Russia VS Oekraine the madness continues.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Suggesties voor een leuke tt zijn welkom
Uiteindelijk beslecht niets de strijd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand is euforisch over de f16's. Die dingen gaan an sich niet de strijd beslechten.
De rus voorraad droogt op?quote:Eigenlijk is alleen de himars in dat lijstje een gamechanger geweest, maar dat betekent niet dat de rest geen nut heeft (gehad). Uiteindelijk zul je kapot materieel moeten vervangen en zoals sp3c al zegt droogt de Sovjet/rus voorraad op.
En denk je dan niet met al zijn plannen hij de beste wapens die Rusland heeft nog even voor zichzelf houdt? Het is voor hem makkelijk een stel boerenjongens een gevecht in te sturen met oud materiaal/hooivorken. Die paar doden doen die gek niks. Ik denk serieus dat als het er echt op aan komt Rusland veel beter bevoorraad is dan wij hier in het westen, hij heeft al 20 jaar alles kunnen voorbereiden. Oekraine is misschien een misser omdat hij dacht 'doen we wel ff'. En het enige wat hij verliest zijn kinderen van mensen die hij niet kent.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:46 schreef Glazenmaker het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/1999_Russian_apartment_bombings
Leuke start voor al die neppe vredesduiven hier. Al in 1999 vermoorde Poetin honderden Russen om 80.000 Tsjetsjeense burgers te kunnen vermoorden in een hernieuwde oorlog. Dit is een van de tientallen Russische conflicten sinds de val van de muur.
Russische oorlogen stoppen pas als iemand die gekken stopt. En Oekraïne is het enige land dat dat kan zonder kernwapen conflict.
Neppe vredesduivenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:46 schreef Glazenmaker het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/1999_Russian_apartment_bombings
Leuke start voor al die neppe vredesduiven hier. Al in 1999 vermoorde Poetin honderden Russen om 80.000 Tsjetsjeense burgers te kunnen vermoorden in een hernieuwde oorlog. Dit is een van de tientallen Russische conflicten sinds de val van de muur.
Russische oorlogen stoppen pas als iemand die gekken stopt. En Oekraïne is het enige land dat dat kan zonder kernwapen conflict.
Waar lees je dit?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerika heeft Rusland deze oorlog laten starten zodat Amerika kan profiteren van nieuwe wapencontracten. Juist.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus je punt is? Ik geloof dat ik niemand hier een oorlog heb zien propaganderen... Of misschien ben ik blind.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik neem die nep vredesduiven opmerking terug. Duiven hebben een lange termijn geheugen en kunnen maanden later nog de weg terugvinden. De neppe vredesduiven vergeten ieder topic weer dat de meeste posters helemaal geen oorlog willen en graag zien dat Rusland vandaag nog terug naar de eigen grens gaat zodat de oorlog voorbij is.
Nee de voorraad Russische wapens en systemen drogen op voor Oekraïne, die gaan natuurlijk geen nieuwe kunnen kopen. Zeker ammunitie is een probleem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Uiteindelijk beslecht niets de strijd.
Zal duren tot er niemand meer is om het te bedienen.
[..]
De rus voorraad droogt op?
Gaat het nou eindelijk es waar zijn? Of blijven we onszelf sussen terwijl we zelf door onze munitie heen raken.
Maar hey in de VS stromen de wapen contracten binnen. Kassa kassa voor decennia verzekerd
Welke beste wapens? Die 10 rijdende T14 tanks die ze hebben? De super stealth vliegtuigen die ze hebben? Zelfs Nederland heeft meer van die straaljagers dan Rusland. De slecht bewaakte noeks waarvan het nog maar de vraag is hoeveel er nog vliegen? Al in maand 3 waren de nucleaire soldaten in de strijd gegooid als infanterie. We weten dat, omdat er tientallen lijken op een filmpje waren met hun insigne.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En denk je dan niet met al zijn plannen hij de beste wapens die Rusland heeft nog even voor zichzelf houdt? Het is voor hem makkelijk een stel boerenjongens een gevecht in te sturen met oud materiaal/hooivorken. Die paar doden doen die gek niks. Ik denk serieus dat als het er echt op aan komt Rusland veel beter bevoorraad is dan wij hier in het westen, hij heeft al 20 jaar alles kunnen voorbereiden. Oekraine is misschien een misser omdat hij dacht 'doen we wel ff'. En het enige wat hij verliest zijn kinderen van mensen die hij niet kent.
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede. Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Neppe vredesduiven
Liever voortvechten hé .. kill em all
Het algemeen sentiment is vernietiging/ondergang van Rusland, niet beseffend dat dat dan ook voor ons geldt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus je punt is? Ik geloof dat ik niemand hier een oorlog heb zien propaganderen... Of misschien ben ik blind.
Dat een zekere oom een loopje met de waarheid neemt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus je punt is? Ik geloof dat ik niemand hier een oorlog heb zien propaganderen... Of misschien ben ik blind.
En jij zie post onder jouw postquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede. Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.
Het sentiment is dat de Russische agressie niet beloond mag worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het algemeen sentiment is vernietiging/ondergang van Rusland, niet beseffend dat dat dan ook voor ons geldt.
Ach ja so be it
Heel eerlijk, en ik hoop van met heel mijn hart dat jij gelijk hebt. Maar ben serieus bang dat Putin dacht dat Oekraine een easy target was.. En hij echt veel meer militair high end shit achter de hand houdt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke beste wapens? Die 10 rijdende T14 tanks die ze hebben? De super stealth vliegtuigen die ze hebben? Zelfs Nederland heeft meer van die straaljagers dan Rusland. De slecht bewaakte noeks waarvan het nog maar de vraag is hoeveel er nog vliegen? Al in maand 3 waren de nucleaire soldaten in de strijd gegooid als infanterie. We weten dat, omdat er tientallen lijken op een filmpje waren met hun insigne.
Ah ja vooral de russische agressie.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het sentiment is dat de Russische agressie niet beloond mag worden.
jij weet niet wat de geallieerden de duitsers aangedaan hebbn eind van de oorlogquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk ben ik blij dat nazi Duitsland de oorlog heeft verloren. Ik geloof zelfs dat ze er zelf beter uit zijn gekomen. Voor de buurlanden was het bestaan van een militair actief Duitsland juist het einde. De nederlaag heeft het Duitse volk en ons niet vernietigd, maar juist ongekende welvaart gebracht.
Ik begrijp dat sommige mensen daar een andere mening over hebben hier.
Nee hoor. Maar als je bij deze oorlog je ogen sluit voor de Russische agressie, zoals jij doet, ben je echt krankzinnig gestoord.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah ja vooral de russische agressie.
Anderen mogen doen wat ze willen
Als je doelt op oa het bombardement van Dresden is de consensus wel dat dat een oorlogsmisdaad was hoor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jij weet niet wat de geallieerden de duitsers aangedaan hebbn eind van de oorlog
Poetin doet een hele hoop gekke dingen en zijn noeks zijn een gigantisch gevaar, maar er is echt 0 kans op een geheim modern wapenarsenaal. Alles wat ze hebben en daadwerkelijk operationeel is, is al gebruikt in Oekraïne.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Heel eerlijk, en ik hoop van met heel mijn hart dat jij gelijk hebt. Maar ben serieus bang dat Putin dacht dat Oekraine een easy target was.. En hij echt veel meer militair high end shit achter de hand houdt.
Nogmaals, hoop het echt.
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Poetin doet een hele hoop gekke dingen en zijn noeks zijn een gigantisch gevaar, maar er is echt 0 kans op een geheim modern wapenarsenaal. Alles wat ze hebben en daadwerkelijk operationeel is, is al gebruikt in Oekraïne.
De hele dag zijn mensen op internet bezig met het napluizen van satellietbeelden en die geheime voorraden wunderwaffens bestaan niet. Het spul wat ze wel hebben laten zien is nooit in serieproductie genomen en de kwaliteitscontrole was kut. Op de propagandabeelden van de su-57 zie je dat ding al vol gaten en kieren zitten die er bij een random f35 niet zijn.
Dat gaat nog jaren duren vrees ik, als het ooit al echt stopt. Ik zie dit ook nog wel eindigen in een soort Korea of Cyprus, waar grenzen lang genoeg statisch zijn dat het de nieuwe realiteit wordt zonder dat er echt vrede wordt gesloten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt.
Hoe sneller deze shitshow stopt hoe beter.
De VS doet niet liever dan regelmatig es met de kaarten schudden omdat ze er gerust in zijn dat zij toch de meeste troeven hebben. Deze keer vrees ik echter dat ze hun hand overspeeld hebben.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:29 schreef cosmosis het volgende:
Het is wel vrij duidelijk dat de VS+Europa deze oorlog laten voortduren, de kaarten worden opnieuw geschud op het wereldtoneel en dit met minimale inspanningen van het westen... Never waste a good crisis!
Surequote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:04 schreef Zwoerd het volgende:
Jij bent een neppe vredesduif. Het gaat jou totaal niet om vrede.
Ja eigenlijk wel. De boute arrogantie van de VS loopt de spuigaten uit. En zoals hierboven gezegd lijkt het erop dat ze hun troeven verspeeld hebben en de kaarten in hun nadeel zullen uitdraaien.quote:Het gaat er jou alleen om dat VS/Nato/Oekraïne een nederlaag te verduren krijgt.
Zelfde voor Zelenski, die dacht wsl ook “we pakken Rusland wel ff”, want ze hadden er zich al 8 jaar op voorbereid. En ome Joe beloofde hem te steunen…what could possibly go wrong?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
En denk je dan niet met al zijn plannen hij de beste wapens die Rusland heeft nog even voor zichzelf houdt? Het is voor hem makkelijk een stel boerenjongens een gevecht in te sturen met oud materiaal/hooivorken. Die paar doden doen die gek niks. Ik denk serieus dat als het er echt op aan komt Rusland veel beter bevoorraad is dan wij hier in het westen, hij heeft al 20 jaar alles kunnen voorbereiden. Oekraine is misschien een misser omdat hij dacht 'doen we wel ff'. En het enige wat hij verliest zijn kinderen van mensen die hij niet kent.
Gaat het wel helemaal lekker met je?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 06:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure
Ik zeg hier al van in het begin dat dit enkel diplomatiek opgelost kan worden. Dan hadden er nu geen honderd duizenden dode en verminkte oekrainers geweest.
Jullie steunen het verderzetten van de oorlog door het blijven leveren van wapens, wat uiteindelijk een slechtere uitkomst zal opleveren voor oekraine, met massa’s meer slachtoffers.
[..]
Ja eigenlijk wel. De boute arrogantie van de VS loopt de spuigaten uit. En zoals hierboven gezegd lijkt het erop dat ze hun troeven verspeeld hebben en de kaarten in hun nadeel zullen uitdraaien.
En NATO is gewoon het schoothondje.
En Oekraine is gewoon de stok die de VS gebruikt om Rusland wat tikken te geven, echter lijkt de stok te versplinteren.
Zelensky is geen oorlog in Rusland gestart, dus je argumentatie klopt niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zelfde voor Zelenski, die dacht wsl ook “we pakken Rusland wel ff”, want ze hadden er zich al 8 jaar op voorbereid. En ome Joe beloofde hem te steunen…what could possibly go wrong?
Nee, die stok versplintert niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 06:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure
Ik zeg hier al van in het begin dat dit enkel diplomatiek opgelost kan worden. Dan hadden er nu geen honderd duizenden dode en verminkte oekrainers geweest.
Jullie steunen het verderzetten van de oorlog door het blijven leveren van wapens, wat uiteindelijk een slechtere uitkomst zal opleveren voor oekraine, met massa’s meer slachtoffers.
[..]
Ja eigenlijk wel. De boute arrogantie van de VS loopt de spuigaten uit. En zoals hierboven gezegd lijkt het erop dat ze hun troeven verspeeld hebben en de kaarten in hun nadeel zullen uitdraaien.
En NATO is gewoon het schoothondje.
En Oekraine is gewoon de stok die de VS gebruikt om Rusland wat tikken te geven, echter lijkt de stok te versplinteren.
Nee, Rusland heeft dit keer zijn hand overspeeld.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 06:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De VS doet niet liever dan regelmatig es met de kaarten schudden omdat ze er gerust in zijn dat zij toch de meeste troeven hebben. Deze keer vrees ik echter dat ze hun hand overspeeld hebben.
Europa vernoem ik niet want in het kaartspel zijn zij maar het schoothondje van de VS.
Nee, deze oorlog duurt voort omdat Rusland blijft doorgaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:29 schreef cosmosis het volgende:
Het is wel vrij duidelijk dat de VS+Europa deze oorlog laten voortduren, de kaarten worden opnieuw geschud op het wereldtoneel en dit met minimale inspanningen van het westen... Never waste a good crisis!
De russen krijgen te horen, dat ze het favoriete onderwerp van de VS zijn. Maar de amerikanen denken helemaal nooit meer aan rusland. En dat zit de rus niet lekker.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die stok versplintert niet.
De VS besteedt rond de 5% van hun militaire budget aan Oekraïne en is geen enkele manschappen verloren in deze strijd..
Ondertussen zit de teller bij Rusland over de 100.000 militaire slachtoffers en gaat de economie steeds meer gebukt onder de kosten van deze oorlog...
https://www.theguardian.c(...)tlefield-deaths-risequote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die stok versplintert niet.
De VS besteedt rond de 5% van hun militaire budget aan Oekraïne en is geen enkele manschappen verloren in deze strijd..
Ondertussen zit de teller bij Rusland over de 100.000 militaire slachtoffers en gaat de economie steeds meer gebukt onder de kosten van deze oorlog...
Zou goed kunnen dat dit gewoon vrijwilligers zijn, omdat ze niet willen dat hun kleinkinderen vernietigd worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)tlefield-deaths-rise
Oekraïne doet het niet veel beter. Ze zijn nu al bejaarden naar de meatgrinder aan het sturen.
[ twitter ]
Geloof jij nu echt dat Rusland er financieel beter op is geworden sinds de start van de oorlog?quote:
Dat staat er tochquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geloof jij nu echt dat Rusland er financieel beter op is geworden sinds de start van de oorlog?
Dus dit is Russische propaganda?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geloof jij nu echt dat Rusland er financieel beter op is geworden sinds de start van de oorlog?
Als de grondstoffen duurder worden (vooral olie en gas), is dat natuurlijk positief voor Rusland. Daarnaast heeft land gewoon erg veel internationaal georiënteerde zakenmensen met een dubbel paspoort, op hun hebben de maatregelen tot op heden nog geen effect. Misschien ook een aanzet om de maatregelen eens te heroverwegen, is dit de juiste aanpak om de oorlog tot een einde te krijgen? Het lijkt er namelijk op van niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Russen zelf merken daar weinig van, vanwege de grote interne markt, en doordat ze door de sancties zelfs meer op zichzelf zijn aangewezen voor producten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:57 schreef Document1 het volgende:
Ondertussen valt de roebel langzaam uit elkaar. Gaat prima daar inderdaad.
Wat we wel zien is dat de oorlogsindustrie aardig kreupel geraakt is door de sancties.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als de grondstoffen duurder worden (vooral olie en gas), is dat natuurlijk positief voor Rusland. Daarnaast heeft land gewoon erg veel internationaal georiënteerde zakenmensen met een dubbel paspoort, op hun hebben de maatregelen tot op heden nog geen effect. Misschien ook een aanzet om de maatregelen eens te heroverwegen, is dit de juiste aanpak om de oorlog tot een einde te krijgen? Het lijkt er namelijk op van niet.
Volgens mij gaat het met beide partijen op dit moment niet al te best.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat we wel zien is dat de oorlogsindustrie aardig kreupel geraakt is door de sancties.
Rusland vecht de strijd daardoor zoals in de Sovjet tijd, met zware verliezen, terwijl ze niet in staat zijn hun nieuwe doelen te bereiken.
En die doelen zijn al afgeschaald sinds het begin van de oorlog.
Geen idee, veel mensen hebben de illusie dat een oorlog binnen een jaar geslecht is, dat bijvoorbeeld een tegenoffensief door Oekraïne in enkele maanden tijd alles terug veroverd van Rusland.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het met beide partijen op dit moment niet al te best.
Aan welke tijdspanne moeten we denken dan voor deze oorlog?quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee, veel mensen hebben de illusie dat een oorlog binnen een jaar geslecht is, dat bijvoorbeeld een tegenoffensief door Oekraïne in enkele maanden tijd alles terug veroverd van Rusland.
Dat is natuurlijk erg naïef..
Als je kijkt naar hoe sterk beide landen zouden moeten zijn, dan hoort Oekraïne met 3.0 achter te staan.
Maar op dit moment is het eerder gelijk spel.
Oekraïne presteert dus veel beter dan wat je zou verwachten tegen Rusland.
Rusland slaagt er om verschillende redenen niet in zijn doelen te behalen. Een van die factoren zijn de sancties, die Rusland hinderen in het produceren van technologisch hoogwaardige wapens.
Sowieso jaren.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aan welke tijdspanne moeten we denken dan voor deze oorlog?
quote:Demissionair premier Rutte heeft op een persconferentie met president Zelensky bevestigd dat Nederland en Denemarken F-16-jachtvliegtuigen gaan leveren aan Oekraïne. Nederland heeft momenteel 42 van deze straaljagers, maar het is nog onduidelijk hoeveel er daarvan naar Kyiv zullen gaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)ntal-nog-onduidelijk
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden? Ik denk dat daar nog wel eens een knelpunt kan komen te liggen. Wat bijvoorbeeld als volgend jaar onverwacht een Republikein in de VS de verkiezingen wint? Dat kan al een kantelpunt zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sowieso jaren.
Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar is opgelost.
Het is een gevecht van de langste adem.
Rusland is niet een land dat snel opgeeft, heeft een bevolking dat stoïcijns reageert op de repressie van het regime en de gevolgen van de oorlog op de Russische bevolking, en het leven van de Rus is niets waard in de ogen van het regime.
Men spreekt niet voor niets van de meat grinder.
Zolang daar geen kentering in komt duurt de oorlog aan Russische zijde door.
Oekraïne heeft ervaring met de Russen, en dat motiveert ze om kostte wat het kost Rusland verder tegen te houden.
En zolang die wil er bij Oekraïne is gaat de oorlog verder.
Wat je vervolgens vaak als argument hoort is dat we dan maar Oekraïne moeten afsnijden van toegang tot middelen ter verdediging. Zodat Oekraïne zich wel moet overgeven en de oorlog alsnog stopt en Oekraïne 20% van zijn grondgebied kwijt is.
Maar stopt de oorlog dan werkelijk?
Dat weet je niet. Gaan de Oekraïeners werkelijk ter zijde schuiven wat Rusland ze de afgelopen jaren heeft aangedaan?
En wat als Oekraïene niet stopt, en Rusland dankzij het afknijpen van Oekraïne de overhand weet te krijgen, wat gaat Rusland dan doen?
Wie zegt dat ze niet het zuidwesten erbij pakken om Oekraïne volledig van de Zwarte Zee af te sluiten en dus alsnog in een vazalstaat van Rusland verandert en vervolgens Transnistrië ook kan inlijven?
En gaat Oekraïne dat accepteren? En wat betekent dat voor de stabiliteit in Moldavië?
Hoelang is 'tot in de eeuwigheid'?quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden? Ik denk dat daar nog wel eens een knelpunt kan komen te liggen. Wat bijvoorbeeld als volgend jaar onverwacht een Republikein in de VS de verkiezingen wint? Dat kan al een kantelpunt zijn.
Mwah, nog een jaar of vijf zeker. Ik vraag mij af of je onder burgers in Westerse landen draagvlak kunt blijven houden voor onophoudelijke (financiële) steun voor Oekraïne. Vooral de VS zal hierin natuurlijk een cruciale rol spelen gezien de enorme bijdrage die zij leveren.quote:
Je zult sowieso de voormalige Sovjetstaten hebben die koste wat kost blijven ondersteunen. En voor de andere EU-landen is het nou ook weer niet zo heel veel geld wat ze erin steken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, nog een jaar of vijf zeker. Ik vraag mij af of je onder burgers in Westerse landen draagvlak kunt blijven houden voor onophoudelijke (financiële) steun voor Oekraïne. Vooral de VS zal hierin natuurlijk een cruciale rol spelen gezien de enorme bijdrage die zij leveren.
Waarom sluit het een het andere uit?quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden? Ik denk dat daar nog wel eens een knelpunt kan komen te liggen. Wat bijvoorbeeld als volgend jaar onverwacht een Republikein in de VS de verkiezingen wint? Dat kan al een kantelpunt zijn.
Enorm: 5% van hun militaire budget.quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, nog een jaar of vijf zeker. Ik vraag mij af of je onder burgers in Westerse landen draagvlak kunt blijven houden voor onophoudelijke (financiële) steun voor Oekraïne. Vooral de VS zal hierin natuurlijk een cruciale rol spelen gezien de enorme bijdrage die zij leveren.
Koste wat het kost nog wel? Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je zult sowieso de voormalige Sovjetstaten hebben die koste wat kost blijven ondersteunen. En voor de andere EU-landen is het nou ook weer niet zo heel veel geld wat ze erin steken.
Mochten de Amerikanen ervoor kiezen een dictatuur te worden, dan zullen de ontwikkelde staten zich afscheiden en verschillende van die staten zullen Oekraïne blijven steunen.
Juist van Irak en Afghanistan heeft men ook geleerd mag je toch hopen. En dat waren natuurlijk ook geen proxy-oorlogen. In die landen heeft het in elk geval niet bepaald voor verbetering gezorgd. En ik denk zeker dat een Republikeinse president een ander beleid zal voeren dat er momenteel wordt nagestreefd.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom sluit het een het andere uit?
Kijk hoeveel geld de VS richting Irak en Afghanistan heeft gegooid.
Toen had de VS ook interne problemen.
Die zijn er altijd.
En republieken die Rusland de overwinning gunnen? Ik moet dat nog zien. Zelfs Trump waarschuwde als president dat Rusland teveel macht kreeg in Europa.
Ik geloof er niets van dat als er een republikeinse president aan de macht komt, deze zal toelaten dat Rusland zijn machtspositie kan herstellen.
Irak en Afghanistan zijn zeker geen Oekraïne. Totaal niet te vergelijken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Koste wat het kost nog wel? Waarom eigenlijk?
Je acht het realistisch dat mocht een Republikein winnen de volgende verkiezingen, ineens allerlei staten zich gaan afscheiden? Bijzonder. Dit lijkt mij namelijk alles behalve realistisch. Laat staan dat de VS ineens een dictatuur zou worden.
[..]
Juist van Irak en Afghanistan heeft men ook geleerd mag je toch hopen. En dat waren natuurlijk ook geen proxy-oorlogen. In die landen heeft het in elk geval niet bepaald voor verbetering gezorgd. En ik denk zeker dat een Republikeinse president een ander beleid zal voeren dat er momenteel wordt nagestreefd.
Haha, je begon zelf met die vergelijking hé?quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Irak en Afghanistan zijn zeker geen Oekraïne. Totaal niet te vergelijken. (1)
Ik doelde op de kosten ervan. Die waren bij Irak en Afghanistan veel hoger.
Oekraïne is wat dat betreft een relatief goedkoop conflict voor de VS.
Het kost iets van 5% van het militaire budget, het kost de VS geen mensenlevens, geen soldaten die het conflict in worden gestuurd, het levert ongelooflijk veel intel op over de militaire capaciteiten van Rusland, en het verzwakt Rusland als militaire macht.
Oekraïne opgeven zorgt ervoor dat Rusland juist meer militaire en economische macht in de regio krijgt. (2)
Denk je werkelijk dat een republikeinse president dat op zijn geweten wil hebben?
Ja, als reactie op de kosten voor de VS.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, je begon zelf met die vergelijking hé?
Dat zou een hele domme fout zijn, om Oekraïne niet als zodanig te zien.quote:En inderdaad, ik denk dat momenteel binnen Republikeinse kringen Oekraïne niet als essentieel voor de VS wordt gezien en dat is natuurlijk ook gewoon zo. Oekraïne is in principe zelfs niet eens essentieel voor Europa.
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten. Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk. Als het niet om Oekraïne maar om Roemenië of Azerbeidzjan ging had ik hetzelfde gezegd.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, als reactie op de kosten voor de VS.
[..]
Dat zou een hele domme fout zijn, om Oekraïne niet als zodanig te zien.
Ben benieuwd of de republieken inderdaad zo dom zijn. Maar dat zou me niets verbazen, gezien de tred van de laatste tijd.
Dat kan ook dom zijn, je prioriteiten verkeerd kiezen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten.
Het gaat ook niet om Oekraïene, maar om Rusland.quote:Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk.
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat. Het is allemaal berekend werk, van zowel het westen als Rusland en laatstgenoemde heeft nu een rekenfout gemaakt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe lafjes en eigenlijk ronduit zwak het optreden van het westen was na onder andere de annexatie van de krim, het neerhalen van mh17, het doelbewust verstoren en manipuleren van de energiemarkt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten. Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk. Als het niet om Oekraïne maar om Roemenië of Azerbeidzjan ging had ik hetzelfde gezegd.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is dat Rusland dat land ten onrechte is binnengevallen, alleen wel dat het Westen het niet ten koste van alles zou moeten verdedigen. Daar moet op een gegeven moment grenzen worden gesteld.
Omdat dat z’n standaard werkwijze is om anderen weg te zetten. Echt raar dat mensen emotioneel reageren op een oorlog in Europa die tien/honderdduizenden mensen het leven kost, aldus de man die dagenlang van slag is als er ergens in de VS een basisschooldocent in een regenboogshirtje op z’n werk verschijntquote:Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat.
Sterker in welk opzicht? Is Nederland sterker als men het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen? Vind ik niet. Terrein maakt een land niet per definitie sterker.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:54 schreef Wantie het volgende:
Rusland wordt een sterkere macht als het Oekraïene kan insluiten en tot een vazalstaat kan maken.
Daar tegenover verzwakt Rusland door deze oorlog...
Waarom zou een republikeinse president ervoor kiezen om Rusland sterker te maken, ipv zwakker.
Ik zet uiteen hoe ik de steun voor Oekraïne interpreteer, dat heeft verder niets te maken met een stropop. Mijn argument is dat het krampachtige verdedigen van Oekraïne een morele kwestie is geworden en ook de culturele invloedssfeer speelt daarbij een rol. Oekraïne is steeds meer Westers geworden op bepaalde gebieden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat. Het is allemaal berekend werk, van zowel het westen als Rusland en laatstgenoemde heeft nu een rekenfout gemaakt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe lafjes en eigenlijk ronduit zwak het optreden van het westen was na onder andere de annexatie van de krim, het neerhalen van mh17, het doelbewust verstoren en manipuleren van de energiemarkt.
En dan neem ik de directe (nucleaire) dreigingen aan ons adres niet mee.
Je bevestigt mijn punt dus. En ik begrijp ook niet waarom dat zo lastig is om te erkennen, het is toch geen schande of zo? Oorlogen en conflicten hebben ook gewoon een mate van een moreel en emotioneel aspect. Ik kan goed begrijpen dat als mensen dagelijks veel beelden zien van een oorlog dit je erg kan raken. De vraag is alleen wel of emotie een goede raadgever is. Ik vind van niet en acht het daarom ook problematisch dat sommigen de realiteitszin een beetje kwijt zijn mbt deze oorlog.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Omdat dat z’n standaard werkwijze is om anderen weg te zetten. Echt raar dat mensen emotioneel reageren op een oorlog in Europa die tien/honderdduizenden mensen het leven kost, aldus de man die dagenlang van slag is als er ergens in de VS een basisschooldocent in een regenboogshirtje op z’n werk verschijnt
Dan is jouw visie vertroebelt door het een en ander. Als je namelijk heel koud de feiten bekijkt is dit voor het westen een perfecte en goedkope manier om Rusland terug in zijn hok te schoppen. Dat is dan ook exact wat er gebeurt. Waarom denk je dat de VS bijvoorbeeld zo vervelend de levering van f16's traineerde?quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sterker in welk opzicht? Is Nederland sterker als men het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen? Vind ik niet. Terrein maakt een land niet per definitie sterker.
[..]
Ik zet uiteen hoe ik de steun voor Oekraïne interpreteer, dat heeft verder niets te maken met een stropop. Mijn argument is dat het krampachtige verdedigen van Oekraïne een morele kwestie is geworden en ook de culturele invloedssfeer speelt daarbij een rol. Oekraïne is steeds meer Westers geworden op bepaalde gebieden.
En wat vind jij dat het Westen gedaan zou moeten hebben? Daarnaast blijft de vraag staan waarom Oekraïne zo belangrijk is voor het Westen? Het land is geen onderdeel van de EU of de NAVO. Het Westen heeft dus geen verplichting Oekraïne te beschermen of te steunen.
[..]
Je bevestigt mijn punt dus. En ik begrijp ook niet waarom dat zo lastig is om te erkennen, het is toch geen schande of zo? Oorlogen en conflicten hebben ook gewoon een mate van een moreel en emotioneel aspect. Ik kan goed begrijpen dat als mensen dagelijks veel beelden zien van een oorlog dit je erg kan raken. De vraag is alleen wel of emotie een goede raadgever is. Ik vind van niet en acht het daarom ook problematisch dat sommigen de realiteitszin een beetje kwijt zijn mbt deze oorlog.
Dus Oekraïne had best lid kunnen worden van de EU en NAVO.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sterker in welk opzicht? Is Nederland sterker als men het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen? Vind ik niet. Terrein maakt een land niet per definitie sterker.
[..]
De vraag is of de huidige manier wel zo goedkoop is. Kijk eens even wat de kosten voor het Westen allemaal zijn, ook de burger krijgt dat op zijn bord. En dan zwijg ik nog over het (in)directe gevaar van een escalatie. Daarnaast bevestig je dus ook het punt dat ik maakte met betrekking tot de culturele invloedssfeer. Het is niet zonder reden dat bijv. een von der Leyen zei 'Ukraine is one of us'. Een boude claim, maar dat even terzijde.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is jouw visie vertroebelt door het een en ander. Als je namelijk heel koud de feiten bekijkt is dit voor het westen een perfecte en goedkope manier om Rusland terug in zijn hok te schoppen. Dat is dan ook exact wat er gebeurt. Waarom denk je dat de VS bijvoorbeeld zo vervelend de levering van f16's traineerde?
We zien realpolitik voor onze ogen plaats vinden. Het is niet eens zozeer Oekraïne als land die daar zo'n rol in speelt, dat is louter omdat Putin besloot zijn imperialisme uit te breiden naar dat land. En laat dat land nu op veel gebieden al veel banden met het westen hebben. Alles is in dat opzicht in een stroomversnelling geraakt want Oekraïene was al enigszins aan het verwesteren, maar had nog een lange weg te gaan.(nog een reden waarom er een Russisch gezind puppetregime had moeten komen)
En het westen had al veel eerder onafhankelijk moeten worden van Rusland.
Er zijn gewoon duidelijke procedures alvorens een land lid kan worden van de EU of de NAVO. Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus Oekraïne had best lid kunnen worden van de EU en NAVO.
Dat maakt verder voor Rusland niet uit.
De Krim in een EU/NAVO land.
Het is maar terrein.
Verder niet belangrijk...
Terrein wat toegang geeft tot meer grondstoffen gaat wel uitmaken ja. Als het Russische leger niet constant uitgeput wordt van manschappen en materiaal maakt dat Rusland ook weer sterker.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu begin je over procedures.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag is of de huidige manier wel zo goedkoop is. Kijk eens even wat de kosten voor het Westen allemaal zijn, ook de burger krijgt dat op zijn bord. En dan zwijg ik nog over het (in)directe gevaar van een escalatie. Daarnaast bevestig je dus ook het punt dat ik maakte met betrekking tot de culturele invloedssfeer. Het is niet zonder reden dat bijv. een von der Leyen zei 'Ukraine is one of us'. Een boude claim, maar dat even terzijde.
Ten tweede kun je natuurlijk niet ontkennen dat Oekraïne als land zeker een rol speelt. Het heeft er alle schijn van dat veel mensen erg diep meeleven met Oekraïne en door het intensief volgen van dit land een bepaalde connectie ermee zijn gaan voelen. Hier zijn vele voorbeelden van te geven. Dit is dus ook wat ik bedoel met het emotionele aspect. Men heeft het idee dat Oekraïne eigenlijk een onderdeel is van het Westen en wij het koste wat het kost moeten steunen tegen Rusland.
Had het Westen zich eerder onafhankelijk moeten maken van Rusland? Dat is zeker een argument dat je zou kunnen maken.
[..]
Er zijn gewoon duidelijke procedures alvorens een land lid kan worden van de EU of de NAVO. Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.
Kortom, alvorens de Krim dus eventueel ooit onderdeel van de EU of de NAVO zou zijn, dat zal in het meest positieve geval nog flink wat jaren, als niet decennia, duren. En dan is het nog de vraag wat je er precies mee moet, toegang tot de Zwarte Zee is er al via landen zoals Roemenië en Bulgarije (of Turkije in het geval van de NAVO).
Hiermee zeg je dat de NAVO/EU uitbreiding die Rusland als casus belli opgaf onzin is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
Oekraïne heeft nog nooit in een positie gezeten dat het aan deze eisen had kunnen voldoen en dat doet het op dit moment natuurlijk ook niet.
Dat is sowieso de vraag, want het is maar terrein. Er is geen enkele economische of strategische waarde.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:33 schreef Ulx het volgende:
Q
[..]
Hiermee zeg je dat de NAVO/EU uitbreiding die Rusland als casus belli opgaf onzin is.
Dus waarom is Rusland dan binnengevallen?
De haven van Sevastopol. Heb je die, dan controleer je de Zwarte Zee.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is sowieso de vraag, want het is maar terrein. Er is geen enkele economische of strategische waarde.
Waarom zijn er dan honderdduizenden Russische slachtoffers voor gevallen.
Ja, dacht ik ook.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
De haven van Sevastopol. Heb je die, dan controleer je de Zwarte Zee.
In 2008-10 heeft Oekraine de lease opgezegd per 2022.
Het heeft te maken met schofterigheid en egoïsme. Precies wat conservatieven aantrekt. Geef anders nog even Oekraïne de schuld van de oorlog.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met domheid te maken, het is een verschil van prioriteiten. Ik kan dat wel begrijpen en heb dat ook al eerder aangegeven: het belang van Oekraïne is op basis van emotie en narratieven zo groot gemaakt. Een Oostblokland is op globaal of continentaal niveau gewoon niet zo belangrijk. Als het niet om Oekraïne maar om Roemenië of Azerbeidzjan ging had ik hetzelfde gezegd.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is dat Rusland dat land ten onrechte is binnengevallen, alleen wel dat het Westen het niet ten koste van alles zou moeten verdedigen. Daar moet op een gegeven moment grenzen worden gesteld.
Tja, sommige mensen 'ownen' liever 'the libs' en door partij voor Rusland te kiezen voelen ze zich heel stoer.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je de stropop optuigt dat dit over emotie en of narratieven gaat. Het is allemaal berekend werk, van zowel het westen als Rusland en laatstgenoemde heeft nu een rekenfout gemaakt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe lafjes en eigenlijk ronduit zwak het optreden van het westen was na onder andere de annexatie van de krim, het neerhalen van mh17, het doelbewust verstoren en manipuleren van de energiemarkt.
En dan neem ik de directe (nucleaire) dreigingen aan ons adres niet mee.
Voor jou is dat dus zo lees ik hier.quote:Op maandag 21 augustus 2023 09:50 schreef Document1 het volgende:
Het westen ie de usa is er alles aan gelegen dit zolang mogelijk te laten duren zonder zelf actief betrokken te raken. Rusland graaft langzaam zijn eigen graf en dan is dit een prima oplossing voor ‘ons’. Het kost alleen wat geld en geen mensenlevens. Hier doen er een paar alsof iedereen constant met deze oorlog bezig is maar voor de meeste mensen is het ondertussen alweer een oorlog bij de vele die er zijn. #bussinesasussual
Tja, welke hinder ondervindt je hier nou zelf uiteindelijk van? Het is gewoon zoals het is of je het nou leuk vindt of niet, deze oorlog komt de usa gewoon heel goed uit.quote:
Alles wat Rusland verzwakt komt de VS goed uit.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Tja, welke hinder ondervindt je hier nou zelf uiteindelijk van? Het is gewoon zoals het is of je het nou leuk vindt of niet, deze oorlog komt de usa gewoon heel goed uit.
Persoonlijk denk ik dat Oekraïne toch wat toezeggingen moet gaan doen, anders gaat dit nog jaren duren voor ze en dan zal het helemaal op de achtergrond komen bij veel mensen. Wat weer resulteert in afzwakking van de hulp die ze nu krijgen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alles wat Rusland verzwakt komt de VS goed uit.
En dat lijkt me vrij logisch, kijk hoe Rusland zijn machtspositie over de EU gebruikte om de EU vlak voor de oorlog te destabiliseren.
Maar het is Rusland die de oorlog is begonnen, en die kan ook weer met de oorlog stoppen.
in ruil voor wat?quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat Oekraïne toch wat toezeggingen moet gaan doen, anders gaat dit nog jaren duren voor ze en dan zal het helemaal op de achtergrond komen bij veel mensen. Wat weer resulteert in afzwakking van de hulp die ze nu krijgen.
Je gaf zelf nog aan dat deze oorlog de VS goed uitkomt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat Oekraïne toch wat toezeggingen moet gaan doen, anders gaat dit nog jaren duren voor ze en dan zal het helemaal op de achtergrond komen bij veel mensen. Wat weer resulteert in afzwakking van de hulp die ze nu krijgen.
Over 5 jaar of zo ja.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je gaf zelf nog aan dat deze oorlog de VS goed uitkomt.
Dus hoezo gaan die de steun afbouwen.
Dan hebben de Russen gewonnenquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat de oorlog voor een paar jaar stopt.
Wat is het nou? Wil het westen dat de oorlog lang gaat duren of juist niet?quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Rusland van de Krim en uit de Donbas getrapt, en zit Oekraïne veilig in NAVO.quote:
Dan is de vraag of Oekraïne zich dan tot de tanden mag bewapenen. Of moet het westen dat niet toelaten uit angst voor escalatie, met als gevolg dat een uitgerust Rusland weer opnieuw kan beginnen?quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat de oorlog voor een paar jaar stopt.
Dan heeft Oekraine veel nieuwe CV90's en vermoedelijk ook Gripens. Nieuwe Leopards en PZH2000's.quote:
Tegen die tijd is het grootste gedeelte van Oekraïne gevlucht, gewond of dood. Gaat NAVO dan vechten?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Rusland van de Krim en uit de Donbas getrapt, en zit Oekraïne veilig in NAVO.
Reken daar maar op.
Nope.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Tegen die tijd is het grootste gedeelte van Oekraïne gevlucht, gewond of dood. Gaat NAVO dan vechten?
Dit weekend zullen er wel weer berichten komen dat Westerse wapens door de corrupte Zelensky aan IS ofzo zijn verkocht inderdaadquote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Net als bij de pRighozin rebellie, kwam er niet direct een naratief uit het kremlin, en volgens mij volgen veel bnwers gewoon het kremlin protocol. Dus geef het een paar dagen.
Zou er en verband bestaan tussen dit 'vliegtuig-ongeval'en de aanhoudende SAG-AFTA staking van script-schrijvers in Hollywood...?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
De (al dan niet in scène gezette) dood van Prighozin is eindelijk een punt uit deze oorlog wat voor BNW interessant kan zijn.
Ja toch, ik hoor hier al maanden dat de VS en Europa maar wat graag Oekraïne misbruiken voor hun proxy-oorlog tegen Rusland. Waarom zouden ze daar ineens mee stoppen dan?quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, gaan Westerse landen tot in de eeuwigheid dit conflict steunen terwijl zij ook hun interne problemen hebben die opgelost moeten worden?
Naast het feit dat het terrein controle geeft over de zwarte zee maakt grondstoffen een land wel per definitie sterker natuurlijk. Rusland is een imperialistische mafiastaat zo blijkt uit de geschiedenis.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
In Rusland draait ook veel, zo niet alles om geld. Met Oekraine onder Russische bewind kan al dit lekkers verdeeld worden onder de oligarchen en Putin.quote:Oekraïne heeft een enorme voorraad aan mineralen, onder andere de grootste titaniumvoorraad ter wereld, de op twee na grootste ijzerertsvoorraad en 30% van de wereldvoorraad mangaanerts.
En ondertussen wat lobby'en om te zien wie zich in de strijd wil werpen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
De volgende proxy oorlog van de VS staat al weer op de planning.
Untill the last Australianquote:Op zondag 27 augustus 2023 16:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ondertussen wat lobby'en om te zien wie zich in de strijd wil werpen.
The US will support you...all the way, so go and sacrifice your people.
Tja, China heeft dat zelf in de hand.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dus Australië gaat China aanvallen?quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee, China valt Taiwan binnen, Australië schiet te hulp en de VS krijgt de schuld.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dus Australië gaat China aanvallen?
quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, China valt Taiwan binnen, Australië schiet te hulp en de VS krijgt de schuld.
USA BAD USA BAD!!quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
China moet zn land niet zo dicht bij VS bases leggen. VS is onschuldig.
Goed excuus om daarom maar het land te omsingelenquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:39 schreef xpompompomx het volgende:
Zoek anders voor de grap eens op wat China allemaal in de Zuid Chinese Zee denkt uit te mogen spoken voordat je weer in een USA BAD -stuip schiet.
China is helemaal niet "omsingeld". Wat is dat voor lachwekkende onzin?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Goed excuus om daarom maar het land te omsingelenLaat die mensen in Azië dat zelf maar uitzoeken. Zou wat zijn als wij gezeur op de Noordzee hebben dat China een vloot schepen hier heen stuurt om politie te gaan spelen
Als ze in landen als de VS en Canada tientallen jaren geleden zo gedacht zouden hebben dan had je hier niet in vrijheid kunnen posten amigoquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Goed excuus om daarom maar het land te omsingelenLaat die mensen in Azië dat zelf maar uitzoeken. Zou wat zijn als wij gezeur op de Noordzee hebben dat China een vloot schepen hier heen stuurt om politie te gaan spelen
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze China gaan uitlokken zodat ze nadien van een "unprovoked war" kunnen spreken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Alsof dat jou ook maar een ene reet uitmaakt, voor jou staat toch al vast dat de VS de veroorzaker van al het kwaad zijnquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze China gaan uitlokken zodat ze nadien van een "unprovoked war" kunnen spreken.
Spannend
Volgens diezelfde krant zou Rusland een jaar geleden al gevallen zijn, maar nu het je uitkomt geloof je ze wel?quote:
Dat staat die dan al wat, 20 jaar of zo ondertussen?quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
De mensen die geulen op autoritaire regimes hebben moeite met begrijpen waarom omliggende landen way minder zin hebben om overgenomen te worden door die buur.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
China is helemaal niet "omsingeld". Wat is dat voor lachwekkende onzin?
Ow jij denkt dat ze deze keer zelf gaan vechten?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:55 schreef sp3c het volgende:
Denk niet dat ze China gaan uitlokken, Amerikanen houden van winable wars ... twijfelgevalletjes slaan ze liever over
Nee dat denk ik juist niet, dat staat er bijna letterlijkquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow jij denkt dat ze deze keer zelf gaan vechten?
Nah
Je kan niet zeiken dat de VS overal vecht en dan later dat ze nergens zelf knokken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow jij denkt dat ze deze keer zelf gaan vechten?
Nah
Rusland heeft 20 x militair ingegrepen in voormalig Sovjet-gebied.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze China gaan uitlokken zodat ze nadien van een "unprovoked war" kunnen spreken.
Spannend
quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
China moet zn land niet zo dicht bij VS bases leggen. VS is onschuldig.
China uitlokken tot een verkeerde move, en dan een ander er op afsturen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee dat denk ik juist niet, dat staat er bijna letterlijk
Ik denk dat er überhaupt niet gevochten gaat worden
Het leuke is dat jij denkt dat jij dat door hebt, maar Australië en China nietquote:Op maandag 28 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
China uitlokken tot een verkeerde move, en dan een ander er op afsturen.
Works great.
Kost hen maar paar % van hun defensiebudget en no (US) lives are lost, wanneer andere hun vijand bevechten.
Hebben ze nu wel de smaak van te pakken.
Die arme Amerikanen dachten dat ze democratie en vrijheid kwamen brengen. Het ging vaak helaas om olie en andere grondstoffen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan niet zeiken dat de VS overal vecht en dan later dat ze nergens zelf knokken.
Ik heb op meerdere continenten op velden vol dode 18-20 jarige Amerikaanse jongens gestaan. Je opmerking is stuitend stupide.
Klopt, daarom leven wij nog steeds in een dictatuur...quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die arme Amerikanen dachten dat ze democratie en vrijheid kwamen brengen. Het ging vaak helaas om olie en andere grondstoffen.
Het feit dat je een voorbeeld aanhaalt van 70 jaar geleden en de afgelopen 20 jaar (Irak, Afghanistan) weglaat zegt genoeg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, daarom leven wij nog steeds in een dictatuur...
Afghanistan ging om oliequote:Op maandag 28 augustus 2023 08:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het feit dat je een voorbeeld aanhaalt van 70 jaar geleden en de afgelopen 20 jaar (Irak, Afghanistan) weglaat zegt genoeg.
Er staat olie en andere grondstoffen. Je bent weer selectief dingen aan het weglaten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afghanistan ging om olie![]()
Hij blijft leuk...
Nee, de oorlog in Afghanistan ging ook niet over andere grondstoffen...quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er staat olie en andere grondstoffen. Je bent weer selectief dingen aan het weglaten.
Je moet ze niet zomaar geloven maar het feit dat mainstream kranten nu openlijk beginnen te twijfelen aan Oekraïne is tekenend.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens diezelfde krant zou Rusland een jaar geleden al gevallen zijn, maar nu het je uitkomt geloof je ze wel?
Als ik 's avonds moeite met slapen heb dan ga ik flattenthecurves tellen.
It is claimed that Afghanistan has at least $1 trillion in untapped mineral deposits. A memo from the Pentagon stated that Afghanistan could become the "Saudi Arabia of lithium". Some believe that the untapped minerals are worth up to $3 trillion.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, de oorlog in Afghanistan ging ook niet over andere grondstoffen...
Wie? De Russen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
It is claimed that Afghanistan has at least $1 trillion in untapped mineral deposits. A memo from the Pentagon stated that Afghanistan could become the "Saudi Arabia of lithium". Some believe that the untapped minerals are worth up to $3 trillion.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Afghanistan#
Dan zal het vast toeval zijn dat ze altijd naar plekken gaan waar veel grondstoffen zijn.
De ‘MSM’ waren niet te vertrouwen toch volgens de ‘MSM’-roepers? Zijn zij nu het nieuws hun wel uitkomt ineens MSM-schapen geworden?quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:42b8-af60-2374f93070ca
Zulke zaken waren tot een paar maanden geleden nog "Russische propaganda". Zijn de MSM nu Putinpijpers geworden?
Maakt niet uit, want: 'MURICA BAD!!1!!!11!EINZ!!!quote:
hen*quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De ‘MSM’ waren niet te vertrouwen toch volgens de ‘MSM’-roepers? Zijn zij nu het nieuws hun wel uitkomt ineens MSM-schapen geworden?
quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De ‘MSM’ waren niet te vertrouwen toch volgens de ‘MSM’-roepers? Zijn zij nu het nieuws hun wel uitkomt ineens MSM-schapen geworden?
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die laatste paar % credibility niet ook nog verliezen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je moet ze niet zomaar geloven
Altijd leuk, totaal uit de duim gezogen posts.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[..]
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die paar % credibility niet ook nog verliezen.
Zouden de Chinezen zo dom zijn denk je?quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
China uitlokken tot een verkeerde move, en dan een ander er op afsturen.
Works great.
Kost hen maar paar % van hun defensiebudget en no (US) lives are lost, wanneer andere hun vijand bevechten.
Hebben ze nu wel de smaak van te pakken.
Echte he, bijzonder wel dat men denkt dat een land een ander land moet binnenvallen op basis van USA BAD.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]![]()
Alsof dat voor China reden zou zijn om Taiwan aan te vallen
Ik vind het eigenlijk stuitend dat er zo wordt gedacht over een land dat ten onrechte is binnengevallen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[..]
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die laatste paar % credibility niet ook nog verliezen.
Als een land wordt binnengevallen dan mag er niet over verlies gesproken worden? Alleen over winst?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk stuitend dat er zo wordt gedacht over een land dat ten onrechte is binnengevallen.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als een land wordt binnengevallen dan mag er niet over verlies gesproken worden? Alleen over winst?
Nee, sommige mensen zoeken nieuwsberichten die bij hun mening passen. En als het niet past, is het niet waar.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo was dat destijds Russische propaganda?quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je moet ze niet zomaar geloven maar het feit dat mainstream kranten nu openlijk beginnen te twijfelen aan Oekraïne is tekenend.
Ukraine running out of options to retake significant territory
https://www.washingtonpos(...)analysis-war-russia/
US grows doubtful Ukraine counteroffensive can quickly succeed
https://www.ft.com/content/4d40482a-f8c4-42b8-af60-2374f93070ca
Zulke zaken waren tot een paar maanden geleden nog "Russische propaganda". Zijn de MSM nu Putinpijpers geworden?
Ik lees nergens in de media dat 1 van de partijen aan het winnen isquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[..]
Als Oekraïne zich straks gaat overgegeven dan willen ze in de media niet voor lul staan natuurlijk (ze roepen immers al 1,5 jaar dat Oekraïne aan het winnen is) dus zijn ze alvast aan het voorsorteren op een verlies. Zodat ze die laatste paar % credibility niet ook nog verliezen.
Ah ja, een land dat is verwikkeld in een strijd om leven en dood maakt zich zorgen over 'voor lul staan in de media'.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[..]
De mensen in de media willen niet voor lul staan. Aangezien ze al 1,5 jaar propaganda aan het verspreiden zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, een land dat is verwikkeld in een strijd om leven en dood maakt zich zorgen over 'voor lul staan in de media'.
Goed verhaal.
Goed verhaal weer.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De mensen in de media willen niet voor lul staan. Aangezien ze al 1,5 jaar propaganda aan het verspreiden zijn.
'De media' verspreiden vooral informatie die door beide partijen naar buiten wordt gebracht. Ik heb ook helemaal nergens in 'de media' gelezen dat Oekraïne (of Rusland) aan de winnende hand is.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De mensen in de media willen niet voor lul staan. Aangezien ze al 1,5 jaar propaganda aan het verspreiden zijn.
Nou, laat eens een bericht zien waarin staat dat Oekraïne aan de winnende hand is, en een artikel waarin hetzelfde medium weer terug krabbelt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als je een paar maanden geleden had gezegd dat Oekraïne het moeilijk had dan was je geen poetinpijper genoemd. Waar het bij de gemiddelde bnw'er fout gaat waardoor zij het wel te horen krijgen is een zekere ondertoon van: zie je nou wel!!! en blijdschap.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je moet ze niet zomaar geloven maar het feit dat mainstream kranten nu openlijk beginnen te twijfelen aan Oekraïne is tekenend.
Ukraine running out of options to retake significant territory
https://www.washingtonpos(...)analysis-war-russia/
US grows doubtful Ukraine counteroffensive can quickly succeed
https://www.ft.com/content/4d40482a-f8c4-42b8-af60-2374f93070ca
Toen Wagner richting Moskou ging had ik toch wel een dagje hoop.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
Idd, hier werd ook steeds geclaimed dat de msm een goed-nieuws show voor Oekraïne aan het opvoeren was, terwijl ze berichtten over burgerdoden, volle begraafplaatsen, steden die midden in de winter zonder stroom zaten en de zorgelijke situatie van het Oekraïnse leger in Bachmoet.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-oktober-verslagenquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
1 Joop.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-oktober-verslagen
Zomaar 1 van de zoekresultaten.
Het stuk van Joop komt voort uit de voorspelling van een hoogleraar, die zijn visie blijkbaar uiteen zette in een interview met ZDF. De kop staat zelfs tussen leestekens, om duidelijk te maken dat het gaat om een citaat.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dus een enkel artikel - nota bene van Joop - bewijst volgens jou dat 'de media al anderhalf jaar roepen dat Oekraine aan het winnen is'?quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?
![]()
![]()
Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Ah fijn, een opiniestuk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
1 er werd niet gevraagd dat te posten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?
![]()
![]()
Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Laat je niet gek trollen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is,
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?
Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.
Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
Ja, weet ik nog.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:29 schreef Wantie het volgende:
Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
Precies, daarom hoor je tegenwoordig vrijwel niets meer over zijn vorige carrière door zijn tegenstanders.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen
Wat wel zo was was dat na de slag om Kyiv en helemaal na de bevrijding van Kharkiv en Kherson het onmogelijk werd voir de Russen om nog als winnaar uit deze oorlog te komen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.
Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.
Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.
Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.
Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Klopt, dat is wel de strekking van velen merk ik. Dat is ook de motivatie achter de roep om Oekraïene niet te helpen in deze oorlog. Zodat Rusland ongehinderd pakken kan wat het wil pakken, en daarna de rust wederkeert.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.
Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.
Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.
Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.
Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Mooi staaltje indoctrinatiequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes.
Hoezo indoctrinatie?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mooi staaltje indoctrinatie![]()
Ow, en bonne chance
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mooi staaltje indoctrinatie![]()
Ow, en bonne chance
Ja, Rusland mag dat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:12 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
Of de USA zat er stiekem achterquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Rusland mag dat.
Over indoctrinatie gesproken
Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Opmerkelijk standpunt, maar wel goed dat je gewoon eerlijk bent over je de daadwerkelijke intenties.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.
En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
Ik zeg ook niet dat Tsjetsjenië momenteel kernwapens heeft of het nu geen onderdeel meer zou zijn van Rusland. Ik geef aan dat als de wens is dat Rusland totaal uit elkaar moet vallen, er een situatie kan ontstaan waarin zulke staten wél onafhankelijk kunnen worden en kernwapens achterover weten te slaan uit het enorme arsenaal dat er is in Rusland. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:47 schreef sp3c het volgende:
Tsjetsjenië heeft geen kernwapens en is nog steeds onderdeel van Rusland
Over mensen met zelf-haat.. die het westen waarin ze zelf leven haten..quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?
Dat lijkt mij inderdaad geen wenselijke ontwikkeling.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Tsjetsjenië momenteel kernwapens heeft of het nu geen onderdeel meer zou zijn van Rusland. Ik geef aan dat als de wens is dat Rusland totaal uit elkaar moet vallen, er een situatie kan ontstaan waarin zulke staten wél onafhankelijk kunnen worden en kernwapens achterover weten te slaan uit het enorme arsenaal dat er is in Rusland. Dat moet je gewoon niet willen.
Maar je wordt nog al snel een Rusland supporter genoemd als je niet in de kont van Zelensky kruipt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Over mensen met zelf-haat.. die het westen waarin ze zelf leven haten..
En natuurlijk, als deze de maatschappij waarin ze leven haten en hun eigen vijand als hun vriend voorstellen, is dat gewoon zo.'
Mensen die het huidige Rusland en de nu zittende regering in het Kremlin supporten doen dat gewoon, ze zijn supporter van een staat die zich als vijand van het westen opstelt, en de aggressor is in de conflicten die bestaan.
As iemand dat niet doet, zou het vreemd zijn als deze zich aangesproken voelt, vind je ook niet?
Mja, als een land binnen gevallen wordt, en vervolgens wordt de leider van dat land honend weggezet als een incompetente clown, met bijhorende Russische propaganda memes etc, dan kun je dat verwachten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Maar je wordt nog al snel een Rusland supporter genoemd als je niet in de kont van Zelensky kruipt.
Zelfhaat ? nee hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En natuurlijk, als deze de maatschappij waarin ze leven haten en hun eigen vijand als hun vriend voorstellen, is dat gewoon zo.'
Mensen die het huidige Rusland en de nu zittende regering in het Kremlin supporten doen dat gewoon, ze zijn supporter van een staat die zich als vijand van het westen opstelt, en de aggressor is in de conflicten die bestaan.
As iemand dat niet doet, zou het vreemd zijn als deze zich aangesproken voelt, vind je ook niet?
Wat heeft deze oorlog tussen twee voormalig Oostbloklanden met het Westen te maken? Zowel Oekraïne als Rusland zijn beide geen onderdeel van het Westen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder dat terwijl Rusland gebieden in Oekraïne annexeert, iemand valt over de arrogantie van de VS ..quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zelfhaat ? nee hoor
Voor mij gaat de arrogantie van de VS gewoon te ver.
Dus jij was, bent en blijft een supporter van de USA , jeweetwel, de brenger van vrijheid en democratie. Dus jij supporte ook al hun daden van agressie, hun regime changes, openlijk of covert, tot de honderdduizenden burgerslachtoffers die ze op hun geweten hebben .
En wat betreft het "supporten" van Rusland :
There will come a time when I will support a war against Russia, but Ukraine is not that war.
Welke mensen zijn dat?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft deze oorlog tussen twee voormalig Oostbloklanden met het Westen te maken? Zowel Oekraïne als Rusland zijn beide geen onderdeel van het Westen.
En daarnaast zie ik over het algemeen meer daadwerkelijke haat jegens het Westen afkomstig van sommige van de individuen die deze oorlog door een fanatiek pro-Oekraïne perspectief bekijken. Immers, dit zijn ook voor een deel dezelfde mensen die maar wat graag de Westerse cultuur wegzetten als bijvoorbeeld racistisch, onderdrukkend, te blank, patriarchaal, seksistisch, xenofoob, koloniaal of geprivilegieerd.
Interssante post... ik heb hier niemand in persoon aangesproken, enkel iets gesteld over mensen die rusland supporteren, en de samenleving waarin ze zelf leven kennelijk haten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zelfhaat ? nee hoor
Voor mij gaat de arrogantie van de VS gewoon te ver.
Dus jij was, bent en blijft een supporter van de USA , jeweetwel, de brenger van vrijheid en democratie. Dus jij supporte ook al hun daden van agressie, hun regime changes, openlijk of covert, tot de honderdduizenden burgerslachtoffers die ze op hun geweten hebben .
En wat betreft het "supporten" van Rusland :
There will come a time when I will support a war against Russia, but Ukraine is not that war.
Nee, vooral als je nniet lijkt te zien dat de aggressor Rusland is en dat je de daden van Putin en consorten goed blijft praten. Je kunt Zelensky volledig negeren en toch geen Rusland supporter lijken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Maar je wordt nog al snel een Rusland supporter genoemd als je niet in de kont van Zelensky kruipt.
Wat een bizar eendimensionaal beeld van mensen heb je dan als je dergelijke linken legt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft deze oorlog tussen twee voormalig Oostbloklanden met het Westen te maken? Zowel Oekraïne als Rusland zijn beide geen onderdeel van het Westen.
En daarnaast zie ik over het algemeen meer daadwerkelijke haat jegens het Westen afkomstig van sommige van de individuen die deze oorlog door een fanatiek pro-Oekraïne perspectief bekijken. Immers, dit zijn ook voor een deel dezelfde mensen die maar wat graag de Westerse cultuur wegzetten als bijvoorbeeld racistisch, onderdrukkend, te blank, patriarchaal, seksistisch, xenofoob, koloniaal of geprivilegieerd.
Nou, best veel. Zo bestaat de EU en NAVO ook uit Oostbloklanden, daarnaast grenst Oekraïene aan de EU en zien enkele van de Oostbloklanden die in de EU zitten Rusland als een bedreiging, vanwege wat gebeurt in andere Oostbloklanden die geen lid zijn van EU of NAVO.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is verder aan jou.quote:En daarnaast zie ik over het algemeen meer daadwerkelijke haat jegens het Westen afkomstig van sommige van de individuen die deze oorlog door een fanatiek pro-Oekraïne perspectief bekijken. Immers, dit zijn ook voor een deel dezelfde mensen die maar wat graag de Westerse cultuur wegzetten als bijvoorbeeld racistisch, onderdrukkend, te blank, patriarchaal, seksistisch, xenofoob, koloniaal of geprivilegieerd.
Ben momenteel dit boek aan het lezen. Kan het je van harte aanraden, De Wijk gaat ook uitgebreid in op de vraag waarom dit conflict ook ons raakt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Weifelend optreden zorgt voor snelle afbraak van door het westen gedomineerde wereldorde?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben momenteel dit boek aan het lezen. Kan het je van harte aanraden, De Wijk gaat ook uitgebreid in op de vraag waarom dit conflict ook ons raakt.
Kort samengevat: een weifelend optreden van het westen zorgt voor een verdere (en snellere) afbraak van de door het westen gedomineerde wereldorde. Je kunt hier uiteraard voorstander van zijn, maar persoonlijk loop ik niet bepaald warm voor een wereldorde die gedomineerd door China, en in mindere mate Rusland.
Dat de huidige wereldorde niet langer houdbaar is, daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt er ook op dat China ons vroeg of laat zal overvleugelen, dat is slechts een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Weifelend optreden zorgt voor snelle afbraak van door het westen gedomineerde wereldorde?
Mss wel, wsl wel. Maar een té arrogante houding zorgt evenzeer voor onvrede bij andere grote partijen. En als je té ver gaat riskeer je een strijd voor eventuele herverdeling van de gevestigde wereldorde. Of je dat wel of niet eerlijk(er) vindt laat ik terzijde. Feit is dat tijden evolueren en veranderen, en een huidige unipolaire wereldorde niet langer houdbaar zal zijn.
En net zoals bij ieder conflict kan je daar over onderhandelen of erom vechten. En als de gevestigde wereldorde niet bereid is enige consensus te doen, zullen er nog gewapende en economische conflicten volgen.
Zelf loop ik ook niet warm voor russische of chinese toestanden (alhoewel mijn BNW'er denkt dat het chinese controle-systeem sowieso het toekomstige model wordt voor onze westerse maatschappij, democratie of dictatuur wotever)
Ik praat niks goed je ziet spoken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, vooral als je nniet lijkt te zien dat de aggressor Rusland is en dat je de daden van Putin en consorten goed blijft praten. Je kunt Zelensky volledig negeren en toch geen Rusland supporter lijken.
Ik heb de indruk dat je weer uitgaat van een unipolaire wereld. Ik denk dat we moeten evolueren naar meer multipolair, meer samenwerken en elkaars groei aanvaarden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de huidige wereldorde niet langer houdbaar is, daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt er ook op dat China ons vroeg of laat zal overvleugelen, dat is slechts een kwestie van tijd.
Het probleem is vooral dat het land (of landenblok, zoals 'het westen') dat de dominante positie inneemt de toon bepaalt waar de rest zich aan spiegelt. De wereld is op dit moment geschoeid op westerse leest. Onze vorm van kapitalisme het heersende economische model, instituties zoals de VN, Wereldbank en het IMF zijn gestoeld op westerse waarden.
Als het westen in de toekomst wordt overvleugeld door China en zijn bondgenoten bepalen zij de toon. Het staatskapitalisme dat China voorstaat kan dan dominant worden, internationale organisaties worden omgevormd zodat zij Chinese idealen uitdragen.
De vraag is of dit proces is te stoppen. Maar als het überhaupt mogelijk is, lukt dat alleen als het westen zich blijft verenigen en een vuist maakt tegen de oprukkende Chinezen.
'Meer samenwerking en elkaars groei aanvaarden' is natuurlijk een prachtig streven, wie wil er nou geen wereld waarin landen elkaar vreedzaam met elkaar samenleven.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat je weer uitgaat van een unipolaire wereld. Ik denk dat we moeten evolueren naar meer multipolair, meer samenwerken en elkaars groei aanvaarden.
Uiteindelijk is de VS ook maar een gevestigde wereldorde die staat te wankelen op eigen benen, een schim van wat het ooit geweest is, die enkel nog kan uitpakken met militaire kracht.
Het proces proberen stoppen door een vuist te maken betekent weer meer oorlog en onvrede, en dat kunnen we momenteel wel missen als kiespijn.
Omgekeerd moeten China en bondgenoten zich dan maar wel neerleggen bij een (eeuwigdurende?) westerse dominantie?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar het is ook de vraag of we ons moeten neerleggen bij een wereldorde die wordt gedomineerd door China en zijn bondgenoten.
China en zijn bondgenoten hebben daar inderdaad geen trek in. Je ziet dan ook dat Peking een steeds prominentere en dominantere rol inneemt op het wereldtoneel. Dat is ook een rol die de Chinezen bewust en actief nastreven. Want inderdaad, China voelt er niets voor om nog langer naar de pijpen te dansen van het westen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Omgekeerd moeten China en bondgenoten zich dan maar wel neerleggen bij een (eeuwigdurende?) westerse dominantie?
Als zulke landen blijven groeien zullen zij nu eenmaal meer inspraak wensen (en eisen).
Mss is het idd weer es tijd voor een wereldoorlog om te zien wie er uit de assen verrijst.
Het is alvast duidelijk dat de huidige hegemonist zijn positie niet zonder slag of stoot wil afgeven, of nog maar delen.
En volgens mij is het Oekraine conflict daar al een eerste stap in. En het is alvast geen goede.
En de VS zoekt manieren om deze conflicten te herleiden tot regionale conflicten om alzo via proxy-oorlogen anderen hun vijanden te laten bevechten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als China meer macht naar zich toetrekt en de VS steeds meer aan macht verliest, gaat dat schuren. En de kans bestaat dat de bom dan een keer barst.
De oorlog in Oekraïne is vooral het gevolg van een Rusland dat zijn zelfvertrouwen heeft herwonnen en territorium terugeist dat in de ogen van de huidige leiders toebehoort aan het 'moederland'. Bovendien merkt ook het Kremlin dat de macht van de VS tanende is, daarom besloot Poetin vorig jaar zijn kans te grijpen. Al denk ik dat hij zich heeft verkeken op de westerse respons.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En de VS zoekt manieren om deze conflicten te herleiden tot regionale conflicten om alzo via proxy-oorlogen anderen hun vijanden te laten bevechten.
En zo zijn we terug ontopic
Als we naar Nederland kijken zien we vooral dat uit onder centrumlinks en progressieve mensen erg veel steun is voor krachtig beleid mbt de oorlog in Oekraïne (zie bijvoorbeeld). Dit is een trend die ook zichtbaar is in de VS (zie bijvoorbeeld). Rechts en conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk terughoudender.quote:
Wie heeft hier dan beweerd dat het goed is wat Rusland doet? Ik heb zulke posts in elk geval niet veel gezien. Rusland is een kutland met een gevaarlijke dictator. Je kunt die mening toch hebben én vinden dat Oekraïne in principe niet het probleem van het Westen is?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, vooral als je nniet lijkt te zien dat de aggressor Rusland is en dat je de daden van Putin en consorten goed blijft praten. Je kunt Zelensky volledig negeren en toch geen Rusland supporter lijken.
Dat mag je vinden, maar het is een duidelijk zichtbare trend. Dat valt overigens ook hier op FOK! gewoon waar te nemen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een bizar eendimensionaal beeld van mensen heb je dan als je dergelijke linken legt.
Zowel Oekraïne als Rusland zijn geen onderdeel van de EU of de NAVO. Dat er sommige landen zijn die wel tot deze unies behoren deze oorlog als een bedreiging zien valt natuurlijk te begrijpen, maar een logische reactie zou dan zijn die landen te versterken, maar niet Oekraïne met een eindeloze hoeveelheid wapens en geld voorzien.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, best veel. Zo bestaat de EU en NAVO ook uit Oostbloklanden, daarnaast grenst Oekraïene aan de EU en zien enkele van de Oostbloklanden die in de EU zitten Rusland als een bedreiging, vanwege wat gebeurt in andere Oostbloklanden die geen lid zijn van EU of NAVO.
Plus economische gevolgen van de oorlog, die ook hier te merken is.
En waarom niet allebei?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we naar Nederland kijken zien we vooral dat uit onder centrumlinks en progressieve mensen erg veel steun is voor krachtig beleid mbt de oorlog in Oekraïne (zie bijvoorbeeld). Dit is een trend die ook zichtbaar is in de VS (zie bijvoorbeeld). Rechts en conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk terughoudender.
En dit is natuurlijk geen zwart-wit verhaal, maar een trend, er zullen vast ook genoeg links en progressieven zijn die tegen meer steun voor Oekraïne zijn (neem BIJ1 bijvoorbeeld) en rechts en conservatieven die wel voor zijn (veel VVD'ers bijvoorbeeld of 'the Conservative Party' in het VK).
[..]
Wie heeft hier dan beweerd dat het goed is wat Rusland doet? Ik heb zulke posts in elk geval niet veel gezien. Rusland is een kutland met een gevaarlijke dictator. Je kunt die mening toch hebben én vinden dat Oekraïne in principe niet het probleem van het Westen is?
[..]
Dat mag je vinden, maar het is een duidelijk zichtbare trend. Dat valt overigens ook hier op FOK! gewoon waar te nemen.
[..]
Zowel Oekraïne als Rusland zijn geen onderdeel van de EU of de NAVO. Dat er sommige landen zijn die wel tot deze unies behoren deze oorlog als een bedreiging zien valt natuurlijk te begrijpen, maar een logische reactie zou dan zijn die landen te versterken, maar niet Oekraïne met een eindeloze hoeveelheid wapens en geld voorzien.
Met alle respect, je komt doorgaans niet verder dan de persoon Zelensky zwart maken en dan niet eens inhoudelijk, maar om zijn kleren of eerdere werkzaamheden/acties. Zoals het neppe piano spelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
lol, dit antwoord is net zo vaag als de post waar je op reageerdequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we naar Nederland kijken zien we vooral dat uit onder centrumlinks en progressieve mensen erg veel steun is voor krachtig beleid mbt de oorlog in Oekraïne (zie bijvoorbeeld). Dit is een trend die ook zichtbaar is in de VS (zie bijvoorbeeld). Rechts en conservatieve mensen zijn over het algemeen een stuk terughoudender.
En dit is natuurlijk geen zwart-wit verhaal, maar een trend, er zullen vast ook genoeg links en progressieven zijn die tegen meer steun voor Oekraïne zijn (neem BIJ1 bijvoorbeeld) en rechts en conservatieven die wel voor zijn (veel VVD'ers bijvoorbeeld of 'the Conservative Party' in het VK).
die landen worden ook versterkt, ze spenderen zelf meer geld aan defensie (of dat zijn ze iig van plan) en de aanwezigheid van de NAVO in de regio is vergrootquote:[..]
Zowel Oekraïne als Rusland zijn geen onderdeel van de EU of de NAVO. Dat er sommige landen zijn die wel tot deze unies behoren deze oorlog als een bedreiging zien valt natuurlijk te begrijpen, maar een logische reactie zou dan zijn die landen te versterken, maar niet Oekraïne met een eindeloze hoeveelheid wapens en geld voorzien.
een deel van conservatief rechts*quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:
Ik vind het best opvallend dat vroeger rechts conservatief anti Rusland was en pro Navo, en links progressief pro Rusland en anti Navo. En dat dat tegenwoordig andersom is
Ik doelde vooral op Amerika.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:06 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat dat zonder meer waar is eerlijk gezegd
ik ben zo rechts als wat maar voor mij is Rusland gewoon het boefje hier
Als de Russische federatie uiteenvalt moeten de onafhankelijk geworden deelrepubliekjes die toevallig wat atoomwapens op hun gebied hebben staan een voorbeeld nemen aan Oekraïne en deze wapens aan het overgebleven grote Rusland geven in ruil voor garanties?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Tsjetsjenië momenteel kernwapens heeft of het nu geen onderdeel meer zou zijn van Rusland. Ik geef aan dat als de wens is dat Rusland totaal uit elkaar moet vallen, er een situatie kan ontstaan waarin zulke staten wél onafhankelijk kunnen worden en kernwapens achterover weten te slaan uit het enorme arsenaal dat er is in Rusland. Dat moet je gewoon niet willen.
Ik heb het idee dat je fatsoen en neutraliteit veinst, maar ondertussen de meest verknipte wereldbeelden hanteert. Wat je hierboven allemaal schrijft, komt nogal wereldvreemd over. Leg anders nog eens uit hoe de linkse kerk iedereen in hokjes stopt. Of geef nog even aan dat Rusland niets anders kon dan Oekraïne binnenvallen. Of dat de NAVO slecht is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou nee, wat ze in Rusland doen moeten ze zelf weten, maar als ze andere landen gaan binnenvallen, die ze eerst hun kernwapens hebben laten inleveren, ja dan kun je dat moeilijk steunen. Ik had eerder verwacht dat rechts dat net zo vervelend zou vinden en dat is vaak ook zo. Maar mensen die helemaal rechts op het bankje zitten, laten we zeggen wappierechts, is vooral tegen onze regering en het opkomen voor andere mensen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:
Ik vind het best opvallend dat vroeger rechts conservatief anti Rusland was en pro Navo, en links progressief pro Rusland en anti Navo. En dat dat tegenwoordig andersom is
Ah, dan gebruik ik de verkeerde term.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou nee, wat ze in Rusland doen moeten ze zelf weten, maar als ze andere landen gaan binnenvallen, die ze eerst hun kernwapens hebben laten inleveren, ja dan kun je dat moeilijk steunen. Ik had eerder verwacht dat rechts dat net zo vervelend zou vinden en dat is vaak ook zo. Maar mensen die helemaal rechts op het bankje zitten, laten we zeggen wappierechts, is vooral tegen onze regering en het opkomen voor andere mensen.
Of juist wel, want terug geven kan betekenen dat je later door Rusland wordt geannexeerd, en dan heb je geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je hier nu bij bent gekomen. Ik heb dit argument in elk geval niet gemaakt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russische federatie uiteenvalt moeten de onafhankelijk geworden deelrepubliekjes die toevallig wat atoomwapens op hun gebied hebben staan een voorbeeld nemen aan Oekraïne en deze wapens aan het overgebleven grote Rusland geven in ruil voor garanties?
Waar zeg ik dit? In mijn post spreek ik nergens over 'verraders'.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je fatsoen en neutraliteit veinst, maar ondertussen de meest verknipte wereldbeelden hanteert. Wat je hierboven allemaal schrijft, komt nogal wereldvreemd over. Leg anders nog eens uit hoe de linkse kerk iedereen in hokjes stopt. Of geef nog even aan dat Rusland niets anders kon dan Oekraïne binnenvallen. Of dat de NAVO slecht is.
Maar goed, iedereen zijn mening, al is het raar om te zeggen dat mensen die niet willen dat Oekraïne wordt binnengevallen door Putin, ook de 'verraders' zijn, dat zegt toch echt meer over jouw waanideeën. Kom maar eens met voorbeelden, Howard, wie zegt dat.
Ik vind het niet verbazingwekkend. Conservatief rechts de afgelopen jaren is enkel angstig. Als eerste super angstig voor corona. Maatregelen konden niet gek genoeg. Daarna angstig voor de overheid en vaccinaties. Daarnaast angstig voor moslims, LGBTQ, een minder vervuilende economie, de EU, fietsen (!!!), alles wat links ruikt en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat onderwerpen waar we ze helemaal hysterisch over hebben zien doen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:06 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat dat zonder meer waar is eerlijk gezegd
ik ben zo rechts als wat maar voor mij is Rusland gewoon het boefje hier
Dat is niet echt iets van de laatste jaren maar gewoon een belangrijke peiler waar conservatief rechts op gebouwd is. Eerder was er al angst voor mensen met een kleurtje, angst voor buitenlanders, angst voor socialisme communisme, angst voor atheïsten, angst voor homo's, doodsangsten voor het homohuwelijk, angst voor anticonceptiemiddelen, angst voor vrouwen, doodsangsten voor vrouwen met weinig kleren, angst voor mensen die drugs willen gebruiken en zo kunnen we nog uren doorgaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het niet verbazingwekkend. Conservatief rechts de afgelopen jaren is enkel angstig. Als eerste super angstig voor corona. Maatregelen konden niet gek genoeg. Daarna angstig voor de overheid en vaccinaties. Daarnaast angstig voor moslims, LGBTQ, een minder vervuilende economie, de EU, fietsen (!!!), alles wat links ruikt en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat onderwerpen waar we ze helemaal hysterisch over hebben zien doen.
Vervolgens roept Poetin wat over noeks en de reflex voor korte termijn eigenbelang en angst voor de dood neemt weer alle ratio over.
Het is op zich wel toe te juichen dat ook deze partijen in gaan zien dat lief en aardig doen in het verleden niet heeft gewerkt en dat je als land soms je tanden moet kunnen laten zien en ze eventueel gebruiken. Tevens is het goed dat we eindelijk eens laten zien dat we de vrijheid van de bevolking van een land echt belangrijk vinden en daar bereid zijn een behoorlijke hoeveelheid middelen tegenaan te gooien.quote:Wat mij wel verbaasde is hoe de linkerflank van links de draai naar wapenleveringen heeft gemaakt. Nog niet heel lang geleden konden zelfs beschermde groepen zoals vrouwen en homo's de tering krijgen in Afghanistan, want alle oorlog was slecht. GL dat staat te juichen voor een bestelling bij Lockheed Martin had ik niet verwacht mee te maken in mijn leven.
Ik snap niet wat hier hilarisch aan isquote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De start van een hilarisch RT artikel. Russia stronk hoor. Ze kunnen nog steeds iphones importeren!!!!
De doelgroep van RT zal dat ook niet snel begrijpen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik snap niet wat hier hilarisch aan is
Als jij oorlog hilarisch vindt, dan mag dat zeker.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:34 schreef UncleScorp het volgende:
Of zullen we de hilariteit van de toestand in Oekraine even aankaarten?
Ga je weer juichen dat Rusland kinderen aan het ontvoeren is?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:34 schreef UncleScorp het volgende:
Of zullen we de hilariteit van de toestand in Oekraine even aankaarten?
Mss is het wel "redden" als je de vele rapporten over oekrainse kinderhandel en orgaanhandel leest.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga je weer juichen dat Rusland kinderen aan het ontvoeren is?
Je bedoelt dat rechts en conservatieven benoemen hoe progressief links de Westerse samenleving en cultuur eigenhandig heeft afgebroken en steeds meer aan het radicaliseren is? Laten we wel wezen, conservatieven staan niet te schreeuwen over het 'dekoloniseren' van universiteiten en musea of te opperen dat kinderen en jongeren hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen. Zij geven slechts aan dat dit geen handige dingen zijn om te doen of te promoten. Dat heet weldenkendheid en heeft niets te maken met hysterie.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het niet verbazingwekkend. Conservatief rechts de afgelopen jaren is enkel angstig. Als eerste super angstig voor corona. Maatregelen konden niet gek genoeg. Daarna angstig voor de overheid en vaccinaties. Daarnaast angstig voor moslims, LGBTQ, een minder vervuilende economie, de EU, fietsen (!!!), alles wat links ruikt en ik vergeet ongetwijfeld nog wel wat onderwerpen waar we ze helemaal hysterisch over hebben zien doen.
Vervolgens roept Poetin wat over noeks en de reflex voor korte termijn eigenbelang en angst voor de dood neemt weer alle ratio over.
Wat mij wel verbaasde is hoe de linkerflank van links de draai naar wapenleveringen heeft gemaakt. Nog niet heel lang geleden konden zelfs beschermde groepen zoals vrouwen en homo's de tering krijgen in Afghanistan, want alle oorlog was slecht. GL dat staat te juichen voor een bestelling bij Lockheed Martin had ik niet verwacht mee te maken in mijn leven.
Het is dan wel erg opvallend dat genoeg mensen die binnen deze groepen vallen, zoals bijvoorbeeld atheïsten, vrouwen, homo's of mensen van kleur, conservatief en rechts stemmen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat denkt te kunnen verklaren?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet echt iets van de laatste jaren maar gewoon een belangrijke peiler waar conservatief rechts op gebouwd is. Eerder was er al angst voor mensen met een kleurtje, angst voor buitenlanders, angst voor socialisme communisme, angst voor atheïsten, angst voor homo's, doodsangsten voor het homohuwelijk, angst voor anticonceptiemiddelen, angst voor vrouwen, doodsangsten voor vrouwen met weinig kleren, angst voor mensen die drugs willen gebruiken en zo kunnen we nog uren doorgaan.
Dat moet je juist niet doen, daar moet je boven kunnen staan.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:51 schreef UncleScorp het volgende:
Ik pas mij aan aan het niveau van de tegenpartij.
They go low, i go low
Geen schaamte ookquote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss is het wel "redden" als je de vele rapporten over oekrainse kinderhandel en orgaanhandel leest.
Mooi man zo'n selectief geheugen. Moet ik ook verbaasd zijn dat de SP niet staat te schreeuwen om meer meer kapitalisme? Natuurlijk staat een conservatieveling niet te smeken om meer dekolonisatie.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat rechts en conservatieven benoemen hoe progressief links de Westerse samenleving en cultuur eigenhandig heeft afgebroken en steeds meer aan het radicaliseren is? Laten we wel wezen, conservatieven staan niet te schreeuwen over het 'dekoloniseren' van universiteiten en musea of te opperen dat kinderen en jongeren hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen. Zij geven slechts aan dat dit geen handige dingen zijn om te doen of te promoten. Dat heet weldenkendheid en heeft niets te maken met hysterie.
Wederom je selectieve geheugen. FvD was aan de start het hardste aan het schreeuwen om meer meer meer maatregelen. Daarna is het omgeslagen naar de andere kant met nog grotere angstverhalen over alles om het virus minder dodelijk te laten zijn. Precies zoals ik het beschreef.quote:Tevens zag je tijdens de Covid-19 pandemie, geen rechts en conservatieven zich doodsbang meermaals keer lieten vaccineren en met een driedubbele mondkap over straat gaan voor een virus met een mortaliteitspercentage lager dan 1%. Dus ook mbt angst zit je mis met je claim en lijkt er zelfs sprake van enige mate van projectie.
[..]
Het is nieuw voor je dat mensen zelfdestructief gedrag vertonen? Voor de oorlog waren joden actief onderdeel van de fascistische bewegingen van Europa.quote:Het is dan wel erg opvallend dat genoeg mensen die binnen deze groepen vallen, zoals bijvoorbeeld atheïsten, vrouwen, homo's of mensen van kleur, conservatief en rechts stemmen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat denkt te kunnen verklaren?
[..]
Dus je ziet jezelf als pro Rusland?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:51 schreef UncleScorp het volgende:
Ik pas mij aan aan het niveau van de tegenpartij.
They go low, i go low
Je doelt op die berichten van bijna 20 jaar geleden? Wat ben je toch weer op een walgelijke manier de misdaden van Rusland aan het goedpratenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss is het wel "redden" als je de vele rapporten over oekrainse kinderhandel en orgaanhandel leest.
Dekolonisatie dient vooral als eufemisme voor het actief vervangen van onderdelen van de (Westerse) cultuur.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooi man zo'n selectief geheugen. Moet ik ook verbaasd zijn dat de SP niet staat te schreeuwen om meer meer kapitalisme? Natuurlijk staat een conservatieveling niet te smeken om meer dekolonisatie.
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd. Elk weldenkend mens snapte dit tot enkele jaren geleden. Inmiddels denken sommige progressieven helaas dat het belangrijker is dat een gemiddeld kind bezig is met zijn of haar geslacht en seksuele oriëntatie dan met het leren van degelijke taal of rekenvaardigheden.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:
In de VS waren conservatieven zo hysterisch bang voor homo's als karakter in kinderboeken dat de bijbel nu op meerdere plekken verboden is geworden op scholen door de boekenverbiedende wetgeving die rechts Amerika heeft doorgedrukt. In eigen land moet de minister voor onderwijs opeens weer verdedigen dat kinderen seksuele voorlichting krijgen. En dat is nog maar een onvolledige lijst rechtse hysterie op alleen al onderwijsgebied het afgelopen jaar.
FvD is een partij die ik niet serieus neem en ook niet volg.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wederom je selectieve geheugen. FvD was aan de start het hardste aan het schreeuwen om meer meer meer maatregelen. Daarna is het omgeslagen naar de andere kant met nog grotere angstverhalen over alles om het virus minder dodelijk te laten zijn. Precies zoals ik het beschreef.
'Zelfdestructief' nog wel, toe maar. Mensen die tot bepaalde groepen zijn te categoriseren, zijn dus 'zelfdestructief' als zij op een manier stemmen waar jij het niet mee eens bent. Een homo, een vrouw of een persoon van kleur kan volgens jou dus eigenlijk alleen maar op één politieke ideologische richting stemmen, zo niet dan is men 'zelfdestructief'. Misschien moet je je eens afvragen waar je dit soort ideeën vandaan haalt. En je claim over Joden en fascistische bewegingen is trouwens veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is nieuw voor je dat mensen zelfdestructief gedrag vertonen? Voor de oorlog waren joden actief onderdeel van de fascistische bewegingen van Europa.
Ja dus? Zelfs als je gelijk hebt over de betekenis van dekolonisatie slaat je argument nergens op.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dekolonisatie dient vooral als eufemisme voor het actief vervangen van onderdelen van de (Westerse) cultuur.
[..]
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd. Elk weldenkend mens snapte dit tot enkele jaren geleden. Inmiddels denken sommige progressieven helaas dat het belangrijker is dat een gemiddeld kind bezig is met zijn of haar geslacht en seksuele oriëntatie dan met het leren van degelijke taal of rekenvaardigheden.
[..]
FvD is een partij die ik niet serieus neem en ook niet volg.
[..]
'Zelfdestructief' nog wel, toe maar. Mensen die tot bepaalde groepen zijn te categoriseren, zijn dus 'zelfdestructief' als zij op een manier stemmen waar jij het niet mee eens bent. Een homo, een vrouw of een persoon van kleur kan volgens jou dus eigenlijk alleen maar op één politieke ideologische richting stemmen, zo niet dan is men 'zelfdestructief'. Misschien moet je je eens afvragen waar je dit soort ideeën vandaan haalt. En je claim over Joden en fascistische bewegingen is trouwens veel te kort door de bocht.
Klopt, jaren geleden zaten homoseksuelen diep in de kast.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dekolonisatie dient vooral als eufemisme voor het actief vervangen van onderdelen van de (Westerse) cultuur.
[..]
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd. Elk weldenkend mens snapte dit tot enkele jaren geleden. Inmiddels denken sommige progressieven helaas dat het belangrijker is dat een gemiddeld kind bezig is met zijn of haar geslacht en seksuele oriëntatie dan met het leren van degelijke taal of rekenvaardigheden.
[..]
FvD is een partij die ik niet serieus neem en ook niet volg.
[..]
'Zelfdestructief' nog wel, toe maar. Mensen die tot bepaalde groepen zijn te categoriseren, zijn dus 'zelfdestructief' als zij op een manier stemmen waar jij het niet mee eens bent. Een homo, een vrouw of een persoon van kleur kan volgens jou dus eigenlijk alleen maar op één politieke ideologische richting stemmen, zo niet dan is men 'zelfdestructief'. Misschien moet je je eens afvragen waar je dit soort ideeën vandaan haalt. En je claim over Joden en fascistische bewegingen is trouwens veel te kort door de bocht.
Jij vindt zelfs dat je daarmee moet wachten totdat ze 15 zijn, ja dan snap je echt helemaal niets van seks. Ook zo'n conservatievendingetje, net doen alsof kinderen voor hun 15e op geen enkele manier bezig zijn met seks, en de vieze gedachtes komen dan ook alleen bij jou.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:
Kinderen moet je niet lastigvallen met allerlei onderwerpen over seks of geaardheid op jonge leeftijd.
Hier mijn eigen bnw theorie: conservatieven vinden het helemaal niet erg dat kinderen seksueel misbruik niet onder woorden kunnen brengen, laat staan dat ze weten dat dit gemeld kan worden. Heel wat minder gezeik voor de kerk en in de familie.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij vindt zelfs dat je daarmee moet wachten totdat ze 15 zijn, ja dan snap je echt helemaal niets van seks. Ook zo'n conservatievendingetje, net doen alsof kinderen voor hun 15e op geen enkele manier bezig zijn met seks, en de vieze gedachtes komen dan ook alleen bij jou.
4 jaar oud kind: 'papa en mama, hoe hebben jullie elkaar ontmoet'? Dát is al seksualiteit. Nee, laten w vooral kinderen niet voorlichten, het verleden heeft laten zien hoe slim dat is. Lekker terug naar de tijd van veel tienerzwangerschappen, soa's, homo's van jonge leeftijd die het huis worden uitgegooid of geslagen. Eigenlijk is het zelfs meer dom en onwetend, dan conservatief.
Maar Poetin is toch juist degene die zo graag met zijn gespierde tors loopt te pronken? Hij zat lekker ingeolied op een paard. Zo zie je ze bij de pride ook voorbijkomen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
Ik zal er maar van uit gaan dat Zelensky de link is die het onderwerp (homo)seksualiteit in dit Oekr-topic de posts ontopic houdt ?
toen ze er bij mij op school over begonnen was het vooral grappig dan leerzaam iddquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij vindt zelfs dat je daarmee moet wachten totdat ze 15 zijn, ja dan snap je echt helemaal niets van seks. Ook zo'n conservatievendingetje, net doen alsof kinderen voor hun 15e op geen enkele manier bezig zijn met seks, en de vieze gedachtes komen dan ook alleen bij jou.
4 jaar oud kind: 'papa en mama, hoe hebben jullie elkaar ontmoet'? Dát is al seksualiteit. Nee, laten w vooral kinderen niet voorlichten, het verleden heeft laten zien hoe slim dat is. Lekker terug naar de tijd van veel tienerzwangerschappen, soa's, homo's van jonge leeftijd die het huis worden uitgegooid of geslagen. Eigenlijk is het zelfs meer dom en onwetend, dan conservatief.
Bijzonder controversiële theorie. Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest. En ten tweede, hoe zou het dan zitten met conservatieven die ofwel niet Christelijk dan wel atheïst zijn? Je reduceert conservatisme namelijk nu tot de kerk.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier mijn eigen bnw theorie: conservatieven vinden het helemaal niet erg dat kinderen seksueel misbruik niet onder woorden kunnen brengen, laat staan dat ze weten dat dit gemeld kan worden. Heel wat minder gezeik voor de kerk en in de familie.
Je wist nog niet?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest.
Haha Zelensky homo xD 🤣 lolzzquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
Ik zal er maar van uit gaan dat Zelensky de link is die het onderwerp (homo)seksualiteit in dit Oekr-topic de posts ontopic houdt ?
En dat was dus ook zo.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder controversiële theorie. Dan moet er vroeger toen seksuele voorlichting nog niet de norm was wel ontzettend veel misbruik zijn geweest. En ten tweede, hoe zou het dan zitten met conservatieven die ofwel niet Christelijk dan wel atheïst zijn? Je reduceert conservatisme namelijk nu tot de kerk.
Nee, meer het feit dat Russische propagandisten Zelensky in het begin van de oorlog hebben weggezet als een incompetente homo.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
Schei toch uit met dat geveinsde medelevenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
De EU spreekt ondertussen weer van 43.000 oekrainers te willen trainen?
Stop die waanzin ffs
En Leopard 1 meuk gaan leveren? Weer zovele oekr doden
Stop die waanzin. Je behaalt er niets mee.
Dankzij jou inderdaad.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
Stop die waanzin ffs
Ze gaan er allemaal aan, dankzij ons
Het is inderdaad erg pijnlijk voor Rusland dat Russische soldaten met duizenden worden afgeslacht in Oekraïne, terwijl dankzij die oorlog nu Rusland zelf onder vuur ligt en bestookt wordt met drone aanvallen..quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:01 schreef UncleScorp het volgende:
Af en toe met een drone ergens es iets raken in Rusland, terwijl aan het front in eigen land zijn mannen met duizenden afgeslacht worden, getuigt voor mij geen competentie.
Zulke drone prikjes leiden natuurlijk wel de aandacht af van het Groot Offensief fiasco.
Als ze daarmee de Russen forceren meer anti-air assets naar Moskou te verplaatsen kan dat toch wel effect hebben?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:01 schreef UncleScorp het volgende:
Af en toe met een drone ergens es iets raken in Rusland, terwijl aan het front in eigen land zijn mannen met duizenden afgeslacht worden, getuigt voor mij geen competentie.
Zulke drone prikjes leiden natuurlijk wel de aandacht af van het Groot Offensief fiasco.
Momenteel trekt Rusland de oostelijke bases leeg.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als ze daarmee de Russen forceren meer anti-air assets naar Moskou te verplaatsen kan dat toch wel effect hebben?
Flinke aanname dat ze zonder onze inmenging niet dood zouden gaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
Stop die waanzin ffs
Ze gaan er allemaal aan, dankzij ons
Ja dat hoop je natuurlijkquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Flinke aanname dat ze zonder onze inmenging niet dood zouden gaan.
Wtf bedoel je daar nou weer mee?quote:
Ongetraind en met slechte equipment.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ziet ze liever ongetraind vechten tegen Rusland
Ja, want dan gaan ze minder snel dood of zoquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ongetraind en met slechte equipment.
Zou maar wrang zijn mochten er zonder westerse inmenging en bij onderhandelingen geen 100duizenden doden gevallen zijn, geen miljoenen vluchtelingen, geen 100000km verloren grondgebied, geen kapotte economie, geen onoverkomelijke schuldenberg enz enzquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wtf bedoel je daar nou weer mee?
en geen Oekraïne meerquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zou maar wrang zijn mochten er zonder westerse inmenging en bij onderhandelingen geen 100duizenden doden gevallen zijn, geen miljoenen vluchtelingen, geen 100000km verloren grondgebied, geen kapotte economie, geen onoverkomelijke schuldenberg enz enz
Grappig, je lijkt totaal te zijn vergeten dat Rusland weggelopen is van de onderhandelingen en Oekraïne is binnengevallen, met alles wat je beschrijft als gevolg.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zou maar wrang zijn mochten er zonder westerse inmenging en bij onderhandelingen geen 100duizenden doden gevallen zijn, geen miljoenen vluchtelingen, geen 100000km verloren grondgebied, geen kapotte economie, geen onoverkomelijke schuldenberg enz enz
Wat hebben die 10duizenden eerder getrainde troepen bereikt? Tijdelijk een boerendorp veroverd?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ongetraind en met slechte equipment.
Ze hadden zich meteen moeten overgeven, zodat Oekraïne kon ophouden van bestaan en Rusland uit het oog van de wereld Oekraïne kon omvolken tot Russisch grondgebied...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:51 schreef sp3c het volgende:
wanneer hadden ze moeten onderhandelen, het was een verrassingsaanval met helikopters en shit
Istanbul gemist?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:51 schreef sp3c het volgende:
wanneer hadden ze moeten onderhandelen, het was een verrassingsaanval met helikopters en shit
Laten we morgen dat België van hem binnenvallenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hadden zich meteen moeten overgeven, zodat Oekraïne kon ophouden van bestaan en Rusland uit het oog van de wereld Oekraïne kon omvolken tot Russisch grondgebied...
Misschien is het je niet opgevallen, maar Rusland slaagt er niet in zijn doelen te halen, dankzij het verzet van Oekraïne...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat hebben die 10duizenden eerder getrainde troepen bereikt?
Meer dan 50% van het bezette gebied terug veroverd.quote:Tijdelijk een boerendorp veroverd?
Jij hebt ze ongetwijfeld geteld.quote:Enig idee hoeveel.oekr slachtoffers er gevallen zijn met hun gehypte groot offensief, en wat de resultaten ervan zijn?
Zelensky wilde aan de vooravond van de invasie onderhandelen en contact met Poetin. Laatstgenoemde vond het "nu niet de tijd"quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:51 schreef sp3c het volgende:
Istanbul wat?quote:
Toen wilde Rusland zich terug trekken, maar dat wilde Oekraïne niet. Of zoiets...quote:
Omdat zelfhaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, je lijkt totaal te zijn vergeten dat Rusland weggelopen is van de onderhandelingen en Oekraïne is binnengevallen, met alles wat je beschrijft als gevolg.
Kun je uitleggen waarom je hebt besloten om dat te vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |