abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209920233
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juli 2023 @ 19:38:42 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209920387
Murican Lill Princess
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 19:42:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209920438
Wimbledonfinale _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209920817
Dit jaar is wel een record qua hooikoorts en zonneallergie. Om krankjorum van te worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209921045
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209921095
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Ik zit vanwege mijn asthma al op een vast antihistamine regime (en foster inhaler en montelukast). En als ik last heb vul ik dit aan met mometasonfuroaat neusspray en meer antihistamine. En dat helpt wel, maar waar ik normaal aan het einde van het seizoen spray over heb, zit ik nu op flesje drie :')
pi_209921170
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 juli 2023 @ 20:49:37 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209921707
Ik heb ook echt een record aan oogdruppels nodig dit jaar. De zonneallergie is gelukkig bij 1 ronde gebleven.

quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:16 schreef sigme het volgende:
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
Zijn je bessen al klaar?

Ik heb elke dag een handje blauwe bessen en de merels eten er ook een paar. We delen best aardig eigenlijk. Ik was bang dat zij alle bessen zouden opeten.

Leuk vooruitzich, zo'n heftig weekend. De koortslip is dan weer minder.
Spoilers!
  zondag 16 juli 2023 @ 21:35:50 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922546
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209922690
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
En ook dat zag Cat eerder dan Fles B-)

Weetje: taxi’s zijn echt re-te-duur :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 16 juli 2023 @ 21:48:04 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922788
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
pi_209922820
Lekker gegeten. Genoeg vlees voor vorige en komende week gehad. En gezellig bijgepraat met de familie. Schoonzus legde meteen de pampers op tafel _O- maar afgesproken dat ik haar teksten stuur en zij mag ze erop schrijven
We have far more in common than that which devides us..
pi_209923058
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
Dat kwam vooral omdat we bij Fawlty Towers beland bleken te zijn en we binnen tien minuten of over tien uur ons eten konden krijgen :6
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 juli 2023 @ 00:09:52 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209924281
Ah net te laat. Gefeliciteerd nog @Kaatje1! Klinkt als een leuke avond.

Hmpf, babyshower. Ben blij dat dat ons bespaard is gebleven.
pi_209924503
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrčme. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209924526
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrčme. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
pi_209924543
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
Oooh, die combi werkt bij mij ook niet zo geweldig _O_ In de wetenschappelijke artikelen is inspanning + garnalen ook gewoon te vinden. Bij mij uit het zich alleen in urticaria en problematisch adem halen :') Ik was vlot bij de SEH (had in no time door wat er heel snel gebeurde en direct vertrokken) en ook super snel aan de beurt bij volle wachtkamer.
pi_209924591
Ik lig wakker omdat ik aan het doemdenken ben over de Vierdaagse. Alsof dat helpt :')

De laatste 2x dat ik 50 km trainingsdag liep, had ik op het eind een zere linkerenkel/hiel, ik denk de achillespees. Niet superpijnlijk maar vooral soms een scheut als ik een rare beweging maakte. En de volgende dag geen last meer.

Vorige week heel hard m'n linkerhiel gestoten (ergens tegenaan geschopt) en toen deed het een dag echt zeer. En nu voel ik soms (als ik erop let) een doffe pijn. Het lukt me nu niet goed om er niet op te letten -- ik zit nu telkens heel stom m'n voet te bewegen om te checken welke beweging evt pijn uitlokt, of ik voel aan m'n voet of er wat zeer doet. :')

M'n hele vierdaagsestress gefocust in m'n linker Achilles :') :')

Dit weekend op zaterdag een feestje gehad met veel staan en lopen, en op zondag een cursus voor m'n sport gehad met wederom veel staan en lopen. Allemaal niet verstandig. Wel goede afleiding. Maar nu ik in alle rust thuis ben maak ik me extra zorgen. Ik lees overal dat je bij een overbelaste pees heel veel rust moet nemen en anders scheurt hij misschien wel.

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Ik moet morgen nog allerlei klusjes zoals eten voorbereiden voor de week en kleren klaarleggen.
Ik heb gisternacht ook al beroerd geslapen.
Dit wordt echt niks :'(
pi_209924812
Och @Tele6 Ik kan je eigenlijk geen raad geven die je waarschijnlijk jezelf al hebt gegeven. Hoop wel dat je dit pas over een paar uur leest. Vandaag zo rustig mogelijk aandoen en gewoon beginnen met lopen. Lukt het niet dan stop je (op tijd) en ga je volgend jaar weer.
:*
pi_209924969
‘Doemdenken’ klinkt wel héél negatief.
Als je het vervangt door ‘zorgen maken’ wordt het dan meer te bevatten en nogal logisch?
Heb je nog tijd om te kijken en te oefenen of het met een inleg hielstukje beter gaat? Bedoeling is om de ap hiermee te ontlasten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 05:45:58 ]
pi_209925119
Vroeg.

Tele :* Nachten zijn niet om na te denken, tenminste voor mij niet. Mijn gedachten gaan dan altijd volledig hun eigen leven leiden. :{
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 08:07:52 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209925318
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Nee precies, dat risico wil ik ook niet lopen, daarom doe ik ook niet mee :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 17-07-2023 08:13:22 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209925354
Inderdaad, in de nacht is het heel makkelijk om allerlei worst case scenario’s uit te werken en daar helemaal in vast te lopen. Hopelijk heeft het geholpen om het even helemaal uit te schrijven en kun je nu weer oplossingen bedenken :*
pi_209925408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
pi_209925416
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
Ja. Mja. Nee. Lastig. :')

Het is wel het beste advies voor heel veel dingen though.
pi_209925426
Ik was gisteren overigens naar Meau en het was tof. O+ Sowieso is het Zuiderparktheater in Den Haag wel een fijne. We zaten op de voorste rij, dan heb je voor je nog een muurtje waar je lekker je benen op kunt zetten en hoef je niet langs een hele rij mensen als je nog iets te drinken wil halen.
pi_209925538
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Deze ja. Hoewel heeeel moeilijk als het om jezelf gaat.

Succes @Tele6!
  maandag 17 juli 2023 @ 09:04:23 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209925665
Dus... een nieuwe week.
Hopelijk deze week weer beetje koken, ipv snaaien en halve maaltijden.

Mijn motorpak is na de ochtendrit iig weer sprankelend glanzend schoon.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209925686
Succes @Tele6 ! Hopelijk ben je er toch met wat vertrouwen aan begonnen. En stoppen als het niet goed voelt is geen schande.
  maandag 17 juli 2023 @ 09:12:18 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925715
Ik hoop dat iedereen zo'n heerlijk weekend heeft gehad als ik heb gehad O+

Want ondanks het stukje shit in mijn leven, ben ik zo fucking gelukkig dat ik het dak op wil klimmen zodat ik het ervan af wil schreeuwen.

En dit wordt gewoon een fijne week, dus ik geniet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 09:24:13 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209925825
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat iedereen zo'n heerlijk weekend heeft gehad als ik heb gehad O+

Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.
Maar als dingen kut zijn en zo, wil je dat het gewoon is. Dus dikke prima :)
  maandag 17 juli 2023 @ 09:33:26 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925904
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.
Maar als dingen kut zijn en zo, wil je dat het gewoon is. Dus dikke prima :)
Maar ook gewoon kan heerlijk zijn natuurlijk he. Ik heb ook niet echt iets spectaculairs gedaan, gisteren vooral lekker bankgehangen. Maar toch was het heerlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 09:34:10 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925912
O en @Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 10:09:06 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209926190
Mooi. En @Cat-astrophe en ik wachten op de bus *O*

Tien uur acht tu tuu tudu tudu tien uur acht *O*
pi_209926202
bedankt voor de aanmoedigingen :*

Inmiddels doet heel m'n lijf zeer van een hele nacht strak-wakker van de spanning in bed liggen dus yay *G*

@Cat-astrophe het hele festijn start morgenochtend dus ik heb nog een dag :')

Vandaag even bandje ophalen, boodschappen voor de hele week, koken voor de hele week, kleren klaarleggen voor de hele week. Gewoon maar aannemen dat het wél lukt.

M'n linker voorvoet lijkt nu ook meer pijn te doen dan de achilles. Stom lijf. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 10:11:42 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209926224
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:10 schreef Tele6 het volgende:
bedankt voor de aanmoedigingen :*

Inmiddels doet heel m'n lijf zeer van een hele nacht strak-wakker van de spanning in bed liggen dus yay *G*

@:Cat-astrophe het hele festijn start morgenochtend dus ik heb nog een dag :')

Vandaag even bandje ophalen, boodschappen voor de hele week, koken voor de hele week, kleren klaarleggen voor de hele week. Gewoon maar aannemen dat het wél lukt.

M'n linker voorvoet lijkt nu ook meer pijn te doen dan de achilles. Stom lijf. :')
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209926255
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdag *G* :D
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 10:52:47 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209926651
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van :P
Ik drink niet en ik rook niet, maar zo moeilijk is dat niet toch? :D
  maandag 17 juli 2023 @ 10:56:06 #39
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209926682
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
pi_209926703
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
Het gewoon in een keer goed doen voorkomt ook best beurse vingers :D

* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren 8)7
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 11:05:19 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209926765
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren 8)7
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.
quote:

[..]
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.

Met een waterpomptang pak je de dop er als het ware gewoon af :D maar je kunt het ook als hefboom gebruiken natuurlijk.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:13:06 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209926855
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.
[..]
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.
In de meeste gevallen ben ik wel creatief, maar ik ben vooral ook erg praktisch ingesteld...
  maandag 17 juli 2023 @ 11:42:22 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927176
quote:

[..]
Dat is het probleem niet. Er waren openers. Maar er is altijd commentaar als je dat niet kan :P En nee, ik rook ook niet en ik drink geen pils :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 11:43:09 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927191
quote:

[..]

Als het goed is de volgende keer dus geen beurse vingers meer :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 11:47:03 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209927250
quote:

[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
  maandag 17 juli 2023 @ 11:57:59 #46
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927440
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.
Ik gebruik het o.a. om (afgebroken) kurken van flessen whisky uit de fles te krijgen.

Denk dat de term 'padvindersmes' meer refereert aan de activiteiten van iemand die in de buitenlucht met minimale middelen probeert te functioneren, dan aan een 8-jarige padvinder die iets zou moeten ontkurken.
Aan de andere kant, er zijn ook volwassen padvinders die 's avonds bij het kampvuur een flesje wijn willen openen of zo...
  maandag 17 juli 2023 @ 12:03:12 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927482
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.
Ik gebruik het o.a. om (afgebroken) kurken van flessen whisky uit de fles te krijgen.

Denk dat de term 'padvindersmes' meer refereert aan de activiteiten van iemand die in de buitenlucht met minimale middelen probeert te functioneren, dan aan een 8-jarige padvinder die iets zou moeten ontkurken.
Aan de andere kant, er zijn ook volwassen padvinders die 's avonds bij het kampvuur een flesje wijn willen openen of zo...
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 12:06:19 #48
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927505
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
Het mag wel, mits je het ergens diep wegstopt in een tas of zo, zodat je het niet meteen voor de dag kan halen om iemand overhoop te steken of zo.

Zie https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/messenverbod/
quote:
De opmerking "als het mes is ingepakt mag het wel" zie ik meerdere keren voorbij komen, zou u dit voor mij kunnen definiëren?
(Zelf heb ik alleen achter mijn woning complex een zakmes bij me om karton klein te snijden voor de papier bak, mag dit met de aantoonbare reden ook niet meer?)
quote:
Gemeente Amsterdam - 13 juli 11:53

Dank voor je reactie en excuses voor het verlate antwoord. Het voorwerp moet zodanig zijn ingepakt dat dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden. Als er bijvoorbeeld een hoesje om het mes heen zit en het zit weggestopt in een tas, dan is dat voldoende. Het gaat erom dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:08:11 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209927523
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik rolde op de motorkap mijn messenset uit. Ze schrokken zich de tering.
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:14:22 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927580
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
:P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 12:18:44 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927645
quote:

[..]

...
de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had)
Ik weet niet wat ik schokkender vind...
  maandag 17 juli 2023 @ 12:20:06 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209927663
quote:
6s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik schokkender vind...
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
  maandag 17 juli 2023 @ 12:23:42 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927704
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
Dat vind ik niet schokkend, dat soort situaties zijn mij bekend.
Ik ken diverse chef koks waarvoor hetzelfde geldt...

Maar dat deel uit de post van Jan had ik ook bewust niet gequoot.
Wel had ik bij mijn antwoord bewust deze PI geplaatst: 6.gif...
pi_209927783
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
😉

MnX heeft altijd zijn tool - nee, ik bedoel Leatherman wave 😉 - bij zich. Altijd handig.
De/het Tool is de uitgebreide versie van zwitsers zakmes.

De technische en de feestcie leden schuilen nu voor de bui, koffie, appen in een laatste partytent, en de boel is bijna opgeruimd. _O_
De volgende twee weken is het heel stil in het dorp op wat wandelaars en fietsers na. w/
  maandag 17 juli 2023 @ 12:47:31 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209927968
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdag *G* :D
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen! *O*
We kennen elkaar niet dus je hoeft niet bang te zijn dat ik je herken :D
Je doet de 50km toch? Dan kom je over de via Frikandella ofzo, dat is mijn dorp :')
pi_209928036
quote:
Wat heb je daar bij je?
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op pad :+ Maar dat mocht ook alleen als ze goed opgeborgen waren en in de hoes die daarvoor was bedoeld.

quote:

Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekost :7
Mijn vader doet het met zijn trouwring. Is zo'n ring toch nog nuttig.
pi_209928086
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen! *O*
We kennen elkaar niet dus je hoeft niet bang te zijn dat ik je herken :D
Je doet de 50km toch? Dan kom je over de via Frikandella ofzo, dat is mijn dorp :')
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?

Wat is erop tegen om herkend te worden? Spreek n kleur parasol af of zo, waar je staat.
Redelijk weer de komende dagen zag ik.
FWIW
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:59:12 #58
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209928114
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?

Wat is erop tegen om herkend te worden? Spreek n kleur parasol af of zo, waar je staat.
Redelijk weer de komende dagen zag ik.
FWIW
SPOILER
Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
De mensen daar in de straat bakken de hele ochtend frikandellen voor de lopers ja :D

Het herkennen was meer omdat ik me kan voorstellen dat Tele daar niet op zit te wachten tijdens die helse tocht :D
  maandag 17 juli 2023 @ 13:08:04 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209928240
Lekker scenario schetsen ze in Frankrijk, in het kader van dat vermiste jongentje....

"We verwachten dat men hem in het najaar bij het voeren van de koeien mogelijk aantreft..."
pi_209928847
Middag! Thuis van weer meelopen met vluchtelingenwerk. Wat een papieren moeten die mensen inleveren. Dan heeft ieder land ook nog eigen officiële papieren. Heel logisch allemaal, want het moet natuurlijk wel kloppen.
Maar dit is een stuk interessanter. Ik ga vanaf volgende week op maandag ochtend, en dinsdagmiddag en donderdagmiddag aan de slag. Maandag afspraken om ergens in te duiken en de andere twee dagen spreekuur op de boten.
pi_209928912
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag! Thuis van weer meelopen met vluchtelingenwerk. Wat een papieren moeten die mensen inleveren. Dan heeft ieder land ook nog eigen officiële papieren. Heel logisch allemaal, want het moet natuurlijk wel kloppen.
Maar dit is een stuk interessanter. Ik ga vanaf volgende week op maandag ochtend, en dinsdagmiddag en donderdagmiddag aan de slag. Maandag afspraken om ergens in te duiken en de andere twee dagen spreekuur op de boten.
Drie dagdelen is best veel.
Het is regelen en luisteren, denk ik. Kun je het handelen als je de ellende te horen krijgt? _O_
Wat zegt uwv ervan, ook al weer? #gatenkaas
pi_209929080
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Drie dagdelen is best veel.
Het is regelen en luisteren, denk ik. Kun je het handelen als je de ellende te horen krijgt? _O_
Wat zegt uwv ervan, ook al weer? #gatenkaas
De spreekuren zijn maar korte gesprekken met veel mensen. Verduidelijking van een brief is het vaak. Wanneer het wat ingewikkelder is maak je een één op één afspraak. En dat is wel vaak administratief, vandaag veel puzzelwerk. Er was iets met geboortedata en de vertaling daarvan. Collega had niet door dat op officiele papieren ook de islamitische data staan. Dus 1462 ipv 19?? . Ook de manier van huwelijkssluiting (niet voor iedereen) snapte ze niet. Ik tot voor een paar jaar ook niet (en vind het nog steeds een rare bedoening) maar weet ondertussen wel meer hoe dingen er aan toegaan.

De UWV meneer zei dat hij 99% van de aanvragen voor vrijwilligerswerk goedkeurde. Daar ga ik dan maar vanuit
pi_209929188
Ok. Kaat. Dat klinkt allemaal goed dan. 👍🏼

Bah. Boel buien en mn.X werkt op z’n bootje.
En ik lees de kranten van zaterdag bij. En nog wat klusjes. En fok ertussendoor.
pi_209929650
Ik rook en drink pils maar heb dat nooit gekund. Kan het wel aan de rand van een kratje. Of tafel. Of vensterbank.

Verder wil ik graag een leatherman multitool ipv Zwitsers zakmes, staat mooi aan mn werkbroek. Heeft iemand die nog in de doneer?
pi_209929653
Goed, 4 uur gewerkt, hond uitgelaten, nog 3 adressen catering ophalen. Huuuh.
  maandag 17 juli 2023 @ 14:53:11 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209929758
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik rook en drink pils maar heb dat nooit gekund. Kan het wel aan de rand van een kratje. Of tafel. Of vensterbank.

Verder wil ik graag een leatherman multitool ipv Zwitsers zakmes, staat mooi aan mn werkbroek. Heeft iemand die nog in de doneer?
Met zon kek hoesje?
pi_209929776
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met zon kek hoesje?
Als het ff kan wel ja, natuurlijk. En kekke scherpe dingen erin.
pi_209929975
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op pad :+ Maar dat mocht ook alleen als ze goed opgeborgen waren en in de hoes die daarvoor was bedoeld.
[..]
Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekost :7
Mijn vader doet het met zijn trouwring. Is zo'n ring toch nog nuttig.
Ik heb gewoon nog tanden én vingers intact *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209930100
Zo blij dat ik besloten heb om niet naar de winkels te gaan maar eten uit de vriezer te halen. Tropische regenbui hier.
pi_209930108
Ik heb Fles even op bed gelegd :P en zit zelf heerlijk tegen een boom in een nabijgelegen parkje O+

Vanmorgen mooie wandeling over de (resten van) de stadsmuren gedaan, lunch plus ijscoupe gegeten en toen vonden we het wel best. Straks de diner mogelijkheden onderzoeken.
pi_209930182
Kaatje, ik vind je een stoer wijf *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209930277
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kaatje, ik vind je een stoer wijf *O*
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen _O- (best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
  maandag 17 juli 2023 @ 15:41:41 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209930292
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:04 schreef fietsie het volgende:
Dus... een nieuwe week.
Hopelijk deze week weer beetje koken, ipv snaaien en halve maaltijden.

Mijn motorpak is na de ochtendrit iig weer sprankelend glanzend schoon.
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?
Spoilers!
  maandag 17 juli 2023 @ 15:43:36 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209930314
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?
Nee hoor ik ben van ma tm za sowieso streng, tenzij werk-gerelateerd het sociaal even handig is om wel te participeren, en op zondag iets losser.
pi_209930342
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen _O- (best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.

Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209930368
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.

Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
pi_209930574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In elk geval niet om wijnflessen mee open te maken, want daarvoor blijken ze veelal niet geschikt. Te dun en te kort, waardoor je alsof het een soort grondboor is een tunneltje uit je kurk trekt, en je vervolgens na veel gefrut wijn met kurk (de materie, niet de infectie) hebt. Op onze kampeertrips gaat er een zakmes, sommeliermes, koksmes en wat plasticmesjes van de kookset van de Decathlon mee (om je boter mee uit te smeren en zo).
pi_209930589
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaard ;( al haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
pi_209930601
Paar uurtjes door de Apenheul gewandeld. Toen we naar de auto liepen flink nat geregend -O- Daarna bieren gedronken en hamburger gegeten bij het proeflokaal van Davo O+ waar ze ook een schattige kat hebben rondlopen. Vandaag is best oke.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:08:11 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209930610
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaard ;( al haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
pi_209930623
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
Ja, en de externe schijf enkel gebruiken voor backup en niet als primaire opslag. Als'ie op de grond stuitert en aan staat, is het ook zo einde verhaal.
pi_209930638
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
:D ik doe ook geen draadjes hoor :D

Ik wil wel steeds meer leren en mensen willen ook graag mij meer leren, maar ik heb een fulltime baan. Festivals zijn vaak in het weekend, bouw en breek vaak onder werktijd :'(

Een tijd geleden met het idee gespeeld alles om te gooien, maar besloten de leuke hobby niet te riskeren door er mijn werk van te maken.
pi_209930661
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
  maandag 17 juli 2023 @ 16:15:56 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209930692
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
https://www.dela.nl/wensenboek
  maandag 17 juli 2023 @ 16:16:43 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930711
quote:
In elk tekstverwerkingsdocument kan je dat uiteraard vastleggen, maar bedoel je dat het ook iets van rechtsgeldig of zo moet zijn?
Ben dan ook wel benieuwd, aangezien we bezig zijn met een (levens)testament en zo...
pi_209930726
quote:
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.

(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
  maandag 17 juli 2023 @ 16:17:17 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 17 juli 2023 @ 16:18:16 #88
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209930744
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

<ook achterhaald> :D
pi_209930755
quote:
Wij hebben een testament. In het geval wij beiden tegelijk of binnen een maand na elkaar omkomen, is er een betrouwbaar iemand in de kennissenkring.
Hij wordt ook genoemd als executeur-testamentair.
Hij zal rücksichtslos uitvoeren zoals het er staat.
De aanvullingen liggen al jarenlang bij hem in de kluis. Hij vertelde, dat hij het vorige week nog tegenkwam.
Deed mij eraan denken, dat ik de kopie thuis nog eens moet doornemen en hem dan een nieuw ex van aanvullingen en opmerkingen moet geven.
Ach, voorlopig vliegen wij niet.

Het levenstestament is broodnodig en wordt vooruit geschoven, want lastig, lastig.
“Iedere keer” als het onderwerp hier voorbij komt: oh ja. o|O
pi_209930759
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.

(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
Caitlin _O_ _O_ _O_
pi_209930787
@morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

@ MM, nee niet rechtsgeldig

Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.

Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.

Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
pi_209930849
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.

Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.

Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
Had zoiets gemaakt aan het begin van corona (ouder/dik etc dus risico mens). Lag op de eettafel en er stonden een paar wensen op, maar ook het voer van de katten, waar allerlei adm dingen te vinden waren. Bedenk me nu, geen wachtwoorden en geen pincodes. Moet er nog steeds eens aan beginnen om dat weer te doen
pi_209930851
aanvulling: misschien dat @BE - nu op vakantie - een tip heeft?
  maandag 17 juli 2023 @ 16:27:21 #94
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930876
quote:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

Het is wel even een stap, maar aangezien we geen kinderen hebben of jongere familieleden die e.e.a. na onze dood kunnen regelen en we toch iets geregeld willen heben, hebben we een vriendin gevraagd om als vertrouwenspersoon op te treden, mocht het zover komen.
Dat gaan we notarieel laten vastleggen, ook voor het geval we onverhoopt na een auto ongeluk of zo niet meer zijn dan een kasplantje.

Zal het zelf dan niet meer weten, maar heb geen zin om dan een speelbal te worden van figuren die ik niet ken.
Daarom dus maar een levenstestament, een testament bij overlijden en diverse andere wils- en euthanasie verklaringen. Is een tijdrovend klusje als je bedenkt wat je in diverse gevallen kan overkomen...
pi_209930926
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven :D "En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"

Goeie tip, van @BE !
pi_209930935
Ik denk dus dat ik alleen in een park sta met een brandstapel en een bruine boterham met kaas om afscheid te nemen van mn ouders :')
SPOILER
  maandag 17 juli 2023 @ 16:35:19 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven :D "En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"

Goeie tip, van @:BE !
O+
pi_209931037
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.
SPOILER
Nu nog een levens testament 😢😳🙃
  maandag 17 juli 2023 @ 16:46:51 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_209931128
Ik vind het heel lastig om te bedenken wat ik wil. Vooral omdat ik natuurlijk er niet meer ben en het ook moet passen bij de personen die achter blijven.
En ik heb nogal een verknipt beeld van mijzelf, dus voor mij zou een "plemp mij maar ergens bij een boom" afdoende zijn, terwijl het voor mijn nabestaanden wellicht prettig is om wel een condoleancebijeenkomst te hebben ofzo. Ha en misschien is het wel net zoals met de stemmen bij de verkiezingen: je denkt dat je er 25 krijgt, maar krijgt er uiteindelijk ruim 300 (dan moeten we ook maar eens gaan sparen voor een uitvaart).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 16:53:13 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209931177
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:39 schreef AnneX het volgende:
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.
SPOILER
Nu nog een levens testament 😢😳🙃
Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
pi_209931215
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
  maandag 17 juli 2023 @ 17:01:45 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931237
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:05:16 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209931277
Tx voor de tags! O+
quote:
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.

Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden

Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!

Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

Goeie tip, van @:BE !
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it. :{w
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 17-07-2023 17:37:47 ]
pi_209931278
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Groen links heeft dat volgens mij veel meer, dus kan PvdA daarvan leren
  maandag 17 juli 2023 @ 17:14:38 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931435
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
https://populismemeter.nl/nl/
pi_209931533
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
Aha…dank voor de tip. Deze week eens doornemen.
Mogelijk heb ik al het een en ander beschreven. Voor mijzelve dan.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 17:26:05 ]
pi_209931548
Yeah voor @BE 👍🏼

Fijne vakantie verder ^O^
pi_209931590
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
Ik denk dat de uitkomst bij mij wel klopt
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 17:33:27 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209931702
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De mensen waarvan ik wist dat de nog PvdA stemden (oa m'n ma) hebben dit met de provinciale staten al niet meer gedaan, de samenwerking met GL gaf het laatste setje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2023 @ 17:35:53 #110
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209931724
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
pi_209931734
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
pi_209931825
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
Ja …als / totdat “Den Haag roept” :X
pi_209931858
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja …als / totdat “Den Haag roept” :X
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2023 @ 17:49:45 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209931892
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.

En Bij1 is Uit1 in Amsterdam :+ https://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
pi_209931896
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags! O+
[..]
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.

Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:

Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!

Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]
[..]
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it. :{w
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.

We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensen ^O^ Bijna jammer dat er (voorlopig) niemand op de nominatie staat voor @BE's dienstverlening :+
pi_209931923
Afkloppen Leintjuh...
  maandag 17 juli 2023 @ 17:54:49 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209931941
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef borisz het volgende:
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.

En Bij1 is Uit1 in Amsterdam :+ https://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
Die voorspelling over het verdwijnen van Bij1 in de Tweede Kamer had ik al gedaan toen het kabinet net gevallen was. Ben benieuwd wat we er voor in de plaats krijgen…
pi_209931948
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
Eigenlijk bedoel ik, dat (geliefde en/of goede) lokale bestuurders dit roepen als excuus om te ertrekken.
Of ze vinden na vertrek uit kabinet bijv. een “leuke functie” vanwege de ‘ervaring’ en connecties met den haag. Een CdK of burgemeestersfunctie van een grote stad.
“Ik werd gevraagd”.

Ben benieuwd waar hullie allemaal terecht komen. Kaag, Jetten, Hoekstra, Rutten om er een paar te noemen.
pi_209932011
Mijn ouders hebben een bestand met alle informatie, gerangschikt op eerste dag doen, eerste week doen, eerste maand doen, incl al hun wensen en contacten die geīnformeerd moeten worden (dus welke mensen uitgenodigd voor uitvaart etc maar ook contactgegevens van de notaris voor testament etc), maar ook dingen als welke abonnementen/bankrekening/etc er allemaal zijn incl inloggegevens enzo. Met wachtwoord erop en broertje en ik weten waar het te vinden. Ze werken dat regelmatig bij, en sowieso elke keer voordat ze voor paar maanden naar buitenland gaan. Dat is alleen niet een bepaalde template of zo, hebben ze zelf gemaakt.

Ik heb zelf ook zo'n bestand die zij ook hebben, ik wil alleen eigenlijk kijken of ik die op een of andere manier incl wachtwoord op een veilige manier op de cloud kan zetten ergens (dus dat ik er altijd bij kan om even snel wat aan te passen en ouders altijd meest recente versie hebben).
pi_209932046
Ik heb mn pa nu richting drive van gmail gedirigeerd. Op die mappen of bestanden kun je verschillende toegangsrechten geven. Dat doe ik dan als hij daar even over na heeft kunnen denken.

Dat wilde hij nu nog niet, wat schattig is agz mijn mailadres zijn recoveryadres is, maar soit :D

Meestal moet het dan even bezinken en dan komt hij een week later met wat hij wil en dat stellen we dan in.

@BE bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wat is jouw werkgebied? In mijn hoofd zit je in het hoge noorden.
pi_209932079
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nou aboutaleb heeft menig vvd'er rechts ingehaald. Onwijs reactionair op criminaliteit, negeert onderzoeken. Roept dat als geruchten over racistische appgroepen bij politie rotterdam waar blijken er wat zwaait, en als dan de chats voorbij komen na de moord op humeyra waar agenten zeggen "mooi weer een turk minder" dan vind aboutaleb het wel allemaal best.

Dan vind ik timmerfrans meer een degelijke politicus. Of tover Asscher terug. Nog liever nķg dertien jaar keizer Unilever dan aboutaleb.
pi_209932100
Ja ik haal ook wel echt van mn linkerwenkbrauw op bij acties van Aboutaleb :Y
pi_209932101
Mijn vader wilde dat soort dingen al helemaal niet. Meerdere keren naar gevraagd. Wel was hij wel van het bewaren dus alles was wel terug te vinden (maar 1 lade zat vol met die dingen van de postgiro overschrijfkaarten vanaf 1997 :D ). Het was even gepuzzel maar bij de notaris/erfenis was heel duidelijk geregeld en in ons voordeel. 3 verschillende plekken met adressen welke mensen een kaart moesten krijgen en welke niet of pas later.
pi_209932102
O die jaja knikker knikt veel te blij, stel je een woedende vuistzwaaiende jaknik voor :D
pi_209932173
quote:
Kunnen jullie je inleven in de jongeren, vaak uit de achterstandswijken in jullie steden, die zich door geld laten verleiden?
Aboutaleb: ‘Nee. Ik wíl het niet begrijpen, dat armoede leidt tot criminaliteit. Die jonge dealers moeten beseffen dat ze hun medemens gif toedienen.
Aboutaleb in de Volkskrant (met paywall)
Linkje zonder paywall: https://12ft.io/proxy?q=h(...)werpen%7Ebc17549f%2F
pi_209932224
(nog even los dat hier de afgelopen 5 jaar of zo de armoede geexplodeerd is, de afgelopen maanden er Brussel-achtige toestanden zijn met mensen die op straat slapen, woningen een factor drie a vier duurder zijn geworden (Rotterdam is van de onderkant van de markt naar de bovenkant van de markt geschoten), er genoeg bouwplannen zijn voor hoger segment extreme hoogbouw, maar er voornamelijk sociale huur gesloopt wordt.

Aboutaleb blijkt een stuk beter bij Leefbaar R'dam te passen, dan Leefbaar ooit had durven hopen.
  maandag 17 juli 2023 @ 18:27:44 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209932272
Mijn vriend, schoonmoeder en zwager willen zo min mogelijk gedoe. Een uitvaart is in hun ogen niet voor hen maar voor de achterblijvers. Ben ik het niet mee oneens.

Met mijn tante heb ik het laatst uitgebreid over haar wensen gehad. Ik heb een document op mijn telefoon waar al haar voorkeuren in staan.
Mijn ouders hebben een testament. Mogelijk ben ik daar uit verwijderd, geen idee. Ze willen gecremeerd worden, meer weet ik niet. Het kan me weinig schelen ook.

J en ik hebben al jaren een levenstestament dus de belangrijkste zaken zijn sowieso geregeld. Ik vind dat er nog tal van minder belangrijke dingen te regelen maar hij vindt dat niet boeiend genoeg om te bespreken. Dat komt hopelijk nog wel een keer.
Spoilers!
pi_209932289
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn vriend, schoonmoeder en zwager willen zo min mogelijk gedoe. Een uitvaart is in hun ogen niet voor hen maar voor de achterblijvers. Ben ik het niet mee oneens.

Dat, al ligt de hoeveelheid gedoe imho ook bij hun.

Sowieso tricky om vast te leggen. Als je nu dood neer valt willen nabestaanden waarschijnlijk een stuk meer gedoe dan wanneer iemand 90 wordt.
pi_209932364
Stel dat ik ziek zou worden (knockonwood) zou ik wel echt de shit dirigeren uit die bende.

Mocht ik ziekziek worden zou ik ook echt 3 tellen later met de levenseindekliniek aan de lijn hangen denk ik. Ik vind het leven zonder eng gedoe en krappe kansberekeningen al een opgaaf.

(Ik heb de man ook al verteld dat ik wanneer "ze" hier binnen vallen ik eerst poes omleg en daarna zelf van het dak spring. Als ik zie hoe we hier in een zogenaamd fatsoenlijk land met alleen maar nette mensen omgaan met vluchtelingen denk ik dat dat ook maar even aan me voorbij laat gaan.)
pi_209932390
quote:
Ik sta klaar om je overlijdensadvertentie op fok te zetten, inclusief uitnodiging voor condoleance.
Op mijn kun je rekenen ^O^
pi_209932428
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik sta klaar om je overlijdensadvertentie op fok te zetten, inclusief uitnodiging voor condoleance.
}:|

AFK ben ik. AFK!

SPOILER
pi_209932436
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit klinkt bijna enthousiast :X
pi_209932452
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags! O+
[..]

Is dit dan bindend, ook vanuit het drielandenpunt oid? O-)

Sta je open voor een vat vol dms? Als DPs paranoia haar adres verdonkeremaant evt voor een dubbelverzoekdm?
pi_209932483
Jommes ik heb er ineens helemaal zin an *O*
  maandag 17 juli 2023 @ 18:52:59 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209932563
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @:BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensen ^O^ Bijna jammer dat er (voorlopig) niemand op de nominatie staat voor @:BE's dienstverlening :+
*;
Ik liep laatst langs de dijk vol met paarse distels! O+ Dacht meteen weer aan jullie!

@Vanyel, helaas, als het kon kwam ik, maar dat is niet realistisch.
Maar dm’s mogen altijd hoor! :Y Vanuit alle hoeken en gaten!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 17-07-2023 20:42:41 ]
pi_209932663
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit klinkt bijna enthousiast :X
Onze liefde kent geen grenzen. Ik misgun DP haar rust niet.
pi_209932698
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:52 schreef BE het volgende:
@:vanyel, helaas, als het kon kwam ik, maar dat is niet realistisch.
Ik woon daar toch niet gekkie :{w

Kom je nu ook gezellig in SCUL wonen?
  maandag 17 juli 2023 @ 19:10:12 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_209932803
quote:
Niet populistisch rechts :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 19:13:04 #139
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209932845
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Niet populistisch rechts :D
Idem, redelijk bij het midden van de schijf zelfs…
pi_209932864
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Afkloppen Leintjuh...
* Leintjeuh klopt af
  maandag 17 juli 2023 @ 19:16:36 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209932882
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik woon daar toch niet gekkie :{w

Kom je nu ook gezellig in SCUL wonen?
Nah, ik lurk wel af en toe ;) :*
pi_209932894
Ik zat exact tussen populistisch en niet populistisch. Maar op het lijntje tussen SP en GL. Denk dat hier niemand van staat te kijken. :D
pi_209932896
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:16 schreef BE het volgende:

[..]
Nah, ik lurk wel af en toe ;) :*
ahh, blijf toch
pi_209932899
:W

Polsbandje opgehaald, boodschappen gedaan, fietsbanden opgepompt en verlichting gefixt, tas ingepakt voor morgen, tas-inhoud klaargelegd voor de andere drie dagen, boterhammen gesmeerd voor morgen, genoeg eten gekookt om t/m vrijdag van te eten.
Nu alleen nog vaatwasser inruimen, die hete douche die ik nog tegoed had en daarna al m'n bed in :o
Voel me er wel wat beter over. Goede afleiding alle klusjes. Nog best wat gelopen/gestaan en voelde niet verkeerd. ^O^
pi_209932920
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:

Polsbandje opgehaald, boodschappen gedaan, fietsbanden opgepompt en verlichting gefixt, tas ingepakt voor morgen, tas-inhoud klaargelegd voor de andere drie dagen, boterhammen gesmeerd voor morgen, genoeg eten gekookt om t/m vrijdag van te eten.
Nu alleen nog vaatwasser inruimen, die hete douche die ik nog tegoed had en daarna al m'n bed in :o
Voel me er wel wat beter over. Goede afleiding alle klusjes. Nog best wat gelopen/gestaan en voelde niet verkeerd. ^O^
Hoe laat ga je starten? En (ben het kwijt) loop je samen met je broer? Krijg je ook zo'n ding aan je veter zodat wij je kunnen volgen?
pi_209932969
quote:
Niet-populistisch links. Nét links-onder GL en PVDA.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:31:36 #147
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209933049
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:

Heb het jaar voor Corona langs de route gestaan, op de donderdag, om een vriendin aan te moedigen. Geen idee meer waar, ergens 10km voor de finish. We waren er al om 9.00 uur, veel te vroeg, het was nog bijna uitgestorven. Stoeltjes hadden we niet bij ons. Wisten wij veel…

Totdat een half uur later de eerste snelwandelaars voorbij kwamen en het hele dorp uitliep, de speakers aan gingen, de bakken met water en sponsen geplaatst werden en de kinderen klaar stonden met schalen fruit en snoep voor de deelnemers.

Ik heb me verbaasd over die enorme support vanaf de kant en de enthousiaste reacties van de lopers op de toejuichingen. Mooi om te zien en van dichtbij mee te maken, ook al had ik zelfs als toeschouwer geen benen meer over aan het eind van de middag.

Met dat in het vooruitzicht, moet het toch wel gaan lukken, @Tele6?
pi_209933088
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe laat ga je starten? En (ben het kwijt) loop je samen met je broer? Krijg je ook zo'n ding aan je veter zodat wij je kunnen volgen?
Rond 4:00 morgenochtend :)
Jup, samen met broertje. We hebben zelfs voor elke dag een ander matchend shirtje gepland *)
Ik zou de Vierdaagse app kunnen installeren en me laten volgen over de route, maar dan moet ik de hele tijd GPS aan op m'n telefoon en die houdt dat niet zo lang vol. Dus nee. Jullie horen wel van me als ik morgenmiddag levend van het parcours af kom :+
pi_209933152
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Heb het jaar voor Corona langs de route gestaan, op de donderdag, om een vriendin aan te moedigen. Geen idee meer waar, ergens 10km voor de finish. We waren er al om 9.00 uur, veel te vroeg, het was nog bijna uitgestorven. Stoeltjes hadden we niet bij ons. Wisten wij veel…

Totdat een half uur later de eerste snelwandelaars voorbij kwamen en het hele dorp uitliep, de speakers aan gingen, de bakken met water en sponsen geplaatst werden en de kinderen klaar stonden met schalen fruit en snoep voor de deelnemers.

Ik heb me verbaasd over die enorme support vanaf de kant en de enthousiaste reacties van de lopers op de toejuichingen. Mooi om te zien en van dichtbij mee te maken, ook al had ik zelfs als toeschouwer geen benen meer over aan het eind van de middag.

Met dat in het vooruitzicht, moet het toch wel gaan lukken, @:Tele6?
Alle publiek en aanmoediging gaat zeker helpen en ik kijk ernaar uit om het allemaal mee te maken.

Geeft alsnog geen garantie dat ik aan een of andere blessure bezwijk, maar daar gaan we onderweg wel achter komen.

We hebben ook een Vierdaagse bingokaart voor onderweg mee, zodat we het kunnen afvinken als we een polonaise gelopen hebben / traantjes gelaten hebben / klef snoep van een kind langs de weg ontvangen hebben ^O^
pi_209933214
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Rond 4:00 morgenochtend :)
Jup, samen met broertje. We hebben zelfs voor elke dag een ander matchend shirtje gepland *)
Ik zou de Vierdaagse app kunnen installeren en me laten volgen over de route, maar dan moet ik de hele tijd GPS aan op m'n telefoon en die houdt dat niet zo lang vol. Dus nee. Jullie horen wel van me als ik morgenmiddag levend van het parcours af kom :+
Zoiets bedoel ik niet dat zou niet handig zijn. Lang geleden had een collega iets aan zijn veter, maar dat had ook te maken met een onderzoek geloof ik. Of een test zodat mensen gevolgd kunnen worden. Was heel leuk om te zien. Zag je dat hij even pauze nam, maar ook wanneer hij even van de route ging om te plassen _O-
  maandag 17 juli 2023 @ 19:59:20 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209933411
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Alle publiek en aanmoediging gaat zeker helpen en ik kijk ernaar uit om het allemaal mee te maken.

Geeft alsnog geen garantie dat ik aan een of andere blessure bezwijk, maar daar gaan we onderweg wel achter komen.

We hebben ook een Vierdaagse bingokaart voor onderweg mee, zodat we het kunnen afvinken als we een polonaise gelopen hebben / traantjes gelaten hebben / klef snoep van een kind langs de weg ontvangen hebben ^O^
^O^
That's the spirit…

Ik hoor net dat we op vrijdag aanwezig zijn geweest, in Molenhoek, vlakbij het van der Valk hotel.
Daar stonden tenminste toiletten, kon je koffie halen en vlakbij zat een supermarkt waar we wat te eten hebben gehaald.
Tegenover ons stond een stationwagen met open achterklep snoeiharde gabberhouse uit te braken, waar figuren in Aussies op los gingen terwijl achter ons 'Atje voor de sfeer' uit een DJ opstelling knalde en de polonaise gaande was… :D
pi_209933438
Succes @Tele6 met slapen :z en met lopen en met de bingokaart w/

Herman Finkers O+ Nu op npo1.
pi_209933666
quote:

[..]

Geweldig allemaal, heel veel succes jullie ^O^ :*
pi_209933669
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
^O^
That's the spirit…

Ik hoor net dat we op vrijdag aanwezig zijn geweest, in Molenhoek, vlakbij het van der Valk hotel.
Daar stonden tenminste toiletten, kon je koffie halen en vlakbij zat een supermarkt waar we wat te eten hebben gehaald.
Tegenover ons stond een stationwagen met open achterklep snoeiharde gabberhouse uit te braken, waar figuren in Aussies op los gingen terwijl achter ons 'Atje voor de sfeer' uit een DJ opstelling knalde en de polonaise gaande was… :D

omg _O-
pi_209933726
Ik heb m'n uitvaartwensen duidelijk aangegeven bij Dela, we zaten bij Yarden. En zien wel wie het eerst gaat hemelen..
Alle ww hebben we in een excelsheet zodat we overal bijkunnen van de ander ^O^ ik wissel nog wel eens met muziekjes, al hoor ik die zelf niet eens meer in mijn kissie _O-
pi_209933749
En ik ben een linkse populist })
pi_209933760
Verder niks te melden. Lekker werkdagje. Megaveel hilarische kerstborrelfoto's druppelen er door _O-
  maandag 17 juli 2023 @ 20:35:18 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209933771
quote:
0s.gif [b]Op maandag 17 juli 2023 18:06 schreef DancingPhoebe
@:BE bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wat is jouw werkgebied? In mijn hoofd zit je in het hoge noorden.
In principe Gouda, eo. En een beetje ruimer daar omheen. De uitvaart van Just Me was in Delft bijvoorbeeld.
  maandag 17 juli 2023 @ 20:36:29 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209933791
quote:

[..]

Ik vind je nu al een baas _O_

Vergeet niet te genieten en zet hem op!
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2023 @ 20:38:18 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209933815
Succes Tele *O*
pi_209933843
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:35 schreef BE het volgende:

[..]
In principe Gouda, eo. En een beetje ruimer daar omheen. De uitvaart van Just Me was in Delft bijvoorbeeld.
BE Begrafenis en Breder?
  maandag 17 juli 2023 @ 20:41:45 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209933868
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
BE Begrafenis en Breder?
:D Alleen bij speciale verzoekje’s. ;)
En dan nog kan ik het niet altijd beloven, want als ik al heel druk bezig ben dan is buiten de regio gewoon eigenlijk niet te doen wil ik dezelfde dienstverlening kunnen geven waar ik voor sta.
pi_209933886
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:41 schreef BE het volgende:

[..]
:D Alleen bij speciale verzoekje’s. ;)
En dan nog kan ik het niet altijd beloven, want als ik al heel druk bezig ben dan is buiten de regio gewoon eigenlijk niet te doen wil ik dezelfde dienstverlening kunnen geven waar ik voor sta.
Ik vind het echt zo leuk om te lezen. Jaren geleden zo aan het twijfelen om het roer om te gooien en nu klink je alsof je echt helemaal hebt gecreëerd wat goed voor jou is!
  maandag 17 juli 2023 @ 20:45:54 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209933907
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik vind het echt zo leuk om te lezen. Jaren geleden zo aan het twijfelen om het roer om te gooien en nu klink je alsof je echt helemaal hebt gecreëerd wat goed voor jou is!
Het is ook allemaal zo ontzettend mooi op zijn plek gevallen. O+
Ik vind het echt het mooiste vak wat er is en er is overduidelijk bij mij in de stad en de regio een plekje voor mij. Ik ben nu 4 1/2 jaar bezig en heb al bijna 200 families begeleid. :o Dat is voor starter echt gigantisch veel.
Ik heb ondertussen 4 freelancers die ik kan bellen bij drukte en vakantie. Het is zo onderhand een echte onderneming aan het worden. :@
pi_209933922
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
Ik heb m'n uitvaartwensen duidelijk aangegeven bij Dela, we zaten bij Yarden. En zien wel wie het eerst gaat hemelen..
Alle ww hebben we in een excelsheet zodat we overal bijkunnen van de ander ^O^ ik wissel nog wel eens met muziekjes, al hoor ik die zelf niet eens meer in mijn kissie _O-
Ik zat bij Yarden omdat ik per se niet bij Dela wilde :') :') (kende alleen maar veselijk kille en onpersoonlijke uitvaarten bij Dela)
  maandag 17 juli 2023 @ 20:47:31 #167
217702 Lonaa
Honger!
pi_209933928
@BE O+ Sinds ik zelf af en toe (zijdelings) bij een kleine uitvaartonderneemster betrokken ben, vind ik het ook zo prachtig. Het is zo mooi om te ontzorgen, dienstbaar te zijn, iets te kunnen bijdragen. O+ O+

Also, @Tele6 veeeeeeeeel plezier en succes!
  maandag 17 juli 2023 @ 20:48:28 #168
217702 Lonaa
Honger!
pi_209933952
En we zetten, al zeg ik het zelf, echt prachtige dingen neer O+
  maandag 17 juli 2023 @ 20:51:20 #169
217702 Lonaa
Honger!
pi_209933989
Ik zit voor pampus op de bank maar alles wat moest is gebeurd. Morgen wel weer drukke dag. Wil trainen, lange wandeling met Dora, werken, koken, fysio en een "ineens" onstane bedrijfsborrel 's avonds. Want uh daar hadden we zin in en "pre-vakantie-borrel" is prima excuus en er was nog een fust open. :+
  maandag 17 juli 2023 @ 20:51:41 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209933997
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:48 schreef Lonaa het volgende:
Dat is zo fijn! En het hoeft allemaal niet altijd supergroots en bijzonder, maar gewoon kleine subtiele dingetjes die het net even warmer maken of aankleden en gewoon menselijkheid maken al zo veel verschil!
pi_209933998
Ik heb de afgelopen 2 jaar best wel wat uitvaarten meegemaakt en ik vind het zo tenenkrommend dat ze allemaal in hetzelfde jasje waren gestoken. Alsof er een hip protocol klaar ligt en dat wordt ingevuld. Eerst muziekje met foto's, dan praatje met levensverhaal, dan weer muziekje met foto's, weer een praatje hoe geweldig de overledene was en afsluitend nog een muziekje met foto's en dan rond de kist lopen voor een 'laatste groet'. Allemaal hetzelfde. :@
  maandag 17 juli 2023 @ 20:52:21 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209934012
En nu ga ik geheel CUL waardig maar eens een goed ijsje scoren hier in het Franse dorp waar we zijn. :W
  maandag 17 juli 2023 @ 20:54:18 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209934040
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 jaar best wel wat uitvaarten meegemaakt en ik vind het zo tenenkrommend dat ze allemaal in hetzelfde jasje waren gestoken. Alsof er een hip protocol klaar ligt en dat wordt ingevuld. Eerst muziekje met foto's, dan praatje met levensverhaal, dan weer muziekje met foto's, weer een praatje hoe geweldig de overledene was en afsluitend nog een muziekje met foto's en dan rond de kist lopen voor een 'laatste groet'. Allemaal hetzelfde. :@
De 3–sprekers-3-liedjes. :Y
Niks mis mee hoor, als je echt niet tot iets anders komt, soms is dat ook echt prima, maar ik hoor ook dingen als ‘Nee, indragen door vrienden doen we niet hoor, dat kost weer extra tijd en is zo’n gedoe… zo zonde!
  maandag 17 juli 2023 @ 20:54:19 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209934041
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb voor mezelf voorgesteld om met 'Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen' van Rammstein mijn kist al brandend vanuit de oven met de lift omhoog de aula in te laten komen, maar dat mag helaas niet van het uitvaartcentrum… -O-
  maandag 17 juli 2023 @ 20:55:33 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209934059
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb voor mezelf voorgesteld om met 'Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen' van Rammstein mijn kist al brandend vanuit de oven met de lift omhoog de aula in te laten komen, maar dat mag helaas niet van het uitvaartcentrum… -O-
_O_
Tegenwoordig kun je wel vette dingen doen met hologrammen… O-)
pi_209934065
Wij hadden kort geleden een uitvaart op een natuurbegraafplaats. Dat vond ik erg mooi.
We hadden daar de enige uitvaartbegeleider die we toevallig kenden bij ingeschakeld. En die deed haar best en ze heeft goed geholpen zodat we daar terecht konden, maar ze was te plechtstatig voor een begrafenis in hele kleine kring van een persoon die niet bijster geliefd was. En een borrel echt bij het graf was nieuw voor haar. Ik vond het wel passend bij de oude alcoholist, en had daarom een halve liter jenever en voldoende echte glazen borrelglaasjes mee in een tasje.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209934083
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:

Ik zou dit een verademing vinden _O_
pi_209934114
Bij de begrafenis daarvoor (al een paar jaar geleden) waarbij we van haar diensten gebruik maakte vond ze het een raar plan om broodjes te serveren vķķr de plechtigheden. Maar er kwam volk van de andere kant van het land, en na 4 uur auto rijden vonden wij dat ze wel eerst even een broodje en koffie mochten.
Dat bleek een goed plan. Die uitvaart was wel het andere uiterste, heel veel volk voor een uiterst geliefd persoon.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:01:00 #179
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209934141
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
Wij hadden kort geleden een uitvaart op een natuurbegraafplaats. Dat vond ik erg mooi.
We hadden daar de enige uitvaartbegeleider die we toevallig kenden bij ingeschakeld. En die deed haar best en ze heeft goed geholpen zodat we daar terecht konden, maar ze was te plechtstatig voor een begrafenis in hele kleine kring van een persoon die niet bijster geliefd was. En een borrel echt bij het graf was nieuw voor haar. Ik vond het wel passend bij de oude alcoholist, en had daarom een halve liter jenever en voldoende echte glazen borrelglaasjes mee in een tasje.
Je zou verwachten dat uitvaartbegeleiders toch wel de meest vreemde rituelen meegemaakt zouden hebben. En dan vind ik een borrel aan het graf of de kist inmiddels al een soort van gemeengoed.

Over de kist van mijn schoonvader hebben we aan het eind van de uitvaartplechtigheid een fles van zijn favoriete whisky leeggegoten.
De moeder van mijn schoonzus, tot voor kort uitvaartbegeleidster bij Yarden in Lelystad, heeft die uitvaart begeleidt en het schijnt dat het bij de oven langere tijd heerlijk geroken heeft…
pi_209934151
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @BE @Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeest :Y
pi_209934175
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @:BE @:Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeest :Y
Een humper voor je uitvaart :D
  maandag 17 juli 2023 @ 21:04:06 #182
217702 Lonaa
Honger!
pi_209934184
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik ben van alle markten thuis he? :7
pi_209934187
Ik stel dat je even wacht tot ik ben gegaan, ja. Heks.
  maandag 17 juli 2023 @ 21:06:14 #184
217702 Lonaa
Honger!
pi_209934199
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef BE het volgende:

[..]
Dat is zo fijn! En het hoeft allemaal niet altijd supergroots en bijzonder, maar gewoon kleine subtiele dingetjes die het net even warmer maken of aankleden en gewoon menselijkheid maken al zo veel verschil!
Bij de laatste uitvaart die ik deed was er een running gag in de familie. Hij hiel niet van spruitjes, maar dan ook echt niet en ze wilde ooit een keer spruitjes voor m maken in bitterballen om hem toch stiekem spruitjes te voeren. That never happened. Ik heb wel bitterballen geserveerd tijdens de viering. Veel opmerkingen over gehad.
Het hoeft niet groot te zijn, dat was het sixpackje Leffe Blond voor de weduwe ook niet, maar god wat werd het gewaardeerd. O+
pi_209934200
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat uitvaartbegeleiders toch wel de meest vreemde rituelen meegemaakt zouden hebben. En dan vind ik een borrel aan het graf of de kist inmiddels al een soort van gemeengoed.

Over de kist van mijn schoonvader hebben we aan het eind van de uitvaartplechtigheid een fles van zijn favoriete whisky leeggegoten.
De moeder van mijn schoonzus, tot voor kort uitvaartbegeleidster bij Yarden in Lelystad, heeft die uitvaart begeleidt en het schijnt dat het bij de oven langere tijd heerlijk geroken heeft…
Ja ach, deze dame is verbonden aan een uitvaartvereniging in keurig, vrij streng gereformeerd gebied.
pi_209934247
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @:BE @:Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeest :Y
En je hebt het vast gelegd? Alvast 😢
pi_209934258
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Lololololol
  maandag 17 juli 2023 @ 21:12:05 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209934268
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja ach, deze dame is verbonden aan een uitvaartvereniging in keurig, vrij streng gereformeerd gebied.
Misschien is die borrel/toast op de overledene dan iets te extreem voor haar, maar een broodje vooraf voor degene die lang onderweg zijn geweest, druist dan toch niet in tegen de gereformeerde uitgangspunten?
Bij de uitvaart van mijn moeder, in Amsterdam, kwamen mensen uit Friesland en Brabant.
Die hebben we ook een broodje en een bak koffie vooraf in het naastgelegen rouwcentrum aangeboden…
pi_209934269
Na mijn praatje, op mn zussies uitvaart, klonk Summertime van Janis Joplin }) terwijl ik een glas witte wijn uit zo'n pak dronk, proostte op zuslief en pak en glas op de kist zette.
Haar merk wijn, het moest maar ff :X :D O+
pi_209934294
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stel dat je even wacht tot ik ben gegaan, ja. Heks.
Zeker niet.
Dat zegt Mrs V ook altijd }:|
pi_209934308
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:12 schreef Blues het volgende:
Na mijn praatje, op mn zussies uitvaart, klonk Summertime van Janis Joplin }) terwijl ik een glas witte wijn uit zo'n pak dronk, proostte op zuslief en pak en glas op de kist zette.
Voor de doden niets dan zoets! Blijkbaar...
pi_209934318
@Kaatje1 lekker onder de pannen bij belangrijk VW werk ^O^
pi_209934321
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeker niet.
Dat zegt Mrs V ook altijd }:|
"JIJ GAAT PAS ALS DP GEGAAN IS!"?

Wat een topwijf. Altijd al gezegd.
pi_209934353
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
"JIJ GAAT PAS ALS DP GEGAAN IS!"?

Wat een topwijf. Altijd al gezegd.
:{w
  maandag 17 juli 2023 @ 21:17:18 #195
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209934378
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:12 schreef Blues het volgende:
Je kan zoiets op dat moment nog maar één keer doen en ik vind dat alles dan is geoorloofd en niets raar is.

Alhoewel, de keuze voor 'Busje Komt Zo' van het Sallandse duo Höllenboer bij de uitvaart van mijn oer-Amsterdamse tante heb ik nooit begrepen…
pi_209934409
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:17 schreef MadMaster het volgende:

Je kan zoiets op dat moment nog maar één keer doen en ik vind dat alles dan is geoorloofd en niets raar is.

Alhoewel, de keuze voor 'Busje Komt Zo' van het Sallandse duo Höllenboer bij de uitvaart van mijn oer-Amsterdamse tante heb ik nooit begrepen…
Misschien had je tante ontzettend veel lol om/op dat nummer op feestjes. Heel persoonlijk.
pi_209934416
Vond zij vast een tof nr :D
pi_209934443
Ik vind overigens Dela ook een stoffig imago hebben.
Maar je zit dus niet aan hun diensten vast leer ik hier van @BE O+
  maandag 17 juli 2023 @ 21:25:25 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209934526
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien had je tante ontzettend veel lol om/op dat nummer op feestjes. Heel persoonlijk.
Tante zat, samen met haar een paar jaar eerder overleden echtgenoot, dag in, dag uit aan een biertje en/of een borrel in de café Witte Cor in Amsterdam-Oost, waar Johnny Jordaan, Tante Leen en Willy Alberti uit de speakers te horen waren…
pi_209934631
De meest originele uitvaartondernemer was in de regio Alkmaar eo.
@BE kent haar naam.
SPOILER
Dit waren zo ongeveer de meest memorabele. Behalve degeen, waarvan ik vanmiddag de rouwkaart terug zag. 🥲
pi_209934778
...en de zee was stil
pi_209935027
@Tele6 heel veel succes, plezier, sterkte! Alles door elkaar :+ *O* *O*

Nog 5 werkdagen en dan heb ik vakantie O+ ik was al even aan het zoeken naar een massage iets hier in de buurt, lijkt me heerlijk om na start vakantie even de spanning uit m'n nek, schouders en rug te laten masseren :Y

Vanavond voor het eerst met een EEG hoofdband op slapen voor onderzoek. Ben benieuwd. Moet vier nachten en ik mag geen mobiel op hoofdhoogte hebben ivm mogelijke ruis - eventueel op grond leggen mag als ik nodig heb voor wekker. Ben benieuwd. E-reader mag gelukkig wel, smartwatch moet ook af.
pi_209935045
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 heel veel succes, plezier, sterkte! Alles door elkaar :+ *O* *O*

Nog 5 werkdagen en dan heb ik vakantie O+ ik was al even aan het zoeken naar een massage iets hier in de buurt, lijkt me heerlijk om na start vakantie even de spanning uit m'n nek, schouders en rug te laten masseren :Y

Vanavond voor het eerst met een EEG hoofdband op slapen voor onderzoek. Ben benieuwd. Moet vier nachten en ik mag geen mobiel op hoofdhoogte hebben ivm mogelijke ruis - eventueel op grond leggen mag als ik nodig heb voor wekker. Ben benieuwd. E-reader mag gelukkig wel, smartwatch moet ook af.
Five City Spa :Y succes met het EEG!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209935578
Voor bbq liefhebbers en veggies. Lijkt mij handig O-)
Ķf bestaat dat aaaaallllaaang.
SPOILER
  maandag 17 juli 2023 @ 22:36:29 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209935600
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bij de laatste uitvaart die ik deed was er een running gag in de familie. Hij hiel niet van spruitjes, maar dan ook echt niet en ze wilde ooit een keer spruitjes voor m maken in bitterballen om hem toch stiekem spruitjes te voeren. That never happened. Ik heb wel bitterballen geserveerd tijdens de viering. Veel opmerkingen over gehad.
Het hoeft niet groot te zijn, dat was het sixpackje Leffe Blond voor de weduwe ook niet, maar god wat werd het gewaardeerd. O+
_O_ precies dat! O+
pi_209935613
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 heel veel succes, plezier, sterkte! Alles door elkaar :+ *O* *O*

Succes Vlinder. Je mag wel in je eigen bed slapen, begrijp ik.

Hoorde van iemand, die werd opgenomen voor de nacht. 8)7
Dat gaat dan vast duidelijk zijn.
pi_209935631
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:36 schreef BE het volgende:

[..]
_O_ precies dat! O+
Hoe heette jouw collega ook alweer in regio Alkmaar?
  maandag 17 juli 2023 @ 22:39:58 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209935635
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:20 schreef Blues het volgende:
Ik vind overigens Dela ook een stoffig imago hebben.
Maar je zit dus niet aan hun diensten vast leer ik hier van @:BE O+
Nope, bel je een ander dan krijg je als dela verzekerde zo’n 3300 euro uitgekeerd en moet je de rest zelf betalen. (En ex-yarden ook zoiets dacht ik).
Alleen als je heel sober met 10 rouwkaarten en 20 genodigden in een aula wil dan kom je uit met de Dela polis bij hen (in hun standaard spuuglelijke kist).
Maar bijna iedereen moet wel wat bijbetalen, ook bij dela zelf :Y
  maandag 17 juli 2023 @ 22:47:22 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209935695
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
Mooi dat jullie daar zelf je eigen plan in trokken. O+

Ik had een tijdje terug een uitvaart op een natuurbegraafplaats, overledene hield wel van een blowtje en dus werd er flink wat opgestoken onderweg lopend naar het graf, wijn in kartonnen bekers. Hennepzaad om in het graf te strooien ipv een handje zand. :D Het was zķ relaxed en ontspannen, al blowend hebben ze met elkaar het graf dichtgeschept. Zo passend voor deze man, ik hou daar echt wel van. O+
  maandag 17 juli 2023 @ 22:50:49 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209935715
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe heette jouw collega ook alweer in regio Alkmaar?
Haha, ik zit al te graven maar kom er even niet op ook.. :@
pi_209935734
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:39 schreef BE het volgende:

[..]
Nope, bel je een ander dan krijg je als dela verzekerde zo’n 3300 euro uitgekeerd en moet je de rest zelf betalen. (En ex-yarden ook zoiets dacht ik).
Alleen als je heel sober met 10 rouwkaarten en 20 genodigden in een aula wil dan kom je uit met de Dela polis bij hen (in hun standaard spuuglelijke kist).
Maar bijna iedereen moet wel wat bijbetalen, ook bij dela zelf :Y
Huh?
Hebben allebei nog een extra polis genomen. Zijn nu voor iets van 8000 verzekerd.
En betalen nog elke maand.
Maar w.s. nog niet genoeg dus :X
  maandag 17 juli 2023 @ 22:54:21 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209935743
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Huh?
Hebben allebei nog een extra polis genomen. Zijn nu voor iets van 8000 verzekerd.
Oh ja, sorry, dat kan natuurlijk ook nog!
Het bedrag dat ik noemde was voor hun standaard dienstenpakket, los van bijverzekerde bedragen.
  maandag 17 juli 2023 @ 22:59:41 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209935804
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:47 schreef BE het volgende:

[..]
Mooi dat jullie daar zelf je eigen plan in trokken. O+

Ik had een tijdje terug een uitvaart op een natuurbegraafplaats, overledene hield wel van een blowtje en dus werd er flink wat opgestoken onderweg lopend naar het graf, wijn in kartonnen bekers. Hennepzaad om in het graf te strooien ipv een handje zand. :D Het was zķ relaxed en ontspannen, al blowend hebben ze met elkaar het graf dichtgeschept. Zo passend voor deze man, ik hou daar echt wel van. O+
Mooi O+

Een vriend van ons kreeg laatst ook een paar joints op de kist mee.

SPOILER
Spoilers!
  maandag 17 juli 2023 @ 23:15:08 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209935938
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
Succes Vlinder. Je mag wel in je eigen bed slapen, begrijp ik.

Hoorde van iemand, die werd opgenomen voor de nacht. 8)7
Dat gaat dan vast duidelijk zijn.
Is best nuttig soms om omgevingsfactoren uit te sluiten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209935961
Pff keek even naar het nieuws over al die hittegolven. Je krijgt het al warm van het kijken
pi_209936000
@Tele6 je ligt natúúrlijk al lang te slapen. Ik wens je heel veel succes en vooral ook gewoon een heel erg leuke tijd toe _O_
pi_209936064
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]
ok.

En licht flickered. Alles uit . Ook buiten.
Van weeromstuit ook de nachtelijke werkzaamheden op het spoor door ProRail is stil!
pi_209936102
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.

Hij zat te vertellen dat in een ziekenhuis klachten waren dat op één zaal continu wifi en mobielbereik weg viel.

Na onderzoek bleek dat de rontgenkamer er naast een speciale geīsoleerde muur moest hebben, en dat er een aannemer tonnen betaald was om die ruimte te isoleren, maar de isolatie achterwege had gelaten (en dus jaren personeel en patiënten op kamer blootgesteld aan röntgenstraling) wat niet werd ontdekt tot het internet stuk ging :{
pi_209936132
Monteur ( eentje?) met spoed onderweg.

Gut, dit had niet zaterdagavond moeten gebeuren. Alhoewel had een boel bonke bonk gescheeld. Zou weer treurig zijn voor de feestgangers.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:45:48 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209936188
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.

Hij zat te vertellen dat in een ziekenhuis klachten waren dat op één zaal continu wifi en mobielbereik weg viel.

Na onderzoek bleek dat de rontgenkamer er naast een speciale geīsoleerde muur moest hebben, en dat er een aannemer tonnen betaald was om die ruimte te isoleren, maar de isolatie achterwege had gelaten (en dus jaren personeel en patiënten op kamer blootgesteld aan röntgenstraling) wat niet werd ontdekt tot het internet stuk ging :{
Röntgen? Je bedoelt echt niet MRI?

#geenexperthier
pi_209936367
Of nucleaire PET dinges.
pi_209936542
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:45 schreef Molo het volgende:

[..]

#geenexperthier
Hij had het over röntgen. MRI lijkt mij niet logisch qua risico voor personeel. En het was af en toe, niet continu. MRI kan niet uit toch? Tenzij je een tof youtube-filmpje wil.
pi_209937140
Mijn laatste uitvaart stond de kist in het bargedeelte en was het afscheid daar. De hapjes en drankjes uiteraard ook.
pi_209937199
Mogge.

@Tele6 wandelze!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 07:35:40 #225
217702 Lonaa
Honger!
pi_209937269
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 22:36 schreef BE het volgende:

[..]
_O_ precies dat! O+
Ja O+
De Leffe had ze genoemd in de gesprekken voor de uitvaart. Ze had er niet om gevraagd ofzo, maar er is toch niks mooiers om dat dan te onthouden en dan te kunnen zeggen "Hier, kijk eens".

Vrijdag hebben we weer "zo'n" uitvaart en ik hoop dat ik m mag werken. :Y
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 07:48:14 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209937323
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.

Toen die was uitgeschakeld en daarna vervangen door OSRAM was er niets aan de hand.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:04:01 #227
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209937410
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 07:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.

Toen die was uitgeschakeld en daarna vervangen door OSRAM was er niets aan de hand.
Van AliBaba naar AliOsram…

pi_209937632
Die hoofdband was interessant voor een nacht, maar gaat vanavond mooi niet meer op }:| . In eigen bed inderdaad gewoon.
Sliep iets na 23.30 en was om 2u weer wakker. Viel iets na 6u weer in slaap, 7u even wakker en toen slapen tot wekker om 7.50 :O
Heus niet alleen door de hoofdband, maar het is wel best een 'zwaar' ding (zit ook een klein kastje op). Niet echt zwaar, maar wel zwaar om op je voorhoofd geplakt te hebben zitten zegmaar. En de band zat te strak/los/strak voor ik hem goed had. Dat hielp allemaal in elk geval niet bij het weer in slaap vallen.

Nou ja, ze hebben in elk geval wel duidelijk op de opname waarom ik aan dit onderzoek meedoe :+ maar gezien het een optioneel deel van de studie is, ga ik de komende nachten mooi niet weer met dat ding op slapen.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 08:35:47 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209937645
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Van AliBaba naar AliOsram…

[ afbeelding ]
Pfuuuuuu
pi_209937811
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten ;(

Succes @Tele6 *O*
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:53:07 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_209937848
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:45 schreef Molo het volgende:

[..]

#geenexperthier
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.
En elektrische apparatuur kan hier goed last van hebben.
Bij MRI wordt een een magnetisch veld opgewekt met het meeste krachtige veld in de machine. met een simpele metalen constructie is deze tegen te houden. en aan de andere kant van een stenen muurtje al zo goed als weg.
Een pet of isotopen scanner/bestraler staat in een bunker. Met hele dikke muren. Meestal in een kelder ver weg van alles. Dit tegen "vervuiling" van de scan/foto. En ter bescherming van mensen tegen straling van de isotopen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_209937865
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten ;(

Succes @:Tele6 *O*
;( :*
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:54:23 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209937868
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:

Succes @:Tele6 *O*
;(

Heb je al weekend?
Spoilers!
pi_209937885
Ik ben gisteren echt zo vroeg gaan slapen. O+ Nog voor 9 uur sliep ik al, wat heerlijk. O+
pi_209937955
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
;(

Heb je al weekend?
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend 8-)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:02:47 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209938019
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend 8-)
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapen :*
Spoilers!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:07:02 #237
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209938099
Morguh.. hier aan het wachten op de schoorsteenveger :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:11:49 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209938195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.
En elektrische apparatuur kan hier goed last van hebben.
Bij MRI wordt een een magnetisch veld opgewekt met het meeste krachtige veld in de machine. met een simpele metalen constructie is deze tegen te houden. en aan de andere kant van een stenen muurtje al zo goed als weg.
Een pet of isotopen scanner/bestraler staat in een bunker. Met hele dikke muren. Meestal in een kelder ver weg van alles. Dit tegen "vervuiling" van de scan/foto. En ter bescherming van mensen tegen straling van de isotopen.
Gelukkig is de straling van op röntgen gebaseerde apparatuur ook op te vangen met een dikke meerlaags gipswand constructie die berekend wordt op "x mm lood-equivalent" door een klinisch fysicus. Anders zouden ziekenhuizen extreme constructies moeten realiseren om al dat lood te dragen..
De MRI zit vaak in een ruimte met metaalgaas tussen de lagen gips, ook om het gewicht te beperken.
Leuke is dat er hier op de "sweetspot" van de magneten een luikje in dat gaas zit, waar je kunt meten of het veld nog stabiel is binnen de ruimte :P
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:12:12 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209938200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:07 schreef Barreltje het volgende:
Morguh.. hier aan het wachten op de schoorsteenveger :+
De schoorsteen? Ahja die kan maar schoon zijn voor de winter.
pi_209938208
Soms tik ik een post…istie verdwenen (eigen schuld) …en dan slaat het nergens meer op.
Affijn.

Goeiemorgen. B-)
pi_209938337
Kli
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:23:10 #242
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209938426
quote:
80s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:23 schreef MadMaster het volgende:
- Lama -
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?
Kwam laatst een verhaal erover tegen bij Natuurbescherming.
pi_209938471
Sjonge Candaasje. Je werk klinkt nog zwaarder dan in de humane zorg. O+

@borisz je naamgenoot🥲
SPOILER
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:33:21 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209938482
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?
Kwam laatst een verhaal erover tegen bij Natuurbescherming.
Igor is al een week niet gespot.
Zomervakantie of zo...
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 09:56:22 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209938743
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:

@:borisz je naamgenoot🥲
SPOILER
Wie is die rechter?
pi_209938955
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Igor is al een week niet gespot.
Zomervakantie of zo...
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wie is die rechter?
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 10:18:13 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209939000
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:

@:borisz je naamgenoot🥲
SPOILER
Als mijn naamgenoot een gemiddelde Brit was geweest had ie corona niet overleefd.
pi_209939133
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapen :*
Het is regelmatig wel fysiek maar ook vooral mentaal best aanpoten ja, maar het is ook wel heel mooi/dankbaar werk. En ik merk dat ik wel een stuk ‘beter belastbaar’ ben inmiddels, en echt steeds meer kennis bezit. (Erg handig tijdens operaties en ‘roesjes ‘ tijdens de nacht)

Dit waren alleen dagen waarop er wel heel veel echt heel zielige dieren geholpen moesten worden, en waarvan er ook veel niet meer leven.

En merk wel dat ik overdag slecht kan slapen (vooral erg kort eigenlijk) en dat dit me dan wel opbreekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Kli
[..]
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?
Oh het gaat over het algemeen wel beter. Af en toe wat gekke roosters, maar het is echt veel slechter geweest. Ik draai meer dagdiensten, dat scheelt een hoop. Vakantie tijd helpt overigens inderdaad niet mee.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 10:35:40 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939164
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.
[..]
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt
Zeer zelden. Maar Brad is een andere naam dan Boris
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:36:52 #251
217702 Lonaa
Honger!
pi_209939169
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wie is die rechter?
Wat.
pi_209939190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wat.
Doet ie expres, toch? :o
pi_209939220
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeer zelden. Maar Brad is een andere naam dan Boris
Maar Boris is dezelfde naam als Boris ^O^
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 10:44:09 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939266
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wat.
Is geen woord Spaans bij toch?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:46:00 #255
217702 Lonaa
Honger!
pi_209939293
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is geen woord Spaans bij toch?
Nee. Maar ik mag toch wel verbaasd zijn dat je zo...uh dat je dat niet weet.
pi_209939324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Misschien een oudere foto van een jongere
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 10:53:10 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Heb wel es van die naam gehoord en weet nog net dat ie in een films speelt. Welke? Denk de Titanic geen idee.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 11:05:33 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939539
De reden dat ik naar Oppenheimer zou willen in de bios is het feit omdat ik eens een 70mm projectie wil zien. En atoombom, oorlog is wel interessant.

Hoewel, Dunkirk hoef ik geen tweede keer te zien.

Kijk, ik weet wel wie de regisseur is van beide films en dat ze bijna uitsluitend op 65mm zijn geschoten. Voor de zwart wit scene in Oppenheimer heeft Eastman Kodak zelfs speciaal Double X in 65mm geproduceerd. Maar vraag me niet welke acteurs in beide films spelen :D

Waarom zeg ik dan 65mm en dan 70mm?
De opnamefilm (negatief) is 65mm breed, de projectiefilm (positief) 70mm, 65mm en 5mm voor audio.
pi_209939540
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heb wel es van die naam gehoord en weet nog net dat ie in een films speelt. Welke? Denk de Titanic geen idee.
Wel euh vertederend…alsof jij het uiterlijk verschil niet ziet tussen twee leeftijdgenoten.

Zou het bij vrouwen ook zo gaan? O-)

‘Het oog wil ook wat’
pi_209939616
Ik had'm ook niet herkend, maar van een foto van twintig jaar geleden wel.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 11:14:16 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939657
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik had'm ook niet herkend, maar van een foto van twintig jaar geleden wel.
"Oh dat is die man die elke week drie bruinbroden en een pakje roggebrood haalt" :D
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:21:32 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209939716
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:05 schreef derLudolf het volgende:
De reden dat ik naar Oppenheimer zou willen in de bios is het feit omdat ik eens een 70mm projectie wil zien. En atoombom, oorlog is wel interessant.

Hoewel, Dunkirk hoef ik geen tweede keer te zien.

Kijk, ik weet wel wie de regisseur is van beide films en dat ze bijna uitsluitend op 65mm zijn geschoten. Voor de zwart wit scene in Oppenheimer heeft Eastman Kodak zelfs speciaal Double X in 65mm geproduceerd. Maar vraag me niet welke acteurs in beide films spelen :D

Waarom zeg ik dan 65mm en dan 70mm?
De opnamefilm (negatief) is 65mm breed, de projectiefilm (positief) 70mm, 65mm en 5mm voor audio.
Tech Specs
Runtime

3h(180 min)

Sound mix

IMAX 6-TrackDolby DigitalDatasat

Color

ColorBlack and White

Aspect ratio

1.43 : 1(IMAX 70 mm: some scenes)1.90 : 1(Digital IMAX: some scenes)2.20 : 1(70 mm and Digital)2.39 : 1(35 mm)

Camera

IMAX MKIII, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MKIV, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MSM 9802, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesPanavision Panaflex System 65 Studio, Panavision System 65 Lenses

Negative Format

65 mm(also horizontal, Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 250D 5207, Vision3 500T 5219, Eastman Double-X 5222)

Cinematographic Process

IMAXPanavision Super 70

Printed Film Format

35 mm(anamorphic, Kodak Vision 2383)70 mm(also horizontal, also IMAX DMR blow-up, Kodak Vision 2383)D-Cinema
pi_209939733
quote:

[..]
Dat is Leonardo di Caprio.

Interview with the Vampire, Se7en, Seven years in Tibet, Fightclub, Inglorious Bastards, de gehele Ocean-reeks, om maar wat te noemen. De beste man is al je hele leven een van de bekendste Hollywoord-acteurs :D

Hij ziet er bijzonder goed uit voor bijna 60, ik vind hem ook niet enorm veranderd de laatste 20 jaar. Het is ook niet zo alsof hij al jaren van de radar is :?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:26:27 #264
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209939760
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Interview with the Vampire, Se7en, Seven years in Tibet, Fightclub, Inglorious Bastards, de gehele Ocean-reeks, om maar wat te noemen. De beste man is al je hele leven een van de bekendste Hollywoord-acteurs :D

Hij ziet er bijzonder goed uit voor bijna 60, ik vind hem ook niet enorm veranderd de laatste 20 jaar. Het is ook niet zo alsof hij al jaren van de rader is :?
radar
pi_209939773
Correct.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:28:34 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209939774
Imax 70mm horizontaal, wil zeggen dat de plaatjes op de film naast elkaar liggen, niet boven elkaar, dus heel erg groot. Dat is goed voor kleur, contrast en scherpte.

dinsdag 18 juli 2023 @ 11:32:36 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209939811
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hij ziet er bijzonder goed uit voor bijna 60, ik vind hem ook niet enorm veranderd de laatste 20 jaar. Het is ook niet zo alsof hij al jaren van de radar is :?
Inglourious Basterds
The love you take is equal to the love you make.
pi_209939817
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
"Oh dat is die man die elke week drie bruinbroden en een pakje roggebrood haalt" :D
Klanten die vijf jaar terug verhuisd zijn ken ik nog wel bij naam als ze weer eens Hoi komen zeggen. Buiten context herken ik mensen heel slecht, zou ik een klant die ik iedere zaterdag in de winkel heb ineens bij de Jumbo zien dan bestaat de kans dat het kwartje niet valt wie het ook alweer is.
pi_209939833
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Inglourious Basterds
:6 ik weet tenminste wel het verschil tussen Brad en Leo.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 11:35:16 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tech Specs
Runtime

3h(180 min)

Sound mix

IMAX 6-TrackDolby DigitalDatasat

Color

ColorBlack and White

Aspect ratio

1.43 : 1(IMAX 70 mm: some scenes)1.90 : 1(Digital IMAX: some scenes)2.20 : 1(70 mm and Digital)2.39 : 1(35 mm)

Camera

IMAX MKIII, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MKIV, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MSM 9802, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesPanavision Panaflex System 65 Studio, Panavision System 65 Lenses

Negative Format

65 mm(also horizontal, Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 250D 5207, Vision3 500T 5219, Eastman Double-X 5222)

Cinematographic Process

IMAXPanavision Super 70

Printed Film Format

35 mm(anamorphic, Kodak Vision 2383)70 mm(also horizontal, also IMAX DMR blow-up, Kodak Vision 2383)D-Cinema
Ik ken shotonwhat.com :+
5222 is de code van Double X in 35mm... Ik meende toch echt dat alles 65mm was.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 11:46:04 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209939946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Imax 70mm horizontaal, wil zeggen dat de plaatjes op de film naast elkaar liggen, niet boven elkaar, dus heel erg groot. Dat is goed voor kleur, contrast en scherpte.

[ afbeelding ]
Jup, daar komt geen digitale resolutie bij in de buurt. Eye in Amsterdam en Kino in Rotterdam hebben nog Philips DP70's waarmee 70mm geprojecteerd kan worden.
Overweeg naar Oppenheimer te gaan :)
pi_209939953
@Tele6 succes vandaag! En stom hoofd in de nacht klinkt bekend

@Candaasje Sterkte met bijkomen en aftellen naar weekend!
Nachtdiensten en kort slapen zijn geen goede combi, dus hopelijk kan je in je weekend veel slapen.

@Kaatje fijn dat het "maar" allergie is bij Elin en wat een stomme mensen bij HR van die bedrijven...
Mooi dat je nu bij vluchtelingenwerk kan helpen!

@vlindertje89 hopelijk helpt het slaap onderzoek

@Lonaa hopelijk voor jou ook eens zo'n jubeldag als @Troel voor jou :P

Ik sta nu op een camping bij vrienden en morgen naar Aviodrome. Vrijdag naar huis, weekend werken en dan maandag naar Thailand.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:29 #273
217702 Lonaa
Honger!
pi_209939987
Ik heb een...reactie of some sort. Net onder m'n pols is het dik, rood en warm. Het jeukt niet. Het doet geen pijn.Ik heb niet gemerkt dat er iets gebeurd is. De zijkant van mn hand en pink tintelt wel iets nu en het was er anderhalf uur geleden nog niet. :?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:53:10 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209940002
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een...reactie of some sort. Net onder m'n pols is het dik, rood en warm. Het jeukt niet. Het doet geen pijn.Ik heb niet gemerkt dat er iets gebeurd is. De zijkant van mn hand en pink tintelt wel iets nu en het was er anderhalf uur geleden nog niet. :?
Onbewust erop gezeten / geleund / ergens tussen jezelf en iets anders in gehad ?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:54:11 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_209940011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Onbewust erop gezeten / geleund / ergens tussen jezelf en iets anders in gehad ?
Nee het ziet er meer uit als een allergische reactie of insectenbeet. Maar heb niks gevoeld, zie ook niks.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:54:18 #276
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209940013
Vraagje aan de ziekenhuisbemensers hier:

Als je een belafspraak hebt met een ziekenhuis (doktersassistente, apotheek en anesthesist), mag je er dan vanuit gaan dat ze je binnen de aangegeven tijden bellen?
Of lopen dat soort zaken ook wel eens uit?

Ik heb tot nu toe pas 1 van de 3 gesproken en de uiterste doorgegeven tijd is al 20 minuten verstreken.
* Wachten duurt lang...
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:06:57 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209940162
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, daar komt geen digitale resolutie bij in de buurt. Eye in Amsterdam en Kino in Rotterdam hebben nog Philips DP70's waarmee 70mm geprojecteerd kan worden.
Overweeg naar Oppenheimer te gaan :)
Ja, Nolan heeft de afgelopen jaar nauw met Kodak (wat er van over is) Panavision enzo samen gewerkt om tot een nieuwe standaard te komen. Dat zal deze film nog niet zijn, maar laat zien dat Nolan zeer ter zake kundig is als het hierom gaat.
pi_209940208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar Boris is dezelfde naam als Boris ^O^
So hee, slim :D

Overigens onzinnige vergelijking.
Brad Pitt op zijn 25e naast willekeurig welke andere 25-jarige kerel was ook een wereld van verschil.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:10:56 #279
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209940212
As we speak heeft de dokterassistente net gebeld.
Het kan dus allemaal uitlopen... :Y
pi_209940215
quote:

[..]
Het was jaren de knapste man op aerd.
Sowieso duizend knapper dan Leonardo (babyface :N) uit de Titanic
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:13:18 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209940226
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:10 schreef MadMaster het volgende:
As we speak heeft de dokterassistente net gebeld.
Het kan dus allemaal uitlopen... :Y
Kijk het principe is simpel: de patiënt moet er zijn op het geplande tijdstip.

(dit was het hele principe) :X
pi_209940241
Oh, ging het al die tijd eigenlijk om zijn acteerprestaties? :o :o :o
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:15:54 #283
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209940254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, en in de uitnodiging staat dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht als je niet reageert op de telefonische oproepen.
Niemand die jou compenseert voor de uren die je (figuurlijk!) uit je neus zit te eten...
pi_209940257
quote:

[..]

😂
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:16:23 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209940261
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, en in de uitnodiging staat dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht als je niet reageert op de telefonische oproepen.
Niemand die jou compenseert voor de uren die je (figuurlijk!) uit je neus zit te eten...
Nee want dan is iedereen druk.
pi_209940273
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
So hee, slim :D

Overigens onzinnige vergelijking.
Brad Pitt op zijn 25e naast willekeurig welke andere 25-jarige kerel was ook een wereld van verschil.
:D
Babyfoto vs Volwassene :+
pi_209940417
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het was jaren de knapste man op aerd.
Sowieso duizend knapper dan Leonardo (babyface :N) uit de Titanic
Ik denk dat Ludolf niet de Popfoto las :+ ik had vroeger wel een zwak voor Leo maar dat is nu een viezig kereltje :N Brad lijkt me wel een toffe peer. En natuurlijk legt vrijwel iedereen het bij hem af maar bij Boris J is wel enige winst te behalen of het gebied van kapsel alleen al :P

Johnny Depp was mijn lievelings trouwens O+
pi_209940489
Verse *O* *O* *O*
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:01:05 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209940750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Verse *O* *O* *O*
[ afbeelding ]
Hoei, die waren toch tijden niet verkrijgbaar?
pi_209940765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoei, die waren toch tijden niet verkrijgbaar?
Ja sinds 2019 productieproblemen en nadat de voorraad op was niet meer te verkrijgen
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 13:04:44 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209940774
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat Ludolf niet de Popfoto las :+ ik had vroeger wel een zwak voor Leo maar dat is nu een viezig kereltje :N Brad lijkt me wel een toffe peer. En natuurlijk legt vrijwel iedereen het bij hem af maar bij Boris J is wel enige winst te behalen of het gebied van kapsel alleen al :P

Johnny Depp was mijn lievelings trouwens O+
Dat is toch die met die rechtzaak vorig jaar of was dat weer een ander?
pi_209940795
quote:

[..]

Waarheid wel. :D
pi_209940803
Al moet ik wel zeggen dat ik in het ziekenhuis toch ook al regelmatig naar binnen ben geroepen voor m'n afspraaktijd. Ik ben altijd veel te vroeg. Dat heb ik nog nergens anders meegemaakt.
pi_209940810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Verse *O* *O* *O*
[ afbeelding ]
Meteen groot ingeslagen? :D
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:10:53 #295
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209940823
Inmiddels heb ik alle dames van het ziekenhuis gesproken, er zijn geen belemmeringen… *O* :X
pi_209940854
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Meteen groot ingeslagen? :D
Nee, ik heb nog wat voorraad, weliswaar over de datum, maar de werkzaamheid is nog goed. Zodra dat wat begint af te nemen sla ik weer in
pi_209941154
twitter

Iemand merkte ergens ook op dat mensen maar beter hun fiets van het slot halen voor dat de app uit de lucht gaat.

Ik snap sowieso niet zo goed waarom je begint met hele simplistische, degelijke fietsen en na vijf jaar denkt "hoe kunnen we dit zo complex mogelijk maken?".
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:40:37 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_209941171
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ twitter ]

Iemand merkte ergens ook op dat mensen maar beter hun fiets van het slot halen voor dat de app uit de lucht gaat.

Ik snap sowieso niet zo goed waarom je begint met hele simplistische, degelijke fietsen en na vijf jaar denkt "hoe kunnen we dit zo complex mogelijk maken?".
money money money
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:45:48 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209941240
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 00:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hij had het over röntgen. MRI lijkt mij niet logisch qua risico voor personeel. En het was af en toe, niet continu. MRI kan niet uit toch? Tenzij je een tof youtube-filmpje wil.
Dacht dat röntgen geen invloed had op wifi en zulks, vandaar

MRI heeft idd geen gevolgen tenzij je een stalen hart hebt :P

Altijd wel mooi om de oude monitors te zien die helemaal weg bogen qua beeld door de MRI's :D

Klootviolen met werkzaamheden niet uitvoeren waar voor betaald is zou echt zwaarder bestraft mogen worden. En zeker in dit soort gevallen. Walgelijk volk bestaat er.
Moet meteen weer denken aan dr balkons bij huizen in Maastricht ofzo die naar beneden kletterde omdat ze cheap ass dunnere uitvoering hadden gebruikt voor de balkons.
pi_209941252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:07 schreef Myraela het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat ik in het ziekenhuis toch ook al regelmatig naar binnen ben geroepen voor m'n afspraaktijd. Ik ben altijd veel te vroeg. Dat heb ik nog nergens anders meegemaakt.
Herkenbaar :Y En nadat ik een tijdje bij de preoperatieve poli werkte had ik al snel door hoe dat kan. Als de dokter wat sneller gaat dan verwacht en mensen komen precies op tijd (en zijn er dus niet als de arts klaar is met diegene voor je) dan roep je gewoon de mensen op die er wčl al zijn en dat zijn dan mensen die lekker vroeg komen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:53:38 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209941339
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ twitter ]

Hahahaha :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')