Had zoiets gemaakt aan het begin van corona (ouder/dik etc dus risico mens). Lag op de eettafel en er stonden een paar wensen op, maar ook het voer van de katten, waar allerlei adm dingen te vinden waren. Bedenk me nu, geen wachtwoorden en geen pincodes. Moet er nog steeds eens aan beginnen om dat weer te doenquote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
Het is wel even een stap, maar aangezien we geen kinderen hebben of jongere familieleden die e.e.a. na onze dood kunnen regelen en we toch iets geregeld willen heben, hebben we een vriendin gevraagd om als vertrouwenspersoon op te treden, mocht het zover komen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven"En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"
Goeie tip, van @:BE !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:39 schreef AnneX het volgende:
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven"En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"
Goeie tip, van @:BE !
Groen links heeft dat volgens mij veel meer, dus kan PvdA daarvan lerenquote:Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Aha…dank voor de tip. Deze week eens doornemen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 17:26:05 ]
Ik denk dat de uitkomst bij mij wel kloptquote:Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
https://populismemeter.nl/nl/
De mensen waarvan ik wist dat de nog PvdA stemden (oa m'n ma) hebben dit met de provinciale staten al niet meer gedaan, de samenwerking met GL gaf het laatste setje.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
Ja …als / totdat “Den Haag roept”quote:Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.quote:
We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensenquote:Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags!
[..]
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.
Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden
Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!
Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]
[..]
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it.![]()
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.
Die voorspelling over het verdwijnen van Bij1 in de Tweede Kamer had ik al gedaan toen het kabinet net gevallen was. Ben benieuwd wat we er voor in de plaats krijgen…quote:Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef borisz het volgende:
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.
En Bij1 is Uit1 in Amsterdamhttps://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
Eigenlijk bedoel ik, dat (geliefde en/of goede) lokale bestuurders dit roepen als excuus om te ertrekken.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |