abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211463166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:30 schreef Antideeltje het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is waarom andere landen gecrashte Ufo's zo gewillig aan de Amerikanen overhandigen? Waarom houden deze landen het niet zelf om er zelf enorm voordeel en voorsprong uit te halen (denk aan op het gebied van technologie, wetenschap, militair-industrieel complex, ruimtevaart, energie, enz.)? Ik zag het ook in de docu over de gecrashte Ufo in Brazilië waar alles aan de Amerikanen werd overhandigd.
Daar kun je dan weer heel veel theorieën op loslaten. Lastig ook als je niet weet wanneer en waar dit precies heeft plaatsgevonden.

Ik heb het altijd wel opmerkelijk gevonden dat Rusland nooit wat naar buiten heeft gebracht. Mocht dit allemaal op waarheid berusten dan kan ik mij niet voorstellen dat de USSR in al die jaren niets heeft onderschept. Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
  woensdag 29 november 2023 @ 12:37:47 #252
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211463598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
Is mogelijk eerder een geheime koude oorlog. Niet je kaarten laten zien, en ondertussen proberen dat wat je hebt aan de praat te krijgen. Schijnbaar zonder veel succes.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 29 november 2023 @ 12:45:07 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211463721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Is mogelijk eerder een geheime koude oorlog. Niet je kaarten laten zien, en ondertussen proberen dat wat je hebt aan de praat te krijgen. Schijnbaar zonder veel succes.
Mja, zo is er heel veel concrete informatie over coupe's, beinvloeden van verkiezingen, het kraken van codes, het jatten van hardware, saboteren van gasinfrastructuur uit de geheime koude oorlog gewoon bekend.
pi_211463761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Over koude oorlog gesproken..ik vind het wel opvallend dat Grush bij de JRE, sprak over door de US buitgemaakte info van buitenlandse geheime diensten, over het amerikaanse crash retrieval/back engineering programma. Dat klonk heel erg als de Russische info die Knapp in de jaren 90 heeft meegebracht vanuit de voormalige USSR.
Dit kwam ook zo ter sprake in de laatste Weaponized.
I want to believe...
pi_211464249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daar kun je dan weer heel veel theorieën op loslaten. Lastig ook als je niet weet wanneer en waar dit precies heeft plaatsgevonden.

Ik heb het altijd wel opmerkelijk gevonden dat Rusland nooit wat naar buiten heeft gebracht. Mocht dit allemaal op waarheid berusten dan kan ik mij niet voorstellen dat de USSR in al die jaren niets heeft onderschept. Waarom dan samen met de Amerikanen ervoor kiezen om dit allemaal verborgen te houden?
Wat BSR zegt idd. niet je kaarten laten zien, zoals de VS ook doet.

Rusland/USSR kent ook veel verhalen over Ufo's, waarnemingen, crashes, landingen en close encounters. Na de val van de Sovjet-Unie werden er volgens mij ook documenten hierover vrijgegeven of i.i.g. kwamen er getuigen uit het leger, inlichtingendienst, kosmonauten naar voren (zie bijv. The Soviet UFO Files of KGB UFO Files).
pi_211464340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:40 schreef Antideeltje het volgende:

[..]
Wat BSR zegt idd. niet je kaarten laten zien, zoals de VS ook doet.

Rusland/USSR kent ook veel verhalen over Ufo's, waarnemingen, crashes, landingen en close encounters. Na de val van de Sovjet-Unie werden er volgens mij ook documenten hierover vrijgegeven of i.i.g. kwamen er getuigen uit het leger, inlichtingendienst, kosmonauten naar voren (zie bijv. The Soviet UFO Files of KGB UFO Files).
Bedoel ook meer de periode erna en nu onder het Putin regime. Je zou verwachten dat zij dit onderwerp zouden aangrijpen om onrust te creëren onder de Amerikaanse bevolking.
pi_211464416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Bedoel ook meer de periode erna en nu onder het Putin regime. Je zou verwachten dat zij dit onderwerp zouden aangrijpen om onrust te creëren onder de Amerikaanse bevolking.
Door het publiekelijk erkennen van Ufo's bedoel je? Los van je kaarten niet laten zien heeft Rusland ook een zeer gelovige bevolking, denk dat ze daar onder ook geen paniek willen veroorzaken. Het veranderd toch wel drastisch je wereldbeeld en misschien zelfbeeld.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:16:34 #258
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En waar we nog niets concreets van gezien hebben
Om een oude Wendy reclame te quoten, "Where's the Beef?"
Kijk nou eens onderwater Jan.

woensdag 29 november 2023 @ 20:21:44 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211469334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Kijk nou eens onderwater Jan.

[ afbeelding ]
Oh wow, nou, ik ben nu helemaal om.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:23:21 #260
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh wow, nou, ik ben nu helemaal om.
Nice! ^O^

Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:51:18 #261
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211469968

Coulthart onderschrijft het verhaal over de betrokkenheid van de Office of Global Acces van de CIA. Meerdere bronnen hebben hem bevestigd dat de CIA al lange tijd betrokken is bij het bergen van UFO's. En het is nog steeds actief hierin.

En volgens hem zijn het er niet maar 9 UFO's, maar veel meer.

Hij verwacht ook dat de US overheid meer open zal moeten worden op dit onderwerp. Om een - zoals Karl Nell tijdens SOL het zei - een 'catastrophic disclosure' te voorkomen. Er zijn sinds Grusch veel klokkenluiders naar het congress gegaan. Sommige worden steeds gefrustreerder over de technieken en kennis over Non Human Intelligence (NHI) die illegaal buiten zicht van congress worden gehouden. Het artikel in de Dailymail is een voorbeeldje van dat zij zich niet altijd stil zullen gaan blijven houden.

En goede vraag: waarom willen een aantal Republikeinen deze wetgeving zo stellig tegenhouden, als er niets te verbergen is?

Herhaling: Waarom zou een gerespecteerde politicus als Schumer zich inlaten met wetgeving waarin meer dan 20 keer wordt gesproken over NHI? Hij en anderen weten meer, vanuit gesloten hearings van meer mensen dan alleen Grusch.

twitter
pi_211470108
Ik weet zo onderhand niet meer zo goed wat ik er van moet denken. Het is zo far out. Het wordt echt tijd dat er concrete dingen komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 29 november 2023 @ 21:39:57 #263
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211470570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet zo onderhand niet meer zo goed wat ik er van moet denken. Het is zo far out. Het wordt echt tijd dat er concrete dingen komen.
Tja.. stay tuned denk ik maar weer.. :{

Wel lees ik her en der wat meer geluiden dat de Schumer amendment het nog wel eens zou kunnen halen.

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 21:44:41 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211470610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Wel lees ik her en der wat meer geluiden dat de Schumer amendment het nog wel eens zou kunnen halen.

[ twitter ]
Als die het haalt, wat kunnen we dan - concreet - verwachten? Of is het vooral een eerste stapje naar een voorzichtig volgend stapje richting een volgend mogelijk stapje? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211470896
quote:

[..]

[ twitter ]
Ja, misschien moet ik even een UFO pauze nemen. Denk dat het nu vooral aan het congres is om de boel los te peuteren en al die, tja, artikelen waarvan ik gewoon heb wat moet ik hier mee of ik weet het gewoon niet achterwege laten. Denk dat ik daarom Mellon zo mag.

Heb onlangs wel Passport To Magonia gekocht van Vallee. :)
  woensdag 29 november 2023 @ 22:15:25 #266
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211470917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als die het haalt, wat kunnen we dan - concreet - verwachten? Of is het vooral een eerste stapje naar een voorzichtig volgend stapje richting een volgend mogelijk stapje? :P
Staat best veel in, kan het zo ook niet even reproduceren.
Voornaamste dingen zijn:
- Eminent domain: het recht van onteigening door de USG van UAP gerelateerd materiaal. Dus bijvoorbeeld een Lockheed Martin moet dan hun UFO's (die ze - mogelijk - ooit hebben gekregen om buiten het zicht te houden) weer inleveren. Dit is meest waarschijnlijk dat uit het amendment wordt gesloopt, want onteigening is flink discutabel.
- Oprichting van een review groep van 9 personen (dacht ik). Uitgangspunt is dat alle UAP info openbaar wordt, tenzij deze groep grote bezwaren ziet op grond van nationale veiligheid.

Uit deze eerdere post: Brave_Sir_Robin in NWS / [UFO/UAP] #8 Disclosures?
  woensdag 29 november 2023 @ 22:31:16 #267
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211471100
Voor de leuk, dit zegt ChatGPT over de Schumer amendment:

quote:
De Schumer-amendement, formeel bekend als de Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) Disclosure Act van 2023, is een recent voorstel in het Amerikaanse Congres. Het is gemodelleerd naar de President John F. Kennedy Assassination Records Collection Act van 1992 en beoogt een UAP Records Collection te creëren. De amendement, geïnitieerd door de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, Chuck Schumer, vereist dat informatie over UFO's openbaar gemaakt moet worden(bron).

Het amendement heeft tweeledige steun ontvangen en streeft ernaar materialen gerelateerd aan UAP te onthullen zonder de methoden van verzameling en andere gevoelige informatie in gevaar te brengen (bron). Het verplicht de U.S. National Archives and Records Administration om UAP-records te verzamelen van alle relevante overheidsinstanties met "een veronderstelling van onmiddellijke openbaarmaking" (bron).

De Senaat heeft dit amendement goedgekeurd, wat zou betekenen dat overheidsinstanties binnen 300 dagen alle records over UFO's moeten overhandigen. Deze records zouden vervolgens openbaar gemaakt moeten worden, tenzij er een dwingende reden is om ze geclassificeerd te houden (bron).
Op mijn vraag of het opmerkelijke wetgeving is:

quote:
Ja, het Schumer-amendement, de Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) Disclosure Act van 2023, is inderdaad opmerkelijke wetgeving. Het is uniek om verschillende redenen:

1. **Focus op UAP's**: De focus op ongeïdentificeerde vliegende objecten (UFO's) of fenomenen (UAP's) is relatief zeldzaam in formele wetgeving, vooral op het niveau van nationale overheden. Dit toont een groeiende institutionele erkenning en interesse in het onderwerp.

2. **Transparantie en Openbaarheid**: Het amendement streeft naar aanzienlijke transparantie in een gebied dat traditioneel omgeven is door geheimhouding. De nadruk op openbaarmaking van UAP-gerelateerde informatie is een significante stap, gezien het gevoelige en vaak geclassificeerde karakter van dergelijke informatie.

3. **Bipartisane Steun**: De wetgeving heeft steun ontvangen van zowel Democraten als Republikeinen, wat wijst op een brede politieke interesse in het onderwerp.

4. **Internationale Aandacht**: De wetgeving heeft potentieel om internationale aandacht en discussie te genereren, gezien het wereldwijde belang en de nieuwsgierigheid naar UAP's.

5. **Mogelijke Invloed op toekomstige Wetgeving en Beleid**: Afhankelijk van de uitkomsten en de openbaar gemaakte informatie, kan dit amendement toekomstige wetgeving en beleid beïnvloeden, zowel in de VS als internationaal.

Deze wetgeving vertegenwoordigt dus een significante en ongebruikelijke stap in de benadering van een onderwerp dat vaak meer in de periferie van het publieke bewustzijn en wetenschappelijke onderzoek lag.
  FOK!fotograaf donderdag 30 november 2023 @ 07:27:11 #268
842 Zorro
Z
pi_211472351
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al lang besproken, maar: HEt komt op mij nu over alsof alles bij de CIA ligt. Zijn andere landen dan volkomen blind en is alleen de CIA slim genoeg om hier wat van te weten? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Dus waarom horen we nergens wat van en draait alles nu om de Amerikaanse zaak?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 30 november 2023 @ 08:42:05 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211472689
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:27 schreef Zorro het volgende:
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al lang besproken, maar: HEt komt op mij nu over alsof alles bij de CIA ligt. Zijn andere landen dan volkomen blind en is alleen de CIA slim genoeg om hier wat van te weten? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Omdat Murica natuurlijk de enige zijn die ze kunnen neerhalen USA USA USA
En de CIA gewoon de beste is USA USA USA
pi_211472953
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:27 schreef Zorro het volgende:
Dat is een goede vraag. Je zal toch zeggen dat ze ook in andere landen neerkomen en toch minimaal ook wel een keer in een land dat niet onder de duim wordt gehouden door de VS en wat meer open is.
Ik kan me anderzijds voorstellen dat een land als NL in zo'n geval idd de VS inschakelen. En zo zullen er wel meer bondgenoten zijn waarbij de VS het wel even komen regelen. Wellicht dat dat zelfs een voorwaarde was van het Marshall Plan om intelligence te delen met de VS.

Als de claims van Grusch waar zijn dan is het vanzelfsprekend dat landen als China en Rusland zich net als de VS bezighouden met reverse engineren en vast ook een rol spelen bij het bergen van materiaal bij bondgenoten. Die landen zijn echter net wat minder democratisch waardoor dat sowieso niet naar buiten hoeft te komen.
  donderdag 30 november 2023 @ 19:09:38 #271
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211478078
Persconferentie, half uur geleden. Helaas nog geen tijd gehad om te checken.

twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 00:04:27 #272
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211482265
Ik snapte geen reet van alles wat vandaag langs kwam. Hoorde opeens over een Burchett amendement die de Schumer amendement zou moeten vervangen. Of additioneel was. De persconferentie was me ook niet duidelijk waar dat nu over ging. Veel verwarring iig.

Twee tweets die me even up-to-date brachten en wat orde in de chaos.

twitter

twitter

Oftewel, het spel is nog steeds op de wagen en ik heb geen idee wanneer er nu eens wordt gestemd over dat amendement..
pi_211486267
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik snapte geen reet van alles wat vandaag langs kwam. Hoorde opeens over een Burchett amendement die de Schumer amendement zou moeten vervangen. Of additioneel was. De persconferentie was me ook niet duidelijk waar dat nu over ging. Veel verwarring iig.

Twee tweets die me even up-to-date brachten en wat orde in de chaos.

[ twitter ]

[ twitter ]

Oftewel, het spel is nog steeds op de wagen en ik heb geen idee wanneer er nu eens wordt gestemd over dat amendement..
Thanks, het was ineens een shitstorm, wtf....dit schept wat duidelijkheid. Het lijkt dus nog steeds de goede kant op te gaan.
I want to believe...
pi_211489978
quote:
Lees ik nu ook op Reddit. De Schumer amendment gaat er gewoon komen hoor.
  zaterdag 2 december 2023 @ 21:36:47 #275
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211499787
Reportage van NBC over UFO's. Grote omroep die er serieus aandacht aan besteedt.

twitter

Met Ryan Graves, die eerder dit jaar onder ede voor congress verklaringen heeft afgelegd

Wetenschapper James Webb, die de wetenschappelijke methode wil toepassen en niet zoveel kan met de beschikbare data

Aandacht voor het Schumer amendement

En gesprek met auteur Garrett Graff en congreslid Tim Burchett

Best even de moeite waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')