abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210456459
quote:
Het stuk van Joop komt voort uit de voorspelling van een hoogleraar, die zijn visie blijkbaar uiteen zette in een interview met ZDF. De kop staat zelfs tussen leestekens, om duidelijk te maken dat het gaat om een citaat.

Maar wat doen de media hier verkeerd in jouw ogen? Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

Verder claimde jij dat 'de media' voor lul staat als Oekraine de oorlog verliest, maar het is een deskundige die hier een voorspelling doet, niet 'de media'.

Verslagging over de oorlog zelf verloopt zoals hierboven meermaals is gemeld. Informatie van beide partijen wordt ons voorgeschoteld, met telkens de disclaimer dat de info niet is verifiëren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210456735
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

_O- _O- _O-

Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Plaats hier uw advertentie
pi_210456882
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?

_O- _O- _O-

Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Dus een enkel artikel - nota bene van Joop - bewijst volgens jou dat 'de media al anderhalf jaar roepen dat Oekraine aan het winnen is'?

Verder heb ik proberen duidelijk te maken dat er een verschil is tussen verslaggeving over de oorlog en deskundigen die hun visie geven. Maar blijkbaar dringt het nog niet echt door.
pi_210456944
quote:
Ah fijn, een opiniestuk.
Kun je nu ook een link geven van dezelfde opiniegever, die daarop in bindt?

Want dat beweer je.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210457646
quote:

_O- _O- _O-

1 er werd niet gevraagd dat te posten.
2 de media schreef in je artikel niet dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is.
3 zoals je start met een verzinsel eindig je ook met twee stropoppen.

Gg man. Zieke own hoor.
pi_210457821
quote:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is,
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210457970
Joop aanhalen als ‘MSM’ :') Ben je bekend met het hoefijzermodel?
pi_210458267
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?

Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
pi_210458766
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?

Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.

Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
  Forum Admin maandag 28 augustus 2023 @ 20:22:35 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210459346
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.

Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210459443
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
Ja, weet ik nog.

Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...

Tijden zijn wel veranderd.
pi_210459556
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:29 schreef Wantie het volgende:

Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...

Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
Plaats hier uw advertentie
  Forum Admin maandag 28 augustus 2023 @ 20:41:46 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210459597
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210459750
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
Precies, daarom hoor je tegenwoordig vrijwel niets meer over zijn vorige carrière door zijn tegenstanders.
Die hebben zich aardig verkeken op Zelensky..
pi_210459928
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.

Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.

Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.

Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.

Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210462382
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen
:N
Over de motivatie van de massa ga ik geen uitspraken doen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210462505
quote:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.

Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.

Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.

Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.

Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Wat wel zo was was dat na de slag om Kyiv en helemaal na de bevrijding van Kharkiv en Kherson het onmogelijk werd voir de Russen om nog als winnaar uit deze oorlog te komen.
pi_210462708
quote:

Klopt, dat is wel de strekking van velen merk ik. Dat is ook de motivatie achter de roep om Oekraïene niet te helpen in deze oorlog. Zodat Rusland ongehinderd pakken kan wat het wil pakken, en daarna de rust wederkeert.

Maar ze vergeten dat Rusland geen beschaafd land is. Dat Rusland een totalitaire staat is, aangestuurd door een dictator die als een maffiabaas regeert.
Ze zien niet dat De Krim ogenschijnlijk geruisloos is overgenomen door Rusland, terwijl in werkelijkheid het schiereiland wordt omgevolkt naar Russisch, waarbij ondernemingen worden onteigend, vastgoed wordt onteigend, minderheden worden gedeporteerd, banen verliezen, etc.

Het ironische daarvan is dat Rusland precies doet wat ze Oekraïne heeft verweten en wat door velen gezien wordt als een legitieme reden om Oekraïne binnen te vallen...

En ondertussen wordt er geroepen dat de westerse media nu aan het terug krabbelen is.
pi_210462761
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.

En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
pi_210462830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes.
Mooi staaltje indoctrinatie c_/

Ow, en bonne chance
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:09:03 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210462880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow, en bonne chance
Hoezo indoctrinatie?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_210462904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow, en bonne chance
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
pi_210463018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
Ja, Rusland mag dat.

Over indoctrinatie gesproken
pi_210463026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, Rusland mag dat.

Over indoctrinatie gesproken
Of de USA zat er stiekem achter :')
pi_210464095
quote:

Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.

En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
Opmerkelijk standpunt, maar wel goed dat je gewoon eerlijk bent over je de daadwerkelijke intenties.

En wat voor regime change zie je precies voor je? En waarom zou het verkruimelen van Rusland in allerlei losse staatjes een goede oplossing zijn? Ik denk namelijk dat het niet zo positief is als het arsenaal aan kernwapens in de handen vallen van allerlei totaal onberekenbare mini-dictators die nog gekker zijn dan Poetin, kijk bijvoorbeeld even naar Tsjetsjenië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')