Jup, maar Ynske heeft dat prima geregeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat werkt eigenlijk. Maar tussendoor kan er al een deel van de opbrengst de kant van Danny opgaan lijkt me toch? Nou ja, begin je weer op 0 zonder eindbedrag bijvoorbeeld
Helemaal ditquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:33 schreef PS. het volgende:
Voor mij part kopen ze een urn van 10.000 euro als we dat er over heen gaan, of maken ze een mooie gedenkplek van zijn kamer, wat boeit dat nou.
Achteraf krijg je altijd nog een hoop facturen waar je geen rekening mee houdt met zoiets, 8K is niks veer een uitvaart helaas.
Ook gaat niet alles naar de rekening toe, je betaald 5% aan de website, en 50 cent per transactie. En dan is dit nog 1 van de goedkoopste...
Lijkt me inderdaad verstandig dat even na te vragen. Zou het niet zo kunnen zijn dat het heel veel kleine schenkingen zijn die allemaal ruim onder de drempel blijven?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
mooi bedrag, en mooi dat het financiele plaatje ook geregeld lijkt te zijn
Wat in mij opkwam, is er ook gedacht aan de belastingdienst? (aangezien dit een schenking zal zijn, en dit op de IB2024 natuurlijk terug gaat komen)
dat zou eventueel ook een nare verassing kunnen vormen..
Op vrijdag 14 juli 2023 15:38 schreef Faraday01 het volgende:
Dat zou mooi zijn, als dat de reden is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:56 schreef PS. het volgende:
[..]
http://steunactie.nl/ lijkt er helemaal uit te liggen
Teveel bandbreedte de afgelopen 24 uur?
Ligt er weer uit. DNS kan niet gevonden worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:06 schreef Moira het volgende:
Doet het hier wel (weer) iig: https://steunactie.nl/actie/uitvaart-jayden/-22872
We maken met FOK! onze eigen DDoS aanvalquote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:56 schreef PS. het volgende:
[..]
http://steunactie.nl/ lijkt er helemaal uit te liggen
Teveel bandbreedte de afgelopen 24 uur?
Is niet nodig, want er kan voorbij het streefbedrag gedoneerd worden.quote:
Niet aan de orde; de vrijstelling geldt per schenker. Dus zolang er niet teveel mensen boven de ¤ 2.418 gaan, is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
Wat in mij opkwam, is er ook gedacht aan de belastingdienst? (aangezien dit een schenking zal zijn, en dit op de IB2024 natuurlijk terug gaat komen)
Dat is er maar één ...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Niet aan de orde; de vrijstelling geldt per schenker. Dus zolang er niet teveel mensen boven de ¤ 2.418 gaan, is er niets aan de hand.
de hoogste was 1300 dus die zit niet boven de vrijstelling.quote:
Een bedrag is niet "maar" een bedrag. Ieder bedrag is een prachtig bedrag!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:47 schreef Staal het volgende:
Toegezegd. Done. Het is maar een tientje. Ouders die hun kinderen verliezen mogen zich ook nog es niet druk hoeven maken om financiën rondom de uitvaart.
Wist gisteren niet wat te zeggen. Tranen. Geen idee hoe jullie gezin zo'n verlies moeten verwerken.
Sterkte. veel.
Had ik ook al na gekeken, maar wat ik begreep is dat het door verschillende mensen is gedoneerd er dan geen schenkingsbelasting betaald hoeft te worden, maar dan moet wel bijgehouden wie hoeveel heeft gestort. Maar beter goed informeren kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:34 schreef mschol het volgende:
het platform zal dit wel bijhouden:quote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Had ik ook al na gekeken, maar wat ik begreep is dat het door verschillende mensen is gedoneerd er dan geen schenkingsbelasting betaald hoeft te worden, maar dan moet wel bijgehouden wie hoeveel heeft gestort. Maar beter goed informeren kan geen kwaad.
https://www.belastingdien(...)ijkse%20vrijstelling. @:Ynske
quote:Vaak gaat de geldinzameling van een crowdfunding via een platform of particulier initiatief. Dit verzamelt alle donaties en keert het gehele bedrag uit aan de ontvanger. Omdat wij elke individuele donatie als 1 losse schenking zien, moet het crowdfundingsplatform of de ontvanger een administratie bijhouden. Daaruit moet per schenking duidelijk zijn:
het bedrag van de schenking
de datum van deze schenking
het bankrekeningnummer en de naam van de schenker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |