer erm.... volume zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2023 17:22:30 ]
  zondag 10 september 2023 @ 17:22:08 #242
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210592926
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Dat schip van 2 a 3 maanden terug? Turkije heeft toen een waarschuwing gegeven aan Rusland via diplomatieke weg.
13 augustus lees ik. Maargoed een diplomatieke waarschuwing dus. Daar zal Putin wel ff slecht van hebben geslapen.
  zondag 10 september 2023 @ 17:23:07 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210592935
quote:
Bijna niks.
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 17:25:14 #244
3928 Ulx
pi_210592953
twitter

Gelukkig voor de bemanning staan ze in Rusland. Dan mogen ze niet worden beschoten. Want dan escaleert de oorlog.
pi_210593066
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:22 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
13 augustus lees ik. Maargoed een diplomatieke waarschuwing dus. Daar zal Putin wel ff slecht van hebben geslapen.
O, maandje dus. Maar ja, zelfs Roemeni handelt de 2e drone neerslag op hun territorium ook af via diplomatieke weg.

Het is volkomen absurd waar Rusland allemaal mee wegkomt of krijgt.
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 17:35:53 #246
3928 Ulx
pi_210593072
twitter
pi_210593121
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig voor de bemanning staan ze in Rusland. Dan mogen ze niet worden beschoten. Want dan escaleert de oorlog.
quote:
This illustrates why the “no using western weapons to hit targets in Russia” rule is so ridiculous.
Ik hoop ze alle 46 te zien branden, maakt mij niet uit hoe.
  zondag 10 september 2023 @ 17:50:43 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210593205
quote:
[ twitter ]

Die apparaten hebben een bereik tot ongeveer 5500 km afhankelijk van het type missile dus het heeft ook helemaal geen nut om die lekker dicht aan het front in te zetten...

Anyway, ze zijn ook nuclear capable en dat is wel iets om rekening mee te houden.
pi_210593262
quote:

[..]
Je refereert naar het dunning Kruger effect neem ik aan. Hoe weinig je weet over een onderwerp, hoe meer je je kennis overschat. En hoe meer je weet over een onderwerp, hoe meer je je kennis onderschat :P
-Rabia Al-Basri
pi_210593277
quote:

[..]
Als moslim heb ik op dit forum vooral last van alle islamdeskundigen, die mij onderwijzen over mijn religie :')
-Rabia Al-Basri
pi_210593282
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:50 schreef AchJa het volgende:

Anyway, ze zijn ook nuclear capable en dat is wel iets om rekening mee te houden.
#NUKES!!!!!
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 18:06:56 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210593358
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 18:08:53 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210593364
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210593410
twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1700800571920228402.html
Zijn minister van gezondheid lol. Jammer dat het hem niet gelukt is als dit inderdaad waar is.
pi_210593431
twitter

Ik hou mijn vingers gekruist. Maar mogelijk staat er weer een aanval/staan er weer aanvallen op de planning.
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 18:20:28 #257
3928 Ulx
pi_210593464
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die apparaten hebben een bereik tot ongeveer 5500 km afhankelijk van het type missile dus het heeft ook helemaal geen nut om die lekker dicht aan het front in te zetten...

De Iskander-M kan ongeveer 500km vliegen. Dus die zullen het dan wel zijn.
pi_210593496
twitter
pi_210593511
quote:
[ twitter ]

Smerige laffe ratten :r
pi_210593512
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/10/7419172/
Volgens Oekraense bronnen heeft Rusland op dit ogenblik meer dan 420.000 troepen in Oekrane. Dit gaat om normale soldaten en niet specialistische eenheden.

Volgens een quote van Vadym Skibitskyi, Deputy Chief of the Defence Intelligence of Ukraine:
quote:
The Russian Federation has amassed over 420,000 troops in our temporarily occupied territories and on the Crimean Peninsula. That's apart from the Russian National Guard, other bodies, special units, and the Russian security forces that support the occupying power in our territories."
pi_210593518
Fascinerend dit. Amerikaanse ceo saboteert een militaire actie van een bondgenoot van Amerika. Deze ceo spreekt met Russische officials. En de Amerikaanse minister durft niet inhoudelijk te reageren op de gebeurtenissen, laat staan dat hij Musk bekritiseerd. Toont hoe de verhoudingen liggen in het land.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210593560
Klinkt alsof het in het centrum van Donetsk is :9
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 18:34:44 #263
3928 Ulx
pi_210593570
twitter

Van 2 miljoen kun je prima leven.
pi_210593586
En kan Oekrane dit zelf beslissen mbt dat NAVO land naar keuze? Lijkt mij dat zij daar niet over gaan. 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210593602
https://www.reddit.com/r/(...)y_the_russian_state/ (filmpje)
quote:
Sorry but these videos made by the Russian state in its campaign "#StopHatingRussians" against the so-called "Russophobia" are hilarious
Russische staatspropaganda om te laten zien dat Russen helemaal niet zo slecht zijn.
pi_210593625
*niet goed gelezen maar meer dan genoeg mensen die erop reageren.

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2023 18:47:04 ]
pi_210593629
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als moslim heb ik op dit forum vooral last van alle islamdeskundigen, die mij onderwijzen over mijn religie :')
Wollah jeweetz 8-)
  Overall beste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 18:42:25 #268
3928 Ulx
pi_210593633
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 18:36 schreef vosss het volgende:
En kan Oekrane dit zelf beslissen mbt dat NAVO land naar keuze? Lijkt mij dat zij daar niet over gaan. 8)7
Er zijn vast wel landen in NAVO genteresseerd in de techniek.
pi_210593640
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 18:36 schreef vosss het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat er een aantal landen zijn die graag deze techniek in handen zouden krijgen om te onderzoeken. Misschien niet alle Nato landen die hier mee instemmen. Maar er zijn er genoeg. En die Russen kunnen ongetwijfeld als asielzoeker in heel veel van die landen terecht. Vooral hier in Europa. Omdat het gewoon helden zijn als zij dit doen. En natuurlijk hun leven niet meer zeker zullen zijn in Rusland.
pi_210593676
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:38 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Russische staatspropaganda om te laten zien dat Russen helemaal niet zo slecht zijn.
quote:
Propaganda video made by the Russian state condening Russian products boicott in the West and the so-called "Russophobia"
Nog een filmpje van blijkbaar dezelfde campagne.
  zondag 10 september 2023 @ 19:05:51 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210593840
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:20 schreef Ulx het volgende:

De Iskander-M kan ongeveer 500km vliegen. Dus die zullen het dan wel zijn.
Er wordt voor zover ik kan lezen nergens een type benoemd... Kan dus ook maar zo de K zijn.
pi_210593854
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:27 schreef Slayage het volgende:
Fascinerend dit. Amerikaanse ceo saboteert een militaire actie van een bondgenoot van Amerika. Deze ceo spreekt met Russische officials. En de Amerikaanse minister durft niet inhoudelijk te reageren op de gebeurtenissen, laat staan dat hij Musk bekritiseerd. Toont hoe de verhoudingen liggen in het land.

[ twitter ]
Ze hebben z'n dienst nog nodig dus gaan hem niet publiekelijk afvallen. En willen richting Rusland en de rest van de wereld niet overkomen als zwak en dom dat hen zoiets overkomt.
pi_210593911
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:22 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Tja, ze komen best wel weg met wat klooien met schepen. Maar ze kunnen zich er niet teveel mee veroorloven. Ook speelt de schaarsheid van graan mee natuurlijk.
  zondag 10 september 2023 @ 19:15:56 #274
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210593924
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2023 18:08 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Wow, daar waar het allemaal begon...
  zondag 10 september 2023 @ 19:31:40 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594078
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:38 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ze ontberen ook echt de intellectuele capaciteiten om te beseffen waar die volstrekt terechte haat door veroorzaakt wordt, totale achterlijkheid ten top.
  zondag 10 september 2023 @ 19:34:23 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594111
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ze hebben z'n dienst nog nodig dus gaan hem niet publiekelijk afvallen. En willen richting Rusland en de rest van de wereld niet overkomen als zwak en dom dat hen zoiets overkomt.
Musk is bezig met StarShield wat een militaire versie van Starlink is. Wie weet wat er achter de schermen speelt
pi_210594143
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Musk is bezig met StarShield wat een militaire versie van Starlink is. Wie weet wat er achter de schermen speelt
Anders speculeer lekker en maak iemand zomaar een verdachte
Vakman pur sang
  zondag 10 september 2023 @ 19:37:34 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594148
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:26 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/10/7419172/
Volgens Oekraense bronnen heeft Rusland op dit ogenblik meer dan 420.000 troepen in Oekrane. Dit gaat om normale soldaten en niet specialistische eenheden.

Volgens een quote van Vadym Skibitskyi, Deputy Chief of the Defence Intelligence of Ukraine:
[..]

Ik kwam vandaag een filmpje tegen dat de VS in de 2001 Irak oorlog zo'n 8 man logistiek nodig had om 1 combat soldier te ondersteunen. Hoeveel Russen zitten er daadwerkelijk in de trenches? 1/10 daarvan? 42k?
pi_210594199
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 17:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jij bent echt geen moslim ! Allemaal vrouwelijke haren van 2 kussende vrouwen in je UI !

>:) :*
pi_210594382
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:42 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jij bent echt geen moslim ! Allemaal vrouwelijke haren van 2 kussende vrouwen in je UI !

>:) :*
Dude, that's such a sexist thing to say! The blonde in the photo is a guy!

Het is van Elephant van Gus van Sant. O+ https://www.rottentomatoes.com/m/elephant
-Rabia Al-Basri
pi_210594460
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is van Elephant van Gus van Sant. O+ https://www.rottentomatoes.com/m/elephant
Och och, meneer moet weer de “expert” uithangen hoor.. :P
pi_210594477
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Och och, meneer moet weer de “expert” uithangen hoor.. :P
(8>
-Rabia Al-Basri
pi_210594568
Er gebeurt echt helemaal niks qua terreinwinst sinds het offensief van Oekrane. Jammer wel,ondanks alle oorzaken.
pi_210594654
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef Mansjester het volgende:
Er gebeurt echt helemaal niks qua terreinwinst sinds het offensief van Oekrane. Jammer wel,ondanks alle oorzaken.
Nee inderdaad, helemaal niks. Dus ook niks aan om hier mee te posten of mee te lezen.

:W *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2023 20:26:19 ]
pi_210594707
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die blonde stapt anders wel in de douche met een andere kerel om te zoenen. En die dame is lid van de gay-straight beweging, die voor de rechten/veiligheid van lbgtqwhatever/iedereen opkomen. Dus die zoen op zijn wang in die foto is misschien niet haram. Hun zijn het mogelijk wel. Of in elk (in de film dan).

Maar ja. Dat alle moslims een hekel hebben aan lbgtqwhatever is natuurlijk niet waar. Er zijn ook moslims die hier onder vallen. Ik ben meer van het leven en laten leven. Al ben ik niet gelovig.
  zondag 10 september 2023 @ 20:20:15 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594719
This happened in July, when the 30th brigade was on the offensive. When her fighters approached the enemy, the enemy noticed this and transmitted it to the head communications center attacking them.

We heard these radio conversations. At this moment, our guys almost achieved enemies fortifications, then Russian artillery began firing at their own positions.

twitter
  zondag 10 september 2023 @ 20:21:59 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594752
Elon is gewoon verantwoordelijk voor burgerdoden. Kan ie wel wauwelen dat ie geen escalatie wil, maar wat verwachtte ie met z'n enorm hoge IQ? Dat Oekrane starlink alleen zou gebruiken om te whatsappen en netflixen?
  zondag 10 september 2023 @ 20:24:14 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 september 2023 @ 20:24:15 #291
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210594762
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
This happened in July, when the 30th brigade was on the offensive. When her fighters approached the enemy, the enemy noticed this and transmitted it to the head communications center attacking them.

We heard these radio conversations. At this moment, our guys almost achieved enemies fortifications, then Russian artillery began firing at their own positions.

[ twitter ]
Wat staat hier nu precies. Verwarrend verhaal weer in dat brakke engels de hele tijd.
  zondag 10 september 2023 @ 20:26:12 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 september 2023 @ 20:28:23 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594810
UN calls torture part of Russian state policy

UN Special Rapporteur on Torture Alice Jill Edwards:

"Torture used by the Russian military against Ukrainian civilians and prisoners of war has reached such a level that it can be called a systemic, state-approved policy.

This is not random, anomalous behavior. It is organized as part of a state policy to intimidate, instill fear or punish in order to obtain information and confessions."
twitter
  zondag 10 september 2023 @ 20:29:23 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 september 2023 @ 20:30:35 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210594832
It is being reported that the large Ukrainian flag that flew over occupied Donetsk, was used to draw Russian fire thus exposing their positions.This allowed multiple areas to be targeted and hit by long range strikes. #Ukraine #Ukrainewar #UkraineRussiawar #Russia https://pic.twitter.com/aOJbGaSSKr twitter.com/raging545/stat…

again showing multiple explosions in Russian occupied Donetsk. The areas of the explosions may have been Russian air defence & other military positions, identified by Russians firing at the giant flag that flew over the city yesterday. #Ukraine #Ukrainewar #ukraineRussiawar

https://twitter.com/raging545/status/1700932941331787920?s=20
pi_210594904
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat staat hier nu precies. Verwarrend verhaal weer in dat brakke engels de hele tijd.
Komt er op neer dat de Russen de Oekrainers dachten te bombarderen maar ondertussen hun eigen mensen flink onder handen namen. Alleen hun communicatie deed het niet dus het bleef doorgaan.

quote:
Russian artillery heavily pounded its own forces in July 2023 for two hours.

EW was suppressing the communication during the shelling
pi_210594914
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
It is being reported that the large Ukrainian flag that flew over occupied Donetsk, was used to draw Russian fire thus exposing their positions.This allowed multiple areas to be targeted and hit by long range strikes. #Ukraine #Ukrainewar #UkraineRussiawar #Russia https://pic.twitter.com/aOJbGaSSKr twitter.com/raging545/stat…

again showing multiple explosions in Russian occupied Donetsk. The areas of the explosions may have been Russian air defence & other military positions, identified by Russians firing at the giant flag that flew over the city yesterday. #Ukraine #Ukrainewar #ukraineRussiawar

Als je je niet in kan houden om wat ballonnen dan verdien je bijna je dood ook wel.
pi_210595072
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:

Slim! _O_
  Moderator zondag 10 september 2023 @ 21:08:42 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210595772
flinke vlag als je er met je air defence op gaat lopen schieten _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210596105
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef Mansjester het volgende:

:7
pi_210596149
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')