abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209920233
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juli 2023 @ 19:38:42 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209920387
Murican Lill Princess
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 19:42:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209920438
Wimbledonfinale _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209920817
Dit jaar is wel een record qua hooikoorts en zonneallergie. Om krankjorum van te worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209921045
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209921095
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik al maanden trouw antihistamine tegen de hooikoorts en heb dit jaar ook voor het eerst geen zonne-allergie. oO<
Ik zit vanwege mijn asthma al op een vast antihistamine regime (en foster inhaler en montelukast). En als ik last heb vul ik dit aan met mometasonfuroaat neusspray en meer antihistamine. En dat helpt wel, maar waar ik normaal aan het einde van het seizoen spray over heb, zit ik nu op flesje drie :')
pi_209921170
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 juli 2023 @ 20:49:37 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209921707
Ik heb ook echt een record aan oogdruppels nodig dit jaar. De zonneallergie is gelukkig bij 1 ronde gebleven.

quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:16 schreef sigme het volgende:
Heg geschoren, nettenkooi rond bessen afgebroken.
Morgen weer naar kantoor.

Drie dagen werken deze week, daarna een paar dagen tot laat doorhalen met de jaarlijkse kampeergasten. Bier & samen lekker eten. Goed voor de geest (niet zo best voor het lijf, standaard koortslip daarna :') )
Zijn je bessen al klaar?

Ik heb elke dag een handje blauwe bessen en de merels eten er ook een paar. We delen best aardig eigenlijk. Ik was bang dat zij alle bessen zouden opeten.

Leuk vooruitzich, zo'n heftig weekend. De koortslip is dan weer minder.
Spoilers!
  zondag 16 juli 2023 @ 21:35:50 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922546
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209922690
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, we zijn weer terug op de compound. La Cat had gelijk, bus 23 ging van halte 1 bij de brug. Alleen was de laatste van de avond net weg *O*
En ook dat zag Cat eerder dan Fles B-)

Weetje: taxi’s zijn echt re-te-duur :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 16 juli 2023 @ 21:48:04 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209922788
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_209922820
Lekker gegeten. Genoeg vlees voor vorige en komende week gehad. En gezellig bijgepraat met de familie. Schoonzus legde meteen de pampers op tafel _O- maar afgesproken dat ik haar teksten stuur en zij mag ze erop schrijven
We have far more in common than that which devides us..
pi_209923058
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zei nog toen we aankwamen, laten we kijken hoe laat de bus terug gaat. Nee hooor dat was allemaal niet nodig. Nou dan niet :6
Dat kwam vooral omdat we bij Fawlty Towers beland bleken te zijn en we binnen tien minuten of over tien uur ons eten konden krijgen :6
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 juli 2023 @ 00:09:52 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209924281
Ah net te laat. Gefeliciteerd nog @Kaatje1! Klinkt als een leuke avond.

Hmpf, babyshower. Ben blij dat dat ons bespaard is gebleven.
pi_209924503
quote:
2s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrème. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209924526
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik lees net een artikel over zonne-allergie en de behandeling is idd antihistamine + goede zonnebrandcrème. Wat ik niet wist is dat het zelfs zo ernstig kan zijn dat je een anafylactische shock (heel zeldzaam hoor) kan krijgen. Lekker dan, weer een nieuwe manier waarop de zon je kan doden :+

Ik had een bbq. Maar niet echt veel gegeten van de bbq, want de mannen van de bbq vonden pikzwart vlees serveren heel normaal. Dus dat heb ik allemaal geweigerd. Alleen wat nog wel te eten was en dat was niet zoveel.
De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
pi_209924543
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De meubelmakert lijkt een anafylactische inspanningsallergie op garnaal te hebben. Opzwellen, braken, niet-coherent spreken. Twee keer gebeurd nu. Komt niet naar voren op allergietesten. "Ik zou eens wat kroepoek proberen" zei de allergoloog :{

Toen we aan het googelen waren naar de combi sport + allergie kwamen we een casus tegen van iemand die een anafylactische reactie op de zon kreeg - maar enkel tijdens inspanning (en een olympische ruiter die dit als paardenallergie bleek te hebben).
Oooh, die combi werkt bij mij ook niet zo geweldig _O_ In de wetenschappelijke artikelen is inspanning + garnalen ook gewoon te vinden. Bij mij uit het zich alleen in urticaria en problematisch adem halen :') Ik was vlot bij de SEH (had in no time door wat er heel snel gebeurde en direct vertrokken) en ook super snel aan de beurt bij volle wachtkamer.
pi_209924591
Ik lig wakker omdat ik aan het doemdenken ben over de Vierdaagse. Alsof dat helpt :')

De laatste 2x dat ik 50 km trainingsdag liep, had ik op het eind een zere linkerenkel/hiel, ik denk de achillespees. Niet superpijnlijk maar vooral soms een scheut als ik een rare beweging maakte. En de volgende dag geen last meer.

Vorige week heel hard m'n linkerhiel gestoten (ergens tegenaan geschopt) en toen deed het een dag echt zeer. En nu voel ik soms (als ik erop let) een doffe pijn. Het lukt me nu niet goed om er niet op te letten -- ik zit nu telkens heel stom m'n voet te bewegen om te checken welke beweging evt pijn uitlokt, of ik voel aan m'n voet of er wat zeer doet. :')

M'n hele vierdaagsestress gefocust in m'n linker Achilles :') :')

Dit weekend op zaterdag een feestje gehad met veel staan en lopen, en op zondag een cursus voor m'n sport gehad met wederom veel staan en lopen. Allemaal niet verstandig. Wel goede afleiding. Maar nu ik in alle rust thuis ben maak ik me extra zorgen. Ik lees overal dat je bij een overbelaste pees heel veel rust moet nemen en anders scheurt hij misschien wel.

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Ik moet morgen nog allerlei klusjes zoals eten voorbereiden voor de week en kleren klaarleggen.
Ik heb gisternacht ook al beroerd geslapen.
Dit wordt echt niks :'(
pi_209924812
Och @Tele6 Ik kan je eigenlijk geen raad geven die je waarschijnlijk jezelf al hebt gegeven. Hoop wel dat je dit pas over een paar uur leest. Vandaag zo rustig mogelijk aandoen en gewoon beginnen met lopen. Lukt het niet dan stop je (op tijd) en ga je volgend jaar weer.
:*
We have far more in common than that which devides us..
pi_209924969
‘Doemdenken’ klinkt wel héél negatief.
Als je het vervangt door ‘zorgen maken’ wordt het dan meer te bevatten en nogal logisch?
Heb je nog tijd om te kijken en te oefenen of het met een inleg hielstukje beter gaat? Bedoeling is om de ap hiermee te ontlasten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 17-07-2023 05:45:58 ]
pi_209925119
Vroeg.

Tele :* Nachten zijn niet om na te denken, tenminste voor mij niet. Mijn gedachten gaan dan altijd volledig hun eigen leven leiden. :{
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 08:07:52 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209925318
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:

Misschien moet ik maar niet eens aan de vierdaagse beginnen, anders heb ik straks een gescheurde Achilles en kan ik nooit meer lopen.

Nee precies, dat risico wil ik ook niet lopen, daarom doe ik ook niet mee :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 17-07-2023 08:13:22 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209925354
Inderdaad, in de nacht is het heel makkelijk om allerlei worst case scenario’s uit te werken en daar helemaal in vast te lopen. Hopelijk heeft het geholpen om het even helemaal uit te schrijven en kun je nu weer oplossingen bedenken :*
pi_209925408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:17 schreef Tele6 het volgende:
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
pi_209925416
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Of je begint en stopt als je voelt dat het niet goed gaat. Het is niet altijd alles of niets.
Ja. Mja. Nee. Lastig. :')

Het is wel het beste advies voor heel veel dingen though.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')