Beter teveel dan te weinigquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atjerie, je hebt een R te veel.
Dit is de enige juiste intepretatie. Maar veel landen die "bemiddelen" zijn geen onderhandelingspartner.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze er iets over te zeggen hadden, dan was het al geregeld uiteraard ha. Ze proberen druk te zetten op Europa en Amerika. Hen kan Oekraine niet zoveel schelen blijkbaar. Als ze nou onder VN vlag eens die graanstransporten beveiligen dan is er sowieso geen probleem. Allerlei vredesmissies door de jaren heen maar de verspreiding van voedsel over de wereld is niet belangrijk genoeg en moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van agressor Rusland.
Ik dacht altijd dat dat was omdat het van die boeren waren die geen fatsoenlijk NL spraken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger net niet in dienst gehoeven.
Kreeg wel een oproep, naar zat toen nog op school, jaar later werd het opgeschort.
Aan de ene kant was ik daar enorm blij om, want enorme hoogtevrees.
Aan de andere kant vond ik het wel jammer.
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch mooi dat de (ex)militairen artjerie zeggen, en de burger (journalist) artillerie
Jaren terug ooit eens op een open dag van de Landmacht geweest en bij de Pzh2000 demo sprak de commentator ook steevast over artjerie
Scherpquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klinkt als archery, zou het daar uit voortgekomen zijn?
quote:Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
Time Fused is niet mogelijk met de Gepard/PRTL/Cheetah aangezien dat systeem geen mogelijkheid heeft ingebouwd om de munitie te programmeren op tijd. Proximity Fuse is wel mogelijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:29 schreef Ulx het volgende:
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.
Niet als je het mee moet slepen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Beter teveel dan te weinig
GPS is geen optie aangezien dat van voor tot achter wordt verstoord.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
als ze maar GPS guided zijn , zodat bevoorradingstreinen geraakt kunnen worden
plompverloren massas bommen afschieten is niet zinvol
Mag ook...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef ExTec het volgende:
Dat noemen we 'wolfraam', is mij in deze topic vertelt
Hier 1 van beide bloedgroepen, toen ik nog bij de veld zat was het idd "atjerie" daarna werd het gewoon lua...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Treinhomo het volgende:
Oud (DiPli) LUA hier. Wij spraken toch echt over (luchtdoel)artillerie.
Met heel veel geluk icm iets als een queing device lukt je dat maar is geen realistische oplossing. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een luchtdoel op te sporen met het blote oog om vervolgens een lock op te bouwen met je manpad. Dat is met reguliere fighters al moeilijk genoeg laat staan een CM die een flink stuk kleiner is, en een stuk minder hitte genereert.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Legerleven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik wel, net, en het was op zich leuk het meegemaakt te hebben. Je herinnert je alleen de leuke dingen, niet de vervelende. En vervelen, dat doe je heel veel in het leger. Ze hebben niet voor niets het gezegde: geen leger leven dan een leger leven.
Na de zoveelste keer je LARO verven of je shelter schoonspuiten heb je het daar wel mee gehad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb me geen dag verveeld... Ben na mijn dienstplicht dan ook maar blijven hangen.
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebbenquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn dienstplicht bestond uit een half jaar Bosnië en als beroeps had ik gewoon een functie. Dus ik heb me ook niet verveeld.
Commandant wachten en opletten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou ook wat zijn als je als beroeps geen functie zou hebben
Ach Gert, doe maar wat
-![]()
Misschien kunnen ze wat olie van de EU kopen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmm,
ATACMS komt binnen met MACH 2,5-3 ofzo, dat betekent meer dan 1 KM/s, die zie je niet, dus moeilijker door ADA af te vangen, versus een klassieke kruisraket die je met je Eyeball Mark I in de lucht gewoon kan volgen en dus een veel gemakkelijker doel is, want die kun je gewoon met een MANPADS al neerhalen,
Ook is de logistiek, van een vrachtwagen die ergens in de bosjes staat, en daar ff snel uitkomt, stukje rijden, vuur en weer weg, vs een van de paar zeldzame vliegtuigen die omgebouwd zijn om westers spul aan te kunnen, die ergens ver in het westen zal moeten opstijgen, naar de oostkant moet vliegen - veel simpeler.
Ze vragen ze niet voor niets hé.
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws.
Russian farm minister says fuel shortages threaten harvest and sowing
Maar dat land begint dus behoorlijk f*cked up te worden, als je een van s'werelds grootste olie producenten bent, maar ondertussen niet aan domestische vraag kunt voldoen.
quote:Vote Fraud Reported as Russian Local, Regional Elections Get Underway
Reports of widespread voting irregularities have marred the first day of Russia's local and regional elections, the independent election watchdog Golos reported Friday.
Elections are taking place on Sept. 8-10 in 49 Russian regions, as well as annexed Crimea and the four Ukrainian regions that Moscow claims to have annexed, with Kremlin-backed candidates mostly expected to clinch easy wins.
Golos said it had already received close to 600 complaints of violations as of Friday afternoon.
Threats of violence, vote buying and barring people from casting their ballots were among the most common complaints, according to Golos’ tally.
Other instances of reported fraud include ballot stuffing and so-called “carousel voting,” when a voter casts multiple ballots by traveling between different polling stations.
quote:Before polls opened on Friday, the watchdog said it had received 734 complaints, with abuse of power, campaign rules violations, coercion and vote buying leading all forms of violations.
Goh, wie had dat nou verwacht.quote:Last month, a Russian court placed Golos’ co-chair Grigory Melkonyants in pre-trial detention on charges of running an “undesirable” organization. He faces up to six years imprisonment if found guilty.
Golos itself has not been officially recognized as an “undesirable” organization, but its various legal entities have been added to the Russian Justice Ministry’s list of “foreign agents” in 2013, 2015 and 2021 for a range of infractions.
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
ATACMS is geen bunkerbuster. Dus die vergelijking gaat niet op.
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die ene dillema meme net de twee rode knopjes is passend. "Export verbod op brandstof om de oogst te beschermen" of "export brandstof doorzetten om de roebel te verdedigen"
İnderdaad voor de ideologie laten ze met alle plezier vele miljoenen sterven. Zie holodomorquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en bij dat laatste mag je toevoegen: om de oorlogsmachine aan de gang te hebben.
Maar geeft niet hoor. putin laat rustig wat tuva of dagestani verhongeren, zolang de muscovi maar hun broodje kunnen halen.
Natuurlijk kunnen ze dat. Ze kunnen bases op 700 kilometer afstand raken. Twee keer de maximale afstand die ATACMS kan vliegen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Want jij maakt er van dat minder dan een bunkerbuster geen zin heeft.
Maar oekraine heeft met niet-bunkerbuster bombs al ontelbare depot's etc opgeblazen. Dat kunnen ze dan ook, maar vanaf verder weg.
quote:Na Groot-Brittannië sturen de VS nu ook uraniummunitie naar Oekraïne. Logischerwijs is dit de enige manier waarop de levering van de Abrams-tanks zinvol is.
Volgens de Russische ambassade in Washington heeft het Kremlin de geplande Amerikaanse levering van uraniummunitie aan Oekraïne scherp veroordeeld.
"Dit is heel slecht nieuws", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov volgens persbureau Interfax.
Het gebruik van dergelijke munitie zal leiden tot een toename van de incidentie van kanker en andere ziekten, zei hij.
Dat blijkt volgens hem uit gegevens na het gebruik van uraniummunitie in Joegoslavië.
Dat staat in het artikel. Dat heb je toch wel gelezen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Slayage het volgende:
How is European defence doing?[ twitter ]
Valt wel mee. De soldaten in een met DU doorboorde tank krijgen dat waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
Kremlin is niet blij met de verarmd uranium raketten die alle tanks kunnen doorboren en een hell inside creeren
Kremlin veroordeelt VS voor levering uraniummunitie aan Oekraïne
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |