abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210111148
dubbel
pi_210111182
Ok, dus we zien hier een cabaretier die zichzelf niet heeft laten zien in zijn voorstellingen en nu als interviewer wel. :W
pi_210111574
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was je al weggezapt bij dat stukje over 35mm, 70mm en IMAX? Als je dat al allemaal wist ben je geen leek ;)
Och, zo goed als leek, dan. Ik ben bij dat perverse filmfragment over die Noorse (?) kinderen kort weggezapt. De regisseur die dat geschoten heeft wantrouw ik.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:20:41 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210111647
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:13 schreef Hugo_Treger het volgende:

[..]
Och, zo goed als leek, dan. Ik ben bij dat perverse filmfragment over die Noorse (?) kinderen kort weggezapt. De regisseur die dat geschoten heeft wantrouw ik.
:')

Daarna begon juist een heel stuk over gebruik van verschillende type lenzen en dat verhaal over die 70mm film die hij voor zich had liggen op tafel. Vond ik erg verhelderend, maar misschien te dicht bij de basis voor de iets meer ingelezen kijker.
pi_210111758
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]
:')

Daarna begon juist een heel stuk over gebruik van verschillende type lenzen en dat verhaal over die 70mm film die hij voor zich had liggen op tafel. Vond ik erg verhelderend, maar misschien te dicht bij de basis voor de iets meer ingelezen kijker.
Een verhaal over lenzen? Daar staat mij niets van bij. Allicht niet vroeg genoeg teruggeschakeld.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:42:48 #131
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210111903
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:31 schreef Hugo_Treger het volgende:

[..]
Een verhaal over lenzen? Daar staat mij niets van bij. Allicht niet vroeg genoeg teruggeschakeld.
Telelens vs wijde lens en het effect daarvan op de beleving van de kijker
  maandag 31 juli 2023 @ 22:18:44 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210112280
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:31 schreef Hugo_Treger het volgende:

Je hebt, net als vorige week, volgens mij de helft niet gezien, maar wel weer een grote muil vol commentaar. Leuke trollpoging weer. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 juli 2023 @ 23:13:51 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210112847
We kijken nu de Zomergastenfilm For all Mankind.
Prachtige beelden en commentaar. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:16:39 #134
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210116835
Voor wie de film Heaven's Gate wil zien die besproken werd in de laatste zomergasten: deze is nu te vinden op Prime Video.

https://www.primevideo.co(...)_rdr?tag=justnlnl-21
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:27:35 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210116931
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:16 schreef Mike het volgende:
Voor wie de film Heaven's Gate wil zien die besproken werd in de laatste zomergasten: deze is nu te vinden op Prime Video.

https://www.primevideo.co(...)_rdr?tag=justnlnl-21
Na het zien van de scene heb ik er niet zo'n zin in :D is het wat?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:30:23 #136
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210116955
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Na het zien van de scene heb ik er niet zo'n zin in :D is het wat?
Ik ben er nooit aan durven beginnen vanwege de 3 uur en 39 minuten dat de film duurt. :P Ik zie dat ze op Prime de versie hebben gezet waarin flink gesneden is, want daar duurt-ie "maar" 2 uur en 30 minuten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:37:53 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210117026
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:30 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik ben er nooit aan durven beginnen vanwege de 3 uur en 39 minuten dat de film duurt. :P Ik zie dat ze op Prime de versie hebben gezet waarin flink gesneden is, want daar duurt-ie "maar" 2 uur en 30 minuten.
Opzich trek ik lange films wel (heb gone with the wind ook wel gezien) alleen wat ik toch vaak minder goed trek zijn het hele uitgebreide vechtscenes vooral als er veel in geschoten wordt, ik raak altijd mijn orientatie kwijt in in dat soort scenes en meestal zijn ze ook niet zo belangrijk voor de plotontwikkeling :D (opzich wel grappig want ik heb het idee dat er een grote groep mensen is die dat juist trekt in films)
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:02:21 #138
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210117283
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Opzich trek ik lange films wel (heb gone with the wind ook wel gezien) alleen wat ik toch vaak minder goed trek zijn het hele uitgebreide vechtscenes vooral als er veel in geschoten wordt, ik raak altijd mijn orientatie kwijt in in dat soort scenes en meestal zijn ze ook niet zo belangrijk voor de plotontwikkeling :D (opzich wel grappig want ik heb het idee dat er een grote groep mensen is die dat juist trekt in films)
Ja, het verschilt een beetje per film, maar ik had in dat fragment in Zomergasten ook geen idee wat er precies gebeurde. :+
pi_210118319
quote:
88s.gif Op maandag 31 juli 2023 07:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook wel top vond is dat ik op dat Wendy Carlos filmpje na geen enkel fragment al eerder gezien had.
Miami Vice ook niet?

Ik verder alleen dat Eindhovens filmpje met de wouten bellen.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:40:00 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210118350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Miami Vice ook niet?

Ik verder alleen dat Eindhovens filmpje met de wouten bellen.
Niet dat specifieke fragment nee, wel eens wat afleveringen van Miami Vice gezien, in mijn herinnering was het niet zulke hele trage tv :D Dit fragment zo losgezogen van een aflevering was eigenlijk wel prachtig O+
pi_210118391
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Firuze60 het volgende:

Ok, dus we zien hier een cabaretier die zichzelf niet heeft laten zien in zijn voorstellingen en nu als interviewer wel. :W
Je snapt echt niks van cabaret denk ik.

Als Theo zegt dat zijn vader nog een echte kerel was, die hij nooit zittend heeft zien plassen, ja 1 keer, op een Thaise hoer, dan denk je dat dat iets is waar Theo echt voor staat?
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:44:08 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_210118404
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Niet dat specifieke fragment nee, wel eens wat afleveringen van Miami Vice gezien, in mijn herinnering was het niet zulke hele trage tv :D Dit fragment zo losgezogen van een aflevering was eigenlijk wel prachtig O+
Ate de Jong heeft nog een paar afleveringen geregisseerd. Hij had niks te zeggen zei ie. Don Johnson bepaalde alles.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210121475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je snapt echt niks van cabaret denk ik.

Als Theo zegt dat zijn vader nog een echte kerel was, die hij nooit zittend heeft zien plassen, ja 1 keer, op een Thaise hoer, dan denk je dat dat iets is waar Theo echt voor staat?
Slecht voorbeeld want daar kan ik ook om lachen. Maar het blijft een harde grap. Door de subtiele humor die Herman Finkers als cabaretier maakt lijkt die een lievere man. Gewoon mijn mening.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 01-08-2023 18:24:47 ]
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:36:17 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210121664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Slecht voorbeeld want daar kan ik ook om lachen. Maar het blijft een harde grap. Door de subtiele humor die Herman Finkers als cabaretier maakt lijkt die een lievere man. Gewoon mijn mening.
Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
pi_210121683
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Te oppervlakkig en derhalve teleurstellend. Hoe kan het dat een vermaard cameraman mij, leek, in drie uur niets kan bijbrengen over filmkunst wat ik op voorhand al niet wist?
Had er inderdaad ook wel meer van verwacht, goddomme op dit moment de beste cameraman op aarde
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:59:23 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_210154949
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:20:01 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210155218
Oud-Kamervoorzitter en politica Khadija Arib (Hedami, Marokko, 1960) is op zondag 6 augustus de derde gast in VPRO Zomergasten. Theo Maassen interviewt Khadija Arib over haar favoriete televisieavond.

Khadija Arib werd in 1960 geboren in het Marokkaanse dorp Hedami, in de omgeving van Casablanca. Haar vader trok als gastarbeider naar Nederland. Op haar vijftiende verhuisde zij hem met haar moeder achterna, naar Rotterdam-Noord. Nederland bleek niet het land vol rode, gele en paarse tulpen op elke straathoek, zoals op de ansichtkaarten die haar vader stuurde toen ze nog in Marokko waren. Haar vader overleed toen ze negentien was, waardoor ze er met haar moeder alleen voor stond.

Arib bleek een talent te hebben voor regelen en leiding nemen. Binnen een paar jaar na aankomst in Rotterdam was ze al een soort informele vraagbaak voor migranten die de weg in Nederland nog niet goed kenden. Haar studies maatschappelijk werk en later sociologie waren logische vervolgstappen, net als haar rol in de oprichting van de Marokkaanse Vrouwenbeweging in Nederland, toen ze 22 was. In de jaren tachtig en negentig maakte Arib carrière in de welzijnswereld en werd uiteindelijk senior beleidsmedewerker bij de Maatschappelijke Opvang en Gezondheidszorg, onderdeel van de gemeente Amsterdam.

Politica wilde ze naar eigen zeggen nooit worden. Ze had zich uit ergernis over de koers van de partij begin jaren negentig gemeld als lid van de Partij van de Arbeid, toen nog een onbetwiste volkspartij en de natuurlijke thuishaven van veel migranten. Toen ze gescout werd voor de Tweede Kamer, bleek ze op haar plek, en viel Arib op als onafhankelijke en heldere stem in het debat.

In 2016 werd Arib gekozen tot Kamervoorzitter. Als gezicht van de Kamer werd ze snel populair, ze gold als gevat en charmant en stond boven de partijen. Ze trad streng op tegen niet-parlementaire omgangsvormen. Achter de schermen van de vergaderzaal ging Arib ook een strijd aan: die met de topambtenaren in de Kamer. Toen ze in 2021 Kamervoorzitter af was en zich ging richten op het voorzitterschap van de parlementaire enquêtecommissie naar het coronabeleid, kwamen er twee anonieme brieven met klachten over een onveilige werksfeer onder Arib in de tijd dat zij Kamervoorzitter was. Er werd een onderzoek naar de feitelijkheid van de klachten over haar gedrag aangekondigd. Arib toonde zich geschokt en maakte kort na het nieuws via Twitter bekend de Kamer te verlaten. Zonder afscheidsspeech of afscheidsbrief. Daarmee kwam een abrupt einde aan een carrière in het hart van de Nederlandse politiek die een kwart eeuw had geduurd.

Khadija Arib over Zomergasten:
'In Zomergasten wil ik praten over de strijd die een buitenstaander moet voeren om als volwaardig lid van de samenleving gezien en behandeld te worden, over de rol van de outsider en wat er voor nodig is om te aarden op vreemde bodem. Over de “gevestigde orde” in Nederland en hoe het is om daarmee te maken te krijgen. Ook wil ik het hebben over vertrouwen en wantrouwen tussen burgers en de staat: hoe zijn we veranderd als samenleving? Maar vooral stel ik de vraag: hoe ben ik zelf veranderd?'

Wadjda (2012) - Reference View - IMDb is de keuzefilm van Zomergast Khadija Arib.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210155414
Ik heb niet zo’n zin in Arib.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:34:53 #149
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210155450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Eens.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:37:31 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210155484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ook niet, maar ga wel kijken.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')