abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 21:47:05 #126
236264 crew  capricia
pi_209934894
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:41 schreef matthijst het volgende:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het geen stinkende vuilnisbelt.
India daarentegen.
Oh wacht, dat mag je niet zeggen :|W

Zonnepanelen en elektrische auto, ik draag m'n steentje wel bij. :W
Van wie zou je dat niet mogen zeggen? En wat bedoel je precies met die zin.. niet mogen zeggen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juli 2023 @ 21:49:33 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209934934
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Van wie zou je dat niet mogen zeggen? En wat bedoel je precies met die zin.. niet mogen zeggen?
Van Hexagon, want het is pvv praat, als je zegt dat 20 miljoen Nederlanders niet op kunnen vergroenen tegen 1,5 miljard Indiërs die nog geen rivier kunnen schoonmaken en d'r 100 luchthavens bij bouwen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:51:56 #128
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209934979
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD is simpel gaan groeien toen Rutte alle stemmen van Balkenende overnam. En gedurende de Rutte-periode is de professionele organisatie van VVD juist afgebroken en vervangen door Rutte-knechten.
Dus een goede organisatie achter je politiek leider doet er niet toe?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:53:19 #129
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209934993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik snap echt niet waarom jij liever de kans op een BBB of VVD winst wil vergroten, puur omdat er formeel wellicht beter een andere methode beter was. Zie jij liever niet een linkse partij die het voortouw neemt in de formatie?

Als je nu die kans om zulke redenen gaat laten liggen, mag je de komende 4 jaar niet klagen als rechts het voortouw neemt en een rechts kabinet weet te smeden
Ik neem aan dat je ook blij bent dat de CU leiders niet eenzelfde redenatie aanhingen bij de asiel discussie
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 21:54:36 #130
236264 crew  capricia
pi_209935006
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
Van Hexagon, want het is pvv praat, als je zegt dat 20 miljoen Nederlanders niet op kunnen vergroenen tegen 1,5 miljard Indiërs die nog geen rivier kunnen schoonmaken en d'r 100 luchthavens bij bouwen.
[ afbeelding ]
Van mij mag je het prima over Indiërs hebben. :D
En inmiddels heb je gezegd wat je dacht dat je niet mocht zeggen.

Al is dit wellicht de plek niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209935050
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je ook blij bent dat de CU leiders niet eenzelfde redenatie aanhingen bij de asiel discussie
Maar dat is inhoudelijk. Je hebt het nu over een formaliteit.

De voorlopers van GroenLinks deden trouwens al in 1984 gezamelijk mee aan Eurpese verkiezingen en in 1989 (vervroegd na de val van Lubbers) aan de landelijke, terwijl de fusie pas plaats vond in 1990. Kortom: eerst samen mee doen aan verkiezingen en dan pas fuseren, dat is hoe het werkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 juli 2023 @ 22:02:19 #132
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935111
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

De voorlopers van GroenLinks deden trouwens al in 1984 gezamelijk mee aan Eurpese verkiezingen en in 1989 (vervroegd na de val van Lubbers) aan de landelijke, terwijl de fusie pas plaats vond in 1990. Kortom: eerst samen mee doen aan verkiezingen en dan pas fuseren, dat is hoe het werkt.
Nee, jij maakt er een 'formaliteit' van, daarmee is het dat niet. Ik heb al genoeg redenen genoemd waarom het inhoudelijk een slecht idee is.

Ik vind het principieel een inhoudelijke fout, maar blijkbaar zijn cu principes meer waard.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:07:09 #133
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935201
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hilhorst is lid van beide partijen geworden om twee keer voor te stemmen. Als je dat effect wilt tegengaan moet iemand die tegen is dus lid worden van de partij waarvan hij tegen is dat er samenwerking is. Dan neem je als vereniging je leden ook niet serieus. Ik ben wel verbaasd dat jij zo makkelijk over dat soort zaken heen stapt en je maar neerlegt bij 'het draait al jaren om de poppetjes' ergo: zeur niet zo.
pi_209935235
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nee, jij maakt er een 'formaliteit' van, daarmee is het dat niet. Ik heb al genoeg redenen genoemd waarom het inhoudelijk een slecht idee is.

Ik vind het principieel een inhoudelijke fout, maar blijkbaar zijn cu principes meer waard.
Inhoudelijk zijn ze door de Eerste Kamer toch al 1? Gezien Eerste en Tweede Kamer nu al zo'n 10 jaar altijd hetzelfde stemmen, moeten in de Tweede Kamer op elk spannend onderwerp PvdA en GL hetzelfde stemmen. Inhoudelijk zitten ze al aan elkaar vast, als je daar bezwaren tegen hebt zijn die te laat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209935262
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Hilhorst is lid van beide partijen geworden om twee keer voor te stemmen. Als je dat effect wilt tegengaan moet iemand die tegen is dus lid worden van de partij waarvan hij tegen is dat er samenwerking is. Dan neem je als vereniging je leden ook niet serieus. Ik ben wel verbaasd dat jij zo makkelijk over dat soort zaken heen stapt en je maar neerlegt bij 'het draait al jaren om de poppetjes' ergo: zeur niet zo.
Ik had dit een legitiem argument gevonden bij een 60/40 uitslag. Maar niet bij 90/10.
pi_209935263
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk zijn ze door de Eerste Kamer toch al 1? Gezien Eerste en Tweede Kamer nu al zo'n 10 jaar altijd hetzelfde stemmen, moeten in de Tweede Kamer op elk spannend onderwerp PvdA en GL hetzelfde stemmen. Inhoudelijk zitten ze al aan elkaar vast, als je daar bezwaren tegen hebt zijn die te laat.
Begrijp ook niet zo goed aan welke principes je dan vast wil of moet houden. Denk dat in het huidige politieke klimaat samenwerking tussen partijen juist aangemoedigd zou moeten worden.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:16:33 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935358
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:15 schreef damsco het volgende:
Fantastisch nieuws, links decimeert zichzelf nog meer *O*
Uiteindelijk is dat wel wat er gebeurt, 1+1 = 1,5 ofzo.
Als ze geluk hebben gaan de zetels naar SP, of D66.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_209935432
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat wel wat er gebeurt, 1+1 = 1,5 ofzo.
Als ze geluk hebben gaan de zetels naar SP, of D66.
In de peilingen is 1+1 meer dan 2.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:24:24 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935482
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij zorgen PvdA/GL in hun programma's daar prima voor.

Lijkt eerder dat jij geen milieubeleid wilt. Liever Nederland een smerige stinkende vuilnisbelt zodat jij lekker je korte termijn consumptiedrift kunt bevredigen.
Nou, je gaat wel heel hard van stapel.

Niemand is tegen milieuwetgeving als er ook alternatieven zijn. Nu zitten we in een fase dat we kolen- en kernenergie hebben afgezworen om in de tussenliggende periode van gas naar groene energie te gaan. Ipv dat dat geruisloos gaat heeft Poetin ons bij de ballen genomen (DE same story).

Voorts lijken grote chemische bedrijven elders zich in Europa te gaan vestigen om dáár meer te gaan uitstoten. Gewone huishoudens gaan extra betalen voor fossiel terwijl het alternatief elektrische auto en de warmtepomp lang niet altijd al een voorhouden alternatief is.
Het mag allemaal wel wat pragmatischer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 juli 2023 @ 22:25:43 #140
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935497
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had dit een legitiem argument gevonden bij een 60/40 uitslag. Maar niet bij 90/10.
Je snapt dat je juist met deze regels er voor zorgt dat het sneller 90/10 wordt? Poetin zou trots zijn.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:26:00 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935501
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de peilingen is 1+1 meer dan 2.
Vind je dat werkelijk? Het is maar wel grondgetal je gebruikt.
GL haalde van oudsher 10 zetels, PvdA (na de 20e eeuw) gemiddeld 20-30. Mag je ook verwachten van een sociaaldemocratisch volkspartij.

Ik snap niet waar men op hoopt? De grootste te worden? Het is een pyrusoverwinning als je geen linkse meerderheid hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 juli 2023 @ 22:27:44 #142
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935518
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb al tig keer uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en wat niet. Maar leg nou eens uit waarom PvdA en GL maar samen moet omdat anders zogenaamd rechts een kans heeft op meer zetels en dezelfde argumentatie voor de cu niet gold? Zijn die principes belangrijker? Het is gewoon inconsequent en een valse tegenstelling.
pi_209935524
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind je dat werkelijk? Het is maar wel grondgetal je gebruikt.
GL haalde van oudsher 10 zetels, PvdA (na de 20e eeuw) gemiddeld 20-30. Mag je ook verwachten van een sociaaldemocratisch volkspartij.

Ik snap niet waar men op hoopt? De grootste te worden? Het is een pyrusoverwinning als je geen linkse meerderheid hebt.
De grootste worden is geen pyrrusoverwinning, maar de garantie dat je de leiding hebt in de formatie. En ja, ik denk dat bovenin de 20 of zelfs onderin de 30 haalbaar is.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:29:17 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935536
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grootste worden is geen pyrrusoverwinning, maar de garantie dat je de leiding hebt in de formatie. En ja, ik denk dat bovenin de 20 of zelfs onderin de 30 haalbaar is.
Sluit ik ook niet uit hoor.
Maar ik vind dat absoluut een lag getal voor een samenvoeging van 2 partijen.

Kinderhand is snel gevuld denk ik dan maar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_209935549
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sluit ik ook niet uit hoor.
Maar ik vind dat absoluut een lag getal voor een samenvoeging van 2 partijen.

Kinderhand is snel gevuld denk ik dan maar.
Nu we met een partij of 15/16 zitten, zijn oude aantallen niet meer haalbaar.
pi_209935571
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik heb al tig keer uitgelegd wat mijn bezwaren zijn en wat niet. Maar leg nou eens uit waarom PvdA en GL maar samen moet omdat anders zogenaamd rechts een kans heeft op meer zetels en dezelfde argumentatie voor de cu niet gold? Zijn die principes belangrijker? Het is gewoon inconsequent en een valse tegenstelling.
Wil je dan nog 1 keer zeggen wat je inhoudelijke argument is, waar je argument over beleid en de toekomst van Nederland gaat?

Tot nu toe werp je alleen formaliteiten op, volgens mij. Gaat het om de manier van stemmen (maar met 90/10 is dat wel duidelijk, hoe je ook had gestemd) en het feit dat ze de officiële fusie nu even na dit moment doen, omdat er plots verkiezingen zijn.
pi_209935593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wil je dan nog 1 keer zeggen wat je inhoudelijke argument is, waar je argument over beleid en de toekomst van Nederland gaat?

Tot nu toe werp je alleen formaliteiten op, volgens mij. Gaat het om de manier van stemmen (maar met 90/10 is dat wel duidelijk, hoe je ook had gestemd) en het feit dat ze de officiële fusie nu even na dit moment doen, omdat er plots verkiezingen zijn.
Die officiële fusie kun je nog altijd afwachten. Mocht het faliekant mislopen dan ga je weer uit elkaar.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:35:56 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209935594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu we met een partij of 15/16 zitten, zijn oude aantallen niet meer haalbaar.
Nou, consolidatie zou zeker toe te juichen zijn op termijn.
CDA/BBB
VVD/JA21
FVD/BVNL/PVV

DENK/BIJ1
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 juli 2023 @ 22:36:28 #149
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209935598
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

De groeten, het is wel goed zo. Het is helder.
pi_209935692
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De groeten, het is wel goed zo. Het is helder.
Mij dus niet, maar goed. Jij vergelijkt een formaliteit (iedereen wist dat met 1 EK fractie dit onafwendbaar was, dat zei ik toen al en zo functioneerden ze de laatste tijd ook al in de Tweede Kamer, zeer vaak sprak de ene partij voor de andere) met een principe over het schenden van mensenrechten. Waarom is voor mij niet helder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')