abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2023 @ 15:38:32 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209930256
Niet mijn OP

De laatste tijd is er discussie over een eventuele fusie tussen de PvdA en Groenlinks. Nou willen beide partijen er nog niet aan maar zoiets kost tijd. In het verleden zijn er ook vaak genoeg partijen gefuseerd.
https://www.volkskrant.nl(...)-van-komen~bb7b9802/

Persoonlijk denk ik dat het een slim idee is. Qua standpunten zijn de partijen nauwelijks verschillend nog van elkaar. Ook zijn ze qua grootte onderhand wel aan elkaar gewaagd. En het zou de versplintering al weer wat terugdringen. Bovendien is men samen machtiger. Niet alleen in aantal zetels maar ook in het netwerk in de samenleving dat ze hebben. Het beste kan het beginnen met gezamenlijke lijsten. En in een later stadium een fusie van de organisatie.

Al zijn er ook een paar moeilijke punten. Groenlinksers blijven toch graag maagdelijk in de oppositie waar PvdA'ers als het even kan de regering in willen. Dus de idealisten en realisten kunnen botsen. Ook zijn beide partijen lid van een verschillende Eurofractie. Dus daar zal waarschijnlijk Groenlinks aan het kortste end trekken. Met als risico dat een nieuwe "Groene" partij ontstaat.

Wat denken jullie. Gaat dit er binnen nu en een paar jaar van komen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209930285
Vandaag gaat denk ik wel een essentiële dag zijn richting de verkiezingen. Tot nu toe nog niks uitgelekt, ik ben heel benieuwd naar de uitslag en vooral ook naar de percentages.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 juli 2023 @ 15:51:39 #3
3542 Gia
User under construction
pi_209930421
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ok, die rijke persoon krijgt duizenden euro's subsidie om een electrische auto aan te schaffen. DAn mag iemand in een sociale huurwoning toch best met afgunst daar naar kijken? Krijg die persoon duizenden euro's subsidie om zijn huis te verduurzamen in de voor van een renteloze lening? Ik dacht dat het niet. Kortom, afgunst is terecht. Die mensen dragen vooral hun steentje bij omdat er zo vet veel subsidies die kant uit gaan waardoor de terugverdientijd kort is. ALs we solidair willen zijn moeten we iemand aan de onderkant van de samenleving ook duizenden euro's geven om HR++ glas aan te schaffen, waarvan hij daarna de helft (rest is subsidie) mag terugbetalen met 10 euro per maand ofzo of iets anders behapbaars. Dat lijkt me wel rechtvaardig.
Iedereen krijgt toch subsidie. Of je nu een hoog salaris hebt, of een laag. En renteloze leningen zijn al mogelijk.
  maandag 17 juli 2023 @ 15:55:23 #4
3542 Gia
User under construction
pi_209930468
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Groot nadeel is bij verduurzamen icm hypotheek is dat je niet zeker weet of je dat in je verkoopprijs terugziet.

Hypotheek 40k - aflossingen moet je terugzien in je verkoopwaarde.
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.
Voor de aanvraag van de verduurzamingslening moest de woning getaxeerd worden. Waarde zonder verduurzaming kwam op 426.000, na verduurzaming 460.000. Dus, we maken ons niet zo ongerust.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:09:40 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209930620
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]
In ons geval echt wel. We hebben de woning gekocht voor 240.000 euro. Totaal met KK 252.000. Hebben van de overwaarde vorige woning er 26.000 in gestoken en de rest voor de verbouwing, incl. garage.
Voor de aanvraag van de verduurzamingslening moest de woning getaxeerd worden. Waarde zonder verduurzaming kwam op 426.000, na verduurzaming 460.000. Dus, we maken ons niet zo ongerust.
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.

Je hebt ook mensen die in de afgelopen 5 jaar een woning hebben gekocht en mogelijk nog aan een gezin beginnen, als je woningwaarde daalt en of de hypotheekschuld stijgt dan kun je in een situatie raken dat je huis onder water staat en je niet meer kan verhuizen zonder dat je het verschil bijbetaald.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:24:54 #6
3542 Gia
User under construction
pi_209930831
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, nu heb je het over een markt van hoogconjunctuur en groei.

Je hebt ook mensen die in de afgelopen 5 jaar een woning hebben gekocht en mogelijk nog aan een gezin beginnen, als je woningwaarde daalt en of de hypotheekschuld stijgt dan kun je in een situatie raken dat je huis onder water staat en je niet meer kan verhuizen zonder dat je het verschil bijbetaald.
Wij wonen hier nu 8 jaar.
pi_209931216
De gezamenlijke kieslijst en het gezamenlijke verkiezingsprogramma voor de komende Tweede Kamer verkiezingen gaat er komen!

De uitslagen zijn zojuist bekend gemaakt.

Als ik het goed heb gehoord hebben 90% van de GroenLinks leden en 80% van de PvdA leden ingestemd met het voorstel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 17 juli 2023 @ 17:01:47 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_209931239
Mijn opa draait zich om in zijn graf als fervent PvdA stemmer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:02:19 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931245
TT-change naar "Vereende krachten" bitte.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:02:28 #10
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209931247
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
Vandaag gaat denk ik wel een essentiële dag zijn richting de verkiezingen. Tot nu toe nog niks uitgelekt, ik ben heel benieuwd naar de uitslag en vooral ook naar de percentages.
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209931403
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hoeveel zeggen die percentages ons als er mensen zijn die hun stemmen hebben uitgebracht middels een lidmaatschap bij zowel GroenLinks als de PvdA?
Met name dat met de hoge percentages die het nu zijn, die hele kleine groep dus geen invloed heeft gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209931439
91,8 procent van de deelnemende GroenLinks-leden stemde voor en 87,9 procent van de PvdA'ers, dat is nog beter dan ik had durven hopen. Ik was echt nog bang voor 30-40% tegenstemmers onder de PvdA, maar blijkbaar zijn ze er daar bijna helemaal voor.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:24:06 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209931582
Mooi dat Hugo de Jonge heeft gewonnen. :+

Dan wordt een lijsttrekker de volgende stap.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:30:59 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931668
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer. Ze hebben het dus nu, na de partij volledig op de klippen te hebben gevaren, opgegeven.
Bravo.
Het is een verarming van de politiek, enige normale linkse partij verdwijnt, over blijven extreem linkse populisten en de Bakfietsende in deeltijd werkende munttheemoeders van de GL aanhang
  maandag 17 juli 2023 @ 17:33:23 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209931700
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
De gezamenlijke kieslijst en het gezamenlijke verkiezingsprogramma voor de komende Tweede Kamer verkiezingen gaat er komen!

De uitslagen zijn zojuist bekend gemaakt.

Als ik het goed heb gehoord hebben 90% van de GroenLinks leden en 80% van de PvdA leden ingestemd met het voorstel.
Meer dan ik had verwacht. Had een 60/40 verwacht.
  Forum Admin maandag 17 juli 2023 @ 17:39:28 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209931765
Dit lijkt me voor een potentieel fatale keuze voor de PvdA eigenlijk..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 17 juli 2023 @ 17:39:58 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209931769
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer. Ze hebben het dus nu, na de partij volledig op de klippen te hebben gevaren, opgegeven.
Bravo.
Het is een verarming van de politiek, enige normale linkse partij verdwijnt, over blijven extreem linkse populisten en de Bakfietsende in deeltijd werkende munttheemoeders van de GL aanhang
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209931778
Sinds het paarse kabinet hun ziel verkocht en sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Daarnaast: Kuiken :') Klaver :') Als je Aboutaleb of Timmermans als lijsttrekker had zou ik er nog over nadenken.

Ik ga lekker SP stemmen als links geluid. Ze moeten wel een sterkere lijsttrekker zoeken dan Marijnissen..
pi_209931792
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.
pi_209931815
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:40 schreef Erasmus het volgende:
Sinds het paarse kabinet hun ziel verkocht en sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Daarnaast: Kuiken :') Klaver :') Als je Aboutaleb of Timmermans als lijsttrekker had zou ik er nog over nadenken.

Ik ga lekker SP stemmen als links geluid. Ze moeten wel een sterkere lijsttrekker zoeken dan Marijnissen..
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad. Of anders Marjolein Moorman.
pi_209931828
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat ook geen Kuiken of Klaver worden, maar waarschijnlijk Timmermans of Aboutaleb inderdaad.
Ik hoop het voor ze..

Zeer sterke en intelligente debaters, ongeacht je partijvoorkeur. Zou zeer dom zijn als ze hun hulp niet gaan oproepen.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:45:31 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209931837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”

Ik denk dat de "ouderwetse" PvdA aanhang zich juist druk maakt om zichzelf als individu. En geen fuck geven om die klimaat fratsen van Klaver&co. Wat heb je aan 0,00036 graad verkoeling als je nauwelijks rond kunt komen.
Haters everywhere but I don't really care.
  Forum Admin maandag 17 juli 2023 @ 17:46:59 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209931851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo? Al een jaar of 20 stemmen beide partijen als ze beide in de oppositie zitten op elk onderwerp bijna 100% hetzelfde. Het is onzinnig om dan te doen alsof je zo verschillend bent, want dat blijkt feitelijk helemaal nergens uit.
Omdat stemgedrag in de kamer niet altijd direct correspondeert met hoe het electoraat er over denkt
Bovendien vind ik dat ook een teken aan de wand dat de PvdA nogal van koers is geraakt.

Maar dat is slechts hoe ik het zie, geen vaststaand feit ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209931860
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:45 schreef matthijst het volgende:

[..]
Yasser: Volgens Klaver ’markeert vandaag een doorbraak’. „We gaan toe naar een nieuwe tijd, waarin we geen gouden beloftes gaan doen. Misschien wordt het voor jou individueel helemaal niet beter, maar voor ons, als samenleving, wel.”

Ik denk dat de "ouderwetse" PvdA aanhang zich juist druk maakt om zichzelf als individu. En geen fuck geven om die klimaat fratsen van Klaver&co. Wat heb je aan 0,00036 graad verkoeling als je nauwelijks rond kunt komen.
De PvdA aanhang heeft met bijna 90% voorgestemd. Die PvdA aanhang roept congres na congres op om meer aan klimaat te doen. Dat is de waarheid, niet jouw verhaal.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:50:04 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931899
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is een hardnekkige mythe dat de traditionele PvdA achterban louter zou hebben bestaan uit fabrieksarbeiders en mijnwerkers, en al helemaal dat de PvdA vroeger conservatief zou zijn geweest.
En waar haal jij vandaan dat ik die mythe onderschrijf of dat beeld deel? Of dat men conservatief was?
Hoewel ik wel eens uit een 1 Mei bijeenkomst ben geschopt omdat vrienden mij zoenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')