Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzichtquote:Op maandag 17 juli 2023 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.
Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
In elk geval niet om wijnflessen mee open te maken, want daarvoor blijken ze veelal niet geschikt. Te dun en te kort, waardoor je alsof het een soort grondboor is een tunneltje uit je kurk trekt, en je vervolgens na veel gefrut wijn met kurk (de materie, niet de infectie) hebt. Op onze kampeertrips gaat er een zakmes, sommeliermes, koksmes en wat plasticmesjes van de kookset van de Decathlon mee (om je boter mee uit te smeren en zo).quote:Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
Seagate oder seagate nicht.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaardal haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
Ja, en de externe schijf enkel gebruiken voor backup en niet als primaire opslag. Als'ie op de grond stuitert en aan staat, is het ook zo einde verhaal.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen(best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
quote:Op maandag 17 juli 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
https://www.dela.nl/wensenboekquote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
In elk tekstverwerkingsdocument kan je dat uiteraard vastleggen, maar bedoel je dat het ook iets van rechtsgeldig of zo moet zijn?quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben een testament. In het geval wij beiden tegelijk of binnen een maand na elkaar omkomen, is er een betrouwbaar iemand in de kennissenkring.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Caitlinquote:Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.
(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
Had zoiets gemaakt aan het begin van corona (ouder/dik etc dus risico mens). Lag op de eettafel en er stonden een paar wensen op, maar ook het voer van de katten, waar allerlei adm dingen te vinden waren. Bedenk me nu, geen wachtwoorden en geen pincodes. Moet er nog steeds eens aan beginnen om dat weer te doenquote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
Het is wel even een stap, maar aangezien we geen kinderen hebben of jongere familieleden die e.e.a. na onze dood kunnen regelen en we toch iets geregeld willen heben, hebben we een vriendin gevraagd om als vertrouwenspersoon op te treden, mocht het zover komen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang
@ MM, nee niet rechtsgeldig
Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.
Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.
Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven"En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"
Goeie tip, van @:BE !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:39 schreef AnneX het volgende:
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.Wij hebben op basis van deze checklist e.e.a. uitgewerkt, dat afgestemd met een kandidaat notaris en dat gaat straks dus notarieel vastgelegd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een levens testament 😢😳🙃
Een hoop in de checklist is niet van toepassing, maar dat laat je gewoon achterwege...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |