abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210192480
Op de een of andere manier had ik het idee dat het nergens echt oprecht was, niet authentiek. Misschien met uitzondering van de discussie over de anonieme brieven en het onderzoek.

Dat verhaal over haar dementerende moeder bijvoorbeeld. Het werd zo vlak en emotieloos gebracht. Ze schakelde ook moeiteloos van dat verhaal naar een veel algemener verhaal over de zorgbehoefte van de eerste generatie gastarbeiders - zonder dat het iets veranderde aan hoe ze het vertelde. Alsof haar eigen moeder uiteindelijk niet veel meer is dan een illustratie van een maatschappelijk probleem. Gereduceerd tot een soort anekdote.

Ook toen ze gevraagd werd naar haar aankomst in Nederland, de eerste ervaringen op school hier, ging het al na een halve zin niet meer over haarzelf, maar werd het een kraak noch smaak 'in-die-tijd-ging-het-zo-verhaal'.

Bovendien ontbrak het aan wat luchtigheid, wat humor. Zelfs na Annie en Ischa lukte dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2023 00:39:34 ]
  maandag 7 augustus 2023 @ 06:17:49 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210193041
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:38 schreef Sodemieters het volgende:
Op de een of andere manier had ik het idee dat het nergens echt oprecht was, niet authentiek. Misschien met uitzondering van de discussie over de anonieme brieven en het onderzoek.

Dat verhaal over haar dementerende moeder bijvoorbeeld. Het werd zo vlak en emotieloos gebracht. Ze schakelde ook moeiteloos van dat verhaal naar een veel algemener verhaal over de zorgbehoefte van de eerste generatie gastarbeiders - zonder dat het iets veranderde aan hoe ze het vertelde. Alsof haar eigen moeder uiteindelijk niet veel meer is dan een illustratie van een maatschappelijk probleem. Gereduceerd tot een soort anekdote.

Ook toen ze gevraagd werd naar haar aankomst in Nederland, de eerste ervaringen op school hier, ging het al na een halve zin niet meer over haarzelf, maar werd het een kraak noch smaak 'in-die-tijd-ging-het-zo-verhaal'.

Bovendien ontbrak het aan wat luchtigheid, wat humor. Zelfs na Annie en Ischa lukte dat niet.
Dat met haar moeder raakte mij nog wel, maar verder denk ik vooral dat ze haar eigen verhaal geconstrueerd heeft en tot in de perfectie heeft uitgevoerd in haar hoofd en dat verhaal droeg ze dan ook uit.

En in haar hoofd is (nog) geen ruimte voor de eventuele lelijke kanten van haar voorzitterschap en de kritiek. Helpt natuurlijk ook niet dat het onderzoek in eerste instantie is gebaseerd op anonieme brieven en dat de wijze waarop het onderzoek tot stand is gekomen en wordt uitgevoerd nou ook niet helemaal onomstreden is.

https://www.ftm.nl/artike(...)tm_source=linkbutton

Al met al inderdaad niet een heel boeiende avond
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 06:49:47 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210193115
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Net te vroeg!
Oh -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210194027
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:38 schreef Sodemieters het volgende:

Dat formuleer je treffend; ik had precies dezelfde indruk. Misschien kun je hier Theo ook wel aanrekenen dat hij haar alle ruimte gaf. Had hij haar niet moeten interrumperen en helpen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210194308
Had mw. Arib moeten huilen dan? want dan is het emo tv?

Gezien het onderzoek dat niet loopt en waar zij buiten wordt gehouden, kan ik mij voorstellen, dat zij deels op de automatische piloot het verhaal over moeder vertelt. Uit zelfbescherming.
En snel doorschakelt naar een algemener verhaal.
Zij werd feller toen het - eindelijk dan toch en alles en iedereen erop zat te
wachten - over het onderzoek naar functioneren ging.

Net een stuk erover gelezen van een hgl Bestuurskunde, Nijmegen, die stelt dat de meerderheid van de integriteits onderzoeken níet deugen.
Edit: https://www.volkskrant.nl(...)r-geworden~b6b269d9/

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 07-08-2023 09:54:15 ]
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 09:56:24 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210194374
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:48 schreef AnneX het volgende:
Had mw. Arib moeten huilen dan? want dan is het emo tv?

Nee maar als Theo vraagt wat vind je ervan of hoe voelde dat, had ze op zijn minst dat kunnen beantwoorden in plaats van wat 'men' vind of hoe de anderen waar ze voor in actie kwam het ervaarden. Ze veralgemeniserde alles naar buiten haarzelf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210194967
pi_210195041
Was vooral duidelijk dat het een compleet foute keuze als gast was op dit moment. Zomergasten is een programma waarin iemand een paar uur lang iets wil vertellen, dat was dit niet. Arib had niets te vertellen, had geen boodschap.

Het was eigenlijk goedkoop winstbejag (van beide partijen) dat gelukkig totaal mislukte.

[ Bericht 14% gewijzigd door Wienerschnitzels op 07-08-2023 11:06:17 ]
graag op anoniem
pi_210195432
Alles is wel gezegd. Het was een goed lachje.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:31:16 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210195460
Oud-Kamervoorzitter Khadija Arib heeft tot nu toe de meeste kijkers getrokken in Zomergasten dit seizoen. Naar het interview op NPO 2 keken zondagavond zo’n 637.000 mensen, aldus Stichting KijkOnderzoek.
Arib was de derde gast van presentator Theo Maassen. In de eerste twee afleveringen stonden kosmoloog Thomas Hertog en cinematograaf Hoyte van Hoytema centraal. Daar keken respectievelijk 493.000 en 447.000 mensen naar.

Nog meer recensies:

De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-er-fel-in~b58d6a0b/
Metronieuws: https://www.metronieuws.n(...)gasten-khadija-arib/

En ook de Libelle vindt er wat van: https://www.libelle.nl/sh(...)ps://www.google.com/ :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210195642
Dank, @golfer, die uit de Libelle had ik gemist en werpt weer een andere blik op de uitzending.
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:10:28 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_210195848
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond de recensie in NRC goed: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ontsnappen-a4171402
Dit is eigenlijk wel precies het gevoel dat ik ook had.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_210196199
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:10 schreef OProg het volgende:

[..]
Dit is eigenlijk wel precies het gevoel dat ik ook had.
Leest wel meer als een column dan een recensie met flink wat eigen waardeoordelen van de schrijver.
graag op anoniem
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:48:22 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210196529
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

Leest wel meer als een column dan een recensie met flink wat eigen waardeoordelen van de schrijver.
Recensies zijn altijd waardeoordelen van de schrijver ervan. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 13:07:49 #266
70532 loveli
N
pi_210196850
Als Theo niets had losgekregen was hij geen goede interviewer geweest, dus de botte bijl ging erin. Resultaat is er, iedereen zat erop te wachten.

De recensies geven de politieke achtergrond goed weer. Van de publicatie..
crap in = crap out
pi_210196996
quote:
84s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Recensies zijn altijd waardeoordelen van de schrijver ervan. :)
waardeoordelen over het programma, maar hier wordt er ook een waardeoordeel gegeven over het uitleggen van fragmenten en of Arib wel of niet schuldig is, dan gaat het toch de column kant op.

Maar die scheidslijn is inderdaad vrij dun.
graag op anoniem
pi_210197000
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:07 schreef loveli het volgende:
Als Theo niets had losgekregen was hij geen goede interviewer geweest, dus de botte bijl ging erin. Resultaat is er, iedereen zat erop te wachten.

De recensies geven de politieke achtergrond goed weer. Van de publicatie..
Trouw is juist lekker neutraal, die rellen normaalgesproken het hardst.
graag op anoniem
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 13:24:01 #269
70532 loveli
N
pi_210197123
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 13:24:38 #270
70532 loveli
N
pi_210197143
En het niet getoonde fragment:
crap in = crap out
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:39:48 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210197372
quote:
Superflauw.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210197975
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, @:golfer, die uit de Libelle had ik gemist en werpt weer een andere blik op de uitzending.
En dit, ja! Dit bevestigt juist mijn blik op Theo als interviewer van vrouwen. Met mannen kan hij beter omgaan. Voor de rest vond ik de houding van Arib zoals zij altijd al was als gast in Dwdd. Ik snap haar wel, ze voelt zich altijd op achterstand staan tov 'geboren' witte Nederlanders en zeer zeker ook tov mannen, daarom zoveel strijd en zichzelf juist niet van de kwetsbare kant laat zien, want vrouwelijk en zwak. Jammer vond ik ook dat zij de huidige kamervoorzitter zo moest afbranden, bah, dat is juist weer mannelijk gefrustreerd machtsgevoel gedrag.
  maandag 7 augustus 2023 @ 14:36:13 #273
2651 svann
night-hawk
pi_210198052
Na een hoop van de commentaren vraag ik me af of Arib het uberbaubt wel goed had kunnen doen.
Ik ken de grote lijnen van haar achtergrond, toch werd dit een completer verhaal. Inspirerend.
Tot Theo zijn botte zelf hervond, jammer.
Ze vertelde best veel, maar niet op de gewenste toon? Had ze opeens een andere persoonlijkheid moeten krijgen?
Door het effectbejag werden de inhoudelijke punten die ze aandroeg gemist.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 15:28:45 #274
70532 loveli
N
pi_210199176
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En dit, ja! Dit bevestigt juist mijn blik op Theo als interviewer van vrouwen. Met mannen kan hij beter omgaan. Voor de rest vond ik de houding van Arib zoals zij altijd al was als gast in Dwdd. Ik snap haar wel, ze voelt zich altijd op achterstand staan tov 'geboren' witte Nederlanders en zeer zeker ook tov mannen, daarom zoveel strijd en zichzelf juist niet van de kwetsbare kant laat zien, want vrouwelijk en zwak. Jammer vond ik ook dat zij de huidige kamervoorzitter zo moest afbranden, bah, dat is juist weer mannelijk gefrustreerd machtsgevoel gedrag.
Ik bedoelde het alleen sarcastisch. Vooral dat opvoeren van de immer eenzijdige twitterverontwaardiging is wat lachwekkend. Maar hé, het is de Libelle.

Dat Arib een vrouw is lijkt me op geen enkele manier een factor te zijn geweest in dit gesprek. Ze kan speldenprikken uitdelen aan Hiddema en carpoolen met Bosma, dus waarom zou ze niet met Theo om kunnen gaan (en vice versa)? Het probleem was vooral dat ze er als een echte politica zat.
pi_210199223
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wow, hoe raak!
Ja, erg goed geschreven.
  maandag 7 augustus 2023 @ 16:19:22 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210199390
quote:
Inderdaad een rake recensie!
Poef.....gone! ©golfer
pi_210199741
quote:
Alsof een 17-jarige scholier dit geschreven heeft. :+

Tja en verder over Khadija: zakelijk en weinig emoties. Jammer, ik had gehoopt wat meer persoonlijks van haar te zien. :) Al vond ik het toch een vermakelijke aflevering. Alleen geen topper.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210199791
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik bedoelde het alleen sarcastisch. Vooral dat opvoeren van de immer eenzijdige twitterverontwaardiging is wat lachwekkend. Maar hé, het is de Libelle.

Dat Arib een vrouw is lijkt me op geen enkele manier een factor te zijn geweest in dit gesprek. Ze kan speldenprikken uitdelen aan Hiddema en carpoolen met Bosma, dus waarom zou ze niet met Theo om kunnen gaan (en vice versa)? Het probleem was vooral dat ze er als een echte politica zat.
Okee, jouw opmerking dat het maar de Libelle is doet mij al direct steigeren, hoezo de Libelle, een vrouwenblad en hoeft niet serieus genomen te worden? Hoe blase ben je dan?
pi_210199817
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Alsof een 17-jarige scholier dit geschreven heeft. :+

Tja en verder over Khadija: zakelijk en weinig emoties. Jammer, ik had gehoopt wat meer persoonlijks van haar te zien. :) Al vond ik het toch een vermakelijke aflevering. Alleen geen topper.
Welke emoties had jij van haar verwacht dan?
pi_210200324
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Okee, jouw opmerking dat het maar de Libelle is doet mij al direct steigeren, hoezo de Libelle, een vrouwenblad en hoeft niet serieus genomen te worden? Hoe blase ben je dan?
Blasé, ja. Seksist, nee. (Mag ik dat op een T-shirt?)
pi_210200413
quote:
6s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Blasé, ja. Seksist, nee. (Mag ik dat op een T-shirt?)
Natuurlijk :D
pi_210200445
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke emoties had jij van haar verwacht dan?
Ik zag haar aan het werk. Ik had gehoopt een ‘privé Khadija‘ te zien. Meer open en ontspannen.
pi_210200715
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zag haar aan het werk. Ik had gehoopt een ‘privé Khadija‘ te zien. Meer open en ontspannen.
HUH? Waarom? Alsof ze in haar verleden zich ooit open en ontspannen heeft laten zien, hooguit in privesfeer met intieme grapjes met haar dementerende moeder. Ik herken dat wel, waarom zo nodig al die privegevoelens etaleren, dat is dan toch ook alleen maar voor de buhne? Zie jij Theo ook maar enig intiem momentje van zichzelf zien? Nee, daar is de setting niet naar. Het mooiste tv-fragment was die met Annie MG Schmidt, die liet 'zichzelf' zien (blind inmiddels) door juist openlijk over praktische zaken te spreken zoals het gebruik van een pessarium.

Haar Jip en Janneke boekjes zeiden meer over haar dan dit, ik heb ze als kind altijd heel grappig gevonden en zeker relativerend.
pi_210200860
Vond het ook maar een slap optreden van Arib - vooral vanwege de aanvallen op Vera Bergkamp en de potsierlijke vergelijkingen met toeslagenouders of gedupeerden uit Groningen. Er zijn voldoende journalistieke reconstructies gemaakt van het gedrag van Arib door de jaren heen en dat schetste toch niet een al te florissant beeld. Als interviewer had ik ook wel tegengas gegeven op het moment dat Bergkamp zo eenzijdig werd aangevallen. Afgezien van het optreden kun je jezelf vragen in hoeverre Zomergasten een platform is voor dergelijke interviews en waarom ze haar überhaupt hebben uitgenodigd (integriteitsonderzoek loopt officieel nog en tijd voor reflectie achteraf is er nog niet).

Desondanks pleit ik er wel voor om die integriteitsonderzoeken sowieso af te schaffen. Ik heb daar tot op heden niks zinnigs uit zien komen en elke keer is het steevast drama omdat personen niet mee willen werken. Ook bij Arib lijkt het volgens recent onderzoek van Follow the Money weer eens in de soep te lopen: https://www.ftm.nl/artike(...)khadija-arib-dubieus

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2023 18:01:24 ]
pi_210200861
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
HUH? Waarom? Alsof ze in haar verleden zich ooit open en ontspannen heeft laten zien, hooguit in privesfeer met intieme grapjes met haar dementerende moeder. Ik herken dat wel, waarom zo nodig al die privegevoelens etaleren, dat is dan toch ook alleen maar voor de buhne? Zie jij Theo ook maar enig intiem momentje van zichzelf zien? Nee, daar is de setting niet naar. Het mooiste tv-fragment was die met Annie MG Schmidt, die liet 'zichzelf' zien (blind inmiddels) door juist openlijk over praktische zaken te spreken zoals het gebruik van een pessarium.

Haar Jip en Janneke boekjes zeiden meer over haar dan dit, ik heb ze als kind altijd heel grappig gevonden en zeker relativerend.
Ze had het ook zo aan kunnen pakken als de eerste zomergast of alle andere gasten die het over een zaak en niet zichzelf wilden hebben. In plaats daarvan koos ze ervoor fragmenten te laten zien die met haar privéleven te maken hadden, zoals uit The Father. Nogal wiedes dat menig kijker vervolgens teleurgesteld is vanwege haar “professionaliteit”. (Ik vind het zelf niet professioneel maar berekenbaar en onaangenaam.)
pi_210200930
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze had het ook zo aan kunnen pakken als de eerste zomergast of alle andere gasten die het over een zaak en niet zichzelf wilden hebben. In plaats daarvan koos ze ervoor fragmenten te laten zien die met haar privéleven te maken hadden, zoals uit The Father. Nogal wiedes dat menig kijker vervolgens teleurgesteld is vanwege haar “professionaliteit”. (Ik vind het zelf niet professioneel maar berekenbaar en onaangenaam.)
Hmmm, professioneel en berekenbaar vind ik haar juist niet. Onaangenaam al helemaal niet. Waarom voortdurend altijd op de persoon steeds, ze deed haar vak als voorzitter van de kamer uitstekend. Zo leek het.
pi_210200971
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hmmm, professioneel en berekenbaar vind ik haar juist niet. Onaangenaam al helemaal niet. Waarom voortdurend altijd op de persoon steeds, ze deed haar vak als voorzitter van de kamer uitstekend. Zo leek het.
Als ze haar vak als Kamervoorzitter zo geweldig deed, waarom is de dan weggestemd door de Kamerleden?
pi_210200977
quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:07 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Als ze haar vak als Kamervoorzitter zo geweldig deed, waarom is de dan weggestemd door de Kamerleden?
Jemig, ze zat in een demissionair cabinet met de PvdA die verloor na de tussentijdse verkiezing, manoman.
pi_210200989
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ik vind Theo idd niet zakelijk. :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat heeft haar werk met deze aflevering te maken? Hoe ze dat deed staat hier toch los van.

Ze zit daar zakelijk. En dat is niet standaard in dit programma.
pi_210201010
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik vind Theo idd niet zakelijk. :)
[..]
Wat heeft haar werk met deze aflevering te maken? Hoe ze dat deed staat hier toch los van.

Ze zit daar zakelijk. En dat is niet standaard in dit programma.
Ze heeft volgens mij de uitnodiging voor dit programma aanvaard om juist niet zakelijk haar punt te zetten.
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 19:43:09 #293
70532 loveli
N
pi_210202181
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dat Arib een vrouw is lijkt me op geen enkele manier een factor te zijn geweest in dit gesprek.
Dat lijkt me niet alleen een factor in het gesprek met Theo, maar in haar hele loopbaan. Ze heeft een (in mijn ogen goed gebalanceerde) vorm gevonden om professioneel en vrouwelijk te zijn.

Ook als ik terugdenk aan "24 uur met Voctoria Koblenko", dan twijfel ik er niet aan dat de dynamiek mede afhankelijk is van het geslacht van de gesprekspartner van Theo. Sowieso is dat niet los te zien van de personen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 19:46:23 #294
70532 loveli
N
pi_210202230
En ik gok dat "berekenend" wordt bedoeld waar "berekenbaar" staat.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 20:03:28 #295
70532 loveli
N
pi_210202573
https://www.hpdetijd.nl/2(...)an-op-het-binnenhof/

quote:
... het fragment uit The Singing Detective dat Arib had gekozen als illustratie van de kafkaiaanse gewaarwording om te worden verdacht van feiten die geheim dienen te blijven, werd tijdens uitzending geruisloos geschrapt. 'Vanwege de tijd’ was het antwoord toen Arib vroeg waar het bleef.
crap in = crap out
pi_210202641
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 19:43 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet alleen een factor in het gesprek met Theo, maar in haar hele loopbaan. Ze heeft een (in mijn ogen goed gebalanceerde) vorm gevonden om professioneel en vrouwelijk te zijn.

Ook als ik terugdenk aan "24 uur met Voctoria Koblenko", dan twijfel ik er niet aan dat de dynamiek mede afhankelijk is van het geslacht van de gesprekspartner van Theo. Sowieso is dat niet los te zien van de personen.
Dat is waar, in die zin doet alles ertoe zoals haar leeftijd. Geslacht werd uitgelicht om van Theo een seksist te maken en dat vond ik onterecht. Het was nota bene Arib zelf die zei dat niet noodzakelijk iemands achtergrond (bijvoorbeeld etniciteit) voor een onheuse bejegening zorgt maar dat het iets in de persoonlijkheid kan zijn (of, nog ingewikkelder, een wisselwerking tussen die twee omdat we worden gevormd door onze natuur en onze omgeving en de interactie tussen die twee - maar dat voeg ik er zelf aan toe).

Ik bedoelde inderdaad “berekenend”.
pi_210202897
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is waar, in die zin doet alles ertoe zoals haar leeftijd. Geslacht werd uitgelicht om van Theo een seksist te maken en dat vond ik onterecht. Het was nota bene Arib zelf die zei dat niet noodzakelijk iemands achtergrond (bijvoorbeeld etniciteit) voor een onheuse bejegening zorgt maar dat het iets in de persoonlijkheid kan zijn (of, nog ingewikkelder, een wisselwerking tussen die twee omdat we worden gevormd door onze natuur en onze omgeving en de interactie tussen die twee - maar dat voeg ik er zelf aan toe).

Ik bedoelde inderdaad “berekenend”.
Voorzichtig vind ik het, Theo zat echt al uren te zoeken en te zeiken om de 'ware' Arib met bijbehorende emotie. Enorm irritant, want hij leek totaal geen interesse te hebben in haar beweegreden om juist de procedures te volgen.
pi_210202946
Ik denk dat de reactie van Theo ook wel beetje ingegeven was door de aanval op Bergkamp en dat Arib zichzelf ging vergelijken met slachtoffers zoals bij de toeslagenaffaire.

Men had beter direct met dit onderwerp kunnen beginnen, ze bleef nu de hele tijd op haar hoede.
pi_210202961
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de reactie van Theo ook wel beetje ingegeven was door de aanval op Bergkamp en dat Arib zichzelf ging vergelijken met slachtoffers zoals bij de toeslagenaffaire.

Men had beter direct met dit onderwerp kunnen beginnen, ze bleef nu de hele tijd op haar hoede.
Die aanval op Bergkamp vond ik het meest pijnlijke wat ze deed.
  Vis een optie? maandag 7 augustus 2023 @ 20:25:17 #300
70532 loveli
N
pi_210202968
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Of aan het begin, of na de (geschrapte) scène van The Singing Detective. Blijkbaar wilde Thoe dat laatste ook niet afwachten.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')