abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 september 2023 @ 23:07:31 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210574506
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 september 2023 @ 23:33:03 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210574704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
Dat is wel balen. Hopelijk hebben ze nog ergens de uitslag van de komende verkiezingen liggen.

[ twitter ]
Dat is gewoon een aanslag op democratie! :o :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210574716
Misschien moet Oekrane een heleboel onafhankelijke waarnemers in groene pakken sturen
pi_210574719
Dubbel
pi_210574910
quote:
Volodymyr Zelensky: Ukraine's steps in the counteroffensive are probably faster than new sanctions packages today.
_O- _O_

https://www.president.gov(...)-shvidshi-nizh-85485

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 23:57:44 ]
pi_210574975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zo van ze doen net alsof ze Oekrane zijn binnengevallen?
Nee, dat ze decht het westen willen aanvallen. maar ben het eens met je opmerking.
pi_210575011
Een hoer had zich een keer laten neuken door een varken. 9 maanden later was Poetin geboren.
pi_210575202
Armeense ambassadeur op het matje geroepen door Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71916269

De Armeense ambassadeur in Rusland, Vagharshak Harutyunyan, is door het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken opgeroepen om "onjuistheden" tegen te spreken. Daarmee doelt Rusland onder meer op kritische uitspraken van een Armeens parlementslid over een woordvoerder van het Russische ministerie. Het ministerie rept bovendien over "onvriendelijke zetten" van Armeni, zoals toenemende samenwerking met de Verenigde Staten en de humanitaire hulp die het land biedt aan Oekrane.

Eerder deze week kondigde Armeni al aan militaire oefeningen te plannen met de Verenigde Staten, een duidelijk gevolg van de spanningen die al langer spelen tussen Rusland en Armeni.

Na de oorlog met Azerbeidzjan in 2020 was afgesproken dat Rusland vredesonderhandelingen tussen Armeni en Azerbeidzjan zou begeleiden. Rusland zou zich onder meer ontfermen over de toegang tot de regio Nagorno-Karabach, waar het conflict om draaide. Sinds afgelopen december wordt de toegang echter geblokkeerd door Azerbeidzjan en grijpt Rusland niet in, zoals wel was afgesproken. De blokkade veroorzaakt voedseltekorten in Nagorno-Karabach.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210575204
Musk 'weigerde verzoek Oekrane' om satellieten in te zetten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71921246

Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.

Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
pi_210575216
US likely to send long-range ATACMS missiles to Ukraine for the first time
https://abcnews.go.com/Po(...)e/story?id=103031722
pi_210575232
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 01:07 schreef Aether het volgende:

Elon Musk zegt op zijn platform X, voorheen bekend als Twitter, dat hij vorig jaar een verzoek van Oekrane geweigerd heeft om zijn satellietnetwerk in te zetten voor een aanval op de door Rusland bezette Krim. Hij reageerde onder een bericht van CNN waarin werd geschreven dat Musk dat netwerk, Starlink, uitschakelde om Oekrane te dwarsbomen.

Musk zegt dat hij niet instemde met het Oekraense verzoek "omdat SpaceX dan duidelijk medeplichtig zou zijn aan een oorlogsdaad en aan escalatie van het conflict". Wanneer en hoe Musk het verzoek van Oekrane precies gekregen heeft, schrijft hij niet.
Hij speelde ook vertrouwelijke berichten door.
Elon Musk gave biographer top Ukrainian official’s confidential messages without permission
https://archive.ph/FmAbA

twitter
  zaterdag 9 september 2023 @ 01:39:20 #13
pi_210575285
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 01:10 schreef Aether het volgende:
quote:
A surprising discovery could also ease the administration's choice to send the weapons: The U.S. has found it has more ATACMS in its inventory than originally assessed, the two officials told ABC News.
:D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:05:56 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210575869

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210575912
Zijdelings gerelateerd aan de oorlog, maar er zijn vandaag dus lokale verkiezingen cq loterij in Rusland...en over dit absurdisme staat een aardig artikel in de Volkskrant.

Uiteraard alln beschikbaar voor wie een abonnement op de Volkskrant heeft 🙃:

https://www.volkskrant.nl(...)he-loterij~b3a5abec/
pi_210576259
Nieuwe Russische schoolboeken.

pi_210576826
twitter
pi_210576850
Japan's Foreign Minister Hayashi visits Ukraine to discuss reconstruction
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20230909_12/
pi_210576885
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:05 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:37:26 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210576941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Blijkbaar verwijderd, wat stond hier?
Hij is vervangen voor de geblurde versie zie ik.

twitter

Hier eentje van t oplaten van de vlag :D
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210576964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die oplossing is er gewoon graan door laten uit oekraine!!!!

Dus er is geen reden om rusland hun zin te geven Iedere debiel zou toch kunnen zien, dat rusland puur oekraine uit de markt wil houden om meer macht naar zich toe te trekken......
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210577040
quote:
Eerst zien dan geloven.
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:47:39 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210577065
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven.
Zo zit ik er ook in anno nu.
&lt;signature here&gt;.
pi_210577152
Erdo gaat het wel even regelen voor z'n grote vriend

twitter
pi_210577233
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven.
İnderdaad dit is al zo vaak aangekondigd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:04:22 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210577276
quote:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden

plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210577284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:55 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Ik hoop echt dat ze (US en bondgenoten) voet bij stuk houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:06:13 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:20:50 #28
3928 Ulx
pi_210577465
quote:

[ twitter ]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:22:28 #29
3928 Ulx
pi_210577494
quote:
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:26:55 #30
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210577537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:40 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Gewoon doorlaten is graan op de bodem van de Zwarte Zee. Weet niet of dat is wat je wilt?
Ach welnee, Rusland gaat echt geen graanschepen zinken.

Voor het geval dat kun je ze onder Amerikaanse vlag laten varen ofzo.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:45:40 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210577718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan zal de TAURUS binnenkort ook wel verschijnen.
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_210577820
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij was Rusland uit SWIFT schoppen een initiatief van de EU. Dus of de VN (als je BILD moet geloven) of Turkije daarover iets te zeggen hebben lijkt me zeer de vraag.
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:02 #33
3928 Ulx
pi_210577859
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Of het is net als inzake tanks, dat de VS zegt dat ze ze gaan leveren, en DE dus overstag gaat, en de VS daarna tot in het oneindige gaat slowwalken ;)
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
pi_210577976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die worden makkelijk gejammed zoals je bij al die andere dingen ook ziet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:08:08 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_210578006
quote:

Dat is een mooie spin, maar de biografie zei iets heel anders, namelijk dat hij de satellieten uit had gezet.
twitter

(Tekst voor mensen zonder X)
quote:
Throughout the evening and into the night, he personally took charge of the situation. Allowing the use of Starlink for the attack, he concluded, could be a disaster for the world. So he secretly told his engineers to turn off coverage within 100 kilometers of the Crimean coast. As a result, when the Ukrainian drone subs got near the Russian fleet in Sevastopol, they lost connectivity and washed ashore harmlessly.

When the Ukrainian military noticed that Starlink was disabled in and around Crimea, Musk got frantic calls and texts asking him to turn the coverage back on. […]

Musk replied that the design of the drones was impressive, but he refused to turn the coverage for Crimea back on, arguing that Ukraine "is now going too far and inviting strategic defeat."
Die frantic calls krijg je niet als het systeem werkt maar ze buiten bereik varen.

En nog wel geadviseerd door die extreemrechtse grifter Cheong

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:12:05 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578063
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
Ik zie weinig nut voor ATACMS
Ehmmm,

ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,

Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.

Ze vragen ze niet voor niets h.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578185
quote:

[..]
Die hele discussie is vooral voor de bhne. Ik zie weinig nut voor ATACMS en TAURUS heeft alleen maar het voordeel ten opzichte van Stormshadow/SCALP dat die na de eerste explosie kan detecteren of hij in een lege ruimte zit en daarop de explosie van de hoofdlading kan timen. Daardoor heeft TAURUS iets meer effect tegen bruggen.
Mwa.... dan heeft Oekrane in totaal meer dan alleen maar Himars, shadow storm en scalp raketjes.

Is slim.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:30:19 #38
28033 Pek
je moet wat
pi_210578272
quote:

Elon Musk is het grootste gevaar momenteel, haal die vent neer. :(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_210578321
quote:

[..]
Het gaat ook gewoon om aantallen, zoveel storm shadows en scalps hebben ze niet. 100 ofzo maar.
pi_210578416
pi_210578577
Rusland blijft bij eisen voor hervatten graandeal
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71932247

Een nieuwe graandeal tussen Oekrane en Rusland lijkt voorlopig niet ophanden. Het Kremlin houdt vast aan de gestelde eisen, laat een woordvoerder van president Poetin weten. "Onze voorwaarden zijn bekend en vereisen geen interpretatie."

De Russische landbouwexport van onder meer voedsel wordt door het Westen niet belast met sancties, maar het betalingsverkeer en de logistiek worden dat wel. Poetin vindt dat de Russische handel door die sancties ernstig wordt belemmerd. Hij wil dat het Westen de sancties opheft voordat er over een nieuwe graandeal wordt gesproken.
pi_210578593
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie :D

Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie :D
pi_210578702
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie :D

Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie :D
3 lettergrepen gaat wat sneller
pi_210578728
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
pi_210578730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
3 lettergrepen gaat wat sneller
Valt nog mee dat ze er geen afkorting voor gebruiken, militairen zijn daar dol op :D
pi_210578744
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
CODMW2 PRST LVL50 hier :7
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:25:56 #47
pi_210578756
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen,
Atjerie, je hebt een R te veel.
pi_210578768
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:59 #49
pi_210578771
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
13 HrstPel 11 AfdRA.
pi_210578790
quote:

[ twitter ]
Waarom moeten het perse Westerse verzekeringsmaatschappijen zijn? Hebben Rusland niet hun eigen verzekeringsmaatschappijen die de stok over kunnen nemen?
pi_210578791
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Atjerie, je hebt een R te veel.
Beter teveel dan te weinig *O*
pi_210578803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
Dit is de enige juiste intepretatie. Maar veel landen die "bemiddelen" zijn geen onderhandelingspartner.

rusland eist: aan europa /VS / Navo over oekraine.

europ / Vs / Navo zeggen jullie eis met je bespreken met oekraine, wij gaan niet met jou rusland afspraken maken over een ander land.

Rusland valt oekraine aan, want eis aan europa / VS / Navo / het westen.

Het westen zegt Rusland niet okay, jij doet niet meer mee met de voordelen die wij opgebouwd hebben. als je stopt met agressie dan kun je weer mee doen.

Oekraine hey wie wil mij helpen.... Wij zeiden toch neutraal te zijn (dus met beide fronten goede relaties en niet alleen met rusland).

Het westen okay hier heb je wapens en wij trainen jullie wel. Maar het is jullie keus.

Rusland: dit is escaleren, de oorlog / operatie wordt alleen meer uitgerekt zo.

Rusland: hey wij willen een graandeal, en geen sancties meer, anders laten we geen graan meer door en dan verhongeren jullie allemaal (wijst naar afrika), oh ja ik kan alles wel leveren (wat blijk baar dus niet lukt, anders had rusland geen enkele reden voor een graandeal).

Turkije, India, China VN: oh ja, nou rusland wij geven wel je eisen door hoor. Ja goed rusland wil graag weer mee spelen (met zijn eigen spelregels) met westerse spelletjes, dan mag de graan deal weer door gaan.

In dit alles telkens hoe het gaat. Poetin wil overleggen met biden over wie wel of niet lid mag worden van de Navo of eu. poetin overlegt met turkije over opheffen van een graanblokkade, met als voorwaarde dat Het westen iets moet doen.

In geen van deze zaken benaderd rusland oekraine, dit geeft heel sterk aan hoe ver rusland staat van een serieuze oplossing of diplomatieke verhouding met Oekraine.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:29:46 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578809
quote:

Ik dacht altijd dat dat was omdat het van die boeren waren die geen fatsoenlijk NL spraken.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578824
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.

Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:34:56 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210578882
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.

Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
&lt;signature here&gt;.
pi_210578919
quote:

Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210578941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
Scherp ^O^
En de pijlen ook.
pi_210578977
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:29 schreef Ulx het volgende:
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.
Time Fused is niet mogelijk met de Gepard/PRTL/Cheetah aangezien dat systeem geen mogelijkheid heeft ingebouwd om de munitie te programmeren op tijd. Proximity Fuse is wel mogelijk.

En nee, enkel schot is geen optie tegen luchtdoelen. Het syteem rekent adhv de vluchtgegevens van het doel zelf uit wat de meest ideale vuurstootlengte is icm een bepaalde soort munitie. Bij de CA1 (de oude PRTL) kon dat varieren tussen 0.8, 1.2 en 2 seconden. Je kon dat ook handmatig afdwingen (kort, verkort, normaal) als je bv. niet zo ruim meer in je munitie zit of vanwege een noodprocedure. Ook bestaat er de mogelijkheid om enkel schot te schieten maar dat wordt alleen gebruikt bij het vuren op gronddoelen.

Als ze trouwens de meest potente munitie verschieten de FAPDS die het grootste bereik heeft (ongeveer 4800 meter) daar zit geen prox danwel een springlading in. Dat is gewoon een tungsten kern die versplintert bij het treffen.

zaterdag 9 september 2023 @ 13:42:21 #59
pi_210579024
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Beter teveel dan te weinig *O*
Niet als je het mee moet slepen. :P
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:42:38 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:
tungsten
Dat noemen we 'wolfraam', is mij in deze topic vertelt :{w
&lt;signature here&gt;.
pi_210579034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

GPS is geen optie aangezien dat van voor tot achter wordt verstoord.
pi_210579092
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
Hier 1 van beide bloedgroepen, toen ik nog bij de veld zat was het idd "atjerie" daarna werd het gewoon lua... :D
pi_210579140
twitter
pi_210579165
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:

ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Met heel veel geluk icm iets als een queing device lukt je dat maar is geen realistische oplossing. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een luchtdoel op te sporen met het blote oog om vervolgens een lock op te bouwen met je manpad. Dat is met reguliere fighters al moeilijk genoeg laat staan een CM die een flink stuk kleiner is, en een stuk minder hitte genereert.
pi_210579179
quote:
Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:

Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Legerleven.

Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.
pi_210579260
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:

Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen. :D
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:02:03 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen. :D
Na de zoveelste keer je LARO verven of je shelter schoonspuiten heb je het daar wel mee gehad.

Maar opzich is het gewoon logisch. Als er geen oorlog is, heb je niks te doen, anders dan oefenen, wat mondjesmaat gebeurt want kost geld.

Het is niet voor iedereen, maar de mensen die wel die keuze maken mogen we dankbaar zijn, want duidelijk dat we die mensen wel nodig hebben.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:15:40 #70
pi_210579549
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
pi_210579575
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosni en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben :D

Ach Gert, doe maar wat :7
- *O* B:)B
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:01 #72
pi_210579593
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben :D

Ach Gert, doe maar wat :7
- *O* B:)B
Commandant wachten en opletten. :P
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:24:36 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579625
Nog meer goed nieuws.

Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing

Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:25:52 #75
pi_210579638
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.

Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
Misschien kunnen ze wat olie van de EU kopen?
pi_210579701
quote:
Er is ook niks mis met stem advies van gewapende soldaten :P
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 14:35:36 #77
3928 Ulx
pi_210579715
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ehmmm,

Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.

Ze vragen ze niet voor niets h.
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
pi_210579727
twitter
pi_210579778
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.

Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210579788
https://www.themoscowtime(...)-get-underway-a82399
quote:
Vote Fraud Reported as Russian Local, Regional Elections Get Underway

Reports of widespread voting irregularities have marred the first day of Russia's local and regional elections, the independent election watchdog Golos reported Friday.

Elections are taking place on Sept. 8-10 in 49 Russian regions, as well as annexed Crimea and the four Ukrainian regions that Moscow claims to have annexed, with Kremlin-backed candidates mostly expected to clinch easy wins.

Golos said it had already received close to 600 complaints of violations as of Friday afternoon.

Threats of violence, vote buying and barring people from casting their ballots were among the most common complaints, according to Golos’ tally.

Other instances of reported fraud include ballot stuffing and so-called “carousel voting,” when a voter casts multiple ballots by traveling between different polling stations.
quote:
Before polls opened on Friday, the watchdog said it had received 734 complaints, with abuse of power, campaign rules violations, coercion and vote buying leading all forms of violations.
quote:
Last month, a Russian court placed Golos’ co-chair Grigory Melkonyants in pre-trial detention on charges of running an “undesirable” organization. He faces up to six years imprisonment if found guilty.

Golos itself has not been officially recognized as an “undesirable” organization, but its various legal entities have been added to the Russian Justice Ministry’s list of “foreign agents” in 2013, 2015 and 2021 for a range of infractions.
Goh, wie had dat nou verwacht.
pi_210579824
twitter
pi_210579909
Blijft een mooi toestel, de F15 :Y
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:53:39 #83
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.

Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 september 2023 @ 14:55:21 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210579926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.

Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
&lt;signature here&gt;.
pi_210579946
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.

Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
İnderdaad voor de ideologie laten ze met alle plezier vele miljoenen sterven. Zie holodomor :r
-Rabia Al-Basri
pi_210579978
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 15:40:44 #87
3928 Ulx
pi_210580469
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.

Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
Natuurlijk kunnen ze dat. Ze kunnen bases op 700 kilometer afstand raken. Twee keer de maximale afstand die ATACMS kan vliegen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 15:43:12 #88
3928 Ulx
pi_210580488
quote:
Tja, de Russen hebben ze aan de grens van NAVO landen staan.
pi_210580514
quote:
*O* *O* *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210580731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat is er gebeurd dan? Op een mijn gestapt?
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:06:59 #91
323876 michaelmoore
pi_210580790
https://www.telegraaf.nl/(...)momeer-in-de-etalage

100 miljoen voor een huis aan het como meer, en soloslof had er vijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:09:14 #92
323876 michaelmoore
pi_210580816
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren

Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane

quote:
Na Groot-Brittanni sturen de VS nu ook uraniummunitie naar Oekrane. Logischerwijs is dit de enige manier waarop de levering van de Abrams-tanks zinvol is.
Volgens de Russische ambassade in Washington heeft het Kremlin de geplande Amerikaanse levering van uraniummunitie aan Oekrane scherp veroordeeld.

"Dit is heel slecht nieuws", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov volgens persbureau Interfax.

Het gebruik van dergelijke munitie zal leiden tot een toename van de incidentie van kanker en andere ziekten, zei hij.
Dat blijkt volgens hem uit gegevens na het gebruik van uraniummunitie in Joegoslavi.

pi_210580834
How is European defence doing? _O-
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:22:22 #94
323876 michaelmoore
pi_210580947
hij wordt iedere dag gekker, het is tijd dat ze hem ontvoeren en een interview net hem houden in zijn huis aan het Como meer

twitter
pi_210580997
İk heb me totaal niet verdiept in deze dugin figuur. Zag wel eens langskomen dat hij geassocieerd werd met Putin maar ook met Baudet. Dat hij werd beschreven als iemand die zogenaamd de ideoloog van Putin zou zijn. Wat ogenschijnlijk waar is volgens deze guy.
Maar blijkt dus dat een YouTube kanaal dat ik volg het onderwerp ook heeft besproken. Deze presentatie maakt veel dingen duidelijk waarom hij wordt gezien als "het brein van Putin" of waarom de Russen in oekriane de term "satanisten" gebruiken of waarom conservatieven als Baudet hem zo fascinerend vinden.

-Rabia Al-Basri
pi_210581245
@Nebelwerfer stond de Leopard 1A5 nog bij het oorlogsmuseum in Kopenhagen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 17:02:49 #98
3928 Ulx
pi_210581323
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing? _O- [ twitter ]
Dat staat in het artikel. Dat heb je toch wel gelezen?
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 17:03:55 #100
3928 Ulx
pi_210581340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren

Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekrane
[..]

Valt wel mee. De soldaten in een met DU doorboorde tank krijgen dat waarschijnlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')