abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210235316

Begrippenlijst:
UFO: Unidentified Flying Object
UAP: Unidentified Aerial Anomalous Phenomena
AARO: All-domain Anomaly Resolution Office

UAP is een wat bredere term en wordt in formele kringen momenteel meer gebruikt, omdat er minder vooroordelen aan hangen.

In de wetgeving van eind 2022 staat deze omschrijving van UAP:

Nog breder dus, ook betrekking hebbend op objecten vanuit de ruimte of onder water.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP’s geweest.
Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met dit artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:

• Een rapport van juni 2021 bevestigd nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er 143 van de laatste 144 waarnemingen niet te verklaren zijn:
https://nos.nl/artikel/23(...)or-waargenomen-ufo-s

• Een update van het rapport begin dit jaar:
Amerikaanse overheid onderzocht ruim 500 ufo-meldingen in 2022: honderden blijven onverklaard

• NASA is met een 16-koppig team onderzoek naar UAP’s aan het doen:
Volkskrant: NASA opent voor het eerst een officieel onderzoek naar ufo’s

• Twee piloten vertellen hun verhaal bij 60 Minutes:

• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen. https://thehill.com/polic(...)ffice-to-study-ufos/

Twee interessante punten uit deze wetgeving:
Een UAP klokkenluider regeling
quote:
Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Een historisch onderzoek naar UAP
quote:
De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Podcast
Need to Know podcast

Wie te volgen op Twitter:
- Christopher Mellon - voormalig US deputy assistant secretary of defence
- Lue Elizondo - voormalig hoofd van het pentagon UFO investigation program
- Ross Coulthart - Australische journalist, schrijver van In Plain Sight
pi_210235327
quote:
Oh nee, iemand heeft PTSD!!
Denken ze nou echt dat dit zijn verklaringen compleet ongeldig maken? :?
pi_210235345
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Oh nee, iemand heeft PTSD!!
Denken ze nou echt dat dit zijn verklaringen compleet ongeldig maken? :?
Het lekker is slap..het voelt meer als een waarschuwing naar andere (potentiele) whistleblowers...
I want to believe...
pi_210235379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Het lekker is slap..het voelt meer als een waarschuwing naar andere (potentiele) whistleblowers...
Precies dit, het geeft eigenlijk nog meer bevestiging van zijn rol en ervaringen, want waarom zouden ze dit anders lekken?
pi_210235422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Precies dit, het geeft eigenlijk nog meer bevestiging van zijn rol en ervaringen, want waarom zouden ze dit anders lekken?
De statement van Grusch zelf vond ik ook erg sterk. Dit is echt de nieuwe UAP/UFO held. Hopelijk komen er meer hearings na de vakantieperiode. Volgens mij rommelt het al over september.
I want to believe...
pi_210245160
twitter

Dat zou een interessante ontwikkeling zijn.

Wiki zegt:
The Holman rule is a rule in the United States House of Representatives that allows amendments to appropriations legislation that would reduce the salary of or fire specific federal employees, or cut a specific program.
I want to believe...
pi_210245422
Stephen J. Klippenstein is de vader van Ken Klippenstein, de laatstgenoemde is de journalist die dit verhaal over Grusch zijn health records naar buiten heeft gebracht.

Toeval of niet, maar nu het volgende:

Stephen J. Klippenstein heeft jarenlang research gedaan naar de chemie achter belangrijke vormen van energie verbranding.

quote:
Stephen J. Klippenstein received his Ph. D. in chemistry from California Institute of Technology in 1988. After one year of postdoctoral research at the University of Colorado, Boulder, he was on the faculty of the Department of Chemistry at Case Western Reserve University from 1989 to 2000, and was a member of the professional research staff of the Combustion Research Facility at Sandia National Laboratories from 2000 to 2005. He then moved to Argonne National Laboratory, where he is currently a Senior Chemist in the Chemical Sciences and Engineering Division. His research interests are in theoretical gas-phase chemical kinetics, with emphasis on the modeling of reactions of importance in combustion chemistry.
Bron: https://cefrc.princeton.e(...)r-school/instructors

Hij doet nu onderzoek voor het Argonne National Laboratory dat onderdeel is van het US department of Energy. Dit department wordt al langer in verband gebracht met geheimgehouden projecten waar verder geen of weinig toezicht over zou zijn. Zie ook:

https://twitter.com/richgel999/status/1683831296965980161

Nu zou deze Stephen J. Klippenstein werken aan een technology die ingezet zou kunnen worden voor interstellair reizen. Hier wordt wel meer onderzoek naar gedaan, maar in dit totaal plaatje is het wel bijzonder dat uitgerekend zijn zoon Ken benaderd wordt door bronnen die wat te vertellen hebben over het medische verleden van Grusch.

Nogmaals, het kan net zo goed allemaal toeval zijn. Maar het is een merkwaardige cirkel zo op deze manier vind ik.
pi_210245537
Nog even verder gezocht.

Voor zo ver ik nu even snel kan vinden, worden zijn onderzoeken reeds sinds 2012 gefund door het US Department of Energy. Dit is het oudste onderzoek dat ik kan vinden dat helemaal of gedeeltelijk is betaald door dit overheidsorgaan.

https://www.princeton.edu(...)and%20presentations/

Voor de scheikundigen onder ons:

https://www.princeton.edu(...)ory-Klippenstein.pdf
pi_210264163
Volgens Reddit zou Ross Coulthart vandaag een bijeenkomst gehouden hebben waarin hij uitgebreid gepraat heeft over het menselijk bewustzijn en de theorie geopperd heeft dat UAPs gestuurd worden door tijdreizigers uit de toekomst, inclusief projecties voor het uitbreken van een kernoorlog ergens in de komende tijd. Allemaal natuurlijk weer zonder enig bewijs. Dat wordt mij allemaal veel te wacky en ontoetsbaar. Pijnlijk dat centrale figuren in dit verhaal, direct gelieerd aan David Grusch, zich dan toch met zulke vaagheden bezig blijken te houden. Ik moet ook toegeven dat de berichten over Grusch z'n gedwongen opname toch ook wat lichte twijfel bij mij geplant hebben, al komt ie ontzettend oprecht op mij over.

Toch vind ik de verhalen van Graves en Fravor, en sowieso de serieuze manier waarop de Amerikaanse politiek met Grusch omgaat nog steeds heel wonderlijk. Om maar te zwijgen van de Schumer amendment. Aan de andere kant heeft Schumer dan weer heel sterke connecties met oud-senator Harry Reid, die zijn UFO-ideeën weer aangepraat kreeg door Bigelow, en dat is dan weer iemand die zich met vaagheden als de Skinwalker ranch bezig heeft gehouden. Maar toch... Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?

Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint. Ik hoop ontzettend dat er binnenkort eindelijk weer eens iets nieuws en tastbaars naar buiten komt. Anders haak ik af...

[ Bericht 3% gewijzigd door naamdrager op 12-08-2023 21:30:32 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210264562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:11 schreef naamdrager het volgende:

Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint. Ik hoop ontzettend dat er binnenkort eindelijk weer eens iets nieuws en tastbaars naar buiten komt. Anders haak ik af...
Precies de reden waarom men zich los heeft geprobeerd te breken van het stigma rondom UFO’s en het begrip UAP in het leven is geroepen.

Nu heb je weer dezelfde wackadoodles die het straks onmogelijk maken dit onderwerp te bespreken zonder dat je gelijk in het gekkiehoekje wordt gedrukt.

Dit soort mensen dat pretendeert tegen de overheid te vechten voor transparantie heeft niet eens door dat ze de overheid in de hand spelen door opnieuw een stigma te creëren rondom UAP’s, zoals ook gebeurt is met UFO’s.

Dit soort gasten zijn minstens zo erg als een overheid die een geheime operatie runt.
pi_210264826
Ik dacht eerst dat Coulthart een journalist was. Daarna kwam hij meer en meer op me over als een activist. Ook nog oké. Maar ik krijg steeds meer de overtuiging dat hij een opportunist is.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:11:38 #12
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210266025
quote:
Volgens Reddit zou Ross Coulthart vandaag een bijeenkomst gehouden hebben waarin hij uitgebreid gepraat heeft over het menselijk bewustzijn en de theorie geopperd heeft dat UAPs gestuurd worden door tijdreizigers uit de toekomst, inclusief projecties voor het uitbreken van een kernoorlog ergens in de komende tijd. Allemaal natuurlijk weer zonder enig bewijs.
Wat heeft hij dan precies gezegd? Heb je een bron? Kan er eigenlijk maar weinig over vinden.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_210267874
quote:
Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint.
Dit is een rode draad in het UFO verhaal vanaf Roswell tot aan nu. Het zou me verbazen als het binnenkort ineens verandert.

quote:
Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?
Schumer LARPt net zo hard mee. Hij zegt dat hij geen briefing gehad heeft. Maar waarom dan zulke vergaande wetgeving introduceren? Doesn't make sense.

twitter

Het gekke is, aan de linkerkant van het politieke spectrum zouden mensen kunnen scoren door het weg te zetten als de zoveelste conservatieve conspiracy, maar niemand doet dat. Blijkbaar speelt er meer dan alleen politiek opportunisme. Dat beide partijen samen optrekken blijft bijzonder.
pi_210278224
quote:

Aan de andere kant heeft Schumer dan weer heel sterke connecties met oud-senator Harry Reid, die zijn UFO-ideeën weer aangepraat kreeg door Bigelow, en dat is dan weer iemand die zich met vaagheden als de Skinwalker ranch bezig heeft gehouden. Maar toch... Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?

Reid heeft volgens mij ook connecties met Knapp, en die hebben jarenlang samen opgetrokken en kennis uitgewisseld, volgens mij al voordat Bigelow in beeld kwam.
I want to believe...
pi_210279125
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:04 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Reid heeft volgens mij ook connecties met Knapp, en die hebben jarenlang samen opgetrokken en kennis uitgewisseld, volgens mij al voordat Bigelow in beeld kwam.
Bigelow (zie de foto's) zat al in het clubje mensen van wat men "The Rockefeller Initiative" (1993-1996) heeft genoemd. President Bill Clinton zou de verwachte "Disclosure President" gaan worden. Dat is nooit doorgegaan.
Bigelow staat (met oranje vestje) naast Linda Moulton Howe. Een veel jongere Steven Greer staat er ook nog bij.

Hier was Bigelow te zien in 60 minutes in 2016. Over UAP en zijn deel aan dit onderzoek.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real. (Robert Bigelow)

edit: De stok-oude website en de server waar ik naar probeer te linken is op sterven na dood geloof ik. excuus ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Monomeism op 15-08-2023 20:48:21 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_210279206
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:43 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Bigelow (zie de foto's) zat al in het clubje mensen van wat men [url=www.paradigmresearchgroup.org/Rockefehttp://www.paradigmresear(...)93_Meeting.htm–;––ller_Initiative_Documents.htm]"The Rockefeller Initiative" [/url](1995) heeft genoemd. President Bill Clinton zou de verwachte "Disclosure President" gaan worden. Dat is nooit doorgegaan.
Bigelow staat (met oranje vestje) naast Linda Moulton Howe. Een veel jongere Steven Greer staat er ook nog bij.

[ afbeelding ]

Hier was Bigelow te zien in 60 minutes in 2016. Over UAP en zijn deel aan dit onderzoek.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real. (Robert Bigelow)

edit: De stok-oude website en de server waar ik naar probeer te linken is op sterven na dood geloof ik. excuus ;)
Gaaf, dank. Leuke info!
I want to believe...
pi_210279233
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:52 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Gaaf, dank. Leuke info!
Link naar website in mijn bericht gerepareerd trouwens
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  donderdag 17 augustus 2023 @ 09:17:44 #18
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210313743
James Fox is bezig met een nieuwe docu, interessant om te volgen. Zeker als hij dicht op het vuur zit.

twitter
pi_210315583
Komen er nog vervolg hearings?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 14:27:37 #20
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210317488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:41 schreef Refragmental het volgende:
Dat wordt wel gezegd, maar over data is nog niets bekend.
pi_210318632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:41 schreef Refragmental het volgende:
Ik wacht het met spanning af :)

Misschien een aanrader tot de volgende hearing begint. De serie video’s van Paradigm Research Group, (een door donaties gestart initiatief) van Steve Bassett gehouden Citizens Hearing On Disclosure uit 2013.
Bizarre verklaringen over UAP, en ook van internationale vertegenwoordigers. Een voordeel was dat in deze hearing veel meer ruimte en spreektijd werd gegeven door de voor dit initiatief uitgenodigde ex-senatoren dan bij een officiële hearing.

Destijds via Torrent binnen gevist maar nu gewoon via YouTube
Ik ben ze zelf aan het herbekijken.

Verhalen over UAP die boven nucleaire raket lanceer basissen in de lucht stil hingen en kernwapens onbruikbaar maakten doordat het systeem door de UAP werd uitgeschakeld. In Groot-Brittannië (Ook tijdens deze citizens hearing uitvoerig aan bod) We hebben in Nederland ook zoiets gehad.UAP.s bij Soesterberg, Volkel. Ik denk dat dit ook het onderwerp gaat worden bij de volgende hearing. Te gek voor woorden natuurlijk als dit alles werkelijk de realiteit is waar we in leven.

Hier is de gehele Citizens Hearing On Disclosure playlist via YouTube

Je kan er zo een paar weekenden mee vullen.
― Thomas Sowell
  donderdag 17 augustus 2023 @ 23:58:23 #22
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210325361
Artikel in The Hill. Nog geen reactie op het verzoek van vier congresleden om een special committee op te zetten, waarmee ze getuigen zouden kunnen oproepen voor nieuwe hearings. De Departement of Defence lijkt de boel tegen te houden, en claimt dat Grusch geen 'clearance' meer heeft om uitspraken te kunnen doen.

Gaat allemaal nog wel even duren ben ik bang.

twitter
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:30:01 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210388155
Heel goede zaak, groepje congresleden vraagt rechtstreeks en formeel aan de Intelligence Community Inspector General (ICIG) over zaken waar Grusch in de publieke hearing niet over mocht vertellen.

Met 26 september als deadline.

De ICIG is de persoon die de melding van Grusch heeft doorverwezen naar het congress, als urgent en geloofwaardig.

twitter
pi_210390707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heel goede zaak, groepje congresleden vraagt rechtstreeks en formeel aan de Intelligence Community Inspector General (ICIG) over zaken waar Grusch in de publieke hearing niet over mocht vertellen.

Met 26 september als deadline.

De ICIG is de persoon die de melding van Grusch heeft doorverwezen naar het congress, als urgent en geloofwaardig.

[ twitter ]
De vraagstelling in de brief laat echter wat ruimte open voor vage interpertaties, en daar houden politici wel van.
Beter was geweest als ze rechtstreeks hadden gevraagd naar de informatie die door Gursch gegeven was.
pi_210415675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]
De vraagstelling in de brief laat echter wat ruimte open voor vage interpertaties, en daar houden politici wel van.
Beter was geweest als ze rechtstreeks hadden gevraagd naar de informatie die door Gursch gegeven was.
Ik denk juist, voor dit thema, dat een wat ruime, meer open vraag meer ruimte geeft voor beantwoording. Hoe concreter de vraag, hoe meer ruimte de tegenpartij heeft om eromheen te gaan. Het gaat, imho, om de deur verder op een kier te krijgen en meer grip op het UAP thema te krijgen.
I want to believe...
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:20:52 #26
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210419733
Eens, goed stuk met m.i. de juiste insteek: wat hier ook uitkomt, het is de moeite waard om serieus aandacht aan te geven.

twitter

Sterke samenvatting van het fenomeen en paar weetjes die ik nog niet kende.

quote:
Het veelgehoorde argument ‘wel gek dat die ufo’s alleen boven de VS vliegen’ is aantoonbaar onjuist.
quote:
President Truman eiste duidelijkheid en de incidenten vormden voor de CIA aanleiding tot een speciaal onderzoekspanel: het Robertson Panel.

Dit panel koos in de lijn van Project Grudge voor de ontkrachtingstechniek en kwam zelfs met de suggestie het fenomeen te ridiculiseren via massamedia en Walt Disney-films
quote:
Inlichtingenofficier David Grusch is zeker niet de eerste Amerikaanse militair die uit de school klapt met ongelooflijke verhalen. Maar nooit eerder was het iemand met zo’n hoge positie. De inspector general van het Congres achtte de melding van Grusch „geloofwaardig” en „urgent” en ook diverse andere hooggeplaatste functionarissen staan voor hem in.
quote:
Ufo-meldingen zijn van alle tijden en continenten. Als er ergens ook maar een kern van waarheid in blijkt te zitten, zal ons wereldbeeld nooit meer hetzelfde zijn. Dat verdient onze aandacht – niet onze spot.
pi_210422945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Eens, goed stuk met m.i. de juiste insteek: wat hier ook uitkomt, het is de moeite waard om serieus aandacht aan te geven.

[ twitter ]

Sterke samenvatting van het fenomeen en paar weetjes die ik nog niet kende.
[..]
[..]
[..]
[..]

Goed stuk inderdaad, blijf normaliter weg bij de NLse media (muv Taede Smedes en paar andere mensen) omdat ik me dood irriteer aan die domme Nederlanders, maar deze mensen hadden gelukkig verstand van de hele context eromheen. Wat echt wel een unicum is gezien alles wat daarvoor kwam.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:44:34 #28
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210461025
Mooi dat het genormaliseerd wordt om het over waarnemingen te hebben, ook in Nederland.

twitter
pi_210462332
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooi dat het genormaliseerd wordt om het over waarnemingen te hebben, ook in Nederland.

[ twitter ]
Zag het ook. Inderdaad een goede ontwikkeling!
Heb verder nog niet veel gehoord van de UAPCoalitieNL. Volgens mij ook een initiatief van de mannen achter het UFOmeldpunt.
I want to believe...
pi_210468227
UFO's zijn echt terug van weg geweest zeg. :)
pi_210477464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
UFO's zijn echt terug van weg geweest zeg. :)
Terug van nooit weggeweest ;)
I want to believe...
  donderdag 31 augustus 2023 @ 23:12:55 #32
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210494037
Kirkpatrick (hoofd van AARO) heeft een nieuwe baas. En niet de minste, te weten de tweede persoon in rang binnen het Pentagon: Deputy Defense Secretary Kathleen Hicks.

Hicks takes direct oversight of Pentagon’s UAP office; new reporting website to be launched

quote:
The Pentagon’s second-in-charge took action late last month, partly to help speed up AARO’s development and launch of a congressionally mandated public website where the organization will be expected to disclose its unclassified work and findings and offer a secure mechanism via which users can submit their own reports of possible UAP observances.
Om AARO een schop onder de kont te geven dus. Met effect, want zowaar is er sinds vandaag een website: https://www.aaro.mil/
wel eentje die is ontworpen door iemand uit groep 8 zo te zien..
pi_210494136
-offtopic-

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2023 00:10:12 ]
pi_210494181
offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2023 00:11:03 ]
pi_210494412
Okay. Ik gaf alleen aan hoe het werkt...

Terug naar fictie
pi_210494461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:13 schreef Jaroon het volgende:
Okay. Ik gaf alleen aan hoe het werkt...

Terug naar fictie
Ik weet het ook niet zeker.
pi_210495205
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kirkpatrick (hoofd van AARO) heeft een nieuwe baas. En niet de minste, te weten de tweede persoon in rang binnen het Pentagon: Deputy Defense Secretary Kathleen Hicks.

Hicks takes direct oversight of Pentagon’s UAP office; new reporting website to be launched
[..]
Om AARO een schop onder de kont te geven dus. Met effect, want zowaar is er sinds vandaag een website: https://www.aaro.mil/
wel eentje die is ontworpen door iemand uit groep 8 zo te zien..
Goede zaak, van zowel de nieuwe chief als de website. Long overdue...maar het is opvallend dat ze dus nu officieel door het Pentagon vrijgegeven video's hebben geplaatst!
I want to believe...
pi_210517768
Nieuwe FOIA request van The Black Vault gehonoreerd, heel interessant, dit is nog niet eerder bevestigd. https://www.theblackvault(...)l-remain-classified/

quote:
U.S. Navy Confirms They Have Visuals of “Near Misses” With UAP; All Remain Classified - The Black Vault
Helaas classified, maar desalniettemin iets nieuws.
  maandag 4 september 2023 @ 20:15:29 #39
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210533086
Ook nog wel aardig, van de AARO website. Voor degenen die claimen dat alle UFO meldingen in de USA plaatsvinden:

maandag 4 september 2023 @ 20:25:36 #40
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210533178
Mooie quote van Melon in USA Today artikel. Goed artikel verder ook. Steeds meer acceptatie dat we hier een bijzonder fenomeen te pakken hebben.

quote:
“It’ll get increasingly difficult to deny that there are intelligent vehicles doing things that we ourselves cannot do in the atmosphere," Mellon said. “I think these kind of changes always take time, and I'm talking about a sea change in our worldview, of our understanding of the universe and our place in it.
twitter
pi_210555480
In de laatste Weaponized vertelde Corbell dat er meer whistleblowers klaar staan om hun verhaal te doen, danwel via officiele kanalen zoals Grusch heeft gedaan, danwel op andere wijze.

Hebben we meer info over de Push back die nu lijkt te spelen, en dat Burchett en zijn collega's geen hearings mogen houden?
I want to believe...
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:41:31 #42
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210576035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 08:09 schreef NoFoksGiven het volgende:
In de laatste Weaponized vertelde Corbell dat er meer whistleblowers klaar staan om hun verhaal te doen, danwel via officiele kanalen zoals Grusch heeft gedaan, danwel op andere wijze.

Hebben we meer info over de Push back die nu lijkt te spelen, en dat Burchett en zijn collega's geen hearings mogen houden?
Niet veel nieuws. Deze week komt de politiek terug van reces dacht ik, wellicht wat meer ontwikkelingen binnenkort.

Niet vergeten, naast de hearings zijn dit de wetteksten waarmee ze in de weer zijn:

https://www.congress.gov/(...)Wswx8Qn6TIfnbcJSjj4E

SPOILER: volledige teksten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210598695
Het UAP seizoen begint weer? David Grush laat van zich horen.

― Thomas Sowell
pi_210599002
Die dave pikt wel ieder graantje mee of niet?
  maandag 11 september 2023 @ 08:52:29 #45
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210599347
En? Zijn er al tastbare bewijzen? 8-)
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 11 september 2023 @ 13:33:05 #46
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210601886
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 05:49 schreef Monomeism het volgende:

Nice, vandaag even tijd vinden om te luisteren. Is dit ook als podcast te vinden?

Reactie van Coulthart op het interview:
twitter

Dus laat maar komen die getuigen uit de 1e hand inderdaad!
pi_210604017
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 07:56 schreef Document1 het volgende:
Die dave pikt wel ieder graantje mee of niet?
Graantje mee pikken van wat? Wat bedoel je daar precies mee?

quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2023 08:52 schreef jpg97 het volgende:
En? Zijn er al tastbare bewijzen? 8-)
Daar mag je vanuit gaan na alle ophef en alle moeite door en van iedereen om zich (dan) belachelijk te maken met honderden mensen tegelijk Anders zou het niet (sinds 2018 openlijk) zo bloed serieus genomen worden daar in dat Pentagon. Maar we wachten af. Maar volg je het ook? Afgaande op je vraag lijkt het er niet op.

Stel: Als de bewijzen er nu niet zijn, of niet komen wat is dan precies jouw idee van wat er anders aan de hand zou kunnen zijn dan dat wat er geclaimd wordt? Wat zou dan het andere en ware doel zijn van deze misleiding volgens jou? Want jij gaat er dan dus vanuit dat het een misleiding is?
― Thomas Sowell
pi_210604123
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 17:50 schreef Monomeism het volgende:

[..]
[..]
Hij zal er vast niet gratis zitten.
pi_210604389
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 18:00 schreef Document1 het volgende:

[..]
Hij zal er vast niet gratis zitten.
Nee voor een interview krijg je vast wel geld of een onkosten vergoeding maar daar gaat het me even niet om.
Je beantwoord de vraag niet. Het gaat me om hoe jij (en jpg97) dit alles precies ziet. Waarom reageer je? En waarom met lege handen. Waarom is iedereen volgens JOU in het Pentagon precies op de been? Om de boel te misleiden? Om Grush van "graantjes" te voorzien die hij kan mee pakken? Ik snap je insteek niet. En jijzelf waarschijnlijk ook niet.
― Thomas Sowell
pi_210605912
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Nice, vandaag even tijd vinden om te luisteren. Is dit ook als podcast te vinden?

Reactie van Coulthart op het interview:
[ twitter ]

Dus laat maar komen die getuigen uit de 1e hand inderdaad!
Heb het niet helemaal geluisterd, maar een samenvatting gelezen van wat er allemaal gezegd wordt. Sommige dingen die Grush zegt zijn zo'n ongelovelijke curveball. Ik heb nog steeds een gevoel van scepsis. Dus ben heel benieuwd wat er onder weg komt over een aantal maanden/jaren.
  dinsdag 12 september 2023 @ 00:08:43 #51
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210608625
Webb telescoop vindt interessante zaken. Mogelijk van enig belang voor de Drake formule..

twitter
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:59:33 #52
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210609992
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 17:50 schreef Monomeism het volgende:

[..]
[..]
Daar mag je vanuit gaan na alle ophef en alle moeite door en van iedereen om zich (dan) belachelijk te maken met honderden mensen tegelijk Anders zou het niet (sinds 2018 openlijk) zo bloed serieus genomen worden daar in dat Pentagon. Maar we wachten af. Maar volg je het ook? Afgaande op je vraag lijkt het er niet op.

Stel: Als de bewijzen er nu niet zijn, of niet komen wat is dan precies jouw idee van wat er anders aan de hand zou kunnen zijn dan dat wat er geclaimd wordt? Wat zou dan het andere en ware doel zijn van deze misleiding volgens jou? Want jij gaat er dan dus vanuit dat het een misleiding is?
Ik ga er niet van uit dat het misleiding is maar ik vind het tot nu toe een hoop bla bla en weinig tastbare bewijzen. Zoals die Grutsch. Hij doet uitspraken over zaken die hem verteld zijn door derden. Hij heeft zelf dus niks gezien. Net als de rest van de wereld tot nu toe.
PieAir
pi_210610548
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 18:24 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Nee voor een interview krijg je vast wel geld of een onkosten vergoeding maar daar gaat het me even niet om.
Je beantwoord de vraag niet. Het gaat me om hoe jij (en jpg97) dit alles precies ziet. Waarom reageer je? En waarom met lege handen. Waarom is iedereen volgens JOU in het Pentagon precies op de been? Om de boel te misleiden? Om Grush van "graantjes" te voorzien die hij kan mee pakken? Ik snap je insteek niet. En jijzelf waarschijnlijk ook niet.
Ik zeg niks over het pentagon, ik zeg alleen dat iemand hier een verdienmodel heeft gevonden. Het klinkt allemaal veelbelovend maar het is weinig tot nu toe.
pi_210612766
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:14 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik zeg niks over het pentagon, ik zeg alleen dat iemand hier een verdienmodel heeft gevonden.
Beetje matig verdienmodel dan, 1 tv interview en nu deze uitzending in 4 maanden tijd. Hij is niet actief op social media, heeft geen website, vraagt niet om donaties, verkoopt geen boek, etc etc. Hij lijkt me intelligent genoeg om te snappen hoe je hier (meer) geld aan zou kunnen verdienen.
pi_210616422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Webb telescoop vindt interessante zaken. Mogelijk van enig belang voor de Drake formule..

[ twitter ]
Dat zijn echt interessante bevindingen. Wat DMS niet hetzelfde als wat ze dachten gevonden te hebben in de wolken van Venus?

Het zou ook wel een idee zijn om naar CFK's te zoeken, maar weet niet of Webb die complexe moleculen kan vinden.
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:09:57 #56
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210616669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:49 schreef Naqin het volgende:

[..]
Beetje matig verdienmodel dan, 1 tv interview en nu deze uitzending in 4 maanden tijd. Hij is niet actief op social media, heeft geen website, vraagt niet om donaties, verkoopt geen boek, etc etc. Hij lijkt me intelligent genoeg om te snappen hoe je hier (meer) geld aan zou kunnen verdienen.
Inderdaad, dan zijn er toch wel betere manieren om geld te verdienen.

Ik vind het slappe argumenten om maar niet naar de inhoud van de claims te hoeven kijken. Tegelijk wordt de wetgeving die door Schumer en co wordt geschreven over dit onderwerp simpelweg genegeerd.

Soort van inconvenient thruth waar we niet over willen nadenken. Resultaat van het decennia lange stigma denk ik dan maar.
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:13:58 #57
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210616712
Donderdag komt NASA met hun rapport. En een live briefing over hoe de herkomst en aard van UAP's beter kunnen begrijpen.

Ben benieuwd naar de toon die ze zetten.

twitter

Nice, zelfs de hoge baas Bill Nelson is erbij
twitter
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:31:04 #58
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210616868
En een mooie Spielberg docuserie eind deze maand op Netflix.

quote:
"It's out there. People are just now starting to accept it as something that's acceptable to talk about."

Soms krijg je toch wel het vermoeden van een soft disclosure plan.

Alleen staat dat weer in schril contrast met wat Chris Sharp eerder deze week schreef in dit artikel: UFOs Have Broken Into America’s Backyard And No One Is Effectively Coordinating Any Response
quote:
There is no real coordination, leadership or accountability when it comes to dealing with UAP on a broader level.

[ Bericht 5% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 12-09-2023 20:44:09 ]
  dinsdag 12 september 2023 @ 21:46:47 #59
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210617934
Congreslid Nancy Mace (zij van die vraag tijdens de hearing over 'biologics') sluit zich aan bij de UAP Caucus, en heeft de moeite genomen daarvoor een fancy filmpje op te nemen. Het gaat niet meer heimelijk, met overtuiging durven ze zich achter dit onderwerp te scharen. En zij weten meer dan wij..

Paar quotes eruit:
quote:
The UAP hearing should have been the most historic hearing in congressional history [..] it's one of the most important stories of our lifetime.
Ze focust ook op de 'energie' kant van het verhaal:
quote:
What the hell kind of energy is being utilized to see these craft move through time and space.
Ook geeft ze aan wat er naderhand gebeurde
quote:
A lot of members were very interested and intrigued and wanted more information
quote:
We ought to know what's going on.
twitter
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:07:57 #60
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210618876
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 05:49 schreef Monomeism het volgende:

Hier krijg je toch een veel beter beeld van deze man. Hij is veel relaxter in dit interview. Verder goed gemaakt. Bedankt voor het delen! ^O^
pi_210621145
Niemand die wat vindt van de Mexicaanse congress hearings? Tamelijk bizar wat daar is getoond
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2023 @ 10:49:27 #62
842 Zorro
Z
pi_210621546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:03 schreef byah het volgende:
Niemand die wat vindt van de Mexicaanse congress hearings? Tamelijk bizar wat daar is getoond
Als dit allemaal waar is (en ik ben wel geneigd dat te geloven) dan vind ik het vooral bizar dat er zo weinig aandacht voor is hier in de media.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Forum Admin woensdag 13 september 2023 @ 10:56:44 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210621600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:03 schreef byah het volgende:
Wat dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 september 2023 @ 11:16:45 #64
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210621703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat dan?
Daar zijn heuse alien lichamen getoond (formaat kabouter plop).
PieAir
  Forum Admin woensdag 13 september 2023 @ 11:22:00 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210621750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 11:16 schreef jpg97 het volgende:

[..]
Daar zijn heuse alien lichamen getoond (formaat kabouter plop).
Wtf :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 september 2023 @ 11:23:57 #66
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210621766
PieAir
  woensdag 13 september 2023 @ 11:55:48 #67
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210622002
Ik kijk bij dit soort sensationele zaken liever eerst even de kat uit de boom en wacht op betrouwbare reacties. Doet het onderwerp anders geen goed.
  woensdag 13 september 2023 @ 12:01:34 #68
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
  woensdag 13 september 2023 @ 12:18:21 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210622237
PieAir
pi_210622969
Ik moet de Mexicaanse hearings nog terugkijken, maar wow dat is een bombshell. Nu is menin Latijns-Amerika altijd al opener geweest over het topic en evt. lopende onderzoeken naar UAP, maar dit had ik niet aan zien komen.
Hopelijk komt er snel een vertaling, want mijn Spaans is nog niet soepel genoeg om alles te kunnen begrijpen.

Wel al wat social media posts gezien.

ca. 1000 jaar oude lichamen, met aantoonbaar niet-menselijk DNA? Volgens mij waren deze mummies al bekend, echter de data nog niet gepubliceerd of openbaar (maar misschien heb ik dit mis?). Er is ooit al wel een soort debunking actie geweest over de mummies, maar ik weet niet of dat dezelfde Peruaanse exemplaren zijn.

Nou is deze sessie volgens mij ook onder ede geweest...dus als dit waar is....nogmaals...wow een bombshell.
I want to believe...
pi_210623955
Wat is dat Reddit toch een ongelooflijke tiefussite. 10 minuten geleden zag ik nog een topic van /worldnews in m'n feed met daarin een heel uitgebreide samenvatting, en nu lijkt ie spoorloos.

Samenvatting uit de link hierboven is"gelukkig ook wel degelijk:

quote:
Translations from what I considered noteworthy -Theres a literal fuckload of details given, the body sections at 3hrs in is just a nonstop barrage of their anatomy.

The anatomy portion was spoken in a personal capacity by Dr. Jose Salce Benitez who had 30 years in the Mexican Navy, currently the director of the Navy's Scientific Health Institute and was at one point the director of the Navy's Medical Forensic Service.

Bodies covered in a diatomic white powder that granted desiccation for extreme natural preservation, was carbon14 dated to: very fkn old (around 1000y)

Tridactyl (3 fingers 3 toes) no carpals or tarsals with fingers going straight to armbones. I had a hard time with some specifics around here but they cannot grip thumb-wise and as such have to wrap their fingies around objects

Circular, complete and continuous ribs, having around 14

Deep/concave cervical spine (neckbones) with other features hinting that the head is retractable similar to turtles

Strong but very light bone structure much like a bird

Pneumatized (air/gas formed) cranial cavity, making a large space for oversized brain matter

Orthopedic implants perfectly fused with skin and bone, composed of what we consider metals for spacing structures and equipment such as cadmium & osmium

Ocular orbits very broad granting wide field of vision

A jaw joint, but no teeth. They could swallow foods but not chew

Spine connects to the center of cranial floor, a rarity that does not occur in primates who have a rear position

Intact oviducts (fallopian tubes) containing eggs, alleges this is impossible to falsify

Very broad range of motion in their shoulder joints

Specimen have intact fingerprints, that are linear and horizontal as opposed to a human's circular prints

Unique DNA not matching over a million existing sequences. 70% similar to known DNA, 30% unknown. For relevance, lists that humans are less than %5 different to primates and 15% to bacteria meaning the 30% or more the specimen contain is far outside terrestrial parameters

In summary, the bodies are a non-human species presenting irrefutable differences to written biology/ taxonomy of the evolutionary tree with 0 common ancestors or descendants
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210624029
Nu ook in de Telegraaf

quote:
Ufoloog zegt gemummificeerde, buitenaardse wezens te hebben: ’Maken geen deel uit van aardse evolutie’

Jaime Maussan heeft de overblijfselen gevonden van ’niet-menselijke’ wezens die ’geen deel uitmaken van de aardse evolutie’. Dat heeft de journalist en ufoloog onder ede verklaard in het federale parlement van Mexico. De gemummificeerde resten van de wezens werden in 2017 in Peru gevonden en zijn volgens Maussan een ’duidelijk bewijs’ dat buitenaardse wezens bestaan én onze planeet al bezocht hebben.

Dat verklaarde hij dinsdag - onder ede - in het Mexicaans federale parlement en hij voegde eraan toe dat “elke wetenschappelijke instelling dat kan onderzoeken”. Hij werd vergezeld door Ryan Graves, de directeur van Americans for Safe Aerospace. Zijn organisatie “focust zich op het publiek onderwijzen over ufo’s, het stigma wil doorbreken en ijvert voor transparantie en openheid” en telt meer dan 10.000 leden. “Er is nood aan actie en antwoorden”, aldus de Amerikaan. “Ufo’s vormen een dringende prioriteit voor de veiligheid van de ruimte en moeten wetenschappelijk onderzocht worden.”

De twee ufologen waren aanwezig tijdens de zitting in het parlement om de politici te overtuigen dat er buitenaardse wezens op aarde zijn geweest. En dat feit moet ook in een wet verankerd worden, klinkt het. Het was de eerste hoorzitting over ufo’s ooit in Mexico. En als Mexico het bestaan van aliens op onze planeet wettelijk erkent, wordt het ook het eerste land dat zoiets doet.

Sommige parlementsleden hadden wel oren naar wat Maussan en Graves te zeggen hadden. Sergio Gutiérrez, de voorzitter van de Mexicaanse Kamer van Afgevaardigden, bleef naar eigen zeggen achter “met overpeinzingen en zorgen”. Hij wil dat de parlementsleden “hierover blijven praten” en discussiëren “over de noodzaak om de wet wel of niet aan te passen”.

https://www.telegraaf.nl/(...)-van-aardse-evolutie
pi_210624261
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:24 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik moet de Mexicaanse hearings nog terugkijken, maar wow dat is een bombshell. Nu is menin Latijns-Amerika altijd al opener geweest over het topic en evt. lopende onderzoeken naar UAP, maar dit had ik niet aan zien komen.
Hopelijk komt er snel een vertaling, want mijn Spaans is nog niet soepel genoeg om alles te kunnen begrijpen.

Wel al wat social media posts gezien.

ca. 1000 jaar oude lichamen, met aantoonbaar niet-menselijk DNA? Volgens mij waren deze mummies al bekend, echter de data nog niet gepubliceerd of openbaar (maar misschien heb ik dit mis?). Er is ooit al wel een soort debunking actie geweest over de mummies, maar ik weet niet of dat dezelfde Peruaanse exemplaren zijn.

Nou is deze sessie volgens mij ook onder ede geweest...dus als dit waar is....nogmaals...wow een bombshell.
Bombshell nog wel. Natuurlijk zijn het geen buitenaardse marsmannetjes, anders zijn ze allang door wetenschappers over de hele wereld al onderzocht.

Deze hele disclosures dat bestaat uit horenzeggen gebrabbel voelt als een religie. Er zijn miljarden mensen die geloven in god en er zelfs heilig van overtuigd zijn dat ze engelen hebben gezien. Voor mij zijn deze getuigen net zo veel waard.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 september 2023 @ 16:25:48 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210624419
quote:
Nou vind ik dit hele onderwerp rete-interessant en zie ik mijzelf niet als scepticus (wel in het geval van Ancient Aliens-achtig geneuzel natuurlijk, maar goed, daar gooien ze honderdmiljoen dingen tegen de muur in de hoop dat er één blijft hangen), en zeker die hearings in de Amerikaanse politiek zijn echt ontzettend bijzonder om te horen, maar dit is toch véél te ET-achtig om geloofwaardig te zijn? :@

Als dit echt is, was Steven Spielberg honderd procent zeker al op de hoogte gebracht toen hij de film maakte, dat kan echt niet anders...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210624498
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 16:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou vind ik dit hele onderwerp rete-interessant en zie ik mijzelf niet als scepticus (wel in het geval van Ancient Aliens-achtig geneuzel natuurlijk, maar goed, daar gooien ze honderdmiljoen dingen tegen de muur in de hoop dat er één blijft hangen), en zeker die hearings in de Amerikaanse politiek zijn echt ontzettend bijzonder om te horen, maar dit is toch véél te ET-achtig om geloofwaardig te zijn? :@

Als dit echt is, was Steven Spielberg honderd procent zeker al op de hoogte gebracht toen hij de film maakte, dat kan echt niet anders...
Haha ja ik vind dit ook maar twijfelachtig. Blijkbaar zijn die 'lichamen' ook al in 2017 gevonden. Ook dat ze blijkbaar gepresenteerd worden door een ufoloog ? en niet door wetenschappers die ze onderzocht zouden hebben klinkt verdacht. Maar ik kan geen spaans dus kan het debat niet zelf volgen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjemmert op 13-09-2023 17:26:33 ]
pi_210626245
Ik ben een alien. Niet eens ontdekt zelfs.
pi_210626572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 16:04 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Bombshell nog wel. Natuurlijk zijn het geen buitenaardse marsmannetjes, anders zijn ze allang door wetenschappers over de hele wereld al onderzocht.

Deze hele disclosures dat bestaat uit horenzeggen gebrabbel voelt als een religie. Er zijn miljarden mensen die geloven in god en er zelfs heilig van overtuigd zijn dat ze engelen hebben gezien. Voor mij zijn deze getuigen net zo veel waard.
Als de data klopt, dan is het inderdaad een bombshell, namelijk een biologisch niet-menselijke entiteit, op basis van het onderzoek. Onbekend in onze tijdslijn en Darwiniaanse evolutie. Zegt overigens nog niets over 'buitenaardse marsmannetjes' (al zijn marsmannetjes, per definitie buitenaards).

En nogmaals, ik heb de hele zitting nog niet kunnen zien. Ik ben benieuwd naar wat er verder besproken is en wat er door de witnesses is gedeeld/besproken. Dit heb ik nog niet teruggezien in een samenvatting of social media post.
I want to believe...
pi_210626684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Donderdag komt NASA met hun rapport. En een live briefing over hoe de herkomst en aard van UAP's beter kunnen begrijpen.

Ben benieuwd naar de toon die ze zetten.

[ twitter ]

Nice, zelfs de hoge baas Bill Nelson is erbij
[ twitter ]
Inderdaad, benieuwd naar de toon en vooral naar het vervolg. Wat gaan ze verder doen qua onderzoek?
En misschien meer TRU....gaan ze de eigen besloten/geheime archieven openen :)
I want to believe...
pi_210626732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:19 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als de data klopt, dan is het inderdaad een bombshell, namelijk een biologisch niet-menselijke entiteit, op basis van het onderzoek. Onbekend in onze tijdslijn en Darwiniaanse evolutie. Zegt overigens nog niets over 'buitenaardse marsmannetjes' (al zijn marsmannetjes, per definitie buitenaards).

En nogmaals, ik heb de hele zitting nog niet kunnen zien. Ik ben benieuwd naar wat er verder besproken is en wat er door de witnesses is gedeeld/besproken. Dit heb ik nog niet teruggezien in een samenvatting of social media post.
Er is geen wetenschappelijk onderzoek op uitgevoerd en het is ook nog eens in het bezit van een ufoloog. Count your blessings..
pi_210626896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 11:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik kijk bij dit soort sensationele zaken liever eerst even de kat uit de boom en wacht op betrouwbare reacties. Doet het onderwerp anders geen goed.
Dit idd, laten we dat vooral niet te veel dit topic besmeuren.
pi_210626908
Beetje irritant ook wel dat dit topic besmeurd wordt met allemaal TRU onzin. Laten we het bij de recente gebeurtenissen houden aub.
pi_210627050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
Beetje irritant ook wel dat dit topic besmeurd wordt met allemaal TRU onzin. Laten we het bij de recente gebeurtenissen houden aub.
Mwah is gister wel behandeld door de Mexicaanse overheid dus wat dat betreft wel een nieuwswaardige en recente gebeurtenis wat prima hier kan denk ik ongeacht dat het wel een TRU tintje heeft idd.
pi_210627109
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Mwah is gister wel behandeld door de Mexicaanse overheid dus wat dat betreft wel een nieuwswaardige en recente gebeurtenis wat prima hier kan denk ik ongeacht dat het wel een TRU tintje heeft idd.
Lees maar even in de Reddit comments naar de sceptics. Bleek in 2017 al onzin te zijn, wat geknutseld met een lama schedel.

Laten we het bij de NASA, Grusch, Graves, Elizondo en Mellon en hun organisaties houden.
pi_210627381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lees maar even in de Reddit comments naar de sceptics. Bleek in 2017 al onzin te zijn, wat geknutseld met een lama schedel.

Laten we het bij de NASA, Grusch, Graves, Elizondo en Mellon en hun organisaties houden.
Ik heb wat gevonden idd. Lijkt een mengelmoes van dierlijke resten te zijn volgens dit onderzoek.

https://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijbb/2021/021-0007(2021).pdf
  woensdag 13 september 2023 @ 20:52:24 #86
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210627632
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik heb wat gevonden idd. Lijkt een mengelmoes van dierlijke resten te zijn volgens dit onderzoek.

https://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijbb/2021/021-0007(2021).pdf
Garry Nolan deelde dit filmpje. Even gekeken en het lijkt inderdaad een slechte hoax. Ratjetoe van mensenbotten, en het hoofd is een deel van de schedel van een lama..

twitter

De gast die ermee kwam lijkt ook wat shady

quote:
The claims by the self-claimed ‘ufologist’ have not been proven and Mr Maussan has previously been associated with claims of discoveries that have later been debunked.
https://www.independent.c(...)ss-ufo-b2410477.html

Snel verder dus. Morgen NASA rapport.
  woensdag 13 september 2023 @ 21:02:19 #87
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210627823
Graves heeft spijt dat hij erbij was.

twitter
pi_210628875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Graves heeft spijt dat hij erbij was.

[ twitter ]
Ja, heel erg slecht voor z'n imago.
pi_210629879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:32 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Er is geen wetenschappelijk onderzoek op uitgevoerd en het is ook nog eens in het bezit van een ufoloog. Count your blessings..
Nogmaals, ik heb de hele hearing nog niet gezien. Maar wat ik zover begreep, is dat er nu wel onderzoek is gedaan, niet alleen rontgen, maar juist ook DNA onderzoek. Ik begrijp nu dat de 'ufoloog' geen hele goede reputatie heeft, maar de inhoudelijke zaken werden gepresenteerd door iemand die boiologisch/medisch onderlegd is.

En ik zeg niet dat het ET is, maar als dit deel van het onderzoek wel steek houdt, is dat de moeite waard om te valideren/ontkrachten met peer review. De links met DNA waren geloof ik ook gedeeld.

Wat ik nog steeds mis is de rol van Grusch en Graves in deze setting. Is daar een vertaling of samenvatting van?
I want to believe...
pi_210629882
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
En ik zag gisteravond nog wat berichten in oa. de Telegraaf, het positieve effect (ongeacht de inhoud van de Mexicaanse sessie) is dat UAP/UFO/NHI de laatste tijd ook wat meer in mainstream nieuws komen. Ook dat kan de deur voor disclose verder op een kiertje zetten.

Laten we hopen dat de NASA sessie vandaag minder controversieel is, en dat we snel meer horen over ontwikkelingen in het het Congress van de VS.
I want to believe...
  donderdag 14 september 2023 @ 16:42:04 #91
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_210634740
twitter
pi_210634888
quote:
De GoFast UAP ging 40 mph? _O- Niet heel fast. Interessante analyse. Raar dat die anderen die conclusie niet eerder hebben getrokken. Al is het maar een beperkt tijdframe dat er is uitgelicht. Ik verwacht geen schokkende conclusies van NASA.
  vrijdag 15 september 2023 @ 00:00:31 #93
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210639185
twitter

quote:
"Het onafhankelijke onderzoeksteam van NASA heeft geen enkel bewijs gevonden dat uap's een buitenaardse oorsprong hebben, maar we weten niet wat ze zijn," zei Nelson. Hij zei daarbij dat het een doel van NASA is om "het gesprek over uap's te verschuiven van sensatiezucht naar wetenschap."

In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "een van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.
pi_210642553
I want to believe...
pi_210647274
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
De GoFast UAP ging 40 mph? _O- Niet heel fast. Interessante analyse. Raar dat die anderen die conclusie niet eerder hebben getrokken. Al is het maar een beperkt tijdframe dat er is uitgelicht. Ik verwacht geen schokkende conclusies van NASA.
Het gaat niet altijd met 800 kmph. Er zijn ook rustmomenten.
pi_210668192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ehm, waar is de bijbehorende radar en overige data? Classfied, jep. Ik neem de conclusie van de NASA niet heel serieus. Beetje heel makkelijk gedaan.
  vrijdag 22 september 2023 @ 21:32:13 #97
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210720333
Vaag.

Zonder verdere uitleg maakte het CBP (U.S. Customs and Border Protection) gisteren 10 filmpjes openbaar onder de noemer van UAP.

CBP releases videos of unidentified aerial phenomena

quote:
Customs and Border Patrol released ten videos along with 387 pages of reports including news clippings and firsthand accounts from sightings of unidentified aerial phenomena. Chris Mellon, a former Secretary of Defense for Intelligence official, said the videos will help the public better understand why this is a national security issue.
Ik ga ze even stuk voor stuk bekijken.

Overduidelijk een gemotoriseerde hangglider |:(

Uhh oké. Ik zie 15 minuten niets of ik snap het niet. Geen objecten in ieder geval, of ze moeten het vliegtuig bedoelen dat twee keer in beeld komt, waaraan de camera hangt. De opnames van de grond zien er wel vaag (letterlijk en figuurlijk) uit. Soms denk je dat je naar een stromende rivier oid kijkt (vanaf 10 minuten bijv.) maar dat lijkt ook niet te kloppen. Komt denk ik door de beweging van het vliegtuig waar het aan hangt.

Vanaf 4:48. Zo'n 'rubber duck' zagen we al eens eerder toch? Lijkt op een drone met 'kostbare spullen' eronder ofzo. Met name vanaf 9:45 lijkt het op zoiets. Ballon kan ook. Snelheid niet in te schatten doordat de camera zelf ook aan een bewegend vliegtuig (parallax effect) hangt.

Lijkt op hetzelfde als in video 2.2

En nog een keer hetzelfde..

Een vliegtuig en een 'sphere' erbij. Jammer dat de video niet net nog wat korreliger is.. :'( Geen idee wat het is. Kan vanalles zijn, afstand is niet in te schatten.

Wat een rommelfilmpje. Wtf, een wit vlekje in een grijze vlakte. :{

En nog zoiets. Jeetje wat ben ik dit nu al zat.

Ongeveer hetzelfde als video #4. Dat er een vliegtuig bij in zit, maakt het meteen wel een stuk interessanter.

Paar lichte pixels die bewegen voor een achtergrond. Statische camera dit keer.

Deze is wel interessant, wel eens eerder gezien. Achtergrond is beter te onderscheiden. Voorwerp vliegt eerst boven land, daarna boven water. Lijkt in en uit het water te gaan zonder enige weerstand. Dan vanaf 2:30 opeens twee voorwerpen? Of is dat schaduw? En op 2:54 is het weg.

Iets bij een basis. Verdwijnt rond 0:50 achter een heuvel oid, en komt 1:20 weer tevoorschijn. Geeft wat idee van diepte en formaat. Qua beweging zou een drone kunnen, al lijkt het daar niet direct op. 2:06 verdwijnt het buiten bereik vd camera.

Oké, ik dacht ik ga er eens voor zitten, maar is wat underwhelming. Hoeven jullie het in ieder geval niet meer te doen. #9 en #10 vind ik het interessants. Gehele playlist hier: https://www.youtube.com/p(...)X8lOAXYtH6dPH9fc2GU1
pi_210720977
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:32 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Vaag.

Zonder verdere uitleg maakte het CBP (U.S. Customs and Border Protection) gisteren 10 filmpjes openbaar onder de noemer van UAP.

CBP releases videos of unidentified aerial phenomena
[..]
Ik ga ze even stuk voor stuk bekijken.

Overduidelijk een gemotoriseerde hangglider |:(

Uhh oké. Ik zie 15 minuten niets of ik snap het niet. Geen objecten in ieder geval, of ze moeten het vliegtuig bedoelen dat twee keer in beeld komt, waaraan de camera hangt. De opnames van de grond zien er wel vaag (letterlijk en figuurlijk) uit. Soms denk je dat je naar een stromende rivier oid kijkt (vanaf 10 minuten bijv.) maar dat lijkt ook niet te kloppen. Komt denk ik door de beweging van het vliegtuig waar het aan hangt.

Vanaf 4:48. Zo'n 'rubber duck' zagen we al eens eerder toch? Lijkt op een drone met 'kostbare spullen' eronder ofzo. Met name vanaf 9:45 lijkt het op zoiets. Ballon kan ook. Snelheid niet in te schatten doordat de camera zelf ook aan een bewegend vliegtuig (parallax effect) hangt.

Lijkt op hetzelfde als in video 2.2

En nog een keer hetzelfde..

Een vliegtuig en een 'sphere' erbij. Jammer dat de video niet net nog wat korreliger is.. :'( Geen idee wat het is. Kan vanalles zijn, afstand is niet in te schatten.

Wat een rommelfilmpje. Wtf, een wit vlekje in een grijze vlakte. :{

En nog zoiets. Jeetje wat ben ik dit nu al zat.

Ongeveer hetzelfde als video #4. Dat er een vliegtuig bij in zit, maakt het meteen wel een stuk interessanter.

Paar lichte pixels die bewegen voor een achtergrond. Statische camera dit keer.

Deze is wel interessant, wel eens eerder gezien. Achtergrond is beter te onderscheiden. Voorwerp vliegt eerst boven land, daarna boven water. Lijkt in en uit het water te gaan zonder enige weerstand. Dan vanaf 2:30 opeens twee voorwerpen? Of is dat schaduw? En op 2:54 is het weg.

Iets bij een basis. Verdwijnt rond 0:50 achter een heuvel oid, en komt 1:20 weer tevoorschijn. Geeft wat idee van diepte en formaat. Qua beweging zou een drone kunnen, al lijkt het daar niet direct op. 2:06 verdwijnt het buiten bereik vd camera.

Oké, ik dacht ik ga er eens voor zitten, maar is wat underwhelming. Hoeven jullie het in ieder geval niet meer te doen. #9 en #10 vind ik het interessants. Gehele playlist hier: https://www.youtube.com/p(...)X8lOAXYtH6dPH9fc2GU1
Jammer, niet heel indrukwekkend dus.

Ik hoorde Mellon (wie ik echt totaal vertrouw en de man is voor behind the scenes) bij een televisieinterview nog zeggen dat er ontzettend duidelijke filmpjes waarvan je echt gaat denken wat de fok. En hij heeft ze natuurlijk zelf gezien, hij weet meer dan ons.
pi_210721047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 22:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jammer, niet heel indrukwekkend dus.

Ik hoorde Mellon (wie ik echt totaal vertrouw en de man is voor behind the scenes) bij een televisieinterview nog zeggen dat er ontzettend duidelijke filmpjes waarvan je echt gaat denken wat de fok. En hij heeft ze natuurlijk zelf gezien, hij weet meer dan ons.
Melon is iemand van NASA of Pentagon?
pi_210722954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 22:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Melon is iemand van NASA of Pentagon?
Voormalig secretery of intelligence of defense in de Bush regering dacht ik.
pi_210723586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
Maar de meest recente gebeurtenissen, met al 10 jaar mobieltjes met goede foto mogelijkheden over de hele wereld dan had ik toch veel meer foto's als bewijs voor ufo's verwacht.
pi_210724994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar de meest recente gebeurtenissen, met al 10 jaar mobieltjes met goede foto mogelijkheden over de hele wereld dan had ik toch veel meer foto's als bewijs voor ufo's verwacht.
Ufo's bestaan gewoon, want het zijn unidentified flying objects. Wat de aard dan is is gewoon een hypothese. En in gevallen van zoiets als de tictac moet je wellicht ook een buitenaardse hypothese overwegen. That's all.
pi_210726089
quote:

[..]
Er zijn dan ook talloze video's gemaakt van over de hele wereld, een kleine compilatie ervan:

Enkele zijn nep (denk ik), maar de meeste lijken mij wel authentiek. Foto's zijn lastiger te maken, omdat ze vaak met grote snelheden vliegen.
Niet meer actief op het forum.
pi_210740330
quote:

[..]
Het is niet zo dat ze als tiktok sterren zich steeds aanbieden lijkt me. Voor foto momenten.
  dinsdag 26 september 2023 @ 23:59:49 #105
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210763355
Interessant interview met Ross Coulthart. Eerder zei Garry Nolan al 'the woo is just around the corner'.

Coulthart benoemt dat hij hoort dat het fenomeen in sommige gevallen manifestaties zijn van een bewustzijn. Eerder toch altijd de focus op de 'nuts and bolts' kant van UAP.

Gaat het interview verder niet zozeer over maar vond ik opvallend. Ook denkt hij dat er binnen 12 tot 18 maanden formeel bekend is gemaakt dat er een NHI (non human intelligence) op aarde is.

vrijdag 29 september 2023 @ 18:09:26 #106
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210789067
Wat heeft dit te betekenen. Department of Energy (!) komt met een deel over UAP op hun website.

Grusch had het ook over de kansen voor energie / alternatieven voor olie, als er meer studie naar UFO's gedaan wordt.

Logisch ook, als UAP bestaan zoals wordt gemeld (fysieke objecten met onconventionele aandrijving), dan kan dat een breakthrough zijn.

En na alle verklaringen dit jaar, nu opeens een site van het DOE.

Teken aan de wand?

twitter
pi_210789665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 23:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gaat het interview verder niet zozeer over maar vond ik opvallend. Ook denkt hij dat er binnen 12 tot 18 maanden formeel bekend is gemaakt dat er een NHI (non human intelligence) op aarde is.

Remind me in 18 months

We gaan het zien. Lue Elizondo ook hoor, steeds dat teasen. Ik neem het gewoon voor wat het is hoor, maar deliver dan ook.

Ik heb Ryan Graves, Fravor en Mellon het hoogst zitten eigenlijk. Puur ook omdat ze gewoon vertellen wat ze weten en niet daaromheen gaan bouwen. Mja, we weten ook niet wat Coulthart weet, maar soms ben ik ook wel bang dat hij gepsy-op'ed wordt.
pi_210790343
Ik weet niet of ik de enige ben maar enige hulp en reactie van Aliens zou wel helpen. : ja. Wij kunnen veel harder vliegen dan jullie. En jullie hebben een piloot nodig".
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:47:57 #109
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210790462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
. Mja, we weten ook niet wat Coulthart weet, maar soms ben ik ook wel bang dat hij gepsy-op'ed wordt.
Daar is hij zelf ook steeds heel open over, dat hij met die kans altijd rekening houdt. Maar hij gelooft eigenlijk zelf niet dat dat het geval is, omdat hij zoveel verschillende mensen spreekt en hij heel voorzichtig te werk gaat in het leggen van contact.

In de laatste Need to Know heeft hij het ook over die psyop kans.

Bovendien, waarom dan een psyop hierover? En waarom alleen op Coulthart en een paar anderen? De psyop trekt weinig aandacht in het reguliere nieuws, dus waarom al die moeite..? En werkt Schumer dan ook mee aan die psyop door nieuwe wetgeving in te dienen hierover? Dat slaat ook allemaal nergens op.
pi_210790519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Daar is hij zelf ook steeds heel open over, dat hij met die kans altijd rekening houdt. Maar hij gelooft eigenlijk zelf niet dat dat het geval is, omdat hij zoveel verschillende mensen spreekt en hij heel voorzichtig te werk gaat in het leggen van contact.

In de laatste Need to Know heeft hij het ook over die psyop kans.

Bovendien, waarom dan een psyop hierover? En waarom alleen op Coulthart en een paar anderen? De psyop trekt weinig aandacht in het reguliere nieuws, dus waarom al die moeite..? En werkt Schumer dan ook mee aan die psyop door nieuwe wetgeving in te dienen hierover? Dat slaat ook allemaal nergens op.
No idea, maar het is wel dusdanig extreem dat ik het gewoon niet kan overwegen, dat er echt iets van NHI is, maar tegelijkertijd wil ik het zo ontzettend graag geloven. Vandaar ook: please kom met echt een bombshell.
pi_210794006
twitter

Morgen nieuw spul van Grusch.
pi_210794228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
No idea, maar het is wel dusdanig extreem dat ik het gewoon niet kan overwegen, dat er echt iets van NHI is, maar tegelijkertijd wil ik het zo ontzettend graag geloven. Vandaar ook: please kom met echt een bombshell.
De Melkweg (een gemiddeld sterrenstelsel qua grootte) telt 200-400 miljard sterren.
Vrijwel elk met een eigen planetenstelsel.

Het universum telt ongeveer 2 biljoen (is 2000 miljard) sterrenstelsels.

Het totale aantal planeten is niet te bevatten hoog.

Slechts een klein percentage daarvan is geschikt voor leven (zoals wij dat kennen althans, carbon based, maar wie, weet wat voor levensvormen er nog meer mogelijk zijn).

Dan blijven nog steeds onnoemelijk veel planeten over.

Dat wij de enige intelligente beschaving zijn is ondenkbaar.
Dus zo moeilijk om te geloven dat er NHI moeten zijn is het niet lijkt mij.

Geloven dat zij hier zijn is, een tweede.
pi_210795037
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
De Melkweg (een gemiddeld sterrenstelsel qua grootte) telt 200-400 miljard sterren.
Vrijwel elk met een eigen planetenstelsel.

Het universum telt ongeveer 2 biljoen (is 2000 miljard) sterrenstelsels.

Het totale aantal planeten is niet te bevatten hoog.

Slechts een klein percentage daarvan is geschikt voor leven (zoals wij dat kennen althans, carbon based, maar wie, weet wat voor levensvormen er nog meer mogelijk zijn).

Dan blijven nog steeds onnoemelijk veel planeten over.

Dat wij de enige intelligente beschaving zijn is ondenkbaar.
Dus zo moeilijk om te geloven dat er NHI moeten zijn is het niet lijkt mij.

Geloven dat zij hier zijn is, een tweede.
Dat tweede is waar het mij over gaat.
  zaterdag 30 september 2023 @ 18:29:20 #114
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210796763
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:50 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Ben wel benieuwd, maar zo suf dat het weer uit de hoek van een kleine docu moet komen. Het stigma blijft groot, de gerenommeerde kranten durven het maar moeizaam aan.
pi_210810884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 18:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Wat heeft dit te betekenen. Department of Energy (!) komt met een deel over UAP op hun website.

Grusch had het ook over de kansen voor energie / alternatieven voor olie, als er meer studie naar UFO's gedaan wordt.

Logisch ook, als UAP bestaan zoals wordt gemeld (fysieke objecten met onconventionele aandrijving), dan kan dat een breakthrough zijn.

En na alle verklaringen dit jaar, nu opeens een site van het DOE.

Teken aan de wand?

[ twitter ]
Goede ontwikkeling, er zijn veel cases te linken aan zaken die onder DOE vallen.
Alle nucleaire installaties binnen de US vallen onder DOE, en als ik het goed heb is dat dermate classified dat FOIA niet van toepassing is.
Interessante beweging en benieuwd hoe ver ze gaan met de publicaties en cases (nog niet de site ingedoken helaas).
I want to believe...
pi_210812040
https://www.reddit.com/r/(...)ill_be_some_kind_of/

Volgens Grush gaan er first hand witnesses naar buiten komen en 2024 gaat 'wild' worden.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:49:09 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210814404
aliens en AI allebei een bedreiging.
pi_210817482
Het beste is gewoon dat alle aards wonende aliens hun hand op steken. Gewoon uit de kast komen. Een kleur erbij kan nu nog met een degelijk verhaal.
pi_210817513
Het engste zou zijn dat China achter alles zit. Dat we echt 100 jaar achter lopen op een groot land.
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:16:52 #120
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210818581
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:50 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Net gekeken en wel de moeite waard. Al is het alleen al om de herhaling van de claims nog eens door te laten dringen.

Mooi portret van Grusch achter de schermen rond de hearing. De dag na de hearing hebben ze hem in een setting gezet met zo'n 30 normale mensen (skeptics en non-skeptics) die hem vragen konden stellen. Zijn open houding vertelt gewoon veel over zijn karakter.

Hij zegt ook nog eens dat er meerdere anderen nu aan het getuigen zijn en er zich een flinke golf aan het opbouwen is. En dat 2024 een interessant jaar gaat worden.
pi_210831869
Fragmentje uit nieuwe podcast met Mellon, die man is echt wel de GOAT zeg wat betreft dit onderwerp. Er is zo veel bevuiling namelijk door conspiracy volk.

https://www.reddit.com/r/(...)es_on_his_reasoning/
pi_210863203

Hele vette documentaire wordt dit. Gemaakt door Bram Rosa van UFO meldpunt. Soesterberg is wel echt ons UFO verhaal namelijk.
pi_210870126
Ik hoop meer op serieuze onderzoeken. Die komen er.
pi_210870232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:39 schreef Jaroon het volgende:
Ik hoop meer op serieuze onderzoeken. Die komen er.
Of leaks, Christopher Mellon heeft wel eens een paar keer doorgeschemerd wat hij heeft gezien en die 'schokkende' beelden zijn er echt wel.
pi_210870319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Of leaks, Christopher Mellon heeft wel eens een paar keer doorgeschemerd wat hij heeft gezien en die 'schokkende' beelden zijn er echt wel.
Ik verwacht niets schokkends.
pi_210870389
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik verwacht niets schokkends.
Ik verwacht ook niks, maar er zijn echt veel betere beelden.
pi_210870441
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik verwacht ook niks, maar er zijn echt veel betere beelden.
Dat denk ik ook. Dit kan men niet meer ontkennen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:47:32 #128
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210871100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:01 schreef Discombobulate het volgende:

Hele vette documentaire wordt dit. Gemaakt door Bram Rosa van UFO meldpunt. Soesterberg is wel echt ons UFO verhaal namelijk.
Nice! Ik heb een beetje mee gecrowdfund, ben nieuwsgierig naar het eindresultaat.
pi_210903839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:01 schreef Discombobulate het volgende:

Gaaf, ben erg benieuwd naar deze docu. Hopelijk lukt het om de film tijdens een van de geplande screenings te bekijken. Mooi stukje UFO geschiedenis van Neerlandsch bodem.
I want to believe...
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:12:18 #130
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210947728
Nieuwe tease van Elizondo.

twitter

Het is erg stil aan de oppervlakte maar lees vaak dat er achter de schermen veel gaande is.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:06:03 #131
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210988485
Toch nog het besloten vervolg op de hearing van Grusch.

Ik denk dat ik uit deze tweet begrijp dat de Inspector General daar ook bij zal zijn?

Mooi dat er meer info bij meer mensen terecht komt.

twitter
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:44:38 #132
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210990235
twitter
pi_210990925
quote:
Dat zijn goede stappen! Die had ik nog niet zien aankomen!
I want to believe...
  woensdag 18 oktober 2023 @ 07:31:48 #134
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210992217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:24 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Dat zijn goede stappen! Die had ik nog niet zien aankomen!
Komt vanuit de stilte inderdaad. Klopt het toch dat er achter de schermen wel veel gebeurd.

Twee besloten sessies:

twitter
pi_211003185
Het langverwachte (en wederom veel te laat gepubliceerde) AARO (DOD/ODNI) rapport is online:

https://www.aaro.mil/Port(...)BtMRu9JZ6-ySuQ%3d%3d
I want to believe...
pi_211003868
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:21 schreef NoFoksGiven het volgende:
Het langverwachte (en wederom veel te laat gepubliceerde) AARO (DOD/ODNI) rapport is online:

https://www.aaro.mil/Port(...)BtMRu9JZ6-ySuQ%3d%3d
Heb alleen de executive summary even gelezen. Maar het blijft toch opvallend dat het meest geavanceerde leger ter wereld geen idee heeft wat er zo nu en dan door de lucht vliegt.
pi_211081703
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 07:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Komt vanuit de stilte inderdaad. Klopt het toch dat er achter de schermen wel veel gebeurd.

Twee besloten sessies:

[ twitter ]
Morgen de eerste besloten sessie. Als ik zo X rondklik, lijkt het erop dat Grusch niet aanwezig is maar dat de IG's aanwezig zijn bij de twee geplande sessies.
I want to believe...
  donderdag 26 oktober 2023 @ 07:04:28 #138
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211084921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 20:50 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Morgen de eerste besloten sessie. Als ik zo X rondklik, lijkt het erop dat Grusch niet aanwezig is maar dat de IG's aanwezig zijn bij de twee geplande sessies.
Yes, Las het ook. Ben benieuwd of we iets ervan mee zullen krijgen uiteindelijk. Garcia heeft alvast de goede insteek.

twitter
pi_211085307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 07:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Yes, Las het ook. Ben benieuwd of we iets ervan mee zullen krijgen uiteindelijk. Garcia heeft alvast de goede insteek.

[ twitter ]
Ik verwacht dat we alleen zien/horen dat de sessies zijn geweest. Mogelijk dat het interessant of nuttig (of nutteloos) was, maar dat we pas op termijn effect zullen merken. Misschien dat het de deur opent voor meer publieke hearings.
I want to believe...
pi_211093644
Tim Burchett bij Andy van ThatUFOPodcast
twitter

Klinkt alsof het een teleurstellende eerste sessie is geweest.
I want to believe...
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:03:27 #141
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211140515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 21:06 schreef NoFoksGiven het volgende:

Klinkt alsof het een teleurstellende eerste sessie is geweest.
Beetje late reactie maar inderdaad wat underwhelming. Hoorde vanochtend een toelichting van Ross Coulthart dat het vooral ook komt doordat Burchett en co (die antwoorden wilden horen in de besloten sessie) zelf niet de juiste 'clearance' hebben. Zo kom je dus nooit ergens.

quote:
he [Grusch] wants to give that evidence but he's not allowed to unless the people hearing it are the people who are entitled to hear it
Daarom haalde Matt Laslo naderhand vooral dit soort quotes op:

"One of the most worthless classified briefings I've ever been in. It's not JUST about little green men." Nancy Mace

“Nothing new. Pointless.” Anna Luna

Maar één uitspraak van Burlison viel wel op:
quote:
What it appears to be is somebody has discovered something—some advanced form of propulsion or technology—that may actually change all of our lives,” Burlison said. “But clearly it’s in an experimental phase or we’re experimenting with it.
Dat maakt toch wel weer erg nieuwsgierig!
pi_211148454
Wordt denk ik sowieso een langzaam iets dit, denk misschien nog wel een jaar of twintig.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:12:37 #143
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211149412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt denk ik sowieso een langzaam iets dit, denk misschien nog wel een jaar of twintig.
Als de Schumer amendment wordt aangenomen dan kan volgend jaar al een heel interessant jaar gaan worden.
  vrijdag 3 november 2023 @ 09:21:13 #144
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211176828
Steeds meer geruchten dat Kirkpatrick binnenkort moet wieberen bij AARO. Volgens dit artikel omdat klokkenluiders hem beschuldigen van negeren van en liegen over getuigenissen.

twitter
pi_211183849
Dat is dan wel heel mooi dat ze hem zo snel eruit werken. Je had ook kunnen zien dat 'm de hand boven het hoofd werd gehouden.
pi_211185250
pi_211185535
Er komt geen 'full disclosure', behalve als je dat interpreteert dat men komt met wat men weet.

Uiteindelijk zal de stand van zaken zijn dat men geen idee heeft wat deze aerial phenomena daadwerkelijk zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211185655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 22:23 schreef Montagui het volgende:
Er komt geen 'full disclosure', behalve als je dat interpreteert dat men komt met wat men weet.

Uiteindelijk zal de stand van zaken zijn dat men geen idee heeft wat deze aerial phenomena daadwerkelijk zijn.
Ik vraag mij af waar al die gasten vandaan komen in het universum. Er schijnen zo'n 8 soorten ons planeet regelmatig te bezoeken, dus er zouden meerdere planeten betrokken moeten zijn op enigszins reisbaar afstand.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_211190002
Krijgt Grusch nou een SCIF?
pi_211190014
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 22:37 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af waar al die gasten vandaan komen in het universum. Er schijnen zo'n 8 soorten ons planeet regelmatig te bezoeken, dus er zouden meerdere planeten betrokken moeten zijn op enigszins reisbaar afstand.
Kun je die onzin uit dit topic laten?
pi_211190031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 22:23 schreef Montagui het volgende:

Dat maakt toch ook niet uit? Zo lang er maar genoeg materiaal beschikbaar wordt voor het publiek en mensen de buitenaardse hypothese als mogelijkheid achten. Overigens weet ik niet of het zo koppig gaat zijn als jij denkt, in twintig tot dertig jaar kan er een hoop gebeuren.
pi_211190854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kun je die onzin uit dit topic laten?
Pardon?!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_211191574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Pardon?!
Naja dat bevuilt het onderwerp alleen maar, want in de conspiracy hoek zijn genoeg mensen die die onzin lopen te verkondigen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:37:10 #154
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211191655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:50 schreef Discombobulate het volgende:
Krijgt Grusch nou een SCIF?
Blijkbaar niet..

twitter
pi_211214961
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Blijkbaar niet..

[ twitter ]
Ik ben wel benieuwd hoe men ingaat op IG rapport, en of dat aanleiding gaat zijn tot meer.
Het is momenteel ook redelijk rustig omtrent de wetgeving, moet Biden dat niet ergens volgende maand getekend hebben?
I want to believe...
  maandag 6 november 2023 @ 21:12:26 #156
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211216747
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:23 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe men ingaat op IG rapport, en of dat aanleiding gaat zijn tot meer.
Het is momenteel ook redelijk rustig omtrent de wetgeving, moet Biden dat niet ergens volgende maand getekend hebben?
De NDAA (National Defence Authorization Act) van 2023 werd net voor Kerst door Biden ondertekend, zal nu niet anders zijn verwacht ik.

Kwam deze video tegen, waarin een onderbelicht aspect van het Debrief artikel over Grusch nog eens goed voor het voetlicht wordt gebracht. De ondersteuning van de claims van Grusch door zijn voormalige baas Kolonel Karl Nell.

De video somt mooi op welke enorme staat van dienst deze Karl Nell heeft. Zie ook zijn LinkedIn.

Ter herinnering, de claims van Grusch:
quote:
De Amerikaanse overheid heeft UFO-vaartuigen en buitenaardse lichamen geborgen, en er bestaan diepgeheime, decennialange programma's voor 'reverse engineering', die ergens verborgen zijn binnen het leger en/of de industrieën van defensieaannemers.
En over Grusch zei Karl Nell dus:
quote:
He is beyond reproach.
Wat zoveel betekent als vlekkeloos, niets op aan te merken.

Vervolgens zei hij over de beweringen van Grusch
quote:
Zijn bewering over het bestaan van een geheime aardse wapenwedloop die de afgelopen 80 jaar heeft plaatsgevonden, gericht op het omgekeerd ontwikkelen van technologieën van onbekende oorsprong, is fundamenteel correct.

Zoals ook de onbetwistbare constatering dat ten minste sommige van deze technologieën van onbekende herkomst zijn of afkomstig zijn van niet-menselijke intelligentie.

We willen zo graag onbetwistbare foto's / video's met smoking gun bewijs zien, dat we vergeten wat er al ligt aan bewijsmateriaal.
pi_211217385
Ik wil nu ook een Ufo zien.
  dinsdag 7 november 2023 @ 00:08:10 #158
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211217977
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:24 schreef Jaroon het volgende:
Ik wil nu ook een Ufo zien.
Dat kan niet meer, we zitten inmiddels in het tijdperk van de UAP's. :+
pi_211217992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 00:08 schreef Perox het volgende:

[..]
Weer ietwat ik niet ken.
  woensdag 8 november 2023 @ 00:22:31 #160
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211230371
Zoals verwacht

twitter

Hij gaat nog wel met een aardige quote:
quote:
In fact, he believes “the best thing that could come out of this job is to prove that there are aliens” — because the alternative is a much bigger problem.

“If we don’t prove it’s aliens, then what we’re finding is evidence of other people doing stuff in our backyard,” he said. “And that’s not good.”
Dat gaat niet over ballonnen of ganzen..
pi_211235090
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 00:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zoals verwacht

[ twitter ]

Hij gaat nog wel met een aardige quote:
[..]
Dat gaat niet over ballonnen of ganzen..
Bijzondere quote van dr. Kirkpatrick. Hij wilde volgens mij niets weten van aliens, of überhaupt iets bewijzen. Alleen inventariseren wat er aan UAP cases is, en vaststellen wat deze 'UAP' kunnen zijn.

Zijn positie is natuurlijk ook wel onhoudbaar geworden met het opeenstapelen van leugens, zijn woedeuitbarsting op LinkedIn....de laatste Weaponized is weer interessant en stipt dit aan.

Hopelijk wordt zijn opvolger serieuzer genomen en laat hij/zij wel merken het topic serieus genoeg te nemen.
I want to believe...
pi_211235485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 00:08 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dat een nieuwe apensoort is. Het lijkt mij goed wat gangen ufo's aan het volk te geven. Kijk maar? Wij begrijpen het ook niet.
pi_211237371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Blijkbaar niet..

[ twitter ]
Volgens mij is het al gefixed als ik op /r/UFOs lees.
pi_211237402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:24 schreef NoFoksGiven het volgende:
Hopelijk wordt zijn opvolger serieuzer genomen en laat hij/zij wel merken het topic serieus genoeg te nemen.
Ik vind het wel een mooi baantje voor Christopher Mellon. Dat zou echt fantastisch zijn.
pi_211237420
twitter

Voor wat het waard is, volgend jaar groot, groot nieuws. We gaan het het zien. Voor nu stel ik me heel neutraal op en verwacht ik niks.
pi_211240554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind het wel een mooi baantje voor Christopher Mellon. Dat zou echt fantastisch zijn.
Dat zou mooi zijn, maar gezien de politiek van het Pentagon zullen ze (ben ik bang) weer iemand kiezen die ze wat meer onder controle kunnen houden. Ik verwacht geen echte buitenstaander. Er schijnen al wat namen in de hoed te zitten.
I want to believe...
pi_211240556
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Voor wat het waard is, volgend jaar groot, groot nieuws. We gaan het het zien. Voor nu stel ik me heel neutraal op en verwacht ik niks.
Vol verwachting klopt ons hart....
I want to believe...
pi_211245023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:56 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Vol verwachting klopt ons hart....
Zo is dat. Je zal met zaken moeten komen.
pi_211245089
Die gaan komen. Ufo's ontkennen is raar. Zelf militairen geven het toe. De vraag is dan waar 'men' vandaan komt.
pi_211245848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zo is dat. Je zal met zaken moeten komen.
De meeste posters actief in dit topic hebben genoeg kennis (voor zover dat mogelijk is) van zaken die spelen, hopelijk komen er bewijzen die de leken overtuigen. We vergeten wel eens dat 99% van de wereldbevolking niet actief is op #ufotwitter, #ufoX, Reddit etc. en de cases, historie, ontwikkelingen echt niet mee krijgen.
I want to believe...
  donderdag 9 november 2023 @ 19:28:26 #171
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211246356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is het al gefixed als ik op /r/UFOs lees.
Gaat hierover denk ik. Amendement aangenomen om Grusch weer clearance te geven zodat hij in een SCIF zijn zaken kan verduidelijken.

twitter
pi_211246399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Gaat hierover denk ik. Amendement aangenomen om Grusch weer clearance te geven zodat hij in een SCIF zijn zaken kan verduidelijken.

[ twitter ]
Ja dit was het volgens mij.
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:56:54 #173
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211251581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:00 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
De meeste posters actief in dit topic hebben genoeg kennis (voor zover dat mogelijk is) van zaken die spelen, hopelijk komen er bewijzen die de leken overtuigen. We vergeten wel eens dat 99% van de wereldbevolking niet actief is op #ufotwitter, #ufoX, Reddit etc. en de cases, historie, ontwikkelingen echt niet mee krijgen.
Dat vind ik nog één van de meest bizarre dingen van dit hele disclosure gebeuren. Er worden bizarre claims gedaan door meerdere zeer geloofwaardige personen (o.a. onder ede), er wordt wetgeving geschreven rondom non-human-intelligence...

en nog is het beeld dat je een UFO nutjob moet zijn om hier enige waarde aan te hechten.

Terwijl, als het pad doorgaat zoals het nu wordt geschetst, dat er in de loop van volgend jaar het grootste nieuws in de geschiedenis van de mensheid gaat uitkomen.

Het stigma wint het blijkbaar met gemak van de nieuwsgierigheid.
pi_211251671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat vind ik nog één van de meest bizarre dingen van dit hele disclosure gebeuren. Er worden bizarre claims gedaan door meerdere zeer geloofwaardige personen (o.a. onder ede), er wordt wetgeving geschreven rondom non-human-intelligence...

en nog is het beeld dat je een UFO nutjob moet zijn om hier enige waarde aan te hechten.

Terwijl, als het pad doorgaat zoals het nu wordt geschetst, dat er in de loop van volgend jaar het grootste nieuws in de geschiedenis van de mensheid gaat uitkomen.

Inderdaad....en dan gaat het om jarenlange info, cases, data, getuigenissen, maar alles wordt onder het mom van conspiracies, nothing to see here, nutjobs, weggewuifd...Zelfs gedegen journalisten (RossCo) krijgen hiermee geen voet aan de grond in de gevestigde media. De New York Times heeft een goede start gemaakt in 2017, maar lijkt nu totaal de debunk zijde opgeschoven te zijn, ondanks het goede werk van Leslie Keane e.a.
I want to believe...
pi_211251880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Dan heeft de Overheid, onder aanvoering van de Amerikaanse, toch goed werk verricht (in de ogen van diegene die er mee zijn begonnen) door het te ridiculiseren met hulp van Hollywood.
pi_211254147
Nog iets gekkers gevonden.

quote:
In februari 2018 was er een bericht op de website van de onderzoeks journalist Jon Rappoport met een open brief met sceptische vragen aan Luis Elizondo.

De link naar de open brief is nu echter dood, de (oude) website van Jon Rappoport blijkt verdwenen, en de open brief aan Elizondo die is er niet meer.

De originele (dode) link ———> https://jonrappoport.word(...)lower-luis-elizondo/

De vragen van Jon Rappoport aan Elizondo zijn naar mijn weten nooit beantwoord en de informatie over de TTSA teamleden en de informatie over TTSA’s werknemers en de meer gedetailleerde informatie in hun CV’s zijn in de Corona periode van de TTSA website verwijderd,

Destijds in 2018 had ik de gehele brief gecopy-past. Het meest aparte vragen gedeelte van Jon Rappoport aan Elizondo gericht daaruit is wel dit gedeelte.

———————————

Top questions and doubts about UFO whistleblower, Luis Elizondo

by Jon Rappoport
January 5, 2018

Your background includes “Microbiology, Immunology and Parasitology, with research experience in tropical diseases.” Where did you study these subjects? For what purpose?

* You’re now a member of Tom DeLonge’s team at To the Stars Academy. Several members have significant medical backgrounds. Here are quotes from the Academy’s website:

Dr. Norm Kahn’s career with the CIA “culminat[ed] in his development and direction of the Intelligence Community’s Counter-Biological Weapons Program.”

Dr. Paul Rapp “is a Professor of Military and Emergency Medicine at the Uniformed Services University.”

Dr. Garry Nolan “is the Rachford and Carlota A. Harris Professor in the Department of Microbiology and Immunology at Stanford University School of Medicine…He holds a B.S. in genetics from Cornell University, a Ph.D. in genetics from Stanford University.”

Dr. Adele Gilpin, “is a scientist with biomedical academic and research experience as well as an active, licensed, attorney.”

Dr. Colm Kelleher “is a biochemist with a twenty-eight-year research career in cell and molecular biology currently working in senior management in the aerospace sector. He served as Laboratory Director at biotech company, Prosetta Corporation, leading several small molecule drug discovery programs focused on viruses of interest to the United States Department of Defense. He worked for eight years as Deputy Director of the National Institute for Discovery Science (NIDS), a research organization using forensic science methodology to unravel scientific anomalies. From 2008-2011, he served as Deputy Administrator of a US government funded threat assessment program focused on advanced aerospace technology. Dr. Kelleher has authored more than forty peer reviewed scientific articles in cell and molecular biology, immunology and virology as well as two best-selling books, “Hunt for the Skinwalker” and “Brain Trust”. He holds a Ph.D. in biochemistry from the University of Dublin, Trinity College.”

* What are all these medical people doing on your team?

Are we about to be treated to warnings about “viruses from outer space?” What is the bio-medical component of UFO disclosure? Are you looking for huge government funding for new programs in this area? Is THIS a covert agenda behind your breakout story about UFOs?

———

Al deze medische zaken i.v.m. Ufo's zijn nu nergens meer te vinden en er kwam nooit een antwoord op.

Maar inderdaad. Wat moesten al die immunologische medische beroepsfunctie’s in dat team?
Wat heeft dat nu met ufo's te maken? Twee jaar na deze brief kwam Covid ineens de wereld in en kwam de hele wereld in de ban van epidemieën en virussen.
2018 al dus. Best vreemd. UAP vs Immunologie. Wat is het verband? :?

Goed: Ontopic maar weer maar ik dacht dat het misschien handig was dit even tussendoor te delen om te onthouden.

edit: De oude link via "waybackmachine" https://web.archive.org/w(...)lower-luis-elizondo/

[ Bericht 2% gewijzigd door Monomeism op 10-11-2023 16:24:53 ]
― Thomas Sowell
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:43:11 #177
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211254376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:11 schreef Monomeism het volgende:
Nog iets gekkers gevonden.
[..]
2018 al dus. Best vreemd. UAP vs Immunologie. Wat is het verband? :?

Tja, ik hou me vaak maar vast aan het 'nuts and bolts' gedeelte van het fenomeen, maar dat het allemaal wel eens veel breder zou kunnen liggen blijft ook hardnekkig terugkomen.

"The woo is just around the corner" is een uitspraak van Garry Nolan die vaak in mijn gedachten terugkomt..

Zie net dit langskomen, ook RossCo heeft het vaker over verbanden met bewustzijn. Waar gaat dit naartoe..?

twitter
pi_211254454
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Tja, ik hou me vaak maar vast aan het 'nuts and bolts' gedeelte van het fenomeen, maar dat het allemaal wel eens veel breder zou kunnen liggen blijft ook hardnekkig terugkomen.

"The woo is just around the corner" is een uitspraak van Garry Nolan die vaak in mijn gedachten terugkomt..

Zie net dit langskomen, ook RossCo heeft het vaker over verbanden met bewustzijn. Waar gaat dit naartoe..?

[ twitter ]
Verder kan je er ook niet heel veel mee. Maar opmerkelijk is het wel, dit verhaal.
Tja kennelijk ontkom je er niet aan, aan die woo. En natuurlijk moet het wel veel breder liggen. Anders doet men er decennia lang niet zo uitgesproken vermoeiend moeilijk over. En dan bedoel ik "moeilijk doen over alles".

Inderdaad waar wil men heen uiteindelijk. Wat wil 'men' met de mensheid?
― Thomas Sowell
pi_211254650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat ligt ook weer in de lijn met het laatste boek van Leslie Kean, als ik me niet vergis had ik dat ook (vorig jaar?) gehoord in de ThatUFOPodcast, waar ze ook verder ingaat op de gelijkenissen en verbanden tussen UFO/UPA encounters en de beschrijvingen tussen bijna-dood-ervaringen.

Ook Tom DeLonge lijkt lange tijd al naar de bewustzijnsthema's te wijzen.
I want to believe...
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:05:38 #180
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211258511
Wil deze nog wel gaan bekijken ergens.
http://www.soesterbergufo.nl/screenings

twitter
  zaterdag 11 november 2023 @ 08:48:56 #181
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211259764
Weer zo'n kleine bevestiging van iets heel groots.

Maar kan het svp wat duidelijker? Welke 'bits of information' dan precies? Zeg gewoon dat er nondeju ufo's en aliens verborgen worden!

twitter
pi_211261305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Wil deze nog wel gaan bekijken ergens.
http://www.soesterbergufo.nl/screenings

[ twitter ]
Wordt die nog beschikbaar voor iedereen? Ik heb namelijk niet zo veel zin om speciaal daarvoor naar zo'n filmhuis te gaan.
pi_211261316
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 08:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weer zo'n kleine bevestiging van iets heel groots.

Maar kan het svp wat duidelijker? Welke 'bits of information' dan precies? Zeg gewoon dat er nondeju ufo's en aliens verborgen worden!

[ twitter ]
Mellon is echt my favorite guy zeg. Wordt tijd dat ie ook weer eens bij Joe Rogan komt.
pi_211285982
twitter
pi_211327047
Er zijn signalen dat Karl Nell wellicht Kirckpatrick gaat opvolgen bij AARO. Nell was Grusch zijn voormalige baas en heeft zich eerder voor hem uitgesproken. Zou echt heel big zijn.
pi_211331776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Er zijn signalen dat Karl Nell wellicht Kirckpatrick gaat opvolgen bij AARO. Nell was Grusch zijn voormalige baas en heeft zich eerder voor hem uitgesproken. Zou echt heel big zijn.
Dat zou een grote stap voorwaarts zijn, voor zover de chair niet met handen geboeid is door het Pentagon.
I want to believe...
  zaterdag 18 november 2023 @ 11:42:38 #187
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211333146
Is Nell vandaag ook niet spreker/gast bij de SOL conferentie op Stanford?
pi_211337776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens mij heb ik dat wel op Reddit gelezen. Verder weet ik niets van die conferentie.
pi_211338348
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Morgen spreekt ie dus. Veel bona fide gasten ook zoals het lijkt. Geen woo onzin conferentie zoals we die vaak genoeg gehad hebben, wat echt triest is. Mellon heeft ook gesproken.
pi_211340651
Elizondo moest helaas afzeggen voor de SOL conferentie zag ik.
I want to believe...
pi_211349371
pi_211349434
quote:
Mellon benoemd een aantal video's (classified) die hij heeft gezien. Pfff, die man weet echt heel veel wat er achter gesloten deuren allemaal beschikbaar is. Het zou echt geweldig zijn als die dingen ook publiek kunnen worden.
  zondag 19 november 2023 @ 20:24:36 #193
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211351771
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 17:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mellon benoemd een aantal video's (classified) die hij heeft gezien. Pfff, die man weet echt heel veel wat er achter gesloten deuren allemaal beschikbaar is. Het zou echt geweldig zijn als die dingen ook publiek kunnen worden.
Volgens het disclosure plan dat Karl Nell presenteerde op de SOL bijeenkomst op Stanford gaat dat ook vlot gebeuren.

Er mocht niet worden gefilmd of gefotografeerd, maar diverse twitteraars hebben aardig wat info naar buiten kunnen brengen. Dit draadje vat een en ander samen:
twitter

Deze foto is van tijdens de presentatie van Karl Nell:

Hier laat hij een tijdlijn zien van controlled disclosure. Wat ik begrijp is dat hij erbij heeft gezegd dat dat nodig is om catastrophic disclosure te voorkomen.

De info uit de sheet is natuurlijk al door anderen overzichtelijk gemaakt:

De duiding van tijdens de presentatie weet ik zo niet, maar zo te zien is Phase 0 bijna voorbij en begint op 1 jan 2024 de Phase 1: Demonstrate Existence :7

En dat komt dus van deze Karl Nell, een hooggeplaatst en onberispelijke gepensioneerd kolonel. Die dus ook genoemd wordt als mogelijk opvolger van Kirkpatrick.

Als dat zo is, en hij geeft nu al dit soort presentaties.. dan gaat het interessant worden.
pi_211351869
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 20:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Volgens het disclosure plan dat Karl Nell presenteerde op de SOL bijeenkomst op Stanford gaat dat ook vlot gebeuren.

Er mocht niet worden gefilmd of gefotografeerd, maar diverse twitteraars hebben aardig wat info naar buiten kunnen brengen. Dit draadje vat een en ander samen:
[ twitter ]

Deze foto is van tijdens de presentatie van Karl Nell:
[ afbeelding ]

Hier laat hij een tijdlijn zien van controlled disclosure. Wat ik begrijp is dat hij erbij heeft gezegd dat dat nodig is om catastrophic disclosure te voorkomen.

De info uit de sheet is natuurlijk al door anderen overzichtelijk gemaakt:
[ afbeelding ]

De duiding van tijdens de presentatie weet ik zo niet, maar zo te zien is Phase 0 bijna voorbij en begint op 1 jan 2024 de Phase 1: Demonstrate Existence :7

En dat komt dus van deze Karl Nell, een hooggeplaatst en onberispelijke gepensioneerd kolonel. Die dus ook genoemd wordt als mogelijk opvolger van Kirkpatrick.

Als dat zo is, en hij geeft nu al dit soort presentaties.. dan gaat het interessant worden.
Kan niet wachten wat 2024 in petto heeft.
pi_211355067
Klopt het dat er nog een officieel verslag/samenvatting van de SOL bijeenkomst wordt gepubliceerd?
I want to believe...
pi_211355093
Los van het feit of dit allemaal klopt snap ik wel dat je niet opeens een full disclosure kunt initiëren. Als ik zie hoe erg de wereld van slag was (en nog steeds is) na een pandemie dan zal dit onderwerp al helemaal extreme onrust geven.
pi_211355235
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Los van het feit of dit allemaal klopt snap ik wel dat je niet opeens een full disclosure kunt initiëren. Als ik zie hoe erg de wereld van slag was (en nog steeds is) na een pandemie dan zal dit onderwerp al helemaal extreme onrust geven.
In zekere zin klopt dat zeker, maar misschien niet eens omdat het dan 'oficieel' is dat we niet de enige zijn in dit universum (of in de extremere gevallen, dat er meer is tussen hemel en aarde), meer omdat het blijkt dat overheden structureel zaken hebben verborgen, verdraaid en gelogen hebben tegen hun burgers (om het mild uit te drukken).
I want to believe...
pi_211355253
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:23 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
In zekere zin klopt dat zeker, maar misschien niet eens omdat het dan 'oficieel' is dat we niet de enige zijn in dit universum (of in de extremere gevallen, dat er meer is tussen hemel en aarde), meer omdat het blijkt dat overheden structureel zaken hebben verborgen, verdraaid en gelogen hebben tegen hun burgers (om het mild uit te drukken).
Ik maak mij meer druk om het feit dat een groot deel van de bevolking het waarschijnlijk niet gaat geloven en het één groot complot gaat noemen. Om maar niet te beginnen over alle gelovigen wereldwijd .
pi_211355281
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik maak mij meer druk om het feit dat een groot deel van de bevolking het waarschijnlijk niet gaat geloven en het één groot complot gaat noemen. Om maar niet te beginnen over alle gelovigen wereldwijd .
Daarom nu de ogenschijnlijke beweging voor 'controlled' disclosure. Sinds 2017 zijn UAP regelmatig in mainstream nieuws.
Vergeet ook niet dat in veel landen, met het stadium van geloven in Aliens al ver voorbij is, in de Latijns Amerikaanse landen is het simpelweg aangenomen als feit dat we niet alleen zijn.

De gelovigen wordt een interessanter iets inderdaad, enerzijds heeft een geleerde van het Vaticaan al eens verklaard dat buitenaards leven best verenigd kan worden met de bijbel, (elk organisme is geschapen door god, ofzo). Anderzijds lijkt het nu zo dat het Vaticaan wat meer kennis en archieven heeft rondom het fenomeen, en dat ze (aldus de laatste verhalen) een rol hebben gespeeld in de Musolini UFO van 1933.
Ook daar gaat het het thema liegen en bedriegen van je volgelingen een probleem worden.
I want to believe...
pi_211358498
Alsof er een soort masterplan achter deze onthullingen zit, dat is natuurlijk totaal onrealistisch.
pi_211358908
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:28 schreef byah het volgende:
Alsof er een soort masterplan achter deze onthullingen zit, dat is natuurlijk totaal onrealistisch.
Wat zit er volgens jou achter deze 'onthullingen'?
I want to believe...
pi_211360584
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:18 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Wat zit er volgens jou achter deze 'onthullingen'?
Ik denk niet dat er per se iet achter zit. Ik denk wel dat een aantal mensen achter de schermen, waaronder dus Mellon, dingen gezien hebben die echt buitengewoon zijn. En vanuit het perspectief van nationale veiligheid, bijvoorbeeld near misses met straaljagers, moet dit wel transparant zijn. En dus ook voor het publiek.

Denk niet dat disclosure een ding is, maar het kan zeker een ding worden als de buitenaadse hypothese daadwerkelijk waar blijkt te zijn.
pi_211365663
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:28 schreef byah het volgende:
Waarom is dat "natuurlijk totaal onrealistisch"?
pi_211372029
David Grusch bij Joe Rogan. Vanavond in bed even die podcast aan.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:26:59 #205
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211372467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
Nice, ga ik ook zeker luisteren!
pi_211380043
Het is geen podcast voor even, ben al bijna 1 uur en 3 kwartier onderweg.
Wat een podium voor dit onderwerp, Rogan is zo groot, ik denk dat veel mensen zich ontzettend gaan verbazen over hetgeen wordt besproken. Hopelijk leidt dit meer media coverage voor het onderwerp.
Aan de andere kant, de gemiddelde luisteraar van Rogan heeft zich al mogen verbazen over Mellon, Bob Lazar, Knapp. Corbell, waar het over dit onderwerp gaat en dat heeft volgens mij ook niet zoveel impact gehad, buiten dat het langzaam past in de publieke opinie en men gewend raakt aan het onderwerp (soft disclosure?)...
I want to believe...
pi_211383303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:37 schreef NoFoksGiven het volgende:
Het is geen podcast voor even, ben al bijna 1 uur en 3 kwartier onderweg.
Wat een podium voor dit onderwerp, Rogan is zo groot, ik denk dat veel mensen zich ontzettend gaan verbazen over hetgeen wordt besproken. Hopelijk leidt dit meer media coverage voor het onderwerp.
Aan de andere kant, de gemiddelde luisteraar van Rogan heeft zich al mogen verbazen over Mellon, Bob Lazar, Knapp. Corbell, waar het over dit onderwerp gaat en dat heeft volgens mij ook niet zoveel impact gehad, buiten dat het langzaam past in de publieke opinie en men gewend raakt aan het onderwerp (soft disclosure?)...
Bob Lazar vind ik maar een vreemde vogel. Hij is een beetje woo woo. Knapp & Corbell deliveren helemaal niks, alleen talk.

Mellon vond ik echt een van de beste gasten omtrent dit onderwerp.
pi_211383685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vond hem tegenvallen. Hij heeft ook niet echt een prettige stem om naar te luisteren.
pi_211383904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:38 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik vond hem tegenvallen. Hij heeft ook niet echt een prettige stem om naar te luisteren.
Typische Amerikaan hé. Zo zijn ze heel erg veel daar.
pi_211384116
Ik was in slaap gevallen, vanavond maar weer JRE proberen.
pi_211393624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:55 schreef Discombobulate het volgende:
Mellon
pi_211394032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bob Lazar vind ik maar een vreemde vogel. Hij is een beetje woo woo. Knapp & Corbell deliveren helemaal niks, alleen talk.

Mellon vond ik echt een van de beste gasten omtrent dit onderwerp.
Ik vind het Lazar verhaal fascinerend, het lijkt naarmate de jaren verstrijken steeds minder vergezocht.
Knapp is een onderzoeker van het eerste uur, Knapp en Corbell zitten echt wel stevig in de info, hebben goede contacten en helpen disclosure verder. Ben het niet met je eens wat dat betreft.

Mellon kunnen we het allemaal over eens zijn!
I want to believe...
pi_211398631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Waarom is dat "natuurlijk totaal onrealistisch"?
Stel dat er een supergeheim programma is waar al jaren lang een handjevol mensen weet van heeft, dan zou het toch totaal onrealistisch zijn dat A) er mensen uit deze groep publiekelijk zaken lekken op persoonlijke noot en B) dit supergeheime programma dan blijkbaar enorm faalt om dit te voorkomen.
pi_211402246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:45 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik vind het Lazar verhaal fascinerend, het lijkt naarmate de jaren verstrijken steeds minder vergezocht.
Knapp is een onderzoeker van het eerste uur, Knapp en Corbell zitten echt wel stevig in de info, hebben goede contacten en helpen disclosure verder. Ben het niet met je eens wat dat betreft.

Mellon kunnen we het allemaal over eens zijn!
Corbell & Knapp lopen constant te teasen dit en dat. En laatst kregen we weer een super onduidelijke UFO foto. Dat is ontzettend teleurstellend.
pi_211406908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Corbell & Knapp lopen constant te teasen dit en dat. En laatst kregen we weer een super onduidelijke UFO foto. Dat is ontzettend teleurstellend.
Wat niet helpt bij het wegnemen van het stigma rondom dit onderwerp. Zelf heb ik ook jarenlang dit onderwerp links laten liggen vanwege alle onzin op het internet. Dit jaar ben ik het weer gaan volgen omdat er eindelijk serieuze informatie naar buiten komt. Maar blijf op een gezonde manier sceptisch vanwege dit soort personen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:43:44 #216
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211407909
Schumer amendment op losse schroeven gezet door 4 republikeinen, waaronder de nieuwe speaker Johnson en die halfdode McConnell.

twitter

Sneaky zaakjes worden blijkbaar vaker tijdens Thanksgiving weekend gedaan, want dan is er geen persaandacht voor.

-O-
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:00:34 #217
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211408204
Eerder deze week nog wel wat coverage over de SOL bijeenkomst, van o.a. Newsweek.

twitter

Zo frusterend dat er aan de ene kant zoveel informatie vrijkomt, maar dat aan de andere kant de beweging bij de US overheid weer dicht lijkt te trekken.
pi_211408885
Wat volgens mij nog wel eens vergeten wordt, is dat Dhr. Knapp (al decennia) en Corbell erg dicht op de bal zitten, en ook, net als RossCo, korte lijnen hebben in het Pentagon, Senate (zie de boeken van Knapp, zijn track record), los van Lazar hebben ze toch echt wel namen en info naar buiten gebracht.
I want to believe...
pi_211415141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Schumer amendment op losse schroeven gezet door 4 republikeinen, waaronder de nieuwe speaker Johnson en die halfdode McConnell.

[ twitter ]

Sneaky zaakjes worden blijkbaar vaker tijdens Thanksgiving weekend gedaan, want dan is er geen persaandacht voor.

-O-
Typisch, maar ik verwacht er ook niet heel veel van.
pi_211415151
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:49 schreef NoFoksGiven het volgende:
Wat volgens mij nog wel eens vergeten wordt, is dat Dhr. Knapp (al decennia) en Corbell erg dicht op de bal zitten, en ook, net als RossCo, korte lijnen hebben in het Pentagon, Senate (zie de boeken van Knapp, zijn track record), los van Lazar hebben ze toch echt wel namen en info naar buiten gebracht.
Hij zit wekenlang te teasen "nieuwe foto" dit en dat. En wat krijgen we? Een super onduidelijke foto. Die man verkoopt vooral zichzelf.
pi_211415310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij zit wekenlang te teasen "nieuwe foto" dit en dat. En wat krijgen we? Een super onduidelijke foto. Die man verkoopt vooral zichzelf.
Ja in die zin snap ik wat je zegt. Ik heb dan ook wat meer respect voor Knapp, maar die nu dus soort van Corbell onder zn hoede neemt.
I want to believe...
pi_211415315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Eerder deze week nog wel wat coverage over de SOL bijeenkomst, van o.a. Newsweek.

[ twitter ]

Zo frusterend dat er aan de ene kant zoveel informatie vrijkomt, maar dat aan de andere kant de beweging bij de US overheid weer dicht lijkt te trekken.
Bizar dat het zo onder de radar weet te blijven, hopelijk nemen genoeg Amerikanen de moeite om hun vertegenwoordiging te mailen/bellen.
I want to believe...
pi_211423971
Weet iemand nog of De UFO's van Soesterberg docu nog beschikbaar komt voor iedereen? Die wil ik echt heel graag zien.
  zaterdag 25 november 2023 @ 23:17:40 #224
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211426616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog of De UFO's van Soesterberg docu nog beschikbaar komt voor iedereen? Die wil ik echt heel graag zien.
Vast wel, maar voorlopig draait die nog in een aantal filmhuizen. Zal dus nog wel even duren.
  zaterdag 25 november 2023 @ 23:18:17 #225
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211426623
Disclosure cancelled..

twitter
pi_211428498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 23:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Disclosure cancelled..

[ twitter ]
De typische blanke boomer man weer, helaas. Echt helemaal klaar hiermee.
pi_211431848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 23:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Disclosure cancelled..

[ twitter ]
Jammer, maar ik geloof heilig dat de strijd verder gaat. Het komt vanzelf wel weer.
  maandag 27 november 2023 @ 08:30:30 #228
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211440532
Slim uitgezoomd door Weinstein:

twitter

Precies uit hoek waarvan je het zou verwachten komt de tegenstand tegen de Schumer amendment (disclosure act).
Congressman Turner komt uit Dayton Ohio. Daar waar Wright Patterson Airforce Base ligt, wat al decennia in verband wordt gebracht met crash retrieval materiaal.

Maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
pi_211441469
Men kan toch ook informatie delen buiten alle commissies om?
Waarom moet alles weer vertragen als enkele leden dwars liggen
  maandag 27 november 2023 @ 20:05:21 #230
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211448334
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef Dutch_view het volgende:
Men kan toch ook informatie delen buiten alle commissies om?
Waarom moet alles weer vertragen als enkele leden dwars liggen
Dat kan wel, maar gebeurt niet.
De Schumer Amendment is daarin juist uniek, die zou partijen dwingen om UAP materialen over te dragen.
pi_211448598
Is er al duidelijkheid, of het nu is getorpedeerd of dat er toch genoeg support blijkt?
I want to believe...
  maandag 27 november 2023 @ 20:53:20 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211448918
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 20:21 schreef NoFoksGiven het volgende:
Is er al duidelijkheid, of het nu is getorpedeerd of dat er toch genoeg support blijkt?
Zie nog niets definitiefs langskomen. Wel paar lieden met hopium (het kan nog..), maar heb er weinig vertrouwen meer in.

twitter
pi_211448985
Thanks! Laten we mee hopen...we zijn nog nooit zo dichtbij geweest.
I want to believe...
pi_211455141
JRE met David Grusch ook eindelijk geluisterd. Sommige dingen zijn wel echt far out hoor. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar ook bekruipt mij het gevoel dat ie een hack is.

En, volgens heel wat mensen op #ufotwitter gaat er iets gebeuren,

twitter
pi_211455547
CIA's secret office has conducted UFO retrieval missions on at least NINE crash sites around the world, whistleblowers reveal

A secretive CIA office has been coordinating the retrieval of crashed UFOs around the world for decades, multiple sources told DailyMail.com.

One source said that at least nine apparent 'non-human craft' have been recovered by the US government – some wrecked from a crash, and two completely intact.

Three sources briefed on those alleged top secret operations told DailyMail.com that the Office of Global Access (OGA), a wing of the Central Intelligence Agency's Science and Technology Directorate, has played a central role since 2003 in orchestrating the collection of what could be alien spacecraft.

The three sources, who spoke on condition of anonymity to avoid reprisals, have all been briefed by individuals involved in those alleged UFO retrieval missions.

Though the shocking claims sound like they come from a science fiction novel, they are part of a growing body of evidence suggesting the US government could indeed be hiding advanced vehicles that were not made by humans.

Zie link voor het hele artikel:

https://www.dailymail.co.(...)-whistleblowers.html
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:30:55 #236
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211458370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:51 schreef Simmertje het volgende:
CIA's secret office has conducted UFO retrieval missions on at least NINE crash sites around the world, whistleblowers reveal

A secretive CIA office has been coordinating the retrieval of crashed UFOs around the world for decades, multiple sources told DailyMail.com.

One source said that at least nine apparent 'non-human craft' have been recovered by the US government – some wrecked from a crash, and two completely intact.

Three sources briefed on those alleged top secret operations told DailyMail.com that the Office of Global Access (OGA), a wing of the Central Intelligence Agency's Science and Technology Directorate, has played a central role since 2003 in orchestrating the collection of what could be alien spacecraft.

The three sources, who spoke on condition of anonymity to avoid reprisals, have all been briefed by individuals involved in those alleged UFO retrieval missions.

Though the shocking claims sound like they come from a science fiction novel, they are part of a growing body of evidence suggesting the US government could indeed be hiding advanced vehicles that were not made by humans.

Zie link voor het hele artikel:

https://www.dailymail.co.(...)-whistleblowers.html
Dat is dus het artikel waar 'Buckle. The. Fuck. Up' over ging.

Volgens het artikel is de Office of Global Acces (OGA) van de CIA sinds 2003 dus betrokken bij tenminste 9 bergingen van UFO's, waarvan twee nog compleet intact.

Opmerkelijke quote over onzichtbare (cloaked) UFO's, waarop de CIA schijnbaar iets heeft gevonden om ze toch te kunnen spotten.

quote:
The source said the CIA has a 'system in place that can discern UFOs while they're still cloaked,' and that if the 'non-human' craft land, crash or are brought down to earth, special military units are sent to try to salvage the wreckage.
De CIA is de facilitator om het leger naar welke plek ook te brengen zodat zij de berging kunnen doen.

Vervolgens gaat het materiaal naar luchtvaartbedrijven om uit zicht van congress te houden.

quote:
Sources said the CIA office then often hands the wreckage or material over to private aerospace contractors for analysis, where it is not subject to rigorous government audits and can be shielded with protections for trade secrets.
Nadeel van het artikel is dat het gebaseerd is op drie bronnen die anoniem willen blijven, omdat ze bang zijn voor represailles. Maar Chris Sharp vind ik in de regel een aardig goede journalist op dit onderwerp:

twitter
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:33:23 #237
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211458392
En hoe bizar deze claims ook zijn.. we leven inmiddels in een wereld waarin de leider van de Amerikaanse senaat (Schumer) in juli van dit jaar nog zei:

quote:
'The American public has a right to learn about technologies of unknown origins, non-human intelligence, and unexplainable phenomena.'
pi_211458511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is dus het artikel waar 'Buckle. The. Fuck. Up' over ging.

Volgens het artikel is de Office of Global Acces (OGA) van de CIA sinds 2003 dus betrokken bij tenminste 9 bergingen van UFO's, waarvan twee nog compleet intact.

Opmerkelijke quote over onzichtbare (cloaked) UFO's, waarop de CIA schijnbaar iets heeft gevonden om ze toch te kunnen spotten.
[..]
De CIA is de facilitator om het leger naar welke plek ook te brengen zodat zij de berging kunnen doen.

Vervolgens gaat het materiaal naar luchtvaartbedrijven om uit zicht van congress te houden.
[..]
Nadeel van het artikel is dat het gebaseerd is op drie bronnen die anoniem willen blijven, omdat ze bang zijn voor represailles. Maar Chris Sharp vind ik in de regel een aardig goede journalist op dit onderwerp:

[ twitter ]
Voor de faam doen ze het dan in ieder geval niet. Zou ook wel weten of ze geld krijgen van de media, dan valt ook het argument geld weg namelijk. Boeiende tijd wel., dit is of de grootst georganiseerde scam tot nu toe of het is gewoon de realiteit.
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:50:09 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211458537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Voor de faam doen ze het dan in ieder geval niet. Zou ook wel weten of ze geld krijgen van de media, dan valt ook het argument geld weg namelijk. Boeiende tijd wel., dit is of de grootst georganiseerde scam tot nu toe of het is gewoon de realiteit.
Ik zie niet in hoe zo'n decennialange scam mogelijk zou zijn. Bovendien, met welke reden?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 november 2023 @ 21:58:34 #240
284411 crew  heywoodu
pi_211459579
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:32 schreef NoFoksGiven het volgende:
in de Latijns Amerikaanse landen is het simpelweg aangenomen als feit dat we niet alleen zijn.
Misschien dat wat meer mensen dat geloven dan hier, maar het is bepaald niet zo dat "we zijn niet alleen" de algemeen geaccepteerde gedachte is onder de reguliere mensen, ook daar niet :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_211461498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Misschien dat wat meer mensen dat geloven dan hier, maar het is bepaald niet zo dat "we zijn niet alleen" de algemeen geaccepteerde gedachte is onder de reguliere mensen, ook daar niet :+
Het beeld is toch zeker grotendeels dat we niet alleen zijn, er wordt veel opener over meldingen gesproken, menig land/streek heeft verhalen. Bijv. de Mexicaanse hearings afgelopen tijd, worden alleen vanuit Westerse blik belachelijk gemaakt.
I want to believe...
pi_211461559
Als ik het goed begrijp, is donderdag de belangrijke voting voor de Schumer Act. Lijkt erop dat er veel gebeurd.

twitter

Press conference voordat de voting plaats gaat vinden...
I want to believe...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 08:57:36 #243
284411 crew  heywoodu
pi_211461805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:15 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Het beeld is toch zeker grotendeels dat we niet alleen zijn, er wordt veel opener over meldingen gesproken, menig land/streek heeft verhalen. Bijv. de Mexicaanse hearings afgelopen tijd, worden alleen vanuit Westerse blik belachelijk gemaakt.
Nou ja, waren dat niet die hearings waar die soort Barbiepoppetjes getoond werden, onder leiding van een erkend fraudeur? Het is niet zo dat wij dat allemaal belachelijk vonden en de gemiddelde Latijns-Amerikaan dacht "oh dat is echt, ik geloof dat!" :+
  woensdag 29 november 2023 @ 08:59:46 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211461816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En hoe bizar deze claims ook zijn.. we leven inmiddels in een wereld waarin de leider van de Amerikaanse senaat (Schumer) in juli van dit jaar nog zei:
[..]

En waar we nog niets concreets van gezien hebben
Om een oude Wendy reclame te quoten, "Where's the Beef?"
pi_211461922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, waren dat niet die hearings waar die soort Barbiepoppetjes getoond werden, onder leiding van een erkend fraudeur? Het is niet zo dat wij dat allemaal belachelijk vonden en de gemiddelde Latijns-Amerikaan dacht "oh dat is echt, ik geloof dat!" :+
Nee, echt niet iedereen maar ondanks dat wordt er wel serieus onderzoek gedaan én uitgenodigd tot onderzoek. De tweede hearring heeft aanzienlijk minder shitstorm opgeleverd. Maussan heeft inderdaad geen beste reputatie, maar is daar nog wel iets gerespecteerd en nodigt (dit keer wel :) ) uit tot onderzoek van hetgeen hij heeft geclaimd.

Verdiep je zelf ook in de Braziliaanse geschiedenis op dit vlak, of bijvoorbeeld hetgeen nu in Peru lijkt te spelen.
I want to believe...
pi_211462021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]

Gister nog thatUFOPodcast geluisterd, waarin Steve Basset de Schumer amendment uiteenzet, en toelicht waarom het misschien geen ramp is als er bepaalde elementen niet in de bill komen. Een aanrader om bijgepraat te worden over de amendment.
I want to believe...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 09:34:22 #247
284411 crew  heywoodu
pi_211462076
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:13 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Nee, echt niet iedereen maar ondanks dat wordt er wel serieus onderzoek gedaan én uitgenodigd tot onderzoek. De tweede hearring heeft aanzienlijk minder shitstorm opgeleverd. Maussan heeft inderdaad geen beste reputatie, maar is daar nog wel iets gerespecteerd en nodigt (dit keer wel :) ) uit tot onderzoek van hetgeen hij heeft geclaimd.

Verdiep je zelf ook in de Braziliaanse geschiedenis op dit vlak, of bijvoorbeeld hetgeen nu in Peru lijkt te spelen.
Nou ja, ik weet in elk geval zeker dat het onder de reguliere Braziliaanse bevolking totaal niet leeft, net zoals hier in Nederland, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er wél mee bezig zijn (ook dat, net als hier).

Bedoel ik allemaal niet negatief trouwens he, ik vind het zelf allemaal wel interessant (behalve dat met die Barbiepoppen in Mexico, dat heeft mijns inziens de hele boel flink wat jaren terug gezet, omdat het de hele 'beweging' eigenlijk belachelijk heeft gemaakt). Hoe meer er van gerespecteerde mensen naar buiten komt (dus niet mensen als Maussan), hoe mooier ik dat zelf ook vind, in de hoop dat we ooit - ergens in de komende decennia - wellicht voor het eerst wat daadwerkelijk bewijs gaan zien. Het is alleen nog vrijwel overal ter wereld vrij obscuur onder de reguliere bevolking, ook op forum.fok.com.br zullen ze een BNW-achtig hoekje hebben waar dit besproken wordt, ipv in de algemene fora, om het zo maar te zeggen :+
pi_211462099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe zo'n decennialange scam mogelijk zou zijn. Bovendien, met welke reden?
Kan genoeg voorbeelden geven van decennialange scams hoor.

Maar inderdaad, het zijn er nu zoveel die naar buiten treden waarvan de meeste juist hun carrière op het spel zetten i.p.v. dat ze er beter van worden.
pi_211462240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, ik weet in elk geval zeker dat het onder de reguliere Braziliaanse bevolking totaal niet leeft, net zoals hier in Nederland, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er wél mee bezig zijn (ook dat, net als hier).

Bedoel ik allemaal niet negatief trouwens he, ik vind het zelf allemaal wel interessant (behalve dat met die Barbiepoppen in Mexico, dat heeft mijns inziens de hele boel flink wat jaren terug gezet, omdat het de hele 'beweging' eigenlijk belachelijk heeft gemaakt). Hoe meer er van gerespecteerde mensen naar buiten komt (dus niet mensen als Maussan), hoe mooier ik dat zelf ook vind, in de hoop dat we ooit - ergens in de komende decennia - wellicht voor het eerst wat daadwerkelijk bewijs gaan zien. Het is alleen nog vrijwel overal ter wereld vrij obscuur onder de reguliere bevolking, ook op forum.fok.com.br zullen ze een BNW-achtig hoekje hebben waar dit besproken wordt, ipv in de algemene fora, om het zo maar te zeggen :+
Als ik hierboven zie dat het nu nog voornamelijk figuren als Tucker Carlson zijn die zich er mee bemoeien dan krijg ik ook wat kriebels. Wil dan ook niet uitsluiten dat er gewoon een heel andere agenda achter deze onthullingen zit. Ook het bericht van gisteren is weer gepubliceerd door een bedenkelijke krant (niveau Telegraaf/hart van Nederland).

Laten we het afwachten, tot nu toe vind ik de discussie op dit gedeelte van het forum wel interessant.
pi_211463022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:51 schreef Simmertje het volgende:

Wat ik niet begrijp is waarom andere landen gecrashte Ufo's zo gewillig aan de Amerikanen overhandigen? Waarom houden deze landen het niet zelf om er zelf enorm voordeel en voorsprong uit te halen (denk aan op het gebied van technologie, wetenschap, militair-industrieel complex, ruimtevaart, energie, enz.)? Ik zag het ook in de docu over de gecrashte Ufo in Brazilië waar alles aan de Amerikanen werd overhandigd.
pi_211463166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:30 schreef Antideeltje het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is waarom andere landen gecrashte Ufo's zo gewillig aan de Amerikanen overhandigen? Waarom houden deze landen het niet zelf om er zelf enorm voordeel en voorsprong uit te halen (denk aan op het gebied van technologie, wetenschap, militair-industrieel complex, ruimtevaart, energie, enz.)? Ik zag het ook in de docu over de gecrashte Ufo in Brazilië waar alles aan de Amerikanen werd overhandigd.
Daar kun je dan weer heel veel theorieën op loslaten. Lastig ook als je niet weet wanneer en waar dit precies heeft plaatsgevonden.

Ik heb het altijd wel opmerkelijk gevonden dat Rusland nooit wat naar buiten heeft gebracht. Mocht dit allemaal op waarheid berusten dan kan ik mij niet voorstellen dat de USSR in al die jaren niets heeft onderschept. Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
  woensdag 29 november 2023 @ 12:37:47 #252
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211463598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
Is mogelijk eerder een geheime koude oorlog. Niet je kaarten laten zien, en ondertussen proberen dat wat je hebt aan de praat te krijgen. Schijnbaar zonder veel succes.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:45:07 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211463721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Is mogelijk eerder een geheime koude oorlog. Niet je kaarten laten zien, en ondertussen proberen dat wat je hebt aan de praat te krijgen. Schijnbaar zonder veel succes.
Mja, zo is er heel veel concrete informatie over coupe's, beinvloeden van verkiezingen, het kraken van codes, het jatten van hardware, saboteren van gasinfrastructuur uit de geheime koude oorlog gewoon bekend.
pi_211463761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Over koude oorlog gesproken..ik vind het wel opvallend dat Grush bij de JRE, sprak over door de US buitgemaakte info van buitenlandse geheime diensten, over het amerikaanse crash retrieval/back engineering programma. Dat klonk heel erg als de Russische info die Knapp in de jaren 90 heeft meegebracht vanuit de voormalige USSR.
Dit kwam ook zo ter sprake in de laatste Weaponized.
I want to believe...
pi_211464249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daar kun je dan weer heel veel theorieën op loslaten. Lastig ook als je niet weet wanneer en waar dit precies heeft plaatsgevonden.

Ik heb het altijd wel opmerkelijk gevonden dat Rusland nooit wat naar buiten heeft gebracht. Mocht dit allemaal op waarheid berusten dan kan ik mij niet voorstellen dat de USSR in al die jaren niets heeft onderschept. Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
Wat BSR zegt idd. niet je kaarten laten zien, zoals de VS ook doet.

Rusland/USSR kent ook veel verhalen over Ufo's, waarnemingen, crashes, landingen en close encounters. Na de val van de Sovjet-Unie werden er volgens mij ook documenten hierover vrijgegeven of i.i.g. kwamen er getuigen uit het leger, inlichtingendienst, kosmonauten naar voren (zie bijv. The Soviet UFO Files of KGB UFO Files).
pi_211464340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:40 schreef Antideeltje het volgende:

[..]
Wat BSR zegt idd. niet je kaarten laten zien, zoals de VS ook doet.

Rusland/USSR kent ook veel verhalen over Ufo's, waarnemingen, crashes, landingen en close encounters. Na de val van de Sovjet-Unie werden er volgens mij ook documenten hierover vrijgegeven of i.i.g. kwamen er getuigen uit het leger, inlichtingendienst, kosmonauten naar voren (zie bijv. The Soviet UFO Files of KGB UFO Files).
Bedoel ook meer de periode erna en nu onder het Putin regime. Je zou verwachten dat zij dit onderwerp zouden aangrijpen om onrust te creëren onder de Amerikaanse bevolking.
pi_211464416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Bedoel ook meer de periode erna en nu onder het Putin regime. Je zou verwachten dat zij dit onderwerp zouden aangrijpen om onrust te creëren onder de Amerikaanse bevolking.
Door het publiekelijk erkennen van Ufo's bedoel je? Los van je kaarten niet laten zien heeft Rusland ook een zeer gelovige bevolking, denk dat ze daar onder ook geen paniek willen veroorzaken. Het veranderd toch wel drastisch je wereldbeeld en misschien zelfbeeld.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:16:34 #258
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En waar we nog niets concreets van gezien hebben
Om een oude Wendy reclame te quoten, "Where's the Beef?"
Kijk nou eens onderwater Jan.

woensdag 29 november 2023 @ 20:21:44 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211469334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Kijk nou eens onderwater Jan.

[ afbeelding ]
Oh wow, nou, ik ben nu helemaal om.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:23:21 #260
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh wow, nou, ik ben nu helemaal om.
Nice! ^O^

Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:51:18 #261
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469968

Coulthart onderschrijft het verhaal over de betrokkenheid van de Office of Global Acces van de CIA. Meerdere bronnen hebben hem bevestigd dat de CIA al lange tijd betrokken is bij het bergen van UFO's. En het is nog steeds actief hierin.

En volgens hem zijn het er niet maar 9 UFO's, maar veel meer.

Hij verwacht ook dat de US overheid meer open zal moeten worden op dit onderwerp. Om een - zoals Karl Nell tijdens SOL het zei - een 'catastrophic disclosure' te voorkomen. Er zijn sinds Grusch veel klokkenluiders naar het congress gegaan. Sommige worden steeds gefrustreerder over de technieken en kennis over Non Human Intelligence (NHI) die illegaal buiten zicht van congress worden gehouden. Het artikel in de Dailymail is een voorbeeldje van dat zij zich niet altijd stil zullen gaan blijven houden.

En goede vraag: waarom willen een aantal Republikeinen deze wetgeving zo stellig tegenhouden, als er niets te verbergen is?

Herhaling: Waarom zou een gerespecteerde politicus als Schumer zich inlaten met wetgeving waarin meer dan 20 keer wordt gesproken over NHI? Hij en anderen weten meer, vanuit gesloten hearings van meer mensen dan alleen Grusch.

twitter
pi_211470108
Ik weet zo onderhand niet meer zo goed wat ik er van moet denken. Het is zo far out. Het wordt echt tijd dat er concrete dingen komen.
  woensdag 29 november 2023 @ 21:39:57 #263
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211470570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet zo onderhand niet meer zo goed wat ik er van moet denken. Het is zo far out. Het wordt echt tijd dat er concrete dingen komen.
Tja.. stay tuned denk ik maar weer.. :{

Wel lees ik her en der wat meer geluiden dat de Schumer amendment het nog wel eens zou kunnen halen.

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 21:44:41 #264
284411 crew  heywoodu
pi_211470610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Wel lees ik her en der wat meer geluiden dat de Schumer amendment het nog wel eens zou kunnen halen.

[ twitter ]
Als die het haalt, wat kunnen we dan - concreet - verwachten? Of is het vooral een eerste stapje naar een voorzichtig volgend stapje richting een volgend mogelijk stapje? :P
pi_211470896
quote:

[..]

[ twitter ]
Ja, misschien moet ik even een UFO pauze nemen. Denk dat het nu vooral aan het congres is om de boel los te peuteren en al die, tja, artikelen waarvan ik gewoon heb wat moet ik hier mee of ik weet het gewoon niet achterwege laten. Denk dat ik daarom Mellon zo mag.

Heb onlangs wel Passport To Magonia gekocht van Vallee. :)
  woensdag 29 november 2023 @ 22:15:25 #266
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211470917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als die het haalt, wat kunnen we dan - concreet - verwachten? Of is het vooral een eerste stapje naar een voorzichtig volgend stapje richting een volgend mogelijk stapje? :P
Staat best veel in, kan het zo ook niet even reproduceren.
Voornaamste dingen zijn:
- Eminent domain: het recht van onteigening door de USG van UAP gerelateerd materiaal. Dus bijvoorbeeld een Lockheed Martin moet dan hun UFO's (die ze - mogelijk - ooit hebben gekregen om buiten het zicht te houden) weer inleveren. Dit is meest waarschijnlijk dat uit het amendment wordt gesloopt, want onteigening is flink discutabel.
- Oprichting van een review groep van 9 personen (dacht ik). Uitgangspunt is dat alle UAP info openbaar wordt, tenzij deze groep grote bezwaren ziet op grond van nationale veiligheid.

Uit deze eerdere post: Brave_Sir_Robin in NWS / [UFO/UAP] #8 Disclosures?
  woensdag 29 november 2023 @ 22:31:16 #267
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211471100
Voor de leuk, dit zegt ChatGPT over de Schumer amendment:

quote:
De Schumer-amendement, formeel bekend als de Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) Disclosure Act van 2023, is een recent voorstel in het Amerikaanse Congres. Het is gemodelleerd naar de President John F. Kennedy Assassination Records Collection Act van 1992 en beoogt een UAP Records Collection te creëren. De amendement, geïnitieerd door de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, Chuck Schumer, vereist dat informatie over UFO's openbaar gemaakt moet worden(bron).

Het amendement heeft tweeledige steun ontvangen en streeft ernaar materialen gerelateerd aan UAP te onthullen zonder de methoden van verzameling en andere gevoelige informatie in gevaar te brengen (bron). Het verplicht de U.S. National Archives and Records Administration om UAP-records te verzamelen van alle relevante overheidsinstanties met "een veronderstelling van onmiddellijke openbaarmaking" (bron).

De Senaat heeft dit amendement goedgekeurd, wat zou betekenen dat overheidsinstanties binnen 300 dagen alle records over UFO's moeten overhandigen. Deze records zouden vervolgens openbaar gemaakt moeten worden, tenzij er een dwingende reden is om ze geclassificeerd te houden (bron).
Op mijn vraag of het opmerkelijke wetgeving is:

quote:
Ja, het Schumer-amendement, de Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) Disclosure Act van 2023, is inderdaad opmerkelijke wetgeving. Het is uniek om verschillende redenen:

1. **Focus op UAP's**: De focus op ongeïdentificeerde vliegende objecten (UFO's) of fenomenen (UAP's) is relatief zeldzaam in formele wetgeving, vooral op het niveau van nationale overheden. Dit toont een groeiende institutionele erkenning en interesse in het onderwerp.

2. **Transparantie en Openbaarheid**: Het amendement streeft naar aanzienlijke transparantie in een gebied dat traditioneel omgeven is door geheimhouding. De nadruk op openbaarmaking van UAP-gerelateerde informatie is een significante stap, gezien het gevoelige en vaak geclassificeerde karakter van dergelijke informatie.

3. **Bipartisane Steun**: De wetgeving heeft steun ontvangen van zowel Democraten als Republikeinen, wat wijst op een brede politieke interesse in het onderwerp.

4. **Internationale Aandacht**: De wetgeving heeft potentieel om internationale aandacht en discussie te genereren, gezien het wereldwijde belang en de nieuwsgierigheid naar UAP's.

5. **Mogelijke Invloed op toekomstige Wetgeving en Beleid**: Afhankelijk van de uitkomsten en de openbaar gemaakte informatie, kan dit amendement toekomstige wetgeving en beleid beïnvloeden, zowel in de VS als internationaal.

Deze wetgeving vertegenwoordigt dus een significante en ongebruikelijke stap in de benadering van een onderwerp dat vaak meer in de periferie van het publieke bewustzijn en wetenschappelijke onderzoek lag.
  FOK!fotograaf donderdag 30 november 2023 @ 07:27:11 #268
842 Zorro
Z
pi_211472351
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al lang besproken, maar: HEt komt op mij nu over alsof alles bij de CIA ligt. Zijn andere landen dan volkomen blind en is alleen de CIA slim genoeg om hier wat van te weten? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Dus waarom horen we nergens wat van en draait alles nu om de Amerikaanse zaak?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 30 november 2023 @ 08:42:05 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211472689
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:27 schreef Zorro het volgende:
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al lang besproken, maar: HEt komt op mij nu over alsof alles bij de CIA ligt. Zijn andere landen dan volkomen blind en is alleen de CIA slim genoeg om hier wat van te weten? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Omdat Murica natuurlijk de enige zijn die ze kunnen neerhalen USA USA USA
En de CIA gewoon de beste is USA USA USA
pi_211472953
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:27 schreef Zorro het volgende:
Dat is een goede vraag. Je zal toch zeggen dat ze ook in andere landen neerkomen en toch minimaal ook wel een keer in een land dat niet onder de duim wordt gehouden door de VS en wat meer open is.
Ik kan me anderzijds voorstellen dat een land als NL in zo'n geval idd de VS inschakelen. En zo zullen er wel meer bondgenoten zijn waarbij de VS het wel even komen regelen. Wellicht dat dat zelfs een voorwaarde was van het Marshall Plan om intelligence te delen met de VS.

Als de claims van Grusch waar zijn dan is het vanzelfsprekend dat landen als China en Rusland zich net als de VS bezighouden met reverse engineren en vast ook een rol spelen bij het bergen van materiaal bij bondgenoten. Die landen zijn echter net wat minder democratisch waardoor dat sowieso niet naar buiten hoeft te komen.
  donderdag 30 november 2023 @ 19:09:38 #271
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211478078
Persconferentie, half uur geleden. Helaas nog geen tijd gehad om te checken.

twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 00:04:27 #272
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211482265
Ik snapte geen reet van alles wat vandaag langs kwam. Hoorde opeens over een Burchett amendement die de Schumer amendement zou moeten vervangen. Of additioneel was. De persconferentie was me ook niet duidelijk waar dat nu over ging. Veel verwarring iig.

Twee tweets die me even up-to-date brachten en wat orde in de chaos.

twitter

twitter

Oftewel, het spel is nog steeds op de wagen en ik heb geen idee wanneer er nu eens wordt gestemd over dat amendement..
pi_211486267
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik snapte geen reet van alles wat vandaag langs kwam. Hoorde opeens over een Burchett amendement die de Schumer amendement zou moeten vervangen. Of additioneel was. De persconferentie was me ook niet duidelijk waar dat nu over ging. Veel verwarring iig.

Twee tweets die me even up-to-date brachten en wat orde in de chaos.

[ twitter ]

[ twitter ]

Oftewel, het spel is nog steeds op de wagen en ik heb geen idee wanneer er nu eens wordt gestemd over dat amendement..
Thanks, het was ineens een shitstorm, wtf....dit schept wat duidelijkheid. Het lijkt dus nog steeds de goede kant op te gaan.
I want to believe...
pi_211489978
quote:
Lees ik nu ook op Reddit. De Schumer amendment gaat er gewoon komen hoor.
  zaterdag 2 december 2023 @ 21:36:47 #275
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211499787
Reportage van NBC over UFO's. Grote omroep die er serieus aandacht aan besteedt.

twitter

Met Ryan Graves, die eerder dit jaar onder ede voor congress verklaringen heeft afgelegd

Wetenschapper James Webb, die de wetenschappelijke methode wil toepassen en niet zoveel kan met de beschikbare data

Aandacht voor het Schumer amendement

En gesprek met auteur Garrett Graff en congreslid Tim Burchett

Best even de moeite waard.
  zondag 3 december 2023 @ 14:40:07 #276
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211506464
Wilde alvast de OP een update geven met de gebeurtenissen van dit jaar (best veel..), en stuitte op deze mooie site, die goed up-to-date is.

https://ufotimeline.com/

pi_211507744

Blijft ook echt bizar dat dit totaal onder het tapijt geschoven is.
pi_211513362
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 14:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Wilde alvast de OP een update geven met de gebeurtenissen van dit jaar (best veel..), en stuitte op deze mooie site, die goed up-to-date is.

https://ufotimeline.com/

[ link | afbeelding ]
Ik wilde de OP updaten, maar ik mag em blijkbaar niet meer aanpassen. :(
Hopelijk doet de volgende persoon dit erin verwerken.
pi_211513647
Ik vind het allemaal verwarrend wat er momenteel gaande is moet ik zeggen. Vooral op X is het een shitshow met beschuldigingen.

twitter

Wat is dit dan weer voor discussie? :')
  maandag 4 december 2023 @ 22:59:27 #280
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211520432
Schumer maakt duidelijk dat enkele republikeinen zijn amendement willen blokkeren. Het is volgens hem een 'common sense bipartisan' wetgeving die om meer openheid rond UAP vraagt. De overheid moet volgens hem opener zijn in wat ze wel en niet weten, het volk is nieuwsgierig. Het risico op desinformatie is groot als ze niet meer openheid geven.

Op het eind klinkt het alsof het al bijna een gelopen zaak is? -O-

twitter

Over en uit voor het amendement dus volgens Coulthart.

Kut.

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 04-12-2023 23:15:37 ]
pi_211520592
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Schumer maakt duidelijk dat enkele republikeinen zijn amendement willen blokkeren. Het is volgens hem een 'common sense bipartisan' wetgeving die om meer openheid rond UAP vraagt. De overheid moet volgens hem opener zijn in wat ze wel en niet weten, het volk is nieuwsgierig. Het risico op desinformatie is groot als ze niet meer openheid geven.

Op het eind klinkt het alsof het al bijna een gelopen zaak is? -O-

[ twitter ]

Over en uit voor het amendement dus volgens Coulthart.

Kut.

[ twitter ]
De vraag is, wie heeft hier baat bij? Defensie?
pi_211520689
We blijven wel knokken. Eén stap terug, straks weer twee vooruit.
  maandag 4 december 2023 @ 23:45:53 #283
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211520730
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
De vraag is, wie heeft hier baat bij? Defensie?
Speculatie: de private partijen waarvan wordt geclaimd dat ze in het bezit zijn van geborgen UAP's?

Brave_Sir_Robin in NWS / [UFO/UAP] #8 Disclosures?
  dinsdag 5 december 2023 @ 07:24:40 #284
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211521222
Go Elizondo!

twitter

Is een reactie van Elizondo op deze tweet van senaatleider Schumer:

twitter

[ Bericht 39% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 05-12-2023 07:53:25 ]
pi_211521544
Grootste probleem zit in het feit dat het 98% van de bevolking niet boeit en daarnaast ook niet wordt opgepikt door de echt grote media. Kijk alleen dit topic al, we posten hier met misschien 4-5 mensen terwijl er echt wel hele gekke dingen gebeuren momenteel.
pi_211523361
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 08:36 schreef Simmertje het volgende:
Grootste probleem zit in het feit dat het 98% van de bevolking niet boeit en daarnaast ook niet wordt opgepikt door de echt grote media. Kijk alleen dit topic al, we posten hier met misschien 4-5 mensen terwijl er echt wel hele gekke dingen gebeuren momenteel.
Het boeit mensen niks omdat er simpelweg geen goed en tastbaar bewijs is.
Ik durf te zeggen dat wanneer er daadwerkelijk een UFO/UAP neerstrijkt in hartje amsterdam, of wanneer er publieke meetings zijn tussen wereldleiders en aliens, dat het opeens wel begint te spelen.
pi_211524213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Ik durf te zeggen dat wanneer er daadwerkelijk een UFO/UAP neerstrijkt in hartje amsterdam, of wanneer er publieke meetings zijn tussen wereldleiders en aliens, dat het opeens wel begint te spelen.
Eens, je zou eigenlijk een Roswellincident moeten hebben in een dichtbevolkt gebied. Op een paar militaire beelden na zijn het allemaal vage filmpjes, helpt niet mee.
pi_211524432
quote:
Sorry, maar er zijn al 8 topics over volgeschreven hier en ontelbare over dit onderwerp in andere subfora. Hoe leeft dit precies niet?

Weet je wat nauwelijks leeft hier? interessante wetenschappelijke onderwerpen.
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 13:17:06 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211524456
quote:
probleem is dat er grotere problemen dichter aan het bed te vinden zijn

lekker belangrijk of die dingen in de lucht die sommige mensen wel of niet buitenaards zijn als de halve wereld zichzelf in de brand staat te schieten of op het punt staat dat te doen

ik vind het reuze interessant allemaal maar atm lees ik nauwelijks meer mee ... schien moeten jullie elkaar vaker uitschelden enzo _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211524701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Ik had vroeger een boek over de 'mysteries of the world' (big foot, ufo's etc etc). Bijna alles wat daar in staat is al honderden keren gedebunked.

De moderne tijd maakt dat getrol nog veel makkelijker is geworden. Sommigen doen een cursus after effects, maken een geloofwaardige ufo-video en delen dit met een backstory erbij. Dan doet iedereen een dansje rond zoiets tot iemand opmerkt dat het nep is en dan doen ze alsof ze er nooit rond gedanst hebben want dan zijn er weer tig andere videos en foto's waar ze naartoe rennen, tot dat iemand weer eens dezelfde video uit de ijskast trekt en er rond gaat dansen. Neverending story. Daarom totaal niet interessant.

"In de "ruimte" zijn ook ufo's gezien, hoe verklaar je dat dan?"Space debris, met gigantische snelheden rondvliegend ruimtepuin

etc
etc
etc

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 05-12-2023 13:44:32 ]
pi_211524850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Sorry, maar er zijn al 8 topics over volgeschreven hier en ontelbare over dit onderwerp in andere subfora. Hoe leeft dit precies niet?

Weet je wat nauwelijks leeft hier? interessante wetenschappelijke onderwerpen.
8 topics volgeschreven door een klein aantal mensen. Wat ik probeerde te zeggen is dat er pas echt politieke druk ontstaat zodra dit een onderwerp breder bekend is. Op dit moment boeit het kennelijk een groot deel van de wereld niet waardoor mensen met macht en geld het makkelijker kunnen beïnvloeden.
pi_211525211
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
8 topics volgeschreven door een klein aantal mensen. Wat ik probeerde te zeggen is dat er pas echt politieke druk ontstaat zodra dit een onderwerp breder bekend is. Op dit moment boeit het kennelijk een groot deel van de wereld niet waardoor mensen met macht en geld het makkelijker kunnen beïnvloeden.
Meer dan 8 topics want dit liep al in TRU, in BNW en elders. Verder.. politieke druk op wat? Op het gegeven dat mensen wat gezien hebben waarvan ze aannemen dat het vliegende ET’s zijn?

Geef dit eens concreet vorm? Wie moet wat zeggen, wie moet wie bij het jasje pakken?
pi_211525433
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geef dit eens concreet vorm? Wie moet wat zeggen, wie moet wie bij het jasje pakken?
Misschien moet de Senate Majority Leader eens uitleggen waarom hij wetgeving introduceert om buitenaards materiaal te onteigenen bij private bedrijven bijvoorbeeld. "Biological evidence of non-human intelligence" zoals het in het wetsvoorstel wordt genoemd. Vind ik wel iets waar je vragen over zou mogen stellen.
pi_211525463
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Meer dan 8 topics want dit liep al in TRU, in BNW en elders. Verder.. politieke druk op wat? Op het gegeven dat mensen wat gezien hebben waarvan ze aannemen dat het vliegende ET’s zijn?

Je weet best dat de topics in TRU en BNW aanzienlijk verschillen met dit topic. Daarnaast weet je ook best dat deze discussie niet gaat over "vliegende ET's" maar veel breder gezien moet worden.

Politieke druk op openheid van zaken wat betreft dingen die in het luchtruim gebeuren. Het is op zijn minst verdacht dat er zoveel moeite wordt gedaan om deze openheid van zaken tegen te houden. Wanneer een groot deel van de politiek het wil, maar een paar mensen dit blokkeren dan vraag ik mij af wat er te verbergen valt.
pi_211525488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:40 schreef Naqin het volgende:
Biological evidence of non-human intelligence
Als ik ditgeen dat exact zo zou moeten heten in je deel tussen quotehaakjes zoek op google vindt ik daar niets bij. Zijn dit twee onderwerpen verenigd? Heb je een bron naar precies dat, toevallig?
pi_211525507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je weet best dat de topics in TRU en BNW aanzienlijk verschillen met dit topic. Daarnaast weet je ook best dat deze discussie niet gaat over "vliegende ET's" maar veel breder gezien moet worden.
sorry, tussen disclosure in truth en BNW en hier zit niet veel verschil.

quote:
Politieke druk op openheid van zaken wat betreft dingen die in het luchtruim gebeuren. Het is op zijn minst verdacht dat er zoveel moeite wordt gedaan om deze openheid van zaken tegen te houden. Wanneer een groot deel van de politiek het wil, maar een paar mensen dit blokkeren dan vraag ik mij af wat er te verbergen valt.
M'n vraag staat nog.

Jij zit op de troon en hebt het speelveld, Wat zou jij politiek ondernemen met wat ooggetuigewaarnemingen uit het verleden?
pi_211525508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:46 schreef Beathoven het volgende:
https://www.democrats.senate.gov/imo/media/doc/uap_amendment.pdf
pi_211525557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
sorry, tussen disclosure in truth en BNW en hier zit niet veel verschil.
[..]
M'n vraag staat nog.

Jij zit op de troon en hebt het speelveld, Wat zou jij politiek ondernemen met wat ooggetuigewaarnemingen uit het verleden?
Wanneer zoveel mensen naar buiten treden, personen die daarnaast behoorlijk hoge functies hebben gehad dan zou ik op zijn minst een onderzoek willen. Hierbij zou dit amendment juist een goed begin zijn, alleen al voor het beschermen van deze mensen. Wie weet zijn we dan eindelijk ook van deze eeuwige discussie af. Als er niets te verbergen valt qua buitenaards leven, waarom zo moeilijk doen?
pi_211525612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:49 schreef Simmertje het volgende:
quote:
57
BAG23A78 JDP S.L.C.
date of the preceding report under this sub-1
section.2
(5) NOTICE.—At least 90 calendar days before3
completing its work, the Review Board shall provide4
written notice to the President and Congress of its5
intention to terminate its operations at a specified6
date.7
(6) BRIEFING THE ALL-DOMAIN ANOMALY RES-8
OLUTION OFFICE.—Coincident with the provision in9
paragraph (5), if not accomplished earlier under10
paragraph (4), the Review Board shall brief the All-11
domain Anomaly Resolution Office established pur-12
suant to section 1683 of the National Defense Au-13
thorization Act for Fiscal Year 2022 (50 U.S.C.14
3373), or its successor, as subsequently designated15
by Act of Congress, on the Controlled Disclosure16
Campaign Plan, classified appendix, and postponed17
disclosures.18
SEC. ll10. DISCLOSURE OF RECOVERED TECHNOLOGIES19
OF UNKNOWN ORIGIN AND BIOLOGICAL EVI-20
DENCE OF NON-HUMAN INTELLIGENCE.21
(a) EXERCISE OF EMINENT DOMAIN.—The Federal22
Government shall exercise eminent domain over any and23
all recovered technologies of unknown origin and biological24
evidence of non-human intelligence that may be controlled25
58
BAG23A78 JDP S.L.C.
by private persons or entities in the interests of the public1
good.2
(b) AVAILABILITY TO REVIEW BOARD.—Any and all3
such material, should it exist, shall be made available to4
the Review Board for personal examination and subse-5
quent disclosure determination at a location suitable to the6
controlling authority of said material and in a timely man-7
ner conducive to the objectives of the Review Board in ac-8
cordance with the requirements of this title.9
(c) ACTIONS OF REVIEW BOARD.—In carrying out10
subsection (b), the Review Board shall consider and render11
decisions—12
(1) whether the material examined constitutes13
technologies of unknown origin or biological evidence14
of non-human intelligence beyond a reasonable15
doubt;16
(2) whether recovered technologies of unknown17
origin, biological evidence of non-human intelligence
okay, In het hypothetische geval dat men voor het allereerst buitenaardse intelligentie zou vinden, dan wordt dat eerst onderzocht voor het de wereld ingeslingert wordt. Is dat het punt?
pi_211525689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wanneer zoveel mensen naar buiten treden, personen die daarnaast behoorlijk hoge functies hebben gehad dan zou ik op zijn minst een onderzoek willen. Hierbij zou dit amendment juist een goed begin zijn, alleen al voor het beschermen van deze mensen. Wie weet zijn we dan eindelijk ook van deze eeuwige discussie af. Als er niets te verbergen valt qua buitenaards leven, waarom zo moeilijk doen?
De ene heeft space debris gezien, de andere heeft een geheim testvliegtuig gezien (de stealth fighter was ooit een UFO en als zodanig gerapporteerd) een ander een zeldzaam weersfenomeen als bolbliksem etc.Etc etc etc etc.

Let op, het gaat hier wellicht niet over het 'alledaagse', maar het uitzonderlijke in het alledaagse.

Ooggetuiges zijn daarnaast de zwakste bronnen, en nee, een militaire functie hebben maakt je geen authoriteit op het kunnen verklaren van allerlei fenomenen.

Aannemend dat de ET's nergens uit de kast komen rollen zie ik niets opgelost met het politiek op de tafel willen dansen.
pi_211525748
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[..]
okay, In het hypothetische geval dat men voor het allereerst buitenaardse intelligentie zou vinden, dan wordt dat eerst onderzocht voor het de wereld ingeslingert wordt. Is dat het punt?
De discussie ging meer over dit stukje:

"19 SEC. ll10. DISCLOSURE OF RECOVERED TECHNOLOGIES
20 OF UNKNOWN ORIGIN AND BIOLOGICAL EVI21 DENCE OF NON-HUMAN INTELLIGENCE.
22 (a) EXERCISE OF EMINENT DOMAIN.—The Federal
23 Government shall exercise eminent domain over any and
24 all recovered technologies of unknown origin and biological
25 evidence of non-human intelligence that may be controlled
58
BAG23A78 JDP S.L.C.
1 by private persons or entities in the interests of the public
2 good."

Als het er niet is, wat valt er te verbergen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')