abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2023 @ 15:38:32 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209930256
Niet mijn OP

De laatste tijd is er discussie over een eventuele fusie tussen de PvdA en Groenlinks. Nou willen beide partijen er nog niet aan maar zoiets kost tijd. In het verleden zijn er ook vaak genoeg partijen gefuseerd.
https://www.volkskrant.nl(...)-van-komen~bb7b9802/

Persoonlijk denk ik dat het een slim idee is. Qua standpunten zijn de partijen nauwelijks verschillend nog van elkaar. Ook zijn ze qua grootte onderhand wel aan elkaar gewaagd. En het zou de versplintering al weer wat terugdringen. Bovendien is men samen machtiger. Niet alleen in aantal zetels maar ook in het netwerk in de samenleving dat ze hebben. Het beste kan het beginnen met gezamenlijke lijsten. En in een later stadium een fusie van de organisatie.

Al zijn er ook een paar moeilijke punten. Groenlinksers blijven toch graag maagdelijk in de oppositie waar PvdA'ers als het even kan de regering in willen. Dus de idealisten en realisten kunnen botsen. Ook zijn beide partijen lid van een verschillende Eurofractie. Dus daar zal waarschijnlijk Groenlinks aan het kortste end trekken. Met als risico dat een nieuwe "Groene" partij ontstaat.

Wat denken jullie. Gaat dit er binnen nu en een paar jaar van komen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209930285
Vandaag gaat denk ik wel een essentiële dag zijn richting de verkiezingen. Tot nu toe nog niks uitgelekt, ik ben heel benieuwd naar de uitslag en vooral ook naar de percentages.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 juli 2023 @ 15:51:39 #3
3542 Gia
User under construction
pi_209930421
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ok, die rijke persoon krijgt duizenden euro's subsidie om een electrische auto aan te schaffen. DAn mag iemand in een sociale huurwoning toch best met afgunst daar naar kijken? Krijg die persoon duizenden euro's subsidie om zijn huis te verduurzamen in de voor van een renteloze lening? Ik dacht dat het niet. Kortom, afgunst is terecht. Die mensen dragen vooral hun steentje bij omdat er zo vet veel subsidies die kant uit gaan waardoor de terugverdientijd kort is. ALs we solidair willen zijn moeten we iemand aan de onderkant van de samenleving ook duizenden euro's geven om HR++ glas aan te schaffen, waarvan hij daarna de helft (rest is subsidie) mag terugbetalen met 10 euro per maand ofzo of iets anders behapbaars. Dat lijkt me wel rechtvaardig.
Iedereen krijgt toch subsidie. Of je nu een hoog salaris hebt, of een laag. En renteloze leningen zijn al mogelijk.
  maandag 17 juli 2023 @ 15:55:23 #4
3542 Gia
User under construction
pi_209930468
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Groot nadeel is bij verduurzamen icm hypotheek is dat je niet zeker weet of je dat in je verkoopprijs terugziet.

Hypotheek 40k - aflossingen moet je terugzien in je verkoopwaarde.
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.
Voor de aanvraag van de verduurzamingslening moest de woning getaxeerd worden. Waarde zonder verduurzaming kwam op 426.000, na verduurzaming 460.000. Dus, we maken ons niet zo ongerust.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:09:40 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209930620
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.
Voor de aanvraag van de verduurzamingslening moest de woning getaxeerd worden. Waarde zonder verduurzaming kwam op 426.000, na verduurzaming 460.000. Dus, we maken ons niet zo ongerust.
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.

Je hebt ook mensen die in de afgelopen 5 jaar een woning hebben gekocht en mogelijk nog aan een gezin beginnen, als je woningwaarde daalt en of de hypotheekschuld stijgt dan kun je in een situatie raken dat je huis onder water staat en je niet meer kan verhuizen zonder dat je het verschil bijbetaald.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:24:54 #6
3542 Gia
User under construction
pi_209930831
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.

Je hebt ook mensen die in de afgelopen 5 jaar een woning hebben gekocht en mogelijk nog aan een gezin beginnen, als je woningwaarde daalt en of de hypotheekschuld stijgt dan kun je in een situatie raken dat je huis onder water staat en je niet meer kan verhuizen zonder dat je het verschil bijbetaald.
Wij wonen hier nu 8 jaar.
pi_209931216
De gezamenlijke kieslijst en het gezamenlijke verkiezingsprogramma voor de komende Tweede Kamer verkiezingen gaat er komen!

De uitslagen zijn zojuist bekend gemaakt.

Als ik het goed heb gehoord hebben 90% van de GroenLinks leden en 80% van de PvdA leden ingestemd met het voorstel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 17 juli 2023 @ 17:01:47 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_209931239
Mijn opa draait zich om in zijn graf als fervent PvdA stemmer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:02:19 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931245
TT-change naar "Vereende krachten" bitte.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:02:28 #10
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209931247
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
Vandaag gaat denk ik wel een essentiële dag zijn richting de verkiezingen. Tot nu toe nog niks uitgelekt, ik ben heel benieuwd naar de uitslag en vooral ook naar de percentages.
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209931403
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?
Met name dat met de hoge percentages die het nu zijn, die hele kleine groep dus geen invloed heeft gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209931439
91,8 procent van de deelnemende GroenLinks-leden stemde voor en 87,9 procent van de PvdA'ers, dat is nog beter dan ik had durven hopen. Ik was echt nog bang voor 30-40% tegenstemmers onder de PvdA, maar blijkbaar zijn ze er daar bijna helemaal voor.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:24:06 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209931582
Mooi dat Hugo de Jonge heeft gewonnen. :+

Dan wordt een lijsttrekker de volgende stap.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:30:59 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931668
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer. Ze hebben het dus nu, na de partij volledig op de klippen te hebben gevaren, opgegeven.
Bravo.
Het is een verarming van de politiek, enige normale linkse partij verdwijnt, over blijven extreem linkse populisten en de Bakfietsende in deeltijd werkende munttheemoeders van de GL aanhang
  maandag 17 juli 2023 @ 17:33:23 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209931700
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
De gezamenlijke kieslijst en het gezamenlijke verkiezingsprogramma voor de komende Tweede Kamer verkiezingen gaat er komen!

Als ik het goed heb gehoord hebben 90% van de GroenLinks leden en 80% van de PvdA leden ingestemd met het voorstel.
Meer dan ik had verwacht. Had een 60/40 verwacht.
  Forum Admin maandag 17 juli 2023 @ 17:39:28 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209931765
Dit lijkt me voor een potentieel fatale keuze voor de PvdA eigenlijk..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 17 juli 2023 @ 17:39:58 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931769
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer. Ze hebben het dus nu, na de partij volledig op de klippen te hebben gevaren, opgegeven.
Bravo.
Het is een verarming van de politiek, enige normale linkse partij verdwijnt, over blijven extreem linkse populisten en de Bakfietsende in deeltijd werkende munttheemoeders van de GL aanhang
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209931778
Sinds het paarse kabinet hun ziel verkocht en sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Daarnaast: Kuiken :') Klaver :') Als je Aboutaleb of Timmermans als lijsttrekker had zou ik er nog over nadenken.

Ik ga lekker SP stemmen als links geluid. Ze moeten wel een sterkere lijsttrekker zoeken dan Marijnissen..
pi_209931792
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.
pi_209931815
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:40 schreef Erasmus het volgende:
Sinds het paarse kabinet hun ziel verkocht en sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Daarnaast: Kuiken :') Klaver :') Als je Aboutaleb of Timmermans als lijsttrekker had zou ik er nog over nadenken.

Ik ga lekker SP stemmen als links geluid. Ze moeten wel een sterkere lijsttrekker zoeken dan Marijnissen..
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad. Of anders Marjolein Moorman.
pi_209931828
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad.
Ik hoop het voor ze..

Zeer sterke en intelligente debaters, ongeacht je partijvoorkeur. Zou zeer dom zijn als ze hun hulp niet gaan oproepen.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:45:31 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209931837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”

Ik denk dat de "ouderwetse" PvdA aanhang zich juist druk maakt om zichzelf als individu. En geen fuck geven om die klimaat fratsen van Klaver&co. Wat heb je aan 0,00036 graad verkoeling als je nauwelijks rond kunt komen.
Haters everywhere but I don't really care.
  Forum Admin maandag 17 juli 2023 @ 17:46:59 #23
pi_209931851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.
Omdat stemgedrag in de kamer niet altijd direct correspondeert met hoe het electoraat er over denkt
Bovendien vind ik dat ook een teken aan de wand dat de PvdA nogal van koers is geraakt.

Maar dat is slechts hoe ik het zie, geen vaststaand feit ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209931860
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:45 schreef matthijst het volgende:

[..]
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”

Ik denk dat de "ouderwetse" PvdA aanhang zich juist druk maakt om zichzelf als individu. En geen fuck geven om die klimaat fratsen van Klaver&co. Wat heb je aan 0,00036 graad verkoeling als je nauwelijks rond kunt komen.
De PvdA aanhang heeft met bijna 90% voorgestemd. Die PvdA aanhang roept congres na congres op om meer aan klimaat te doen. Dat is de waarheid, niet jouw verhaal.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:50:04 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931899
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.
En waar haal jij vandaan dat ik die mythe onderschrijf of dat beeld deel? Of dat men conservatief was?
Hoewel ik wel eens uit een 1 Mei bijeenkomst ben geschopt omdat vrienden mij zoenden.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:51:49 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209931914
Kan die "A" dan eindelijk uit de naam?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 17 juli 2023 @ 17:52:38 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209931921
Ik ga waarschijnlijk weer SP stemme maar ik wens PvdAGL veel succes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209931925
Ga dan gewoon officieel fuseren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209931940
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat stemgedrag in de kamer niet altijd direct correspondeert met hoe het electoraat er over denkt
Bovendien vind ik dat ook een teken aan de wand dat de PvdA nogal van koers is geraakt.

Maar dat is slechts hoe ik het zie, geen vaststaand feit ofzo.
70% van de mensen maakt zich enorm zorgen over klimaatverandering, het lijkt me onverstandig voor de PvdA om zich te richten op die andere 30% omdat daar vaak ook figuren bij zitten die uit de EU willen of die het verdrag voor de rechten van de mens aan de kant willen gooien. Dus ja, de PvdA moet zich sterk richten op klimaatmaatregelen, de enige manier om stemmen te winnen.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:54:58 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931942
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En waar haal jij vandaan dat ik die mythe onderschrijf of dat beeld deel? Of dat men conservatief was?
Omdat wanneer ik iemand een betoog zie afsteken over de PvdA en het verlies van de traditonele achterban dit doorgaans gepaard gaat met het idee dat de PvdA ten prooi zou zijn gevallen aan 'woke'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin maandag 17 juli 2023 @ 17:57:30 #31
pi_209931961
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
70% van de mensen maakt zich enorm zorgen over klimaatverandering, het lijkt me onverstandig voor de PvdA om zich te richten op die andere 30% omdat daar vaak ook figuren bij zitten die uit de EU willen of die het verdrag voor de rechten van de mens aan de kant willen gooien. Dus ja, de PvdA moet zich sterk richten op klimaatmaatregelen, de enige manier om stemmen te winnen.
Ik denk dat dat wel onder de gemiddelde PvdA'er leeft, maar niet in de mate en urgentie als bij een gemiddelde gl'er.

Nu waren de resultaten van de PvdA de afgelopen twee verkiezingen ook niet heel best dus dat ze -iets- proberen snap ik ook weer wel.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:58:51 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931978
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel onder de gemiddelde PvdA'er leeft, maar niet in de mate en urgentie als bij een gemiddelde gl'er.

Nu waren de resultaten van de PvdA de afgelopen twee verkiezingen ook niet heel best dus dat ze -iets- proberen snap ik ook weer wel.
PvdA is bijna geheel leeggelopen richting GL en D66.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209931986
De enige manier om echt te winnen is in de strijd terecht komen om de grootste te worden, zo werkt dat tegenwoordig. En daar hebben ze gewoon die GL zetels voor nodig. En een groot deel van de afgelopen D66 stemmen.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:00:58 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209931996
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat wanneer ik iemand een betoog zie afsteken over de PvdA en het verlies van de traditonele achterban dit doorgaans gepaard gaat met het idee dat de PvdA ten prooi zou zijn gevallen aan 'woke'.
Ja vaak krijg je dan ook kreten over anachronismen over "de arbeider." Een term waar werkelijk niemand zich meer toe aangesproken gaat voelen. Daarbij denk ik aan zwart-wit foto's van mannen met petten die uit een fabriekspoort komen lopen. En die allemaal al lang gestorven zijn.
pi_209932019
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja vaak krijg je dan ook kreten over anachronismen over "de arbeider." Een term waar werkelijk niemand zich meer toe aangesproken gaat voelen. Daarbij denk ik aan zwart-wit foto's van mannen met petten die uit een fabriekspoort komen lopen. En die allemaal al lang gestorven zijn.
Roep eens op een willekeurig vol station dat alle arbeiders moeten komen en iedereen rent bij je weg...
  maandag 17 juli 2023 @ 18:06:14 #36
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932047
Een historische vergissing dit. Mocht het plan mislukken dan is de fusie een flop en blijven er twee onthoofden partijen over. Het is gewoon een gok ingegeven door misplaatste draagkracht en leiders die in hun eigen semantiek zijn gaan geloven. Extreem opportunistische move.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:06:29 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209932051
En wat over is van Groenlinks dat is ook het meer bestuurlijke deel. De radicale activisten zitten tegenwoordig bij BIJ1 of de PvdD.
pi_209932081
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Nederlanders die nog in de fabriek werken stemmen meestal PVV weet ik uit ervaring.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  maandag 17 juli 2023 @ 18:13:32 #39
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932114
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:00 schreef Hanca het volgende:
De enige manier om echt te winnen is in de strijd terecht komen om de grootste te worden, zo werkt dat tegenwoordig. En daar hebben ze gewoon die GL zetels voor nodig. En een groot deel van de afgelopen D66 stemmen.
Het heeft inderdaad niks met inhoud te maken maar met politieke opportuniteit. Je bent ook een speelbal voor andere lijsttrekkers, die moet zich verdedigen tegen de zwaktes van en de PvdA en Gl. Ze kunnen altijd de kaart 'waar staat de lijsttrekker nu echt voor' trekken. Dit timmer je niet dicht in een verkiezingsprogramma. En je creëert in verkiezingstijd alleen maar onrust, er is vast media dat op zoek gaat naar prominenten die het oneens zijn. Fijne campagne.

Ik snap wel dat men samen wilt gaan, maar doe dat zorgvuldig. Zowel organisatorisch als qua politieke lijn.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:13:48 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932115
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Een historische vergissing dit. Mocht het plan mislukken dan is de fusie een flop en blijven er twee onthoofden partijen over. Het is gewoon een gok ingegeven door misplaatste draagkracht en leiders die in hun eigen semantiek zijn gaan geloven. Extreem opportunistische move.
Wat wilde je dan doen? Links/progressief is in de loop van de jaren niet veel kleiner geworden, de kiezers zijn gewoon verdeeld over meer partijen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 juli 2023 @ 18:15:56 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209932138
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wellicht moet je gewoon lezen wat ik schrijf.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:16:57 #42
28167 matthijst
pi_209932152
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
De PvdA aanhang heeft met bijna 90% voorgestemd. Die PvdA aanhang roept congres na congres op om meer aan klimaat te doen. Dat is de waarheid, niet jouw verhaal.
OK prima, dan is de PvdA nog steeds niet terug bij waar ze ooit voor waren :W
pi_209932158
Ik had niet verwacht dat het spannend zou worden maar zo’n duidelijke voorkeur had ik ook niet weer niet verwacht. Het zijn niet mijn partijen maar voor Nederland is een sterk links blok denk ik best welkom
  maandag 17 juli 2023 @ 18:18:18 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932167
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wellicht moet je gewoon lezen wat ik schrijf.
De munttheedrinkende bakfietsmoeders vormen een groot deel van de oude achterban die de PvdA is kwijtgeraakt. Die komen nu met een fusie weer terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209932176
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:16 schreef matthijst het volgende:

[..]
OK prima, dan is de PvdA nog steeds niet terug bij waar ze ooit voor waren :W
Voor klimaatmaatregelen is de PvdA eigenlijk al sinds de jaren 80, dus wat bedoel je met ooit?
pi_209932180
Ik wens ze veel succes met deze....tijdelijke fusie?

Ik hoop dat het een succes wordt, het is hoog tijd dat er weer eens wat linkse partijen gaan regeren.
pi_209932219
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:52 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk weer SP stemme maar ik wens PvdAGL veel succes.
De SP hoort hier ook eigenlijk bij, dat is nu niet meer dan een levende dode.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:27:32 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209932267
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De munttheedrinkende bakfietsmoeders vormen een groot deel van de oude achterban die de PvdA is kwijtgeraakt. Die komen nu met een fusie weer terug.
Nee, dat zijn een groot deel van de mensen die op GL stemmen.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:32:47 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932326
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, dat zijn een groot deel van de mensen die op GL stemmen.
Een groot deel van de huidige GL-achterban komt inderdaad van de PvdA af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 juli 2023 @ 18:35:08 #50
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932356
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat wilde je dan doen? Links/progressief is in de loop van de jaren niet veel kleiner geworden, de kiezers zijn gewoon verdeeld over meer partijen.
Dit klinkt als een soort van sunk cost fallacy. Waarom fuseert men dan niet gewoon, ze praten er al jaren over. Het is alleen maar geboren uit opportunisme, iets wat ze zeggen te willen bestrijden. De fusie had al veel verder kunnen zijn als ze dat gewoon goed waren gaan regelen. Jaren niks doen en dan zoiets vaags organiseren lijkt mij niet slim. Men heeft geen idee waar ze ja tegen hebben gezegd, dat moet nog worden uitgewerkt, iets wat al lang klaar had kunnen liggen.
Het is ook gewoon geen eerlijk referendum. Bv een pro GL stemmer wordt lid van PvdA en stemt daar ook voor. Als je tegen de samenwerking bent moet je dus eerst lid worden van een andere partij waar je inhoudelijk geen lid van wilt zijn om te kunnen voorkomen dat je eigen partij er wel mee samen gaat. Organisatorisch een rommeltje.
pi_209932379
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dit klinkt als een soort van sunk cost fallacy. Waarom fuseert men dan niet gewoon, ze praten er al jaren over. Het is alleen maar geboren uit opportunisme, iets wat ze zeggen te willen bestrijden. De fusie had al veel verder kunnen zijn als ze dat gewoon goed waren gaan regelen. Jaren niks doen en dan zoiets vaags organiseren lijkt mij niet slim. Men heeft geen idee waar ze ja tegen hebben gezegd, dat moet nog worden uitgewerkt, iets wat al lang klaar had kunnen liggen.
Het is ook gewoon geen eerlijk referendum. Bv een pro GL stemmer wordt lid van PvdA en stemt daar ook voor. Als je tegen de samenwerking bent moet je dus eerst lid worden van een andere partij waar je inhoudelijk geen lid van wilt zijn om te kunnen voorkomen dat je eigen partij er wel mee samen gaat. Organisatorisch een rommeltje.
Dat waren echt een miniem aantal leden, die hebben met deze percentages geen invloed gehad.

En dit is gewoon de eerste stap naar een fusie.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:50:32 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932538
quote:

[..]
Dat het organisatorisch een rommeltje is ben ik met je eens, maar zoals Hanca al schrijft, dit is gewoon de opmaat naar een fusie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209932562
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een groot deel van de huidige GL-achterban komt inderdaad van de PvdA af.
Ik denk dat dat wel meevalt. Een flink deel van de GL stemmers zijn jongeren, die hebben nooit anders dan GL gestemd
  maandag 17 juli 2023 @ 18:55:22 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932584
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:52 schreef grimselman het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Een flink deel van de GL stemmers zijn jongeren, die hebben nooit anders dan GL gestemd
Klopt, maar vroeger stemde hetzelfde soort jongeren veelal PvdA, alleen heeft de partij haar swag verloren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 juli 2023 @ 18:57:17 #55
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932617
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dit is gewoon de eerste stap naar een fusie.
Sorry, maar dat zijn dooddoeners voor de bühne, daarmee bestuur je geen politieke verenigingen. Ik heb ook niks tegen de fusie, maar regel dat dan. Dit gaat alleen maar over macht, en het moet nu omdat ze al jaren praten maar niks echt regelen.

Je wordt niet de grootste via de leden. Alleen ben je politiek enorm kwetsbaar nu en neem je een enorme gok. Denk dat er flink wat spindokters van andere partijen blij waren met dit nieuws. De geschiedenis wijst uit dat politieke fusies altijd tot gedoe leidt, en men organiseert dat gedoe in verkiezingstijd als de neuzen dezelfde kant op moeten staan. Is het gedoe niet al in de campagne, dan komt het wel als de verkregen macht verdeeld moet worden.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:58:56 #56
3542 Gia
User under construction
pi_209932637
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:

Hopelijk gaan die 10% Groen links-stemmers en ook die 20% PvdA stemmers, iets anders zoeken. SP of PvdD of zo.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:00:06 #57
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932653
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat het organisatorisch een rommeltje is ben ik met je eens, maar zoals Hanca al schrijft, dit is gewoon de opmaat naar een fusie.
Dat is mijn probleem, een gezamenlijke lijst zou het sluitstuk moeten zijn van een fusie, niet het begin. Maar goed, men zoekt het maar uit, maar ik vind het zo amateuristisch dat ik als links en progressief niet pieker om er op te stemmen. Als dit al een rommeltje is, waarom ze dan macht geven. Terwijl ik bij een goed uitgewerkte fusie wel potentieel een achterban zou zijn.
pi_209932691
Ik denk wel dat het een goed idee is als ze fuseren, ook met de SP in elk geval, want de SP is nu ook een reddeloze partij die ik ook niet snel weer zie opkrabbelen in de peilingen.

Het zou beter zijn als links een blok gaat vormen en eigenlijk, als ze echt wat willen betekenen, moeten ze daar D66, Partij voor de Dieren en BBB e.d. ook bij hebben. Het moet dan een breed gedragen sociaal-liberale centrum-linkse partij worden. Een beetje van het type Partito Democratico in Italië of de democraten in Amerika. De huidige politiek is veel te versplinterd. Coalities zijn nauwelijks meer mogelijk, zeker geen coalities met erg rechtse of linkse partijen, omdat ze allemaal te extreem zijn. Daarom is het beter om een grote centrum-linkse partij te maken. Deze zou dan, met een goed bestuur, een toegankelijk en gematigd verkiezingsprogramma waarbij veel mensen zich thuis voelen, en een charismatische leider tot wel 40 of 50 zetels kunnen behalen.
Mja
pi_209932714
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is mijn probleem, een gezamenlijke lijst zou het sluitstuk moeten zijn van een fusie, niet het begin. Maar goed, men zoekt het maar uit, maar ik vind het zo amateuristisch dat ik als links en progressief niet pieker om er op te stemmen. Als dit al een rommeltje is, waarom ze dan macht geven. Terwijl ik bij een goed uitgewerkte fusie wel potentieel een achterban zou zijn.
Het klopt dat het organisatorisch beter zou kunnen, maar er stond dit najaar een fusievergadering op de planning. Om nu rechts 4 extra jaren macht te geven omdat Rutte zijn kabinet liet vallen, zou wel erg cynisch zijn.

Soms kan het niet zoals het moet en moet het maar zoals het kan.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:04:59 #60
3542 Gia
User under construction
pi_209932720
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
De SP hoort hier ook eigenlijk bij, dat is nu niet meer dan een levende dode.
Die gaan hier garen bij spinnen.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:06:50 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209932747
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Die gaan hier garen bij spinnen.
Nee, als er mensen zijn die links uit het bootje vallen dan zullen die eerder naar Bij1 of de PvdD gaan.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:09:20 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209932783
quote:

[..]
Als de verkiezingsdeelname niet te rampzalig uitpakt zullen ze ook wel fuseren. Zo ging dat ook bij het CDA en bij Groenlinks. Eerst een gezamenlijke lijst. En daarna de organisaties fuseren.
pi_209932819
Ik denk dat voorbode is van een partijfusie waar ze in toekomst met een andere naam in het politiek verder gaan. Op latere moment zie je de naam PvdA en GroenLinks niet meer, dan herkent latere generatie mensen niet meer wat oude namen waren van die partij.

Het is einde voor PvdA en GroenLinks als zelfstandige partijen, ze hebben in het verleden veel geprobeerd om grote partij te worden. Het is PvdA in jaren '90 van vorige eeuw wel gelukt onder voormalige premier Kok die 3 Paarse kabinetten heeft geleid.

PvdA was een echte arbeidspartij die echt voor Nederlandse werknemers opkwam. Minstens was PvdA een zeer succesvolle politieke partij waar je als Nederlander op kon rekenen zowel dat ze goede wetten moeten maken in de Tweede Kamer. Wijlen Wim Kok en Joop den Uyl waren echte boegbeelden voor PvdA die veel stemmen trok bij de verkiezingen. PvdA was zeer populair in grote steden zoals Rotterdam en Amsterdam. Natuurlijk zullen we PvdA nooit vergeten als zeer betekenisvolle en succesvolle partij die veel voor Nederland gegeven heeft met diverse kabinetten waarin ze deelnamen.

Bedankt PvdA en GroenLinks apart voor alles wat jullie gegeven hebt, maar veel succes met jullie fusiepartij. De leden hebben gekozen voor gezamenlijke lijst met één lijsttrekker, de laatste horde voor dat een fusie van 2 partijen een feit wordt.

PvdA heeft een plek in politieke geschiedenis verdiend met zeer veel waardevolle dingen gedaan die van belang van Nederland zijn... Jullie mogen echt trots op kunnen zijn wat je zelf voor PvdA betekent hebt, vooral veel goede bekende oud-burgemeesters van PvdA zoals Ed van Thijn(Amsterdam) en Erbenhard van Laan(Amsterdam).
  maandag 17 juli 2023 @ 19:11:53 #64
3542 Gia
User under construction
pi_209932831
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, als er mensen zijn die links uit het bootje vallen dan zullen die eerder naar Bij1 of de PvdD gaan.
Naar zweverige clubjes? Echt niet. Heb in dit topic al een paar opmerkingen gehoord van mensen die maar weer SP gaan stemmen.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:13:10 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209932847
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Naar zweverige clubjes? Echt niet. Heb in dit topic al een paar opmerkingen gehoord van mensen die maar weer SP gaan stemmen.
Er zullen wel een aantal mensen richting SP gaan, daar kom je niet onderuit, maar de meeste PvdA'ers staan qua gedachtegoed vooral dichtbij GroenLinks.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 juli 2023 @ 19:14:58 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209932866
Overigens kunnen ze als het goed gaan uit veel vaatjes stemmers tappen

-D66-stemmers die D66 in 2021 van ze geleend heeft
-VVD-stemmers die nu Rutte weggaat meer potentie zien in de eventuele kandidaat van deze partij
-SP-stemmers die klaar zijn met de hopeloze Marijnissen en die een nieuw links initiatief een kans willen geven
-DENK/PvdD/VOLT-stemmers die dit om strategische redenen doen
-Niet stemmers die hier mogelijk door worden gemotiveerd.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:16:10 #67
3542 Gia
User under construction
pi_209932877
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er zullen wel een aantal mensen richting SP gaan, daar kom je niet onderuit, maar de meeste PvdA'ers staan qua gedachtegoed vooral dichtbij GroenLinks.
We gaan het zien 22 november. Ik ga in elk geval rechts van de VVD zitten. Weet nog niet in welk bootje.
Tenzij Omtzigt nog wat leuks gaat doen en met een goed programma gaat komen. Maar het wordt in elk geval geen SP, geen Bij1, geen PvdD, geen D666, geen Groenlinks/pvda, geen CDA en ook geen VVD. En zeker ook geen bedenkelijke marginale clubjes.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:16:55 #68
3542 Gia
User under construction
pi_209932888
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:14 schreef Hexagon het volgende:

-VVD-stemmers die nu Rutte weggaat meer potentie zien in de eventuele kandidaat van deze partij
-SP-stemmers die klaar zijn met de hopeloze Marijnissen en die een nieuw links initiatief een kans willen geven
Je mag altijd dromen, natuurlijk!
  maandag 17 juli 2023 @ 19:19:03 #69
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932906
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het klopt dat het organisatorisch beter zou kunnen, maar er stond dit najaar een fusievergadering op de planning. Om nu rechts 4 extra jaren macht te geven omdat Rutte zijn kabinet liet vallen, zou wel erg cynisch zijn.

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:21:13 #70
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209932930
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als de verkiezingsdeelname niet te rampzalig uitpakt zullen ze ook wel fuseren. Zo ging dat ook bij het CDA en bij Groenlinks. Eerst een gezamenlijke lijst. En daarna de organisaties fuseren.
En als het niet goed uitpakt heb je geen fusie en geen PvdA en Gl meer.
pi_209932936
Hoe gaan ze heten? Lijst PvdA/GL?
  maandag 17 juli 2023 @ 19:32:13 #72
28167 matthijst
pi_209933058
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor klimaatmaatregelen is de PvdA eigenlijk al sinds de jaren 80, dus wat bedoel je met ooit?
Ooit, voor de normale burger, niet de wokies in de villawijk in de randstad.
pi_209933104
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De weg naar politiek succes is geplaveid met compromissen, zoals dit compromis dat als het niet op de beste manier gaat omdat de verkiezingen plots ongeveer op de datum zijn waarop ze een fusievergadering wilden houden, dan moet het maar op de manier waarop het gaat.

Ik snap echt niet waarom jij liever de kans op een BBB of VVD winst wil vergroten, puur omdat er formeel wellicht beter een andere methode beter was. Zie jij liever niet een linkse partij die het voortouw neemt in de formatie?

Als je nu die kans om zulke redenen gaat laten liggen, mag je de komende 4 jaar niet klagen als rechts het voortouw neemt en een rechts kabinet weet te smeden.
pi_209933116
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:32 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ooit, voor de normale burger, niet de wokies in de villawijk in de randstad.
Ze zijn nu ook voor de 'normale burger', maar de normale burger gebruikt de term woke niet en vindt het essentieel dat men op komt voor minderheden en wat doet aan klimaatverandering.
pi_209933171
Ok dus gaat Klaver lijsttreker worden? Dat wordt een ramp _O-
  maandag 17 juli 2023 @ 19:43:21 #76
28167 matthijst
pi_209933210
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn nu ook voor de 'normale burger', maar de normale burger gebruikt de term woke niet en vindt het essentieel dat men op komt voor minderheden en wat doet aan klimaatverandering.
:Z |:( :O
Partij van de Arbeid. Stemgedrag van arbeiders.
Zo worden ze door hun potentiële stemmers iig steeds minder gezien:

pi_209933257
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
Nee, Klaver wordt zo goed als zeker geen lijsttrekker. Genoemd worden Timmermans, Moorman en Aboutaleb (maar die laatste schijnt niet te willen), allen PvdA.
pi_209933270
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
De normale burgers die ik ken vinden dat zeker niet belangrijk. Wat ze willen is minder immigratie en betaalbare boodschappen.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  maandag 17 juli 2023 @ 19:48:18 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209933290
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:43 schreef matthijst het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Interessant. Linkje naar de bron?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 17 juli 2023 @ 19:48:23 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209933291
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe gaan ze heten? Lijst PvdA/GL?
Ik ben nog altijd voor Linkse Wolk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209933328
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
Waar haal je dat vandaan?
pi_209933339
Ik heb voor gestemd. Ik had nooit gedacht dat zo'n enorm percentage ook voor zou stemmen. In onze gemeente heb ik ook meegedaan aan een fusie tussen de twee partijen. Dat is helaas afgelopen, iets dat ik zeer betreur, er zat heel veel werk in (onze gemeente was een VVD-gemeente, nu GL).
  maandag 17 juli 2023 @ 19:52:37 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209933350
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:43 schreef matthijst het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien: in 1971 dus niet veel anders dan in 2012.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209933378
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:46 schreef nils_22 het volgende:

[..]
De normale burgers die ik ken vinden dat zeker niet belangrijk. Wat ze willen is minder immigratie en betaalbare boodschappen.
75% van de Nederlanders is bezorgd over klimaatverandering: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-klimaatverandering

Dus ja, de 'normale burgers' zijn dat ook. Ik ken ook niemand die dat niet is, kom ze eigenlijk alleen op dit forum tegen. En ik spreek toch echt een heleboel mensen in allerlei lagen van de bevolking en met allerlei achtergronden.

Klimaatmaatregelen, dat is waar juist stemmen mee te winnen zijn. De huidige 17 in de Kamer, een stuk of 10 zetels aan teleurgestelde Kaagstemmers en wat pure Ruttestemmers die nu een andere 'staatsman' zoeken en je tikt al de 30 zetels aan. En dat zijn allemaal mensen die klimaatmaatregelen willen en totaal geen moeite hebben met het beschermen van minderheden.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:56:09 #85
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209933384
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
De weg naar politiek succes is geplaveid met compromissen, zoals dit compromis dat als het niet op de beste manier gaat omdat de verkiezingen plots ongeveer op de datum zijn waarop ze een fusievergadering wilden houden, dan moet het maar op de manier waarop het gaat.

Ik snap echt niet waarom jij liever de kans op een BBB of VVD winst wil vergroten, puur omdat er formeel wellicht beter een andere methode beter was. Zie jij liever niet een linkse partij die het voortouw neemt in de formatie?

Als je nu die kans om zulke redenen gaat laten liggen, mag je de komende 4 jaar niet klagen als rechts het voortouw neemt en een rechts kabinet weet te smeden.
Dat lijkt mij vooral een valse tegenstelling waar nogal veel aannames achter zitten die maar 1 kant op redeneren. Als na al die jaren praten over een fusie deze noodsprong je enige antwoord op mogelijk rechts is, dan is het verhaal nog dunner dan ik dacht.

Rechts heeft al decennia een kleine meerderheid in de Kamer. Ook toen Kok en Bos groot waren, en dat gaat ook zo zijn bij een fusie partij.

Het gaat mij helemaal niet om puur een formeel punt. Het gaat mij erom dat het gedreven is door macht en niet door inhoud, dat het referendum de facto het einde is van PvdA en Gl en je imo dat niet op zo'n manier organiseert, dat er allerlei redenaties worden opgetuigd die eenzijdig naar het meest gunstige worden geredenerd, het gedreven is uit angst voor rechts en de illusie dat je gezamenlijk meer zetels zou halen, de onderbouwing vooral anekdotisch/semantisch is, de partijleiders en voorzitters graag zichzelf zien als diegene die 'een historische stap' zetten, je in notabene verkiezingstijd jezelf extra kwetsbaar maakt.

Veel succes met stemmen trekken als je frame is 'anders lag het initiatief misschien bij vvd of bbb'. Doen alsof tegen een gezamenlijke lijst de kans vergroot op rechts voor vvd of bbb is nergens op gebaseerd en vooral een valse tegenstelling. Het is semantiek, niet meer.
Ik stem liever op een partij die uitgaat van een eigen verhaal. Je laten chanteren door angst voor een ander lijkt mij de slechtste raadgever.
Ik hoop dat het goed uitpakt, maar vooralsnog is het wensdenken. Het is hopen op een goed poppetje, en dat is het dus, een verhaal over poppetjes.
pi_209933449
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat lijkt mij vooral een valse tegenstelling waar nogal veel aannames achter zitten die maar 1 kant op redeneren. Als na al die jaren praten over een fusie deze noodsprong je enige antwoord op mogelijk rechts is, dan is het verhaal nog dunner dan ik dacht.

Rechts heeft al decennia een kleine meerderheid in de Kamer. Ook toen Kok en Bos groot waren, en dat gaat ook zo zijn bij een fusie partij.

Het gaat mij helemaal niet om puur een formeel punt. Het gaat mij erom dat het gedreven is door macht en niet door inhoud, dat het referendum de facto het einde is van PvdA en Gl en je imo dat niet op zo'n manier organiseert, dat er allerlei redenaties worden opgetuigd die eenzijdig naar het meest gunstige worden geredenerd, het gedreven is uit angst voor rechts en de illusie dat je gezamenlijk meer zetels zou halen, de onderbouwing vooral anekdotisch/semantisch is, de partijleiders en voorzitters graag zichzelf zien als diegene die 'een historische stap' zetten, je in notabene verkiezingstijd jezelf extra kwetsbaar maakt.

Veel succes met stemmen trekken als je frame is 'anders lag het initiatief misschien bij vvd of bbb'. Doen alsof tegen een gezamenlijke lijst de kans vergroot op rechts voor vvd of bbb is nergens op gebaseerd en vooral een valse tegenstelling. Het is semantiek, niet meer.
Ik stem liever op een partij die uitgaat van een eigen verhaal. Je laten chanteren door angst voor een ander lijkt mij de slechtste raadgever.
Ik hoop dat het goed uitpakt, maar vooralsnog is het wensdenken. Het is hopen op een goed poppetje, en dat is het dus, een verhaal over poppetjes.
Op inhoud waren ze er al uit, ze stemmen namelijk altijd samen en met 1 Eerste Kamerfractie kan dat helemaal niet meer anders. Op inhoud zijn ze dus al samen.

En ja, politiek gaat helaas al 30 jaar vooral over de poppetjes, mensen stemmen op de lijsttrekker en niet op het partijprogramma.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:15:40 #87
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209933533
Fantastisch nieuws, links decimeert zichzelf nog meer *O*
  maandag 17 juli 2023 @ 20:21:03 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209933580
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Je mag altijd dromen, natuurlijk!
Nee dat heeft gewoon met inzicht in het kiezerspubliek te maken.

Ik heb van jou geen inhoudelijk argument gezien
  maandag 17 juli 2023 @ 20:23:08 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209933608
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

en geen PvdA en Gl meer.
Jawel, ze zullen heus geen 0 zetels halen.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:24:47 #90
28167 matthijst
pi_209933629
  maandag 17 juli 2023 @ 20:25:35 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209933638
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Klaver wordt zo goed als zeker geen lijsttrekker. Genoemd worden Timmermans, Moorman en Aboutaleb (maar die laatste schijnt niet te willen), allen PvdA.
Aboutaleb zou ik ze ook niet aanraden. Te repressief en te conservatief om Groenlinks erbij te houden.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:25:36 #92
28167 matthijst
pi_209933640
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zoals je kunt zien: in 1971 dus niet veel anders dan in 2012.
Ah, en het is nu 2013?
Nee heh ):O
  maandag 17 juli 2023 @ 20:26:17 #93
28167 matthijst
pi_209933651
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
75% van de Nederlanders is bezorgd over klimaatverandering: https://www.bnnvara.nl/ze(...)r-klimaatverandering

Raar, ken niemand die er "bezorgd" om is.
Wel een hoop die inzien dat het zo niet langer houdbaar is.
Maar niemand die denkt dat Nederland dat even op kan lossen, waar 1 miljard Chinezen, 1.5 miljard Indiërs en een shitload aan doorneukende Afrikanen (Jeu, 1 miljard bootvluchtelingen extra per 2050) er niks aan doen.
pi_209933679
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Aboutaleb zou ik ze ook niet aanraden. Te repressief en te conservatief om Groenlinks erbij te houden.
Ik heb ook geen idee hoe goed Aboutaleb is in een debat, Cohen viel als lijsttrekker flink tegen. Van Timmermans weten we dat hij momenteel van de bekende kandidaten om lijsttrekker te worden van alle partijen, gewoon gelijk de beste debater is. Dat kan toch veel schelen, omdat je zo het 'premiersstempel' kunt krijgen. Kijk maar naar Roemer wat een verschil dat kan maken...
pi_209933711
Aboutaleb wil niet, maar hij wil langer burgemeester van Rotterdam blijven, maar wie weet kan nog veranderen dat hij wel wil.
pi_209933720
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:26 schreef matthijst het volgende:

[..]
Maar niemand die denkt dat Nederland dat even op kan lossen, waar 1 miljard Chinezen, 1.5 miljard Indiërs en een shitload aan doorneukende Afrikanen er niks aan doen.
Maar dat laatste is dan ook een totaal onzinnig frame. Het past niet in dit topic dus ik zal er geen uitgebreide discussie van maken, maar juist Europa loopt achter op Azië qua klimaatmaatregelen.

En het CBS komt dus op 75%, dat is niet zo maar een bron. Dus is juist campagne voeren met een sociaal plan vol klimaatmaatregelen waarschijnlijk eerder een winnende strategie, dan het negeren van de klimaatmaatregelen.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:35:57 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209933781
quote:

[..]
Maar niemand die denkt dat Nederland dat even op kan lossen, waar 1 miljard Chinezen, 1.5 miljard Indiërs en een shitload aan doorneukende Afrikanen (Jeu, 1 miljard bootvluchtelingen extra per 2050) er niks aan doen.
Stem jij toch lekker op een paar graaiende PVV-plucheplakkers. Heb je nog steeds niks aan maar is wel lekker vertrouwd.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:39:22 #98
28167 matthijst
pi_209933828
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Stem jij toch lekker op een paar graaiende PVV-plucheplakkers. Heb je nog steeds niks aan maar is wel lekker vertrouwd.
:O

Punt is gewoon dat de PvdA er niet meer voor het gewone volk is. Dat ze dat "arbeider" wel uit hun naam mogen halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 17-07-2023 23:52:16 ]
  maandag 17 juli 2023 @ 20:40:33 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209933851
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:39 schreef matthijst het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat de PvdA er niet meer voor het gewone volk is. Dat ze dat "arbeider" wel uit hun naam mogen halen.
Wie zijn "het gewone volk"?
  maandag 17 juli 2023 @ 20:41:31 #100
28167 matthijst
pi_209933864
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
maar juist Europa loopt achter op Azië qua klimaatmaatregelen.
Top 10 polluters

China, with more than 10,065 million tons of CO2 released.
United States, with 5,416 million tons of CO2
India, with 2,654 million tons of CO2

En dan nog even wachten tot die 1,5 miljard Indiërs ook gaan vliegen :*

In 65 years, we had 74 airports in India. In the last 9 years, we've built an additional 74 airports, heliports, and waterdromes, doubling it to 148 & we will take this number to over 200 in the next 4 years.

Maar nee, Schiphol is het probleem.
  FOK!fotograaf maandag 17 juli 2023 @ 20:43:20 #101
842 Zorro
Z
pi_209933888
quote:

[..]
Makkelijke onderzoekjes om het beeld naar wens te draaien.
Ik vraag me af wat de uitkomst zou zijn als de vraag was hoeveel Nederlanders bereid zijn zwaar extra te betalen voor een minimale verandering in het klimaat. Een stuk minder zou ik denken. Maar dat is wel wat er van komt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 17 juli 2023 @ 20:48:17 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209933945
quote:

[..]

Beter lezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 17-07-2023 23:52:52 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209934037
quote:

[..]
Blijf jij lekker vluchtelingen knuffelen.
Zodra je dit soort zinnen gaat bezigen geef je zelf inderdaad aan totaal niet bij de doelgroep van de PvdA of welke linkse partij of überhaupt de sociaal-democratie te horen...
  maandag 17 juli 2023 @ 20:55:38 #104
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209934061
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:14 schreef Hexagon het volgende:

Ik ga hier wellicht bij horen :'(
  maandag 17 juli 2023 @ 21:08:41 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934225
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zodra je dit soort zinnen gaat bezigen geef je zelf inderdaad aan totaal niet bij de doelgroep van de PvdA of welke linkse partij of überhaupt de sociaal-democratie te horen...
Sowieso moeten ze niks doen om die kiezers direct te trekken bijn een verkiezingen. De PVV bestrijden ze het beste met beleid. Door beleid te maken dat vertrouwen schept tussen groepen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 juli 2023 @ 21:10:28 #106
862 Arcee
Look closer
pi_209934245
Haha, geen idee waarom ze bij die twee partijen er haast automatisch vanuit gaan dat heel Nederland op ze gaat stemmen en wil dat er nu een linkse premier komt
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:14:31 #107
28167 matthijst
pi_209934322
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wie zijn "het gewone volk"?
Tsja, wat zijn ouderwetse arbeiders. Mensen die onder modaal rondhangen, je weet wel, in arbeiderswijken. Die geen geld hebben voor zonnepanelen en andere energie fratsen. Die drukker zijn met zorgen dat hun kinderen te eten hebben dan of een vluchteling op het gras slaapt.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:16:27 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934350
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:14 schreef matthijst het volgende:

[..]
Tsja, wat zijn ouderwetse arbeiders. Mensen die onder modaal rondhangen, je weet wel, in arbeiderswijken. Die geen geld hebben voor zonnepanelen en andere energie fratsen. Die drukker zijn met zorgen dat hun kinderen te eten hebben dan of een vluchteling op het gras slaapt.
Nou dat PVV stemmen heeft ze in ieder geval niet veel wijzer gemaakt. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 21:18:24 #109
28167 matthijst
pi_209934400
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee klopt, maar moet je erop stemmen om en een mening over te hebben? |:(
  maandag 17 juli 2023 @ 21:19:32 #110
28167 matthijst
pi_209934419
:')
  maandag 17 juli 2023 @ 21:20:45 #111
28167 matthijst
pi_209934448
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou dat PVV stemmen heeft ze in ieder geval niet veel wijzer gemaakt. :')
Misschien ook omdat niemand met Geerdje wil regeren. Dan is het lastig allochtonen buiten houden.

En nee, ik heb geen pvv gestemd.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:21:41 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934464
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:20 schreef matthijst het volgende:

En nee, ik heb geen pvv gestemd.
Vreemd, want wat met je hier allemaal uitbraakt pas je prima bij de PVV.
pi_209934467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:10 schreef Arcee het volgende:
Haha, geen idee waarom ze bij die twee partijen er haast automatisch vanuit gaan dat heel Nederland op ze gaat stemmen en wil dat er nu een linkse premier komt
Er zal bijzonder veel water door de Rijn moeten voordat er een linkse premier komt, kijkend naar de huidige politiek wind in NL.

Als we links en rechts heel breed nemen dan is er eigenlijk altijd een rechtse meerderheid in de 2e kamer, dat is echt al heeeeeeeel lang zo en dat zie ik deze verkiezingen niet veranderen.

Zolang dat niet verandert zal er dus altijd een rechtse partij aan moet sluiten om tot een linkse coalitie te komen, dat gaat gewoon niet gebeuren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 17 juli 2023 @ 21:23:57 #114
28167 matthijst
pi_209934503
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vreemd, want wat met je hier allemaal uitbraakt pas je prima bij de PVV.
Aha. Want zeggen dat je met 20 miljoen Nederlanders de wereld niet kunt verbeteren is pvv. Geen realisme.
Zeggen dat de PvdA er niet meer voor de arbeider/armere Nederlander is, is pvv, geen realisme.
Zeggen dat er in 2050 nog een miljard Afrikanen bij gefokt zijn, die daar vast niet blijven wonen is pvv, geen realisme.

OK _O-
  maandag 17 juli 2023 @ 21:25:06 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934523
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:23 schreef matthijst het volgende:

[..]
Aha. Want zeggen dat je met 20 miljoen Nederlanders de wereld niet kunt verbeteren is pvv. Geen realisme.
Zeggen dat de PvdA er niet meer voor de arbeider/armere Nederlander is, is pvv, geen realisme.
Zeggen dat er in 2050 nog een miljard Afrikanen bij gefokt zijn, die daar vast niet blijven wonen is pvv, geen realisme.

OK _O-
Dat komt inderdaad allemaal uit het grote PVV-propaganda handboek.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:27:29 #116
28167 matthijst
pi_209934554
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat komt inderdaad allemaal uit het grote PVV-propaganda handboek.
Uhuh
https://www.statista.com/(...)opulation-of-africa/
pi_209934560
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:18 schreef matthijst het volgende:

[..]
Nee klopt, maar moet je erop stemmen om en een mening over te hebben? |:(
Nee, maar het maakt wel duidelijk waarom je bepaalde meningen deelt. En de potentiële PvdA-stemmer niet snapt.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:29:56 #118
28167 matthijst
pi_209934589
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar het maakt wel duidelijk waarom je bepaalde meningen deelt. En de potentiële PvdA-stemmer niet snapt.
Ik snap ze wel, ik zeg alleen dat dat ws niet meer de arbeiders/armere Nederlanders van vroegah zijn.

Dus dat PvdA nu ws meer op Groen Links gaat lijken dan terug naar hun roots. Dat mag, maar als Jesse al zegt dat het "niet beter voor het individu, maar wel voor de maatschappij" gaat zijn, dan praat ie vast niet tegen mensen die nu al moeite hebben om rond te komen.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:31:17 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934605
Een aanzienlijk deel van die "arbeiders" zijn trouwens migranten. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 21:34:10 #120
28167 matthijst
pi_209934656
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Een aanzienlijk deel van die "arbeiders" zijn trouwens migranten. :')
Ja dus? Die zijn schijnbaar ook afgehaakt.
Of denk je dat die migranten allemaal in de villawijk wonen?
Nee heh, slimpie, die zullen ws ook wel onder modaal leven. En andere zorgen hebben dan 0,0003 graad temperatuursverhoging over 20 jaar.

Personen met een migratieachtergrond maken een groter deel uit van de laagste inkomensgroepen dan je alleen op basis van hun aandeel in de bevolking zou verwachten. In de hoogste inkomensgroepen zijn personen met niet-westerse achtergrond ondervertegenwoordigd.

[ Bericht 20% gewijzigd door matthijst op 17-07-2023 21:40:08 ]
  maandag 17 juli 2023 @ 21:38:52 #121
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209934734
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op inhoud waren ze er al uit, ze stemmen namelijk altijd samen en met 1 Eerste Kamerfractie kan dat helemaal niet meer anders. Op inhoud zijn ze dus al samen.

En ja, politiek gaat helaas al 30 jaar vooral over de poppetjes, mensen stemmen op de lijsttrekker en niet op het partijprogramma.
Als alles al op 1 lijn zat was de fusie ook wel rond. Dat is dus niet zo. Dit bedoel ik dus. Als je erop wijst dat het verstandiger is, organisatorisch maar electoraal en qua geloofwaardigheid net zo, om eerst de fusie te regelen dan 'moet het maar zoals het kan'. Maar nu is er eigenlijk al inhoudelijk een fusie. Enorme doelredenatie.

En ja, ik wind mij erover op omdat ik in potentie wel een kiezer ben uit die hoek en zie hoe centrum links zichzelf sloopt. Ik vind het armoedig dat centrum links zo duidelijk alles maar gokt op een persoon die alles moet doen. Als je toch het vergelijk met rechts wil maken, de vvd is juist gaan groeien en bloeien sinds ze verdonk eruit gegooid hebben en de organisatie professioneel is ingericht.

Maar goed, we gaan het zien.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:39:14 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209934744
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja dus? Die zijn schijnbaar ook afgehaakt.
Of denk je dat die migranten allemaal in de villawijk wonen?
Nee heh, slimpie, die zullen ws ook wel onder modaal leven. En andere zorgen hebben dan 0,0003 graad temperatuursverhoging over 20 jaar.
Volgens mij zorgen PvdA/GL in hun programma's daar prima voor.

Lijkt eerder dat jij geen milieubeleid wilt. Liever Nederland een smerige stinkende vuilnisbelt zodat jij lekker je korte termijn consumptiedrift kunt bevredigen.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:41:36 #123
28167 matthijst
pi_209934790
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het geen stinkende vuilnisbelt.
India daarentegen.
Oh wacht, dat mag je niet zeggen :|W

Zonnepanelen en elektrische auto, ik draag m'n steentje wel bij. :W
pi_209934833
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:41 schreef matthijst het volgende:
India daarentegen.

Weet je niet hoe vervuilend de metaalwinning is voor zonnepanelen en dergelijk spul :P
pi_209934893
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Als alles al op 1 lijn zat was de fusie ook wel rond. Dat is dus niet zo. Dit bedoel ik dus. Als je erop wijst dat het verstandiger is, organisatorisch maar electoraal en qua geloofwaardigheid net zo, om eerst de fusie te regelen dan 'moet het maar zoals het kan'. Maar nu is er eigenlijk al inhoudelijk een fusie. Enorme doelredenatie.

En ja, ik wind mij erover op omdat ik in potentie wel een kiezer ben uit die hoek en zie hoe centrum links zichzelf sloopt. Ik vind het armoedig dat centrum links zo duidelijk alles maar gokt op een persoon die alles moet doen. Als je toch het vergelijk met rechts wil maken, de vvd is juist gaan groeien en bloeien sinds ze verdonk eruit gegooid hebben en de organisatie professioneel is ingericht.

Maar goed, we gaan het zien.
VVD is simpel gaan groeien toen Rutte alle stemmen van Balkenende overnam. En gedurende de Rutte-periode is de professionele organisatie van VVD juist afgebroken en vervangen door Rutte-knechten.
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 21:47:05 #126
236264 crew  capricia
pi_209934894
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:41 schreef matthijst het volgende:
India daarentegen.

Van wie zou je dat niet mogen zeggen? En wat bedoel je precies met die zin.. niet mogen zeggen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juli 2023 @ 21:49:33 #127
28167 matthijst
pi_209934934
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Van wie zou je dat niet mogen zeggen? En wat bedoel je precies met die zin.. niet mogen zeggen?
Van Hexagon, want het is pvv praat, als je zegt dat 20 miljoen Nederlanders niet op kunnen vergroenen tegen 1,5 miljard Indiërs die nog geen rivier kunnen schoonmaken en d'r 100 luchthavens bij bouwen.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:51:56 #128
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209934979
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD is simpel gaan groeien toen Rutte alle stemmen van Balkenende overnam. En gedurende de Rutte-periode is de professionele organisatie van VVD juist afgebroken en vervangen door Rutte-knechten.
Dus een goede organisatie achter je politiek leider doet er niet toe?
  maandag 17 juli 2023 @ 21:53:19 #129
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209934993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je nu die kans om zulke redenen gaat laten liggen, mag je de komende 4 jaar niet klagen als rechts het voortouw neemt en een rechts kabinet weet te smeden
Ik neem aan dat je ook blij bent dat de CU leiders niet eenzelfde redenatie aanhingen bij de asiel discussie
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 21:54:36 #130
236264 crew  capricia
pi_209935006
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
Van Hexagon, want het is pvv praat, als je zegt dat 20 miljoen Nederlanders niet op kunnen vergroenen tegen 1,5 miljard Indiërs die nog geen rivier kunnen schoonmaken en d'r 100 luchthavens bij bouwen.
[ afbeelding ]
Van mij mag je het prima over Indiërs hebben. :D
En inmiddels heb je gezegd wat je dacht dat je niet mocht zeggen.

Al is dit wellicht de plek niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209935050
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je ook blij bent dat de CU leiders niet eenzelfde redenatie aanhingen bij de asiel discussie
Maar dat is inhoudelijk. Je hebt het nu over een formaliteit.

De voorlopers van GroenLinks deden trouwens al in 1984 gezamelijk mee aan Eurpese verkiezingen en in 1989 (vervroegd na de val van Lubbers) aan de landelijke, terwijl de fusie pas plaats vond in 1990. Kortom: eerst samen mee doen aan verkiezingen en dan pas fuseren, dat is hoe het werkt.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:02:19 #132
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935111
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

De voorlopers van GroenLinks deden trouwens al in 1984 gezamelijk mee aan Eurpese verkiezingen en in 1989 (vervroegd na de val van Lubbers) aan de landelijke, terwijl de fusie pas plaats vond in 1990. Kortom: eerst samen mee doen aan verkiezingen en dan pas fuseren, dat is hoe het werkt.
Nee, jij maakt er een 'formaliteit' van, daarmee is het dat niet. Ik heb al genoeg redenen genoemd waarom het inhoudelijk een slecht idee is.

Ik vind het principieel een inhoudelijke fout, maar blijkbaar zijn cu principes meer waard.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:07:09 #133
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935201
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hilhorst is lid van beide partijen geworden om twee keer voor te stemmen. Als je dat effect wilt tegengaan moet iemand die tegen is dus lid worden van de partij waarvan hij tegen is dat er samenwerking is. Dan neem je als vereniging je leden ook niet serieus. Ik ben wel verbaasd dat jij zo makkelijk over dat soort zaken heen stapt en je maar neerlegt bij 'het draait al jaren om de poppetjes' ergo: zeur niet zo.
pi_209935235
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nee, jij maakt er een 'formaliteit' van, daarmee is het dat niet. Ik heb al genoeg redenen genoemd waarom het inhoudelijk een slecht idee is.

Ik vind het principieel een inhoudelijke fout, maar blijkbaar zijn cu principes meer waard.
Inhoudelijk zijn ze door de Eerste Kamer toch al 1? Gezien Eerste en Tweede Kamer nu al zo'n 10 jaar altijd hetzelfde stemmen, moeten in de Tweede Kamer op elk spannend onderwerp PvdA en GL hetzelfde stemmen. Inhoudelijk zitten ze al aan elkaar vast, als je daar bezwaren tegen hebt zijn die te laat.
pi_209935262
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Hilhorst is lid van beide partijen geworden om twee keer voor te stemmen. Als je dat effect wilt tegengaan moet iemand die tegen is dus lid worden van de partij waarvan hij tegen is dat er samenwerking is. Dan neem je als vereniging je leden ook niet serieus. Ik ben wel verbaasd dat jij zo makkelijk over dat soort zaken heen stapt en je maar neerlegt bij 'het draait al jaren om de poppetjes' ergo: zeur niet zo.
Ik had dit een legitiem argument gevonden bij een 60/40 uitslag. Maar niet bij 90/10.
pi_209935263
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk zijn ze door de Eerste Kamer toch al 1? Gezien Eerste en Tweede Kamer nu al zo'n 10 jaar altijd hetzelfde stemmen, moeten in de Tweede Kamer op elk spannend onderwerp PvdA en GL hetzelfde stemmen. Inhoudelijk zitten ze al aan elkaar vast, als je daar bezwaren tegen hebt zijn die te laat.
Begrijp ook niet zo goed aan welke principes je dan vast wil of moet houden. Denk dat in het huidige politieke klimaat samenwerking tussen partijen juist aangemoedigd zou moeten worden.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:16:33 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935358
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:15 schreef damsco het volgende:
Fantastisch nieuws, links decimeert zichzelf nog meer *O*
Uiteindelijk is dat wel wat er gebeurt, 1+1 = 1,5 ofzo.
Als ze geluk hebben gaan de zetels naar SP, of D66.
pi_209935432
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat wel wat er gebeurt, 1+1 = 1,5 ofzo.
Als ze geluk hebben gaan de zetels naar SP, of D66.
In de peilingen is 1+1 meer dan 2.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:24:24 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935482
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij zorgen PvdA/GL in hun programma's daar prima voor.

Lijkt eerder dat jij geen milieubeleid wilt. Liever Nederland een smerige stinkende vuilnisbelt zodat jij lekker je korte termijn consumptiedrift kunt bevredigen.
Nou, je gaat wel heel hard van stapel.

Niemand is tegen milieuwetgeving als er ook alternatieven zijn. Nu zitten we in een fase dat we kolen- en kernenergie hebben afgezworen om in de tussenliggende periode van gas naar groene energie te gaan. Ipv dat dat geruisloos gaat heeft Poetin ons bij de ballen genomen (DE same story).

Voorts lijken grote chemische bedrijven elders zich in Europa te gaan vestigen om dáár meer te gaan uitstoten. Gewone huishoudens gaan extra betalen voor fossiel terwijl het alternatief elektrische auto en de warmtepomp lang niet altijd al een voorhouden alternatief is.
Het mag allemaal wel wat pragmatischer.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:25:43 #140
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935497
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had dit een legitiem argument gevonden bij een 60/40 uitslag. Maar niet bij 90/10.
Je snapt dat je juist met deze regels er voor zorgt dat het sneller 90/10 wordt? Poetin zou trots zijn.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:26:00 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935501
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de peilingen is 1+1 meer dan 2.
Vind je dat werkelijk? Het is maar wel grondgetal je gebruikt.
GL haalde van oudsher 10 zetels, PvdA (na de 20e eeuw) gemiddeld 20-30. Mag je ook verwachten van een sociaaldemocratisch volkspartij.

Ik snap niet waar men op hoopt? De grootste te worden? Het is een pyrusoverwinning als je geen linkse meerderheid hebt.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:27:44 #142
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935518
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb al tig keer uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en wat niet. Maar leg nou eens uit waarom PvdA en GL maar samen moet omdat anders zogenaamd rechts een kans heeft op meer zetels en dezelfde argumentatie voor de cu niet gold? Zijn die principes belangrijker? Het is gewoon inconsequent en een valse tegenstelling.
pi_209935524
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind je dat werkelijk? Het is maar wel grondgetal je gebruikt.
GL haalde van oudsher 10 zetels, PvdA (na de 20e eeuw) gemiddeld 20-30. Mag je ook verwachten van een sociaaldemocratisch volkspartij.

Ik snap niet waar men op hoopt? De grootste te worden? Het is een pyrusoverwinning als je geen linkse meerderheid hebt.
De grootste worden is geen pyrrusoverwinning, maar de garantie dat je de leiding hebt in de formatie. En ja, ik denk dat bovenin de 20 of zelfs onderin de 30 haalbaar is.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:29:17 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935536
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grootste worden is geen pyrrusoverwinning, maar de garantie dat je de leiding hebt in de formatie. En ja, ik denk dat bovenin de 20 of zelfs onderin de 30 haalbaar is.
Sluit ik ook niet uit hoor.
Maar ik vind dat absoluut een lag getal voor een samenvoeging van 2 partijen.

Kinderhand is snel gevuld denk ik dan maar.
pi_209935549
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sluit ik ook niet uit hoor.
Maar ik vind dat absoluut een lag getal voor een samenvoeging van 2 partijen.

Kinderhand is snel gevuld denk ik dan maar.
Nu we met een partij of 15/16 zitten, zijn oude aantallen niet meer haalbaar.
pi_209935571
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik heb al tig keer uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en wat niet. Maar leg nou eens uit waarom PvdA en GL maar samen moet omdat anders zogenaamd rechts een kans heeft op meer zetels en dezelfde argumentatie voor de cu niet gold? Zijn die principes belangrijker? Het is gewoon inconsequent en een valse tegenstelling.
Wil je dan nog 1 keer zeggen wat je inhoudelijke argument is, waar je argument over beleid en de toekomst van Nederland gaat?

Tot nu toe werp je alleen formaliteiten op, volgens mij. Gaat het om de manier van stemmen (maar met 90/10 is dat wel duidelijk, hoe je ook had gestemd) en het feit dat ze de officiële fusie nu even na dit moment doen, omdat er plots verkiezingen zijn.
pi_209935593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wil je dan nog 1 keer zeggen wat je inhoudelijke argument is, waar je argument over beleid en de toekomst van Nederland gaat?

Tot nu toe werp je alleen formaliteiten op, volgens mij. Gaat het om de manier van stemmen (maar met 90/10 is dat wel duidelijk, hoe je ook had gestemd) en het feit dat ze de officiële fusie nu even na dit moment doen, omdat er plots verkiezingen zijn.
Die officiële fusie kun je nog altijd afwachten. Mocht het faliekant mislopen dan ga je weer uit elkaar.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:35:56 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu we met een partij of 15/16 zitten, zijn oude aantallen niet meer haalbaar.
Nou, consolidatie zou zeker toe te juichen zijn op termijn.
CDA/BBB
VVD/JA21
FVD/BVNL/PVV

DENK/BIJ1
  maandag 17 juli 2023 @ 22:36:28 #149
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935598
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

De groeten, het is wel goed zo. Het is helder.
pi_209935692
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De groeten, het is wel goed zo. Het is helder.
Mij dus niet, maar goed. Jij vergelijkt een formaliteit (iedereen wist dat met 1 EK fractie dit onafwendbaar was, dat zei ik toen al en zo functioneerden ze de laatste tijd ook al in de Tweede Kamer, zeer vaak sprak de ene partij voor de andere) met een principe over het schenden van mensenrechten. Waarom is voor mij niet helder.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:54:03 #151
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935742
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mij dus niet, maar goed. Jij vergelijkt een formaliteit (iedereen wist dat met 1 EK fractie dit onafwendbaar was, dat zei ik toen al en zo functioneerden ze de laatste tijd ook al in de Tweede Kamer, zeer vaak sprak de ene partij voor de andere) met een principe over het schenden van mensenrechten. Waarom is voor mij niet helder.
Als stemprocedures er niet meer toe doen omdat het verschil in de uitslag toch al zo groot is, en je in een andere discussie beroepen op mensenrechten is lachwekkend. Ik heb in post duidelijk uitgelegd wat mijn problemen zijn met dit referendum, en dat ik helemaal niet tegen een fusie an sich ben. Fijn verder dat de CU anderen dicteert of iets voor diegene een principe is of niet.
pi_209935810
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Als stemprocedures er niet meer toe doen omdat het verschil in de uitslag toch al zo groot is, en je in een andere discussie beroepen op mensenrechten is lachwekkend. Ik heb in post duidelijk uitgelegd wat mijn problemen zijn met dit referendum. Fijn dat de CU anderen dicteert of iets voor diegene een principe is of niet.
Ik ben 'de CU' niet, ik spreek hier volledig op persoonlijke titel en nooit voor een partij of andere partijleden. Dus dat is een raar antwoord.

En ik snap niet dat jij bij de samenvoeging van de EK fracties, wat netjes via congressen is gegaan, niet had bedacht dat dat feitelijk ook het samenvoegen van de TK betekende. Wat we dus de laatste maanden ook al zagen.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:03:01 #153
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben 'de CU' niet, ik spreek hier volledig op persoonlijke titel en nooit voor een partij of andere partijleden. Dus dat is een raar antwoord.

En ik snap niet dat jij bij de samenvoeging van de EK fracties, wat netjes via congressen is gegaan, niet had bedacht dat dat feitelijk ook het samenvoegen van de TK betekende. Wat we dus de laatste maanden ook al zagen.
Hoe vaak moet ik zeggen dat ik niet tegen de fusie an sich ben? Mijn hemel.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:05:17 #154
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935858
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Speciaal voor Hanca nog een keer, en in andere posts staat nog meer. Kan je dan weer afdoen als formaliteit en op the moral high ground gaan zitten.

Edit: daarover gesproken. Waarom doen stemprocedures er pas toe als de stemming spannend is? Welk democratisch principe zit daarachter?
  maandag 17 juli 2023 @ 23:10:43 #155
28167 matthijst
pi_209935903
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Pas jij maar op dat je het zelf niet lastig krijgt door alle rechtse kaalslag als benedenmodaler.
2x modaal, maar bedankt voor je zorgen :*
  maandag 17 juli 2023 @ 23:18:12 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209935967
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:10 schreef matthijst het volgende:

[..]
2x modaal, maar bedankt voor je zorgen :*
Ah, dus jij zit je ongelofelijk druk te maken over dat een partij waar je niets mee hebt te weinig opkomt voor een groep waartoe je niet behoort. Bijzonder.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 juli 2023 @ 23:25:07 #157
28167 matthijst
pi_209936037
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, dus jij zit je ongelofelijk druk te maken over dat een partij waar je niets mee hebt te weinig opkomt voor een groep waartoe je niet behoort. Bijzonder.
Ja, inderdaad. Ik wel.
pi_209936803
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zorgen maken (sociaal wenselijk antwoord) wil nog niet zeggen akkoord zijn om tig miljarden te investeren die een druppel op een gloeiende plaat zijn.
pi_209936808
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Roep eens op een willekeurig vol station dat alle arbeiders moeten komen en iedereen rent bij je weg...
De meeste vrachtwagenchauffeurs, thuiszorgmedewerkers, orderpickers, timmermannen, kapsters en palletsorteerders gaan dan ook niet met de trein naar het werk. In een vol stadion heb je meer succes.
pi_209938159
Mja, beetje knullig allemaal. Eerst een programma en een plan maken was beter geweest.

Je moet je uiteindelijk wel beseffen dat dit één van de vele redenen is dat de VVD het kabinet zo rücksichtslos getorpedeerd heeft. GL-PvdA is er nog lang niet klaar voor, en dat geldt ook voor BBB. Die partijen kunnen nu niet anders dan haast maken en daarvoor zul je wat bochten moeten afsnijden, anders red je het niet.

Ik had het ook liever wat rustiger aan gezien. Maar met deze percentages kun je er wel vanuit gaan dat het toch wel goed was gekomen.

Ideaal is het niet, maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Wat je vooral niet moet doen is je nu laten tegenhouden omdat de VVD zo'n cynische klotestreek heeft uitgehaald.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209938235
Maar goed, dit is achter de rug en de grootschalige verontwaardiging lijkt zich te beperken tot boosrechts. Binnen de partijen zelf is de sfeer gewoon prima.

Ben benieuwd of er dan nu lijsttrekkers en/of premierskandidaten naar voren geschoven gaan worden :Y

Nog één parlementaire periode met eigen lijsttrekkers, wat mij betreft gewoon Klaver en Kuiken, lijkt mij het beste. Dan kun je mooi een gezamelijke premierskandidaat aanwijzen voor nu en dan gedurende de komende periode volledig fuseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209938298
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:14 schreef BlackLining het volgende:
Maar goed, dit is achter de rug en de grootschalige verontwaardiging lijkt zich te beperken tot boosrechts. Binnen de partijen zelf is de sfeer gewoon prima.

Ben benieuwd of er dan nu lijsttrekkers en/of premierskandidaten naar voren geschoven gaan worden :Y

Nog één parlementaire periode met eigen lijsttrekkers, wat mij betreft gewoon Klaver en Kuiken, lijkt mij het beste. Dan kun je mooi een gezamelijke premierskandidaat aanwijzen voor nu en dan gedurende de komende periode volledig fuseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt nu 1 lijst, dus wat mij betreft ook 1 lijsttrekker. Aangezien Kuiken idd zwak is en Klaver over zijn top heen, is dit daarvoor ook het ideale moment.
pi_209938842
Wordt wel even puzzelen dan, want als Timmermans (PvdA/man) op #1 komt dan kun je er gif op innemen dat er een vrouw van GroenLinks op #2 komt. Corinne Ellemeet wordt dat in ieder geval niet, die kondigde vandaag aan ermee te stoppen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:11:48 #164
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_209938911
Corinne Ellemeet (GL) gaat het iig niet meer meemaken, want die kapt er ook mee. Heeft er ook genoeg van om elke dag voor rotte vis uitgemaakt te worden: https://www.welingelichte(...)amer-na-verkiezingen

En dit speelde voor haar blijkbaar al langer: https://rtvrondevenen.nl/(...)veilige-werkomgeving
pi_209939283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:04 schreef Lt.Bookman het volgende:
Wordt wel even puzzelen dan, want als Timmermans (PvdA/man) op #1 komt dan kun je er gif op innemen dat er een vrouw van GroenLinks op #2 komt. Corinne Ellemeet wordt dat in ieder geval niet, die kondigde vandaag aan ermee te stoppen.
Wat dat betreft komt Moorman beter uit: 1. Moorman (PvdA, vrouw), 2. Klaver (GL, man), 3. Kuiken (PvdA, vrouw). Dit kunnen ze niet oneindig doortrekken, want dan levert GL alleen mannen en de PvdA alleen vrouwen.
pi_209941625
Ik zal hem hier ook even neerzetten, ik snap wel dat de benaming "Timmerfrans" populair is maar het is absoluut tegen de policy dus onthou je aub van dit soort "grappen"
pi_209941888
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat dat betreft komt Moorman beter uit: 1. Moorman (PvdA, vrouw), 2. Klaver (GL, man), 3. Kuiken (PvdA, vrouw). Dit kunnen ze niet oneindig doortrekken, want dan levert GL alleen mannen en de PvdA alleen vrouwen.
Moorman lijsttrekker, bedoel je?

Lijkt mij geen heel verstandige keuze. Moorman geniet geen landelijke bekendheid, en dat is wel degelijk nodig als je mikt op het premierschap. Timmermans is wellicht een saaie keuze, maar het is een politiek zwaargewicht en dat kan het verschil maken. Zeker nu Rutte van het toneel verdwijnt en veel kiezers op zoek zijn naar een ervaren bestuurder die het land kan leiden.

Ik zou op Timmermans kunnen stemmen, terwijl ik bij TK-verkiezingen al jaren VVD of D66 stem. Laatste keer PvdA was in 2010, toen Cohen aan het roer stond (en ik nog een jong Koosje was).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209942614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Moorman lijsttrekker, bedoel je?

Lijkt mij geen heel verstandige keuze. Moorman geniet geen landelijke bekendheid, en dat is wel degelijk nodig als je mikt op het premierschap. Timmermans is wellicht een saaie keuze, maar het is een politiek zwaargewicht en dat kan het verschil maken. Zeker nu Rutte van het toneel verdwijnt en veel kiezers op zoek zijn naar een ervaren bestuurder die het land kan leiden.

Ik zou op Timmermans kunnen stemmen, terwijl ik bij TK-verkiezingen al jaren VVD of D66 stem. Laatste keer PvdA was in 2010, toen Cohen aan het roer stond (en ik nog een jong Koosje was).
Ben ik het met je eens, maar Timmermans en Moorman zijn de enige 2 kandidaten die ik langs heb zien komen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:39:11 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209942912
Hoe geliefd is die drammerige Timmermans eigenlijk onder de PvdA aanhang?
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 15:44:29 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209942976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik denk eerder "bekend gezicht" dan geliefd. Wat tegenwoordig bijna hetzelfde betekent hoe vaker je aanschuift en of met je kop op tv/internet bent hoe populairder je bent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_209942979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het meest van alle kandidaten:
https://eenvandaag.avrotr(...)0de%20Eerste%20Kamer.

En bij peil.nl levert Timmermans 3 extra zetels op: https://peilingen.maurice.nl/2023/07/op-weg-naar-22-november/
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:45:08 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209942982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik het met je eens, maar Timmermans en Moorman zijn de enige 2 kandidaten die ik langs heb zien komen.
Bos, Dijsselbloem, Samsom lijken mij betere kandidaten.

Of ze willen is een andere vraag.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 15:47:43 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209943009
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom worden er zo ontzettend vaak mensen genoemd die 20+ jaar geleden relevant waren :D
Is er geen politieke jeugd meer?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:48:40 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209943018
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Waarom worden er zo ontzettend vaak mensen genoemd die 20+ jaar geleden relevant waren :D
Omdat de PvdA weinig talent heeft?

Misschien die Nijboer nog.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 15:50:17 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209943035
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bos is 60
Dijsselbloem is 57
Samsom is 52

Dus ik overdrijf een beetje die laatste twee gaan zeker nog wel 1 of 2 kabinetsperiodes mee, maar toch wel wat aan de oude kant hoor allemaal.
pi_209943088
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Omdat je een ervaren persoon zoekt die de fusie/samenvoeging van de fracties in goede banen kan leiden en iemand die stemmen kan trekken als 'premierwaardig'.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 15:57:33 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209943123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat je een ervaren persoon zoekt die de fusie/samenvoeging van de fracties in goede banen kan leiden en iemand die stemmen kan trekken als 'premierwaardig'.
Iemand waar massaal iedereen "ok boomer" tegen kan roepen ook al komen ze uit de punkperiode :D
pi_209943354
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Bos is 60
Dijsselbloem is 57
Samsom is 52

Dus ik overdrijf een beetje die laatste twee gaan zeker nog wel 1 of 2 kabinetsperiodes mee, maar toch wel wat aan de oude kant hoor allemaal.
Wouter Bos _O_

Wat je zou kunnen doen is geen premierskandidaat op één zetten maar daar iemand van buiten de lijst of een lijstduwer voor naar voren schuiven op het moment dat uit de peilingen blijkt dat je serieus de grootste kan worden. Zoals de PvdA van Bos in 2003 deed met Cohen. Die truc je nu kunnen herhalen met Klaver/Timmermans.

Daarmee voorkom je ook dat iemand die wel geschikt als bestuurder maar niet als oppositieleider in de kamer terechtkomt mocht je niet de verkiezingen winnen (diezelfde Cohen in 2010). Want ik zie Timmermans dat ook niet doen.

Je gaat wel bakken kritiek over je heen krijgen van de concurrentie omdat je je premierskandidaat uit de wind houdt bij debatten.
pi_209943379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wouter Bos _O_

Wat je zou kunnen doen is geen premierskandidaat op één zetten maar daar iemand van buiten de lijst of een lijstduwer voor naar voren schuiven op het moment dat uit de peilingen blijkt dat je serieus de grootste kan worden. Zoals de PvdA van Bos in 2003 deed met Cohen.

Daarmee voorkom je ook dat iemand die wel geschikt als bestuurder maar niet als oppositieleider in de kamer terechtkomt mocht je niet de verkiezingen winnen (diezelfde Cohen in 2010). Want ik zie Timmermans dat ook niet doen.

Je gaat wel bakken kritiek over je heen krijgen van de concurrentie omdat je je premierskandidaat uit de wind houdt bij debatten.
Voordeel is nu dat BBB dat waarschijnlijk ook gaat doen en als Omtzigt mee doet zie ik hem ook wel met een externe premierskandidaat op de proppen komen. Dus inderdaad, Moorman op 1 en Timmermans als premierskandidaat lijkt me een optie.
pi_209949703
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Bos is 60
Dijsselbloem is 57
Samsom is 52

Dat hoeft geen probleem te zijn. We moeten alleen nu echt afspreken dat een minister president maar twee parlementaire periodes mag dienen.

Timmerfrans Timmermans is 62 als ik het me goed herinner. Dat vind ik ook wel op de rand. Alleen aantreden vóór de pensioengerechtigde leeftijd ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2023 00:43:47 ]
pi_209950357
Ja, ja :')

Hij staat zelfs zo op autocorrect joh. Ik zal erop letten maar er zit niks negatiefs achter. In mijn signature blijft ie gewoon staan :6
pi_209950446
Wel netjes van Klaver
pi_209950490
https://www.ad.nl/politie(...)verstandig~a3fdb762/

Eerlijk interview. En ook Klaver noemt, zonder namen te noemen, alleen Timmermans en Moorman. En hij wil zelf wel op de lijst.
pi_209950517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn. We moeten alleen nu echt afspreken dat een minister president maar twee parlementaire periodes mag dienen.
Dat lijkt me een dramatisch slechte afspraak, dan was bijvoorbeeld Rutte I gewoon blijven zitten. En ook nog eens ondemocratisch. Als je toch een goede premier hebt, moet die gewoon door kunnen zolang die meerderheden kan vinden. Als je over de houdbaarheid bent wordt je vanzelf weggejaagd door de kiezer, zie Balkenende. En ik denk eigenlijk dat dat Rutte ook was overkomen als hij door was gegaan, Balkenende begon die laatste verkiezingen ook aan kop in de peilingen.

Wel mee eens dat 67+ vrij oud is, maar het is aan de kiezer om daar wat van te vinden. Het voordeel van ons stelsel is dat er wat te kiezen valt, dus als Verenigd Links over 8 jaar nog met een 70 jarige aan komt zeilen, heb je gewoon kans dat D66 met een fris jong gezicht er met de zetels vandoor gaat. Het risico dat er dat gebeurt wat in de VS gebeurt, is er niet. Je hoeft niet tussen 2 keer niks te kiezen, zoals daar (de meerderheid van de Democraten wil geen Biden of Trump als komende president).
pi_209950673
Het eerlijke verhaal is dat Nederland welvaart gaat inleveren door de vergrijzing, kosten voor verduurzaming, uitkopen boeren, andere toenemende maatregelen waardoor van alles duurder wordt.

Links vertelt dat eerlijke verhaal niet, maar zal vooral de echte onderkant van de samenleving helpen (en asielzoekers) ten koste van de middenklasse en de rijken.

Links zegt vaak 'dat de zorg zo uitgehold is en de verzorgingsstaat onder druk staat', maar dat is precies wat je kan verwachten met de vergrijzing en immigratie. In die zin vind ik linkse mensen vaak weinig realistisch, ze lijken nog weleens te denken dat we dezelfde omstandigheden hebben als 'toen het allemaal zo goed was'.
pi_209950701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 07:59 schreef jakosi het volgende:
Het eerlijke verhaal is dat Nederland welvaart gaat inleveren door de vergrijzing, kosten voor verduurzaming, uitkopen boeren, andere toenemende maatregelen waardoor van alles duurder wordt.

Links vertelt dat eerlijke verhaal niet, maar zal vooral de echte onderkant van de samenleving helpen (en asielzoekers) ten koste van de middenklasse en de rijken.

Links zegt vaak 'dat de zorg zo uitgehold is en de verzorgingsstaat onder druk staat', maar dat is precies wat je kan verwachten met de vergrijzing en immigratie. In die zin vind ik linkse mensen vaak weinig realistisch, ze lijken nog weleens te denken dat we dezelfde omstandigheden hebben als 'toen het allemaal zo goed was'.
Links vertelt dat eerlijke verhaal juist regelmatig, terwijl rechts blijft roeptoeteren over oneindige economische groei.
En ja, als de welvaart daalt moet je zorgen dat dat ten koste gaat van hen die dat kunnen betalen en niet van hen die nu al niet rond kunnen komen.
pi_209950735
quote:

En bij rechts worden de rijken ontzien en komt de rekening bij de middenklasse en armen terecht.
pi_209950776
quote:

In Nederland hebben we niet genoeg natuurlijke aanwas om deze verzorgingsstaat in stand te houden, derhalve heb je migratie nodig. Waar links niet open is over dat de vergrijzing geld (en daarmee kwaliteit kost), is rechts niet echt open over dat arbeidsmigratie van expats en EU inwoners ook problemen meebrengen en willen ze enkel de schuld geven aan asielzoekers en in mindere mate buitenlandse studenten.
pi_209950808
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Links vertelt dat eerlijke verhaal juist regelmatig, terwijl rechts blijft roeptoeteren over oneindige economische groei.
En ja, als de welvaart daalt moet je zorgen dat dat ten koste gaat van hen die dat kunnen betalen en niet van hen die nu al niet rond kunnen komen.
Het geweldige interview van Edith Schippers met nu.nl komt bij mij op.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:52:18 #191
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_209951044
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In Nederland hebben we niet genoeg natuurlijke aanwas om deze verzorgingsstaat in stand te houden, derhalve heb je migratie nodig. Waar links niet open is over dat de vergrijzing geld (en daarmee kwaliteit kost), is rechts niet echt open over dat arbeidsmigratie van expats en EU inwoners ook problemen meebrengen en willen ze enkel de schuld geven aan asielzoekers en in mindere mate buitenlandse studenten.
Er is een verschil tussen arbeids/kennis migratie, en jonge gastjes uit Marokko/Turkije die oudjes overvallen he.
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:07:06 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209951263
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daarom heb je migratiebeleid nodig die mensen werft die de nodige dingen meebrengen om een "greencard" te krijgen ipv gewoon de deur open te zetten en denken dat het dan wel goed komt.
pi_209951339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 07:24 schreef Hanca het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)verstandig~a3fdb762/

Eerlijk interview. En ook Klaver noemt, zonder namen te noemen, alleen Timmermans en Moorman. En hij wil zelf wel op de lijst.
Klaver is ook zeker capabel en hoort ook gewoon namens PvdA/GL in de TK te blijven. Denk alleen wel dat zijn eigen inschatting juist is, en dat hij niet de goede persoon is om deze gezamenlijke lijst te leiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209951538
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen arbeids/kennis migratie, en jonge gastjes uit Marokko/Turkije die oudjes overvallen he.
Er is een verschil tussen arbeid/kennis migratie en mensen die oudjes overvallen zeker. Maar veel (groot) ouders van die Turkse en Marokkaanse gastjes zijn hier gewoon als gastarbeider heen gekomen natuurlijk.

Verder maakt het wanneer je ergens wil wonen natuurlijk geen zak uit of een Pool, een Spanjaard, een Turk of een Indiër je voor is. Alle vier keer vis je achter het net.

Het lijkt mij dat je het migratiedebat in de grotere context moet zien. De autochtone Nederlander heeft een te laag reproductiecijfer, we hebben te maken met vergrijzing, hebben een dure verzorgingsstaat waar te weinig mensen voor zijn en hebben te maken met een (bijna) structureel tekort aan woningen wat de laatste jaren naar extreme proporties gegroeid is. Dus ja we hebben behoefte aan Poolse bouwvakkers en Bulgaarse zusters.

Tegelijk weten we dat lager opgeleide en slechter verdienende medewerkers een grotere behoefte hebben aan zorg en andere maatschappelijke ondersteuning nodig hebben en eerder vervallen in het overvallen van oudjes.

Moeten we dan ten behoeve van de groei van BVNL maar de lonen laag houden (loonmatiging) en continu nieuw groepen Oost Europese arbeidsmigranten binnen halen? Of moet de regering hier sturing aangeven en de leiding innemen. Ik kan mij best voor stellen dat hier gebouwd moet worden, maar moet alles hier maar kunnen?

In deze discussie kun je dan ook asielzoekers meenemen, voelen we de morele plicht om getroffene toe te laten wn hoe gaan we dit sturen. Maar het gaat dus niet alleen om asielzoekers zoals Rechts ons maar wat graag doet geloven, want dat was verleden jaar slechts 12 % van de aanwas.

TLDR:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daarom heb je migratiebeleid nodig die mensen werft die de nodige dingen meebrengen om een "greencard" te krijgen ipv gewoon de deur open te zetten en denken dat het dan wel goed komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door KaheemSaid op 19-07-2023 09:37:01 ]
pi_209951780
quote:

[..]
Ik denk dat we dezelfde standaarden als eerder niet voor de armsten niet kunnen vasthouden. Dat is het eerlijke verhaal. En de middenklasse kan het ook al niet makkelijk betalen en die bloeden ook onder links.
pi_209951807
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En bij rechts worden de rijken ontzien en komt de rekening bij de middenklasse en armen terecht.
Tsja, bij een partij als de VVD worden de rijken echt niet ontzien hoor. Dus weet niet welke partijen jij bedoelt. Het harde feit is ook dat als je alles van de rijken zou afpakken en aan de armen zou geven, dat dit lang niet genoeg is om structureel verbetering te geven aan de armen. En de armoede wordt ook geïmporteerd en dat moet stoppen.
  Moderator woensdag 19 juli 2023 @ 09:50:37 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209951823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:46 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik denk dat we dezelfde standaarden als eerder niet voor de armsten niet kunnen vasthouden. Dat is het eerlijke verhaal. En de middenklasse kan het ook al niet makkelijk betalen en die bloeden ook onder links.
Ik denk dat je ook eerlijk moet zijn over de standaarden, er wordt tegenwoordig wel heel veel gespiegeld naar mensen die uitzonderlijk zijn, waar je vroeger hooguit zorgen maakte als je buren het wat beter hadden. Tegenwoordig kun je in de hele wereld checken wie het allemaal "beter" heeft en dat vrij eenvoudig als standaard zien. En jezelf al mislukt achten als je een tweedehands auto rijdt oid. Er heerst een doorgeslagen ideaal denken en dat is lastig maar wel politiek aan te pakken, vooral het ombuigen wat als ideaal gezien wordt. Dat zie je natuurlijk al gebeuren met "vliegschaamte" etc dat kan best nog wel wat meer, overdaad niet zien als aantrekkelijk.
pi_209951883
quote:

[..]
Ik zie links anders regelmatig zeggen dat 'de verzorgingsstaat en de zorg worden uitgehold. Als ze echt zo eerlijk zijn als jij zegt, dan zeggen ze ook dat deze zaken uitgehold moeten worden gezien de ontwikkelingen.
pi_209951980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:55 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik zie links anders regelmatig zeggen dat 'de verzorgingsstaat en de zorg worden uitgehold. Als ze echt zo eerlijk zijn als jij zegt, dan zeggen ze ook dat deze zaken uitgehold moeten worden gezien de ontwikkelingen.
Dat er niks mag worden verminderd in zorg komt alleen bij de PVV en de SP vandaan.
pi_209952103
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wouter Bos _O_

Wat je zou kunnen doen is geen premierskandidaat op één zetten maar daar iemand van buiten de lijst of een lijstduwer voor naar voren schuiven op het moment dat uit de peilingen blijkt dat je serieus de grootste kan worden. Zoals de PvdA van Bos in 2003 deed met Cohen. Die truc je nu kunnen herhalen met Klaver/Timmermans.

Ik denk wel een stemmenkanon onze Wouter Bos. Twee periodes. Kan 'ie daarna gelijk met pensioen. Moet 'ie er nog wel zin in hebben. Frans Timmermans zie ik niet zitten, te oud, weinig charismatisch en als ik hem was bleef ik lekker in Brussel. Boekhouder Jeroen Dijsselbloem zie ik absoluut niet zitten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209952619
Wouter Bos is niet bepaald geliefd meer binnen de PvdA toch?
pi_209953084
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:48 schreef jakosi het volgende:

[..]
Tsja, bij een partij als de VVD worden de rijken echt niet ontzien hoor. Dus weet niet welke partijen jij bedoelt. Het harde feit is ook dat als je alles van de rijken zou afpakken en aan de armen zou geven, dat dit lang niet genoeg is om structureel verbetering te geven aan de armen. En de armoede wordt ook geïmporteerd en dat moet stoppen.
Als je dat denkt kan ik je niet serieus nemen. De enige groep die er onder Rutte's regering structureel op vooruit zijn gegaan zijn de rijken. Zo is het beleid bedoeld.

Als de rijken meer naar draagkracht zouden afdragen dan zou er heel wat meer geld kunnen naar publieke voorzieningen die onder Rutte kapot bezuinigd zijn. Daar profiteren we allemaal van.
pi_209953265
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als je dat denkt kan ik je niet serieus nemen. De enige groep die er onder Rutte's regering structureel op vooruit zijn gegaan zijn de rijken. Zo is het beleid bedoeld.

Als de rijken meer naar draagkracht zouden afdragen dan zou er heel wat meer geld kunnen naar publieke voorzieningen die onder Rutte kapot bezuinigd zijn. Daar profiteren we allemaal van.
Kom maar met cijfers dat Rutte zijn regering zo goed zou zijn voor de rijken en hoeveel de afdrachten van de rijken gaan helpen om de publieke voorzieningen te betalen.
pi_209953284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:51 schreef Raw85 het volgende:
Ik denk vooral ook niet bij GL, geen groen en toch een voor PvdA begrippen vrij rechts imago. Timmermans is wat dat betreft ideaal, spreekt aan voor beide partijen.
pi_209953745
quote:

[..]

De vraag is in dit soort discussies steeds: wie zijn de rijken die meer moeten afdragen?
Begint dat al bij bovenmodaal verdienende huizenbezitters? Of hebben we het minimaal over miljonairs?
  woensdag 19 juli 2023 @ 12:42:17 #206
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209954393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk vooral ook niet bij GL, geen groen en toch een voor PvdA begrippen vrij rechts imago. Timmermans is wat dat betreft ideaal, spreekt aan voor beide partijen.
Dat hele pro-EU schrikt wel mensen af.
pi_209954516
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die mensen zouden toch al niet op GL/PvdA stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 juli 2023 @ 12:52:29 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209954546
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die mensen zouden toch al niet op GL/PvdA stemmen.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209955284
quote:

[..]
Niet de GL/PvdA stemmers
pi_209955549
quote:

[..]
Sommigen, ja, anderen juist niet.
pi_209955697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klaver is ook zeker capabel en hoort ook gewoon namens PvdA/GL in de TK te blijven. Denk alleen wel dat zijn eigen inschatting juist is, en dat hij niet de goede persoon is om deze gezamenlijke lijst te leiden.
Klaver capabel? Die man hangt van de trucs aan elkaar. Van z’n Amerikaanse maniertjes op het podium tot z’n kruistocht tegen scorebordpolitiek waarmee hij links de wapens uit handen sloeg.

Een zegen voor de fusie dat deze man een stap terug doet.
zie email 27 oktober
pi_209955868
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Klaver capabel? Die man hangt van de trucs aan elkaar. Van z’n Amerikaanse maniertjes op het podium tot z’n kruistocht tegen scorebordpolitiek waarmee hij links de wapens uit handen sloeg.

Een zegen voor de fusie dat deze man een stap terug doet.
Die kruistocht tegen scorebordpolitiek was juist een verademing, wat mij betreft. Klaver is zeker wel een capabele politicus, maar de glans is er wel wat af.
  woensdag 19 juli 2023 @ 17:32:37 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209958627
Die scorebord politiek actie was imo wel een van de grootste politieke flaters die ik gezien heb. Meteen geen onderhandelingspositie meer en ook niks waar hij zn achterban blij mee kon maken. Dat deed het trio D66/CU/SGP toen veel slimmer.
pi_209959069
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Die scorebord politiek actie was imo wel een van de grootste politieke flaters die ik gezien heb. Meteen geen onderhandelingspositie meer en ook niks waar hij zn achterban blij mee kon maken. Dat deed het trio D66/CU/SGP toen veel slimmer.
Politiek misschien niet het meest verstandig, maar aan de andere kant: de begrotingen gingen toen zo veel zijn kant op, dat doen alsof je tegen gaat stemmen ook wel belachelijk zou zijn geweest. Dat had hem zijn geloofwaardigheid gekost en op de lange termijn helpt dat ook niet.
pi_209963126
quote:

[..]

Heb niks meer van je vernomen sinds ik je om cijfers vroeg. En dat de rijken erop vooruit gingen kwam ook grotendeels door de lage rente waardoor hun papieren vermogen steeg. Nu met de hogere rente daalt dat weer.
pi_209963266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 22:34 schreef jakosi het volgende:

[..]
Heb niks meer van je vernomen sinds ik je om cijfers vroeg. En dat de rijken erop vooruit gingen kwam ook grotendeels door de lage rente waardoor hun papieren vermogen steeg. Nu met de hogere rente daalt dat weer.
Iedereen weet dit toch: https://www.rtlnieuws.nl/(...)0iemand%20mag%20zijn.

quote:
Terwijl mensen met een kleine beurs in Nederland steeds minder te besteden hebben, worden de rijken juist steeds rijker. Kortom: de ongelijkheid in ons land neemt toe.

Het vermogen van de rijke Nederlanders groeide in 2022 met bijna 5 procent. Nog nooit hadden we zoveel miljardairs, namelijk 47. En de allerrijksten waren ook nog nooit zo rijk. De 500 allerrijksten bezitten in totaal een recordbedrag van 230 miljard euro. Zij bezitten allemaal een vermogen van meer dan 120 miljoen.
En ondertussen neemt de armoede alleen maar niet fors toe door tijdelijke steunmaatregelen die elk moment kunnen wegvallen. Ik ben blij met die steun die er voor de armen is, maar er zou ook eens wat permanents moeten worden gedaan tegen deze armoede.
pi_209966045
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:17:35 #218
pi_209966057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Timmermans wil het gaan doen: https://www.ad.nl/politie(...)groenlinks~a4cda8e6/
Ik vraag me af of hij nu weer het Timmermans effect kan bewerkstelligen.
pi_209966068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij lijkt me voor Kaag- en voor Rutte-stemmers een heel redelijk alternatief.
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:20:50 #220
pi_209966109
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij lijkt me voor Kaag- en voor Rutte-stemmers een heel redelijk alternatief.
:Y

Hij zal ongetwijfeld een heleboel mensen tegen de haren instrijken, maar dat zijn de toch geen mensen die op hem/partij zouden stemmen.

Ik vraag me wel af of hij niet een beetje van de maatschappij is af gaan staan door zijn EU werkzaamheden. Hij heeft wel een paar hele rare uitspraken gedaan de afgelopen jaren.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:21:12 #221
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209966112
quote:
Timmermans wil het gaan doen: https://www.ad.nl/politie(...)groenlinks~a4cda8e6/
Met steun van Marjolein, die zich niet beschikbaar stelt. Ook belangrijk. Op indringend verzoek van de PvdA komt er één gezamenlijke voorkeurskandidaat van de partijbesturen. Dat moet andere politieke zwaargewichten ontmoedigen zich ook in de strijd te werpen.
pi_209966125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar in al die analyses waar die verkiezingswinst voor het EP wordt aangehaald, wordt telkens volledig voorbij gegaan aan het feit dat hij de enige bekende lijsttrekker was.

Stel dat hij niet de grootste wordt of hij kan geen kabinet vormen, gaat hij ook no way oppositie voeren. Deze man komt puur voor het premierschap.
pi_209966153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 22:34 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik ben nog niet in de CBS (koopkracht) cijfers gedoken nee. Kom er nog op terug.
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:25:22 #224
pi_209966162
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar in al die analyses waar die verkiezingswinst voor het EP wordt aangehaald, wordt telkens volledig voorbij gegaan aan het feit dat hij de enige bekende lijsttrekker was.

Stel dat hij niet de grootste wordt of hij kan geen kabinet vormen, gaat hij ook no way oppositie voeren. Deze man komt puur voor het premierschap.
Inderdaad, maar dat was dan ook deel van het Timmermans effect.

Dat hij voor het premierschap gaat lijkt me evident en dat zie ik hem ook wel doen, al sta ik qua politiek wel heel ver van hem af..
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:26:25 #225
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209966176
Ben benieuwd of Timmermans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
pi_209966186
Wordt zo langzamerhand toch wel een leuk spel.

Timmermans bij GL/PvdA
Yesilgoz bij de VVD
De BBB sowieso als new kid on the block
En dan nog de vraag wat er gaat gebeuren als Omtzigt zich verkiesbaar stelt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_209966200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of Timmerfrans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
Het scheelt al een hoop dat Timmermans als provinciaal klinkt itt Kaag.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_209966221
quote:
Ben benieuwd of Timmermans wel dichter bij de gewone man/vrouw kan komen dan Sigrid Kaag. Leeft ook wel een beetje op een politiek eiland nu.
Het contrast met Rutte zal levensgroot zijn. Ik verwacht dat een premier Timmermans zich als een soort koning zal laten onthalen overal.

Ik vraag me af of hij niet teveel eurocraat en te elitair is.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:30:03 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209966229
quote:
Die zelfingenomen natuur kwal

gaat niet goed komen met de GL pvda
https://www.telegraaf.nl/(...)ussel-blijven-zitten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:30:18 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209966232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het scheelt al een hoop dat Timmermans als provinciaal klinkt itt Kaag.
Nee hij klinkt als een limburger dat schrikt heel veel mensen af! Aan de andere kant wellicht krijgt hij daarmee wat wilders stemmers achter zich. Heb niet zo kijk op wie limburgt er beter Geert of Frans?
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:30:59 #231
323876 michaelmoore
pi_209966239
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Wordt zo langzamerhand toch wel een leuk spel.

Timmermans bij GL/PvdA
Yesilgoz bij de VVD
De BBB sowieso als new kid on the block
En dan nog de vraag wat er gaat gebeuren als Omtzigt zich verkiesbaar stelt.
Omtzigt gaat als een herrezene terug naar het CDA
en terecht

quote:
heleboel extra belastingen voor het natuurherstel

samen met Rob Jetten 25 miljard gaan besteden aan de natuur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:31:20 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209966244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou leuk een filmpje van schijtkrant Telegraaf.
pi_209966246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Aldus de Telegraaf. :')
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:32:14 #234
pi_209966256
Timmermans heeft opzich wel charisma maar zijn ideeën en uitspraken vind ik vaak wel erg hautain tot aan wereldvreemd aan toe.
pi_209966269
PvdA/GL stonden al aan kop bij de laatste peilingen, dat zal met de kandidaatstelling van Timmermans alleen maar meer gaan worden, want hij is behoorlijk geliefd bij jong en oud.

Sowieso vanwege zijn rol bij MH17. En hij zet zich behoorlijk in voor het klimaat, wat vooral veel jongeren zal aanspreken.
pi_209966280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Timmermans heeft opzich wel charisma maar zijn ideeën en uitspraken vind ik vaak wel erg hautain tot aan wereldvreemd aan toe.
Het is geen premiersverkiezing. Als hij met zijn houding en attitude iedereen van zich vervreemdt kan de PvdA met wat pech alsnog de oppositie in omdat de rest een kabinet smeedt zonder hem.
pi_209966301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
PvdA/GL stonden al aan kop bij de laatste peilingen, dat zal met de kandidaatstelling van Timmermans alleen maar meer gaan worden, want hij is behoorlijk geliefd bij jong en oud.

Sowieso vanwege zijn rol bij MH17. En hij zet zich behoorlijk in voor het klimaat, wat vooral veel jongeren zal aanspreken.
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:36 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209966326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:

Denk dat die focus op klimaatverandering/milieu dan weer niet perse een pre is om oudere stemmers te trekken
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:41 #239
pi_209966327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar als je zegt te staan voor nieuwe politiek, diversiteit etc. Hoe geloofwaardig ben je dan als je een elitaire, blanke man van 62 die al decennia meedraait kiest als voorman?
EU bobo ditdat.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is geen premiersverkiezing. Als hij met zijn houding en attitude iedereen van zich vervreemdt kan de PvdA met wat pech alsnog de oppositie in omdat de rest een kabinet smeedt zonder hem.
Dat weet ik, maar genoeg mensen die op een mannetje ipv inhoud stemmen hoor.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:38:04 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209966347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
EU bobo ditdat.
Dat was Kaag ook en werkte ook om stemmen te krijgen.
pi_209966392
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:42:53 #242
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209966431
Wie is de grootste fan van Frans Timmermans? Juist....

Zelf tonnen binnen harken aan gemeenschapsgeld maar ow wat is hij begaan wat de arme mensen maar we zijn echt links hoor. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209966456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Timmermans is momenteel wel de grootste karrentrekker van een van de grootste omslag in de Europese geschiedenis, m.n. de energietransitie/klimaataanpak.
pi_209966468
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat die focus op klimaatverandering/milieu dan weer niet perse een pre is om oudere stemmers te trekken
Dat weet ik nog niet, maar in ieder geval: ouderen horen weer het ouderwetse PvdA-geluid, jongeren horen het nieuwerwetse klimaatgeluid.

En bedenk ook dat Timmermans inmiddels bewezen heeft ook werkelijk dingen voor elkaar te krijgen op klimaatgebied.
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:45:10 #245
pi_209966481
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kaag was daadwerkelijk nieuw. Timmermans loopt al 30 jaar mee.
En Timmermans is inderdaad van nationaal naar internationaal gegaan.

Ik ben wel bang voor de reacties. Kaag is letterlijk de politiek uit bedreigd/getreiterd.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:45:16 #246
323876 michaelmoore
pi_209966484
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
mensen zijn het een beetje zat om op een nieuwe kop te stemmen, overigens zijn het allemaal nieuwe koppen
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:53:36 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209966614
Waarom niet Halsema als lijsttrekker :D ;)

Zat ook tegelijk met Timmermans in de kamer :D
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:55:31 #248
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209966651
Timmerfrans, prima keuze zou dat zijn. Legt goed gewicht in de strijd, prima contrast tussen al die nieuwelingen, verdergewichten, in de politiek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:37 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209966674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik zal hem hier ook even neerzetten, ik snap wel dat de benaming "Timmerfrans" populair is maar het is absoluut tegen de policy dus onthou je aub van dit soort "grappen"[/modbreak]
pi_209966675
Van de populariteit van Timmermans heb ik echt nooit iets begrepen. Simpele, niet al te intelligente man, die dat dan ook nog met een enorme arrogantie verpakt.

Dat geforceerde Britse Engels van hem is tenenkrommend. :')
pi_209966733
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet om nou uitgebreid de moderatie ter discussie te stellen, maar als dit soort woordspelingen al worden verboden dan wordt het een zwaar leven voor de mods.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 12:01:51 #252
236264 crew  capricia
pi_209966765
Ben erg benieuwd naar de lijsttrekkersdebatten.
Yeşilgöz-Zegerius tegenover Timmermans. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209966838
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
Prima toch? Ik denk alleen dat Dilan het beter gaat doen.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 12:06:48 #254
236264 crew  capricia
pi_209966845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Prima toch? Ik denk alleen dat Dilan het beter gaat doen.
Het lijkt me genieten. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209966858
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
Lijkt me een makkelijk overwicht voor Timmermans, eigenlijk.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 12:15:17 #256
236264 crew  capricia
pi_209966952
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me een makkelijk overwicht voor Timmermans, eigenlijk.
We gaan het zien, er kan nog veel gebeuren in de tussentijd. Maar ik denk dat zij met huid en haar opgepeuzeld gaat worden door Timmermans bij een lijsttrekkersdebat.

Ook verwacht ik alle ballen op Timmermans. Van de VVD, PVV, BBB.

Het worden interessante maanden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209966993
Mijn stem krijgt hij niet.

Dat hij aantrekkingskracht heeft kan ik begrijpen, hij heeft zoveel massa dat hij een eigen zwaartekrachtsveld heeft.
pi_209966994
quote:

[..]
Niet bij mensen die de macht van Nederland niet schromelijk overschatten en in de gaten hebben dat je alleen samen dingen gedaan krijgt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:18 schreef MisChrartin het volgende:
Mijn stem krijgt hij niet.

Dat hij aantrekkingskracht heeft kan ik begrijpen, hij heeft zoveel massa dat hij een eigen zwaartekrachtsveld heeft.
Ben wat bang voor een te hoog messias gehalte inderdaad, maar we gaan het meemaken.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:25 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209967003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van de populariteit van Timmermans heb ik echt nooit iets begrepen. Simpele, niet al te intelligente man, die dat dan ook nog met een enorme arrogantie verpakt.

_O-
Kennelijk weet je helemaal niks over deze man.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:39:33 #260
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209967220
quote:

Ik zou Timmermans nou niet bepaald populair willen noemen. Bij links misschien maar niet bij de rest van het land. Misschien dat ie nog wel minder populair is dan Rutte.
pi_209967273
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:39 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik zou Timmermans nou niet bepaald populair willen noemen. Bij links misschien maar niet bij de rest van het land. Misschien dat ie nog wel minder populair is dan Rutte.
Toch staat hij op 28 zetels bij peil.nl en bij I&O, dus dan denk ik dat jij er wat naast zit.
pi_209967342
Interview met Timmermans: https://www.trouw.nl/poli(...)n-politiek~b33b5a13/

Edit: blijkbaar een hergekauwd artikel uit oktober.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:48:38 #263
38114 beantherio
pi_209967347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch staat hij op 28 zetels bij peil.nl en bij I&O, dus dan denk ik dat jij er wat naast zit.
Dat het er maar 28 zijn doet mij juist denken dat ik goed zit.
pi_209967378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:48 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat het er maar 28 zijn doet mij juist denken dat ik goed zit.
Tja, hij staat bij beide bovenaan en het is een forse winst voor de GL/PvdA combinatie, hij lijkt dus stemmen te trekken.
pi_209967415
De campagne is nog niet eens begonnen. Alsof die peilingen nu ook maar enige waarde hebben. Indicatief misschien maar niet meer dan dat.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 12:57:59 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209967488
twitter
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:01:15 #267
38114 beantherio
pi_209967531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, hij staat bij beide bovenaan en het is een forse winst voor de GL/PvdA combinatie, hij lijkt dus stemmen te trekken.
Iets meer dan 10 jaar geleden haalde de PvdA in haar eentje 38 zetels. Van 28 voor PvdA en GL samen zou niemand warm moeten worden.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 13:03:16 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209967564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:01 schreef beantherio het volgende:

[..]
Iets meer dan 10 jaar geleden haalde de PvdA in haar eentje 38 zetels. Van 28 voor PvdA en GL samen zou niemand warm moeten worden.
In 1963 haalde de KVP alleen al 50 zetels dan moet je niet warm worden van 6 zetels voor de CDA :D
pi_209967645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:01 schreef beantherio het volgende:

[..]
Tja, dat is nou eenmaal niet meer zo. Ook de VVD haalt tegenwoordig hooguit net 30 zetels, rond of over de 30 scoren is dus gewoon heel netjes.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:18:08 #270
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209967785
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Niet bij mensen die de macht van Nederland niet schromelijk overschatten en in de gaten hebben dat je alleen samen dingen gedaan krijgt.
[..]
Ben wat bang voor een te hoog messias gehalte inderdaad, maar we gaan het meemaken.
Mensen moeten begrijpen dat wij internationaal te boek staan vergelijkbaar hoe wij naar Denemarken kijken.
Ofwel niet heel veel voorstellend.
Voor de Duitse industrie zijn we wellicht wat interessant.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 13:19:07 #271
pi_209967799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:18 schreef nils7 het volgende:

[..]
Mensen moeten begrijpen dat wij internationaal te boek staan vergelijkbaar hoe wij naar Denemarken kijken.
Ofwel niet heel veel voorstellend.
Dat heb je behoorlijk mis.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:21:02 #272
323876 michaelmoore
pi_209967828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:51 schreef Raw85 het volgende:
Wouter was na SAMSOM de grootste tegenvaller die de Pvda ooit gehad heeft

https://www.telegraaf.nl/(...)en-kunnen-vertrouwen

Nederland heeft iemand nodig die niet steeds de kloten van de provincies blijft likken

De Minister van Volkshuisvesting is de enige baas van de ruimtelijke ordening en gaat over de vergunningen , over alle vergunningen en zegt wat waar komt
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:21:33 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209967835
het gaat dan toch gebeuren

quote:
bron: nu.nl
Frans Timmermans wil de nieuwe lijsttrekker van de gezamenlijke lijst van GroenLinks en PvdA worden. Dat melden NOS en de Volkskrant donderdag. De PvdA'er maakt waarschijnlijk later vandaag zijn kandidatuur officieel bekend
:r Onvoorstelbaar hoe elitair en machtbelust die vent is, hopelijk zal er alles aan gedaan worden om te voorkomen dat hij in Den Haag kan gaan rondhupsen. Dan nog liever Geert of mijn part Mark, smeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209967970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:21 schreef Vallon het volgende:
het gaat dan toch gebeuren
[..]
:r Onvoorstelbaar hoe elitair en machtbelust die vent is, hopelijk zal er alles aan gedaan worden om te voorkomen dat hij in Den Haag kan gaan rondhupsen. Dan nog liever Geert of mijn part Mark, smeken.
Ik vind het anders een behoorlijke degradatie vanuit Brussel naar Den Haag.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 13:34:20 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook wel weer zo.
pi_209968085
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook wel weer zo.
Voordeel is wel dat hij ongetwijfeld een flink netwerk heeft in de EU.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:39:45 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209968132
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hij zal ongetwijfeld een heleboel mensen tegen de haren instrijken, maar dat zijn de toch geen mensen die op hem/partij zouden stemmen.

Ik vraag me wel af of hij niet een beetje van de maatschappij is af gaan staan door zijn EU werkzaamheden. Hij heeft wel een paar hele rare uitspraken gedaan de afgelopen jaren.
Hij staat zover van de maatschappij af, dat hij niet eens meer weet wat het woord zelf betekend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:41:18 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209968152
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zo als iemand mij ooit de oogkleppen daarin losnam, is het geen degradatie als je op je 62e kunt melden dat je de MP bent van Nederland.

Die kans zal opa Frans zich niet laten ontnemen en vermoed dat hij al zijn weeïg sociale (taal) vaardigheden zal inzetten dat als doel te bereiken. De kiemgedachte dat er een principe of ideologie, aan zijn "lijsttrekkerschap" te grondslag ligt, kan je wmb gelijk begraven. Het is puur een linkse salonstrategie voor eigen voordeel, waarbij de jonge Klaver dan minister kan (en erg graag wil) worden. Win-Win en de (de linkse gedachte) kiezer is totally fucked.

Dan nog liever de elitair ontluikende Moorman uit Wassenaar die in Amsterdam (zich) nog wat sociaal (voor)doet om de wereld te willen veranderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 20-07-2023 13:45:58 (quickspells) ]
pi_209968259
Tot nu toe pakt PvdA-Groenlinks alles goed aan.

Gezamenlijke lijst. Partijleiders die bereid zijn een stap opzij te doen. En voor links is Frans Timmermans gewoon de perfecte kandidaat.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:48:28 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209968267
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zo als iemand mij ooit de oogkleppen daarin losnam, is het geen degradatie als je op je 62e kunt melden dat je de MP bent van Nederland.

Die kans zal opa Frans zich niet laten ontnemen en vermoed dat hij al zijn weeïg sociale (taal) vaardigheden zal inzetten dat als doel te bereiken. De kiemgedachte dat er een principe of ideologie, aan zijn "lijsttrekkerschap" te grondslag ligt, kan je wmb gelijk begraven. Het is puur een linkse salonstrategie voor eigen voordeel, waarbij de jonge Klaver dan minister kan (en erg graag wil) worden. Win-Win en de (de linkse gedachte) kiezer is totally fucked.

Dan nog liever de elitair ontluikende Moorman uit Wassenaar die in Amsterdam (zich) nog wat sociaal (voor)doet om de wereld te willen veranderen.
Hij zal het inderdaad niet voor het land doen, maar puur voor zichzelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209968297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:47 schreef Breekfast het volgende:
Tot nu toe pakt PvdA-Groenlinks alles goed aan.

Gezamenlijke lijst. Partijleiders die bereid zijn een stap opzij te doen. En voor links is Frans Timmermans gewoon de perfecte kandidaat.
Hij is in ieder geval de perfecte schietschijf, dus verzekerd van aandacht is hij zeker.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 13:51:52 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij zal het inderdaad niet voor het land doen, maar puur voor zichzelf.
Best knap dat jij zijn beweegredenen gelijk helemaal doorziet!
pi_209968329
Het moddergooien en beledigen is al weer begonnen zie ik. Typisch. Misschien kan een mod even ingrijpen.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:55:11 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209968376
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Best knap dat jij zijn beweegredenen gelijk helemaal doorziet!
We gaan het zien met wat voor zeverig verhaal hij zijn beweegredenen gaat toelichten.

Ik heb Frans nog niet kunnen betrappen dat hij in Brussel iets voor Nederland doet/deed..... en vermoed dat Fransie alleen gaat voor goud van het torentje om dan vanuit die rol nog wat te kunnen rondhupsen in (en voor) zijn EU netwerk.
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:56:32 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209968399
quote:
18s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
We gaan het zien met wat voor zeverig verhaal hij zijn beweegredenen gaat toelichten.

Ik heb Frans nog niet kunnen betrappen dat hij in Brussel iets voor Nederland doet/deed..... en vermoed dat Fransie alleen gaat voor goud van het torentje om dan vanuit die rol nog wat te kunnen rondhupsen in (en voor) zijn EU netwerk.
Hij is Eurocommissaris, geen Nedercommissaris.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 13:58:00 #286
236264 crew  capricia
pi_209968421
quote:
18s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Want hij zat voor NL als eurocommissaris? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:58:14 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209968426
quote:
Simpele, niet al te intelligente man,
Eh daar zit je er toch echt helemaal naast.
pi_209968450
Dat de hegemonie van de VVD een keer doorbroken wordt is een prima zaak maar of we met premier Timmermans echt beter af zijn, betwijfel ik ten zeerste.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:00:57 #289
236264 crew  capricia
pi_209968458
Ik vind het een serieus interessante kandidaat. Juist omdat ie zoveel EU ervaring heeft. Denk dat hij de potentie heeft om ook veel potentiële D66-stemmers te trekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:01:49 #290
236264 crew  capricia
pi_209968472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat de hegemonie van de VVD een keer doorbroken wordt is een prima zaak maar of we met premier Timmermans echt beter af zijn, betwijfel ik ten zeerste.
Wie zou jij het liefst als premier zien? Zoals de kaarten nu liggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209968500
Kunnen we allemaal weer op een normale, volwassen manier reageren aub?
pi_209968502
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen flauw idee eigenlijk. Maar ik denk dat Moorman een betere keuze was geweest. Een complete outsider en niet zo’n fossiel uit het verleden.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:04:34 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209968515
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Want hij zat voor NL als eurocommissaris? :D
Zoals @Koffieplanter zegt, is hij voor de EU en snap dan niet wat hij nog te doen heeft in de Nederlandse en laat staan, het dorps Den-Haag. In zijn (huidige) periode als Eurocommissaris heb ik hem niet kunnen betrappen dat hij iets met Nederland had.

Verder en wmb strikt genomen, als hij gaat voor het lijsttrekkerschap, zou hij NU ook als commissaris eerst moeten aftreden omdat die EU belangen, haaks staan op die van NL.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:04:56 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968520
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Frans Halsema ohnee die is dood... -O-
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:06:11 #295
236264 crew  capricia
pi_209968543
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Frans Halsema ohnee die is dood... -O-
Op een dode Fortuyn is anders ook flink gestemd, 1,3 miljoen mensen. Moet geen belemmering zijn. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:06:47 #296
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209968553
twitter

-O-
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:07:04 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968558
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zoals @:Koffieplanter zegt, is hij voor de EU en snap dan niet wat hij nog te doen heeft in de Nederlandse en laat staan, het dorps Den-Haag. In zijn (huidige) periode als Eurocommissaris heb ik hem niet kunnen betrappen dat hij iets met Nederland had.

Verder en wmb strikt genomen, als hij gaat voor het lijsttrekkerschap, zou hij NU ook als commissaris eerst moeten aftreden omdat die EU belangen, haaks staan op die van NL.
Nederland is onderdeel van de EU dus kunnen de belangen van nederland per definitie niet haaks staat op die van de EU.
pi_209968569
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zoals @:Koffieplanter zegt, is hij voor de EU en snap dan niet wat hij nog te doen heeft in de Nederlandse en laat staan, het dorps Den-Haag. In zijn (huidige) periode als Eurocommissaris heb ik hem niet kunnen betrappen dat hij iets met Nederland had.

Nee, je snapt het nog steeds niet. Timmermans zit niet voor Nederland bij de EU maar voor de EU bij de EU namens Nederland als lidstaat.

Net als alle anderen, von der Leyen zit er ook niet om Duitsland te bevoordelen bijvoorbeeld.
pi_209968575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

-O-
Gemiste kans.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:09:17 #300
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209968599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gemiste kans.
In het kader van wensdenken hoop ik dat dit voorsorteren is op een ministerspost.

9.gif
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:12:19 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968653
Waar komt trouwens die jubelstemming ineens vandaan dat vind ik wel wonderlijk. PVDA/GL zegt we gaan samen en ineens is alle teneur rondom de PVDA verleden tijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')