abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209920233
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juli 2023 @ 19:38:42 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209920387
Murican Lill Princess
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 19:42:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209920438
Wimbledonfinale _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209920817
Dit jaar is wel een record qua hooikoorts en zonneallergie. Om krankjorum van te worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209921045
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209921095
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Ik zit vanwege mijn asthma al op een vast antihistamine regime (en foster inhaler en montelukast). En als ik last heb vul ik dit aan met mometasonfuroaat neusspray en meer antihistamine. En dat helpt wel, maar waar ik normaal aan het einde van het seizoen spray over heb, zit ik nu op flesje drie :')
pi_209921170
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 juli 2023 @ 20:49:37 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209921707
Ik heb ook echt een record aan oogdruppels nodig dit jaar. De zonneallergie is gelukkig bij 1 ronde gebleven.

quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:16 schreef sigme het volgende:
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
Zijn je bessen al klaar?

Ik heb elke dag een handje blauwe bessen en de merels eten er ook een paar. We delen best aardig eigenlijk. Ik was bang dat zij alle bessen zouden opeten.

Leuk vooruitzich, zo'n heftig weekend. De koortslip is dan weer minder.
Spoilers!
  zondag 16 juli 2023 @ 21:35:50 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922546
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209922690
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
En ook dat zag Cat eerder dan Fles B-)

Weetje: taxi’s zijn echt re-te-duur :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 16 juli 2023 @ 21:48:04 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922788
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
pi_209922820
Lekker gegeten. Genoeg vlees voor vorige en komende week gehad. En gezellig bijgepraat met de familie. Schoonzus legde meteen de pampers op tafel _O- maar afgesproken dat ik haar teksten stuur en zij mag ze erop schrijven
We have far more in common than that which devides us..
pi_209923058
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
Dat kwam vooral omdat we bij Fawlty Towers beland bleken te zijn en we binnen tien minuten of over tien uur ons eten konden krijgen :6
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 juli 2023 @ 00:09:52 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209924281
Ah net te laat. Gefeliciteerd nog @Kaatje1! Klinkt als een leuke avond.

Hmpf, babyshower. Ben blij dat dat ons bespaard is gebleven.
pi_209924503
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrème. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209924526
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrème. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
pi_209924543
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
Oooh, die combi werkt bij mij ook niet zo geweldig _O_ In de wetenschappelijke artikelen is inspanning + garnalen ook gewoon te vinden. Bij mij uit het zich alleen in urticaria en problematisch adem halen :') Ik was vlot bij de SEH (had in no time door wat er heel snel gebeurde en direct vertrokken) en ook super snel aan de beurt bij volle wachtkamer.
pi_209924591
Ik lig wakker omdat ik aan het doemdenken ben over de Vierdaagse. Alsof dat helpt :')

De laatste 2x dat ik 50 km trainingsdag liep, had ik op het eind een zere linkerenkel/hiel, ik denk de achillespees. Niet superpijnlijk maar vooral soms een scheut als ik een rare beweging maakte. En de volgende dag geen last meer.

Vorige week heel hard m'n linkerhiel gestoten (ergens tegenaan geschopt) en toen deed het een dag echt zeer. En nu voel ik soms (als ik erop let) een doffe pijn. Het lukt me nu niet goed om er niet op te letten -- ik zit nu telkens heel stom m'n voet te bewegen om te checken welke beweging evt pijn uitlokt, of ik voel aan m'n voet of er wat zeer doet. :')

M'n hele vierdaagsestress gefocust in m'n linker Achilles :') :')

Dit weekend op zaterdag een feestje gehad met veel staan en lopen, en op zondag een cursus voor m'n sport gehad met wederom veel staan en lopen. Allemaal niet verstandig. Wel goede afleiding. Maar nu ik in alle rust thuis ben maak ik me extra zorgen. Ik lees overal dat je bij een overbelaste pees heel veel rust moet nemen en anders scheurt hij misschien wel.

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Ik moet morgen nog allerlei klusjes zoals eten voorbereiden voor de week en kleren klaarleggen.
Ik heb gisternacht ook al beroerd geslapen.
Dit wordt echt niks :'(
pi_209924812
Och @Tele6 Ik kan je eigenlijk geen raad geven die je waarschijnlijk jezelf al hebt gegeven. Hoop wel dat je dit pas over een paar uur leest. Vandaag zo rustig mogelijk aandoen en gewoon beginnen met lopen. Lukt het niet dan stop je (op tijd) en ga je volgend jaar weer.
:*
pi_209924969
‘Doemdenken’ klinkt wel héél negatief.
Als je het vervangt door ‘zorgen maken’ wordt het dan meer te bevatten en nogal logisch?
Heb je nog tijd om te kijken en te oefenen of het met een inleg hielstukje beter gaat? Bedoeling is om de ap hiermee te ontlasten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 05:45:58 ]
pi_209925119
Vroeg.

Tele :* Nachten zijn niet om na te denken, tenminste voor mij niet. Mijn gedachten gaan dan altijd volledig hun eigen leven leiden. :{
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 08:07:52 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209925318
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Nee precies, dat risico wil ik ook niet lopen, daarom doe ik ook niet mee :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 17-07-2023 08:13:22 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209925354
Inderdaad, in de nacht is het heel makkelijk om allerlei worst case scenario’s uit te werken en daar helemaal in vast te lopen. Hopelijk heeft het geholpen om het even helemaal uit te schrijven en kun je nu weer oplossingen bedenken :*
pi_209925408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
pi_209925416
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
Ja. Mja. Nee. Lastig. :')

Het is wel het beste advies voor heel veel dingen though.
pi_209925426
Ik was gisteren overigens naar Meau en het was tof. O+ Sowieso is het Zuiderparktheater in Den Haag wel een fijne. We zaten op de voorste rij, dan heb je voor je nog een muurtje waar je lekker je benen op kunt zetten en hoef je niet langs een hele rij mensen als je nog iets te drinken wil halen.
pi_209925538
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Deze ja. Hoewel heeeel moeilijk als het om jezelf gaat.

Succes @Tele6!
  maandag 17 juli 2023 @ 09:04:23 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209925665
Dus... een nieuwe week.
Hopelijk deze week weer beetje koken, ipv snaaien en halve maaltijden.

Mijn motorpak is na de ochtendrit iig weer sprankelend glanzend schoon.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209925686
Succes @Tele6 ! Hopelijk ben je er toch met wat vertrouwen aan begonnen. En stoppen als het niet goed voelt is geen schande.
  maandag 17 juli 2023 @ 09:12:18 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925715
Ik hoop dat iedereen zo'n heerlijk weekend heeft gehad als ik heb gehad O+

Want ondanks het stukje shit in mijn leven, ben ik zo fucking gelukkig dat ik het dak op wil klimmen zodat ik het ervan af wil schreeuwen.

En dit wordt gewoon een fijne week, dus ik geniet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 09:24:13 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209925825
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat iedereen zo'n heerlijk weekend heeft gehad als ik heb gehad O+

Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.
Maar als dingen kut zijn en zo, wil je dat het gewoon is. Dus dikke prima :)
  maandag 17 juli 2023 @ 09:33:26 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925904
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ach, niets heel spectaculair ofzo. Gewoon okay.
Maar als dingen kut zijn en zo, wil je dat het gewoon is. Dus dikke prima :)
Maar ook gewoon kan heerlijk zijn natuurlijk he. Ik heb ook niet echt iets spectaculairs gedaan, gisteren vooral lekker bankgehangen. Maar toch was het heerlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 09:34:10 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_209925912
O en @Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 10:09:06 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209926190
Mooi. En @Cat-astrophe en ik wachten op de bus *O*

Tien uur acht tu tuu tudu tudu tien uur acht *O*
pi_209926202
bedankt voor de aanmoedigingen :*

Inmiddels doet heel m'n lijf zeer van een hele nacht strak-wakker van de spanning in bed liggen dus yay *G*

@Cat-astrophe het hele festijn start morgenochtend dus ik heb nog een dag :')

Vandaag even bandje ophalen, boodschappen voor de hele week, koken voor de hele week, kleren klaarleggen voor de hele week. Gewoon maar aannemen dat het wél lukt.

M'n linker voorvoet lijkt nu ook meer pijn te doen dan de achilles. Stom lijf. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 10:11:42 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209926224
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:10 schreef Tele6 het volgende:
bedankt voor de aanmoedigingen :*

Inmiddels doet heel m'n lijf zeer van een hele nacht strak-wakker van de spanning in bed liggen dus yay *G*

@:Cat-astrophe het hele festijn start morgenochtend dus ik heb nog een dag :')

Vandaag even bandje ophalen, boodschappen voor de hele week, koken voor de hele week, kleren klaarleggen voor de hele week. Gewoon maar aannemen dat het wél lukt.

M'n linker voorvoet lijkt nu ook meer pijn te doen dan de achilles. Stom lijf. :')
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209926255
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Lekker warm douchen en even een happy place ding doen een optie ?
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdag *G* :D
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 10:52:47 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209926651
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

(En ik heb het echt heel veel geprobeerd, want mijn vinger is er zelfs helemaal beurs van :P
Ik drink niet en ik rook niet, maar zo moeilijk is dat niet toch? :D
  maandag 17 juli 2023 @ 10:56:06 #39
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209926682
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
O en @:Lonaa en ik kunnen inmiddels allebei bierflesjes open maken met een aansteker, alhoewel we nog wel flink moeten oefenen O-)

Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
pi_209926703
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Om beurse vingers te voorkomen, ik heb nog wat Zwitserse zakmessen met flessenopener functie liggen die ik graag aan jullie doneer...
Het gewoon in een keer goed doen voorkomt ook best beurse vingers :D

* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren 8)7
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 11:05:19 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209926765
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

* Vanyel deed het vroegah met haar tanden als er geen aanstekers voorhanden waren 8)7
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.
quote:

[..]
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.

Met een waterpomptang pak je de dop er als het ware gewoon af :D maar je kunt het ook als hefboom gebruiken natuurlijk.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:13:06 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209926855
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er zijn zoveel betere opties te verzinnen als tanden.
[..]
Een opener gebruiken is een gebrek aan creativiteit.
In de meeste gevallen ben ik wel creatief, maar ik ben vooral ook erg praktisch ingesteld...
  maandag 17 juli 2023 @ 11:42:22 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927176
quote:

[..]
Dat is het probleem niet. Er waren openers. Maar er is altijd commentaar als je dat niet kan :P En nee, ik rook ook niet en ik drink geen pils :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 11:43:09 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927191
quote:

[..]

Als het goed is de volgende keer dus geen beurse vingers meer :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 11:47:03 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209927250
quote:

[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
  maandag 17 juli 2023 @ 11:57:59 #46
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927440
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo vraag ik mij al mijn hele leven af waarom er een kurkentrekker aan een padvindersmes zit
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.
Ik gebruik het o.a. om (afgebroken) kurken van flessen whisky uit de fles te krijgen.

Denk dat de term 'padvindersmes' meer refereert aan de activiteiten van iemand die in de buitenlucht met minimale middelen probeert te functioneren, dan aan een 8-jarige padvinder die iets zou moeten ontkurken.
Aan de andere kant, er zijn ook volwassen padvinders die 's avonds bij het kampvuur een flesje wijn willen openen of zo...
  maandag 17 juli 2023 @ 12:03:12 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927482
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Aan een Zwitsers zakmes, wat ik altijd bij me draag (ook al geldt er sinds 1 juli jl. een algemeen messenverbod in Amsterdam), zit ook een kurkentrekker.
Ik gebruik het o.a. om (afgebroken) kurken van flessen whisky uit de fles te krijgen.

Denk dat de term 'padvindersmes' meer refereert aan de activiteiten van iemand die in de buitenlucht met minimale middelen probeert te functioneren, dan aan een 8-jarige padvinder die iets zou moeten ontkurken.
Aan de andere kant, er zijn ook volwassen padvinders die 's avonds bij het kampvuur een flesje wijn willen openen of zo...
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 12:06:19 #48
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927505
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dat is ook zoiets. Je mag dus eigenlijk geen zakmes meer bij je hebben? Wat is dat voor raars?
Het mag wel, mits je het ergens diep wegstopt in een tas of zo, zodat je het niet meteen voor de dag kan halen om iemand overhoop te steken of zo.

Zie https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/messenverbod/
quote:
De opmerking "als het mes is ingepakt mag het wel" zie ik meerdere keren voorbij komen, zou u dit voor mij kunnen definiëren?
(Zelf heb ik alleen achter mijn woning complex een zakmes bij me om karton klein te snijden voor de papier bak, mag dit met de aantoonbare reden ook niet meer?)
quote:
Gemeente Amsterdam - 13 juli 11:53

Dank voor je reactie en excuses voor het verlate antwoord. Het voorwerp moet zodanig zijn ingepakt dat dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden. Als er bijvoorbeeld een hoesje om het mes heen zit en het zit weggestopt in een tas, dan is dat voldoende. Het gaat erom dat het niet direct als steekwapen gebruikt kan worden.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:08:11 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209927523
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik rolde op de motorkap mijn messenset uit. Ze schrokken zich de tering.
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:14:22 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_209927580
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Liep ooit, tegen een uur of 01:00 na het werk naar huis, kwam van mijn werk af, werkte destijds (eind jaren 80) in de keuken. Politie hield mij staande, wat ik daar deed (ik loop naar huis agent).
Wat heb je daar bij je?
Ik ben kok, ik neem mijn messen mee naar huis, die laat ik niet op de zaak achter.
Na een telefoontje met de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had) kon ik verder naar huis.
:P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 12:18:44 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927645
quote:

[..]

...
de dienstdoende officier van justitie (die trouwens op dat moment een buitenechtelijke relatie met mij had)
Ik weet niet wat ik schokkender vind...
  maandag 17 juli 2023 @ 12:20:06 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209927663
quote:
6s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik schokkender vind...
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
  maandag 17 juli 2023 @ 12:23:42 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209927704
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat een kok zijn messen niet veilig kan achterlaten, blijkbaar omdat een restaurant geen veilige plek is om deze achter te laten?
Dat vind ik niet schokkend, dat soort situaties zijn mij bekend.
Ik ken diverse chef koks waarvoor hetzelfde geldt...

Maar dat deel uit de post van Jan had ik ook bewust niet gequoot.
Wel had ik bij mijn antwoord bewust deze PI geplaatst: 6.gif...
pi_209927783
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
😉

MnX heeft altijd zijn tool - nee, ik bedoel Leatherman wave 😉 - bij zich. Altijd handig.
De/het Tool is de uitgebreide versie van zwitsers zakmes.

De technische en de feestcie leden schuilen nu voor de bui, koffie, appen in een laatste partytent, en de boel is bijna opgeruimd. _O_
De volgende twee weken is het heel stil in het dorp op wat wandelaars en fietsers na. w/
  maandag 17 juli 2023 @ 12:47:31 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209927968
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die optie bewaar ik ff voor later vandaag, eerst maar wat van m'n taken voor vandaag doen denk ik. Warme douche enz zit iig wel in het plan voor vanavond en hopelijk slaap ik dan echt goed op tijd want ik moet er 3:20 uit dinsdag *G* :D
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen! *O*
We kennen elkaar niet dus je hoeft niet bang te zijn dat ik je herken :D
Je doet de 50km toch? Dan kom je over de via Frikandella ofzo, dat is mijn dorp :')
pi_209928036
quote:
Wat heb je daar bij je?
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op pad :+ Maar dat mocht ook alleen als ze goed opgeborgen waren en in de hoes die daarvoor was bedoeld.

quote:

Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekost :7
Mijn vader doet het met zijn trouwring. Is zo'n ring toch nog nuttig.
pi_209928086
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En als dan alles goed gaat dan juich ik vrijdag voor je als je door mijn dorp komt lopen! *O*
We kennen elkaar niet dus je hoeft niet bang te zijn dat ik je herken :D
Je doet de 50km toch? Dan kom je over de via Frikandella ofzo, dat is mijn dorp :')
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?

Wat is erop tegen om herkend te worden? Spreek n kleur parasol af of zo, waar je staat.
Redelijk weer de komende dagen zag ik.
FWIW
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:59:12 #58
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209928114
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Via Frikandella 😂 Staat er een frituurkar?

Wat is erop tegen om herkend te worden? Spreek n kleur parasol af of zo, waar je staat.
Redelijk weer de komende dagen zag ik.
FWIW
SPOILER
Oh shut, er is vast een 4daagse topic.
Andere wandelaars, die ik ken, hebben hun tocht gekoppeld aan een goed doel voor voor oncologie fonds van Radboud ziekenhuis.
De mensen daar in de straat bakken de hele ochtend frikandellen voor de lopers ja :D

Het herkennen was meer omdat ik me kan voorstellen dat Tele daar niet op zit te wachten tijdens die helse tocht :D
  maandag 17 juli 2023 @ 13:08:04 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209928240
Lekker scenario schetsen ze in Frankrijk, in het kader van dat vermiste jongentje....

"We verwachten dat men hem in het najaar bij het voeren van de koeien mogelijk aantreft..."
pi_209928847
Middag! Thuis van weer meelopen met vluchtelingenwerk. Wat een papieren moeten die mensen inleveren. Dan heeft ieder land ook nog eigen officiële papieren. Heel logisch allemaal, want het moet natuurlijk wel kloppen.
Maar dit is een stuk interessanter. Ik ga vanaf volgende week op maandag ochtend, en dinsdagmiddag en donderdagmiddag aan de slag. Maandag afspraken om ergens in te duiken en de andere twee dagen spreekuur op de boten.
pi_209928912
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag! Thuis van weer meelopen met vluchtelingenwerk. Wat een papieren moeten die mensen inleveren. Dan heeft ieder land ook nog eigen officiële papieren. Heel logisch allemaal, want het moet natuurlijk wel kloppen.
Maar dit is een stuk interessanter. Ik ga vanaf volgende week op maandag ochtend, en dinsdagmiddag en donderdagmiddag aan de slag. Maandag afspraken om ergens in te duiken en de andere twee dagen spreekuur op de boten.
Drie dagdelen is best veel.
Het is regelen en luisteren, denk ik. Kun je het handelen als je de ellende te horen krijgt? _O_
Wat zegt uwv ervan, ook al weer? #gatenkaas
pi_209929080
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Drie dagdelen is best veel.
Het is regelen en luisteren, denk ik. Kun je het handelen als je de ellende te horen krijgt? _O_
Wat zegt uwv ervan, ook al weer? #gatenkaas
De spreekuren zijn maar korte gesprekken met veel mensen. Verduidelijking van een brief is het vaak. Wanneer het wat ingewikkelder is maak je een één op één afspraak. En dat is wel vaak administratief, vandaag veel puzzelwerk. Er was iets met geboortedata en de vertaling daarvan. Collega had niet door dat op officiele papieren ook de islamitische data staan. Dus 1462 ipv 19?? . Ook de manier van huwelijkssluiting (niet voor iedereen) snapte ze niet. Ik tot voor een paar jaar ook niet (en vind het nog steeds een rare bedoening) maar weet ondertussen wel meer hoe dingen er aan toegaan.

De UWV meneer zei dat hij 99% van de aanvragen voor vrijwilligerswerk goedkeurde. Daar ga ik dan maar vanuit
pi_209929188
Ok. Kaat. Dat klinkt allemaal goed dan. 👍🏼

Bah. Boel buien en mn.X werkt op z’n bootje.
En ik lees de kranten van zaterdag bij. En nog wat klusjes. En fok ertussendoor.
pi_209929650
Ik rook en drink pils maar heb dat nooit gekund. Kan het wel aan de rand van een kratje. Of tafel. Of vensterbank.

Verder wil ik graag een leatherman multitool ipv Zwitsers zakmes, staat mooi aan mn werkbroek. Heeft iemand die nog in de doneer?
pi_209929653
Goed, 4 uur gewerkt, hond uitgelaten, nog 3 adressen catering ophalen. Huuuh.
  maandag 17 juli 2023 @ 14:53:11 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209929758
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik rook en drink pils maar heb dat nooit gekund. Kan het wel aan de rand van een kratje. Of tafel. Of vensterbank.

Verder wil ik graag een leatherman multitool ipv Zwitsers zakmes, staat mooi aan mn werkbroek. Heeft iemand die nog in de doneer?
Met zon kek hoesje?
pi_209929776
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met zon kek hoesje?
Als het ff kan wel ja, natuurlijk. En kekke scherpe dingen erin.
pi_209929975
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn broer deed de slagersvakopleiding en al die leerlingen hadden zo'n messenset bij zich, Allemaal jonge knullen met grote en scherpe messen op pad :+ Maar dat mocht ook alleen als ze goed opgeborgen waren en in de hoes die daarvoor was bedoeld.
[..]
Dit heeft diezelfde broer ook een tand gekost :7
Mijn vader doet het met zijn trouwring. Is zo'n ring toch nog nuttig.
Ik heb gewoon nog tanden én vingers intact *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209930100
Zo blij dat ik besloten heb om niet naar de winkels te gaan maar eten uit de vriezer te halen. Tropische regenbui hier.
pi_209930108
Ik heb Fles even op bed gelegd :P en zit zelf heerlijk tegen een boom in een nabijgelegen parkje O+

Vanmorgen mooie wandeling over de (resten van) de stadsmuren gedaan, lunch plus ijscoupe gegeten en toen vonden we het wel best. Straks de diner mogelijkheden onderzoeken.
pi_209930182
Kaatje, ik vind je een stoer wijf *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209930277
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kaatje, ik vind je een stoer wijf *O*
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen _O- (best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
  maandag 17 juli 2023 @ 15:41:41 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209930292
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:04 schreef fietsie het volgende:
Dus... een nieuwe week.
Hopelijk deze week weer beetje koken, ipv snaaien en halve maaltijden.

Mijn motorpak is na de ochtendrit iig weer sprankelend glanzend schoon.
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?
Spoilers!
  maandag 17 juli 2023 @ 15:43:36 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209930314
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb je al een tijdje niet meer over OMAD gehoord. Heb je OMAD-vakantie?
Nee hoor ik ben van ma tm za sowieso streng, tenzij werk-gerelateerd het sociaal even handig is om wel te participeren, en op zondag iets losser.
pi_209930342
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik help graag mensen maar om nou plantsoenen te gaan schoffelen _O- (best wel nodig trouwens). Hier ben ik denk ik best goed in, komt veel administratief gepuzzel bij kijken en daar hou ik zo van. Vanochtend een van de mannen die dan goed engels sprak gaf ons een kopie van iets van zijn vrouw en toen zachtjes "I miss her so much, laughing on the phone is ok but not the same"
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.

Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209930368
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik doe veel vrijwilligerswerk, maar dit zou me veel te pittig zijn. Niet op het adminstratiepuzzelgebied, maar wel de inhoud.

Het is ook goed dat er mensen zijn zoals dn Loon en ik, die festivals met veel enthousiasme betaalbaar houden, maar het is toch net even andere koek als dit type vrijwilligerswerk.
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
pi_209930574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In elk geval niet om wijnflessen mee open te maken, want daarvoor blijken ze veelal niet geschikt. Te dun en te kort, waardoor je alsof het een soort grondboor is een tunneltje uit je kurk trekt, en je vervolgens na veel gefrut wijn met kurk (de materie, niet de infectie) hebt. Op onze kampeertrips gaat er een zakmes, sommeliermes, koksmes en wat plasticmesjes van de kookset van de Decathlon mee (om je boter mee uit te smeren en zo).
pi_209930589
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaard ;( al haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
pi_209930601
Paar uurtjes door de Apenheul gewandeld. Toen we naar de auto liepen flink nat geregend -O- Daarna bieren gedronken en hamburger gegeten bij het proeflokaal van Davo O+ waar ze ook een schattige kat hebben rondlopen. Vandaag is best oke.
  maandag 17 juli 2023 @ 16:08:11 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209930610
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zojuist de hardeschijf van een vriendin doodverklaard ;( al haar vakantiefoto's weg. Externe Seagate, verschijnt wel als apparaat in device manager, maar niet als schijf in diskmanagement. Aan de raspberry Pi vergelijkbaar. Opengewrikt, schijf ontkoppeld van het board voor USB en in pc gehangen, en dan verschijnt hij uberhaupt niet.
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
pi_209930623
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Seagate oder seagate nicht.
Altijd backups maken, naar verschillende schijven, cloud.
Ja, en de externe schijf enkel gebruiken voor backup en niet als primaire opslag. Als'ie op de grond stuitert en aan staat, is het ook zo einde verhaal.
pi_209930638
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat wat jullie doen zou ik weer niet kunnen. Lichamelijk niet, maar ik denk ook dat ik alle "draadjes" compleet verkeerd aan elkaar zou knopen. Heb een onder nul technisch inzicht
:D ik doe ook geen draadjes hoor :D

Ik wil wel steeds meer leren en mensen willen ook graag mij meer leren, maar ik heb een fulltime baan. Festivals zijn vaak in het weekend, bouw en breek vaak onder werktijd :'(

Een tijd geleden met het idee gespeeld alles om te gooien, maar besloten de leuke hobby niet te riskeren door er mijn werk van te maken.
pi_209930661
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
  maandag 17 juli 2023 @ 16:15:56 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209930692
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kennen jullie applicaties of sites waar je de laatste wensen e.d. kunt vastleggen op een manier dat ze, wanneer het nodig is, makkelijk toegankelijk zijn voor de mensen die er mee aan de slag moeten?
https://www.dela.nl/wensenboek
  maandag 17 juli 2023 @ 16:16:43 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930711
quote:
In elk tekstverwerkingsdocument kan je dat uiteraard vastleggen, maar bedoel je dat het ook iets van rechtsgeldig of zo moet zijn?
Ben dan ook wel benieuwd, aangezien we bezig zijn met een (levens)testament en zo...
pi_209930726
quote:
Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.

(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
  maandag 17 juli 2023 @ 16:17:17 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 17 juli 2023 @ 16:18:16 #88
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209930744
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

<ook achterhaald> :D
pi_209930755
quote:
Wij hebben een testament. In het geval wij beiden tegelijk of binnen een maand na elkaar omkomen, is er een betrouwbaar iemand in de kennissenkring.
Hij wordt ook genoemd als executeur-testamentair.
Hij zal rücksichtslos uitvoeren zoals het er staat.
De aanvullingen liggen al jarenlang bij hem in de kluis. Hij vertelde, dat hij het vorige week nog tegenkwam.
Deed mij eraan denken, dat ik de kopie thuis nog eens moet doornemen en hem dan een nieuw ex van aanvullingen en opmerkingen moet geven.
Ach, voorlopig vliegen wij niet.

Het levenstestament is broodnodig en wordt vooruit geschoven, want lastig, lastig.
“Iedere keer” als het onderwerp hier voorbij komt: oh ja. o|O
pi_209930759
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Sommige uitvaartverzekeringen bieden dat.

(En mocht death positivity je ding zijn: Ik ben groot fan van Caitlin Doughty 'ask a mortician' op youtube - 10/10 aanrader. )
Caitlin _O_ _O_ _O_
pi_209930787
@morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

@ MM, nee niet rechtsgeldig

Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.

Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.

Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
pi_209930849
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

Gewoon zodat a) inzichtelijk is wat de persoon zelf wil en b) zo veel mogelijk de praktische kant ondervangen, aboos ed opzeggen, verzekeringen stopzetten, verzin het maar. Liefst een live iets, waar je bij elke brainfart snel kwijt kunt op een manier die makkelijk terug te vinden is.

Mn moeder verloor recent haar zus en -logisch- dat hele gezin heeft 4 dagen in paniek om elkaar heen geflapperd met wat ze nou ook weer precies wilde. En dat is dan alleen nog maar de uitvaart. Ze willen dit gewoon graag netjes in kaart brengen, zodat de overblijver, of ik, het er gewoon bij kan pakken op het moment supreme.

Ik zou het zelf ook niet vervelend vinden om vast te leggen wat ik (vooral niet) wil wanneer ik def afk ga...
Had zoiets gemaakt aan het begin van corona (ouder/dik etc dus risico mens). Lag op de eettafel en er stonden een paar wensen op, maar ook het voer van de katten, waar allerlei adm dingen te vinden waren. Bedenk me nu, geen wachtwoorden en geen pincodes. Moet er nog steeds eens aan beginnen om dat weer te doen
pi_209930851
aanvulling: misschien dat @BE - nu op vakantie - een tip heeft?
  maandag 17 juli 2023 @ 16:27:21 #94
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930876
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Morgane, maar dan los van een uitvaartaanbieder/verzekeraar, iemand met een commercieel belang

Het is wel even een stap, maar aangezien we geen kinderen hebben of jongere familieleden die e.e.a. na onze dood kunnen regelen en we toch iets geregeld willen heben, hebben we een vriendin gevraagd om als vertrouwenspersoon op te treden, mocht het zover komen.
Dat gaan we notarieel laten vastleggen, ook voor het geval we onverhoopt na een auto ongeluk of zo niet meer zijn dan een kasplantje.

Zal het zelf dan niet meer weten, maar heb geen zin om dan een speelbal te worden van figuren die ik niet ken.
Daarom dus maar een levenstestament, een testament bij overlijden en diverse andere wils- en euthanasie verklaringen. Is een tijdrovend klusje als je bedenkt wat je in diverse gevallen kan overkomen...
pi_209930926
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven :D "En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"

Goeie tip, van @BE !
pi_209930935
Ik denk dus dat ik alleen in een park sta met een brandstapel en een bruine boterham met kaas om afscheid te nemen van mn ouders :')
SPOILER
  maandag 17 juli 2023 @ 16:35:19 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209930993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn ouders bleven Zeeuwen tot in de kist, want ze willen vooral kwijt waar ze allemaal geen geld aan uit willen geven :D "En zo'n uitvaartondernemer wil alleen maar verkopen!"

Goeie tip, van @:BE !
O+
pi_209931037
De notaris mevrouw was behulpzaam - zoals het hoort - om opties mee te overwegen. Ook de opties te noemen, waaraan wij niet dachten.
Niet dat ik nog weet welke dat waren.
SPOILER
Nu nog een levens testament 😢😳🙃
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')