Ik zit vanwege mijn asthma al op een vast antihistamine regime (en foster inhaler en montelukast). En als ik last heb vul ik dit aan met mometasonfuroaat neusspray en meer antihistamine. En dat helpt wel, maar waar ik normaal aan het einde van het seizoen spray over heb, zit ik nu op flesje driequote:Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie.
Zijn je bessen al klaar?quote:Op zondag 16 juli 2023 20:16 schreef sigme het volgende:
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.
Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna)
En ook dat zag Cat eerder dan Flesquote:Op zondag 16 juli 2023 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg
Dat kwam vooral omdat we bij Fawlty Towers beland bleken te zijn en we binnen tien minuten of over tien uur ons eten konden krijgenquote:Op zondag 16 juli 2023 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrčme. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan dodenquote:Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie.
De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloogquote:Op maandag 17 juli 2023 00:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrčme. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden![]()
Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
Oooh, die combi werkt bij mij ook niet zo geweldigquote:Op maandag 17 juli 2023 00:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog
Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 05:45:58 ]
Nee precies, dat risico wil ik ook niet lopen, daarom doe ik ook niet meequote:Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:
Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.quote:Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:
Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.
Ja. Mja. Nee. Lastig.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
Deze ja. Hoewel heeeel moeilijk als het om jezelf gaat.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat iedereen zo'n heerlijk weekend heeft gehad als ik heb gehad![]()
Maar ook gewoon kan heerlijk zijn natuurlijk he. Ik heb ook niet echt iets spectaculairs gedaan, gisteren vooral lekker bankgehangen. Maar toch was het heerlijkquote:Op maandag 17 juli 2023 09:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.
Maar als dingen kut zijn en zo, wil je dat het gewoon is. Dus dikke prima
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?quote:Op maandag 17 juli 2023 10:10 schreef Tele6 het volgende:
bedankt voor de aanmoedigingen
Inmiddels doet heel m'n lijf zeer van een hele nacht strak-wakker van de spanning in bed liggen dus yay
@:Cat-astrophe het hele festijn start morgenochtend dus ik heb nog een dag
Vandaag even bandje ophalen, boodschappen voor de hele week, koken voor de hele week, kleren klaarleggen voor de hele week. Gewoon maar aannemen dat het wél lukt.
M'n linker voorvoet lijkt nu ook meer pijn te doen dan de achilles. Stom lijf.
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdagquote:Op maandag 17 juli 2023 10:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?
Ik drink niet en ik rook niet, maar zo moeilijk is dat niet toch?quote:Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen![]()
(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van
Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...quote:Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen![]()
(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van
Het gewoon in een keer goed doen voorkomt ook best beurse vingersquote:Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het gewoon in een keer goed doen voorkomt ook best beurse vingers![]()
* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
In de meeste gevallen ben ik wel creatief, maar ik ben vooral ook erg praktisch ingesteld...quote:Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.
[..]
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.
Dat is het probleem niet. Er waren openers. Maar er is altijd commentaar als je dat niet kanquote:Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als het goed is de volgende keer dus geen beurse vingers meerquote:Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zitquote:Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.
Ik gebruik het o.a. om (afgebroken) kurken van flessen whisky uit de fles te krijgen.
Denk dat de term 'padvindersmes' meer refereert aan de activiteiten van iemand die in de buitenlucht met minimale middelen probeert te functioneren, dan aan een 8-jarige padvinder die iets zou moeten ontkurken.
Aan de andere kant, er zijn ook volwassen padvinders die 's avonds bij het kampvuur een flesje wijn willen openen of zo...
Het mag wel, mits je het ergens diep wegstopt in een tas of zo, zodat je het niet meteen voor de dag kan halen om iemand overhoop te steken of zo.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
quote:De opmerking "als het mes is ingepakt mag het wel" zie ik meerdere keren voorbij komen, zou u dit voor mij kunnen definiëren?
(Zelf heb ik alleen achter mijn woning complex een zakmes bij me om karton klein te snijden voor de papier bak, mag dit met de aantoonbare reden ook niet meer?)
quote:Gemeente Amsterdam - 13 juli 11:53
Dank voor je reactie en excuses voor het verlate antwoord. Het voorwerp moet zodanig zijn ingepakt dat dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden. Als er bijvoorbeeld een hoesje om het mes heen zit en het zit weggestopt in een tas, dan is dat voldoende. Het gaat erom dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden.
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).quote:Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
quote:Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik rolde op de motorkap mijn messenset uit. Ze schrokken zich de tering.
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
Ik weet niet wat ik schokkender vind...quote:Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
...
de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had)
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?quote:Op maandag 17 juli 2023 12:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik schokkender vind...
Dat vind ik niet schokkend, dat soort situaties zijn mij bekend.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
😉quote:Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen!quote:Op maandag 17 juli 2023 10:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdag![]()
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op padquote:Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekostquote:Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Vanyel het volgende:
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?quote:Op maandag 17 juli 2023 12:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen!
We kennen elkaar niet dus je hoeft niet bang te zijn dat ik je herken![]()
Je doet de 50km toch? Dan kom je over de via Frikandella ofzo, dat is mijn dorp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
quote:Op maandag 17 juli 2023 12:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?
Wat is erop tegen om herkend te worden? Spreek n kleur parasol af of zo, waar je staat.
Redelijk weer de komende dagen zag ik.
FWIWDe mensen daar in de straat bakken de hele ochtend frikandellen voor de lopers jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
Het herkennen was meer omdat ik me kan voorstellen dat Tele daar niet op zit te wachten tijdens die helse tocht![]()
Drie dagdelen is best veel.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag! Thuis van weer meelopen met vluchtelingenwerk. Wat een papieren moeten die mensen inleveren. Dan heeft ieder land ook nog eigen officiële papieren. Heel logisch allemaal, want het moet natuurlijk wel kloppen.
Maar dit is een stuk interessanter. Ik ga vanaf volgende week op maandag ochtend, en dinsdagmiddag en donderdagmiddag aan de slag. Maandag afspraken om ergens in te duiken en de andere twee dagen spreekuur op de boten.
De spreekuren zijn maar korte gesprekken met veel mensen. Verduidelijking van een brief is het vaak. Wanneer het wat ingewikkelder is maak je een één op één afspraak. En dat is wel vaak administratief, vandaag veel puzzelwerk. Er was iets met geboortedata en de vertaling daarvan. Collega had niet door dat op officiele papieren ook de islamitische data staan. Dus 1462 ipv 19?? . Ook de manier van huwelijkssluiting (niet voor iedereen) snapte ze niet. Ik tot voor een paar jaar ook niet (en vind het nog steeds een rare bedoening) maar weet ondertussen wel meer hoe dingen er aan toegaan.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Drie dagdelen is best veel.
Het is regelen en luisteren, denk ik. Kun je het handelen als je de ellende te horen krijgt?![]()
Wat zegt uwv ervan, ook al weer? #gatenkaas
Met zon kek hoesje?quote:Op maandag 17 juli 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik rook en drink pils maar heb dat nooit gekund. Kan het wel aan de rand van een kratje. Of tafel. Of vensterbank.
Verder wil ik graag een leatherman multitool ipv Zwitsers zakmes, staat mooi aan mn werkbroek. Heeft iemand die nog in de doneer?
Ik heb gewoon nog tanden én vingers intactquote:Op maandag 17 juli 2023 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op padMaar dat mocht ook alleen als ze goed opgeborgen waren en in de hoes die daarvoor was bedoeld.
[..]
Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekost![]()
Mijn vader doet het met zijn trouwring. Is zo'n ring toch nog nuttig.
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelenquote:
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?quote:Op maandag 17 juli 2023 09:04 schreef fietsie het volgende:
Dus... een nieuwe week.
Hopelijk deze week weer beetje koken, ipv snaaien en halve maaltijden.
Mijn motorpak is na de ochtendrit iig weer sprankelend glanzend schoon.
Nee hoor ik ben van ma tm za sowieso streng, tenzij werk-gerelateerd het sociaal even handig is om wel te participeren, en op zondag iets losser.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen(best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzichtquote:Op maandag 17 juli 2023 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.
Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
In elk geval niet om wijnflessen mee open te maken, want daarvoor blijken ze veelal niet geschikt. Te dun en te kort, waardoor je alsof het een soort grondboor is een tunneltje uit je kurk trekt, en je vervolgens na veel gefrut wijn met kurk (de materie, niet de infectie) hebt. Op onze kampeertrips gaat er een zakmes, sommeliermes, koksmes en wat plasticmesjes van de kookset van de Decathlon mee (om je boter mee uit te smeren en zo).quote:Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
Seagate oder seagate nicht.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaardal haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
Ja, en de externe schijf enkel gebruiken voor backup en niet als primaire opslag. Als'ie op de grond stuitert en aan staat, is het ook zo einde verhaal.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen(best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
quote:Op maandag 17 juli 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
https://www.dela.nl/wensenboekquote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
In elk tekstverwerkingsdocument kan je dat uiteraard vastleggen, maar bedoel je dat het ook iets van rechtsgeldig of zo moet zijn?quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben een testament. In het geval wij beiden tegelijk of binnen een maand na elkaar omkomen, is er een betrouwbaar iemand in de kennissenkring.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Caitlinquote:Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.
(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
Had zoiets gemaakt aan het begin van corona (ouder/dik etc dus risico mens). Lag op de eettafel en er stonden een paar wensen op, maar ook het voer van de katten, waar allerlei adm dingen te vinden waren. Bedenk me nu, geen wachtwoorden en geen pincodes. Moet er nog steeds eens aan beginnen om dat weer te doenquote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
Het is wel even een stap, maar aangezien we geen kinderen hebben of jongere familieleden die e.e.a. na onze dood kunnen regelen en we toch iets geregeld willen heben, hebben we een vriendin gevraagd om als vertrouwenspersoon op te treden, mocht het zover komen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven"En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"
Goeie tip, van @:BE !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:39 schreef AnneX het volgende:
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven"En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"
Goeie tip, van @:BE !
Groen links heeft dat volgens mij veel meer, dus kan PvdA daarvan lerenquote:Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Aha…dank voor de tip. Deze week eens doornemen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 17:26:05 ]
Ik denk dat de uitkomst bij mij wel kloptquote:Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
https://populismemeter.nl/nl/
De mensen waarvan ik wist dat de nog PvdA stemden (oa m'n ma) hebben dit met de provinciale staten al niet meer gedaan, de samenwerking met GL gaf het laatste setje.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
Ja …als / totdat “Den Haag roept”quote:Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.quote:
We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensenquote:Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags!
[..]
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.
Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden
Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!
Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]
[..]
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it.![]()
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.
Die voorspelling over het verdwijnen van Bij1 in de Tweede Kamer had ik al gedaan toen het kabinet net gevallen was. Ben benieuwd wat we er voor in de plaats krijgen…quote:Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef borisz het volgende:
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.
En Bij1 is Uit1 in Amsterdamhttps://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
Eigenlijk bedoel ik, dat (geliefde en/of goede) lokale bestuurders dit roepen als excuus om te ertrekken.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
Nou aboutaleb heeft menig vvd'er rechts ingehaald. Onwijs reactionair op criminaliteit, negeert onderzoeken. Roept dat als geruchten over racistische appgroepen bij politie rotterdam waar blijken er wat zwaait, en als dan de chats voorbij komen na de moord op humeyra waar agenten zeggen "mooi weer een turk minder" dan vind aboutaleb het wel allemaal best.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
Aboutaleb in de Volkskrant (met paywall)quote:Kunnen jullie je inleven in de jongeren, vaak uit de achterstandswijken in jullie steden, die zich door geld laten verleiden?
Aboutaleb: ‘Nee. Ik wíl het niet begrijpen, dat armoede leidt tot criminaliteit. Die jonge dealers moeten beseffen dat ze hun medemens gif toedienen.
Dat, al ligt de hoeveelheid gedoe imho ook bij hun.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn vriend, schoonmoeder en zwager willen zo min mogelijk gedoe. Een uitvaart is in hun ogen niet voor hen maar voor de achterblijvers. Ben ik het niet mee oneens.
Ik sta klaar om je overlijdensadvertentie op fok te zetten, inclusief uitnodiging voor condoleance.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op maandag 17 juli 2023 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik sta klaar om je overlijdensadvertentie op fok te zetten, inclusief uitnodiging voor condoleance.
Op mijn kun je rekenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dit klinkt bijna enthousiastquote:Op maandag 17 juli 2023 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik sta klaar om je overlijdensadvertentie op fok te zetten, inclusief uitnodiging voor condoleance.
Op mijn kun je rekenen
Is dit dan bindend, ook vanuit het drielandenpunt oid?quote:Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags!
[..]
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.
Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden
quote:Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @:BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensenBijna jammer dat er (voorlopig) niemand op de nominatie staat voor @:BE's dienstverlening
![]()
Onze liefde kent geen grenzen. Ik misgun DP haar rust niet.quote:
Ik woon daar toch niet gekkiequote:Op maandag 17 juli 2023 18:52 schreef BE het volgende:
@:vanyel, helaas, als het kon kwam ik, maar dat is niet realistisch.
Niet populistisch rechtsquote:Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
Nah, ik lurk wel af en toequote:Op maandag 17 juli 2023 19:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik woon daar toch niet gekkie![]()
Kom je nu ook gezellig in SCUL wonen?
Hoe laat ga je starten? En (ben het kwijt) loop je samen met je broer? Krijg je ook zo'n ding aan je veter zodat wij je kunnen volgen?quote:Op maandag 17 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:
Polsbandje opgehaald, boodschappen gedaan, fietsbanden opgepompt en verlichting gefixt, tas ingepakt voor morgen, tas-inhoud klaargelegd voor de andere drie dagen, boterhammen gesmeerd voor morgen, genoeg eten gekookt om t/m vrijdag van te eten.
Nu alleen nog vaatwasser inruimen, die hete douche die ik nog tegoed had en daarna al m'n bed in
Voel me er wel wat beter over. Goede afleiding alle klusjes. Nog best wat gelopen/gestaan en voelde niet verkeerd.
Niet-populistisch links. Nét links-onder GL en PVDA.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb het jaar voor Corona langs de route gestaan, op de donderdag, om een vriendin aan te moedigen. Geen idee meer waar, ergens 10km voor de finish. We waren er al om 9.00 uur, veel te vroeg, het was nog bijna uitgestorven. Stoeltjes hadden we niet bij ons. Wisten wij veel…quote:Op maandag 17 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:
Polsbandje opgehaald, boodschappen gedaan, fietsbanden opgepompt en verlichting gefixt, tas ingepakt voor morgen, tas-inhoud klaargelegd voor de andere drie dagen, boterhammen gesmeerd voor morgen, genoeg eten gekookt om t/m vrijdag van te eten.
Nu alleen nog vaatwasser inruimen, die hete douche die ik nog tegoed had en daarna al m'n bed in
Voel me er wel wat beter over. Goede afleiding alle klusjes. Nog best wat gelopen/gestaan en voelde niet verkeerd.
Rond 4:00 morgenochtendquote:Op maandag 17 juli 2023 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe laat ga je starten? En (ben het kwijt) loop je samen met je broer? Krijg je ook zo'n ding aan je veter zodat wij je kunnen volgen?
Alle publiek en aanmoediging gaat zeker helpen en ik kijk ernaar uit om het allemaal mee te maken.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb het jaar voor Corona langs de route gestaan, op de donderdag, om een vriendin aan te moedigen. Geen idee meer waar, ergens 10km voor de finish. We waren er al om 9.00 uur, veel te vroeg, het was nog bijna uitgestorven. Stoeltjes hadden we niet bij ons. Wisten wij veel…
Totdat een half uur later de eerste snelwandelaars voorbij kwamen en het hele dorp uitliep, de speakers aan gingen, de bakken met water en sponsen geplaatst werden en de kinderen klaar stonden met schalen fruit en snoep voor de deelnemers.
Ik heb me verbaasd over die enorme support vanaf de kant en de enthousiaste reacties van de lopers op de toejuichingen. Mooi om te zien en van dichtbij mee te maken, ook al had ik zelfs als toeschouwer geen benen meer over aan het eind van de middag.
Met dat in het vooruitzicht, moet het toch wel gaan lukken, @:Tele6?
Zoiets bedoel ik niet dat zou niet handig zijn. Lang geleden had een collega iets aan zijn veter, maar dat had ook te maken met een onderzoek geloof ik. Of een test zodat mensen gevolgd kunnen worden. Was heel leuk om te zien. Zag je dat hij even pauze nam, maar ook wanneer hij even van de route ging om te plassenquote:Op maandag 17 juli 2023 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Rond 4:00 morgenochtend
Jup, samen met broertje. We hebben zelfs voor elke dag een ander matchend shirtje gepland
Ik zou de Vierdaagse app kunnen installeren en me laten volgen over de route, maar dan moet ik de hele tijd GPS aan op m'n telefoon en die houdt dat niet zo lang vol. Dus nee. Jullie horen wel van me als ik morgenmiddag levend van het parcours af kom
quote:Op maandag 17 juli 2023 19:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alle publiek en aanmoediging gaat zeker helpen en ik kijk ernaar uit om het allemaal mee te maken.
Geeft alsnog geen garantie dat ik aan een of andere blessure bezwijk, maar daar gaan we onderweg wel achter komen.
We hebben ook een Vierdaagse bingokaart voor onderweg mee, zodat we het kunnen afvinken als we een polonaise gelopen hebben / traantjes gelaten hebben / klef snoep van een kind langs de weg ontvangen hebben
Geweldig allemaal, heel veel succes julliequote:Op maandag 17 juli 2023 19:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alle publiek en aanmoediging gaat zeker helpen en ik kijk ernaar uit om het allemaal mee te maken.
Geeft alsnog geen garantie dat ik aan een of andere blessure bezwijk, maar daar gaan we onderweg wel achter komen.
We hebben ook een Vierdaagse bingokaart voor onderweg mee, zodat we het kunnen afvinken als we een polonaise gelopen hebben / traantjes gelaten hebben / klef snoep van een kind langs de weg ontvangen hebben
omgquote:Op maandag 17 juli 2023 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
That's the spirit…
Ik hoor net dat we op vrijdag aanwezig zijn geweest, in Molenhoek, vlakbij het van der Valk hotel.
Daar stonden tenminste toiletten, kon je koffie halen en vlakbij zat een supermarkt waar we wat te eten hebben gehaald.
Tegenover ons stond een stationwagen met open achterklep snoeiharde gabberhouse uit te braken, waar figuren in Aussies op los gingen terwijl achter ons 'Atje voor de sfeer' uit een DJ opstelling knalde en de polonaise gaande was…
In principe Gouda, eo. En een beetje ruimer daar omheen. De uitvaart van Just Me was in Delft bijvoorbeeld.quote:[b]Op maandag 17 juli 2023 18:06 schreef DancingPhoebe
@:BE bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wat is jouw werkgebied? In mijn hoofd zit je in het hoge noorden.
Ik vind je nu al een baasquote:Op maandag 17 juli 2023 19:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
BE Begrafenis en Breder?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:35 schreef BE het volgende:
[..]
In principe Gouda, eo. En een beetje ruimer daar omheen. De uitvaart van Just Me was in Delft bijvoorbeeld.
quote:
Ik vind het echt zo leuk om te lezen. Jaren geleden zo aan het twijfelen om het roer om te gooien en nu klink je alsof je echt helemaal hebt gecreëerd wat goed voor jou is!quote:Op maandag 17 juli 2023 20:41 schreef BE het volgende:
[..]Alleen bij speciale verzoekje’s.
En dan nog kan ik het niet altijd beloven, want als ik al heel druk bezig ben dan is buiten de regio gewoon eigenlijk niet te doen wil ik dezelfde dienstverlening kunnen geven waar ik voor sta.
Het is ook allemaal zo ontzettend mooi op zijn plek gevallen.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo leuk om te lezen. Jaren geleden zo aan het twijfelen om het roer om te gooien en nu klink je alsof je echt helemaal hebt gecreëerd wat goed voor jou is!
Ik zat bij Yarden omdat ik per se niet bij Dela wildequote:Op maandag 17 juli 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
Ik heb m'n uitvaartwensen duidelijk aangegeven bij Dela, we zaten bij Yarden. En zien wel wie het eerst gaat hemelen..
Alle ww hebben we in een excelsheet zodat we overal bijkunnen van de anderik wissel nog wel eens met muziekjes, al hoor ik die zelf niet eens meer in mijn kissie
Dat is zo fijn! En het hoeft allemaal niet altijd supergroots en bijzonder, maar gewoon kleine subtiele dingetjes die het net even warmer maken of aankleden en gewoon menselijkheid maken al zo veel verschil!quote:Op maandag 17 juli 2023 20:48 schreef Lonaa het volgende:
En we zetten, al zeg ik het zelf, echt prachtige dingen neer
De 3–sprekers-3-liedjes.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 jaar best wel wat uitvaarten meegemaakt en ik vind het zo tenenkrommend dat ze allemaal in hetzelfde jasje waren gestoken. Alsof er een hip protocol klaar ligt en dat wordt ingevuld. Eerst muziekje met foto's, dan praatje met levensverhaal, dan weer muziekje met foto's, weer een praatje hoe geweldig de overledene was en afsluitend nog een muziekje met foto's en dan rond de kist lopen voor een 'laatste groet'. Allemaal hetzelfde.
Ik heb voor mezelf voorgesteld om met 'Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen' van Rammstein mijn kist al brandend vanuit de oven met de lift omhoog de aula in te laten komen, maar dat mag helaas niet van het uitvaartcentrum…quote:Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 jaar best wel wat uitvaarten meegemaakt en ik vind het zo tenenkrommend dat ze allemaal in hetzelfde jasje waren gestoken. Alsof er een hip protocol klaar ligt en dat wordt ingevuld. Eerst muziekje met foto's, dan praatje met levensverhaal, dan weer muziekje met foto's, weer een praatje hoe geweldig de overledene was en afsluitend nog een muziekje met foto's en dan rond de kist lopen voor een 'laatste groet'. Allemaal hetzelfde.
quote:Op maandag 17 juli 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf voorgesteld om met 'Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen' van Rammstein mijn kist al brandend vanuit de oven met de lift omhoog de aula in te laten komen, maar dat mag helaas niet van het uitvaartcentrum…
Ik zou dit een verademing vindenquote:Op maandag 17 juli 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb voor mezelf voorgesteld om met 'Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen' van Rammstein mijn kist al brandend vanuit de oven met de lift omhoog de aula in te laten komen, maar dat mag helaas niet van het uitvaartcentrum…
Je zou verwachten dat uitvaartbegeleiders toch wel de meest vreemde rituelen meegemaakt zouden hebben. En dan vind ik een borrel aan het graf of de kist inmiddels al een soort van gemeengoed.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
Wij hadden kort geleden een uitvaart op een natuurbegraafplaats. Dat vond ik erg mooi.
We hadden daar de enige uitvaartbegeleider die we toevallig kenden bij ingeschakeld. En die deed haar best en ze heeft goed geholpen zodat we daar terecht konden, maar ze was te plechtstatig voor een begrafenis in hele kleine kring van een persoon die niet bijster geliefd was. En een borrel echt bij het graf was nieuw voor haar. Ik vond het wel passend bij de oude alcoholist, en had daarom een halve liter jenever en voldoende echte glazen borrelglaasjes mee in een tasje.
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @BE @Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeestquote:Op maandag 17 juli 2023 20:48 schreef Lonaa het volgende:
En we zetten, al zeg ik het zelf, echt prachtige dingen neer
Een humper voor je uitvaartquote:Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @:BE @:Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeest
Bij de laatste uitvaart die ik deed was er een running gag in de familie. Hij hiel niet van spruitjes, maar dan ook echt niet en ze wilde ooit een keer spruitjes voor m maken in bitterballen om hem toch stiekem spruitjes te voeren. That never happened. Ik heb wel bitterballen geserveerd tijdens de viering. Veel opmerkingen over gehad.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:51 schreef BE het volgende:
[..]
Dat is zo fijn! En het hoeft allemaal niet altijd supergroots en bijzonder, maar gewoon kleine subtiele dingetjes die het net even warmer maken of aankleden en gewoon menselijkheid maken al zo veel verschil!
Ja ach, deze dame is verbonden aan een uitvaartvereniging in keurig, vrij streng gereformeerd gebied.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat uitvaartbegeleiders toch wel de meest vreemde rituelen meegemaakt zouden hebben. En dan vind ik een borrel aan het graf of de kist inmiddels al een soort van gemeengoed.
Over de kist van mijn schoonvader hebben we aan het eind van de uitvaartplechtigheid een fles van zijn favoriete whisky leeggegoten.
De moeder van mijn schoonzus, tot voor kort uitvaartbegeleidster bij Yarden in Lelystad, heeft die uitvaart begeleidt en het schijnt dat het bij de oven langere tijd heerlijk geroken heeft…
En je hebt het vast gelegd? Alvast 😢quote:Op maandag 17 juli 2023 21:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zeg als ik dit jaar doodga moet @:BE @:Lonaa inhuren om veel drank te schenken op mijn afscheidsfeest
Lolololololquote:
Misschien is die borrel/toast op de overledene dan iets te extreem voor haar, maar een broodje vooraf voor degene die lang onderweg zijn geweest, druist dan toch niet in tegen de gereformeerde uitgangspunten?quote:Op maandag 17 juli 2023 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja ach, deze dame is verbonden aan een uitvaartvereniging in keurig, vrij streng gereformeerd gebied.
Zeker niet.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stel dat je even wacht tot ik ben gegaan, ja. Heks.
Voor de doden niets dan zoets! Blijkbaar...quote:Op maandag 17 juli 2023 21:12 schreef Blues het volgende:
Na mijn praatje, op mn zussies uitvaart, klonk Summertime van Janis Joplinterwijl ik een glas witte wijn uit zo'n pak dronk, proostte op zuslief en pak en glas op de kist zette.
Haar merk wijn, het moest maar ff![]()
![]()
"JIJ GAAT PAS ALS DP GEGAAN IS!"?quote:
quote:Op maandag 17 juli 2023 21:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
"JIJ GAAT PAS ALS DP GEGAAN IS!"?
Wat een topwijf. Altijd al gezegd.
Je kan zoiets op dat moment nog maar één keer doen en ik vind dat alles dan is geoorloofd en niets raar is.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:12 schreef Blues het volgende:
Na mijn praatje, op mn zussies uitvaart, klonk Summertime van Janis Joplinterwijl ik een glas witte wijn uit zo'n pak dronk, proostte op zuslief en pak en glas op de kist zette.
Haar merk wijn, het moest maar ff![]()
![]()
Misschien had je tante ontzettend veel lol om/op dat nummer op feestjes. Heel persoonlijk.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:17 schreef MadMaster het volgende:
Je kan zoiets op dat moment nog maar één keer doen en ik vind dat alles dan is geoorloofd en niets raar is.
Alhoewel, de keuze voor 'Busje Komt Zo' van het Sallandse duo Höllenboer bij de uitvaart van mijn oer-Amsterdamse tante heb ik nooit begrepen…
Tante zat, samen met haar een paar jaar eerder overleden echtgenoot, dag in, dag uit aan een biertje en/of een borrel in de café Witte Cor in Amsterdam-Oost, waar Johnny Jordaan, Tante Leen en Willy Alberti uit de speakers te horen waren…quote:Op maandag 17 juli 2023 21:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien had je tante ontzettend veel lol om/op dat nummer op feestjes. Heel persoonlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit waren zo ongeveer de meest memorabele. Behalve degeen, waarvan ik vanmiddag de rouwkaart terug zag. 🥲
Five City Spaquote:Op maandag 17 juli 2023 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 heel veel succes, plezier, sterkte! Alles door elkaar![]()
![]()
![]()
Nog 5 werkdagen en dan heb ik vakantieik was al even aan het zoeken naar een massage iets hier in de buurt, lijkt me heerlijk om na start vakantie even de spanning uit m'n nek, schouders en rug te laten masseren
![]()
Vanavond voor het eerst met een EEG hoofdband op slapen voor onderzoek. Ben benieuwd. Moet vier nachten en ik mag geen mobiel op hoofdhoogte hebben ivm mogelijke ruis - eventueel op grond leggen mag als ik nodig heb voor wekker. Ben benieuwd. E-reader mag gelukkig wel, smartwatch moet ook af.
quote:Op maandag 17 juli 2023 21:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bij de laatste uitvaart die ik deed was er een running gag in de familie. Hij hiel niet van spruitjes, maar dan ook echt niet en ze wilde ooit een keer spruitjes voor m maken in bitterballen om hem toch stiekem spruitjes te voeren. That never happened. Ik heb wel bitterballen geserveerd tijdens de viering. Veel opmerkingen over gehad.
Het hoeft niet groot te zijn, dat was het sixpackje Leffe Blond voor de weduwe ook niet, maar god wat werd het gewaardeerd.
Succes Vlinder. Je mag wel in je eigen bed slapen, begrijp ik.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 heel veel succes, plezier, sterkte! Alles door elkaar![]()
![]()
![]()
Nog 5 werkdagen en dan heb ik vakantieik was al even aan het zoeken naar een massage iets hier in de buurt, lijkt me heerlijk om na start vakantie even de spanning uit m'n nek, schouders en rug te laten masseren
![]()
Vanavond voor het eerst met een EEG hoofdband op slapen voor onderzoek. Ben benieuwd. Moet vier nachten en ik mag geen mobiel op hoofdhoogte hebben ivm mogelijke ruis - eventueel op grond leggen mag als ik nodig heb voor wekker. Ben benieuwd. E-reader mag gelukkig wel, smartwatch moet ook af.
Nope, bel je een ander dan krijg je als dela verzekerde zo’n 3300 euro uitgekeerd en moet je de rest zelf betalen. (En ex-yarden ook zoiets dacht ik).quote:Op maandag 17 juli 2023 21:20 schreef Blues het volgende:
Ik vind overigens Dela ook een stoffig imago hebben.
Maar je zit dus niet aan hun diensten vast leer ik hier van @:BE
Mooi dat jullie daar zelf je eigen plan in trokken.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
Wij hadden kort geleden een uitvaart op een natuurbegraafplaats. Dat vond ik erg mooi.
We hadden daar de enige uitvaartbegeleider die we toevallig kenden bij ingeschakeld. En die deed haar best en ze heeft goed geholpen zodat we daar terecht konden, maar ze was te plechtstatig voor een begrafenis in hele kleine kring van een persoon die niet bijster geliefd was. En een borrel echt bij het graf was nieuw voor haar. Ik vond het wel passend bij de oude alcoholist, en had daarom een halve liter jenever en voldoende echte glazen borrelglaasjes mee in een tasje.
Haha, ik zit al te graven maar kom er even niet op ook..quote:Op maandag 17 juli 2023 22:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe heette jouw collega ook alweer in regio Alkmaar?
Huh?quote:Op maandag 17 juli 2023 22:39 schreef BE het volgende:
[..]
Nope, bel je een ander dan krijg je als dela verzekerde zo’n 3300 euro uitgekeerd en moet je de rest zelf betalen. (En ex-yarden ook zoiets dacht ik).
Alleen als je heel sober met 10 rouwkaarten en 20 genodigden in een aula wil dan kom je uit met de Dela polis bij hen (in hun standaard spuuglelijke kist).
Maar bijna iedereen moet wel wat bijbetalen, ook bij dela zelf
Oh ja, sorry, dat kan natuurlijk ook nog!quote:Op maandag 17 juli 2023 22:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Huh?
Hebben allebei nog een extra polis genomen. Zijn nu voor iets van 8000 verzekerd.
Mooiquote:Op maandag 17 juli 2023 22:47 schreef BE het volgende:
[..]
Mooi dat jullie daar zelf je eigen plan in trokken.
Ik had een tijdje terug een uitvaart op een natuurbegraafplaats, overledene hield wel van een blowtje en dus werd er flink wat opgestoken onderweg lopend naar het graf, wijn in kartonnen bekers. Hennepzaad om in het graf te strooien ipv een handje zand.Het was zķ relaxed en ontspannen, al blowend hebben ze met elkaar het graf dichtgeschept. Zo passend voor deze man, ik hou daar echt wel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Is best nuttig soms om omgevingsfactoren uit te sluitenquote:Op maandag 17 juli 2023 22:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Succes Vlinder. Je mag wel in je eigen bed slapen, begrijp ik.
Hoorde van iemand, die werd opgenomen voor de nacht.![]()
Dat gaat dan vast duidelijk zijn.
ok.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Is best nuttig soms om omgevingsfactoren uit te sluiten
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Is best nuttig soms om omgevingsfactoren uit te sluiten
Röntgen? Je bedoelt echt niet MRI?quote:Op maandag 17 juli 2023 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.
Hij zat te vertellen dat in een ziekenhuis klachten waren dat op één zaal continu wifi en mobielbereik weg viel.
Na onderzoek bleek dat de rontgenkamer er naast een speciale geīsoleerde muur moest hebben, en dat er een aannemer tonnen betaald was om die ruimte te isoleren, maar de isolatie achterwege had gelaten (en dus jaren personeel en patiënten op kamer blootgesteld aan röntgenstraling) wat niet werd ontdekt tot het internet stuk ging
Hij had het over röntgen. MRI lijkt mij niet logisch qua risico voor personeel. En het was af en toe, niet continu. MRI kan niet uit toch? Tenzij je een tof youtube-filmpje wil.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Röntgen? Je bedoelt echt niet MRI?
#geenexperthier
Jaquote:
Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.
Hij zat te vertellen dat in een ziekenhuis klachten waren dat op één zaal continu wifi en mobielbereik weg viel.
Na onderzoek bleek dat de rontgenkamer er naast een speciale geīsoleerde muur moest hebben, en dat er een aannemer tonnen betaald was om die ruimte te isoleren, maar de isolatie achterwege had gelaten (en dus jaren personeel en patiënten op kamer blootgesteld aan röntgenstraling) wat niet werd ontdekt tot het internet stuk ging
Van AliBaba naar AliOsram…quote:Op dinsdag 18 juli 2023 07:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.
Toen die was uitgeschakeld en daarna vervangen door OSRAM was er niets aan de hand.
Pfuuuuuuquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van AliBaba naar AliOsram…
[ afbeelding ]
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Röntgen? Je bedoelt echt niet MRI?
#geenexperthier
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten![]()
Succes @:Tele6
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten![]()
Succes @:Tele6
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekendquote:
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend
Gelukkig is de straling van op röntgen gebaseerde apparatuur ook op te vangen met een dikke meerlaags gipswand constructie die berekend wordt op "x mm lood-equivalent" door een klinisch fysicus. Anders zouden ziekenhuizen extreme constructies moeten realiseren om al dat lood te dragen..quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.
En elektrische apparatuur kan hier goed last van hebben.
Bij MRI wordt een een magnetisch veld opgewekt met het meeste krachtige veld in de machine. met een simpele metalen constructie is deze tegen te houden. en aan de andere kant van een stenen muurtje al zo goed als weg.
Een pet of isotopen scanner/bestraler staat in een bunker. Met hele dikke muren. Meestal in een kelder ver weg van alles. Dit tegen "vervuiling" van de scan/foto. En ter bescherming van mensen tegen straling van de isotopen.
De schoorsteen? Ahja die kan maar schoon zijn voor de winter.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:07 schreef Barreltje het volgende:
Morguh.. hier aan het wachten op de schoorsteenveger
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?quote:
Igor is al een week niet gespot.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?
Kwam laatst een verhaal erover tegen bij Natuurbescherming.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Candaasje. Je werk klinkt nog zwaarder dan in de humane zorg.![]()
@:borisz je naamgenoot🥲Wie is die rechter?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Igor is al een week niet gespot.
Zomervakantie of zo...
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pittquote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Candaasje. Je werk klinkt nog zwaarder dan in de humane zorg.![]()
@:borisz je naamgenoot🥲Als mijn naamgenoot een gemiddelde Brit was geweest had ie corona niet overleefd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Het is regelmatig wel fysiek maar ook vooral mentaal best aanpoten ja, maar het is ook wel heel mooi/dankbaar werk. En ik merk dat ik wel een stuk ‘beter belastbaar’ ben inmiddels, en echt steeds meer kennis bezit. (Erg handig tijdens operaties en ‘roesjes ‘ tijdens de nacht)quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapen
Oh het gaat over het algemeen wel beter. Af en toe wat gekke roosters, maar het is echt veel slechter geweest. Ik draai meer dagdiensten, dat scheelt een hoop. Vakantie tijd helpt overigens inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Kli
[..]
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?
Zeer zelden. Maar Brad is een andere naam dan Borisquote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.
[..]
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt
Maar Boris is dezelfde naam als Borisquote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeer zelden. Maar Brad is een andere naam dan Boris
Nee. Maar ik mag toch wel verbaasd zijn dat je zo...uh dat je dat niet weet.quote:
Ik denk het wel. Misschien een oudere foto van een jongerequote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Maar ik mag toch wel verbaasd zijn dat je zo...uh dat je dat niet weet.
Heb wel es van die naam gehoord en weet nog net dat ie in een films speelt. Welke? Denk de Titanic geen idee.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Maar ik mag toch wel verbaasd zijn dat je zo...uh dat je dat niet weet.
Wel euh vertederend…alsof jij het uiterlijk verschil niet ziet tussen twee leeftijdgenoten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb wel es van die naam gehoord en weet nog net dat ie in een films speelt. Welke? Denk de Titanic geen idee.
"Oh dat is die man die elke week drie bruinbroden en een pakje roggebrood haalt"quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik had'm ook niet herkend, maar van een foto van twintig jaar geleden wel.
Tech Specsquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:05 schreef derLudolf het volgende:
De reden dat ik naar Oppenheimer zou willen in de bios is het feit omdat ik eens een 70mm projectie wil zien. En atoombom, oorlog is wel interessant.
Hoewel, Dunkirk hoef ik geen tweede keer te zien.
Kijk, ik weet wel wie de regisseur is van beide films en dat ze bijna uitsluitend op 65mm zijn geschoten. Voor de zwart wit scene in Oppenheimer heeft Eastman Kodak zelfs speciaal Double X in 65mm geproduceerd. Maar vraag me niet welke acteurs in beide films spelen![]()
Waarom zeg ik dan 65mm en dan 70mm?
De opnamefilm (negatief) is 65mm breed, de projectiefilm (positief) 70mm, 65mm en 5mm voor audio.
Dat is Leonardo di Caprio.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb wel es van die naam gehoord en weet nog net dat ie in een films speelt. Welke? Denk de Titanic geen idee.
radarquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is Leonardo di Caprio.
Interview with the Vampire, Se7en, Seven years in Tibet, Fightclub, Inglorious Bastards, de gehele Ocean-reeks, om maar wat te noemen. De beste man is al je hele leven een van de bekendste Hollywoord-acteurs![]()
Hij ziet er bijzonder goed uit voor bijna 60, ik vind hem ook niet enorm veranderd de laatste 20 jaar. Het is ook niet zo alsof hij al jaren van de rader is
Inglourious Basterdsquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is Leonardo di Caprio.
Interview with the Vampire, Se7en, Seven years in Tibet, Fightclub, Inglorious Bastards, de gehele Ocean-reeks, om maar wat te noemen. De beste man is al je hele leven een van de bekendste Hollywoord-acteurs![]()
Hij ziet er bijzonder goed uit voor bijna 60, ik vind hem ook niet enorm veranderd de laatste 20 jaar. Het is ook niet zo alsof hij al jaren van de radar is
Klanten die vijf jaar terug verhuisd zijn ken ik nog wel bij naam als ze weer eens Hoi komen zeggen. Buiten context herken ik mensen heel slecht, zou ik een klant die ik iedere zaterdag in de winkel heb ineens bij de Jumbo zien dan bestaat de kans dat het kwartje niet valt wie het ook alweer is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Oh dat is die man die elke week drie bruinbroden en een pakje roggebrood haalt"
quote:
Ik ken shotonwhat.comquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tech Specs
Runtime
3h(180 min)
Sound mix
IMAX 6-TrackDolby DigitalDatasat
Color
ColorBlack and White
Aspect ratio
1.43 : 1(IMAX 70 mm: some scenes)1.90 : 1(Digital IMAX: some scenes)2.20 : 1(70 mm and Digital)2.39 : 1(35 mm)
Camera
IMAX MKIII, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MKIV, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesIMAX MSM 9802, Panavision Sphero 65 and Hasselblad LensesPanavision Panaflex System 65 Studio, Panavision System 65 Lenses
Negative Format
65 mm(also horizontal, Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 250D 5207, Vision3 500T 5219, Eastman Double-X 5222)
Cinematographic Process
IMAXPanavision Super 70
Printed Film Format
35 mm(anamorphic, Kodak Vision 2383)70 mm(also horizontal, also IMAX DMR blow-up, Kodak Vision 2383)D-Cinema
Jup, daar komt geen digitale resolutie bij in de buurt. Eye in Amsterdam en Kino in Rotterdam hebben nog Philips DP70's waarmee 70mm geprojecteerd kan worden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Imax 70mm horizontaal, wil zeggen dat de plaatjes op de film naast elkaar liggen, niet boven elkaar, dus heel erg groot. Dat is goed voor kleur, contrast en scherpte.
[ afbeelding ]
Onbewust erop gezeten / geleund / ergens tussen jezelf en iets anders in gehad ?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een...reactie of some sort. Net onder m'n pols is het dik, rood en warm. Het jeukt niet. Het doet geen pijn.Ik heb niet gemerkt dat er iets gebeurd is. De zijkant van mn hand en pink tintelt wel iets nu en het was er anderhalf uur geleden nog niet.
Nee het ziet er meer uit als een allergische reactie of insectenbeet. Maar heb niks gevoeld, zie ook niks.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onbewust erop gezeten / geleund / ergens tussen jezelf en iets anders in gehad ?
Ja, Nolan heeft de afgelopen jaar nauw met Kodak (wat er van over is) Panavision enzo samen gewerkt om tot een nieuwe standaard te komen. Dat zal deze film nog niet zijn, maar laat zien dat Nolan zeer ter zake kundig is als het hierom gaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, daar komt geen digitale resolutie bij in de buurt. Eye in Amsterdam en Kino in Rotterdam hebben nog Philips DP70's waarmee 70mm geprojecteerd kan worden.
Overweeg naar Oppenheimer te gaan
So hee, slimquote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar Boris is dezelfde naam als Boris
Het was jaren de knapste man op aerd.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk het principe is simpel: de patiënt moet er zijn op het geplande tijdstip.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:10 schreef MadMaster het volgende:
As we speak heeft de dokterassistente net gebeld.
Het kan dus allemaal uitlopen...
Ja, en in de uitnodiging staat dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht als je niet reageert op de telefonische oproepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kijk het principe is simpel: de patiënt moet er zijn op het geplande tijdstip.
(dit was het hele principe)
😂quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee want dan is iedereen druk.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, en in de uitnodiging staat dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht als je niet reageert op de telefonische oproepen.
Niemand die jou compenseert voor de uren die je (figuurlijk!) uit je neus zit te eten...
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
So hee, slim![]()
Overigens onzinnige vergelijking.
Brad Pitt op zijn 25e naast willekeurig welke andere 25-jarige kerel was ook een wereld van verschil.
Ik denk dat Ludolf niet de Popfoto lasquote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het was jaren de knapste man op aerd.
Sowieso duizend knapper dan Leonardo (babyface) uit de Titanic
Ja sinds 2019 productieproblemen en nadat de voorraad op was niet meer te verkrijgenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoei, die waren toch tijden niet verkrijgbaar?
Dat is toch die met die rechtzaak vorig jaar of was dat weer een ander?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat Ludolf niet de Popfoto lasik had vroeger wel een zwak voor Leo maar dat is nu een viezig kereltje
Brad lijkt me wel een toffe peer. En natuurlijk legt vrijwel iedereen het bij hem af maar bij Boris J is wel enige winst te behalen of het gebied van kapsel alleen al
Johnny Depp was mijn lievelings trouwens![]()
Waarheid wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog wat voorraad, weliswaar over de datum, maar de werkzaamheid is nog goed. Zodra dat wat begint af te nemen sla ik weer inquote:
money money moneyquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ twitter ]
Iemand merkte ergens ook op dat mensen maar beter hun fiets van het slot halen voor dat de app uit de lucht gaat.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom je begint met hele simplistische, degelijke fietsen en na vijf jaar denkt "hoe kunnen we dit zo complex mogelijk maken?".
Dacht dat röntgen geen invloed had op wifi en zulks, vandaarquote:Op dinsdag 18 juli 2023 00:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij had het over röntgen. MRI lijkt mij niet logisch qua risico voor personeel. En het was af en toe, niet continu. MRI kan niet uit toch? Tenzij je een tof youtube-filmpje wil.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:07 schreef Myraela het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat ik in het ziekenhuis toch ook al regelmatig naar binnen ben geroepen voor m'n afspraaktijd. Ik ben altijd veel te vroeg. Dat heb ik nog nergens anders meegemaakt.
Hahahahaquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ twitter ]
Iemand merkte ergens ook op dat mensen maar beter hun fiets van het slot halen voor dat de app uit de lucht gaat.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom je begint met hele simplistische, degelijke fietsen en na vijf jaar denkt "hoe kunnen we dit zo complex mogelijk maken?".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |