abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209931215
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 17 juli 2023 @ 17:01:45 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931237
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, scheelt een partijprogramma lezen. PvdA en GL zijn voor een gezamenlijke lijst
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
  maandag 17 juli 2023 @ 17:05:16 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209931277
Tx voor de tags! O+
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.

Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden

Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!

Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven :D "En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"

Goeie tip, van @:BE !
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it. :{w
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 17-07-2023 17:37:47 ]
pi_209931278
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zijn beide niet mijn partij, maar denk niet dat dit voor de PvdA een goede beweging is. PvdA is al jaren stuurloos en heeft alle contact verloren met haar traditionele achterban. Jammer.
Groen links heeft dat volgens mij veel meer, dus kan PvdA daarvan leren
  maandag 17 juli 2023 @ 17:14:38 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209931435
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
https://populismemeter.nl/nl/
pi_209931533
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
Aha…dank voor de tip. Deze week eens doornemen.
Mogelijk heb ik al het een en ander beschreven. Voor mijzelve dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 17:26:05 ]
pi_209931548
Yeah voor @BE 👍🏼

Fijne vakantie verder ^O^
pi_209931590
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Behalve de stemwijzers, is er ook een populismewijzer kan je testen hoe al dan niet populistisch links of rechts je bent
https://populismemeter.nl/nl/
Ik denk dat de uitkomst bij mij wel klopt
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 17:33:27 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209931702
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De mensen waarvan ik wist dat de nog PvdA stemden (oa m'n ma) hebben dit met de provinciale staten al niet meer gedaan, de samenwerking met GL gaf het laatste setje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2023 @ 17:35:53 #110
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209931724
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209931734
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Ik zou als PVDA´er en/of GL´er tegen hebben gestemd. Behorende tot een zeer kleine minderheid.
Ben benieuwd... Als ze maar niet met TimmerFrans aankomen zetten.
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
pi_209931825
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook niet. Aboutaleb lijkt me prima. Als ze maar van Marcouch afblijven.
Ja …als / totdat “Den Haag roept” :X
pi_209931858
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja …als / totdat “Den Haag roept” :X
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2023 @ 17:49:45 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209931892
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.

En Bij1 is Uit1 in Amsterdam :+ https://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209931896
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:05 schreef BE het volgende:
Tx voor de tags! O+
[..]
Je kunt bij heel veel uitvaartondernemers een ‘wensenboekje’ aanvragen en dat zou je dan op een goed vindbare plek thuis neer kunnen leggen. Dat werkt vaak net zo goed als een website.

Als je me je adres dm’t stuur ik je er een op als ik terug ben vakantie, over 14d. Geheel vrijblijvend uiteraard, er staat zelfs een keuze in:
- ik wil dat BE mijn uitvaart regelt
- ik laat de keuze voor een uitvaartondernemer over aan mijn nabestaanden

Het enige dat ik mensen zo veel mogelijk op het hart druk:
- kies een kleine uitvaartonderneming! Het verschil in service is zo veel waard!
- als je een verzekering wil, kies dan een kapitaalverzekering ipv een dienstenpakket
- als je wel een dienstenpakket hebt, kies dan alsnog voor een kleine uitvaartonderneming! (Ook bij Dela ed moet je vaak bijbetalen, maar dan vaak een veelvoud van een kleinere onderneming!)
- en als het enigszins kan: lees je in, ga in gesprek, vergelijk websites en kies iemand die echt goed voelt!

Een mooi afscheid hoeft echt geen 10.000 euro te kosten… [aanvulling: een crematie dan, begraven is wel echt flink duurder, zeker bij een particulier graf.]
[..]
Niet allemaal hoor, maar het is wel goed scherp te blijven.
Ik bereken voor een kist de inkoopprijs, btw (want ik kan zelf geen btw aftrekken) en een risico-toeslag van 50 euro en dat betekent soms een prijsverschil van 300 euro op de eenvoudigste kist.
En zo zijn er ondernemingen die commissie op alles leggen, drukwerk, rouwvervoer, bloemen, you name it. :{w
Ik bereken 1 vast basistarief en verder nergens commissie op, alleen op de extra diensten waar ik anderen ook voor zou moeten betalen zoals de laatste verzorging (dat doet sws niet elke uitvaartondernemer zelf) en het ontwerpen van de rouwkaart.

We hebben afgelopen jaar helaas gebruik moeten maken van @BE's diensten maar we waren héél erg tevreden met de manier waarop er aandacht was voor onze wensen ^O^ Bijna jammer dat er (voorlopig) niemand op de nominatie staat voor @BE's dienstverlening :+
pi_209931923
Afkloppen Leintjuh...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 17 juli 2023 @ 17:54:49 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209931941
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:49 schreef borisz het volgende:
Aan de andere kant. Nieuwe lijsttrekkers. Deze samenwerking op links. Het worden interessante verkiezingen.

En Bij1 is Uit1 in Amsterdam :+ https://www.parool.nl/ams(...)afsplitsen~b6ff1773/. Wat impliciet ook slecht nieuws is voor Simons aangezien die heel veel stemmen uit Amsterdam heeft gekregen. Kan dan ook wel eens einde verhaal zijn voor Bij1 in Den Haag.
Die voorspelling over het verdwijnen van Bij1 in de Tweede Kamer had ik al gedaan toen het kabinet net gevallen was. Ben benieuwd wat we er voor in de plaats krijgen…
pi_209931948
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Maar "we" houden 'm liever hier.
Eigenlijk bedoel ik, dat (geliefde en/of goede) lokale bestuurders dit roepen als excuus om te ertrekken.
Of ze vinden na vertrek uit kabinet bijv. een “leuke functie” vanwege de ‘ervaring’ en connecties met den haag. Een CdK of burgemeestersfunctie van een grote stad.
“Ik werd gevraagd”.

Ben benieuwd waar hullie allemaal terecht komen. Kaag, Jetten, Hoekstra, Rutten om er een paar te noemen.
pi_209932011
Mijn ouders hebben een bestand met alle informatie, gerangschikt op eerste dag doen, eerste week doen, eerste maand doen, incl al hun wensen en contacten die geïnformeerd moeten worden (dus welke mensen uitgenodigd voor uitvaart etc maar ook contactgegevens van de notaris voor testament etc), maar ook dingen als welke abonnementen/bankrekening/etc er allemaal zijn incl inloggegevens enzo. Met wachtwoord erop en broertje en ik weten waar het te vinden. Ze werken dat regelmatig bij, en sowieso elke keer voordat ze voor paar maanden naar buitenland gaan. Dat is alleen niet een bepaalde template of zo, hebben ze zelf gemaakt.

Ik heb zelf ook zo'n bestand die zij ook hebben, ik wil alleen eigenlijk kijken of ik die op een of andere manier incl wachtwoord op een veilige manier op de cloud kan zetten ergens (dus dat ik er altijd bij kan om even snel wat aan te passen en ouders altijd meest recente versie hebben).
pi_209932046
Ik heb mn pa nu richting drive van gmail gedirigeerd. Op die mappen of bestanden kun je verschillende toegangsrechten geven. Dat doe ik dan als hij daar even over na heeft kunnen denken.

Dat wilde hij nu nog niet, wat schattig is agz mijn mailadres zijn recoveryadres is, maar soit :D

Meestal moet het dan even bezinken en dan komt hij een week later met wat hij wil en dat stellen we dan in.

@BE bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wat is jouw werkgebied? In mijn hoofd zit je in het hoge noorden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209932079
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nou aboutaleb heeft menig vvd'er rechts ingehaald. Onwijs reactionair op criminaliteit, negeert onderzoeken. Roept dat als geruchten over racistische appgroepen bij politie rotterdam waar blijken er wat zwaait, en als dan de chats voorbij komen na de moord op humeyra waar agenten zeggen "mooi weer een turk minder" dan vind aboutaleb het wel allemaal best.

Dan vind ik timmerfrans meer een degelijke politicus. Of tover Asscher terug. Nog liever nóg dertien jaar keizer Unilever dan aboutaleb.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209932100
Ja ik haal ook wel echt van mn linkerwenkbrauw op bij acties van Aboutaleb :Y
pi_209932101
Mijn vader wilde dat soort dingen al helemaal niet. Meerdere keren naar gevraagd. Wel was hij wel van het bewaren dus alles was wel terug te vinden (maar 1 lade zat vol met die dingen van de postgiro overschrijfkaarten vanaf 1997 :D ). Het was even gepuzzel maar bij de notaris/erfenis was heel duidelijk geregeld en in ons voordeel. 3 verschillende plekken met adressen welke mensen een kaart moesten krijgen en welke niet of pas later.
pi_209932102
O die jaja knikker knikt veel te blij, stel je een woedende vuistzwaaiende jaknik voor :D
pi_209932173
quote:
Kunnen jullie je inleven in de jongeren, vaak uit de achterstandswijken in jullie steden, die zich door geld laten verleiden?
Aboutaleb: ‘Nee. Ik wíl het niet begrijpen, dat armoede leidt tot criminaliteit. Die jonge dealers moeten beseffen dat ze hun medemens gif toedienen.
Aboutaleb in de Volkskrant (met paywall)
Linkje zonder paywall: https://12ft.io/proxy?q=h(...)werpen%7Ebc17549f%2F
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')