SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon een aanslag op democratie!quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.
[ twitter ]
quote:Volodymyr Zelensky: Ukraine's steps in the counteroffensive are probably faster than new sanctions packages today.
Nee, dat ze decht het westen willen aanvallen. maar ben het eens met je opmerking.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo van ze doen net alsof ze Oekrane zijn binnengevallen?
Hij speelde ook vertrouwelijke berichten door.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Musk 'weigerde verzoek Oekrane' om satellieten in te zetten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71921246
Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.
Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
US likely to send long-range ATACMS missiles to Ukraine for the first time
https://abcnews.go.com/Po(...)e/story?id=103031722
quote:A surprising discovery could also ease the administration's choice to send the weapons: The U.S. has found it has more ATACMS in its inventory than originally assessed, the two officials told ABC News.
Hij is vervangen voor de geblurde versie zie ik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
die oplossing is er gewoon graan door laten uit oekraine!!!!
Dus er is geen reden om rusland hun zin te geven Iedere debiel zou toch kunnen zien, dat rusland puur oekraine uit de markt wil houden om meer macht naar zich toe te trekken......
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
İnderdaad dit is al zo vaak aangekondigd.quote:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen wordenquote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
Ik hoop echt dat ze (US en bondgenoten) voet bij stuk houden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
Erdo gaat het wel even regelen voor z'n grote vriend
[ twitter ]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:40 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalkenquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken
Die worden makkelijk gejammed zoals je bij al die andere dingen ook ziet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden
plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Dat is een mooie spin, maar de biografie zei iets heel anders, namelijk dat hij de satellieten uit had gezet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.
Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
Die frantic calls krijg je niet als het systeem werkt maar ze buiten bereik varen.quote:Throughout the evening and into the night, he personally took charge of the situation. Allowing the use of Starlink for the attack, he concluded, could be a disaster for the world. So he secretly told his engineers to turn off coverage within 100 kilometers of the Crimean coast. As a result, when the Ukrainian drone subs got near the Russian fleet in Sevastopol, they lost connectivity and washed ashore harmlessly.
When the Ukrainian military noticed that Starlink was disabled in and around Crimea, Musk got frantic calls and texts asking him to turn the coverage back on. […]
Musk replied that the design of the drones was impressive, but he refused to turn the coverage for Crimea back on, arguing that Ukraine "is now going too far and inviting strategic defeat."
Ehmmm,quote:
Mwa.... dan heeft Oekrane in totaal meer dan alleen maar Himars, shadow storm en scalp raketjes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
Elon Musk is het grootste gevaar momenteel, haal die vent neer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:
Het gaat ook gewoon om aantallen, zoveel storm shadows en scalps hebben ze niet. 100 ofzo maar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
3 lettergrepen gaat wat snellerquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
CODMW2 PRST LVL50 hierquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
Atjerie, je hebt een R te veel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen,
13 HrstPel 11 AfdRA.quote:
Waarom moeten het perse Westerse verzekeringsmaatschappijen zijn? Hebben Rusland niet hun eigen verzekeringsmaatschappijen die de stok over kunnen nemen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Beter teveel dan te weinigquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atjerie, je hebt een R te veel.
Dit is de enige juiste intepretatie. Maar veel landen die "bemiddelen" zijn geen onderhandelingspartner.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
Ik dacht altijd dat dat was omdat het van die boeren waren die geen fatsoenlijk NL spraken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.
Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Scherpquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
quote:Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
Time Fused is niet mogelijk met de Gepard/PRTL/Cheetah aangezien dat systeem geen mogelijkheid heeft ingebouwd om de munitie te programmeren op tijd. Proximity Fuse is wel mogelijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:29 schreef Ulx het volgende:
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.
Niet als je het mee moet slepen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Beter teveel dan te weinig
GPS is geen optie aangezien dat van voor tot achter wordt verstoord.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden
plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Mag ook...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef ExTec het volgende:
Dat noemen we 'wolfraam', is mij in deze topic vertelt
Hier 1 van beide bloedgroepen, toen ik nog bij de veld zat was het idd "atjerie" daarna werd het gewoon lua...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
Met heel veel geluk icm iets als een queing device lukt je dat maar is geen realistische oplossing. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een luchtdoel op te sporen met het blote oog om vervolgens een lock op te bouwen met je manpad. Dat is met reguliere fighters al moeilijk genoeg laat staan een CM die een flink stuk kleiner is, en een stuk minder hitte genereert.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Legerleven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Na de zoveelste keer je LARO verven of je shelter schoonspuiten heb je het daar wel mee gehad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebbenquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
Commandant wachten en opletten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben
Ach Gert, doe maar wat
-![]()
Misschien kunnen ze wat olie van de EU kopen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmm,
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.
Ze vragen ze niet voor niets h.
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
quote:Vote Fraud Reported as Russian Local, Regional Elections Get Underway
Reports of widespread voting irregularities have marred the first day of Russia's local and regional elections, the independent election watchdog Golos reported Friday.
Elections are taking place on Sept. 8-10 in 49 Russian regions, as well as annexed Crimea and the four Ukrainian regions that Moscow claims to have annexed, with Kremlin-backed candidates mostly expected to clinch easy wins.
Golos said it had already received close to 600 complaints of violations as of Friday afternoon.
Threats of violence, vote buying and barring people from casting their ballots were among the most common complaints, according to Golos’ tally.
Other instances of reported fraud include ballot stuffing and so-called “carousel voting,” when a voter casts multiple ballots by traveling between different polling stations.
quote:Before polls opened on Friday, the watchdog said it had received 734 complaints, with abuse of power, campaign rules violations, coercion and vote buying leading all forms of violations.
Goh, wie had dat nou verwacht.quote:Last month, a Russian court placed Golos’ co-chair Grigory Melkonyants in pre-trial detention on charges of running an “undesirable” organization. He faces up to six years imprisonment if found guilty.
Golos itself has not been officially recognized as an “undesirable” organization, but its various legal entities have been added to the Russian Justice Ministry’s list of “foreign agents” in 2013, 2015 and 2021 for a range of infractions.
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
İnderdaad voor de ideologie laten ze met alle plezier vele miljoenen sterven. Zie holodomorquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.
Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
Natuurlijk kunnen ze dat. Ze kunnen bases op 700 kilometer afstand raken. Twee keer de maximale afstand die ATACMS kan vliegen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.
Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
Tja, de Russen hebben ze aan de grens van NAVO landen staan.quote:
quote:Na Groot-Brittanni sturen de VS nu ook uraniummunitie naar Oekrane. Logischerwijs is dit de enige manier waarop de levering van de Abrams-tanks zinvol is.
Volgens de Russische ambassade in Washington heeft het Kremlin de geplande Amerikaanse levering van uraniummunitie aan Oekrane scherp veroordeeld.
"Dit is heel slecht nieuws", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov volgens persbureau Interfax.
Het gebruik van dergelijke munitie zal leiden tot een toename van de incidentie van kanker en andere ziekten, zei hij.
Dat blijkt volgens hem uit gegevens na het gebruik van uraniummunitie in Joegoslavi.
Dat staat in het artikel. Dat heb je toch wel gelezen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing?[ twitter ]
Valt wel mee. De soldaten in een met DU doorboorde tank krijgen dat waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren
Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |