Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In een vorig leven tijdens kantoorbaan kpn over de vloer om wifi in te meten. Zetten accesspoints uit, kijken waar signaalsterkte wegvalt, en maken een plan waar alles komt te hangen.
Hij zat te vertellen dat in een ziekenhuis klachten waren dat op één zaal continu wifi en mobielbereik weg viel.
Na onderzoek bleek dat de rontgenkamer er naast een speciale geïsoleerde muur moest hebben, en dat er een aannemer tonnen betaald was om die ruimte te isoleren, maar de isolatie achterwege had gelaten (en dus jaren personeel en patiënten op kamer blootgesteld aan röntgenstraling) wat niet werd ontdekt tot het internet stuk ging
Van AliBaba naar AliOsram…quote:Op dinsdag 18 juli 2023 07:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maat van me is servicemonteur van melkrobots. Die had eens een een robot die van het een op het andere moment helemaal gek deed. Bleek dat de buurman goedkope led-verlichting van Alibaba in z'n schuur had gemonteerd.
Toen die was uitgeschakeld en daarna vervangen door OSRAM was er niets aan de hand.
Pfuuuuuuquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van AliBaba naar AliOsram…
[ afbeelding ]
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Röntgen? Je bedoelt echt niet MRI?
#geenexperthier
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten![]()
Succes @:Tele6
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even klaar met werk…. was wel erg veel ellendige ellende in drie nachten![]()
Succes @:Tele6
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekendquote:
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend
Gelukkig is de straling van op röntgen gebaseerde apparatuur ook op te vangen met een dikke meerlaags gipswand constructie die berekend wordt op "x mm lood-equivalent" door een klinisch fysicus. Anders zouden ziekenhuizen extreme constructies moeten realiseren om al dat lood te dragen..quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Röntgen straling gaat dwars door muren heen. En de energie die in de straling zit voor de foto's is dusdanig dat deze enkel met een dikke plaat lood laat tegenhouden.
En elektrische apparatuur kan hier goed last van hebben.
Bij MRI wordt een een magnetisch veld opgewekt met het meeste krachtige veld in de machine. met een simpele metalen constructie is deze tegen te houden. en aan de andere kant van een stenen muurtje al zo goed als weg.
Een pet of isotopen scanner/bestraler staat in een bunker. Met hele dikke muren. Meestal in een kelder ver weg van alles. Dit tegen "vervuiling" van de scan/foto. En ter bescherming van mensen tegen straling van de isotopen.
De schoorsteen? Ahja die kan maar schoon zijn voor de winter.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:07 schreef Barreltje het volgende:
Morguh.. hier aan het wachten op de schoorsteenveger
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
1 dag (morgen, vandaag tel ik niet mee want ik ga zo tukken). Had wel iets meer gemogen, want 5 diensten waarvan 3 nachten, is wel pittig. Deze week nog twee dagen werken (1 dag chirurgie, 1 dag neurologie/MRI ) en dan wel écht weekend
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Igor is al een week niet gespot.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens hoe het met de egel/s in de achtertuin gaat?
Kwam laatst een verhaal erover tegen bij Natuurbescherming.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Candaasje. Je werk klinkt nog zwaarder dan in de humane zorg.![]()
@:borisz je naamgenoot🥲Wie is die rechter?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Igor is al een week niet gespot.
Zomervakantie of zo...
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pittquote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Candaasje. Je werk klinkt nog zwaarder dan in de humane zorg.![]()
@:borisz je naamgenoot🥲Als mijn naamgenoot een gemiddelde Brit was geweest had ie corona niet overleefd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Het is regelmatig wel fysiek maar ook vooral mentaal best aanpoten ja, maar het is ook wel heel mooi/dankbaar werk. En ik merk dat ik wel een stuk ‘beter belastbaar’ ben inmiddels, en echt steeds meer kennis bezit. (Erg handig tijdens operaties en ‘roesjes ‘ tijdens de nacht)quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal zo zwaar wat je doet. Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijk kunt slapen
Oh het gaat over het algemeen wel beter. Af en toe wat gekke roosters, maar het is echt veel slechter geweest. Ik draai meer dagdiensten, dat scheelt een hoop. Vakantie tijd helpt overigens inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Kli
[..]
nkt ook best wel veel. Ik dacht dat het laatst wat beter ging, komt dit door de vakantietijd?
Zeer zelden. Maar Brad is een andere naam dan Borisquote:Op dinsdag 18 juli 2023 10:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klonk veelbelovend voor een nestje egeltjes.
[..]
Ga je wel eens naar de fillum? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |