wellicht het topic direct in de Index zetten, onder het topic van Danny.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
wellicht het topic direct in de Index zetten, onder het topic van Danny.Dat heb ik overwogen, maar het leek mij verstandiger om dat nu nog niet te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat mensen eerst maar lezen wat er is gebeurd voordat ze bij deze actie komen.
Ik vind dat persoonlijk een betere volgorde.
Dit topic kan later wel als aankondiging gezet worden.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Gedaan!quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:51 schreef Oriente het volgende:
Kan het topic bij de aankondigingen gezet worden?
Donatie gedaan.
Mooi hè, ik houd zo van FOK!quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:47 schreef KapiteinIglo het volgende:
Blijft een mooi forum met hoe dit soort dingen gaan.
1/3 van het geld is al binnen in ongeveer een uur.
Dat is prachtig van FOK!, ik zag dat je de actie ook al deelde op FB, ook heel mooi.quote:
quote:
quote:
En dat in een uurtje tijdquote:
Meesten zijn nog onderweg of aan het werk.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:18 schreef Hallojo het volgende:
Zo, over een uurtje is die 8000 wel binnen.
Tuurlijk. Wij zijn Fok! Wij doen dat. En we leveren er als het nodig is ook handschoenen, sjaals, mutsen en kerstpakketten bij, want zo zijn wij. Want met zijn allen zijn we sterk, waar we in ons eentje misschien maar klein lijken. Fok! is het ultieme voorbeeld van alle kleine beetjes helpen en samen voor iemand klaar staan.quote:
Mooie, ware woordenquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wij zijn Fok! Wij doen dat. En we leveren er als het nodig is ook handschoenen, sjaals, mutsen en kerstpakketten bij, want zo zijn wij. Want met zijn allen zijn we sterk, waar we in ons eentje misschien maar klein lijken. Fok! is het ultieme voorbeeld van alle kleine beetjes helpen en samen voor iemand klaar staan.
Jij zegt zo vaak dingen waar ik achter sta. Hoe mooi gezegd dat het misschien voor donker geregeld is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:58 schreef heywoodu het volgende:
Krap een uur en al ruim drieduizend euro binnen, het financiële deel van de uitvaart komt wel goed. Nou had een dergelijke actie natuurlijk helemaal nooit nodig moeten zijn, maar toch 'goed' om te zien dat het zo rap gaat dat het straks misschien wel nog voor het donker al zo'n beetje geregeld is...
FOK! is mooi.
Ik vind het niet lastig om te zeggen, maar soms wel om de bijbehorende emoties over te brengen/duidelijk te maken. Maar mijn gezin snapt het inmiddels wel, dus dat is fijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:56 schreef Troel het volgende:
Soms vind ik het lastig om te zeggen dat ik iemand van Fok! ken. Mensen hebben vaak een heel raar idee erbij. Maar eigenlijk zijn hier vooral supertoffe mensen en is het een grote familie. Mooi om te zien dat dat ook in dit geval zo is.
Is ook zo, ook al ben je soms wat afwezig, andere dingen te doen, je keert toch weer terug.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:56 schreef Troel het volgende:
Soms vind ik het lastig om te zeggen dat ik iemand van Fok! ken. Mensen hebben vaak een heel raar idee erbij. Maar eigenlijk zijn hier vooral supertoffe mensen en is het een grote familie. Mooi om te zien dat dat ook in dit geval zo is.
Check.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wij zijn Fok! Wij doen dat. En we leveren er als het nodig is ook handschoenen, sjaals, mutsen en kerstpakketten bij, want zo zijn wij. Want met zijn allen zijn we sterk, waar we in ons eentje misschien maar klein lijken. Fok! is het ultieme voorbeeld van alle kleine beetjes helpen en samen voor iemand klaar staan.
Hear, hear!quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:55 schreef Ynske het volgende:
Heel veel dank voor jullie die allemaal de moeite nemen om te doneren![]()
Echt, dit is FOK!, een ontzettend mooie groep user die als het nodig is er gewoon voor elkaar staan!!!
Je bent een goed mens.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:51 schreef Oriente het volgende:
Kan het topic bij de aankondigingen gezet worden?
Donatie gedaan.
Zo mooi he!quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:54 schreef Lenny77 het volgende:
Nog een dikke 1300 euro![]()
Hopelijk voor het donker in orde
Dat is maar 3 keer ¤450quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:54 schreef Lenny77 het volgende:
Gehaald.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:54 schreef Lenny77 het volgende:
Of 1 keer 1300......quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is maar 3 keer ¤450![]()
Echt fantasties.
Was jij dat pikkebaas?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:19 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Boem, 1.300 erbij. Doel bereikt.
Als ik een dergelijk bedrag zou doneren zou ik dat nooit publiekelijk bekend maken.quote:
Whut??quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Iemand heeft 1300 euro gedoneerd
Wat een baas
Ja, dit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Trots op alle Fok!ers. Voor het meeleven, alle mooie woorden en de donaties
quote:
Ze verdienen het gewoon, na al die inzet voor ons in zware tijden is het tijd om in moeilijke tijden wat terug te doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:23 schreef qltel het volgende:
Wauw! Echt wauw!
FOK!kers zijn fantastisch. Of zou nou 5 euro of 1300 euro doneren, waar gebeuren dit soort dingen nog..
Mag me er misschien niet mee bemoeien, maar zou m open laten tot morgen of zo, om mensen die het vanavond pas lezen ook de kans te geven om te doneren. En dan kunnen @Danny en familie beslissen wat ze ermee doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef golfer het volgende:
Mooi dat het bedrag binnen een paar uur gehaald is.![]()
Gaat de actie, nu het streefbedrag gehaald is, gewoon verder door of wordt deze crowdfunding nu gestopt?
Ik zou 'm door laten lopen. Kan er bv ook een mooie steen voor hem gemaakt worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef golfer het volgende:
Gaat de actie, nu het streefbedrag gehaald is, gewoon verder door of wordt deze crowdfunding nu gestopt?
Ditquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mag me er misschien niet mee bemoeien, maar zou m open laten tot morgen of zo, om mensen die het vanavond pas lezen ook de kans te geven om te doneren. En dan kunnen @:Danny en familie beslissen wat ze ermee doen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef golfer het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zo mooi he!
De donatie actie staat open, wat betekent als we het streefbedrag gehaald hebben er nog de mogelijkheid is om te doneren. Laten we @:Danny, Jolanda en Alicia die steun in de rug blijven geven!
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
Wow, iemand heeft net de rest bijgestort
ik word een beetje kriegel van de jompels (sorry mensen, vast goed bedoeld) want hoe fijn het ook is om het financiele leed wat te helpen verlichten, het blijft hoe dan ook een afschuwelijke situatiequote:Op donderdag 13 juli 2023 20:50 schreef Akathisia het volgende:
Ugh, het voelt zo dubbel. Het mooie wat FOK! hier doet, wat bijna een soort van euforie teweeg lijkt te brengen, en het hieraan ten grondslag liggende leed wat onverminderd blijft voortbestaan.
Dit klopt natuurlijk helemaal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik word een beetje kriegel van de jompels (sorry mensen, vast goed bedoeld) want hoe fijn het ook is om het financiele leed wat te helpen verlichten, het blijft hoe dan ook een afschuwelijke situatie
Een manier om niet "machteloos" te voelen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik word een beetje kriegel van de jompels (sorry mensen, vast goed bedoeld) want hoe fijn het ook is om het financiele leed wat te helpen verlichten, het blijft hoe dan ook een afschuwelijke situatie
Klopt ook, maar het laat ook zien hoe trots we op elkaar zijn als community dat we dit kunnen doen. En de situatie is uitermate kut! maar het is mooi om te zien hoe iets verschrikkelijks als dit opgepakt kan worden door zoveel mensen die het forum een warm hart toedragen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is het natuurlijk ook. En ik begrijp het wel. En toen schreef ik iets dat begon met maar. Maar mensen moeten zelf op hun eigen manier uiting geven aan hun gevoelens natuurlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:57 schreef Netsplitter het volgende:
Een manier om niet "machteloos" te voelen.
Zo voelt het voor mij inderdaad ook.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt ook, maar het laat ook zien hoe trots we op elkaar zijn als community dat we dit kunnen doen. En de situatie is uitermate kut! maar het is mooi om te zien hoe iets verschrikkelijks als dit opgepakt kan worden door zoveel mensen die het forum een warm hart toedragen.
Helemaal mee eens. Ik zou het graag willen zien als het wegnemen van een potentiële zorg zodat er hopelijk iets meer ruimte ontstaat om het enorme verlies een plaats te gaan geven.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja eens, ik ben zo enorm blij dat 'we' dit gehaald hebben. Financiële zorgen zijn nu nu extra pijnlijkdenk ik.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt ook, maar het laat ook zien hoe trots we op elkaar zijn als community dat we dit kunnen doen. En de situatie is uitermate kut! maar het is mooi om te zien hoe iets verschrikkelijks als dit opgepakt kan worden door zoveel mensen die het forum een warm hart toedragen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat een baas
Daarnaast is ook elke donatie van 5 euro die eventueel nog komt een extra steun voor het gezin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:58 schreef Fok-it het volgende:
Gaaf land forum
Hopelijk blijft hij wat langer open. Zou ook nog graag willen steunen waar dat nu even niet kan
Inderdaad, het is alsof we zijn leed proberen weg te nemen op deze manier, en dat is natuurlijk gewoon een heel mooi gegeven.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat absoluut! en ook al is het niet de laatste 5 euro.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:07 schreef laziness het volgende:
Iemand die zijn laatste 5 euro die hij kan missen deze maand geeft is net zo’n held wat mij betreft
Ik kan wel raden wie dat was, maar het was niet voor niets anoniemquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Wat een baas
inderdaadquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik zag Slaapmeisje, een overleden FOK!ster, dit weleens zeggen. Een soort juichen.
quote:Op woensdag 4 juli 2001 10:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wie vraagt, wordt overgeslaagd
En een jompel hier en een jompel daar
hier een jompel, daar een jompel
allemaal even jompelen maar..
ik jompel
jij jompelt
hij jompelt
zij jompelt
wij jompelen
zij jompelen
eigenlijk jompelen we allemaal we eens
Jompels,
Slaapmeisje
quote:
Klopt, het is deze smiley:quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik zag Slaapmeisje, een overleden FOK!ster, dit weleens zeggen. Een soort juichen.
Hear hearquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Ja, dan kun je elkaar nog de haren invliegen in een slowchat of elkaar verbaal de grond intrappen in een politieke discussie maar aan het einde van de dag heeft iedereen (of in ieder geval de meesten van ons) het hart op de perfecte plaats
Goed gezegd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Ja, dan kun je elkaar nog de haren invliegen in een slowchat of elkaar verbaal de grond intrappen in een politieke discussie maar aan het einde van de dag heeft iedereen (of in ieder geval de meesten van ons) het hart op de perfecte plaats
Toen mijn moeder overleed was er een bloemstuk 'namens haar Fok!-familie'. Danny had zich daar persoonlijk tegenaan bemoeid, dat dat er zou komen. Fok! is echt een bijzondere club mensen bij elkaar. Ik hoop dat Danny en zijn familie zich gedragen voelen door de wetenschap dat we allemaal zo meeleven. Al kan niets dit enorme verdriet natuurlijk wegnemen.quote:
Het is volgens mij nog wel hoger. Mijn vader was heel goed verzekerd, we deden niets buitenissigs en moesten stevig bijbetalenquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
Toch mooi dat het streefbedrag in nog geen 8 uurtjes gehaald is
Maar ook bizar dat een uitvaart zo duur is.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Mijn vader is afgelopen december overleden. Ook crematie en daar kwam ook behoorlijk wat centen overheen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is volgens mij nog wel hoger. Mijn vader was heel goed verzekerd, we deden niets buitenissigs en moesten stevig bijbetalen
Helemaal mee eens, ik zou zelfs bijna gevoelsmatig zeggen dat het een zwaarder gewicht heeft omdat het waarschijnlijk betekent dat ergens anders iets niet of minder kan. Ik heb daar in ieder geval veel waardering voor.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:07 schreef laziness het volgende:
Iemand die zijn laatste 5 euro die hij kan missen deze maand geeft is net zo’n held wat mij betreft
Jup, dat is FOK!quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Kan je de donatieknop verhogen? We weten allemaal dat er nog meer idiote kosten bijkomen.quote:
Dit. Ook namens mij veel sterkte Danny, en je gezin. Ik las het op Facebook en was er echt even stil van.quote:Op donderdag 13 juli 2023 23:42 schreef Moira het volgende:
Ook een kleine bijdrage gedaan namens mij en Mono/Treinhoer
Mooi om te zien dat het doel al bereikt is. Hoop dat er nog een mooi extraatje bij op komt!
Ja, precies dit. Het spookt door mijn hoofd. En wat prachtig dat we met z'n allen toch een beetje kunnen helpen en ontzorgen. Fok!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Pfff gek eigenlijk hoe je door een stukje tekst, en in het verleden vele stukjes tekst, ineens zo geraakt kunt worden. Gisteren de hele dag gedacht aan die arme Jayden, Danny en zijn gezin. Wat een ramp, wat een nachtmerrie en wat een ongeloof.
8*quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:12 schreef Red_85 het volgende:
Dit zijn dan weer wel de mooie dingen van internet. Naar omstandigheden dan.
crowdfundingactie starten en binnen 18 uur op de doel zitten.
Zijn we opeens allemaal lieve usersquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom stopt het niet na het behalen van het doel?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:39 schreef Ynske het volgende:
Ik laat deze actie voorlopig even open staan. Het is mogelijk om nog te doneren ook al is het streefbedrag behaald.
Ik hoop dat dit voor Danny, Jolanda en Alicia een zorg minder is, en dat zij zich kunnen richten op verwerking van dit grote verlies.
Het is super fijn dat we het streefbedrag binnen hebben, maar het is ook fijn als er wat extra's bij zit, wat ze kunnen gebruiken. Voor herinneringen, verwerking, wat dan ook.
Dus heb je nog niet gedoneerd, maar wil/kun je dit wel, dan is die mogelijkheid er ook.
FOK! ik hou van jullie!!!!![]()
![]()
Welk antwoord verwacht je hier op? Blijkbaar stopt het niet omdat het niet is ingesteld om daar te stoppen en mensen blijven doneren ongeacht het behalen van het gestelde bedrag. Het werkelijke doel is misschien, kan je concluderen, dan ook wat anders dan het aangegeven richtbedrag.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom stopt het niet na het behalen van het doel?
Volgens mij is een gemiddelde uitvaart ook wel duurder dan 8k snel.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welk antwoord verwacht je hier op? Blijkbaar stopt het niet omdat het niet is ingesteld om daar te stoppen en mensen blijven doneren ongeacht het behalen van het gestelde bedrag. Het werkelijke doel is misschien, kan je concluderen, dan ook wat anders dan het aangegeven richtbedrag.
Hier wil ik even op inhaken, dat is echt per situatie verschillend. Mijn moeder wilde geen verzekering nemen en wij moesten alles ook zelf betalen toen ze ineens kwam te overlijden en haar uitvaart was volgens mij rond de 5000 ofzo.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij is een gemiddelde uitvaart ook wel duurder dan 8k snel.
Ok, ik weet er ook niet alles van maar volgens mijn moeder was het voor mijn oma ongeveer 10-12k, maar dan waren er ook veel gasten want veel (klein)kinderen. Maar zal inderdaad verschillen per situatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Hier wil ik even op inhaken dat is echt per situatie verschillend. Mijn moeder wilde geen verzekering nemen en wij moesten alles ook zelf betalen toen ze ineens kwam te overlijden en haar uitvaart was volgens mij rond de 5000 ofzo.
Maar ik begrijp ook wel goed dat je bij je kind niet gaat kiezen van wat wel en niet kan op zo'n moment. Het is echt per situatie verschillend, vooral als je geen verzekering hebt. Moeilijk te zeggen als buitenstaander. Maar dat het zeker wel 8000 heeft gekost geloof ik zeker wel nadat ik het zelf heb meegemaakt.
Dit. De kostendiscussie is bij deze beëindigd.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:23 schreef Dementor het volgende:
Laten we hier geen discussie voeren over de hoogte van het bedrag. Kennelijk was dit wat nodig was en volgens mij is in dit geval alles meer dan welkom.
Daarom gewoon zo lang mogelijk open houden ja. Zijn altijd users die na een tijdje weer eens terugkomen op FOK! En dit pas lezen en besluiten wat te doneren. Of hier en daar eens een extraatje uitdelen. Daar hoort helemaal geen deadline aan vast te zitten. Hou het gewoon de rest van het jaar als headline op het forumquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:33 schreef PS. het volgende:
Voor mij part kopen ze een urn van 10.000 euro als we dat er over heen gaan, of maken ze een mooie gedenkplek van zijn kamer, wat boeit dat nou.
Achteraf krijg je altijd nog een hoop facturen waar je geen rekening mee houdt met zoiets, 8K is niks veer een uitvaart helaas.
Ook gaat niet alles naar de rekening toe, je betaald 5% aan de website, en 50 cent per transactie. En dan is dit nog 1 van de goedkoopste...
Gewoon een grote FOK! mega meeting houden volgende zomer. Oldbies, newbies, iedereen welkom. Ouderwets een dag lang bier tanken en met je zatte kop in een tent snurken. Iedereen legt wat cash in voor pils, eten en de locatie. Lekker man.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:39 schreef Zwansen het volgende:
Ik zou het alleen maar fijn vinden als er nog wat voor ze overblijft om dingen van te doen waar ze behoefte aan hebben. Of dat nou een vakantie is of onbetaald verlof opnemen of iets dergelijks.
Inderdaad, laten we blijven donerenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:39 schreef Zwansen het volgende:
Ik zou het alleen maar fijn vinden als er nog wat voor ze overblijft om dingen van te doen waar ze behoefte aan hebben. Of dat nou een vakantie is of onbetaald verlof opnemen of iets dergelijks.
Dat, dan is er ook ruimte voor andere dingetjes die ze nogvwillen masr misschien niet kunnen.quote:
Ook een goeie, staan alleen maar goeie dingen in. En kan ik aan het einde van de maand nog wat doneren bv.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daarom gewoon zo lang mogelijk open houden ja. Zijn altijd users die na een tijdje weer eens terugkomen op FOK! En dit pas lezen en besluiten wat te doneren. Of hier en daar eens een extraatje uitdelen. Daar hoort helemaal geen deadline aan vast te zitten. Hou het gewoon de rest van het jaar als headline op het forum
Op zich helemaal eens, mits het mogelijk is om tussentijds af te romen. Er zal op korte termijn geld moeten zijn om reeds gemaakte kosten te betalen, denk ik?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daarom gewoon zo lang mogelijk open houden ja. Zijn altijd users die na een tijdje weer eens terugkomen op FOK! En dit pas lezen en besluiten wat te doneren. Of hier en daar eens een extraatje uitdelen. Daar hoort helemaal geen deadline aan vast te zitten. Hou het gewoon de rest van het jaar als headline op het forum
Dit dus, misschien even op vakantie ofzo, even weg van de situatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat, dan is er ook ruimte voor andere dingetjes die ze nogvwillen masr misschien niet kunnen.
Dat is geregeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich helemaal eens, mits het mogelijk is om tussentijds af te romen. Er zal op korte termijn geld moeten zijn om reeds gemaakte kosten te betalen, denk ik?
quote:
Ik weet niet hoe dat werkt eigenlijk. Maar tussendoor kan er al een deel van de opbrengst de kant van Danny opgaan lijkt me toch? Nou ja, begin je weer op 0 zonder eindbedrag bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich helemaal eens, mits het mogelijk is om tussentijds af te romen. Er zal op korte termijn geld moeten zijn om reeds gemaakte kosten te betalen, denk ik?
Jup, maar Ynske heeft dat prima geregeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat werkt eigenlijk. Maar tussendoor kan er al een deel van de opbrengst de kant van Danny opgaan lijkt me toch? Nou ja, begin je weer op 0 zonder eindbedrag bijvoorbeeld
Helemaal ditquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:33 schreef PS. het volgende:
Voor mij part kopen ze een urn van 10.000 euro als we dat er over heen gaan, of maken ze een mooie gedenkplek van zijn kamer, wat boeit dat nou.
Achteraf krijg je altijd nog een hoop facturen waar je geen rekening mee houdt met zoiets, 8K is niks veer een uitvaart helaas.
Ook gaat niet alles naar de rekening toe, je betaald 5% aan de website, en 50 cent per transactie. En dan is dit nog 1 van de goedkoopste...
Lijkt me inderdaad verstandig dat even na te vragen. Zou het niet zo kunnen zijn dat het heel veel kleine schenkingen zijn die allemaal ruim onder de drempel blijven?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
mooi bedrag, en mooi dat het financiele plaatje ook geregeld lijkt te zijn
Wat in mij opkwam, is er ook gedacht aan de belastingdienst? (aangezien dit een schenking zal zijn, en dit op de IB2024 natuurlijk terug gaat komen)
dat zou eventueel ook een nare verassing kunnen vormen..
Dat zou mooi zijn, als dat de reden is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:56 schreef PS. het volgende:
[..]
http://steunactie.nl/ lijkt er helemaal uit te liggen
Teveel bandbreedte de afgelopen 24 uur?
Ligt er weer uit. DNS kan niet gevonden worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:06 schreef Moira het volgende:
Doet het hier wel (weer) iig: https://steunactie.nl/actie/uitvaart-jayden/-22872
We maken met FOK! onze eigen DDoS aanvalquote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:56 schreef PS. het volgende:
[..]
http://steunactie.nl/ lijkt er helemaal uit te liggen
Teveel bandbreedte de afgelopen 24 uur?
Is niet nodig, want er kan voorbij het streefbedrag gedoneerd worden.quote:
Niet aan de orde; de vrijstelling geldt per schenker. Dus zolang er niet teveel mensen boven de ¤ 2.418 gaan, is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
Wat in mij opkwam, is er ook gedacht aan de belastingdienst? (aangezien dit een schenking zal zijn, en dit op de IB2024 natuurlijk terug gaat komen)
Dat is er maar één ...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Niet aan de orde; de vrijstelling geldt per schenker. Dus zolang er niet teveel mensen boven de ¤ 2.418 gaan, is er niets aan de hand.
de hoogste was 1300 dus die zit niet boven de vrijstelling.quote:
Een bedrag is niet "maar" een bedrag. Ieder bedrag is een prachtig bedrag!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:47 schreef Staal het volgende:
Toegezegd. Done. Het is maar een tientje. Ouders die hun kinderen verliezen mogen zich ook nog es niet druk hoeven maken om financiën rondom de uitvaart.
Wist gisteren niet wat te zeggen. Tranen. Geen idee hoe jullie gezin zo'n verlies moeten verwerken.
Sterkte. veel.
Had ik ook al na gekeken, maar wat ik begreep is dat het door verschillende mensen is gedoneerd er dan geen schenkingsbelasting betaald hoeft te worden, maar dan moet wel bijgehouden wie hoeveel heeft gestort. Maar beter goed informeren kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
het platform zal dit wel bijhouden:quote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Had ik ook al na gekeken, maar wat ik begreep is dat het door verschillende mensen is gedoneerd er dan geen schenkingsbelasting betaald hoeft te worden, maar dan moet wel bijgehouden wie hoeveel heeft gestort. Maar beter goed informeren kan geen kwaad.
https://www.belastingdien(...)ijkse%20vrijstelling. @:Ynske
quote:Vaak gaat de geldinzameling van een crowdfunding via een platform of particulier initiatief. Dit verzamelt alle donaties en keert het gehele bedrag uit aan de ontvanger. Omdat wij elke individuele donatie als 1 losse schenking zien, moet het crowdfundingsplatform of de ontvanger een administratie bijhouden. Daaruit moet per schenking duidelijk zijn:
het bedrag van de schenking
de datum van deze schenking
het bankrekeningnummer en de naam van de schenker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |