Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
@:nebelwerfer stond de Leopard 1A5 nog bij het oorlogsmuseum in Kopenhagen?
De Ruskies sturen ook oud materiaal...quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing?[ twitter ]
Smoesjesquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, sorry ik zat aan de Noordzee.
Man, zelfs het museum over der slag bij Jutland, waar we voor stonden, niet aangedaan. Zoonlief was heel duidelijk, dus toch maar naar het daar tegenover liggende museum gegaan.quote:
geweldig he en dat in de 21 ste eeuwquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing?[ twitter ]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)momeer-in-de-etalage
100 miljoen voor een huis aan het como meer, en soloslof had er vijf
Zonde.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
alex Jones is failliet , hij zit niet voor niets aan tafel; bij sololslofquote:Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:
[ twitter ]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:
How Europeanen defence doing ? [ twitter ]
Ik mag hopen dat dit in Nederland beter geregeld is en we geen wegrottende gevechts-vaar of vlieg of voertuigen hebben?quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oud materiaal goed opslaan en werkend houden wordt een goede business.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457quote:Russian media are reporting that mobile operators in Russia are facing a shortage of base stations needed to expand and maintain their networks due to sanctions.
The largest operators on the market such as MTS, Megafon, Vimpelcom and Tele2 were left with 20-30 thousand stations by the end of the year, while normal operation requires at least 80 thousand stations, Alexander Sivolobov, deputy head of the NTI Competence Center for wireless and Internet of Things technologies said.
According to Sivolobov, over the past year, operators have been testing equipment from "third echelon" manufacturers from China and other countries, but they have not yielded satisfactory results after the start of Russia's full-scale invasion of Ukraine, when the world's leading telecom equipment manufacturers, such as Finland's Nokia, Sweden's Ericsson and China's Huawei, suspended their official deliveries to Russia.
Currently, some Russian operators are considering working with Chinese manufacturers to modify stations to fit existing networks, according to a source among electronics suppliers. Nevertheless, the mass transition of operators to "third echelon" stations may lead to failures in communication networks and increased costs for equipment repair, Alexey Boyko, an analyst of the specialized telegram channel Abloud62, warned.
Waarom zou Huawei niet aan ze leveren? Zijn ze bang dat men in het Westen dan helemaal niks meer van ze moet hebben?quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
En de reis naar de vorige eeuw gaat onverdroten voort.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457
Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
Postduiven ftwquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
En de reis naar de vorige eeuw gaat onverdroten voort.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700428404175122457
Overigens, als je het moet hebben van de partijen die goedkope kopieen van huawei leveren, die op hun beurt alleen maar goedkope kopieen leveren van ericsson, nokia, dan zie ik het slecht in.
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien wil zijn grote vriend Alex Jones dat huis wel overnemen voor een vriendenprijsje:
[ twitter ]
En het word halverwege het interview alleen maar erger, maar ik begrijp dat je na een aantal minuten afgehaakt bent.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
Bedankt, nu hoef ik niet meer te kijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar minuten gekeken, maar die Alex Jones is echt helemaal van het padje af.
Dat is ie al een paar jaarquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sommige geloven nog heilig in wat die man uitkraamt:quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[twitter]https://twitter.com/TheRightMelissa/status/1692705115361161587[/twitter]
Gaat het circus weer beginnen?
De just-stop-oil klimaatklevers krijgen hier een subtiel stijfje van.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:27 schreef 3rr0r het volgende:
Door dit soort acties schiet men een volgende keer liever dood denk ik. Even later nemen ze de volgende uit het hol toch wel gevangen. Je moet het maar vertrouwen..
[ twitter ]
Ja dat was ook smerig en die naaide z'n Russische maten die wel zich gewoon normaal overgaven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:45 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Flikken ze vaker, ik herinner me van minstens 1 jaar terug hoe ze zich overgaven en plots toch ook weer niet (1 van hun begon plots te schieten geloof ik). Wat vlak na dat moment gebeurde gebruikte Rusland om te laten zien van kijk nou, Oekraners zijn losgeslagen en vermoorden onze soldaten zomaar terwijl ze zich overgeven.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-oorlog-in-oekrainequote:G20-leiders komen tot gezamenlijke verklaring met compromis over oorlog in Oekrane
Europese landen, veelal trouwe bondgenoten van Oekrane, wilden dat de G20 zich gezamenlijk in harde bewoordingen uitsprak over de Russische invasie. Rusland en China wilden dat er berhaupt niet gerept zou worden over de oorlog. Inmiddels is er een tekst opgesteld waar alle G20-leiders zich min of meer in kunnen vinden.
'Niets om trots op te zijn'
Zonder dat Rusland in de verklaring wordt genoemd, stellen de G20-leiders dat men zich dient te houden aan het handvest van de Verenigde Naties, en zich moet onthouden van geweld of het dreigen daarmee om territorium te veroveren. Ook noemen de landen het dreigen met nucleaire wapens of het gebruik daarvan ontoelaatbaar.
Iedereen dient zich volgens de G20 aan het internationaal humanitair recht te houden. Ook zeggen de G20-leiders dat ze gezamenlijk willen laten zien welke negatieve gevolgen de oorlog in Oekrane heeft voor de wereldwijde economie. Ze noemen vreedzame oplossingen van kritiek belang en zeggen constructieve initiatieven voor een "rechtvaardige en houdbare vrede in Oekrane" te verwelkomen.
Oekrane, dat geen lid is van de G20, reageert kritisch. Het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de verklaring "niets om trots op te zijn". "Het is duidelijk dat Oekraense deelname aan de G20-bijeenkomst deelnemers had kunnen helpen om de situatie beter te begrijpen", aldus het ministerie, dat landen die steviger bewoordingen wilden bedankt. Rusland spreekt van een "afgewogen" verhaal.
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.quote:
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugensquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, hij spreekt een aardig deel van de Amerikaanse bevolking aan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die is knettergek, maar hij heeft er wel miljoenen mee opgehaald met al die leugens
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
ALex Jones zegt dat Americans love Poetin , zal hem wel een vette pot opleveren, die Bullshit
[ twitter ]
niet jezelf overgeven?quote:- Knip-
Lol. Die gasten hebben geen originele gedachtes. Gewoon even op twitter kijken wat de wappies zeggen en dan herhaal je precies hetzelfde in je show. Kassa. Precies hetzelfde als Willem Engel, Baudet, Taylor Green, Tucker en vele anderen. Schaamteloos geld verdienen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik ben iemand die Alex Jones goed heeft gevolgd de afgelopen decennia, en kan ik zeggen dat Alex een zogeheten "spast" is. Ieder idee dat bij hem opkomt, hoe mongoloide ook, is meteen waarheid.
Alex zijn perceptie van de werkelijkheid is flinterdun.
Turkije is net als China de lachende derde straks.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
Dit is hoe ze stemmers ophalen om te stemmen. Een busje met luidsprekers rijdt door de straten, en de kloppen bij iedereen aan de deur. Natuurlijk ontbreekt de gewapende soldaat hier niet bij. Jammer dat we niet veel kunnen zien in het filmpje.quote:The temporarily occupied part of the Kherson region is holding elections. One of the ways to get people to vote is driving through neighborhoods with a loud speaker and a rifle, knocking on every door
quote:Right now, Ukraine is under a massive drone attack by the Russians. Explosions are reported in the capital of Ukraine. Updates as always in the comments.
UPD: There are reports of a new group of Shahed drones heading towards Kyiv.
UPD#2: Reports indicate Russian S-300 missile launches along the border of Zaporizhzhia and Dnipro regions.
UPD#3: The Mayor of Kyiv reports debris falling in the Sviatoshynskyi, Shevchenkivskyi, and Podilskyi districts of the capital. All emergency services are en route to the locations.
UPD#4: In one of the districts of Kyiv, debris hit an apartment in a multi-story building, and the homeowners managed to extinguish the fire on their own.
UPD#5: Air defense is operational in Bila Tserkva
UPD#6: Another aerial attack by Russian invaders has been repelled. Thanks to the Air Defense Forces, thanks to everyone supporting our fight against the occupiers. Information on the attack's aftermath will be available tomorrow morning Kiyv time.
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die Azeri's weten ook niet aan welke kant ze staan. Net Turkije. Maar ja, verklaarbaar gezien Rusland om de hoek zit met een land- en een zeegrens.
Niet straks. Nu. Erdogan is een opportunist pur sangquote:Op zondag 10 september 2023 06:27 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Turkije is net als China de lachende derde straks.
quote:A former British army soldier was found dead in a body of water in Ukraine with his hands tied behind his back after he went to the country to fight alongside Ukrainian forces, it has emerged.
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".quote:Op zondag 10 september 2023 09:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Over niet in staat zijn om de realiteit te zien gesproken. Beide landen zien Rusland als historische vijand. Beide landen steunen Oekrane. Maar beide landen hebben te maken met de Russische realiteit aan hun grens, waardoor ze praktische politiek moeten voeren.
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.quote:Op zondag 10 september 2023 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Azerbeidzjan gaat alleen wel iets verder dan praktische politiek en Turkije ook. Voorbeeld: energiedeals die Azerbeidzjan met Rusland heeft ( https://eurasianet.org/az(...)questions-for-europe ). Turkije dat geen sancties oplegt en als 3rd party dingen verkoopt aan Rusland terwijl ze ook Oekrane wat shit geven. Het komt eerder aan op "van beide walletjes eten".
Turkije had ook net als Europa naar andere olie- en gasleveranciers kunnen gaan zoeken.
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.quote:Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.
En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Vandaar ook mijn sidenote.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Uhhhh, hier heeft hij toch zelf voor gekozen?quote:Op zondag 10 september 2023 09:35 schreef Barbusse het volgende:
Weer een Britse soldaat die vocht als vrijwilliger gedood
En dit klinkt niet alsof hij in een vuurgevecht met de vijand is gesneuveld:
[..]
Noeks en de collectieve herinnering (van zowel de Russen als het westen) aan de Sovjetunie.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een armetierige regionale speler. De enige reden waarom ze soms voor supermacht gehouden worden is omdat ze noeks hebben doen uitschijnen alsof ze daarmee lukraak gaan strooien wanneer je ze in de weg zit.
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je een echt inzicht wilt krijgen in de wereld van huurlingen dan moet je dit boek eens lezen.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhhh, hier heeft hij toch zelf voor gekozen?
Op bijna geen enkele kwestie. Poetin is in principe weinig meer dan het sletje van Xi.quote:Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.
Het toont eens te meer de misdadige aard van het collectieve Russische volk aan. Collectief in de zin van; de individuele Rus is in staat om gedrag te vertonen waarmee hij/zij sympathie zal opwekken bij niet-Russen, maar als volk en cultuur is het vooral barbaars gedrag wat de klok slaat.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Handen op de rug gebonden zelf voor gekozen ja? Ok.quote:Op zondag 10 september 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
Braziliaanse president Lula: Poetin welkom in Brazili
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71951294
De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.
"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.quote:Op zondag 10 september 2023 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rusland kan meer invloed uitoefenen dan de EU op veel kwesties.
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.quote:Op zondag 10 september 2023 11:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is hij bang dat ze anders geen kunstmest meer krijgen van Rusland en Rusland hun vlees niet meer afneemt?
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.quote:Op zondag 10 september 2023 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk meer van de ene despoot verdedigt de andere despoot tegen het kwade westen.
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion actquote:Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
quote:Op zondag 10 september 2023 11:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is absolute flauwekul. Nog niet misschien, is een hele andere orde van grootte.
De EU is geen militaire supermacht. Maar Rusland heeft nu iedereen laten zien dat ook niet te zijn. Rusland is een economische dwerg met een economie ter grootte van die van Spanje. Qua regelgeving is er eigenlijk gewoon niks. De EU is, beetje afhankelijk van je meetmethode, de grootste markt ter wereld. Daarnaast wordt EU regelgeving in behoorlijk wat gebieden gewoon overgenomen en zijn standaarden en regulatie van de EU defacto wereldstandaard. Omdat ze de strengste zijn, fatsoenlijk zijn uitgewerkt, en je de Europese markt niet zomaar achterwege kunt laten.
De EU is, gelukkig, ongelofelijk machtig. Rusland niet, die hebben vooral veel dennenbomen.
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.quote:Op zondag 10 september 2023 11:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Even ter herinnering wat de Amerikanen vinden van de icc. The Hague invasion actnee de Amerikanen zijn geen lieverdjes. Ze zijn net zulke aasgieren als de Russen wanneer het hun uitkomt
![]()
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
Dat is wel opmerkelijk voor de grootste sojabonen-exporteur ter wereld.quote:Op zondag 10 september 2023 11:58 schreef J.B. het volgende:
Brazili heeft gewoonweg andere prioriteiten, ze hebben de Russische kunstmest nodig omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking honger lijdt:
Why the UN added Brazil to the Hunger Map once again
https://globalvoices.org/(...)nger-map-once-again/
Tegelijkertijd zeurt het westen wel als er teveel Amazone wordt afgebrand, ondanks dat dat voor een groot deel wordt gebruikt om meer landbouwareaal te creren. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Wellicht zou de situatie anders zijn als het westen voldoende kunstmest zou kunnen leveren, maar alleen de VS (en wellicht Australi) hebben ze de benodigde grondstoffen om dat te kunnen produceren.
Misschien dat er op de route van zijn vliegtuig ergens nog een BUK installatie stof ligt te happenquote:Op zondag 10 september 2023 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
Lula kan wel dom lullen over niet arresteren, maar als Brazili nog maar iets van een rechtstaat heeft kan met een kort geding de arrestatie toch zo afgedwongen worden?
Misschien is het wel een gouden zet van Lula....
Kom maar plofkopje, maak je geen zorgen hoor, ik arresteer je echt niet hoor!!
Maar ik vrees van niet....🤢🤮
Hear hearquote:Op zondag 10 september 2023 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het zijn wel onze aasgieren. Amerika is een extensie van de Hollandse Gouden Eeuw, outsoucing van defensie in optima forma.
Zeker. Noord-Korea speelde dit spelletje ook: dan weer met Amerika heulen, dan weer China, dan weer met de Sovjet-Unie.quote:Op zondag 10 september 2023 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zag dit ook al tijdens de Koude Oorlog. Je hebt twee, inmiddels drie, supermachten (waarbij je nog stevig kunt bediscussiren of je Rusland wel zo kunt noemen natuurlijk) die proberen invloed te vergaren in de wereld. Genoeg landen die niet overtuigd pro-Westers zijn en die gaan gewoon voor zuiver eigen gewin banden onderhouden met zowel Rusland en China als het Westen.
En da's niet zo gek natuurlijk, gezien vanuit die onafhankelijke landen. Want waarom zou je geen goedkope energie uit Rusland accepteren als je een ontwikkelingsland draaiende moet houden.
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.quote:Op zondag 10 september 2023 12:20 schreef Richestorags het volgende:
Maar kennelijk vindt Slayage dat gek als ik dat opmerk.
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.quote:Op zondag 10 september 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij stelt dat Azerbaijan en Turkije niet weten wie ze in deze casus zij moeten steunen. Wat feitelijk onzin is.
Dat je de economische banden niet verbreekt impliceert niet dat je Rusland steunt.quote:Op zondag 10 september 2023 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dat is geen feitelijke onzin. Ze steunen namelijk beide partijen en gaan daarin soms verder dan strikt noodzakelijk.
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
De Russische president Poetin is welkom op de volgende G20-top in Rio de Janeiro, volgend jaar. Dat heeft de Braziliaanse president Lula da Silva gisteren gezegd op de G20-bijeenkomst in Delhi. Poetin zal in Brazili niet worden gearresteerd. Lula zei ook dat hij zelf van plan is een bijeenkomst van het BRICS-blok bij te wonen die in Rusland gepland staat, voorafgaand aan de top in Rio.
"Ik geloof dat Poetin gewoon naar Brazili kan komen", zei Lula. "Zolang ik president van Brazili ben en hij komt naar Brazili, is het onmogelijk is dat hij gearresteerd zal worden." Het Internationaal Strafhof (ICC) vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen Poetin wegens de deportatie van honderden kinderen uit Oekrane. De uitspraken van Lula zijn opmerkelijk, omdat Brazili lid is van het ICC en daarom verplicht is om Poetin aan te houden zodra hij voet aan grond zet in het land.
In feite zegt hij dat hij een dictator is die ook gaat over de rechterlijke macht. Jammer dat in de 'global south' alleen barbaren zitten.quote:Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Aether het volgende:
Dat zou toch vervelend zijnquote:Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".
Meer dan daar waar hij kan komen met z'n prive trein zit er niet in.
juist nee dat gaat ie echt niet doen , hij is nog een grotere broekepoepert dan Kim il Unquote:Op zondag 10 september 2023 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin gaat nooit naar brazilie. Dat is zo ver vliegen, over oceanen waar niemand of anderen controle over hebben, fighter escorts redden die afstand niet, en geen vriendelijke landen om tussentijds te tanken, dan smeek je praktisch of de CIA niet ff een F-22 stuurt met alle transponders uit, over geverfd staartnummer, en krijgt hij zomaar een "ongeluk".
Meer dan daar waar hij kan komen met z'n prive trein zit er niet in.
De VS is geen lid van het ICC en heeft daar dus niks mee te maken. Brazili is het wel, dus hebben die zich gewoon aan de gemaakte afspraken te houden. En als Lula dat niet wil stapt hij er maar weer uit.quote:Op zondag 10 september 2023 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lula is natuurlijk wel corrupt maar geen despoot. Er zit meer de gedachte achter van een tegen de Westerse instituties rebellerende Global South. Daar hebben ze overigens geen ongelijk in gezien de Amerikaanse positie jegens het ICC.
Ik vind het van absoluut laag nivo om Musk zonder wederhoor direct af te schilderen als Ruskienazi.quote:
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.quote:Op zondag 10 september 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
Denken dat omdat hij zakelijk dan links of rechts wat successen heeft, en dat daarom hij niet verkeerd kan doen, en de zon natuurlijk uit z'n reet schijnt is pas IQ loos gebrabbel.
Er zal je ontgaan zijn dat die gast gewoon liegt. En al de adorerende sycophants vreten z'n leugens gewoon op. "het is niet zo, want elmo zegt het!"quote:Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.
Nou mooi, hij heeft heel wat dode Oekrainse kinderen op zijn geweten doordat hij een aanval op de kruisrakettenlanceerders heeft gefrustreerd.quote:Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opkijken of adoreren is wat anders. Tuurlijk is het weer zo’n narcistische US bigtech jongen.
Maar gewoon zoals die nu wordt afgeschilderd. Die man is zijn leven zo niet zeker.
Gevaarlijk Mongolen gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |