Het stuk van Joop komt voort uit de voorspelling van een hoogleraar, die zijn visie blijkbaar uiteen zette in een interview met ZDF. De kop staat zelfs tussen leestekens, om duidelijk te maken dat het gaat om een citaat.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-oktober-verslagen
Zomaar 1 van de zoekresultaten.
Dus een enkel artikel - nota bene van Joop - bewijst volgens jou dat 'de media al anderhalf jaar roepen dat Oekraine aan het winnen is'?quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?
![]()
![]()
Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Ah fijn, een opiniestuk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-oktober-verslagen
Zomaar 1 van de zoekresultaten.
1 er werd niet gevraagd dat te posten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is, vervolgens wordt een artikel gepost en als reactie krijg je hier: Mag die deskundige niet aan het woord komen? Moeten zijn woorden worden genegeerd?
![]()
![]()
Een artikel wordt altijd door mensen geschreven of het moet door chatgpt geschreven zijn.
Laat je niet gek trollen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Er wordt gevraagd om een artikel waar de media vermeld dat Oekraïne de oorlog aan het winnen is,
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Laat je niet gek trollen.
De realiteit wordt op een dag toch bewaarheid.
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke realiteit? Dat Oekraïne deze oorlog mogelijk verliest?
Ik vermoed dat iedereen daar altijd al vanuit is gegaan, of op z'n minst rekening mee heeft gehouden.
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. In feite houdt Oekraïne het veel langer vol dan verwacht.
Niet iedereen is daar blij mee kennelijk.
Ja, weet ik nog.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je had de "msm" eens moeten lezen zo vlak voor, tijdens, en na de inval. Ook daar werd gewoon gezegd dat de kans zeer groot was dat Kiev zou vallen en dat in het gunstigste geval de regering in ballingschap ergens zijn taken kon hervatten. Als dat nog enigszins zin had.
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:29 schreef Wantie het volgende:
Zelensky werd toen nog weggezet als een clown die dameskleding draagt en met zijn lul piano speelt...
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hoezo weggezet? Dat heeft hij toch gedaan?
Precies, daarom hoor je tegenwoordig vrijwel niets meer over zijn vorige carrière door zijn tegenstanders.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft ook zijn land overeind gehouden in de grootste invasie/oorlog op Europees land sinds de tweede wereldoorlog. En ik gok dat hij vooral om het laatste herinnerd gaat worden.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen
Wat wel zo was was dat na de slag om Kyiv en helemaal na de bevrijding van Kharkiv en Kherson het onmogelijk werd voir de Russen om nog als winnaar uit deze oorlog te komen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.
Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.
Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.
Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.
Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Klopt, dat is wel de strekking van velen merk ik. Dat is ook de motivatie achter de roep om Oekraïene niet te helpen in deze oorlog. Zodat Rusland ongehinderd pakken kan wat het wil pakken, en daarna de rust wederkeert.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees gewoon dat bepaalde zelfhaters de russische zijde kozen omdat ze dachten dat rusland makkelijk zou winnen en het Westen, net als met de Krim-bezetting snel weer over zou gaan met business-as-usual.
Om eerlijk te zijn, ik heb ook lang gedacht dat Oekraine niet opkon tegen het russische leger op de lange termijn.
Momenteel lijkt alles erop te duiden dat dat gewoon niet het geval is, en het momentum bij Oekraine ligt.
Dat wil niet zeggen dat zich zo blijft, er zijn zwaktes, de oekrainers zijn erg afhankelijk van blijvende steun van het westen, ook na de oorlog.
Het kan gebeuren dat het westen uit politieke of economische motieven toch aandringt op andere oplossongen.
Momenteel zie ik dat op de middellange termijn niet gebeuren, echtet zoals het nu loopt zullen de gevechten zeker tot in 2024 doorgaan.
Het is echter bullshit om te claimen dat er ooit beweerd is dat een oekrainse overwinning ooit makkelijk zo zijn. Het tegendeel is eerder het geval, een jaar terug leek dat zelfs een onmogelijkheid
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als trouwe lezer/kijker van de 'msm' heb ik afgelopen 1,5 jaar nog geen seconde het idee gehad dat Oekraïne deze oorlog aan het winnen is.
Mooi staaltje indoctrinatiequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes.
Hoezo indoctrinatie?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mooi staaltje indoctrinatie![]()
Ow, en bonne chance
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mooi staaltje indoctrinatie![]()
Ow, en bonne chance
Ja, Rusland mag dat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:12 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik zou het neerschieten van de MH17 nou niet bepaald indoctrinatie noemen, eerder logisch nadenken.
Maar fijn dat ik weet hoe jij het doden van 298 onschuldige burgers wegzet.
Of de USA zat er stiekem achterquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Rusland mag dat.
Over indoctrinatie gesproken
Over wie heb je het hier precies en in welke vorm heb je het idee dat er bij die mensen sprake is van 'zelfhaat'?quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:09 schreef RM-rf het volgende:
Opmerkelijk standpunt, maar wel goed dat je gewoon eerlijk bent over je de daadwerkelijke intenties.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:45 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ook al zou Rusland terrein van Oekraïne afpakken, dan kun je het alsnog een Pyrrusoverwinning laten zijn.
Als we compleet van Russisch gas en olie onafhankelijk worden doet dat Rusland veel pijn.
Alle andere, oud USSR landen, Oezbekistan, Kazachstan etc losweken van de invloedssfeer van Rusland doet hen ook pijn.
En dat ze pijn hebben is volledig terecht. Als je de MH17 uit de lucht knalt en als staat totaal geen verantwoordelijkheid neemt ben je gewoonweg een terroristische staat. Die moeten we net zo lang blijven bestrijden totdat er een regime change is of dat die staat verkruimelt in losse staatjes. Geen genade voor terroristen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |