abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:40:20 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210336010
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:40:35 #2
pi_210336012
Suggesties voor een leuke tt zijn welkom
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210336032
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Suggesties voor een leuke tt zijn welkom
Russia VS Oekraine the madness continues.
Lach met een schone bips
pi_210336053
https://en.wikipedia.org/wiki/1999_Russian_apartment_bombings

Leuke start voor al die neppe vredesduiven hier. Al in 1999 vermoorde Poetin honderden Russen om 80.000 Tsjetsjeense burgers te kunnen vermoorden in een hernieuwde oorlog. Dit is een van de tientallen Russische conflicten sinds de val van de muur.

Russische oorlogen stoppen pas als iemand die gekken stopt. En Oekraïne is het enige land dat dat kan zonder kernwapen conflict.
pi_210336094
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niemand is euforisch over de f16's. Die dingen gaan an sich niet de strijd beslechten.
Uiteindelijk beslecht niets de strijd.
Zal duren tot er niemand meer is om het te bedienen.
quote:
Eigenlijk is alleen de himars in dat lijstje een gamechanger geweest, maar dat betekent niet dat de rest geen nut heeft (gehad). Uiteindelijk zul je kapot materieel moeten vervangen en zoals sp3c al zegt droogt de Sovjet/rus voorraad op.
De rus voorraad droogt op?
Gaat het nou eindelijk es waar zijn? Of blijven we onszelf sussen terwijl we zelf door onze munitie heen raken.
Maar hey in de VS stromen de wapen contracten binnen. Kassa kassa voor decennia verzekerd
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210336128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:46 schreef Glazenmaker het volgende:

Leuke start voor al die neppe vredesduiven hier. Al in 1999 vermoorde Poetin honderden Russen om 80.000 Tsjetsjeense burgers te kunnen vermoorden in een hernieuwde oorlog. Dit is een van de tientallen Russische conflicten sinds de val van de muur.

Russische oorlogen stoppen pas als iemand die gekken stopt. En Oekraïne is het enige land dat dat kan zonder kernwapen conflict.
En denk je dan niet met al zijn plannen hij de beste wapens die Rusland heeft nog even voor zichzelf houdt? Het is voor hem makkelijk een stel boerenjongens een gevecht in te sturen met oud materiaal/hooivorken. Die paar doden doen die gek niks. Ik denk serieus dat als het er echt op aan komt Rusland veel beter bevoorraad is dan wij hier in het westen, hij heeft al 20 jaar alles kunnen voorbereiden. Oekraine is misschien een misser omdat hij dacht 'doen we wel ff'. En het enige wat hij verliest zijn kinderen van mensen die hij niet kent.
Lach met een schone bips
pi_210336131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:46 schreef Glazenmaker het volgende:

Neppe vredesduiven :?
Liever voortvechten hé .. kill em all
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210336133
Amerika heeft Rusland deze oorlog laten starten zodat Amerika kan profiteren van nieuwe wapencontracten. Juist. :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
pi_210336143
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerika heeft Rusland deze oorlog laten starten zodat Amerika kan profiteren van nieuwe wapencontracten. Juist. :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Waar lees je dit?
Lach met een schone bips
pi_210336148
Putin gaat heel Europa veroveren. :O :O :O :O :O
pi_210336161
Ik neem die nep vredesduiven opmerking terug. Duiven hebben een lange termijn geheugen en kunnen maanden later nog de weg terugvinden. De neppe vredesduiven vergeten ieder topic weer dat de meeste posters helemaal geen oorlog willen en graag zien dat Rusland vandaag nog terug naar de eigen grens gaat zodat de oorlog voorbij is.
pi_210336162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:56 schreef UncleScorp het volgende:
Putin gaat heel Europa veroveren. :O :O :O :O :O
Nazdrovje B:)B

Geen idee of ik het goed zeg :@
Lach met een schone bips
pi_210336175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik neem die nep vredesduiven opmerking terug. Duiven hebben een lange termijn geheugen en kunnen maanden later nog de weg terugvinden. De neppe vredesduiven vergeten ieder topic weer dat de meeste posters helemaal geen oorlog willen en graag zien dat Rusland vandaag nog terug naar de eigen grens gaat zodat de oorlog voorbij is.
Dus je punt is? Ik geloof dat ik niemand hier een oorlog heb zien propaganderen... Of misschien ben ik blind.
Lach met een schone bips
  Forum Admin zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:02:20 #14
pi_210336196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Uiteindelijk beslecht niets de strijd.
Zal duren tot er niemand meer is om het te bedienen.
[..]
De rus voorraad droogt op?
Gaat het nou eindelijk es waar zijn? Of blijven we onszelf sussen terwijl we zelf door onze munitie heen raken.
Maar hey in de VS stromen de wapen contracten binnen. Kassa kassa voor decennia verzekerd
Nee de voorraad Russische wapens en systemen drogen op voor Oekraïne, die gaan natuurlijk geen nieuwe kunnen kopen. Zeker ammunitie is een probleem.
pi_210336206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En denk je dan niet met al zijn plannen hij de beste wapens die Rusland heeft nog even voor zichzelf houdt? Het is voor hem makkelijk een stel boerenjongens een gevecht in te sturen met oud materiaal/hooivorken. Die paar doden doen die gek niks. Ik denk serieus dat als het er echt op aan komt Rusland veel beter bevoorraad is dan wij hier in het westen, hij heeft al 20 jaar alles kunnen voorbereiden. Oekraine is misschien een misser omdat hij dacht 'doen we wel ff'. En het enige wat hij verliest zijn kinderen van mensen die hij niet kent.
Welke beste wapens? Die 10 rijdende T14 tanks die ze hebben? De super stealth vliegtuigen die ze hebben? Zelfs Nederland heeft meer van die straaljagers dan Rusland. De slecht bewaakte noeks waarvan het nog maar de vraag is hoeveel er nog vliegen? Al in maand 3 waren de nucleaire soldaten in de strijd gegooid als infanterie. We weten dat, omdat er tientallen lijken op een filmpje waren met hun insigne.
pi_210336212
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Neppe vredesduiven :?
Liever voortvechten hé .. kill em all
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede. Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.
Цой жив
pi_210336221
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:59 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dus je punt is? Ik geloof dat ik niemand hier een oorlog heb zien propaganderen... Of misschien ben ik blind.
Het algemeen sentiment is vernietiging/ondergang van Rusland, niet beseffend dat dat dan ook voor ons geldt.
Ach ja so be it
pi_210336225
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:59 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat een zekere oom een loopje met de waarheid neemt.
pi_210336233
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede. Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.
En jij zie post onder jouw post :7
pi_210336244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het algemeen sentiment is vernietiging/ondergang van Rusland, niet beseffend dat dat dan ook voor ons geldt.
Ach ja so be it
Het sentiment is dat de Russische agressie niet beloond mag worden.
Цой жив
pi_210336257
Persoonlijk ben ik blij dat nazi Duitsland de oorlog heeft verloren. Ik geloof zelfs dat ze er zelf beter uit zijn gekomen. Voor de buurlanden was het bestaan van een militair actief Duitsland juist het einde. De nederlaag heeft het Duitse volk en ons niet vernietigd, maar juist ongekende welvaart gebracht.

Ik begrijp dat sommige mensen daar een andere mening over hebben hier.
pi_210336260
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke beste wapens? Die 10 rijdende T14 tanks die ze hebben? De super stealth vliegtuigen die ze hebben? Zelfs Nederland heeft meer van die straaljagers dan Rusland. De slecht bewaakte noeks waarvan het nog maar de vraag is hoeveel er nog vliegen? Al in maand 3 waren de nucleaire soldaten in de strijd gegooid als infanterie. We weten dat, omdat er tientallen lijken op een filmpje waren met hun insigne.
Heel eerlijk, en ik hoop van met heel mijn hart dat jij gelijk hebt. Maar ben serieus bang dat Putin dacht dat Oekraine een easy target was.. En hij echt veel meer militair high end shit achter de hand houdt.

Nogmaals, hoop het echt.
Lach met een schone bips
pi_210336270
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het sentiment is dat de Russische agressie niet beloond mag worden.
Ah ja vooral de russische agressie.
Anderen mogen doen wat ze willen :X
pi_210336292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk ben ik blij dat nazi Duitsland de oorlog heeft verloren. Ik geloof zelfs dat ze er zelf beter uit zijn gekomen. Voor de buurlanden was het bestaan van een militair actief Duitsland juist het einde. De nederlaag heeft het Duitse volk en ons niet vernietigd, maar juist ongekende welvaart gebracht.

Ik begrijp dat sommige mensen daar een andere mening over hebben hier.
jij weet niet wat de geallieerden de duitsers aangedaan hebbn eind van de oorlog
pi_210336293
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ah ja vooral de russische agressie.
Anderen mogen doen wat ze willen :X
Nee hoor. Maar als je bij deze oorlog je ogen sluit voor de Russische agressie, zoals jij doet, ben je echt krankzinnig gestoord.
Цой жив
  Forum Admin zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:14:07 #26
pi_210336304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
jij weet niet wat de geallieerden de duitsers aangedaan hebbn eind van de oorlog
Als je doelt op oa het bombardement van Dresden is de consensus wel dat dat een oorlogsmisdaad was hoor.
pi_210336323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heel eerlijk, en ik hoop van met heel mijn hart dat jij gelijk hebt. Maar ben serieus bang dat Putin dacht dat Oekraine een easy target was.. En hij echt veel meer militair high end shit achter de hand houdt.

Nogmaals, hoop het echt.
Poetin doet een hele hoop gekke dingen en zijn noeks zijn een gigantisch gevaar, maar er is echt 0 kans op een geheim modern wapenarsenaal. Alles wat ze hebben en daadwerkelijk operationeel is, is al gebruikt in Oekraïne.

De hele dag zijn mensen op internet bezig met het napluizen van satellietbeelden en die geheime voorraden wunderwaffens bestaan niet. Het spul wat ze wel hebben laten zien is nooit in serieproductie genomen en de kwaliteitscontrole was kut. Op de propagandabeelden van de su-57 zie je dat ding al vol gaten en kieren zitten die er bij een random f35 niet zijn.
pi_210336373
Vage berichten over hoe eigenlijk de Duitsers slachtoffers waren van die nare geallieerden zonder specifiek te worden kan ik niet zoveel mee. Het zegt voornamelijk wat over de schrijver. Ik ken namelijk maar 1 bruinrechts groepje die daar fan van is.

Bovendien moet ik de eerste nog tegenkomen op fok die normale Russische burgers nog wat wil aandoen na deze oorlog. De genocide plegers moeten wat mij betreft wel voor tribunalen komen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch voor mensen die geboeide burgers door het hoofd schieten en kinderen ontvoeren.

Wellicht dat de standaard van andere mensen lager is.
pi_210336410
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Poetin doet een hele hoop gekke dingen en zijn noeks zijn een gigantisch gevaar, maar er is echt 0 kans op een geheim modern wapenarsenaal. Alles wat ze hebben en daadwerkelijk operationeel is, is al gebruikt in Oekraïne.

De hele dag zijn mensen op internet bezig met het napluizen van satellietbeelden en die geheime voorraden wunderwaffens bestaan niet. Het spul wat ze wel hebben laten zien is nooit in serieproductie genomen en de kwaliteitscontrole was kut. Op de propagandabeelden van de su-57 zie je dat ding al vol gaten en kieren zitten die er bij een random f35 niet zijn.
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.

Hoe sneller deze shitshow stopt hoe beter.
Lach met een schone bips
  VIVA zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:29:43 #30
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210336417
Het is wel vrij duidelijk dat de VS+Europa deze oorlog laten voortduren, de kaarten worden opnieuw geschud op het wereldtoneel en dit met minimale inspanningen van het westen... Never waste a good crisis!
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:33:09 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210336444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.

Hoe sneller deze shitshow stopt hoe beter.
Dat gaat nog jaren duren vrees ik, als het ooit al echt stopt. Ik zie dit ook nog wel eindigen in een soort Korea of Cyprus, waar grenzen lang genoeg statisch zijn dat het de nieuwe realiteit wordt zonder dat er echt vrede wordt gesloten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_210337375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:29 schreef cosmosis het volgende:
Het is wel vrij duidelijk dat de VS+Europa deze oorlog laten voortduren, de kaarten worden opnieuw geschud op het wereldtoneel en dit met minimale inspanningen van het westen... Never waste a good crisis!
De VS doet niet liever dan regelmatig es met de kaarten schudden omdat ze er gerust in zijn dat zij toch de meeste troeven hebben. Deze keer vrees ik echter dat ze hun hand overspeeld hebben.
Europa vernoem ik niet want in het kaartspel zijn zij maar het schoothondje van de VS.
pi_210337420
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Zwoerd het volgende:
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede.
Sure
Ik zeg hier al van in het begin dat dit enkel diplomatiek opgelost kan worden. Dan hadden er nu geen honderd duizenden dode en verminkte oekrainers geweest.
Jullie steunen het verderzetten van de oorlog door het blijven leveren van wapens, wat uiteindelijk een slechtere uitkomst zal opleveren voor oekraine, met massa’s meer slachtoffers.

quote:
Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.
Ja eigenlijk wel. De boute arrogantie van de VS loopt de spuigaten uit. En zoals hierboven gezegd lijkt het erop dat ze hun troeven verspeeld hebben en de kaarten in hun nadeel zullen uitdraaien.
En NATO is gewoon het schoothondje.
En Oekraine is gewoon de stok die de VS gebruikt om Rusland wat tikken te geven, echter lijkt de stok te versplinteren.
pi_210337454
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zelfde voor Zelenski, die dacht wsl ook “we pakken Rusland wel ff”, want ze hadden er zich al 8 jaar op voorbereid. En ome Joe beloofde hem te steunen…what could possibly go wrong?
pi_210337484
Ja hey, het is niet leuk om te verliezen, maar daarom hoef je niet zomaar de boel te verdraaien. Je kan beter accepteren dat je verloren hebt. Ipv dat je zinloos je eigen russen maar blijft opofferen, terwijl je al verloren hebt.
pi_210337502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 06:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sure
Ik zeg hier al van in het begin dat dit enkel diplomatiek opgelost kan worden. Dan hadden er nu geen honderd duizenden dode en verminkte oekrainers geweest.
Jullie steunen het verderzetten van de oorlog door het blijven leveren van wapens, wat uiteindelijk een slechtere uitkomst zal opleveren voor oekraine, met massa’s meer slachtoffers.
[..]
Ja eigenlijk wel. De boute arrogantie van de VS loopt de spuigaten uit. En zoals hierboven gezegd lijkt het erop dat ze hun troeven verspeeld hebben en de kaarten in hun nadeel zullen uitdraaien.
En Oekraine is gewoon de stok die de VS gebruikt om Rusland wat tikken te geven, echter lijkt de stok te versplinteren.
Gaat het wel helemaal lekker met je?

Jij wil graag dat de VS/NATO verliest?

Ten eerste is de NATO niet ingezet, er worden alleen wapensystemen geleverd. En ten tweede Rusland is de agressor, die partij die begonnen is en al jarenlang een soevereine staat aanvalt. In dat proces hebben ze ook nog de MH17 uit de lucht geknald met honderden Nederlanders erin, waaronder collega’s van mij. Nederland kan me niet genoeg militaire steun geven aan Ukraine.

En dan durf jij het op te nemen voor Rusland. Als je het daar zo mee eens bent, koop lekker een enkeltje naar Moskou en kom nooit meer terug.
pi_210337820
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zelfde voor Zelenski, die dacht wsl ook “we pakken Rusland wel ff”, want ze hadden er zich al 8 jaar op voorbereid. En ome Joe beloofde hem te steunen…what could possibly go wrong?
Zelensky is geen oorlog in Rusland gestart, dus je argumentatie klopt niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210337841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 06:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sure
[..]
Nee, die stok versplintert niet.
De VS besteedt rond de 5% van hun militaire budget aan Oekraïne en is geen enkele manschappen verloren in deze strijd..
Ondertussen zit de teller bij Rusland over de 100.000 militaire slachtoffers en gaat de economie steeds meer gebukt onder de kosten van deze oorlog...
pi_210337870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 06:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS doet niet liever dan regelmatig es met de kaarten schudden omdat ze er gerust in zijn dat zij toch de meeste troeven hebben. Deze keer vrees ik echter dat ze hun hand overspeeld hebben.
Europa vernoem ik niet want in het kaartspel zijn zij maar het schoothondje van de VS.
Nee, Rusland heeft dit keer zijn hand overspeeld.

Na 20 x de kaarten in voormalig Sovjet-gebied opnieuw te hebben geschud dmv militair ingrijpen bijt Rusland zijn tanden stuk op Oekraïne.
Het eerste doel om het land op te heffen is niet gelukt, en het tweede doel om de Donbass in te nemen is ook nog steeds niet gelukt.

Gek genoeg roep jij vervolgens op om Rusland dan toch maar zijn zin te geven ..

Ipv dat je Rusland oproept de strijd te staken en te vertrekken.

Alsof je het terecht vindt dat Rusland Oekraïne wil annexeren.
pi_210337888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 00:29 schreef cosmosis het volgende:
Nee, deze oorlog duurt voort omdat Rusland blijft doorgaan.

Die probeert de kaarten opnieuw te schudden.
Dat is ze 20x gelukt. En nu dus niet.
En gek genoeg geef jij kennelijk het westen daar de schuld van.
pi_210337905
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS besteedt rond de 5% van hun militaire budget aan Oekraïne en is geen enkele manschappen verloren in deze strijd..
Ondertussen zit de teller bij Rusland over de 100.000 militaire slachtoffers en gaat de economie steeds meer gebukt onder de kosten van deze oorlog...
De russen krijgen te horen, dat ze het favoriete onderwerp van de VS zijn. Maar de amerikanen denken helemaal nooit meer aan rusland. En dat zit de rus niet lekker.
De VS is vooral bezig met china.
pi_210339294
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.theguardian.c(...)tlefield-deaths-rise
Oekraïne doet het niet veel beter. Ze zijn nu al bejaarden naar de meatgrinder aan het sturen.
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_210339398
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
https://www.theguardian.c(...)tlefield-deaths-rise
Oekraïne doet het niet veel beter. Ze zijn nu al bejaarden naar de meatgrinder aan het sturen.
[ twitter ]
Zou goed kunnen dat dit gewoon vrijwilligers zijn, omdat ze niet willen dat hun kleinkinderen vernietigd worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210339632
twitter
pi_210343383
quote:
Geloof jij nu echt dat Rusland er financieel beter op is geworden sinds de start van de oorlog?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210345310
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geloof jij nu echt dat Rusland er financieel beter op is geworden sinds de start van de oorlog?
Dat staat er toch :+
pi_210351804
quote:

[..]
Dus dit is Russische propaganda?
pi_210351865
quote:

[..]
Als de grondstoffen duurder worden (vooral olie en gas), is dat natuurlijk positief voor Rusland. Daarnaast heeft land gewoon erg veel internationaal georiënteerde zakenmensen met een dubbel paspoort, op hun hebben de maatregelen tot op heden nog geen effect. Misschien ook een aanzet om de maatregelen eens te heroverwegen, is dit de juiste aanpak om de oorlog tot een einde te krijgen? Het lijkt er namelijk op van niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210351883
Ondertussen valt de roebel langzaam uit elkaar. Gaat prima daar inderdaad.
pi_210352235
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2023 10:57 schreef Document1 het volgende:
Ondertussen valt de roebel langzaam uit elkaar. Gaat prima daar inderdaad.
Russen zelf merken daar weinig van, vanwege de grote interne markt, en doordat ze door de sancties zelfs meer op zichzelf zijn aangewezen voor producten.
pi_210352253
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als de grondstoffen duurder worden (vooral olie en gas), is dat natuurlijk positief voor Rusland. Daarnaast heeft land gewoon erg veel internationaal georiënteerde zakenmensen met een dubbel paspoort, op hun hebben de maatregelen tot op heden nog geen effect. Misschien ook een aanzet om de maatregelen eens te heroverwegen, is dit de juiste aanpak om de oorlog tot een einde te krijgen? Het lijkt er namelijk op van niet.
Wat we wel zien is dat de oorlogsindustrie aardig kreupel geraakt is door de sancties.
Rusland vecht de strijd daardoor zoals in de Sovjet tijd, met zware verliezen, terwijl ze niet in staat zijn hun nieuwe doelen te bereiken.
En die doelen zijn al afgeschaald sinds het begin van de oorlog.
pi_210352534
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat we wel zien is dat de oorlogsindustrie aardig kreupel geraakt is door de sancties.
Rusland vecht de strijd daardoor zoals in de Sovjet tijd, met zware verliezen, terwijl ze niet in staat zijn hun nieuwe doelen te bereiken.
En die doelen zijn al afgeschaald sinds het begin van de oorlog.
Volgens mij gaat het met beide partijen op dit moment niet al te best.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210352854
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het met beide partijen op dit moment niet al te best.
Geen idee, veel mensen hebben de illusie dat een oorlog binnen een jaar geslecht is, dat bijvoorbeeld een tegenoffensief door Oekraïne in enkele maanden tijd alles terug veroverd van Rusland.
Dat is natuurlijk erg naïef..

Als je kijkt naar hoe sterk beide landen zouden moeten zijn, dan hoort Oekraïne met 3.0 achter te staan.
Maar op dit moment is het eerder gelijk spel.
Oekraïne presteert dus veel beter dan wat je zou verwachten tegen Rusland.

Rusland slaagt er om verschillende redenen niet in zijn doelen te behalen. Een van die factoren zijn de sancties, die Rusland hinderen in het produceren van technologisch hoogwaardige wapens.
pi_210353051
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee, veel mensen hebben de illusie dat een oorlog binnen een jaar geslecht is, dat bijvoorbeeld een tegenoffensief door Oekraïne in enkele maanden tijd alles terug veroverd van Rusland.
Dat is natuurlijk erg naïef..

Als je kijkt naar hoe sterk beide landen zouden moeten zijn, dan hoort Oekraïne met 3.0 achter te staan.
Maar op dit moment is het eerder gelijk spel.
Oekraïne presteert dus veel beter dan wat je zou verwachten tegen Rusland.

Rusland slaagt er om verschillende redenen niet in zijn doelen te behalen. Een van die factoren zijn de sancties, die Rusland hinderen in het produceren van technologisch hoogwaardige wapens.
Aan welke tijdspanne moeten we denken dan voor deze oorlog?
pi_210354073
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aan welke tijdspanne moeten we denken dan voor deze oorlog?
Sowieso jaren.
Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar is opgelost.
Het is een gevecht van de langste adem.

Rusland is niet een land dat snel opgeeft, heeft een bevolking dat stoïcijns reageert op de repressie van het regime en de gevolgen van de oorlog op de Russische bevolking, en het leven van de Rus is niets waard in de ogen van het regime.
Men spreekt niet voor niets van de meat grinder.
Zolang daar geen kentering in komt duurt de oorlog aan Russische zijde door.

Oekraïne heeft ervaring met de Russen, en dat motiveert ze om kostte wat het kost Rusland verder tegen te houden.
En zolang die wil er bij Oekraïne is gaat de oorlog verder.

Wat je vervolgens vaak als argument hoort is dat we dan maar Oekraïne moeten afsnijden van toegang tot middelen ter verdediging. Zodat Oekraïne zich wel moet overgeven en de oorlog alsnog stopt en Oekraïne 20% van zijn grondgebied kwijt is.
Maar stopt de oorlog dan werkelijk?

Dat weet je niet. Gaan de Oekraïeners werkelijk ter zijde schuiven wat Rusland ze de afgelopen jaren heeft aangedaan?
En wat als Oekraïene niet stopt, en Rusland dankzij het afknijpen van Oekraïne de overhand weet te krijgen, wat gaat Rusland dan doen?
Wie zegt dat ze niet het zuidwesten erbij pakken om Oekraïne volledig van de Zwarte Zee af te sluiten en dus alsnog in een vazalstaat van Rusland verandert en vervolgens Transnistrië ook kan inlijven?

En gaat Oekraïne dat accepteren? En wat betekent dat voor de stabiliteit in Moldavië?
pi_210354143
Het lijkt er inderdaad op dat het nog jaren kan duren, maar toegeven aan de Russische agressie en wreedheden is het domste wat je kan doen. Dan weet je zeker dat ze door blijven gaan.

Ondertussen in NL:

twitter
pi_210355249
En het is hem gelukt. Alweer.

twitter

edit; alle 42 F16's die we hadden dus:

quote:
Demissionair premier Rutte heeft op een persconferentie met president Zelensky bevestigd dat Nederland en Denemarken F-16-jachtvliegtuigen gaan leveren aan Oekraïne. Nederland heeft momenteel 42 van deze straaljagers, maar het is nog onduidelijk hoeveel er daarvan naar Kyiv zullen gaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)ntal-nog-onduidelijk
pi_210357039
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sowieso jaren.
Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar is opgelost.
Het is een gevecht van de langste adem.

Rusland is niet een land dat snel opgeeft, heeft een bevolking dat stoïcijns reageert op de repressie van het regime en de gevolgen van de oorlog op de Russische bevolking, en het leven van de Rus is niets waard in de ogen van het regime.
Men spreekt niet voor niets van de meat grinder.
Zolang daar geen kentering in komt duurt de oorlog aan Russische zijde door.

Oekraïne heeft ervaring met de Russen, en dat motiveert ze om kostte wat het kost Rusland verder tegen te houden.
En zolang die wil er bij Oekraïne is gaat de oorlog verder.

Wat je vervolgens vaak als argument hoort is dat we dan maar Oekraïne moeten afsnijden van toegang tot middelen ter verdediging. Zodat Oekraïne zich wel moet overgeven en de oorlog alsnog stopt en Oekraïne 20% van zijn grondgebied kwijt is.
Maar stopt de oorlog dan werkelijk?

Dat weet je niet. Gaan de Oekraïeners werkelijk ter zijde schuiven wat Rusland ze de afgelopen jaren heeft aangedaan?
En wat als Oekraïene niet stopt, en Rusland dankzij het afknijpen van Oekraïne de overhand weet te krijgen, wat gaat Rusland dan doen?
Wie zegt dat ze niet het zuidwesten erbij pakken om Oekraïne volledig van de Zwarte Zee af te sluiten en dus alsnog in een vazalstaat van Rusland verandert en vervolgens Transnistrië ook kan inlijven?

En gaat Oekraïne dat accepteren? En wat betekent dat voor de stabiliteit in Moldavië?
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden? Ik denk dat daar nog wel eens een knelpunt kan komen te liggen. Wat bijvoorbeeld als volgend jaar onverwacht een Republikein in de VS de verkiezingen wint? Dat kan al een kantelpunt zijn.
pi_210357088
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden? Ik denk dat daar nog wel eens een knelpunt kan komen te liggen. Wat bijvoorbeeld als volgend jaar onverwacht een Republikein in de VS de verkiezingen wint? Dat kan al een kantelpunt zijn.
Hoelang is 'tot in de eeuwigheid'?
Цой жив
pi_210357414
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hoelang is 'tot in de eeuwigheid'?
Mwah, nog een jaar of vijf zeker. Ik vraag mij af of je onder burgers in Westerse landen draagvlak kunt blijven houden voor onophoudelijke (financiële) steun voor Oekraïne. Vooral de VS zal hierin natuurlijk een cruciale rol spelen gezien de enorme bijdrage die zij leveren.
pi_210357803
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, nog een jaar of vijf zeker. Ik vraag mij af of je onder burgers in Westerse landen draagvlak kunt blijven houden voor onophoudelijke (financiële) steun voor Oekraïne. Vooral de VS zal hierin natuurlijk een cruciale rol spelen gezien de enorme bijdrage die zij leveren.
Je zult sowieso de voormalige Sovjetstaten hebben die koste wat kost blijven ondersteunen. En voor de andere EU-landen is het nou ook weer niet zo heel veel geld wat ze erin steken.

Mochten de Amerikanen ervoor kiezen een dictatuur te worden, dan zullen de ontwikkelde staten zich afscheiden en verschillende van die staten zullen Oekraïne blijven steunen.
Volg de pijlen.
pi_210357947
quote:

[..]
Waarom sluit het een het andere uit?

Kijk hoeveel geld de VS richting Irak en Afghanistan heeft gegooid.
Toen had de VS ook interne problemen.
Die zijn er altijd.

En republieken die Rusland de overwinning gunnen? Ik moet dat nog zien. Zelfs Trump waarschuwde als president dat Rusland teveel macht kreeg in Europa.
Ik geloof er niets van dat als er een republikeinse president aan de macht komt, deze zal toelaten dat Rusland zijn machtspositie kan herstellen.
pi_210357972
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Enorm: 5% van hun militaire budget.

En volgens mij een fractie van wat 20 jaar Irak per jaar heeft gekost.
pi_210358151
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Je zult sowieso de voormalige Sovjetstaten hebben die koste wat kost blijven ondersteunen. En voor de andere EU-landen is het nou ook weer niet zo heel veel geld wat ze erin steken.

Mochten de Amerikanen ervoor kiezen een dictatuur te worden, dan zullen de ontwikkelde staten zich afscheiden en verschillende van die staten zullen Oekraïne blijven steunen.
Koste wat het kost nog wel? Waarom eigenlijk?

Je acht het realistisch dat mocht een Republikein winnen de volgende verkiezingen, ineens allerlei staten zich gaan afscheiden? Bijzonder. Dit lijkt mij namelijk alles behalve realistisch. Laat staan dat de VS ineens een dictatuur zou worden.
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom sluit het een het andere uit?

Kijk hoeveel geld de VS richting Irak en Afghanistan heeft gegooid.
Toen had de VS ook interne problemen.
Die zijn er altijd.

En republieken die Rusland de overwinning gunnen? Ik moet dat nog zien. Zelfs Trump waarschuwde als president dat Rusland teveel macht kreeg in Europa.
Ik geloof er niets van dat als er een republikeinse president aan de macht komt, deze zal toelaten dat Rusland zijn machtspositie kan herstellen.
Juist van Irak en Afghanistan heeft men ook geleerd mag je toch hopen. En dat waren natuurlijk ook geen proxy-oorlogen. In die landen heeft het in elk geval niet bepaald voor verbetering gezorgd. En ik denk zeker dat een Republikeinse president een ander beleid zal voeren dat er momenteel wordt nagestreefd.
pi_210358385
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Koste wat het kost nog wel? Waarom eigenlijk?

Je acht het realistisch dat mocht een Republikein winnen de volgende verkiezingen, ineens allerlei staten zich gaan afscheiden? Bijzonder. Dit lijkt mij namelijk alles behalve realistisch. Laat staan dat de VS ineens een dictatuur zou worden.
[..]
Juist van Irak en Afghanistan heeft men ook geleerd mag je toch hopen. En dat waren natuurlijk ook geen proxy-oorlogen. In die landen heeft het in elk geval niet bepaald voor verbetering gezorgd. En ik denk zeker dat een Republikeinse president een ander beleid zal voeren dat er momenteel wordt nagestreefd.
Irak en Afghanistan zijn zeker geen Oekraïne. Totaal niet te vergelijken.
Ik doelde op de kosten ervan. Die waren bij Irak en Afghanistan veel hoger.
Oekraïne is wat dat betreft een relatief goedkoop conflict voor de VS.
Het kost iets van 5% van het militaire budget, het kost de VS geen mensenlevens, geen soldaten die het conflict in worden gestuurd, het levert ongelooflijk veel intel op over de militaire capaciteiten van Rusland, en het verzwakt Rusland als militaire macht.

Oekraïne opgeven zorgt ervoor dat Rusland juist meer militaire en economische macht in de regio krijgt.

Denk je werkelijk dat een republikeinse president dat op zijn geweten wil hebben?
pi_210358662
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Irak en Afghanistan zijn zeker geen Oekraïne. Totaal niet te vergelijken. (1)
Ik doelde op de kosten ervan. Die waren bij Irak en Afghanistan veel hoger.
Oekraïne is wat dat betreft een relatief goedkoop conflict voor de VS.
Het kost iets van 5% van het militaire budget, het kost de VS geen mensenlevens, geen soldaten die het conflict in worden gestuurd, het levert ongelooflijk veel intel op over de militaire capaciteiten van Rusland, en het verzwakt Rusland als militaire macht.

Oekraïne opgeven zorgt ervoor dat Rusland juist meer militaire en economische macht in de regio krijgt. (2)

Denk je werkelijk dat een republikeinse president dat op zijn geweten wil hebben?
Haha, je begon zelf met die vergelijking hé?

En inderdaad, ik denk dat momenteel binnen Republikeinse kringen Oekraïne niet als essentieel voor de VS wordt gezien en dat is natuurlijk ook gewoon zo. Oekraïne is in principe zelfs niet eens essentieel voor Europa.
pi_210358800
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, je begon zelf met die vergelijking hé?
Ja, als reactie op de kosten voor de VS.

quote:
En inderdaad, ik denk dat momenteel binnen Republikeinse kringen Oekraïne niet als essentieel voor de VS wordt gezien en dat is natuurlijk ook gewoon zo. Oekraïne is in principe zelfs niet eens essentieel voor Europa.
Dat zou een hele domme fout zijn, om Oekraïne niet als zodanig te zien.

Ben benieuwd of de republieken inderdaad zo dom zijn. Maar dat zou me niets verbazen, gezien de tred van de laatste tijd.
pi_210359167
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, als reactie op de kosten voor de VS.
[..]
Dat zou een hele domme fout zijn, om Oekraïne niet als zodanig te zien.

Ben benieuwd of de republieken inderdaad zo dom zijn. Maar dat zou me niets verbazen, gezien de tred van de laatste tijd.
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten. Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk. Als het niet om Oekraïne maar om Roemenië of Azerbeidzjan ging had ik hetzelfde gezegd.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is dat Rusland dat land ten onrechte is binnengevallen, alleen wel dat het Westen het niet ten koste van alles zou moeten verdedigen. Daar moet op een gegeven moment grenzen worden gesteld.
pi_210359198
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten.
Dat kan ook dom zijn, je prioriteiten verkeerd kiezen.

quote:
Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk.
Het gaat ook niet om Oekraïene, maar om Rusland.

[/quote]
Rusland wordt een sterkere macht als het Oekraïene kan insluiten en tot een vazalstaat kan maken.

Daar tegenover verzwakt Rusland door deze oorlog...

Waarom zou een republikeinse president ervoor kiezen om Rusland sterker te maken, ipv zwakker.
  Overall beste user 2022 zondag 20 augustus 2023 @ 19:59:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210359241
Aan Rusland hebben we niks. Daar valt geen zaken mee te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin zondag 20 augustus 2023 @ 20:22:17 #71
pi_210359448
quote:

[..]
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten. Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk. Als het niet om Oekraïne maar om Roemenië of Azerbeidzjan ging had ik hetzelfde gezegd.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is dat Rusland dat land ten onrechte is binnengevallen, alleen wel dat het Westen het niet ten koste van alles zou moeten verdedigen. Daar moet op een gegeven moment grenzen worden gesteld.
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat. Het is allemaal berekend werk, van zowel het westen als Rusland en laatstgenoemde heeft nu een rekenfout gemaakt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe lafjes en eigenlijk ronduit zwak het optreden van het westen was na onder andere de annexatie van de krim, het neerhalen van mh17, het doelbewust verstoren en manipuleren van de energiemarkt.

En dan neem ik de directe (nucleaire) dreigingen aan ons adres niet mee.
pi_210359483
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat.
Omdat dat z’n standaard werkwijze is om anderen weg te zetten. Echt raar dat mensen emotioneel reageren op een oorlog in Europa die tien/honderdduizenden mensen het leven kost, aldus de man die dagenlang van slag is als er ergens in de VS een basisschooldocent in een regenboogshirtje op z’n werk verschijnt
pi_210359666
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:54 schreef Wantie het volgende:
Rusland wordt een sterkere macht als het Oekraïene kan insluiten en tot een vazalstaat kan maken.

Daar tegenover verzwakt Rusland door deze oorlog...

Waarom zou een republikeinse president ervoor kiezen om Rusland sterker te maken, ipv zwakker.
Sterker in welk opzicht? Is Nederland sterker als men het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen? Vind ik niet. Terrein maakt een land niet per definitie sterker.
quote:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat. Het is allemaal berekend werk, van zowel het westen als Rusland en laatstgenoemde heeft nu een rekenfout gemaakt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe lafjes en eigenlijk ronduit zwak het optreden van het westen was na onder andere de annexatie van de krim, het neerhalen van mh17, het doelbewust verstoren en manipuleren van de energiemarkt.

Ik zet uiteen hoe ik de steun voor Oekraïne interpreteer, dat heeft verder niets te maken met een stropop. Mijn argument is dat het krampachtige verdedigen van Oekraïne een morele kwestie is geworden en ook de culturele invloedssfeer speelt daarbij een rol. Oekraïne is steeds meer Westers geworden op bepaalde gebieden.

En wat vind jij dat het Westen gedaan zou moeten hebben? Daarnaast blijft de vraag staan waarom Oekraïne zo belangrijk is voor het Westen? Het land is geen onderdeel van de EU of de NAVO. Het Westen heeft dus geen verplichting Oekraïne te beschermen of te steunen.
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Omdat dat z’n standaard werkwijze is om anderen weg te zetten. Echt raar dat mensen emotioneel reageren op een oorlog in Europa die tien/honderdduizenden mensen het leven kost, aldus de man die dagenlang van slag is als er ergens in de VS een basisschooldocent in een regenboogshirtje op z’n werk verschijnt
Je bevestigt mijn punt dus. En ik begrijp ook niet waarom dat zo lastig is om te erkennen, het is toch geen schande of zo? Oorlogen en conflicten hebben ook gewoon een mate van een moreel en emotioneel aspect. Ik kan goed begrijpen dat als mensen dagelijks veel beelden zien van een oorlog dit je erg kan raken. De vraag is alleen wel of emotie een goede raadgever is. Ik vind van niet en acht het daarom ook problematisch dat sommigen de realiteitszin een beetje kwijt zijn mbt deze oorlog.
  Forum Admin zondag 20 augustus 2023 @ 21:05:57 #74
pi_210359906
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sterker in welk opzicht? Is Nederland sterker als men het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen? Vind ik niet. Terrein maakt een land niet per definitie sterker.
[..]
Ik zet uiteen hoe ik de steun voor Oekraïne interpreteer, dat heeft verder niets te maken met een stropop. Mijn argument is dat het krampachtige verdedigen van Oekraïne een morele kwestie is geworden en ook de culturele invloedssfeer speelt daarbij een rol. Oekraïne is steeds meer Westers geworden op bepaalde gebieden.

En wat vind jij dat het Westen gedaan zou moeten hebben? Daarnaast blijft de vraag staan waarom Oekraïne zo belangrijk is voor het Westen? Het land is geen onderdeel van de EU of de NAVO. Het Westen heeft dus geen verplichting Oekraïne te beschermen of te steunen.
[..]
Je bevestigt mijn punt dus. En ik begrijp ook niet waarom dat zo lastig is om te erkennen, het is toch geen schande of zo? Oorlogen en conflicten hebben ook gewoon een mate van een moreel en emotioneel aspect. Ik kan goed begrijpen dat als mensen dagelijks veel beelden zien van een oorlog dit je erg kan raken. De vraag is alleen wel of emotie een goede raadgever is. Ik vind van niet en acht het daarom ook problematisch dat sommigen de realiteitszin een beetje kwijt zijn mbt deze oorlog.
Dan is jouw visie vertroebelt door het een en ander. Als je namelijk heel koud de feiten bekijkt is dit voor het westen een perfecte en goedkope manier om Rusland terug in zijn hok te schoppen. Dat is dan ook exact wat er gebeurt. Waarom denk je dat de VS bijvoorbeeld zo vervelend de levering van f16's traineerde?

We zien realpolitik voor onze ogen plaats vinden. Het is niet eens zozeer Oekraïne als land die daar zo'n rol in speelt, dat is louter omdat Putin besloot zijn imperialisme uit te breiden naar dat land. En laat dat land nu op veel gebieden al veel banden met het westen hebben. Alles is in dat opzicht in een stroomversnelling geraakt want Oekraïene was al enigszins aan het verwesteren, maar had nog een lange weg te gaan.(nog een reden waarom er een Russisch gezind puppetregime had moeten komen)

En het westen had al veel eerder onafhankelijk moeten worden van Rusland.
pi_210360055
quote:

[..]
[..]
Dus Oekraïne had best lid kunnen worden van de EU en NAVO.

Dat maakt verder voor Rusland niet uit.
De Krim in een EU/NAVO land.

Het is maar terrein.

Verder niet belangrijk...
pi_210360508
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan is jouw visie vertroebelt door het een en ander. Als je namelijk heel koud de feiten bekijkt is dit voor het westen een perfecte en goedkope manier om Rusland terug in zijn hok te schoppen. Dat is dan ook exact wat er gebeurt. Waarom denk je dat de VS bijvoorbeeld zo vervelend de levering van f16's traineerde?

We zien realpolitik voor onze ogen plaats vinden. Het is niet eens zozeer Oekraïne als land die daar zo'n rol in speelt, dat is louter omdat Putin besloot zijn imperialisme uit te breiden naar dat land. En laat dat land nu op veel gebieden al veel banden met het westen hebben. Alles is in dat opzicht in een stroomversnelling geraakt want Oekraïene was al enigszins aan het verwesteren, maar had nog een lange weg te gaan.(nog een reden waarom er een Russisch gezind puppetregime had moeten komen)

En het westen had al veel eerder onafhankelijk moeten worden van Rusland.
De vraag is of de huidige manier wel zo goedkoop is. Kijk eens even wat de kosten voor het Westen allemaal zijn, ook de burger krijgt dat op zijn bord. En dan zwijg ik nog over het (in)directe gevaar van een escalatie. Daarnaast bevestig je dus ook het punt dat ik maakte met betrekking tot de culturele invloedssfeer. Het is niet zonder reden dat bijv. een von der Leyen zei 'Ukraine is one of us'. Een boude claim, maar dat even terzijde.

Ten tweede kun je natuurlijk niet ontkennen dat Oekraïne als land zeker een rol speelt. Het heeft er alle schijn van dat veel mensen erg diep meeleven met Oekraïne en door het intensief volgen van dit land een bepaalde connectie ermee zijn gaan voelen. Hier zijn vele voorbeelden van te geven. Dit is dus ook wat ik bedoel met het emotionele aspect. Men heeft het idee dat Oekraïne eigenlijk een onderdeel is van het Westen en wij het koste wat het kost moeten steunen tegen Rusland.

Had het Westen zich eerder onafhankelijk moeten maken van Rusland? Dat is zeker een argument dat je zou kunnen maken.
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus Oekraïne had best lid kunnen worden van de EU en NAVO.

Dat maakt verder voor Rusland niet uit.
De Krim in een EU/NAVO land.

Het is maar terrein.

Verder niet belangrijk...
Er zijn gewoon duidelijke procedures alvorens een land lid kan worden van de EU of de NAVO. Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.

Kortom, alvorens de Krim dus eventueel ooit onderdeel van de EU of de NAVO zou zijn, dat zal in het meest positieve geval nog flink wat jaren, als niet decennia, duren. En dan is het nog de vraag wat je er precies mee moet, toegang tot de Zwarte Zee is er al via landen zoals Roemenië en Bulgarije (of Turkije in het geval van de NAVO).
  zondag 20 augustus 2023 @ 23:21:07 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210361562
quote:

[..]
Terrein wat toegang geeft tot meer grondstoffen gaat wel uitmaken ja. Als het Russische leger niet constant uitgeput wordt van manschappen en materiaal maakt dat Rusland ook weer sterker.
Onikaan ni ov dovah
pi_210362669
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vraag is of de huidige manier wel zo goedkoop is. Kijk eens even wat de kosten voor het Westen allemaal zijn, ook de burger krijgt dat op zijn bord. En dan zwijg ik nog over het (in)directe gevaar van een escalatie. Daarnaast bevestig je dus ook het punt dat ik maakte met betrekking tot de culturele invloedssfeer. Het is niet zonder reden dat bijv. een von der Leyen zei 'Ukraine is one of us'. Een boude claim, maar dat even terzijde.

Ten tweede kun je natuurlijk niet ontkennen dat Oekraïne als land zeker een rol speelt. Het heeft er alle schijn van dat veel mensen erg diep meeleven met Oekraïne en door het intensief volgen van dit land een bepaalde connectie ermee zijn gaan voelen. Hier zijn vele voorbeelden van te geven. Dit is dus ook wat ik bedoel met het emotionele aspect. Men heeft het idee dat Oekraïne eigenlijk een onderdeel is van het Westen en wij het koste wat het kost moeten steunen tegen Rusland.

Had het Westen zich eerder onafhankelijk moeten maken van Rusland? Dat is zeker een argument dat je zou kunnen maken.
[..]
Er zijn gewoon duidelijke procedures alvorens een land lid kan worden van de EU of de NAVO. Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.

Kortom, alvorens de Krim dus eventueel ooit onderdeel van de EU of de NAVO zou zijn, dat zal in het meest positieve geval nog flink wat jaren, als niet decennia, duren. En dan is het nog de vraag wat je er precies mee moet, toegang tot de Zwarte Zee is er al via landen zoals Roemenië en Bulgarije (of Turkije in het geval van de NAVO).
Nu begin je over procedures.
Ik heb het over machtsverhoudingen.
Volgens jou is het maar terrein, en dan maakt het dus niet uit voor de machtsverhoudingen in die regio of De Krim Russisch is, of EU...
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 08:33:10 #79
3928 Ulx
pi_210363190
Q
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.

Hiermee zeg je dat de NAVO/EU uitbreiding die Rusland als casus belli opgaf onzin is.

Dus waarom is Rusland dan binnengevallen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210363266
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:33 schreef Ulx het volgende:
Q
[..]
Hiermee zeg je dat de NAVO/EU uitbreiding die Rusland als casus belli opgaf onzin is.

Dus waarom is Rusland dan binnengevallen?
Dat is sowieso de vraag, want het is maar terrein. Er is geen enkele economische of strategische waarde.
Waarom zijn er dan honderdduizenden Russische slachtoffers voor gevallen.
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 08:48:49 #81
3928 Ulx
pi_210363310
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is sowieso de vraag, want het is maar terrein. Er is geen enkele economische of strategische waarde.
Waarom zijn er dan honderdduizenden Russische slachtoffers voor gevallen.
De haven van Sevastopol. Heb je die, dan controleer je de Zwarte Zee.

In 2008-10 heeft Oekraine de lease opgezegd per 2022.
pi_210363598
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
De haven van Sevastopol. Heb je die, dan controleer je de Zwarte Zee.

In 2008-10 heeft Oekraine de lease opgezegd per 2022.
Ja, dacht ik ook.

Maar kennelijk is het te vergelijken met Borkum.
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:39:15 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210363833
quote:

[..]

Het heeft te maken met schofterigheid en egoïsme. Precies wat conservatieven aantrekt. Geef anders nog even Oekraïne de schuld van de oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:43:28 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210363879
quote:

[..]

Tja, sommige mensen 'ownen' liever 'the libs' en door partij voor Rusland te kiezen voelen ze zich heel stoer.
pi_210363955
Het westen ie de usa is er alles aan gelegen dit zolang mogelijk te laten duren zonder zelf actief betrokken te raken. Rusland graaft langzaam zijn eigen graf en dan is dit een prima oplossing voor ‘ons’. Het kost alleen wat geld en geen mensenlevens. Hier doen er een paar alsof iedereen constant met deze oorlog bezig is maar voor de meeste mensen is het ondertussen alweer een oorlog bij de vele die er zijn. #bussinesasussual
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 10:12:47 #86
3928 Ulx
pi_210364184
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:50 schreef Document1 het volgende:
Het westen ie de usa is er alles aan gelegen dit zolang mogelijk te laten duren zonder zelf actief betrokken te raken. Rusland graaft langzaam zijn eigen graf en dan is dit een prima oplossing voor ‘ons’. Het kost alleen wat geld en geen mensenlevens. Hier doen er een paar alsof iedereen constant met deze oorlog bezig is maar voor de meeste mensen is het ondertussen alweer een oorlog bij de vele die er zijn. #bussinesasussual
Voor jou is dat dus zo lees ik hier.
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 10:14:06 #87
3928 Ulx
pi_210364200
Als Rusland niet zwakker wil worden kunnen ze zich beter terugtrekken.
pi_210364387
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor jou is dat dus zo lees ik hier.
Tja, welke hinder ondervindt je hier nou zelf uiteindelijk van? Het is gewoon zoals het is of je het nou leuk vindt of niet, deze oorlog komt de usa gewoon heel goed uit.
pi_210364715
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:32 schreef Document1 het volgende:

[..]
Tja, welke hinder ondervindt je hier nou zelf uiteindelijk van? Het is gewoon zoals het is of je het nou leuk vindt of niet, deze oorlog komt de usa gewoon heel goed uit.
Alles wat Rusland verzwakt komt de VS goed uit.
En dat lijkt me vrij logisch, kijk hoe Rusland zijn machtspositie over de EU gebruikte om de EU vlak voor de oorlog te destabiliseren.

Maar het is Rusland die de oorlog is begonnen, en die kan ook weer met de oorlog stoppen.
pi_210364800
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alles wat Rusland verzwakt komt de VS goed uit.
En dat lijkt me vrij logisch, kijk hoe Rusland zijn machtspositie over de EU gebruikte om de EU vlak voor de oorlog te destabiliseren.

Maar het is Rusland die de oorlog is begonnen, en die kan ook weer met de oorlog stoppen.
Persoonlijk denk ik dat Oekraïne toch wat toezeggingen moet gaan doen, anders gaat dit nog jaren duren voor ze en dan zal het helemaal op de achtergrond komen bij veel mensen. Wat weer resulteert in afzwakking van de hulp die ze nu krijgen.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 11:44:15 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210364988
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:25 schreef Document1 het volgende:

[..]
Persoonlijk denk ik dat Oekraïne toch wat toezeggingen moet gaan doen, anders gaat dit nog jaren duren voor ze en dan zal het helemaal op de achtergrond komen bij veel mensen. Wat weer resulteert in afzwakking van de hulp die ze nu krijgen.
in ruil voor wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210365669
quote:

[..]
Je gaf zelf nog aan dat deze oorlog de VS goed uitkomt.
Dus hoezo gaan die de steun afbouwen.
pi_210366244
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je gaf zelf nog aan dat deze oorlog de VS goed uitkomt.
Dus hoezo gaan die de steun afbouwen.
Over 5 jaar of zo ja.
pi_210366297
quote:
88s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
in ruil voor wat?
Dat de oorlog voor een paar jaar stopt.
Цой жив
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 13:40:08 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210366398
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:30 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dan hebben de Russen gewonnen

Tot de Russen weer beginnen, denk dat het voor de Oekraïners nu beter is om gewoon door de zure appel heen te bijten en te kijken hoever ze nog kunnen komen
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 13:58:20 #96
3928 Ulx
pi_210366617
quote:

[..]
Wat is het nou? Wil het westen dat de oorlog lang gaat duren of juist niet?
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 14:00:19 #97
3928 Ulx
pi_210366637
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:25 schreef Document1 het volgende:

[..]
Over 5 jaar of zo ja.
Tegen die tijd is Rusland van de Krim en uit de Donbas getrapt, en zit Oekraïne veilig in NAVO.

Reken daar maar op.
  Overall beste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 14:02:39 #98
3928 Ulx
pi_210366659
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:30 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dan is de vraag of Oekraïne zich dan tot de tanden mag bewapenen. Of moet het westen dat niet toelaten uit angst voor escalatie, met als gevolg dat een uitgerust Rusland weer opnieuw kan beginnen?
pi_210367131
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:25 schreef Document1 het volgende:

[..]
Over 5 jaar of zo ja.
Wat verandert er over 5 jaar?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:58:02 #100
3928 Ulx
pi_210376486
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat verandert er over 5 jaar?
Dan heeft Oekraine veel nieuwe CV90's en vermoedelijk ook Gripens. Nieuwe Leopards en PZH2000's.

En dan loopt het staakt-het-vuren af en zullen we zien wat er van Rusland over is. Want de szncties stoppen we pas echt zodra ze opgerot zijn over de grens. Niet voor een tijdelijke pauze.
pi_210376509
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tegen die tijd is Rusland van de Krim en uit de Donbas getrapt, en zit Oekraïne veilig in NAVO.

Reken daar maar op.
Tegen die tijd is het grootste gedeelte van Oekraïne gevlucht, gewond of dood. Gaat NAVO dan vechten?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:38:31 #102
3928 Ulx
pi_210383073
The copium is stronk in this one.
pi_210383460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Tegen die tijd is het grootste gedeelte van Oekraïne gevlucht, gewond of dood. Gaat NAVO dan vechten?
Nope.
Waarom zouden ze?
pi_210385309
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Waarom zouden ze?
wie is ze
pi_210385435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
wie is ze
Precies.
pi_210402030
De (al dan niet in scène gezette) dood van Prighozin is eindelijk een punt uit deze oorlog wat voor BNW interessant kan zijn.
pi_210402560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 01:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Net als bij de pRighozin rebellie, kwam er niet direct een naratief uit het kremlin, en volgens mij volgen veel bnwers gewoon het kremlin protocol. Dus geef het een paar dagen.
Dit weekend zullen er wel weer berichten komen dat Westerse wapens door de corrupte Zelensky aan IS ofzo zijn verkocht inderdaad
pi_210406352
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 23:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
De (al dan niet in scène gezette) dood van Prighozin is eindelijk een punt uit deze oorlog wat voor BNW interessant kan zijn.
Zou er en verband bestaan tussen dit 'vliegtuig-ongeval'en de aanhoudende SAG-AFTA staking van script-schrijvers in Hollywood...?
Writers Guild sharply rebukes latest offer from Hollywood studios

Zulk een mijlenver vooraf voorspelbare plot-wending lijkt wel enorm slap en cliché-matig: de hele uitwerking is wel ontzettend fantasieloos en vol open eindjes (inclusief de truc dat ze volgen seizoen een andere acteur het kunnen laten overnemen en er in het vliegtuigongeluk dan een ander gezeten zou hebben).

Tijd dat het script weer een beetje leuk en spannend gaat worden, en de dood van een leading character en geliefde Slechterik veel spetterender en met een "Shut the fuck up and let me die in peace" kan gebeuren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210416736
quote:

[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden?
Ja toch, ik hoor hier al maanden dat de VS en Europa maar wat graag Oekraïne misbruiken voor hun proxy-oorlog tegen Rusland. Waarom zouden ze daar ineens mee stoppen dan?
pi_210417279
quote:
Naast het feit dat het terrein controle geeft over de zwarte zee maakt grondstoffen een land wel per definitie sterker natuurlijk. Rusland is een imperialistische mafiastaat zo blijkt uit de geschiedenis.

quote:
Oekraïne heeft een enorme voorraad aan mineralen, onder andere de grootste titaniumvoorraad ter wereld, de op twee na grootste ijzerertsvoorraad en 30% van de wereldvoorraad mangaanerts.
In Rusland draait ook veel, zo niet alles om geld. Met Oekraine onder Russische bewind kan al dit lekkers verdeeld worden onder de oligarchen en Putin.

Het is in het voordeel van Europa een agressieve buurstaat als Rusland klein en zwak te houden. Een intern zwak Rusland heeft ook minder geld en resources dan om te stoken in westerse democratieen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210443704
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Waarom zouden ze?
twitter
pi_210443726
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 14:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nogmaals, waarom zouden ze?
pi_210443758
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 15:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nogmaals, waarom zouden ze?
Zullen ze waarschijnlijk niet doen nee, wat verstandig is van ze.
pi_210444482
twitter

twitter

De volgende proxy oorlog van de VS staat al weer op de planning.

[ Bericht 25% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 27-08-2023 16:42:43 ]
pi_210445747
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
En ondertussen wat lobby'en om te zien wie zich in de strijd wil werpen.
The US will support you...all the way, so go and sacrifice your people.
pi_210445919
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 16:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En ondertussen wat lobby'en om te zien wie zich in de strijd wil werpen.
The US will support you...all the way, so go and sacrifice your people.
Untill the last Australian w/
pi_210448378
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja, China heeft dat zelf in de hand.

Net als Rusland.
pi_210448549
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dus Australië gaat China aanvallen? :o
Volg de pijlen.
pi_210448801
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 18:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dus Australië gaat China aanvallen? :o
Nee, China valt Taiwan binnen, Australië schiet te hulp en de VS krijgt de schuld.
pi_210448898
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, China valt Taiwan binnen, Australië schiet te hulp en de VS krijgt de schuld.

China moet zn land niet zo dicht bij VS bases leggen. VS is onschuldig.
pi_210449003
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
USA BAD USA BAD!!

:') :') :')

Zoek anders voor de grap eens op wat China allemaal in de Zuid Chinese Zee denkt uit te mogen spoken voordat je weer in een USA BAD -stuip schiet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210449179
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:39 schreef xpompompomx het volgende:

Zoek anders voor de grap eens op wat China allemaal in de Zuid Chinese Zee denkt uit te mogen spoken voordat je weer in een USA BAD -stuip schiet.
Goed excuus om daarom maar het land te omsingelen 8)7 Laat die mensen in Azië dat zelf maar uitzoeken. Zou wat zijn als wij gezeur op de Noordzee hebben dat China een vloot schepen hier heen stuurt om politie te gaan spelen _O-
pi_210449383
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Goed excuus om daarom maar het land te omsingelen 8)7 Laat die mensen in Azië dat zelf maar uitzoeken. Zou wat zijn als wij gezeur op de Noordzee hebben dat China een vloot schepen hier heen stuurt om politie te gaan spelen _O-
China is helemaal niet "omsingeld". Wat is dat voor lachwekkende onzin?
pi_210449463
quote:

[..]
Als ze in landen als de VS en Canada tientallen jaren geleden zo gedacht zouden hebben dan had je hier niet in vrijheid kunnen posten amigo
pi_210449974
quote:

[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze China gaan uitlokken zodat ze nadien van een "unprovoked war" kunnen spreken.
Spannend :)
pi_210450022
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze China gaan uitlokken zodat ze nadien van een "unprovoked war" kunnen spreken.
Alsof dat jou ook maar een ene reet uitmaakt, voor jou staat toch al vast dat de VS de veroorzaker van al het kwaad zijn
pi_210450036
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 14:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ twitter ]
Volgens diezelfde krant zou Rusland een jaar geleden al gevallen zijn, maar nu het je uitkomt geloof je ze wel?

Als ik 's avonds moeite met slapen heb dan ga ik flattenthecurves tellen.
  Moderator zondag 27 augustus 2023 @ 20:55:01 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210450039
Denk niet dat ze China gaan uitlokken, Amerikanen houden van winable wars ... twijfelgevalletjes slaan ze liever over
  zondag 27 augustus 2023 @ 20:57:08 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210450089
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat staat die dan al wat, 20 jaar of zo ondertussen?
Onikaan ni ov dovah
pi_210450127
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
China is helemaal niet "omsingeld". Wat is dat voor lachwekkende onzin?
De mensen die geulen op autoritaire regimes hebben moeite met begrijpen waarom omliggende landen way minder zin hebben om overgenomen te worden door die buur.

Een kleine 10 jaar geleden was bmw nog bang voor een fascistische overname en nu staan ze te juichen :'). De deep state heeft gewonnen.
pi_210450168
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:55 schreef sp3c het volgende:
Denk niet dat ze China gaan uitlokken, Amerikanen houden van winable wars ... twijfelgevalletjes slaan ze liever over
Ow jij denkt dat ze deze keer zelf gaan vechten?
Nah
  Moderator zondag 27 augustus 2023 @ 21:02:47 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210450221
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nah
Nee dat denk ik juist niet, dat staat er bijna letterlijk

Ik denk dat er überhaupt niet gevochten gaat worden
pi_210450298
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nah
Je kan niet zeiken dat de VS overal vecht en dan later dat ze nergens zelf knokken.

Ik heb op meerdere continenten op velden vol dode 18-20 jarige Amerikaanse jongens gestaan. Je opmerking is stuitend stupide.
pi_210450891
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland heeft 20 x militair ingegrepen in voormalig Sovjet-gebied.
Leg eens uit hoe de VS dat allemaal heeft uitgelokt...
pi_210452555
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-

Alsof dat voor China reden zou zijn om Taiwan aan te vallen :')
pi_210453204
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dat denk ik juist niet, dat staat er bijna letterlijk

Ik denk dat er überhaupt niet gevochten gaat worden
China uitlokken tot een verkeerde move, en dan een ander er op afsturen.
Works great.
Kost hen maar paar % van hun defensiebudget en no (US) lives are lost, wanneer andere hun vijand bevechten.
Hebben ze nu wel de smaak van te pakken. c_/
pi_210453225
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Works great.
Kost hen maar paar % van hun defensiebudget en no (US) lives are lost, wanneer andere hun vijand bevechten.
Het leuke is dat jij denkt dat jij dat door hebt, maar Australië en China niet :7
pi_210453288
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kan niet zeiken dat de VS overal vecht en dan later dat ze nergens zelf knokken.

Ik heb op meerdere continenten op velden vol dode 18-20 jarige Amerikaanse jongens gestaan. Je opmerking is stuitend stupide.
Die arme Amerikanen dachten dat ze democratie en vrijheid kwamen brengen. Het ging vaak helaas om olie en andere grondstoffen.
pi_210453374
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Die arme Amerikanen dachten dat ze democratie en vrijheid kwamen brengen. Het ging vaak helaas om olie en andere grondstoffen.
Klopt, daarom leven wij nog steeds in een dictatuur...
pi_210453413
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, daarom leven wij nog steeds in een dictatuur...
Het feit dat je een voorbeeld aanhaalt van 70 jaar geleden en de afgelopen 20 jaar (Irak, Afghanistan) weglaat zegt genoeg.
pi_210453544
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het feit dat je een voorbeeld aanhaalt van 70 jaar geleden en de afgelopen 20 jaar (Irak, Afghanistan) weglaat zegt genoeg.
Afghanistan ging om olie :')

Hij blijft leuk...
pi_210453695
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Afghanistan ging om olie :')

Hij blijft leuk...
Er staat olie en andere grondstoffen. Je bent weer selectief dingen aan het weglaten.
pi_210453703
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er staat olie en andere grondstoffen. Je bent weer selectief dingen aan het weglaten.
Nee, de oorlog in Afghanistan ging ook niet over andere grondstoffen...
pi_210453759
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens diezelfde krant zou Rusland een jaar geleden al gevallen zijn, maar nu het je uitkomt geloof je ze wel?

Als ik 's avonds moeite met slapen heb dan ga ik flattenthecurves tellen.
Je moet ze niet zomaar geloven maar het feit dat mainstream kranten nu openlijk beginnen te twijfelen aan Oekraïne is tekenend.

Ukraine running out of options to retake significant territory
https://www.washingtonpos(...)analysis-war-russia/

US grows doubtful Ukraine counteroffensive can quickly succeed
https://www.ft.com/content/4d40482a-f8c4-42b8-af60-2374f93070ca

Zulke zaken waren tot een paar maanden geleden nog "Russische propaganda". Zijn de MSM nu Putinpijpers geworden?
pi_210453805
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, de oorlog in Afghanistan ging ook niet over andere grondstoffen...
It is claimed that Afghanistan has at least $1 trillion in untapped mineral deposits. A memo from the Pentagon stated that Afghanistan could become the "Saudi Arabia of lithium". Some believe that the untapped minerals are worth up to $3 trillion.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Afghanistan#

Dan zal het vast toeval zijn dat ze altijd naar plekken gaan waar veel grondstoffen zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 28 augustus 2023 @ 09:14:16 #146
3928 Ulx
pi_210453817
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
It is claimed that Afghanistan has at least $1 trillion in untapped mineral deposits. A memo from the Pentagon stated that Afghanistan could become the "Saudi Arabia of lithium". Some believe that the untapped minerals are worth up to $3 trillion.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Afghanistan#

Dan zal het vast toeval zijn dat ze altijd naar plekken gaan waar veel grondstoffen zijn.
Wie? De Russen?
pi_210453843
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:42b8-af60-2374f93070ca

Zulke zaken waren tot een paar maanden geleden nog "Russische propaganda". Zijn de MSM nu Putinpijpers geworden?
De ‘MSM’ waren niet te vertrouwen toch volgens de ‘MSM’-roepers? Zijn zij nu het nieuws hun wel uitkomt ineens MSM-schapen geworden?
pi_210453869
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie? De Russen?
Maakt niet uit, want: 'MURICA BAD!!1!!!11!EINZ!!!
pi_210453871
dubbel
pi_210453884
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De ‘MSM’ waren niet te vertrouwen toch volgens de ‘MSM’-roepers? Zijn zij nu het nieuws hun wel uitkomt ineens MSM-schapen geworden?
hen*

godver
pi_210453886
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
hen*

godver
*hullie
pi_210454001
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Je moet ze niet zomaar geloven
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die laatste paar % credibility niet ook nog verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 28-08-2023 10:15:07 ]
pi_210454062
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[..]
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die paar % credibility niet ook nog verliezen.
Altijd leuk, totaal uit de duim gezogen posts.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 10:12:04 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210454178
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Works great.
Zouden de Chinezen zo dom zijn denk je?
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:38:33 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210454301
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
_O-

Alsof dat voor China reden zou zijn om Taiwan aan te vallen :')
Echte he, bijzonder wel dat men denkt dat een land een ander land moet binnenvallen op basis van USA BAD.
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:39:46 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210454307
quote:

[..]
[..]
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die laatste paar % credibility niet ook nog verliezen.
Ik vind het eigenlijk stuitend dat er zo wordt gedacht over een land dat ten onrechte is binnengevallen.
pi_210454345
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk stuitend dat er zo wordt gedacht over een land dat ten onrechte is binnengevallen.
Als een land wordt binnengevallen dan mag er niet over verlies gesproken worden? Alleen over winst?
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:56:18 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210454393
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Als een land wordt binnengevallen dan mag er niet over verlies gesproken worden? Alleen over winst?
Waar zeg ik dat?
pi_210454410
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Wat vind je zo stuitend?
  maandag 28 augustus 2023 @ 11:00:06 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210454422
quote:

[..]
Nee, sommige mensen zoeken nieuwsberichten die bij hun mening passen. En als het niet past, is het niet waar.
pi_210454585
quote:

[..]
Je moet ze niet zomaar geloven maar het feit dat mainstream kranten nu openlijk beginnen te twijfelen aan Oekraïne is tekenend.

Hoezo was dat destijds Russische propaganda?

Verder kan dit ook propaganda zijn natuurlijk. Beetje gek dat je nu opeens de MSM als waarheid ziet.
pi_210454600
quote:

[..]
[..]
Ik lees nergens in de media dat 1 van de partijen aan het winnen is
pi_210454752
quote:

[..]
[..]
Ah ja, een land dat is verwikkeld in een strijd om leven en dood maakt zich zorgen over 'voor lul staan in de media'.

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210454762
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah ja, een land dat is verwikkeld in een strijd om leven en dood maakt zich zorgen over 'voor lul staan in de media'.

Goed verhaal.
De mensen in de media willen niet voor lul staan. Aangezien ze al 1,5 jaar propaganda aan het verspreiden zijn.
pi_210454808
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De mensen in de media willen niet voor lul staan. Aangezien ze al 1,5 jaar propaganda aan het verspreiden zijn.
Goed verhaal weer.
pi_210454837
quote:

[..]
'De media' verspreiden vooral informatie die door beide partijen naar buiten wordt gebracht. Ik heb ook helemaal nergens in 'de media' gelezen dat Oekraïne (of Rusland) aan de winnende hand is.

Sowieso zie je in de verslagging over de oorlog veel slagen om de arm, aangezien het voor buitenstaanders extreem moeilijk is om het precieze verloop van de oorlog te duiden.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:01:14 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210454933
Het idee ook, dat als er een bericht is met schade voor Oekraïne, dat het dan door sommige mensen wordt uitgelegd als 'de media heeft nu ook zijn twijfels over Oekraïne'. Het zegt denk ik veel over hoe dat soort mensen nieuwsberichten 'beleven', om het vervolgens overal op te projecteren. Zo wordt een bericht over Trump meteen gezien als 'de media is tegen Trump', zelfs als het niets anders is dan laten zien wat ie zegt.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 12:13:24 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210455045
Naja als je veel YouTube oid gebruikt dan snap ik dat je die fout maakt maar YouTube is niet 'de media', daar lees ik toch vooral Oekraïne zegt dit en Rusland zegt dat en dan wat experts erbij die er dan wat van vinden

Beetje zoals het hoort zeg maar
pi_210455191
quote:

[..]
Nou, laat eens een bericht zien waarin staat dat Oekraïne aan de winnende hand is, en een artikel waarin hetzelfde medium weer terug krabbelt.
pi_210455450
quote:

[..]

Als je een paar maanden geleden had gezegd dat Oekraïne het moeilijk had dan was je geen poetinpijper genoemd. Waar het bij de gemiddelde bnw'er fout gaat waardoor zij het wel te horen krijgen is een zekere ondertoon van: zie je nou wel!!! en blijdschap.
pi_210455519
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
pi_210455584
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
Toen Wagner richting Moskou ging had ik toch wel een dagje hoop.
pi_210455631
quote:
Idd, hier werd ook steeds geclaimed dat de msm een goed-nieuws show voor Oekraïne aan het opvoeren was, terwijl ze berichtten over burgerdoden, volle begraafplaatsen, steden die midden in de winter zonder stroom zaten en de zorgelijke situatie van het Oekraïnse leger in Bachmoet.
Цой жив
pi_210455911
quote:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-oktober-verslagen

Zomaar 1 van de zoekresultaten.
pi_210455947
quote:
1 Joop.
2 een toekomst voorspelling van 1 expert.

Die snode msm toch met hun goede nieuws.
pi_210456459
quote:
Het stuk van Joop komt voort uit de voorspelling van een hoogleraar, die zijn visie blijkbaar uiteen zette in een interview met ZDF. De kop staat zelfs tussen leestekens, om duidelijk te maken dat het gaat om een citaat.

Maar wat doen de media hier verkeerd in jouw ogen? Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

Verder claimde jij dat 'de media' voor lul staat als Oekraine de oorlog verliest, maar het is een deskundige die hier een voorspelling doet, niet 'de media'.

Verslagging over de oorlog zelf verloopt zoals hierboven meermaals is gemeld. Informatie van beide partijen wordt ons voorgeschoteld, met telkens de disclaimer dat de info niet is verifiëren.
pi_210456735
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

_O- _O- _O-

Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
pi_210456882
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

_O- _O- _O-

Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Dus een enkel artikel - nota bene van Joop - bewijst volgens jou dat 'de media al anderhalf jaar roepen dat Oekraine aan het winnen is'?

Verder heb ik proberen duidelijk te maken dat er een verschil is tussen verslaggeving over de oorlog en deskundigen die hun visie geven. Maar blijkbaar dringt het nog niet echt door.
pi_210456944
quote:
Ah fijn, een opiniestuk.
Kun je nu ook een link geven van dezelfde opiniegever, die daarop in bindt?

Want dat beweer je.
pi_210457646
quote:

_O- _O- _O-

1 er werd niet gevraagd dat te posten.
2 de media schreef in je artikel niet dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is.
3 zoals je start met een verzinsel eindig je ook met twee stropoppen.

Gg man. Zieke own hoor.
pi_210457821
quote:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is,
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
pi_210457970
Joop aanhalen als ‘MSM’ :') Ben je bekend met het hoefijzermodel?
pi_210458267
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?

Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
pi_210458766
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?

Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.

Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
  Forum Admin maandag 28 augustus 2023 @ 20:22:35 #185
pi_210459346
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.

Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
pi_210459443
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
Ja, weet ik nog.

Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...

Tijden zijn wel veranderd.
pi_210459556
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:29 schreef Wantie het volgende:

Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...

Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
  Forum Admin maandag 28 augustus 2023 @ 20:41:46 #188
pi_210459597
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
pi_210459750
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
Precies, daarom hoor je tegenwoordig vrijwel niets meer over zijn vorige carrière door zijn tegenstanders.
Die hebben zich aardig verkeken op Zelensky..
pi_210459928
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.

Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.

Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.

Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.

Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210462382
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen
:N
Over de motivatie van de massa ga ik geen uitspraken doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:56:23 #192
3928 Ulx
pi_210462505
quote:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.

Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.

Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.

Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.

Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Wat wel zo was was dat na de slag om Kyiv en helemaal na de bevrijding van Kharkiv en Kherson het onmogelijk werd voir de Russen om nog als winnaar uit deze oorlog te komen.
pi_210462708
quote:

Klopt, dat is wel de strekking van velen merk ik. Dat is ook de motivatie achter de roep om Oekraïene niet te helpen in deze oorlog. Zodat Rusland ongehinderd pakken kan wat het wil pakken, en daarna de rust wederkeert.

Maar ze vergeten dat Rusland geen beschaafd land is. Dat Rusland een totalitaire staat is, aangestuurd door een dictator die als een maffiabaas regeert.
Ze zien niet dat De Krim ogenschijnlijk geruisloos is overgenomen door Rusland, terwijl in werkelijkheid het schiereiland wordt omgevolkt naar Russisch, waarbij ondernemingen worden onteigend, vastgoed wordt onteigend, minderheden worden gedeporteerd, banen verliezen, etc.

Het ironische daarvan is dat Rusland precies doet wat ze Oekraïne heeft verweten en wat door velen gezien wordt als een legitieme reden om Oekraïne binnen te vallen...

En ondertussen wordt er geroepen dat de westerse media nu aan het terug krabbelen is.
pi_210462761
quote:
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.

En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
pi_210462830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes.
Mooi staaltje indoctrinatie c_/

Ow, en bonne chance
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:09:03 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210462880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow, en bonne chance
Hoezo indoctrinatie?
Onikaan ni ov dovah
pi_210462904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow, en bonne chance
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
pi_210463018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
Ja, Rusland mag dat.

Over indoctrinatie gesproken
pi_210463026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, Rusland mag dat.

Over indoctrinatie gesproken
Of de USA zat er stiekem achter :')
pi_210464095
quote:

Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.

En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
Opmerkelijk standpunt, maar wel goed dat je gewoon eerlijk bent over je de daadwerkelijke intenties.

En wat voor regime change zie je precies voor je? En waarom zou het verkruimelen van Rusland in allerlei losse staatjes een goede oplossing zijn? Ik denk namelijk dat het niet zo positief is als het arsenaal aan kernwapens in de handen vallen van allerlei totaal onberekenbare mini-dictators die nog gekker zijn dan Poetin, kijk bijvoorbeeld even naar Tsjetsjenië.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:47:04 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210464211
Tsjetsjenië heeft geen kernwapens en is nog steeds onderdeel van Rusland
pi_210464293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:47 schreef sp3c het volgende:
Tsjetsjenië heeft geen kernwapens en is nog steeds onderdeel van Rusland
Ik zeg ook niet dat Tsjetsjenië momenteel kernwapens heeft of het nu geen onderdeel meer zou zijn van Rusland. Ik geef aan dat als de wens is dat Rusland totaal uit elkaar moet vallen, er een situatie kan ontstaan waarin zulke staten wél onafhankelijk kunnen worden en kernwapens achterover weten te slaan uit het enorme arsenaal dat er is in Rusland. Dat moet je gewoon niet willen.
pi_210464316
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?
Over mensen met zelf-haat.. die het westen waarin ze zelf leven haten..
En natuurlijk, als deze de maatschappij waarin ze leven haten en hun eigen vijand als hun vriend voorstellen, is dat gewoon zo.'
Mensen die het huidige Rusland en de nu zittende regering in het Kremlin supporten doen dat gewoon, ze zijn supporter van een staat die zich als vijand van het westen opstelt, en de aggressor is in de conflicten die bestaan.

As iemand dat niet doet, zou het vreemd zijn als deze zich aangesproken voelt, vind je ook niet?
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:01:41 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210464339
Onhandig voorbeeld dan

Verder wel mee eens denk ik
pi_210464427
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat Tsjetsjenië momenteel kernwapens heeft of het nu geen onderdeel meer zou zijn van Rusland. Ik geef aan dat als de wens is dat Rusland totaal uit elkaar moet vallen, er een situatie kan ontstaan waarin zulke staten wél onafhankelijk kunnen worden en kernwapens achterover weten te slaan uit het enorme arsenaal dat er is in Rusland. Dat moet je gewoon niet willen.
Dat lijkt mij inderdaad geen wenselijke ontwikkeling.
pi_210464603
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
En natuurlijk, als deze de maatschappij waarin ze leven haten en hun eigen vijand als hun vriend voorstellen, is dat gewoon zo.'
Mensen die het huidige Rusland en de nu zittende regering in het Kremlin supporten doen dat gewoon, ze zijn supporter van een staat die zich als vijand van het westen opstelt, en de aggressor is in de conflicten die bestaan.

As iemand dat niet doet, zou het vreemd zijn als deze zich aangesproken voelt, vind je ook niet?
Maar je wordt nog al snel een Rusland supporter genoemd als je niet in de kont van Zelensky kruipt.
pi_210464708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Maar je wordt nog al snel een Rusland supporter genoemd als je niet in de kont van Zelensky kruipt.
Mja, als een land binnen gevallen wordt, en vervolgens wordt de leider van dat land honend weggezet als een incompetente clown, met bijhorende Russische propaganda memes etc, dan kun je dat verwachten.
pi_210464721
quote:

[..]

Zelfhaat ? nee hoor
Voor mij gaat de arrogantie van de VS gewoon te ver.

Dus jij was, bent en blijft een supporter van de USA , jeweetwel, de brenger van vrijheid en democratie. Dus jij supporte ook al hun daden van agressie, hun regime changes, openlijk of covert, tot de honderdduizenden burgerslachtoffers die ze op hun geweten hebben .

En wat betreft het "supporten" van Rusland :
There will come a time when I will support a war against Russia, but Ukraine is not that war.
pi_210464735
quote:

[..]

Wat heeft deze oorlog tussen twee voormalig Oostbloklanden met het Westen te maken? Zowel Oekraïne als Rusland zijn beide geen onderdeel van het Westen.

En daarnaast zie ik over het algemeen meer daadwerkelijke haat jegens het Westen afkomstig van sommige van de individuen die deze oorlog door een fanatiek pro-Oekraïne perspectief bekijken. Immers, dit zijn ook voor een deel dezelfde mensen die maar wat graag de Westerse cultuur wegzetten als bijvoorbeeld racistisch, onderdrukkend, te blank, patriarchaal, seksistisch, xenofoob, koloniaal of geprivilegieerd.
pi_210464751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zelfhaat ? nee hoor

Dus jij was, bent en blijft een supporter van de USA , jeweetwel, de brenger van vrijheid en democratie. Dus jij supporte ook al hun daden van agressie, hun regime changes, openlijk of covert, tot de honderdduizenden burgerslachtoffers die ze op hun geweten hebben .

There will come a time when I will support a war against Russia, but Ukraine is not that war.
Het blijft bijzonder dat terwijl Rusland gebieden in Oekraïne annexeert, iemand valt over de arrogantie van de VS ..
En niet tegen Rusland is, in deze oorlog in Oekraïne...
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:33:38 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210465030
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat heeft deze oorlog tussen twee voormalig Oostbloklanden met het Westen te maken? Zowel Oekraïne als Rusland zijn beide geen onderdeel van het Westen.

En daarnaast zie ik over het algemeen meer daadwerkelijke haat jegens het Westen afkomstig van sommige van de individuen die deze oorlog door een fanatiek pro-Oekraïne perspectief bekijken. Immers, dit zijn ook voor een deel dezelfde mensen die maar wat graag de Westerse cultuur wegzetten als bijvoorbeeld racistisch, onderdrukkend, te blank, patriarchaal, seksistisch, xenofoob, koloniaal of geprivilegieerd.
Welke mensen zijn dat?
pi_210465189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zelfhaat ? nee hoor

Interssante post... ik heb hier niemand in persoon aangesproken, enkel iets gesteld over mensen die rusland supporteren, en de samenleving waarin ze zelf leven kennelijk haten.

De vraag of JIJ je daardoor aangesproken voelt, kun jij enkel zelf beantwoorden en ik heb het idee dat je dat in deze post ook een beetje wel doet.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:58:56 #213
5428 crew  miss_sly
pi_210465226
quote:

[..]
Nee, vooral als je nniet lijkt te zien dat de aggressor Rusland is en dat je de daden van Putin en consorten goed blijft praten. Je kunt Zelensky volledig negeren en toch geen Rusland supporter lijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:59:39 #214
5428 crew  miss_sly
pi_210465237
quote:

[..]

Wat een bizar eendimensionaal beeld van mensen heb je dan als je dergelijke linken legt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210465251
quote:

[..]
Nou, best veel. Zo bestaat de EU en NAVO ook uit Oostbloklanden, daarnaast grenst Oekraïene aan de EU en zien enkele van de Oostbloklanden die in de EU zitten Rusland als een bedreiging, vanwege wat gebeurt in andere Oostbloklanden die geen lid zijn van EU of NAVO.

Plus economische gevolgen van de oorlog, die ook hier te merken is.

quote:
Dat is verder aan jou.
pi_210465320
quote:

[..]
Ben momenteel dit boek aan het lezen. Kan het je van harte aanraden, De Wijk gaat ook uitgebreid in op de vraag waarom dit conflict ook ons raakt.

Kort samengevat: een weifelend optreden van het westen zorgt voor een verdere (en snellere) afbraak van de door het westen gedomineerde wereldorde. Je kunt hier uiteraard voorstander van zijn, maar persoonlijk loop ik niet bepaald warm voor een wereldorde die gedomineerd door China, en in mindere mate Rusland.
pi_210465914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben momenteel dit boek aan het lezen. Kan het je van harte aanraden, De Wijk gaat ook uitgebreid in op de vraag waarom dit conflict ook ons raakt.

Kort samengevat: een weifelend optreden van het westen zorgt voor een verdere (en snellere) afbraak van de door het westen gedomineerde wereldorde. Je kunt hier uiteraard voorstander van zijn, maar persoonlijk loop ik niet bepaald warm voor een wereldorde die gedomineerd door China, en in mindere mate Rusland.
Weifelend optreden zorgt voor snelle afbraak van door het westen gedomineerde wereldorde?
Mss wel, wsl wel. Maar een té arrogante houding zorgt evenzeer voor onvrede bij andere grote partijen. En als je té ver gaat riskeer je een strijd voor eventuele herverdeling van de gevestigde wereldorde. Of je dat wel of niet eerlijk(er) vindt laat ik terzijde. Feit is dat tijden evolueren en veranderen, en een huidige unipolaire wereldorde niet langer houdbaar zal zijn.
En net zoals bij ieder conflict kan je daar over onderhandelen of erom vechten. En als de gevestigde wereldorde niet bereid is enige consensus te doen, zullen er nog gewapende en economische conflicten volgen.

Zelf loop ik ook niet warm voor russische of chinese toestanden (alhoewel mijn BNW'er denkt dat het chinese controle-systeem sowieso het toekomstige model wordt voor onze westerse maatschappij, democratie of dictatuur wotever)
pi_210466041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Weifelend optreden zorgt voor snelle afbraak van door het westen gedomineerde wereldorde?
Mss wel, wsl wel. Maar een té arrogante houding zorgt evenzeer voor onvrede bij andere grote partijen. En als je té ver gaat riskeer je een strijd voor eventuele herverdeling van de gevestigde wereldorde. Of je dat wel of niet eerlijk(er) vindt laat ik terzijde. Feit is dat tijden evolueren en veranderen, en een huidige unipolaire wereldorde niet langer houdbaar zal zijn.
En net zoals bij ieder conflict kan je daar over onderhandelen of erom vechten. En als de gevestigde wereldorde niet bereid is enige consensus te doen, zullen er nog gewapende en economische conflicten volgen.

Zelf loop ik ook niet warm voor russische of chinese toestanden (alhoewel mijn BNW'er denkt dat het chinese controle-systeem sowieso het toekomstige model wordt voor onze westerse maatschappij, democratie of dictatuur wotever)
Dat de huidige wereldorde niet langer houdbaar is, daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt er ook op dat China ons vroeg of laat zal overvleugelen, dat is slechts een kwestie van tijd.

Het probleem is vooral dat het land (of landenblok, zoals 'het westen') dat de dominante positie inneemt de toon bepaalt waar de rest zich aan spiegelt. De wereld is op dit moment geschoeid op westerse leest. Onze vorm van kapitalisme het heersende economische model, instituties zoals de VN, Wereldbank en het IMF zijn gestoeld op westerse waarden.

Als het westen in de toekomst wordt overvleugeld door China en zijn bondgenoten bepalen zij de toon. Het staatskapitalisme dat China voorstaat kan dan dominant worden, internationale organisaties worden omgevormd zodat zij Chinese idealen uitdragen.

De vraag is of dit proces is te stoppen. Maar als het überhaupt mogelijk is, lukt dat alleen als het westen zich blijft verenigen en een vuist maakt tegen de oprukkende Chinezen.
pi_210466299
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, vooral als je nniet lijkt te zien dat de aggressor Rusland is en dat je de daden van Putin en consorten goed blijft praten. Je kunt Zelensky volledig negeren en toch geen Rusland supporter lijken.
Ik praat niks goed je ziet spoken.
pi_210466303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat de huidige wereldorde niet langer houdbaar is, daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt er ook op dat China ons vroeg of laat zal overvleugelen, dat is slechts een kwestie van tijd.

Het probleem is vooral dat het land (of landenblok, zoals 'het westen') dat de dominante positie inneemt de toon bepaalt waar de rest zich aan spiegelt. De wereld is op dit moment geschoeid op westerse leest. Onze vorm van kapitalisme het heersende economische model, instituties zoals de VN, Wereldbank en het IMF zijn gestoeld op westerse waarden.

Als het westen in de toekomst wordt overvleugeld door China en zijn bondgenoten bepalen zij de toon. Het staatskapitalisme dat China voorstaat kan dan dominant worden, internationale organisaties worden omgevormd zodat zij Chinese idealen uitdragen.

De vraag is of dit proces is te stoppen. Maar als het überhaupt mogelijk is, lukt dat alleen als het westen zich blijft verenigen en een vuist maakt tegen de oprukkende Chinezen.
Ik heb de indruk dat je weer uitgaat van een unipolaire wereld. Ik denk dat we moeten evolueren naar meer multipolair, meer samenwerken en elkaars groei aanvaarden.
Uiteindelijk is de VS ook maar een gevestigde wereldorde die staat te wankelen op eigen benen, een schim van wat het ooit geweest is, die enkel nog kan uitpakken met militaire kracht.

Het proces proberen stoppen door een vuist te maken betekent weer meer oorlog en onvrede, en dat kunnen we momenteel wel missen als kiespijn.
pi_210466372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat je weer uitgaat van een unipolaire wereld. Ik denk dat we moeten evolueren naar meer multipolair, meer samenwerken en elkaars groei aanvaarden.
Uiteindelijk is de VS ook maar een gevestigde wereldorde die staat te wankelen op eigen benen, een schim van wat het ooit geweest is, die enkel nog kan uitpakken met militaire kracht.

Het proces proberen stoppen door een vuist te maken betekent weer meer oorlog en onvrede, en dat kunnen we momenteel wel missen als kiespijn.
'Meer samenwerking en elkaars groei aanvaarden' is natuurlijk een prachtig streven, wie wil er nou geen wereld waarin landen elkaar vreedzaam met elkaar samenleven.

Maar als China (en zijn bondgenoten) het stokje overnemen van het westen, dan is de kans groot dat we straks in een wereld leven met internationale wetten en (gedrags)regels die worden gedicteerd door Peking. Ons daartegen verzetten kan inderdaad betekenen dat je vroeg of laat met elkaar in conflict komt. Maar het is ook de vraag of we ons moeten neerleggen bij een wereldorde die wordt gedomineerd door China en zijn bondgenoten.

Het is een lastig dilemma.

Overigens is dit voor een groot deel geleende kennis. Ik schets hier in zeer grote lijn de analyse en visie van De Wijk, maar ik kan zijn manier van denken wel volgen.
pi_210466433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar het is ook de vraag of we ons moeten neerleggen bij een wereldorde die wordt gedomineerd door China en zijn bondgenoten.

Omgekeerd moeten China en bondgenoten zich dan maar wel neerleggen bij een (eeuwigdurende?) westerse dominantie?
Als zulke landen blijven groeien zullen zij nu eenmaal meer inspraak wensen (en eisen).

Mss is het idd weer es tijd voor een wereldoorlog om te zien wie er uit de assen verrijst.
Het is alvast duidelijk dat de huidige hegemonist zijn positie niet zonder slag of stoot wil afgeven, of nog maar delen.
En volgens mij is het Oekraine conflict daar al een eerste stap in. En het is alvast geen goede.
pi_210466523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Omgekeerd moeten China en bondgenoten zich dan maar wel neerleggen bij een (eeuwigdurende?) westerse dominantie?
Als zulke landen blijven groeien zullen zij nu eenmaal meer inspraak wensen (en eisen).

Mss is het idd weer es tijd voor een wereldoorlog om te zien wie er uit de assen verrijst.
Het is alvast duidelijk dat de huidige hegemonist zijn positie niet zonder slag of stoot wil afgeven, of nog maar delen.
En volgens mij is het Oekraine conflict daar al een eerste stap in. En het is alvast geen goede.
China en zijn bondgenoten hebben daar inderdaad geen trek in. Je ziet dan ook dat Peking een steeds prominentere en dominantere rol inneemt op het wereldtoneel. Dat is ook een rol die de Chinezen bewust en actief nastreven. Want inderdaad, China voelt er niets voor om nog langer naar de pijpen te dansen van het westen.

Het punt is dan ook niet zozeer dat China ongelijk heeft, het valt prima te begrijpen dat het land de macht naar zich toe probeert te trekken.

Maar wij hebben onze positie (welvaart, vrede, inspraak, invloed) vrijwel volledig te danken aan de westerse hegemonie. Als die wordt ingeruild voor een Chinese variant, is dat natuurlijk niet in ons voordeel. Instandhouding van de status quo en de westerse dominantie is dan vooral in ons eigen belang.

Ik denk niet dat een wereldoorlog wenselijk is, maar het is wellicht onvermijdelijk. Als China meer macht naar zich toetrekt en de VS steeds meer aan macht verliest, gaat dat schuren. En de kans bestaat dat de bom dan een keer barst.
pi_210466637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als China meer macht naar zich toetrekt en de VS steeds meer aan macht verliest, gaat dat schuren. En de kans bestaat dat de bom dan een keer barst.
En de VS zoekt manieren om deze conflicten te herleiden tot regionale conflicten om alzo via proxy-oorlogen anderen hun vijanden te laten bevechten.
En zo zijn we terug ontopic
;)
pi_210466703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En de VS zoekt manieren om deze conflicten te herleiden tot regionale conflicten om alzo via proxy-oorlogen anderen hun vijanden te laten bevechten.
En zo zijn we terug ontopic
;)
De oorlog in Oekraïne is vooral het gevolg van een Rusland dat zijn zelfvertrouwen heeft herwonnen en territorium terugeist dat in de ogen van de huidige leiders toebehoort aan het 'moederland'. Bovendien merkt ook het Kremlin dat de macht van de VS tanende is, daarom besloot Poetin vorig jaar zijn kans te grijpen. Al denk ik dat hij zich heeft verkeken op de westerse respons.

Het komt ons (het westen) weliswaar niet slecht uit dat Rusland zijn strijdkrachten uitput in wat uiteindelijk een futiel conflict is, maar de VS en EU hebben daar niet op aangestuurd.
pi_210467759
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Welke mensen zijn dat?
Als we naar Nederland kijken zien we vooral dat uit onder centrumlinks en progressieve mensen erg veel steun is voor krachtig beleid mbt de oorlog in Oekraïne (zie bijvoorbeeld). Dit is een trend die ook zichtbaar is in de VS (zie bijvoorbeeld). Rechts en conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk terughoudender.

En dit is natuurlijk geen zwart-wit verhaal, maar een trend, er zullen vast ook genoeg links en progressieven zijn die tegen meer steun voor Oekraïne zijn (neem BIJ1 bijvoorbeeld) en rechts en conservatieven die wel voor zijn (veel VVD'ers bijvoorbeeld of 'the Conservative Party' in het VK).
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wie heeft hier dan beweerd dat het goed is wat Rusland doet? Ik heb zulke posts in elk geval niet veel gezien. Rusland is een kutland met een gevaarlijke dictator. Je kunt die mening toch hebben én vinden dat Oekraïne in principe niet het probleem van het Westen is?
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een bizar eendimensionaal beeld van mensen heb je dan als je dergelijke linken legt.
Dat mag je vinden, maar het is een duidelijk zichtbare trend. Dat valt overigens ook hier op FOK! gewoon waar te nemen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, best veel. Zo bestaat de EU en NAVO ook uit Oostbloklanden, daarnaast grenst Oekraïene aan de EU en zien enkele van de Oostbloklanden die in de EU zitten Rusland als een bedreiging, vanwege wat gebeurt in andere Oostbloklanden die geen lid zijn van EU of NAVO.

Plus economische gevolgen van de oorlog, die ook hier te merken is.
Zowel Oekraïne als Rusland zijn geen onderdeel van de EU of de NAVO. Dat er sommige landen zijn die wel tot deze unies behoren deze oorlog als een bedreiging zien valt natuurlijk te begrijpen, maar een logische reactie zou dan zijn die landen te versterken, maar niet Oekraïne met een eindeloze hoeveelheid wapens en geld voorzien.
pi_210468160
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als we naar Nederland kijken zien we vooral dat uit onder centrumlinks en progressieve mensen erg veel steun is voor krachtig beleid mbt de oorlog in Oekraïne (zie bijvoorbeeld). Dit is een trend die ook zichtbaar is in de VS (zie bijvoorbeeld). Rechts en conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk terughoudender.

En dit is natuurlijk geen zwart-wit verhaal, maar een trend, er zullen vast ook genoeg links en progressieven zijn die tegen meer steun voor Oekraïne zijn (neem BIJ1 bijvoorbeeld) en rechts en conservatieven die wel voor zijn (veel VVD'ers bijvoorbeeld of 'the Conservative Party' in het VK).
[..]
Wie heeft hier dan beweerd dat het goed is wat Rusland doet? Ik heb zulke posts in elk geval niet veel gezien. Rusland is een kutland met een gevaarlijke dictator. Je kunt die mening toch hebben én vinden dat Oekraïne in principe niet het probleem van het Westen is?
[..]
Dat mag je vinden, maar het is een duidelijk zichtbare trend. Dat valt overigens ook hier op FOK! gewoon waar te nemen.
[..]
Zowel Oekraïne als Rusland zijn geen onderdeel van de EU of de NAVO. Dat er sommige landen zijn die wel tot deze unies behoren deze oorlog als een bedreiging zien valt natuurlijk te begrijpen, maar een logische reactie zou dan zijn die landen te versterken, maar niet Oekraïne met een eindeloze hoeveelheid wapens en geld voorzien.
En waarom niet allebei?

Want we zien nu beide gebeuren.
Landen worden lid van de NAVO en NAVO landen breiden hun defensie uit.
En daarnaast ondersteunen ze Oekraïne.
  Forum Admin dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:27:35 #228
pi_210468878
quote:

[..]
Met alle respect, je komt doorgaans niet verder dan de persoon Zelensky zwart maken en dan niet eens inhoudelijk, maar om zijn kleren of eerdere werkzaamheden/acties. Zoals het neppe piano spelen.

Als je op die manier iemand demoniseert moet je niet gek opkijken dat men je onder de pro Rusland kant schaart.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:57:16 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210469127
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

lol, dit antwoord is net zo vaag als de post waar je op reageerde :D

quote:
[..]
die landen worden ook versterkt, ze spenderen zelf meer geld aan defensie (of dat zijn ze iig van plan) en de aanwezigheid van de NAVO in de regio is vergroot

daarnaast gaan er wapens en geld naar Oekraine of dat een goed idee is mag je zelf invullen, persoonlijk denk ik van wel (al is het wat mij betreft niet eindeloos) maar het een sluit het ander duidelijk niet uit
pi_210469957
Ik vind het best opvallend dat vroeger rechts conservatief anti Rusland was en pro Navo, en links progressief pro Rusland en anti Navo. En dat dat tegenwoordig andersom is :7
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:06:05 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210470019
denk niet dat dat zonder meer waar is eerlijk gezegd

ik ben zo rechts als wat maar voor mij is Rusland gewoon het boefje hier
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:11:30 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210470074
en pro NAVO

sterker nog als Poetin niet zo over de NAVO had zitten zeuren voor zijn invasie had ik waarschijnlijk weinig om Oekraine gegeven maar zolang de Russen erop staan dat we vijanden zijn dan is hun vijand mijn vriend

dus ja zolang er nog beweging in zit gewoon wapens en geld blijven leveren
pi_210471369
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:
Ik vind het best opvallend dat vroeger rechts conservatief anti Rusland was en pro Navo, en links progressief pro Rusland en anti Navo. En dat dat tegenwoordig andersom is :7
een deel van conservatief rechts*
pi_210471504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:06 schreef sp3c het volgende:

Ik doelde vooral op Amerika.
Daarnaast kom je bij mij niet als rechts conservatief over. Ik ken andere fokkers die de indruk geven dat ze terug willen naar de jaren 50 van de vorige eeuw.
En die zijn dan weer tegen steun aan Oekraïne.
  Overall beste user 2022 woensdag 30 augustus 2023 @ 08:57:16 #235
3928 Ulx
pi_210472082
quote:

[..]
Als de Russische federatie uiteenvalt moeten de onafhankelijk geworden deelrepubliekjes die toevallig wat atoomwapens op hun gebied hebben staan een voorbeeld nemen aan Oekraïne en deze wapens aan het overgebleven grote Rusland geven in ruil voor garanties?
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:06:06 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210473384
quote:

[..]

Ik heb het idee dat je fatsoen en neutraliteit veinst, maar ondertussen de meest verknipte wereldbeelden hanteert. Wat je hierboven allemaal schrijft, komt nogal wereldvreemd over. Leg anders nog eens uit hoe de linkse kerk iedereen in hokjes stopt. Of geef nog even aan dat Rusland niets anders kon dan Oekraïne binnenvallen. Of dat de NAVO slecht is.

Maar goed, iedereen zijn mening, al is het raar om te zeggen dat mensen die niet willen dat Oekraïne wordt binnengevallen door Putin, ook de 'verraders' zijn, dat zegt toch echt meer over jouw waanideeën. Kom maar eens met voorbeelden, Howard, wie zegt dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 30-08-2023 11:26:33 ]
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:25:09 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210473496
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:
Nou nee, wat ze in Rusland doen moeten ze zelf weten, maar als ze andere landen gaan binnenvallen, die ze eerst hun kernwapens hebben laten inleveren, ja dan kun je dat moeilijk steunen. Ik had eerder verwacht dat rechts dat net zo vervelend zou vinden en dat is vaak ook zo. Maar mensen die helemaal rechts op het bankje zitten, laten we zeggen wappierechts, is vooral tegen onze regering en het opkomen voor andere mensen.
pi_210473621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou nee, wat ze in Rusland doen moeten ze zelf weten, maar als ze andere landen gaan binnenvallen, die ze eerst hun kernwapens hebben laten inleveren, ja dan kun je dat moeilijk steunen. Ik had eerder verwacht dat rechts dat net zo vervelend zou vinden en dat is vaak ook zo. Maar mensen die helemaal rechts op het bankje zitten, laten we zeggen wappierechts, is vooral tegen onze regering en het opkomen voor andere mensen.
Ah, dan gebruik ik de verkeerde term.

Maar hoe kijk jij tegen de Republikeinen aan?
Wat ik veel hoor is dat als de volgende president republikeins is, de steun aan Oekraïne zal afnemen.

Zelf verwacht ik dat niet, om redenen die jij noemt, maar ook omdat dat de positie van Rusland in de wereld kan versterken.

Ik kreeg van Howard de reactie dat innemen van Oekraïne door Rusland te vergelijken met het innemen van het eiland Borkum door Nederland.
Het is maar terrein, het heeft geen invloed op de machtsverhoudingen.
pi_210473648
quote:

[..]
Of juist wel, want terug geven kan betekenen dat je later door Rusland wordt geannexeerd, en dan heb je geen poot om op te staan.
Want je bent maar een Oostblokland, en die hebben geen recht op ondersteuning.

Dus ze kunnen bij een onafhankelijkheid maar beter zoveel mogelijk kernwapens achter houden.
pi_210474609
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als de Russische federatie uiteenvalt moeten de onafhankelijk geworden deelrepubliekjes die toevallig wat atoomwapens op hun gebied hebben staan een voorbeeld nemen aan Oekraïne en deze wapens aan het overgebleven grote Rusland geven in ruil voor garanties?
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je hier nu bij bent gekomen. Ik heb dit argument in elk geval niet gemaakt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je fatsoen en neutraliteit veinst, maar ondertussen de meest verknipte wereldbeelden hanteert. Wat je hierboven allemaal schrijft, komt nogal wereldvreemd over. Leg anders nog eens uit hoe de linkse kerk iedereen in hokjes stopt. Of geef nog even aan dat Rusland niets anders kon dan Oekraïne binnenvallen. Of dat de NAVO slecht is.

Maar goed, iedereen zijn mening, al is het raar om te zeggen dat mensen die niet willen dat Oekraïne wordt binnengevallen door Putin, ook de 'verraders' zijn, dat zegt toch echt meer over jouw waanideeën. Kom maar eens met voorbeelden, Howard, wie zegt dat.
Waar zeg ik dit? In mijn post spreek ik nergens over 'verraders'.
pi_210475814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:06 schreef sp3c het volgende:

Ik vind het niet verbazingwekkend. Conservatief rechts de afgelopen jaren is enkel angstig. Als eerste super angstig voor corona. Maatregelen konden niet gek genoeg. Daarna angstig voor de overheid en vaccinaties. Daarnaast angstig voor moslims, LGBTQ, een minder vervuilende economie, de EU, fietsen (!!!), alles wat links ruikt en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat onderwerpen waar we ze helemaal hysterisch over hebben zien doen.

Vervolgens roept Poetin wat over noeks en de reflex voor korte termijn eigenbelang en angst voor de dood neemt weer alle ratio over.

Wat mij wel verbaasde is hoe de linkerflank van links de draai naar wapenleveringen heeft gemaakt. Nog niet heel lang geleden konden zelfs beschermde groepen zoals vrouwen en homo's de tering krijgen in Afghanistan, want alle oorlog was slecht. GL dat staat te juichen voor een bestelling bij Lockheed Martin had ik niet verwacht mee te maken in mijn leven.
pi_210475951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het niet verbazingwekkend. Conservatief rechts de afgelopen jaren is enkel angstig. Als eerste super angstig voor corona. Maatregelen konden niet gek genoeg. Daarna angstig voor de overheid en vaccinaties. Daarnaast angstig voor moslims, LGBTQ, een minder vervuilende economie, de EU, fietsen (!!!), alles wat links ruikt en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat onderwerpen waar we ze helemaal hysterisch over hebben zien doen.

Vervolgens roept Poetin wat over noeks en de reflex voor korte termijn eigenbelang en angst voor de dood neemt weer alle ratio over.
Dat is niet echt iets van de laatste jaren maar gewoon een belangrijke peiler waar conservatief rechts op gebouwd is. Eerder was er al angst voor mensen met een kleurtje, angst voor buitenlanders, angst voor socialisme communisme, angst voor atheïsten, angst voor homo's, doodsangsten voor het homohuwelijk, angst voor anticonceptiemiddelen, angst voor vrouwen, doodsangsten voor vrouwen met weinig kleren, angst voor mensen die drugs willen gebruiken en zo kunnen we nog uren doorgaan. ;)

quote:
Wat mij wel verbaasde is hoe de linkerflank van links de draai naar wapenleveringen heeft gemaakt. Nog niet heel lang geleden konden zelfs beschermde groepen zoals vrouwen en homo's de tering krijgen in Afghanistan, want alle oorlog was slecht. GL dat staat te juichen voor een bestelling bij Lockheed Martin had ik niet verwacht mee te maken in mijn leven.
Het is op zich wel toe te juichen dat ook deze partijen in gaan zien dat lief en aardig doen in het verleden niet heeft gewerkt en dat je als land soms je tanden moet kunnen laten zien en ze eventueel gebruiken. Tevens is het goed dat we eindelijk eens laten zien dat we de vrijheid van de bevolking van een land echt belangrijk vinden en daar bereid zijn een behoorlijke hoeveelheid middelen tegenaan te gooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 30-08-2023 15:54:41 ]
pi_210476424
quote:
iPhone imports on the rise in Russia – Vedomosti
Supplies have been recovering via parallel imports after Apple exited the country's market last year
De start van een hilarisch RT artikel. Russia stronk hoor. Ze kunnen nog steeds iphones importeren!!!! :')
pi_210476693
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De start van een hilarisch RT artikel. Russia stronk hoor. Ze kunnen nog steeds iphones importeren!!!! :')
Ik snap niet wat hier hilarisch aan is :?
pi_210476720
Of wacht
Je had wsl complete instorting van de russ economie verwacht, vanwege onze onmenselijke sancties die zowel de economie gingen kelderen, de financiering van de oorlog gingen stoppen, en voor regime change gingen zorgen.
Houd er iemand de tel nog bij ? 12 ondertussen?
:')
pi_210476869
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik snap niet wat hier hilarisch aan is :?
De doelgroep van RT zal dat ook niet snel begrijpen.

Een propaganda bericht posten waarin je opschept dat je eigen burgers dit jaar meer geld hebben uitgegeven aan het rijker maken van de VS en je stiekem ook toegeeft hoe afhankelijk je bent van het westen vind ik grappig.
pi_210476870
Of zullen we de hilariteit van de toestand in Oekraine even aankaarten?
pi_210476949
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:34 schreef UncleScorp het volgende:
Als jij oorlog hilarisch vindt, dan mag dat zeker.
pi_210477118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:34 schreef UncleScorp het volgende:
Ga je weer juichen dat Rusland kinderen aan het ontvoeren is?
pi_210477142
Ik pas mij aan aan het niveau van de tegenpartij.
They go low, i go low
pi_210477161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ga je weer juichen dat Rusland kinderen aan het ontvoeren is?
Mss is het wel "redden" als je de vele rapporten over oekrainse kinderhandel en orgaanhandel leest.
pi_210477239
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je bedoelt dat rechts en conservatieven benoemen hoe progressief links de Westerse samenleving en cultuur eigenhandig heeft afgebroken en steeds meer aan het radicaliseren is? Laten we wel wezen, conservatieven staan niet te schreeuwen over het 'dekoloniseren' van universiteiten en musea of te opperen dat kinderen en jongeren hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen. Zij geven slechts aan dat dit geen handige dingen zijn om te doen of te promoten. Dat heet weldenkendheid en heeft niets te maken met hysterie.

Tevens zag je tijdens de Covid-19 pandemie, geen rechts en conservatieven zich doodsbang meermaals keer lieten vaccineren en met een driedubbele mondkap over straat gaan voor een virus met een mortaliteitspercentage lager dan 1%. Dus ook mbt angst zit je mis met je claim en lijkt er zelfs sprake van enige mate van projectie.
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is niet echt iets van de laatste jaren maar gewoon een belangrijke peiler waar conservatief rechts op gebouwd is. Eerder was er al angst voor mensen met een kleurtje, angst voor buitenlanders, angst voor socialisme communisme, angst voor atheïsten, angst voor homo's, doodsangsten voor het homohuwelijk, angst voor anticonceptiemiddelen, angst voor vrouwen, doodsangsten voor vrouwen met weinig kleren, angst voor mensen die drugs willen gebruiken en zo kunnen we nog uren doorgaan. ;)
Het is dan wel erg opvallend dat genoeg mensen die binnen deze groepen vallen, zoals bijvoorbeeld atheïsten, vrouwen, homo's of mensen van kleur, conservatief en rechts stemmen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat denkt te kunnen verklaren?
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:51 schreef UncleScorp het volgende:
They go low, i go low
Dat moet je juist niet doen, daar moet je boven kunnen staan.
pi_210477277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mss is het wel "redden" als je de vele rapporten over oekrainse kinderhandel en orgaanhandel leest.
Geen schaamte ook :'). Man ik dacht dat ik met die opmerking iets te ver was gegaan, maar je bevestigt de persoonlijke aanval nog even door er overheen te gaan.
pi_210477509
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat rechts en conservatieven benoemen hoe progressief links de Westerse samenleving en cultuur eigenhandig heeft afgebroken en steeds meer aan het radicaliseren is? Laten we wel wezen, conservatieven staan niet te schreeuwen over het 'dekoloniseren' van universiteiten en musea of te opperen dat kinderen en jongeren hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen. Zij geven slechts aan dat dit geen handige dingen zijn om te doen of te promoten. Dat heet weldenkendheid en heeft niets te maken met hysterie.
Mooi man zo'n selectief geheugen. Moet ik ook verbaasd zijn dat de SP niet staat te schreeuwen om meer meer kapitalisme? Natuurlijk staat een conservatieveling niet te smeken om meer dekolonisatie.

In de VS waren conservatieven zo hysterisch bang voor homo's als karakter in kinderboeken dat de bijbel nu op meerdere plekken verboden is geworden op scholen door de boekenverbiedende wetgeving die rechts Amerika heeft doorgedrukt. In eigen land moet de minister voor onderwijs opeens weer verdedigen dat kinderen seksuele voorlichting krijgen. En dat is nog maar een onvolledige lijst rechtse hysterie op alleen al onderwijsgebied het afgelopen jaar.
quote:
Tevens zag je tijdens de Covid-19 pandemie, geen rechts en conservatieven zich doodsbang meermaals keer lieten vaccineren en met een driedubbele mondkap over straat gaan voor een virus met een mortaliteitspercentage lager dan 1%. Dus ook mbt angst zit je mis met je claim en lijkt er zelfs sprake van enige mate van projectie.
[..]
Wederom je selectieve geheugen. FvD was aan de start het hardste aan het schreeuwen om meer meer meer maatregelen. Daarna is het omgeslagen naar de andere kant met nog grotere angstverhalen over alles om het virus minder dodelijk te laten zijn. Precies zoals ik het beschreef.
quote:
Het is dan wel erg opvallend dat genoeg mensen die binnen deze groepen vallen, zoals bijvoorbeeld atheïsten, vrouwen, homo's of mensen van kleur, conservatief en rechts stemmen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat denkt te kunnen verklaren?
[..]
Het is nieuw voor je dat mensen zelfdestructief gedrag vertonen? Voor de oorlog waren joden actief onderdeel van de fascistische bewegingen van Europa.
pi_210477664
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:51 schreef UncleScorp het volgende:
They go low, i go low
Dus je ziet jezelf als pro Rusland?
pi_210477752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je doelt op die berichten van bijna 20 jaar geleden? Wat ben je toch weer op een walgelijke manier de misdaden van Rusland aan het goedpraten :r.
Цой жив
pi_210477982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooi man zo'n selectief geheugen. Moet ik ook verbaasd zijn dat de SP niet staat te schreeuwen om meer meer kapitalisme? Natuurlijk staat een conservatieveling niet te smeken om meer dekolonisatie.
Dekolonisatie dient vooral als eufemisme voor het actief vervangen van onderdelen van de (Westerse) cultuur.
quote:
In de VS waren conservatieven zo hysterisch bang voor homo's als karakter in kinderboeken dat de bijbel nu op meerdere plekken verboden is geworden op scholen door de boekenverbiedende wetgeving die rechts Amerika heeft doorgedrukt. In eigen land moet de minister voor onderwijs opeens weer verdedigen dat kinderen seksuele voorlichting krijgen. En dat is nog maar een onvolledige lijst rechtse hysterie op alleen al onderwijsgebied het afgelopen jaar.
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd. Elk weldenkend mens snapte dit tot enkele jaren geleden. Inmiddels denken sommige progressieven helaas dat het belangrijker is dat een gemiddeld kind bezig is met zijn of haar geslacht en seksuele oriëntatie dan met het leren van degelijke taal of rekenvaardigheden.
quote:
[..]
Wederom je selectieve geheugen. FvD was aan de start het hardste aan het schreeuwen om meer meer meer maatregelen. Daarna is het omgeslagen naar de andere kant met nog grotere angstverhalen over alles om het virus minder dodelijk te laten zijn. Precies zoals ik het beschreef.
FvD is een partij die ik niet serieus neem en ook niet volg.
quote:
[..]
Het is nieuw voor je dat mensen zelfdestructief gedrag vertonen? Voor de oorlog waren joden actief onderdeel van de fascistische bewegingen van Europa.
'Zelfdestructief' nog wel, toe maar. Mensen die tot bepaalde groepen zijn te categoriseren, zijn dus 'zelfdestructief' als zij op een manier stemmen waar jij het niet mee eens bent. Een homo, een vrouw of een persoon van kleur kan volgens jou dus eigenlijk alleen maar op één politieke ideologische richting stemmen, zo niet dan is men 'zelfdestructief'. Misschien moet je je eens afvragen waar je dit soort ideeën vandaan haalt. En je claim over Joden en fascistische bewegingen is trouwens veel te kort door de bocht.
pi_210478181
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dekolonisatie dient vooral als eufemisme voor het actief vervangen van onderdelen van de (Westerse) cultuur.
[..]
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd. Elk weldenkend mens snapte dit tot enkele jaren geleden. Inmiddels denken sommige progressieven helaas dat het belangrijker is dat een gemiddeld kind bezig is met zijn of haar geslacht en seksuele oriëntatie dan met het leren van degelijke taal of rekenvaardigheden.
[..]
[..]
'Zelfdestructief' nog wel, toe maar. Mensen die tot bepaalde groepen zijn te categoriseren, zijn dus 'zelfdestructief' als zij op een manier stemmen waar jij het niet mee eens bent. Een homo, een vrouw of een persoon van kleur kan volgens jou dus eigenlijk alleen maar op één politieke ideologische richting stemmen, zo niet dan is men 'zelfdestructief'. Misschien moet je je eens afvragen waar je dit soort ideeën vandaan haalt. En je claim over Joden en fascistische bewegingen is trouwens veel te kort door de bocht.
Ja dus? Zelfs als je gelijk hebt over de betekenis van dekolonisatie slaat je argument nergens op.

Kijk daar ga je weer met je selectieve geheugen. Ik ben een product van de jaren 90. Seksuele voorlichting was er op onze christelijke basisschool in groep 7 en 8. De jaren 80 voorlichtingsfilmpjes op de eveneens christelijke middelbare school 2e klas hadden zelfs blote piemels. Natuurlijk moet je kinderen er wel mee lastig vallen want er zijn genoeg 12 jarigen die lopen te friemelen met elkaar en geslachtsziektes en zwangerschappen gun ik ze niet. Het idee dat seksuele voorlichting een nieuw fenomeen is wederom rechtse hysterie. Het idee dat er massa's linkse mensen zijn die rekenonderwijs onbelangrijk vinden, omdat de hele dag gekeken moet worden of iemand trans is: hysterie. Je bent zo gigantisch bang voor onware spookbeelden.

Mooi voor je. FvD was niet de enige hysterische rechtse partij in die tijd.

Ik heb mij er de afgelopen jaren wat minder mee bezig gehouden, dus ik weet niet of het nog zo is, maar 15 jaar geleden werden atheïsten als onbetrouwbaarder geacht door conservatief rechts in de VS, dan pedofielen. Dan durf ik de stelling wel aan dat je zelfdestructief bezig bent als je gaat stemmen op iemand die liever een pedo als buurman heeft, dan jou. Vrouwen die het zelfbeschikkingsrecht op hun eigen lichaam willen opgeven idem. Zelfs als ze nooit van plan waren een abortus te nemen moeten vrouwen in meerdere staten vrezen voor hun vrijheid bij een miskraam. Die kans is 10% per zwangerschap. Russisch roulette.
pi_210478319
Er zal vast iemand gaan roepen dat het bovenstaande off topic is, maar al die angstige denkbeelden zorgen ervoor dat Rusland nog fans heeft in het westen. Zielige bange mannetjes die denken dat sterke leider Poetin ons ook kan redden van al die enge nieuwe denkbeelden en losbandige mensen.

Nou een kleine realiteitscheck. Rusland is het Europese land met de meeste aids, abortussen en drugsgerelateerde sterfte. Poetin gaat je dus niet redden van een losse seksuele moraal en hedonistisch leven. Ze hebben zelfs een veel groter percentage moslims dan wij hebben, dus ook daarvan gaat Poetin je niet redden.

Stop met bang zijn en kom gewoon op voor wat goed is. Vrijheid. De vrijheid om niet te leven onder een buitenlands regime. De vrijheid om zelf je kinderen op te kunnen voeden zonder dat ze naar het buitenland worden ontvoerd. De vrijheid om te gaan stappen of naar de kerk te gaan zonder bang te hoeven zijn voor drones.

yolo
pi_210478891
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
Klopt, jaren geleden zaten homoseksuelen diep in de kast.
Tegenwoordig kom je ze overal tegen.
Het is best een uitdaging om te voorkomen dat je kinderen er achter komen dat er mensen bestaan die homoseksueel zijn.

Helemaal nu er homo's zijn die zelf kinderen hebben.

Hoe ga je dat verbergen?
  donderdag 31 augustus 2023 @ 10:31:06 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210484777
quote:
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd.
Jij vindt zelfs dat je daarmee moet wachten totdat ze 15 zijn, ja dan snap je echt helemaal niets van seks. Ook zo'n conservatievendingetje, net doen alsof kinderen voor hun 15e op geen enkele manier bezig zijn met seks, en de vieze gedachtes komen dan ook alleen bij jou.

4 jaar oud kind: 'papa en mama, hoe hebben jullie elkaar ontmoet'? Dát is al seksualiteit. Nee, laten w vooral kinderen niet voorlichten, het verleden heeft laten zien hoe slim dat is. Lekker terug naar de tijd van veel tienerzwangerschappen, soa's, homo's van jonge leeftijd die het huis worden uitgegooid of geslagen. Eigenlijk is het zelfs meer dom en onwetend, dan conservatief.
pi_210484876
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij vindt zelfs dat je daarmee moet wachten totdat ze 15 zijn, ja dan snap je echt helemaal niets van seks. Ook zo'n conservatievendingetje, net doen alsof kinderen voor hun 15e op geen enkele manier bezig zijn met seks, en de vieze gedachtes komen dan ook alleen bij jou.

4 jaar oud kind: 'papa en mama, hoe hebben jullie elkaar ontmoet'? Dát is al seksualiteit. Nee, laten w vooral kinderen niet voorlichten, het verleden heeft laten zien hoe slim dat is. Lekker terug naar de tijd van veel tienerzwangerschappen, soa's, homo's van jonge leeftijd die het huis worden uitgegooid of geslagen. Eigenlijk is het zelfs meer dom en onwetend, dan conservatief.
Hier mijn eigen bnw theorie: conservatieven vinden het helemaal niet erg dat kinderen seksueel misbruik niet onder woorden kunnen brengen, laat staan dat ze weten dat dit gemeld kan worden. Heel wat minder gezeik voor de kerk en in de familie.
pi_210485730
Ik zal er maar van uit gaan dat Zelensky de link is die het onderwerp (homo)seksualiteit in dit Oekr-topic de posts ontopic houdt ?
oO<
  Overall beste user 2022 donderdag 31 augustus 2023 @ 12:22:47 #264
3928 Ulx
pi_210485849
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
Ik zal er maar van uit gaan dat Zelensky de link is die het onderwerp (homo)seksualiteit in dit Oekr-topic de posts ontopic houdt ?
oO<
Maar Poetin is toch juist degene die zo graag met zijn gespierde tors loopt te pronken? Hij zat lekker ingeolied op een paard. Zo zie je ze bij de pride ook voorbijkomen.
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 12:30:49 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210485922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

toen ze er bij mij op school over begonnen was het vooral grappig dan leerzaam idd
pi_210486275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hier mijn eigen bnw theorie: conservatieven vinden het helemaal niet erg dat kinderen seksueel misbruik niet onder woorden kunnen brengen, laat staan dat ze weten dat dit gemeld kan worden. Heel wat minder gezeik voor de kerk en in de familie.
Bijzonder controversiële theorie. Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest. En ten tweede, hoe zou het dan zitten met conservatieven die ofwel niet Christelijk dan wel atheïst zijn? Je reduceert conservatisme namelijk nu tot de kerk.
pi_210486352
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest.
Je wist nog niet?
pi_210486392
quote:
oO<
Haha Zelensky homo xD 🤣 lolzz
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:48:33 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210486537
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder controversiële theorie. Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest. En ten tweede, hoe zou het dan zitten met conservatieven die ofwel niet Christelijk dan wel atheïst zijn? Je reduceert conservatisme namelijk nu tot de kerk.
En dat was dus ook zo.
pi_210489388
quote:
oO<
Nee, meer het feit dat Russische propagandisten Zelensky in het begin van de oorlog hebben weggezet als een incompetente homo.
En dat de LGBTwhatever rechten in Oekraïne zijn verbeterd is ook sommigen een doorn in het oog. Het helpt niet mee bij het afschilderen van Oekraïne als een kloteland dat maar beter kan verdwijnen...

En nu Oekraïne er in slaagt militaire doelen in Rusland te raken tot 700 km over de grens is het beeld van Zelensky als incompetente clown ook niet echt meer houdbaar.
pi_210490219
Af en toe met een drone ergens es iets raken in Rusland, terwijl aan het front in eigen land zijn mannen met duizenden afgeslacht worden, getuigt voor mij geen competentie.

Zulke drone prikjes leiden natuurlijk wel de aandacht af van het Groot Offensief fiasco.
pi_210490278
De EU spreekt ondertussen weer van 43.000 oekrainers te willen trainen?
Stop die waanzin ffs
Ze gaan er allemaal aan, dankzij ons

En Leopard 1 meuk gaan leveren? Weer zovele oekr doden

Stop die waanzin. Je behaalt er niets mee.
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 19:04:49 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210490283
dan zijn ze toch effectief?

de Doolittle raid deed militair gezien ook vrij weinig
pi_210490300
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
Stop die waanzin ffs

Schei toch uit met dat geveinsde medeleven
pi_210490329
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
Stop die waanzin ffs

Dankzij jou inderdaad.
Niet dankzij mij.
pi_210490353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:01 schreef UncleScorp het volgende:
Af en toe met een drone ergens es iets raken in Rusland, terwijl aan het front in eigen land zijn mannen met duizenden afgeslacht worden, getuigt voor mij geen competentie.

Zulke drone prikjes leiden natuurlijk wel de aandacht af van het Groot Offensief fiasco.
Het is inderdaad erg pijnlijk voor Rusland dat Russische soldaten met duizenden worden afgeslacht in Oekraïne, terwijl dankzij die oorlog nu Rusland zelf onder vuur ligt en bestookt wordt met drone aanvallen..

Ik leef met je mee :*
  donderdag 31 augustus 2023 @ 19:12:21 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210490385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:01 schreef UncleScorp het volgende:

Als ze daarmee de Russen forceren meer anti-air assets naar Moskou te verplaatsen kan dat toch wel effect hebben?
Onikaan ni ov dovah
pi_210490399
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Als ze daarmee de Russen forceren meer anti-air assets naar Moskou te verplaatsen kan dat toch wel effect hebben?
Momenteel trekt Rusland de oostelijke bases leeg.
Maar het gaat goed hoor, met Rusland ^O^
  donderdag 31 augustus 2023 @ 19:13:40 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210490403
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
Stop die waanzin ffs

Flinke aanname dat ze zonder onze inmenging niet dood zouden gaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_210490465
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Flinke aanname dat ze zonder onze inmenging niet dood zouden gaan.
Ja dat hoop je natuurlijk
pi_210490539
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jij ziet ze liever ongetraind vechten tegen Rusland :s)
  donderdag 31 augustus 2023 @ 19:21:04 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210490552
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wtf bedoel je daar nou weer mee? :?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 31 augustus 2023 @ 19:29:51 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210490648
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij ziet ze liever ongetraind vechten tegen Rusland :s)
Ongetraind en met slechte equipment.
Onikaan ni ov dovah
pi_210490764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ja, want dan gaan ze minder snel dood of zo :?
pi_210490851
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wtf bedoel je daar nou weer mee? :?
Zou maar wrang zijn mochten er zonder westerse inmenging en bij onderhandelingen geen 100duizenden doden gevallen zijn, geen miljoenen vluchtelingen, geen 100000km verloren grondgebied, geen kapotte economie, geen onoverkomelijke schuldenberg enz enz
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 19:51:09 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210490959
wanneer hadden ze moeten onderhandelen, het was een verrassingsaanval met helikopters en shit
pi_210490974
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou maar wrang zijn mochten er zonder westerse inmenging en bij onderhandelingen geen 100duizenden doden gevallen zijn, geen miljoenen vluchtelingen, geen 100000km verloren grondgebied, geen kapotte economie, geen onoverkomelijke schuldenberg enz enz
en geen Oekraïne meer
pi_210490977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Grappig, je lijkt totaal te zijn vergeten dat Rusland weggelopen is van de onderhandelingen en Oekraïne is binnengevallen, met alles wat je beschrijft als gevolg.

Kun je uitleggen waarom je hebt besloten om dat te vergeten?
pi_210490981
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat hebben die 10duizenden eerder getrainde troepen bereikt? Tijdelijk een boerendorp veroverd?
Enig idee hoeveel.oekr slachtoffers er gevallen zijn met hun gehypte groot offensief, en wat de resultaten ervan zijn?
pi_210491003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:51 schreef sp3c het volgende:
wanneer hadden ze moeten onderhandelen, het was een verrassingsaanval met helikopters en shit
Ze hadden zich meteen moeten overgeven, zodat Oekraïne kon ophouden van bestaan en Rusland uit het oog van de wereld Oekraïne kon omvolken tot Russisch grondgebied...
pi_210491015
quote:
Istanbul gemist?
pi_210491038
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze hadden zich meteen moeten overgeven, zodat Oekraïne kon ophouden van bestaan en Rusland uit het oog van de wereld Oekraïne kon omvolken tot Russisch grondgebied...
Laten we morgen dat België van hem binnenvallen
pi_210491044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat hebben die 10duizenden eerder getrainde troepen bereikt?
Misschien is het je niet opgevallen, maar Rusland slaagt er niet in zijn doelen te halen, dankzij het verzet van Oekraïne...

Leg uit waarom je hebt besloten om dat te negeren.

quote:
Tijdelijk een boerendorp veroverd?
Meer dan 50% van het bezette gebied terug veroverd.

quote:
Enig idee hoeveel.oekr slachtoffers er gevallen zijn met hun gehypte groot offensief, en wat de resultaten ervan zijn?
Jij hebt ze ongetwijfeld geteld.

Vreemd genoeg horen we je niet over de Russische slachtoffers die gevallen zijn om een deel van Oekraïne in te nemen...

Leg uit waarom je hebt besloten daar over te zwijgen.
pi_210491059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Istanbul gemist?
Wanneer was dat?

Leg uit waarom je dat er niet bij vertelt.
pi_210491159
:')
  Forum Admin donderdag 31 augustus 2023 @ 20:09:56 #296
pi_210491245
quote:
Zelensky wilde aan de vooravond van de invasie onderhandelen en contact met Poetin. Laatstgenoemde vond het "nu niet de tijd"

En dan kunnen we ook beginnen over de tiental geschonden beloftes, verdragen enzovoort. Poetin is onbetrouwbaar en daar onderhandel je niet mee.
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 20:14:00 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210491311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Istanbul gemist?
Istanbul wat?
pi_210491443
quote:
Ja, dan weet je niets meer te zeggen...
pi_210491457
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 20:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Istanbul wat?
Toen wilde Rusland zich terug trekken, maar dat wilde Oekraïne niet. Of zoiets...
pi_210491507
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 19:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, je lijkt totaal te zijn vergeten dat Rusland weggelopen is van de onderhandelingen en Oekraïne is binnengevallen, met alles wat je beschrijft als gevolg.

Kun je uitleggen waarom je hebt besloten om dat te vergeten?
Omdat zelfhaat.
pi_210491795
Sluit voor een goede ts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')