Iedereen krijgt toch subsidie. Of je nu een hoog salaris hebt, of een laag. En renteloze leningen zijn al mogelijk.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ok, die rijke persoon krijgt duizenden euro's subsidie om een electrische auto aan te schaffen. DAn mag iemand in een sociale huurwoning toch best met afgunst daar naar kijken? Krijg die persoon duizenden euro's subsidie om zijn huis te verduurzamen in de voor van een renteloze lening? Ik dacht dat het niet. Kortom, afgunst is terecht. Die mensen dragen vooral hun steentje bij omdat er zo vet veel subsidies die kant uit gaan waardoor de terugverdientijd kort is. ALs we solidair willen zijn moeten we iemand aan de onderkant van de samenleving ook duizenden euro's geven om HR++ glas aan te schaffen, waarvan hij daarna de helft (rest is subsidie) mag terugbetalen met 10 euro per maand ofzo of iets anders behapbaars. Dat lijkt me wel rechtvaardig.
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Groot nadeel is bij verduurzamen icm hypotheek is dat je niet zeker weet of je dat in je verkoopprijs terugziet.
Hypotheek 40k - aflossingen moet je terugzien in je verkoopwaarde.
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.
Voor de aanvraag van de verduurzamingslening moest de woning getaxeerd worden. Waarde zonder verduurzaming kwam op 426.000, na verduurzaming 460.000. Dus, we maken ons niet zo ongerust.
Wij wonen hier nu 8 jaar.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.
Je hebt ook mensen die in de afgelopen 5 jaar een woning hebben gekocht en mogelijk nog aan een gezin beginnen, als je woningwaarde daalt en of de hypotheekschuld stijgt dan kun je in een situatie raken dat je huis onder water staat en je niet meer kan verhuizen zonder dat je het verschil bijbetaald.
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?quote:Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
Vandaag gaat denk ik wel een essentiële dag zijn richting de verkiezingen. Tot nu toe nog niks uitgelekt, ik ben heel benieuwd naar de uitslag en vooral ook naar de percentages.
Met name dat met de hoge percentages die het nu zijn, die hele kleine groep dus geen invloed heeft gehad.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?
Meer dan ik had verwacht. Had een 60/40 verwacht.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
De gezamenlijke kieslijst en het gezamenlijke verkiezingsprogramma voor de komende Tweede Kamer verkiezingen gaat er komen!
De uitslagen zijn zojuist bekend gemaakt.
Als ik het goed heb gehoord hebben 90% van de GroenLinks leden en 80% van de PvdA leden ingestemd met het voorstel.
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer. Ze hebben het dus nu, na de partij volledig op de klippen te hebben gevaren, opgegeven.
Bravo.
Het is een verarming van de politiek, enige normale linkse partij verdwijnt, over blijven extreem linkse populisten en de Bakfietsende in deeltijd werkende munttheemoeders van de GL aanhang
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit lijkt me voor een potentieel fatale keuze voor de PvdA eigenlijk..
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad. Of anders Marjolein Moorman.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:40 schreef Erasmus het volgende:
Sinds het paarse kabinet hun ziel verkocht en sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Daarnaast: KuikenKlaver
Als je Aboutaleb of Timmermans als lijsttrekker had zou ik er nog over nadenken.
Ik ga lekker SP stemmen als links geluid. Ze moeten wel een sterkere lijsttrekker zoeken dan Marijnissen..
Ik hoop het voor ze..quote:Op maandag 17 juli 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad.
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”quote:Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit lijkt me voor een potentieel fatale keuze voor de PvdA eigenlijk..
Omdat stemgedrag in de kamer niet altijd direct correspondeert met hoe het electoraat er over denktquote:Op maandag 17 juli 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.
De PvdA aanhang heeft met bijna 90% voorgestemd. Die PvdA aanhang roept congres na congres op om meer aan klimaat te doen. Dat is de waarheid, niet jouw verhaal.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”
Ik denk dat de "ouderwetse" PvdA aanhang zich juist druk maakt om zichzelf als individu. En geen fuck geven om die klimaat fratsen van Klaver&co. Wat heb je aan 0,00036 graad verkoeling als je nauwelijks rond kunt komen.
En waar haal jij vandaan dat ik die mythe onderschrijf of dat beeld deel? Of dat men conservatief was?quote:Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |