quote:Op zondag 30 juli 2023 21:24 schreef borisz het volgende:
Regie. Meer lichtvariatie van het decor graag.
Doet me wat denken aan de manier van praten van Sinan Can.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoyte spreekt aangenaam, een zeldzaamheid tegenwoordig op tv.
Dat heeft die vanavond al 3 keer eerder gezegd bij verschillende fragmentenquote:Op zondag 30 juli 2023 21:41 schreef golfer het volgende:
Hoyte met zijn " er zit punk in "
Hoezo, wat, waar is er punk aan?
Daarom ook mijn vraag.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:44 schreef IkFok het volgende:
Dat heeft die vanavond al 3 keer eerder gezegd bij verschillende fragmenten
Het voelt op de een of andere manier tamelijk misplaatst bij Tarkovsky en MiamiVicequote:Op zondag 30 juli 2023 21:46 schreef Monolith het volgende:
Denk dat ie doelt op een zeker nonconformisme.
Zeker als de gast even gaat verzitten. Heb al drie keer gedacht dat 'ie er klaar mee was en op zou staan.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik moet nog wel wennen aan de camera posities dat je Theo of de gast van achteren/zijkant bekijkt. En de ander dus redelijk van voren. Levert een apart beeld op.
Ook nooit begrepen, maar op een gegeven moment moet je het toch opknippen.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:54 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk dat one-shot van die Athena-film. Je gaat met die camera in en uit een rijdende auto. Hoe dan?
Ik vind het ook de kijker beetje buiten het gesprek plaatsen. De helft van het beeld is soms de rug van de ander.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker als de gast even gaat verzitten. Heb al drie keer gedacht dat 'ie er klaar mee was en op zou staan.
Zo dus. Zojuist gevonden en ook nog niet gezienquote:Op zondag 30 juli 2023 21:54 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk dat one-shot van die Athena-film. Je gaat met die camera in en uit een rijdende auto. Hoe dan?
Hij is gwn filmliefhebber en fan van Hoytequote:Op zondag 30 juli 2023 22:04 schreef thedeedster het volgende:
Je merkt wel dat Maassen met zijn achtergrond als acteur veel meer affiniteit heeft met zijn gesprekspartner. Meer dan vorige week.
Zelfde genre: Cutthroat Islandquote:Op zondag 30 juli 2023 21:36 schreef golfer het volgende:
Als je de cast van Heavens Gate bekijkt zie je inderdaad hele bekende acteursnamen.
Plus nog wat meer info: https://www.vulture.com/2(...)-shot-of-athena.htmlquote:Op zondag 30 juli 2023 22:01 schreef StephanL het volgende:
Zo dus. Zojuist gevonden en ook nog niet gezien![]()
Hij is voor dit soort gesprekken wel heel fijn ja. Deze gast spreekt ook prettig. Kijkt en luistert lekker weg zoquote:Op zondag 30 juli 2023 22:04 schreef thedeedster het volgende:
Je merkt wel dat Maassen met zijn achtergrond als acteur veel meer affiniteit heeft met zijn gesprekspartner. Meer dan vorige week.
Nou ja, hij was ook gefascineerd door het werk van Hertog, maar diens taal sprak hij toch minder goed en dan bedoel ik niet Vlaams.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:06 schreef wuuht het volgende:
[..]
Hij is gwn filmliefhebber en fan van Hoyte
Is het ook.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:08 schreef Haushofer het volgende:
Maar mooi interview tot nu toe. Boeit meer dan Thomas Hertog, misschien ook wel omdat ik die hype rondom Stephen Hawking ergerlijk vind
Leedvermaak. De gasten liggen in een deuk.quote:
https://www.crimesite.nl/(...)oordeeld-voor-moord/quote:Op zondag 30 juli 2023 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Het blijft een fantastisch stukje tv.
De verdere levensloop vab de hoofdrolspelers leest ook als een film. Het joch van 'bel de wouten' zit/zat een lange gevangenisstraf uit vanwege de moord op een drugsdealer en de automobilist die in plat Brabants vertelt hoe het allemaal gebeurde is door z'n oom doodgeschoten.
Waar kan ik daar meer over lezen?quote:Op zondag 30 juli 2023 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Het blijft een fantastisch stukje tv.
De verdere levensloop vab de hoofdrolspelers leest ook als een film. Het joch van 'bel de wouten' zit/zat een lange gevangenisstraf uit vanwege de moord op een drugsdealer en de automobilist die in plat Brabants vertelt hoe het allemaal gebeurde is door z'n oom doodgeschoten.
@Ludolfquote:Op zondag 30 juli 2023 22:46 schreef wuuht het volgende:
Ik vraag me toch af of het niet een beetje hetzelfde is als mensen die nog foto's maken met film. Buiten 'gevoel' zijn er niet echt argumenten om dat nog te doen.
Digitaal is toch veel scherper en zo als die celluloids van 35-70 mmquote:Op zondag 30 juli 2023 22:51 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Digitale beelden ipv analoge beelden van film.
Vroeg ik me ook af indedaadquote:Op zondag 30 juli 2023 21:54 schreef thedeedster het volgende:
Na al die professionele filmbeelden ookquote:Op zondag 30 juli 2023 22:53 schreef PotjeSambal het volgende:
Bel de wouten in zomergasten, geweldig
Als je 70mm-film in pixels zou moeten uitdrukken, dan hebben we het al snel over minimaal 12K. Tel daar het rijke analoge kleurenpalet (de kleuren zijn levendiger, het zwart is donkerder) en de schoonheid van de gruizige filmkorrel nog eens bij op et voilà: een unieke cinematografische ervaring. Film zoals film bedoeld is.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Digitaal is toch veel scherper en zo als die celluloids van 35-70 mm
Hij is nog niet eens begonnen ... Hoe dan ?quote:Op zondag 30 juli 2023 23:05 schreef golfer het volgende:
Deze keuzefilm lijkt mij interessant maar ga ik vandaag niet meer bekijken.
Heb hem wel opgenomen voor een andere keer.
Geprogrammeerd om op te nemen.quote:
Wordt haar eerste optreden sinds haar opstappen. Ben benieuwd.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:24 schreef golfer het volgende:
Volgende week kunnen de haters weer heerlijk los gaan op Arib.
Heel benieuwd naar, ook hoe Theo dat gaat doen. Nogal een omslag in interview na Van Hoytema.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:24 schreef golfer het volgende:
Volgende week kunnen de haters weer heerlijk los gaan op Arib.
Mee eens. Dit was de perfecte gast en Theo is een fijne interviewer.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:21 schreef golfer het volgende:
Echt 1 van de allerbeste zomergasten-uitzendingen die ik gezien heb en dat zijn er veel (namelijk allemaal vanaf het begin).
Ik ben ook erg benieuwd naar Kamagurka.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Dit was de perfecte gast en Theo is een fijne interviewer.
Svenska flicka knullar BrumBrummquote:Op maandag 31 juli 2023 00:13 schreef Sodemieters het volgende:
Wat was de titel van die Scandinavische film met die tieners en hun brommerts?
quote:
wel 2uur -1minquote:Op maandag 31 juli 2023 00:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh, die blijkt dus in z'n geheel op YouTube te staan. Met Engelse subs.
Ik kom er nu pas achter dat die jongen (Serdar), sinds 2016 in de gevangenis zit voor een huurmoordquote:
Ja, tragisch.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:36 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik kom er nu pas achter dat die jongen (Serdar), sinds 2016 in de gevangenis zit voor een huurmoord![]()
En dat die jongen van de gecrashte wagen "Dit is niet meer normaal hè, godverdomme man!" , 6 jaar na dat filmpje is doodgeschoten.
quote:De vraag wie die jongetjes zijn met wie het filmpje begint is sneller beantwoord dan verwacht. Het jolige menneke van de fameuze quote 'bel de wouten' kwam jaren later ironisch genoeg op een heel andere manier in aanraking met de politie. Serdar blijkt hij te heten en hij zit momenteel een gevangenisstraf van 18 jaar uit voor de moord op drugscrimineel Ernesto Pistone in 2014.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-gladheid~aa2adc79/quote:… Die Rober Schuman is de absolute ster van het filmpje. ,,Hij had het wel mooi gevonden al die aandacht", vertelt zijn zus Rita Schuman. Had, want Rober heeft het viral gaan van Keiglad in Eindhoven niet mee mogen maken. Tien jaar geleden kwam hij om het leven. ,,Bij een uit de hand gelopen ruzie met een oom", vertelt zijn zus. ,,Er gaan wilde verhalen de ronde maar wij weten tot op de dag van vandaag de precieze reden niet. Er is één keer geschoten maar helaas wel dodelijk."
mwah vooral anders, ben benieuwd hoe theo een vrouw interviewt hebben we nog niet gezien natuurlijk. Ik vond het gisteren een prachtig interview maar Theo zei ook wel heel vaak iets in de trant van "gaaf", "mooi" of "geweldig" (maar met andere woorden)en dan stil waarna de gast zelf de draad weer op moest pakken, dat deed Hoyte prima en daarom was dit ook zo'n goede aflevering maar dat werkt niet bij alle gasten, dus ik denk dat je nu nog niet kunt concluderen dat Theo altijd beter is dan Janine. Maarja ik had dan ook niet zo'n hele erge hekel aan Janine zoals sommigen hier.quote:Op maandag 31 juli 2023 09:08 schreef Specularium het volgende:
We kunnen toch wel voorzichtig concluderen dat Theo in 2 afleveringen beter is dan Janine in 6 seizoenen.
Theo heeft natuurlijk al wel 24 uur met .. gedaan, wat ook een vrij intensief interviewformat is.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mwah vooral anders, ben benieuwd hoe theo een vrouw interviewt hebben we nog niet gezien natuurlijk. Ik vond het gisteren een prachtig interview maar Theo zei ook wel heel vaak iets in de trant van "gaaf", "mooi" of "geweldig" (maar met andere woorden)en dan stil waarna de gast zelf de draad weer op moest pakken, dat deed Hoyte prima en daarom was dit ook zo'n goede aflevering maar dat werkt niet bij alle gasten, dus ik denk dat je nu nog niet kunt concluderen dat Theo altijd beter is dan Janine. Maarja ik had dan ook niet zo'n hele erge hekel aan Janine zoals sommigen hier.
Ja wel mee eens hoor, maar ik denk dat het een beetje afhankelijk van de gast is welk interview type beter past. Ik denk dat dit type interview heel goed past bij creatieve mensen, maar ben erg benieuwd hoe het past bij politici of sporters bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Theo heeft natuurlijk al wel 24 uur met .. gedaan, wat ook een vrij intensief interviewformat is.
Ik had niet per se een hekel aan Janine, maar ik vind Zomergasten nu juist een prettig format als de interviewer de gast alle ruimte geeft en ik vond Janine toch vaak wel erg sturend en interrumperen op momenten dat het net interessant begon te worden.
We gaan het volgende week zien.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja wel mee eens hoor, maar ik denk dat het een beetje afhankelijk van de gast is welk interview type beter past. Ik denk dat dit type interview heel goed past bij creatieve mensen, maar ben erg benieuwd hoe het past bij politici of sporters bijvoorbeeld.
Omdat ze wellicht een interesante tv avond kunnen samenstellen vanuit hun beroep of persoon die ze zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:35 schreef Perrin het volgende:
Waarom zou je eigenlijk gasten waar weinig uitkomt uitnodigen voor een format als dit?
Eens. Janine werd in het begin vrij algemeen gezien als een kwalitatieve verbetering t.o.v. haar voorgangers. Doordat ze er lang zat kun je wel meer en meer tekortkomingen registreren en benadrukken, dat gaat bij Theo heus ook wel gebeuren (al denk ik dat FOK! in algemene zin een persoon als Theo positiever beoordeelt dan een persoon als Janine). Wellicht een goed idee om enigszins regelmatig de presentator te wijzigen.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mwah vooral anders, ben benieuwd hoe theo een vrouw interviewt hebben we nog niet gezien natuurlijk. Ik vond het gisteren een prachtig interview maar Theo zei ook wel heel vaak iets in de trant van "gaaf", "mooi" of "geweldig" (maar met andere woorden)en dan stil waarna de gast zelf de draad weer op moest pakken, dat deed Hoyte prima en daarom was dit ook zo'n goede aflevering maar dat werkt niet bij alle gasten, dus ik denk dat je nu nog niet kunt concluderen dat Theo altijd beter is dan Janine. Maarja ik had dan ook niet zo'n hele erge hekel aan Janine zoals sommigen hier.
Sowieso Townesquote:Op maandag 31 juli 2023 13:14 schreef golfer het volgende:
Het meest ontroerende fragment van de avond:
Omdat jij natuurlijk als genie die alwetend is niet echt behoort tot de doelgroep waar Zomergasten zich op richt.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Te oppervlakkig en derhalve teleurstellend. Hoe kan het dat een vermaard cameraman mij, leek, in drie uur niets kan bijbrengen over filmkunst wat ik op voorhand al niet wist?
Was je al weggezapt bij dat stukje over 35mm, 70mm en IMAX? Als je dat al allemaal wist ben je geen leekquote:Op maandag 31 juli 2023 18:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Te oppervlakkig en derhalve teleurstellend. Hoe kan het dat een vermaard cameraman mij, leek, in drie uur niets kan bijbrengen over filmkunst wat ik op voorhand al niet wist?
Als leek weet ik zelfs dat wel, maar dat rijmde niet met wat hij vertelde over cameravoering en gevoel over brengen.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was je al weggezapt bij dat stukje over 35mm, 70mm en IMAX? Als je dat al allemaal wist ben je geen leek
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 31 juli 2023 19:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als leek weet ik zelfs dat wel, maar dat rijmde niet met wat hij vertelde over cameravoering en gevoel over brengen.
Dat je kijkers als cameraman een gemeenschappelijk gevoel over kunt brengen of het nu in 35/70 of IMAX is.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als leek weet ik zelfs dat wel, maar dat rijmde niet met wat hij vertelde over cameravoering en gevoel over brengen.
Helemaal mee eens. Janine vond ik wel onderzoekend, maar inderdaad ook sturend met die spiekkaartjes op de tafel en misschien zelfs een oortje in. Theo is eigenwijzer. Ik vermoed wel dat ook hij sturend gaat worden als het niet helemaal gaat zoals ie wil. En helaas juist met vrouwen, hij heeft in mijn ogen ook een misogyne kant.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Theo heeft natuurlijk al wel 24 uur met .. gedaan, wat ook een vrij intensief interviewformat is.
Ik had niet per se een hekel aan Janine, maar ik vind Zomergasten nu juist een prettig format als de interviewer de gast alle ruimte geeft en ik vond Janine toch vaak wel erg sturend en interrumperen op momenten dat het net interessant begon te worden.
Waar blijkt dat zoal uit?quote:Op maandag 31 juli 2023 19:30 schreef Firuze60 het volgende:
En helaas juist met vrouwen, hij heeft in mijn ogen ook een misogyne kant.
HA, dus het is jou ook wel eens opgevallen dat ie in zijn cabaretvoorstellingen misogyne grappen maakte?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar blijkt dat zoal uit?
Cabaret is niet vergelijkbaar met interviewen.
Ja. Die kunnen mij niet grof genoeg zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:30 schreef Firuze60 het volgende:
HA, dus het is jou ook wel eens opgevallen dat ie in zijn cabaretvoorstellingen misogyne grappen maakte?
Hmmmm, waarom?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Die kunnen mij niet grof genoeg zijn.
Cabaret!quote:
Ook gezien. En dan? Had ie spijt van zijn vorige (misogyne grapjes over vrouwen) shows? Dacht het niet.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Cabaret!
Trouwens, in zijn laatste show spaart hij zichzelf ook totaal niet.
Nee, natuurlijk niet. Is gewoon een onderdeel van zijn show.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:40 schreef Firuze60 het volgende:
Ook gezien. En dan? Had ie spijt van zijn vorige (misogyne grapjes over vrouwen) shows? Dacht het niet.
Och, zo goed als leek, dan. Ik ben bij dat perverse filmfragment over die Noorse (?) kinderen kort weggezapt. De regisseur die dat geschoten heeft wantrouw ik.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was je al weggezapt bij dat stukje over 35mm, 70mm en IMAX? Als je dat al allemaal wist ben je geen leek
quote:Op maandag 31 juli 2023 21:13 schreef Hugo_Treger het volgende:
[..]
Och, zo goed als leek, dan. Ik ben bij dat perverse filmfragment over die Noorse (?) kinderen kort weggezapt. De regisseur die dat geschoten heeft wantrouw ik.
Een verhaal over lenzen? Daar staat mij niets van bij. Allicht niet vroeg genoeg teruggeschakeld.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daarna begon juist een heel stuk over gebruik van verschillende type lenzen en dat verhaal over die 70mm film die hij voor zich had liggen op tafel. Vond ik erg verhelderend, maar misschien te dicht bij de basis voor de iets meer ingelezen kijker.
Telelens vs wijde lens en het effect daarvan op de beleving van de kijkerquote:Op maandag 31 juli 2023 21:31 schreef Hugo_Treger het volgende:
[..]
Een verhaal over lenzen? Daar staat mij niets van bij. Allicht niet vroeg genoeg teruggeschakeld.
Je hebt, net als vorige week, volgens mij de helft niet gezien, maar wel weer een grote muil vol commentaar. Leuke trollpoging weer.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:31 schreef Hugo_Treger het volgende:
Een verhaal over lenzen? Daar staat mij niets van bij. Allicht niet vroeg genoeg teruggeschakeld.
Na het zien van de scene heb ik er niet zo'n zin inquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:16 schreef Mike het volgende:
Voor wie de film Heaven's Gate wil zien die besproken werd in de laatste zomergasten: deze is nu te vinden op Prime Video.
https://www.primevideo.co(...)_rdr?tag=justnlnl-21
Ik ben er nooit aan durven beginnen vanwege de 3 uur en 39 minuten dat de film duurt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Na het zien van de scene heb ik er niet zo'n zin inis het wat?
Opzich trek ik lange films wel (heb gone with the wind ook wel gezien) alleen wat ik toch vaak minder goed trek zijn het hele uitgebreide vechtscenes vooral als er veel in geschoten wordt, ik raak altijd mijn orientatie kwijt in in dat soort scenes en meestal zijn ze ook niet zo belangrijk voor de plotontwikkelingquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben er nooit aan durven beginnen vanwege de 3 uur en 39 minuten dat de film duurt.Ik zie dat ze op Prime de versie hebben gezet waarin flink gesneden is, want daar duurt-ie "maar" 2 uur en 30 minuten.
Ja, het verschilt een beetje per film, maar ik had in dat fragment in Zomergasten ook geen idee wat er precies gebeurde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opzich trek ik lange films wel (heb gone with the wind ook wel gezien) alleen wat ik toch vaak minder goed trek zijn het hele uitgebreide vechtscenes vooral als er veel in geschoten wordt, ik raak altijd mijn orientatie kwijt in in dat soort scenes en meestal zijn ze ook niet zo belangrijk voor de plotontwikkeling(opzich wel grappig want ik heb het idee dat er een grote groep mensen is die dat juist trekt in films)
Miami Vice ook niet?quote:Op maandag 31 juli 2023 07:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook wel top vond is dat ik op dat Wendy Carlos filmpje na geen enkel fragment al eerder gezien had.
Niet dat specifieke fragment nee, wel eens wat afleveringen van Miami Vice gezien, in mijn herinnering was het niet zulke hele trage tvquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Miami Vice ook niet?
Ik verder alleen dat Eindhovens filmpje met de wouten bellen.
Je snapt echt niks van cabaret denk ik.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
Ok, dus we zien hier een cabaretier die zichzelf niet heeft laten zien in zijn voorstellingen en nu als interviewer wel.
Ate de Jong heeft nog een paar afleveringen geregisseerd. Hij had niks te zeggen zei ie. Don Johnson bepaalde alles.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet dat specifieke fragment nee, wel eens wat afleveringen van Miami Vice gezien, in mijn herinnering was het niet zulke hele trage tvDit fragment zo losgezogen van een aflevering was eigenlijk wel prachtig
Slecht voorbeeld want daar kan ik ook om lachen. Maar het blijft een harde grap. Door de subtiele humor die Herman Finkers als cabaretier maakt lijkt die een lievere man. Gewoon mijn mening.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je snapt echt niks van cabaret denk ik.
Als Theo zegt dat zijn vader nog een echte kerel was, die hij nooit zittend heeft zien plassen, ja 1 keer, op een Thaise hoer, dan denk je dat dat iets is waar Theo echt voor staat?
Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld want daar kan ik ook om lachen. Maar het blijft een harde grap. Door de subtiele humor die Herman Finkers als cabaretier maakt lijkt die een lievere man. Gewoon mijn mening.
Had er inderdaad ook wel meer van verwacht, goddomme op dit moment de beste cameraman op aardequote:Op maandag 31 juli 2023 18:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik ook niet, maar ga wel kijken.quote:
Jij kijkt nooit.quote:
Ik vrees voor een enorm frustratiegehalte van Arib en dat zou ik jammer vinden. Beetje van: "IK heb gelijk maar krijg het niet."quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:23 schreef Farenji het volgende:
Ik vond Arib eigenlijk altijd wel tof als Kamervoorzitter, tot die ellende naar buiten kwam. Maar goedbeschouwd hoeft dat ook niet veel te veranderen. Maakt het eigenlijk nog interessanter. Ik ben wel benieuwd wat voor gesprek het wordt.
Ik geef haar nog steeds het voordeel van de twijfel overigens. Maar dat is wellicht ten onrechte.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:23 schreef Farenji het volgende:
Ik vond Arib eigenlijk altijd wel tof als Kamervoorzitter, tot die ellende naar buiten kwam. Maar goedbeschouwd hoeft dat ook niet veel te veranderen. Maakt het eigenlijk nog interessanter. Ik ben wel benieuwd wat voor gesprek het wordt.
Hopelijk maakt Theo daar met de botte bijl gehakt van.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vrees voor een enorm frustratiegehalte van Arib en dat zou ik jammer vinden. Beetje van: "IK heb gelijk maar krijg het niet."
Ah, zo'n zomeravond heb ik dan niet zo veel zin in.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 23:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hopelijk maakt Theo daar met de botte bijl gehakt van.
Dat verwacht ik niet. Ik denk dat Theo haar met veel respect zal behandelen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 23:12 schreef Farenji het volgende:
Hopelijk maakt Theo daar met de botte bijl gehakt van.
Wel even schakelen na de vorige twee gasten.quote:
Ja. Maar wel mooi fragment.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:27 schreef Monolith het volgende:
Wel even schakelen na de vorige twee gasten.
Ja.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
Is het tafeltje dit seizoen kleiner? Ze zitten bijna bij elkaar op schoot.
(Ik schakel net laat in helaas.)
Dit kan er nog wel mee door inderdaad, ook als haakje voor het gesprek. Maar doorgaans vind ik het echt vreselijk gemaakte emotv.quote:
Welke ellende kwam er naar buiten dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:23 schreef Farenji het volgende:
Zie deze post.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Welke ellende kwam er naar buiten dan?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:20 schreef golfer het volgende:
Toen ze in 2021 Kamervoorzitter af was en zich ging richten op het voorzitterschap van de parlementaire enquêtecommissie naar het coronabeleid, kwamen er twee anonieme brieven met klachten over een onveilige werksfeer onder Arib in de tijd dat zij Kamervoorzitter was. Er werd een onderzoek naar de feitelijkheid van de klachten over haar gedrag aangekondigd. Arib toonde zich geschokt en maakte kort na het nieuws via Twitter bekend de Kamer te verlaten. Zonder afscheidsspeech of afscheidsbrief. Daarmee kwam een abrupt einde aan een carrière in het hart van de Nederlandse politiek die een kwart eeuw had geduurd.
Zomergasten is niet echt een journalistiek programma natuurlijk. Ik weet niet of Arib überhaupt trek heeft in het onderwerp.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:52 schreef Smallish het volgende:
Ik ben echt erg benieuwd hoe en of zij dat gedoe gaat benoemen. Of ze er op ingaat en zegt “zo is het gegaan”. Vraag me af of ze dit doet. Bureau Hoffmann zal het haar niet in dank afnemen als zij haar uitleg geeft.
Vreselijk interview.quote:
Ik zou zó graag de aflevering met Ischa Meijer nog eens willen zien, die was echt legendarisch.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:02 schreef golfer het volgende:
Item uit 1989 van Peter van Ingen.
Over Zomergasten gesproken.
Leek wel op een item uit (de voorganger van) Buitenhofquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:02 schreef golfer het volgende:
Item uit 1989 van Peter van Ingen.
Over Zomergasten gesproken.
Er zijn nog wel een paar korte fragmenten van:quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:04 schreef Martinello het volgende:
Ik zou zó graag de aflevering met Ischa Meijer nog eens willen zien, die was echt legendarisch.
Nee. Prima zo. Afgesloten hoofdstuk.quote:
Nou, inderdaad.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:57 schreef svann het volgende:
[..]
Vreselijk interview.
Ik dacht steeds, laat dat mens toch niet al haar trauma's oprakelen op je emo-jacht.
Ja, die ken ik ja. Er is volgens mij eens een terugblik geweest op zoveel jaar Zomergasten bij de VPRO waarin Peter van Ingen ook de aflevering met Ischa besprak. Maar daar is helaas niets meer van terug te vinden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn nog wel een paar korte fragmenten van:
Maar er is dus helemaal niks naar buiten gekomen. Vooralsnog alleen maar insinuaties, niet eens concrete beschuldigingen. Maar blijkbaar hebben mensen hun oordeel al klaar op basis van achterklap. Daar kan ik niet zo goed tegen.quote:
Ja het verloopt een beetje zoals met elke politicus in Zomergasten. Niet het meest boeiende type gast.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Gemoedelijk gesprek, en retesaai. Het gaat wel zo ongeveer als ik had verwacht.
De politieke nerd in mij is het daar niet mee eens.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:15 schreef golfer het volgende:
Dat is ook
[..]
Nee. Prima zo. Afgesloten hoofdstuk.
quote:
Wat ik er van begreep is het niet de PvdA geweest die de dolken in haar rug stak, maar was dat vooral iemand van jouw partij D66, namelijk Vera Bergkamp, die achter haar rug om en zonder haar medeweten, op basis van anonieme brieven een onderzoek naar haar wilde laten doen. En dat ook nog eens naar de NRC (liet) lekken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:29 schreef borisz het volgende:
De politieke nerd in mij is het daar niet mee eens.
Sta er dubbel in.
Dat Arib niet herkozen is destijds is te begrijpen.![]()
De manier waarop men haar heeft gedumpt is walgelijk.. Begrijp inmiddels dat hier ook voor de PVDA de mensheid belangrijker was dan de mens. Bij Pvda komen de dolken altijd van intern.
Wil gewoon weten wat er exact is gebeurd ipv halve waarheden.
Ja de hoe ben je als je relaxt bent vraag trapt ze niet in.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Zit Theo Het Onderwerp nou langzaam te introduceren of beeld ik het me in? Arib lijkt op haar hoede.
Dat kwam later.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat ik er van begreep is het niet de PvdA geweest die de dolken in haar rug stak, maar was dat vooral iemand van jouw partij D66, namelijk Vera Bergkamp, die achter haar rug om en zonder haar medeweten, op basis van anonieme brieven een onderzoek naar haar wilde laten doen. En dat ook nog eens naar de NRC (liet) lekken.
Lijkt me heel pijnlijk, maar ik ben wel benieuwd naar de film nav dit fragment. Je voelt de pijn van Arib ook. Ik herken het nu ook met mijn ouders, die pijn van hen, maar ook de boosheid.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
Prachtige film. Hebben wij in de bioscoop gezien. Uiteraard geweldig acteerwerk van Olivia Colman en Anthony Hopkins.
Ik geloof haar liefde voor het vak van voorzitter van haar wel. En ook dat het in haar bloed zat. De echte tragiek is dat ze niet herkozen is als voorzitter, denk ik. Alles wat later gebeurde is dan eigenlijk bijzaak.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:08 schreef Farenji het volgende:
Ik begin dat ingestudeerde positieve gelul nu wel zat te worden.
Jaren training in de politiek, daar is meer voor nodig dan 1 Theo.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:08 schreef Farenji het volgende:
Ik begin dat ingestudeerde positieve gelul nu wel zat te worden.
Het blijft wel de NPO natuurlijk, wat voor achterbaks antidemocratisch rechtsstaatondermijnende machtstwellusteling Bergkamp ook is, ze is wel van D66.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dit doet Theo wel lekker! Eindelijk de confrontatie aangaan en haar niet zomaar weg laten komen met d’r puppyogen en Bergkamp-gebash.
Net te vroeg!quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze zegt niet zo veel... Ik ga naar bed
quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijft wel de NPO natuurlijk, wat voor achterbaks antidemocratisch rechtsstaatondermijnende machtstwellusteling Bergkamp ook is, ze is wel van D66.
Wel grappig dat Theo moest lachen om hoe ze van haar kwestie het draait naar dat zij ziet dat de politiek moet veranderen en zichzelf daarbuiten plaatst.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:40 schreef borisz het volgende:
Helaas moet ik Arib daar wel gelijk geven.
Hij lacht omdat het idioot is dat iemand alleen maar denkt dat ie uit goede kanten bestaat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel grappig dat Theo moest lachen om hoe ze van haar kwestie het draait naar dat zij ziet dat de politiek moet veranderen en zichzelf daarbuiten plaatst.
Hij kletst zich er wel matig uit
Zo’n prachtige stem ookquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:48 schreef golfer het volgende:
Mooie amandekleurige ogen, die Libanese vrouw.
Hij ging blijbkaar dat gesprek in met iets wat hij wilde zeggen. Beetje merkwaardig voor een interviewer, vooral als dat de verdediging van Bergkamp is. Hoezo kwam hij het op idee om de huidige kamervoorzitter te verdedigen en blijkbaar al vooraf?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Dit gedeelte van de avond heeft de hele saaie aanloop goedgemaakt. Geweldig hoe Theo lacht, er een moment van intense spanning is en hij op haar verzoek uitlegt dat iedereen een held is in eigen gedachten, maar dat niemand alleen maar goed is. Hij prikt door haar stelselmatige ontkenning, gebrek aan zelfreflectie en de slachtofferrol die ze aanneemt heen. Spannende tv.
Het is tweeledig. Dat ze gedumpt is na TK2021 daar kan ze weinig aan doen. Al was ze niet geliefd bij haar ambtenaren.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wel grappig dat Theo moest lachen om hoe ze van haar kwestie het draait naar dat zij ziet dat de politiek moet veranderen en zichzelf daarbuiten plaatst.
Hij kletst zich er wel matig uit
Ze heeft toch wel het een en ander over haar jeugd en haar nu dementerende moeder verteld? Meer privé kan het toch niet worden?quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Arib heeft echt niks te vertellen. Ze zit een beetje in de kramp dat ze niks prive wilt vertellen, terwijl je prima over je passies kan vertellen zonder prive te hoeven worden. Kan mij niet voorstellen dat ze met vrienden ook zo weinig te vertellen heeft.
Een interessant denker zou gereflecteerd hebben op haar dubbelrol als slachtoffer van en medeplichtige aan het systeem. De conclusie was mogelijk niet anders geweest, maar zo’n proces zou intelligentie en openheid hebben getoond, een oprechte poging tot kritisch zelfonderzoek.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Arib heeft echt niks te vertellen. Ze zit een beetje in de kramp dat ze niks prive wilt vertellen, terwijl je prima over je passies kan vertellen zonder prive te hoeven worden. Kan mij niet voorstellen dat ze met vrienden ook zo weinig te vertellen heeft.
Dan had ze dit interview niet moeten doen. En zelfreflectie die pas komt als het niet anders meer gaat - denk aan de toeslagenaffaire - komt op mij niet bepaald geloofwaardig over. We keken naar Arib, maar daar had net zo goed Rutte kunnen zitten. Maar wie weet, misschien is er meer ruimte voor openhartige gesprekken naarmate deze mensen langer uit de politiek zijn en hun teflonlaag wat versleten is geraakt.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:23 schreef livelink het volgende:
Ik vond dit niet zo'n hele fijne avond. Een paar mooie fragmenten gezien en ook wel het idee gehad dat ik de echte Arib heb gezien, maar dat was verder niet verrassend. Ik heb geen andere kanten van haar gezien, behalve dan wellicht toen ze het over haar moeder had.
En de pijn van het onderzoek was waarschijnlijk nog te vers om daar met zelfreflectie over te kunnen praten. Plus dat dat gesprek pas echt zinvol zou zijn als er meer bekend is en alles afgerond zou zijn.
Ik vond dat jammer dat dat vanavond zo onbevredigend aan de orde kwam en vond de rol van Theo hierin niet heel sterk eigenlijk.
En je weet nu al dat de reviews alleen maar over dat deel zal gaan. Alsof de rest van de avond alleen maar wat opvulling van de tijd was.
Ondersteboven.quote:
Vind je?quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:45 schreef sly-nl het volgende:
Theo deed het goed. Hij lijkt alleen wel veel op Harvey Weinstein, zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Vind je?In grove lijnen wel. Maar komt misschien ook omdat ik m'n lenzen niet in had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Theo lijkt me dan wel weer redelijk lief, in tegenstelling tot Harv.love & heet
Dat met haar moeder raakte mij nog wel, maar verder denk ik vooral dat ze haar eigen verhaal geconstrueerd heeft en tot in de perfectie heeft uitgevoerd in haar hoofd en dat verhaal droeg ze dan ook uit.quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:38 schreef Sodemieters het volgende:
Op de een of andere manier had ik het idee dat het nergens echt oprecht was, niet authentiek. Misschien met uitzondering van de discussie over de anonieme brieven en het onderzoek.
Dat verhaal over haar dementerende moeder bijvoorbeeld. Het werd zo vlak en emotieloos gebracht. Ze schakelde ook moeiteloos van dat verhaal naar een veel algemener verhaal over de zorgbehoefte van de eerste generatie gastarbeiders - zonder dat het iets veranderde aan hoe ze het vertelde. Alsof haar eigen moeder uiteindelijk niet veel meer is dan een illustratie van een maatschappelijk probleem. Gereduceerd tot een soort anekdote.
Ook toen ze gevraagd werd naar haar aankomst in Nederland, de eerste ervaringen op school hier, ging het al na een halve zin niet meer over haarzelf, maar werd het een kraak noch smaak 'in-die-tijd-ging-het-zo-verhaal'.
Bovendien ontbrak het aan wat luchtigheid, wat humor. Zelfs na Annie en Ischa lukte dat niet.
Ohquote:
Dat formuleer je treffend; ik had precies dezelfde indruk. Misschien kun je hier Theo ook wel aanrekenen dat hij haar alle ruimte gaf. Had hij haar niet moeten interrumperen en helpen?quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:38 schreef Sodemieters het volgende:
Op de een of andere manier had ik het idee dat het nergens echt oprecht was, niet authentiek. Misschien met uitzondering van de discussie over de anonieme brieven en het onderzoek.
Dat verhaal over haar dementerende moeder bijvoorbeeld. Het werd zo vlak en emotieloos gebracht. Ze schakelde ook moeiteloos van dat verhaal naar een veel algemener verhaal over de zorgbehoefte van de eerste generatie gastarbeiders - zonder dat het iets veranderde aan hoe ze het vertelde. Alsof haar eigen moeder uiteindelijk niet veel meer is dan een illustratie van een maatschappelijk probleem. Gereduceerd tot een soort anekdote.
Ook toen ze gevraagd werd naar haar aankomst in Nederland, de eerste ervaringen op school hier, ging het al na een halve zin niet meer over haarzelf, maar werd het een kraak noch smaak 'in-die-tijd-ging-het-zo-verhaal'.
Bovendien ontbrak het aan wat luchtigheid, wat humor. Zelfs na Annie en Ischa lukte dat niet.
Nee maar als Theo vraagt wat vind je ervan of hoe voelde dat, had ze op zijn minst dat kunnen beantwoorden in plaats van wat 'men' vind of hoe de anderen waar ze voor in actie kwam het ervaarden. Ze veralgemeniserde alles naar buiten haarzelf.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:48 schreef AnneX het volgende:
Had mw. Arib moeten huilen dan? want dan is het emo tv?
Dit is eigenlijk wel precies het gevoel dat ik ook had.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond de recensie in NRC goed: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ontsnappen-a4171402
Leest wel meer als een column dan een recensie met flink wat eigen waardeoordelen van de schrijver.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel precies het gevoel dat ik ook had.
Recensies zijn altijd waardeoordelen van de schrijver ervan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Leest wel meer als een column dan een recensie met flink wat eigen waardeoordelen van de schrijver.
waardeoordelen over het programma, maar hier wordt er ook een waardeoordeel gegeven over het uitleggen van fragmenten en of Arib wel of niet schuldig is, dan gaat het toch de column kant op.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Recensies zijn altijd waardeoordelen van de schrijver ervan.
Trouw is juist lekker neutraal, die rellen normaalgesproken het hardst.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:07 schreef loveli het volgende:
Als Theo niets had losgekregen was hij geen goede interviewer geweest, dus de botte bijl ging erin. Resultaat is er, iedereen zat erop te wachten.
De recensies geven de politieke achtergrond goed weer. Van de publicatie..
Superflauw.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:24 schreef loveli het volgende:
Nog een column:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-zo-agressief-theo/
En dit, ja! Dit bevestigt juist mijn blik op Theo als interviewer van vrouwen. Met mannen kan hij beter omgaan. Voor de rest vond ik de houding van Arib zoals zij altijd al was als gast in Dwdd. Ik snap haar wel, ze voelt zich altijd op achterstand staan tov 'geboren' witte Nederlanders en zeer zeker ook tov mannen, daarom zoveel strijd en zichzelf juist niet van de kwetsbare kant laat zien, want vrouwelijk en zwak. Jammer vond ik ook dat zij de huidige kamervoorzitter zo moest afbranden, bah, dat is juist weer mannelijk gefrustreerd machtsgevoel gedrag.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, @:golfer, die uit de Libelle had ik gemist en werpt weer een andere blik op de uitzending.
Wow, hoe raak!quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
www.groene.nl/artikel/zom(...)harnas-bleef-op-slot
Ik bedoelde het alleen sarcastisch. Vooral dat opvoeren van de immer eenzijdige twitterverontwaardiging is wat lachwekkend. Maar hé, het is de Libelle.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dit, ja! Dit bevestigt juist mijn blik op Theo als interviewer van vrouwen. Met mannen kan hij beter omgaan. Voor de rest vond ik de houding van Arib zoals zij altijd al was als gast in Dwdd. Ik snap haar wel, ze voelt zich altijd op achterstand staan tov 'geboren' witte Nederlanders en zeer zeker ook tov mannen, daarom zoveel strijd en zichzelf juist niet van de kwetsbare kant laat zien, want vrouwelijk en zwak. Jammer vond ik ook dat zij de huidige kamervoorzitter zo moest afbranden, bah, dat is juist weer mannelijk gefrustreerd machtsgevoel gedrag.
Ja, erg goed geschreven.quote:
Inderdaad een rake recensie!quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
Alsof een 17-jarige scholier dit geschreven heeft.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
Okee, jouw opmerking dat het maar de Libelle is doet mij al direct steigeren, hoezo de Libelle, een vrouwenblad en hoeft niet serieus genomen te worden? Hoe blase ben je dan?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoelde het alleen sarcastisch. Vooral dat opvoeren van de immer eenzijdige twitterverontwaardiging is wat lachwekkend. Maar hé, het is de Libelle.
Dat Arib een vrouw is lijkt me op geen enkele manier een factor te zijn geweest in dit gesprek. Ze kan speldenprikken uitdelen aan Hiddema en carpoolen met Bosma, dus waarom zou ze niet met Theo om kunnen gaan (en vice versa)? Het probleem was vooral dat ze er als een echte politica zat.
Welke emoties had jij van haar verwacht dan?quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alsof een 17-jarige scholier dit geschreven heeft.
Tja en verder over Khadija: zakelijk en weinig emoties. Jammer, ik had gehoopt wat meer persoonlijks van haar te zien.Al vond ik het toch een vermakelijke aflevering. Alleen geen topper.
Blasé, ja. Seksist, nee. (Mag ik dat op een T-shirt?)quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Okee, jouw opmerking dat het maar de Libelle is doet mij al direct steigeren, hoezo de Libelle, een vrouwenblad en hoeft niet serieus genomen te worden? Hoe blase ben je dan?
Natuurlijkquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Blasé, ja. Seksist, nee. (Mag ik dat op een T-shirt?)
Ik zag haar aan het werk. Ik had gehoopt een ‘privé Khadija‘ te zien. Meer open en ontspannen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke emoties had jij van haar verwacht dan?
HUH? Waarom? Alsof ze in haar verleden zich ooit open en ontspannen heeft laten zien, hooguit in privesfeer met intieme grapjes met haar dementerende moeder. Ik herken dat wel, waarom zo nodig al die privegevoelens etaleren, dat is dan toch ook alleen maar voor de buhne? Zie jij Theo ook maar enig intiem momentje van zichzelf zien? Nee, daar is de setting niet naar. Het mooiste tv-fragment was die met Annie MG Schmidt, die liet 'zichzelf' zien (blind inmiddels) door juist openlijk over praktische zaken te spreken zoals het gebruik van een pessarium.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag haar aan het werk. Ik had gehoopt een ‘privé Khadija‘ te zien. Meer open en ontspannen.
Ze had het ook zo aan kunnen pakken als de eerste zomergast of alle andere gasten die het over een zaak en niet zichzelf wilden hebben. In plaats daarvan koos ze ervoor fragmenten te laten zien die met haar privéleven te maken hadden, zoals uit The Father. Nogal wiedes dat menig kijker vervolgens teleurgesteld is vanwege haar “professionaliteit”. (Ik vind het zelf niet professioneel maar berekenbaar en onaangenaam.)quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
HUH? Waarom? Alsof ze in haar verleden zich ooit open en ontspannen heeft laten zien, hooguit in privesfeer met intieme grapjes met haar dementerende moeder. Ik herken dat wel, waarom zo nodig al die privegevoelens etaleren, dat is dan toch ook alleen maar voor de buhne? Zie jij Theo ook maar enig intiem momentje van zichzelf zien? Nee, daar is de setting niet naar. Het mooiste tv-fragment was die met Annie MG Schmidt, die liet 'zichzelf' zien (blind inmiddels) door juist openlijk over praktische zaken te spreken zoals het gebruik van een pessarium.
Haar Jip en Janneke boekjes zeiden meer over haar dan dit, ik heb ze als kind altijd heel grappig gevonden en zeker relativerend.
Hmmm, professioneel en berekenbaar vind ik haar juist niet. Onaangenaam al helemaal niet. Waarom voortdurend altijd op de persoon steeds, ze deed haar vak als voorzitter van de kamer uitstekend. Zo leek het.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze had het ook zo aan kunnen pakken als de eerste zomergast of alle andere gasten die het over een zaak en niet zichzelf wilden hebben. In plaats daarvan koos ze ervoor fragmenten te laten zien die met haar privéleven te maken hadden, zoals uit The Father. Nogal wiedes dat menig kijker vervolgens teleurgesteld is vanwege haar “professionaliteit”. (Ik vind het zelf niet professioneel maar berekenbaar en onaangenaam.)
Als ze haar vak als Kamervoorzitter zo geweldig deed, waarom is de dan weggestemd door de Kamerleden?quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmmm, professioneel en berekenbaar vind ik haar juist niet. Onaangenaam al helemaal niet. Waarom voortdurend altijd op de persoon steeds, ze deed haar vak als voorzitter van de kamer uitstekend. Zo leek het.
Jemig, ze zat in een demissionair cabinet met de PvdA die verloor na de tussentijdse verkiezing, manoman.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:07 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Als ze haar vak als Kamervoorzitter zo geweldig deed, waarom is de dan weggestemd door de Kamerleden?
Ik vind Theo idd niet zakelijk.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
HUH? Waarom? Alsof ze in haar verleden zich ooit open en ontspannen heeft laten zien, hooguit in privesfeer met intieme grapjes met haar dementerende moeder. Ik herken dat wel, waarom zo nodig al die privegevoelens etaleren, dat is dan toch ook alleen maar voor de buhne? Zie jij Theo ook maar enig intiem momentje van zichzelf zien? Nee, daar is de setting niet naar. Het mooiste tv-fragment was die met Annie MG Schmidt, die liet 'zichzelf' zien (blind inmiddels) door juist openlijk over praktische zaken te spreken zoals het gebruik van een pessarium.
Wat heeft haar werk met deze aflevering te maken? Hoe ze dat deed staat hier toch los van.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmmm, professioneel en berekenbaar vind ik haar juist niet. Onaangenaam al helemaal niet. Waarom voortdurend altijd op de persoon steeds, ze deed haar vak als voorzitter van de kamer uitstekend. Zo leek het.
Ze heeft volgens mij de uitnodiging voor dit programma aanvaard om juist niet zakelijk haar punt te zetten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind Theo idd niet zakelijk.
[..]
Wat heeft haar werk met deze aflevering te maken? Hoe ze dat deed staat hier toch los van.
Ze zit daar zakelijk. En dat is niet standaard in dit programma.
Dat lijkt me niet alleen een factor in het gesprek met Theo, maar in haar hele loopbaan. Ze heeft een (in mijn ogen goed gebalanceerde) vorm gevonden om professioneel en vrouwelijk te zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dat Arib een vrouw is lijkt me op geen enkele manier een factor te zijn geweest in dit gesprek.
quote:... het fragment uit The Singing Detective dat Arib had gekozen als illustratie van de kafkaiaanse gewaarwording om te worden verdacht van feiten die geheim dienen te blijven, werd tijdens uitzending geruisloos geschrapt. 'Vanwege de tijd’ was het antwoord toen Arib vroeg waar het bleef.
Dat is waar, in die zin doet alles ertoe zoals haar leeftijd. Geslacht werd uitgelicht om van Theo een seksist te maken en dat vond ik onterecht. Het was nota bene Arib zelf die zei dat niet noodzakelijk iemands achtergrond (bijvoorbeeld etniciteit) voor een onheuse bejegening zorgt maar dat het iets in de persoonlijkheid kan zijn (of, nog ingewikkelder, een wisselwerking tussen die twee omdat we worden gevormd door onze natuur en onze omgeving en de interactie tussen die twee - maar dat voeg ik er zelf aan toe).quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet alleen een factor in het gesprek met Theo, maar in haar hele loopbaan. Ze heeft een (in mijn ogen goed gebalanceerde) vorm gevonden om professioneel en vrouwelijk te zijn.
Ook als ik terugdenk aan "24 uur met Voctoria Koblenko", dan twijfel ik er niet aan dat de dynamiek mede afhankelijk is van het geslacht van de gesprekspartner van Theo. Sowieso is dat niet los te zien van de personen.
Voorzichtig vind ik het, Theo zat echt al uren te zoeken en te zeiken om de 'ware' Arib met bijbehorende emotie. Enorm irritant, want hij leek totaal geen interesse te hebben in haar beweegreden om juist de procedures te volgen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is waar, in die zin doet alles ertoe zoals haar leeftijd. Geslacht werd uitgelicht om van Theo een seksist te maken en dat vond ik onterecht. Het was nota bene Arib zelf die zei dat niet noodzakelijk iemands achtergrond (bijvoorbeeld etniciteit) voor een onheuse bejegening zorgt maar dat het iets in de persoonlijkheid kan zijn (of, nog ingewikkelder, een wisselwerking tussen die twee omdat we worden gevormd door onze natuur en onze omgeving en de interactie tussen die twee - maar dat voeg ik er zelf aan toe).
Ik bedoelde inderdaad “berekenend”.
Die aanval op Bergkamp vond ik het meest pijnlijke wat ze deed.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de reactie van Theo ook wel beetje ingegeven was door de aanval op Bergkamp en dat Arib zichzelf ging vergelijken met slachtoffers zoals bij de toeslagenaffaire.
Men had beter direct met dit onderwerp kunnen beginnen, ze bleef nu de hele tijd op haar hoede.
Of aan het begin, of na de (geschrapte) scène van The Singing Detective. Blijkbaar wilde Thoe dat laatste ook niet afwachten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Men had beter direct met dit onderwerp kunnen beginnen, ze bleef nu de hele tijd op haar hoede.
Ik denk dat er bewust voor gekozen was met deze opbouw.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de reactie van Theo ook wel beetje ingegeven was door de aanval op Bergkamp en dat Arib zichzelf ging vergelijken met slachtoffers zoals bij de toeslagenaffaire.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |