abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:08:06 #1
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209687375
twitter

quote:
Volledige drooglegging van sportkantines, een ban op de verkoop van wijn of speciaalbiertjes in de supermarkt, een forse accijnsverhoging en zelfs een minimumprijs voor alcoholische dranken. Staatssecretaris Van Ooijen (Volksgezondheid) mikt op steun om Nederland op een alcoholslot te krijgen.

Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf. Met een groslijst aan alcoholbeperkende maatregelen wil de CU-bewindsman een volgend hoofdstuk toevoegen met beleid dat voortkomt uit het preventieakkoord. Met dat akkoord moeten overgewicht, roken en problematisch alcoholgebruik worden tegengegaan.
Vooral op het gebied van het terugdringen van roken bracht het kabinet-Rutte III in 2018 al beperkingen aan. Zo werd besloten om de accijns op tabak te verhogen en pakjes sigaretten in de supermarkt uit het zicht te halen. Van Ooijen wil nu ook meters maken met de aanpak van alcoholgebruik.

Veel te drastisch
Haagse bronnen vinden de mogelijke maatregelen echter veel te drastisch. Er wordt al gesproken over ’Maartens betuttellijst’, die ’onzalig’ wordt genoemd. Kritiek is ook dat niet alleen ’problematische drinkers’ dreigen te worden aangepakt, maar iedereen die weleens een borreltje drinkt.

Bij zijn aanstelling als CU-bewindsman stak hij het al niet onder stoelen of banken: Van Ooijen wil meer werk gaan maken van het preventieakkoord dat door zijn voorganger en partijgenoot Paul Blokhuis werd gesloten. Dat akkoord mikt op het terugdringen van overgewicht, roken en problematisch alcoholgebruik. Vooral op het gebied van het terugdringen van roken bracht het kabinet-Rutte III in 2018 beperkingen aan. Zo werd besloten om de accijns op tabak te verhogen en pakjes sigaretten in de supermarkt uit het zicht te halen.

Ontmoedigen
Van Ooijen heeft dit keer zijn zinnen gezet op het ontmoedigen van alcoholconsumptie. Haagse bronnen vinden zijn plannen veel te drastisch. Maartens ’betuttellijst’ wordt ’onzalig’ genoemd. Ook zou hij zijn boekje te buiten gaan door niet alleen ’problematische drinkers’ aan te willen pakken, maar iedereen die wel eens een borreltje drinkt.

Bronnen rond het kabinet bevestigen dat Van Ooijen onlangs met een pakket aan drankverbannende plannen de boer op is gegaan in de Tweede Kamer. Volgens ingewijden draait het om zaken als het verbieden van alle alcoholische dranken in sportkantines, een verbod op het verkopen van speciaalbier en wijn in supermarkten, geen alcoholmarketing meer in de sport (dus ook niet meer voor 0.0 bier) en het ophogen van de accijns op alcoholhoudende dranken met wel vijftig procent.

Het voorstel om de biertap in sportkantines definitief dicht te draaien, werd eerder al eens gedaan door moslimpartij Denk. De lokale afdeling in Amsterdam deed daartoe een poging rondom het WK voetbal in Qatar. Volgens Denk-fractievoorzitter Sheher Khan verliep dat toernooi zonder rellen, omdat er in de stadions in de streng religieuze oliestaat geen drank werd geschonken.

Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat Van Ooijen op zoek gaat naar steun. Eerder wist De Telegraaf al te melden dat hij op die manier ook de handen op elkaar probeerde te krijgen voor zijn idee om de prijs voor een pakje sigaretten naar Australisch voorbeeld met reuzenstappen te verhogen. Hij dacht aan een verkoopprijs van 30 tot wel 47 euro voor een pakje van twintig sigaretten in het jaar 2040. De Tweede Kamer verwees dat plan naar de prullenbak.

In het coalitieakkoord van VVD, D66, CDA en CU staat dat doelen uit het preventieakkoord van 2018 worden voortgezet. Op het terrein van alcohol gaat het onder meer om de ambitie om het aantal jongeren dat nog nooit alcohol heeft gedronken onder de achttien omhoog te krijgen, alcoholgebruik onder zwangere vrouwen verder omlaag te krijgen en overmatig en zwaar alcoholgebruik onder volwassenen te beperken. Een zegsman van Van Ooijen meldt dat er nu ’nog geen knopen zijn doorgehakt’, maar dat ’hopelijk’ na de zomer een pakket aan maatregelen wordt gepresenteerd.
Ik gok dat je minstens de helft van de sportclubs wel kan opdoeken dan, zal goed zijn voor de volksgezondheid :`)

Volksvertegenwoordigers zijn compleet wereldvreemd deeltje zoveel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:10:13 #2
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209687388
Ah een accijnsverhoging. Volgende wat weer duurder gaat worden
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:12:22 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209687402
Stond dit nog in enig partijprogramma?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209687408
Een gristenextremist die de verzuurde calvinist uithangt, verrassend...
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:13:52 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209687414
Debiel uiteraard omdat het een groot inkomstenbron is voor de clubs.
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:19:11 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209687438
Deze maatregelen vind ik een heel stuk te ver gaan. Kun je ook verwachten van een CU-er. En wat is dat voor belachelijk doel om het aantal jongeren dat voor hun achttiende nog geen alcohol op heeft te vergroten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:22:49 #7
182233 thedeedster
pi_209687459
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Misschien moeten ze eens beginnen met een kantine in de kerk, misschien komen de mensen dan wel weer terug. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:23:12 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_209687462
Laten we beginnen met het verbieden van wijn in kerken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_209687478
Ik denk inderdaad ook dat dit het einde van de meeste sportkantines zal zijn.
pi_209687481
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef nixxx het volgende:
Deze maatregelen vind ik een heel stuk te ver gaan. Kun je ook verwachten van een CU-er. En wat is dat voor belachelijk doel om het aantal jongeren dat voor hun achttiende nog geen alcohol op heeft te vergroten?
Gezondheids excuus.

Maar veel sportclubs hebben de kantine inkomsten nodig om de contributie lager te houden.

Dus je hebt best kans dat de contributies omhoog moeten en dat de groepsfeer minder word omdat ze minder lang blijven hangen.

Zal wel weer een accijns verhoging worden. Heeft de staat ook meer aan
pi_209687520
quote:
Laten we dan bij het goede voorbeeld beginnen en de miswijn die de pastoor om half 10 smorgens weg slobbert alvast achterwege laten

pi_209687546
Betutteling ten top.
Zonder wrijving geen glans
pi_209687580
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:08 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik gok dat je minstens de helft van de sportclubs wel kan opdoeken dan, zal goed zijn voor de volksgezondheid :`)
Je bent veel te optimistisch. Voor de voetbalclubs geldt dat 95% het loodje gaat leggen.
quote:
Volksvertegenwoordigers zijn compleet wereldvreemd deeltje zoveel
Inderdaad. Politiek en bestuur van dit land bestaat uit wereldvreemde figuren die met de rug naar de samenleving staan en geen enkel idee hebben hoe gewone mensen leven.
-
  Spellchecker donderdag 29 juni 2023 @ 08:42:11 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209687599
De Speld?

Aangezien 1 april allang voorbij is.
pi_209687604
Gristenen :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209687643
Deze betutteling :’)

Man man wat is Nederland toch ook een kutland geworden :') niet te geloven
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 juni 2023 @ 08:49:06 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209687654
Mensen die stonden te juichen toen dit over roken ging en zich niet realiseerden dat dit daar niet zou stoppen.

:').
pi_209687695
gaat nooit gerealiseerd worden (dat verbod in sportkantines) in Den Haag zijn er genoeg die zelf lekker van slobberen houden langs het hockeyveld.

Ook de wijn en speciaal bier verkoop in supermarkten gaat nooit (oke zeg nooit nooit) aan banden worden gelegd, teveel haken en ogen.

wbt de marketing uitingen en de accijnzen zie ik wel een kans van slagen.

En dat is precies waar op aangestuurd wordt. Als straks alleen de accijns omhoog gaat, en Heineken de CL niet meer mag sponsoren zullen er mensen zijn die zeggen "het had nog veel erger kunnen zijn".

Hoog inzetten en vervolgens genoegeng nemen met wat je eigenlijk al wilde.
Wel goed gespeeld.
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:57:19 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209687715
Waar slaat het op dat je geen speciaalbiertje meer zou moeten kunnen kopen in de supermarkt, nou niet bepaald hetgeen een alcoholist drinkt met die prijzen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209687732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:10 schreef Rodgrod het volgende:
Ik ging al tanken in Belgie, kan daar nu ook de drank meenemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209687735
Gristendomineetjes op een post als Volksgezondheid zetten, altijd een zekerheidje dat ze dan allerhande betuttelende draken op de bevolking gaan loslaten.
pi_209687749
quote:
Ze pushen liever de xtc. Want dat is precies wat er gebeurd is sinds je niet meer mag drinken op je 16de.
Xtc is makkelijker te verkrijgen dan drank voor die groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 29-06-2023 09:21:58 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:08:04 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209687814
quote:
16s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Waar slaat het op dat je geen speciaalbiertje meer zou moeten kunnen kopen in de supermarkt, nou niet bepaald hetgeen een alcoholist drinkt met die prijzen. :')
En de frikandellen blijven gewoon een euro voor 20 stuks. Zou daar eens mee beginnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209687821
Ik mis nog een verbod op patat, bitterballen, zout, vet en suiker in sportkantines. Parkeren bij sportverenigingen verbieden en iedereen verplicht op de fiets laten komen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:09:15 #25
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_209687825
Prima plan. Hopelijk gaan we alles verbieden.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:12:28 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209687854
Sigaretten mogen vanaf volgend jaar niet meer in de supermarkt toch? Dan open je als supermarkt toch gewoon een tabaks/bierzaak naast je winkel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209687867
quote:
16s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Een leuk feitje is trouwens dat tijdens de drooglegging in Amerika (ook zo'n wangedrocht dat een initiatief was van bemoeizieke strenggelovigen) er vaak een uitzondering bestond voor het produceren van dranken voor religieuze doeleinden. Vervolgens werd er onder dat mom heel veel meer geproduceerd dan logischerwijs daarvoor nodig was, waarvan dan een niet onaanzienlijk deel "verdween" of "gestolen" werd. ;)
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:15:28 #28
182233 thedeedster
pi_209687878
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:12 schreef Starhopper het volgende:
Sigaretten mogen vanaf volgend jaar niet meer in de supermarkt toch? Dan open je als supermarkt toch gewoon een tabaks/bierzaak naast je winkel
Niet als je in Utrecht zit;
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-nieuwe-tabakszaken
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:16:22 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209687883
quote:
Utrecht :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209687900
Kansloos weer, maar past prima in de tijd van verbieden en duurder maken.
pi_209687901
We gaan naar het Zweedse model waar in de supermarkt alleen bier van max 3,5% verkocht mag worden en alles wat sterker is in staatswinkels. De natte droom van Van Ooijen.

Als de accijns op brandstoffen in NL substantieel hoger blijft dan in BE en DE gaat straks heel Nederland in de omringende landen shoppen.
pi_209687913
Prima Maarten dan gaan we wel gewoon weer zelf ghb maken en sos klappen
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:20:24 #33
459912 FlippingCoin
pi_209687916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een leuk feitje is trouwens dat tijdens de drooglegging in Amerika (ook zo'n wangedrocht dat een initiatief was van bemoeizieke strenggelovigen) er vaak een uitzondering bestond voor het produceren van dranken voor religieuze doeleinden. Vervolgens werd er onder dat mom heel veel meer geproduceerd dan logischerwijs daarvoor nodig was, waarvan dan een niet onaanzienlijk deel "verdween" of "gestolen" werd. ;)
Ja zo zijn die religieuzen wel ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209687917
quote:
Staatssecretaris Van Ooijen
quote:
's-Hertogenbosch, 1 mei 1990
Je zou van iemand van 33 op een of andere manier toch wat minder wereldvreemde ideeen verwachten. De progressieven zijn niet mijn vrienden, maar dit is weer het andere uiterste. :')
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:21:58 #35
3542 Gia
User under construction
pi_209687927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ging al tanken in Belgie, kan daar nu ook de drank meenemen.
Begint inderdaad zo langzaamaan aantrekkelijk te worden om 1 x in de 2 weken te gaan tanken en shoppen in Belgie.

Vraag me ook af wat dan het volgende is. Het terugdringen van de vleesconsumptie. Hogere accijnzen en alleen nog te koop bij de slager.
pi_209687928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:18 schreef grimselman het volgende:
bier van max 3,5%
dat is geen bier :')
pi_209687984
quote:
Zie hier het gevolg daarvan:
https://www.rtvutrecht.nl(...)rugsgebruik-in-baarn
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:27:26 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209687986
Zot. Plezier ist verboten!

En wat gaat hij dan doen om de sportclubs overeind te laten blijven? Staatsgiften?

Even realistisch. Hier is geen meerderheid voor, dat kan niet.
Hij kan beter wat anders verzinnen om aan te werken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209687997
Volkomen wereldvreemd idee.
pi_209688037
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Zot. Plezier ist verboten!

En wat gaat hij dan doen om de sportclubs overeind te laten blijven? Staatsgiften?

Even realistisch. Hier is geen meerderheid voor, dat kan niet.
Hij kan beter wat anders verzinnen om aan te werken.
Natuurlijk is hier wel een meerderheid voor.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:41:50 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209688132
Ik wil een verbod op CU-politici.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:42:40 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209688142
Oppleuren met je betutteling.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:45:08 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209688169
Sport en alcohol horen wat mij betreft niet bij elkaar. Net zomin als roken en sport.
Van mij mag alle tabaks- en alcoholsponsoring en gebruik in de sport verboden worden.
Geen lichte alcoholische dranken in de supermarkt vind ik wat overdreven. Tabaksverkoop mag wel uit de supermarkt verdwijnen.
The End Times are wild
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:46:19 #44
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_209688187
Prima ideeën, al begrijp ik niet zo goed waarom ze alcohol in supermarkten niet gewoon helemaal verbieden. In sportkantines hoort alcohol sowieso niet thuis. Daar ben je voor je gezondheid, daar horen drugs zoals alcohol helemaal niet thuis. Bovendien is de leeftijdscontrole een lachertje.

Al met al zorgt alcohol gewoon voor heel veel maatschappelijke- en gezondheidsschade. De regering wil dat terugdringen, ik begrijp niet waarom je daar tegen zou zijn. Nou ja, of je moet zelf niet zonder alcohol kunnen dus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_209688190
Eerst waren die smerige rokers aan de beurt, nu de alcohol drinkers, daarna de suikergebruikers en dan? dan komen ze voor je ademhaling, alles moet verboden en belast worden.
  Forum Admin donderdag 29 juni 2023 @ 09:46:52 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209688193
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:49 schreef Kreator het volgende:
Mensen die stonden te juichen toen dit over roken ging en zich niet realiseerden dat dit daar niet zou stoppen.

Blowen is in de ogen van dit grrrrristengekkies ook duivels dus de wietpas zal ook wel weer uit de klei getrokken worden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 09:49:56 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209688232
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:49 schreef Kreator het volgende:

Roken is een gevaar voor andermans gezondheid, alcohol niet (tenzij mensen agressief worden of gaan rijden met een slok op)

Verder: Gaaf land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209688266
quote:

Als de accijns op brandstoffen in NL substantieel hoger blijft dan in BE en DE gaat straks heel Nederland in de omringende landen shoppen.
Dat mag dus niet, je moet "officieel" alles boven een bepaalde hoeveelheid aangeven bij de Douane. Mooi het dat "vrij verkeer van goederen" binnen het Schengenverdrag, maar o wee dat men de overheid financieel zal benadelen.
pi_209688274
Na tabak het volgende wat aan banden gelegd gaat worden. Over vijftig jaar mag je he-le-maal niks meer in dit kutland. _O-
pi_209688285
Idioot plan, en bovendien onhaalbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209688295
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Roken is een gevaar voor andermans gezondheid, alcohol niet (tenzij mensen agressief worden of gaan rijden met een slok op)

Leven in een stad is een veel groter gevaar voor je gezondheid die 0.1% extra kans op kanker door meeroken is een vergezocht argument. :D
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:59:01 #52
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_209688309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo onhaalbaar? Accijns op alcohol bestaat al en de overheid legt nu ook al beperkingen op aan wat supermarkten en sportkantines mogen verkopen, dus die kun je allemaal aanpassen. Ik zie het probleem niet.
  Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 09:59:11 #53
pi_209688312
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Leven in een stad is een veel groter gevaar voor je gezondheid die 0.1% extra kans op kanker door meeroken is een vergezocht argument. :D
En leven in een stad én meeroken is nog erger samen!
Ik zeg niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen, ik zeg dat het meeroken-argument in ieder geval nog te billijken valt.
pi_209688356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Hoezo onhaalbaar? Accijns op alcohol bestaat al en de overheid legt nu ook al beperkingen op aan wat supermarkten en sportkantines mogen verkopen, dus die kun je allemaal aanpassen. Ik zie het probleem niet.
Leer mij voetbalclubs kennen. Die zetten desnoods een krat bier onder de bar, ervan uitgaande dat de kans op controles nihil is.

Bovendien jaag je hiermee het hele verenigingsleven in Nederland tegen je in het harnas. Dit stuit op enorm veel verzet, waardoor het politiek kostbaar wordt om het door te drukken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:04:03 #55
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_209688366
Dan wil je alcohol verbieden voor de gezondheid
Ga je erna er voor zorgen dat de helft van de voetbalclubs failliet gaat waardoor mensen niet meer kunnen sporten
Lekker voor de gezondheid
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_209688367
quote:

[..]

Men is toch niet verplicht om bij een roker te gaan staan? Het verplicht meeroken is dus een kulargument.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:05:17 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209688378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leer mij voetbalclubs kennen. Die zetten desnoods een krat bier onder de bar, ervan uitgaande dat de kans op controles nihil is.

Bovendien jaag je hiermee het hele verenigingsleven in Nederland tegen je in het harnas. Dit stuit op enorm veel verzet, waardoor het politiek kostbaar wordt om het door te drukken.
Wat die fundi's schijnen te vergeten is dat sportverenigingen meer zijn dan alleen plek om te sporten. Het is ook een sociale ontmoetingsplaats en een bindmiddel in de samenleving.
  Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 10:05:52 #58
pi_209688385
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Men is toch niet verplicht om bij een roker te gaan staan? Het verplicht meeroken is dus een kulargument.
Ik ben gezien mijn astma er wel blij mee dat ik nu rustig in een café/restaurant kan zitten, zeker als het een kleine, matig geventileerde ruimte is blijft die rook nogal hangen.

Buiten op het terras heb ik er ook geen problemen mee.
pi_209688388
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:46 schreef hooibaal het volgende:
Prima ideeën, al begrijp ik niet zo goed waarom ze alcohol in supermarkten niet gewoon helemaal verbieden. In sportkantines hoort alcohol sowieso niet thuis. Daar ben je voor je gezondheid, daar horen drugs zoals alcohol helemaal niet thuis. Bovendien is de leeftijdscontrole een lachertje.

Al met al zorgt alcohol gewoon voor heel veel maatschappelijke- en gezondheidsschade. De regering wil dat terugdringen, ik begrijp niet waarom je daar tegen zou zijn. Nou ja, of je moet zelf niet zonder alcohol kunnen dus.
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan meer gezondheidsvoordelen opleveren dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:06:11 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209688389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat die fundi's schijnen te vergeten is dat sportverenigingen meer zijn dan alleen plek om te sporten. Het is ook een sociale ontmoetingsplaats en een bindmiddel in de samenleving.
Nee joh, gewoon sporten, je bek houden en het liefst direct zonder te douchen naar huis. Voor je water betaal je maar gewoon zelf.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:09:13 #61
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_209688418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan gezonder zijn dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.
  Forum Admin donderdag 29 juni 2023 @ 10:09:23 #62
pi_209688419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan gezonder zijn dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
Zoals met zoveel drugs en dingen die "slecht" voor je zijn zou het zomaar kunnen zijn dat de uiteindelijke som positief is inderdaad.

Al weet je bijvoorbeeld met alcohol wel dat het simpelweg de hersenen aantast en dat valt niet te compenseren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:10:36 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209688447
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.
En wie ben jij nou weer dan om dat voor andere mensen te gaan bepalen?
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:11:22 #64
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_209688459
quote:

[..]

Ja, je moet het wel handhaven inderdaad. Maar zo moeilijk is dat nu ook weer niet.

En dat verzet zal er wel zijn ja. Dat is er wel bij meer noodzakelijke maatregelen geweest. Soms moeten mensen ook gewoon even wennen.
pi_209688462
quote:

[..]
Toch kan men dat prima zelf uitvinden zonder dat daar een ayatollah van de CU voor nodig is.
pi_209688469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee joh, gewoon sporten, je bek houden en het liefst direct zonder te douchen naar huis. Voor je water betaal je maar gewoon zelf.
In het kader van meer regeltje breng je ze dadelijkin den haag nog op het idee om een verplicht douche muntjes systeem in te voeren bij sportclubs. :D
pi_209688472
Wereldvreemd.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209688485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Debiel uiteraard omdat het een groot inkomstenbron is voor de clubs.
...en een baan voor de mensen die er werken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:13:21 #69
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_209688486
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch kan men dat prima zelf uitvinden zonder dat daar een ayatollah van de CU voor nodig is.
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.
pi_209688490
quote:

[..]
Klopt. Tegelijkertijd is de mens al aardig aan het vereenzamen, dus ik denk dat het wel handig is om er bij stil te staan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 juni 2023 @ 10:16:36 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209688514
Hierna:

Kantineverbod bij sportgelegenheden.
Sportverbod bij kindergelegenheden.
Kinderverbod bij sportkantines.
Suikerverbod in openbare ruimtes.
Ademverbod in woonkamers.
pi_209688519
Als je het hele verenigingsleven naar de gallemiezien wil helpen moet je dit invoeren. Niet omdat gezelligheid niet zonder bier kan. Wel omdat kantineomzetten voor menig vereniging een belangrijke levensader zijn.
zie email 27 oktober
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:23:02 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209688579
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:16 schreef trein2000 het volgende:
Als je het hele verenigingsleven naar de gallemiezien wil helpen moet je dit invoeren. Niet omdat gezelligheid niet zonder bier kan. Wel omdat kantineomzetten voor menig vereniging een belangrijke levensader zijn.
Wat is er eigenlijk overgebleven van het liberale Nederland? Het lijkt wel steeds gekker te worden in (politiek) Den Haag.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:24:43 #74
37887 Dauthi
Progressive
pi_209688598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Misschien moeten ze eens beginnen met een kantine in de kerk, misschien komen de mensen dan wel weer terug. ;)
Tegenover of naast vrijwel iedere kerk staat een dorpscafé _O-
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_209688604
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.
gebeurt :') :') :')
pi_209688608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef hollandia02 het volgende:
Dan wil je alcohol verbieden voor de gezondheid
Ga je erna er voor zorgen dat de helft van de voetbalclubs failliet gaat waardoor mensen niet meer kunnen sporten
Lekker voor de gezondheid
Ik had dezelfde conclusie toen ik dit las. Sportverenigingen kunnen helemaal niet zonder de bieromzet.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:57:15 #77
459912 FlippingCoin
pi_209689045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Nouja zonder regelgeving min of meer wel dus.
pi_209689099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik had dezelfde conclusie toen ik dit las. Sportverenigingen kunnen helemaal niet zonder de bieromzet.
@hooibaal : "Dan zijn sportverenigingen niet meer van deze tijd in het nieuwe normaal".
pi_209689101
Het is al zo druk in dit land. Laat mensen die zich kapot willen zuipen/roken toch lekker hun gang gaan.
Als we collectief steeds ouder en ouder worden in dit land, stijgen de kosten net zo goed.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209689320
quote:

[..]
Gebeurt 🤣
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:38:12 #81
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209689491
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:23 schreef mstx het volgende:
Laten we beginnen met het verbieden van wijn in kerken.
Ik dronk als kind gewoon mee met het avondmaal.
...wat een onhygiënische boel. Dan iedere keer met zo'n doekje de kelk afvegen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:46:00 #82
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209689598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:38 schreef BertV het volgende:
...wat een onhygiënische boel. Dan iedere keer met zo'n doekje de kelk afvegen.
Klopt, je zag iedereen dan de beker een stukje draaien :-D

maar goed, dat is (zeker sinds corona) niet meer gangbaar hoor

Verder vind ik dit topic wel weer supertriest dat een aantal het weer als gelegenheid ziet om hun relihaat te spuien. Kanloos
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209689661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:09 schreef Scrummie het volgende:
Prima plan. Hopelijk gaan we alles verbieden.
Ook dit kabinet dan 😉
pi_209689736
twitter

De VVD is in ieder geval tegen.
zie email 27 oktober
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:02:58 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209689762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ook dit kabinet dan 😉
Graag. Wat komt er toch een ongekende hoeveelheid shit daar uit Den Haag.
pi_209689774
Tja, ik vind het verbazingwekkend hoelang Koning Alcohol steeds maar de dans ontsprongen is bij alle geboden, verboden, negatieve adviezen, waarschuwingen, accijnzen en weet ik veel wat allemaal.

Paddo's werden na één of twee incidentjes verboden, want 'heullll gevaarlijk', en zijn dat nog steeds.

Hoe roken door de jaren heen is aangepakt, weten we allemaal.

Nu hoorde van de week dat 'het verbod op smaakjes in e-sigaretten nog 3 maanden is uitgesteld'. Reden van het bod is dat 'E-sigaretten slecht voor de gezondheid zijn'.

Maar ik moest echt lachen hoe niet lang na de item over e-sigaretten een drankreclame op tv volgde....

Alcohol, één van de meest serieus schadelijke drugs die er zijn. Voert vaak de top 3 aan in lijstjes 'meest schadelijke drugs', met om zich heen middelen als cocaïne, crack en meth-amphetamine, heroïne.

En paddo's, cannabis, lsd etc. ergens onderaan.

We leven in een kromme wereld waarin het slechte vaak gepromoot wordt, en het goede wordt gevreesd en verboden.
Eens kijken
pi_209689810
We moeten ons een beetje aanpassen aan de gelovigen, heel goed.
Plaats hier uw advertentie
pi_209689845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:08 schreef grimselman het volgende:
Ik mis nog een verbod op patat, bitterballen, zout, vet en suiker in sportkantines. Parkeren bij sportverenigingen verbieden en iedereen verplicht op de fiets laten komen.
Koud douchen, geen vleesproducten.

twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:08:56 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209689854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Koud douchen, geen vleesproducten.

[ twitter ]
Binnenkort ook een zuurstofbudget.
pi_209689869
Ze kunnen beter wat doen aan de pakkans om met alcohol op achter het stuur te gaan zitten. Ik ontken niet dat dat dus wel echt een serieus probleem is rondom sportkantines met alle gevolgen van dien.
pi_209689903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is al zo druk in dit land. Laat mensen die zich kapot willen zuipen/roken toch lekker hun gang gaan.
Als we collectief steeds ouder en ouder worden in dit land, stijgen de kosten net zo goed.
Precies, het is pure betutteling van gelovigen om roken en alcohol drinken te ontmoedigen of te verbieden. Men drijft met dergelijke verboden de gematigde rokers en alcoholdrinkers naar de extreme kant van de politiek.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:14:08 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_209689934
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wie ben jij nou weer dan om dat voor andere mensen te gaan bepalen?
Komt over als zo'n extremistische blauwe knoop.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_209689957
De derde helft willen verbieden :') welke hommo verzint dat
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209689983
Trouwens, (waarom) gaat dit straks dan ook (niet) op voor stadions?
pi_209690020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, het is pure betutteling van gelovigen om roken en alcohol drinken te ontmoedigen of te verbieden. Men drijft met dergelijke verboden de gematigde rokers en alcoholdrinkers naar de extreme kant van de politiek.
Misschien is die "extreme kant" wel niet zo extreem en is het vooral de regering die in alles/teveel extreem is, ondanks de keurige en de ogenschijnlijk genuanceerde wijze van de formulering van haar beleid.
pi_209690040
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat dit hele kabinet vergeet is dat ze de overheid moeten besturen. Zorgen voor voldoende politie, scholen, bruggenonderhoud, woongelegenheid, jeugdzorg, ziekenhuizen en verplegers, rechters, dat soort dingen. Dat dat niet lukt is geen reden om dan maar mensen hun leven en lever proberen te besturen.

Leuk die secularisatie, maar als je wil preken moet je nog steeds in de kerk gaan staan. Leuk hoor die vrouwenemancipatie, maar als je wil bemoederen moet je moeder worden en dat niet in je carriere zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:27:56 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209690117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat dit hele kabinet vergeet is dat ze de overheid moeten besturen. Zorgen voor voldoende politie, scholen, bruggenonderhoud, woongelegenheid, jeugdzorg, ziekenhuizen en verplegers, rechters, dat soort dingen. Dat dat niet lukt is geen reden om dan maar mensen hun leven en lever proberen te besturen.

Leuk die secularisatie, maar als je wil preken moet je nog steeds in de kerk gaan staan. Leuk hoor die vrouwenemancipatie, maar als je wil bemoederen moet je moeder worden en dat niet in je carriere zoeken.
De overheid is in de afgelopen 20 jaar vergeten waar het voor is.
Veel te veel ingrepen in betutteling en de persoonlijke levenssfeer.

Daar moet het uit en zo snel mogelijk terug naar de basis.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:46:29 #98
182233 thedeedster
pi_209690311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idem voor Brussel.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:26:06 #99
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_209690870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nieuw leiderschap, zeg maar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_209691059
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:53 schreef spoilert het volgende:

[..]
Dat mag dus niet, je moet "officieel" alles boven een bepaalde hoeveelheid aangeven bij de Douane. Mooi het dat "vrij verkeer van goederen" binnen het Schengenverdrag, maar o wee dat men de overheid financieel zal benadelen.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die in DE of BE in een keer meer dan 110 liter bier, 90 liter wijn, 20 liter lichte likeur en 10 liter sterke drank zullen kopen. :7
pi_209691483
quote:

[..]

Sterker nog het verenigingsleven heeft al ene deuk gekregen toen de grens opgevoerd werd naar 18.
Ipv gezellig in de kantine te blijven hangen en vriendschappen op te bouwen gaat de jeugd gelijk naar huis.
Ook lijken ze allemaal wat vertrut.
pi_209691505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:16 schreef trein2000 het volgende:
Klopt kan wel maar de sfeer in ene kantine of kroeg is toch een heel stuk minder.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:07:31 #103
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209691580
Big brother is watching you
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:07:58 #104
224960 highender
Travellin' Light
pi_209691587
Mooi, ik hoop dat dit beleid uitgevoerd gaat worden. Het 'rookvrije sportterrein' wordt er zonder tegengas doorheen gedramd, onder het mom van 'het goede voorbeeld geven' en met behulp van een zwijgende, hypocriete meerderheid. Dat een sportclub haar bestaansrecht zou ontlenen aan alcoholverkoop is een belachelijk argument, je kan gewoon alcoholvrij drinken om je sportclub te financieren, daarbij kan je de contributie verhogen. Het is tevens een goede ontwikkeling voor de lokale horeca. Ik ben eigenlijk tegen deze betutteling, maar als je het doet, en het gros lijkt voorstander te zijn, dan zul je consequent beleid moeten voeren.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:08:20 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209691594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sterker nog het verenigingsleven heeft al ene deuk gekregen toen de grens opgevoerd werd naar 18.
Ipv gezellig in de kantine te blijven hangen en vriendschappen op te bouwen gaat de jeugd gelijk naar huis.
Ook lijken ze allemaal wat vertrut.
Vergeet corona niet, dat heeft ook bijna 2 jaar enorme impact gehad op (sport)verenigingen.
pi_209691909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:07 schreef highender het volgende:
Mooi, ik hoop dat dit beleid uitgevoerd gaat worden. Het 'rookvrije sportterrein' wordt er zonder tegengas doorheen gedramd, onder het mom van 'het goede voorbeeld geven' en met behulp van een zwijgende, hypocriete meerderheid. Dat een sportclub haar bestaansrecht zou ontlenen aan alcoholverkoop is een belachelijk argument, je kan gewoon alcoholvrij drinken om je sportclub te financieren, daarbij kan je de contributie verhogen. Het is tevens een goede ontwikkeling voor de lokale horeca. Ik ben eigenlijk tegen deze betutteling, maar als je het doet, en het gros lijkt voorstander te zijn, dan zul je consequent beleid moeten voeren.
Toch zijn de kantineinkomsten voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel horeca ondernemers jaloers op zullen zijn. En ja, daar hoort alcohol drinken als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

Sportclubs hebben het al jaren enorm zwaar door corona lockdowns en terugloop in leden en vrijwilligers. Dit soort plannen is de nekslag voor velen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:51:59 #107
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209692184
quote:
We gaan naar het Zweedse model waar in de supermarkt alleen bier van max 3,5% verkocht mag worden en alles wat sterker is in staatswinkels. De natte droom van Van Ooijen.

Ik haakte af bij het Zweedse model en pakte de draad weer op bij natte droom.
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 juni 2023 @ 14:57:27 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209692257
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Toch zijn de kantineinkomsten voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel horeca ondernemers jaloers op zullen zijn. En ja, daar hoort alcohol drinken als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

Sportclubs hebben het al jaren enorm zwaar door corona lockdowns en terugloop in leden en vrijwilligers. Dit soort plannen is de nekslag voor velen.
Toch is de sigarettenverkoop voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel AH's jaloers op zullen zijn. En ja, daar hoort roken als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

---

Toch is de verkoop van bitterballen voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel cafetaria's jaloers op zullen zijn. En ja, daar horen bitterballen als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

pi_209692340
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:57 schreef Kreator het volgende:

[..]
Toch is de sigarettenverkoop voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel AH's jaloers op zullen zijn. En ja, daar hoort roken als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

---

Toch is de verkoop van bitterballen voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel cafetaria's jaloers op zullen zijn. En ja, daar horen bitterballen als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.

Is het nu sigaretten of bitterballen?
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:04:14 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:08:01 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692405
quote:
A: Bepaal jij dat niet.
B: Vind ik bier gewoon lekker.
pi_209692464
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Verder vind ik dit topic wel weer supertriest dat een aantal het weer als gelegenheid ziet om hun relihaat te spuien. Kanloos
Het maakt mij niet uit wat voor eng sprookjes boek een religieuze groep er op na houdt en wat voor beperkingen ze zichzelf en elkaar op leggen.
Maar iedereen in de vrije wereld die last krijgt van vroom en religieus georienteerd gedram heeft m.i. het volste recht om van zich af te bijten. Daar is niks kansloos of triest aan.
-
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:12:37 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209692470
quote:

[..]
Jij doet het echt goed op feestjes.
1947-2016
pi_209692505
Jaaaaaaaa: avondklok! _O_

quote:
Lijst anti-alcoholplan kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

DEN HAAG - De lijst met drankontmoedigende maatregelen waarvoor staatssecretaris Maarten van Ooijen (Volksgezondheid) steun probeert te vergaren, blijkt nóg langer. Volgens Haagse bronnen staat er ook een verbod op om alcohol te schenken tussen vier uur ’s nachts en acht uur ’s ochtends, evenals een verbod op de verkoop van alcohol op afstand. Dat laatste zou betekenen dat consumenten niet langer online hun drank kunnen bestellen.

Ook is het volgens ingewijden een optie om de verkoop van drank te verbieden tussen tien uur ’s avonds en zeven uur ’s ochtends. Het effect van die maatregel zou groot zijn, blijkt uit de lijst van Van Ooijen, die al tot ’betuttellijst’ is omgedoopt. Daarop prijkt bovendien een plan om drankflessen voortaan te voorzien van etiketten. Op die etiketten moeten niet alleen de ingrediënten komen te staan, maar ook gezondheidswaarschuwingen en maxima van te nuttigen glazen.

Sportkantines

Eerder meldde De Telegraaf al dat Van Ooijen op zoek is naar nieuwe manieren om drankconsumptie te verminderen. In het Preventieakkoord van 2018 is daar al een beginnetje mee gemaakt, maar volgens de CU-staatssecretaris moet er nog een flinke schep bovenop. Hij heeft dan ook een groslijst aan maatregelen gemaakt. Met die voorstellen is hij naar de coalitie gegaan. Het is de bedoeling dat daaruit een nieuw pakket wordt gedestilleerd. Dat moet na de zomer gaan gebeuren.

Een groot deel van de plannen lekte donderdagochtend al uit. Zo kon De Telegraaf melden dat er een verbod op het schenken van alcohol in sportkantines op staat, net als een voorstel om te stoppen met de verkoop van wijn en speciaalbier in supermarkten. Dat laatste kan bereikt worden door in supermarkten alleen nog drank met een alcoholpercentage lager dan zes procent toe te staan. Dranken met een hoger alcoholpercentage zouden dan alleen nog in slijterijen kunnen worden verkregen.

Minimumprijs

Op de ’menukaart’ staan ook opties om de accijns op drank met vijftig procent op te hogen en een minimumprijs in te stellen voor drank van zo’n 45 tot 55 cent per blikje of flesje. Dat laatste moet vooral de goedkoopste blikken bier duurder maken. Ze zijn populair onder alcoholisten, maar ook mensen met een kleine knip zouden erdoor geraakt kunnen worden.

De groslijst van Van Ooijen valt lang niet overal even goed. Het plan om sportkantines droog te leggen lijkt Van Ooijen in ieder geval op zijn buik te kunnen schrijven. Zowel VVD als D66 keren zich ertegen. D66 staat wel open voor het verbannen van wijn en speciaalbier uit de supermarktschappen. Kamerlid Jeanet van der Laan benadrukt daar nog geen definitief besluit over genomen te hebben, maar het stuit bij haar op minder bezwaren dan het dichtdraaien van de biertap op sportclubs.

https://www.telegraaf.nl/(...)an-op-online-verkoop
leven zoals het leven is
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:17:45 #115
182233 thedeedster
pi_209692544
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:15 schreef Jason22 het volgende:
[..]

Ga je als overheid beperken tot je kerntaak. Opflikkeren met die betutteling en dat streven naar een maakbare samenleving.

Het wordt pervers.
pi_209692556
Wat een wereldvreemd figuur is die gristenhond van het CU zeg.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:20:38 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209692589

Gozer ziet er ook uit alsof hij elk moment met een automatisch geweer een winkelcentrum binnen kan wandelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209692604
quote:
[..]

Christus, trek de 'afschrikwekkende etiketten' maar weer uit de kast... dat heeft bij het roken ongetwijfeld ook heel goed geholpen. Kijkt toch geen hond naar. Ik wacht braaf op het sluiten van alle fastfoodketens, verplichting van helmpjes ook als je loopt en wellicht wel handig als mensen helemaal niet meer de deur uit mogen, kan er ook niks gebeuren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_209692612
Maar cola met aspartaam is geen probleem hoor

https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-kankerverwekkend
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209692615
quote:
maar ook gezondheidswaarschuwingen en maxima van te nuttigen glazen.
Tot wat? Tot je licht aangeschoten bent? Tot je niet meer rechtuit kan lopen? Tot je in het ziekenhuis belandt? En dat verschilt toch sterk per persoon?

Die ideeen zijn nog achterlijker dan ze eerst leken, en blijkbaar smaakte sommige bewindslieden het strooien met beperkingen tijdens corona naar meer. Misschien moeten we dat maar eens aan banden leggen. :P
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:22:20 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692619
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Gozer ziet er ook uit alsof hij elk moment met een automatisch geweer een winkelcentrum binnen kan wandelen.
Knap dat zo'n zure bijna bejaarde boomer er nog zo jong uit kan zien. ;) _O-
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 juni 2023 @ 15:22:44 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209692625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Is het nu sigaretten of bitterballen?
Je hebt het niet begrepen.
pi_209692630
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

---

Slaat nergens op, sigaretten automaten zijn grotendeels weg uit de kantines en ja een frituur is ook onderdeel van die levensader.
pi_209692635
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:22 schreef HSG het volgende:
Maar cola met aspartaam is geen probleem hoor

https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-kankerverwekkend
WHO ≠ CU staats
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:24:46 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692723
Worden straks gouden tijden voor de thuisbrouwer en thuisdistilleerder. Lekker moonshinen en methanolvergiftigingen
pi_209692734
Hoewel ik niet zo voor een verbod ben, is alcohol en sportverenigingen (gesubsidieerd tbv volksgezondheid) wel een hele rare combinatie.

Ik kan mij voorstellen dat over tien jaar de maatschappelijke norm enorm is opgeschoven, net als bij roken destijds (nu geen rokende leraar op het schoolplein, niet roken meer in de trein of in de kroeg). Roken werd dan ook terecht geweerd denk ik, dat is nog altijd iets anders dan het volledig verbieden.

Ik zie alcohol eigenlijk als ghb. Maar veel mensen zeggen, drugs is sleeeeecht maar zuipen wel elke dag een fles wijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Van mij mag het beiden, maar in een sportkantine hoort het niet.

PS
XTC hoort er wel trouwens , dat is gewoon veel gezelliger en minder schadelijk. Ik kan dat iedereen aanraden twee keer per jaar te nemen, en even goed knuffelen en bijpraten met je naasten.
pi_209692760
quote:
[..]

_O-

Ze Zijn echt compleet bezopen (pun intended) daar he?
pi_209692778
quote:
[..]

Dit begint echt lachwekkend en gênant te worden.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:32:31 #131
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209692782
Wij hadden vroeger op de uni een zelfgemaakte meter bier. Om 7 uur spelen en dan om half 1 de kantine uitgedweild worden. Wat een tijden. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:41:22 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hoewel ik niet zo voor een verbod ben, is alcohol en sportverenigingen (gesubsidieerd tbv volksgezondheid) wel een hele rare combinatie.
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.

En oh ja, ik ben van geen enkele sportclub lid dus het is niet iets wat mij gaat raken. Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.

quote:
Ik kan mij voorstellen dat over tien jaar de maatschappelijke norm enorm is opgeschoven, net als bij roken destijds (nu geen rokende leraar op het schoolplein, niet roken meer in de trein of in de kroeg). Roken werd dan ook terecht geweerd denk ik, dat is nog altijd iets anders dan het volledig verbieden.
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.

quote:
Ik zie alcohol eigenlijk als ghb. Maar veel mensen zeggen, drugs is sleeeeecht maar zuipen wel elke dag een fles wijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Van mij mag het beiden, maar in een sportkantine hoort het niet.
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.

quote:
PS
XTC hoort er wel trouwens , dat is gewoon veel gezelliger en minder schadelijk. Ik kan dat iedereen aanraden twee keer per jaar te nemen, en even goed knuffelen en bijpraten met je naasten.
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.
pi_209692951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.

En oh ja, ik ben van geen enkele sportclub lid dus het is niet iets wat mij gaat raken. Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
[..]
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.
[..]
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.
[..]
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.
Alcohol is letterlijk harddrugs.

Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:47:25 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209692985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:24 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, dit is wat je krijgt als je al die verbodsfetisjisten steeds hun zin geeft als het iets behelst wat in de persoonlijke kraam te pas komt.
Exact.
Geen vingernagel ruimte geven.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:51:07 #135
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209693072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:29 schreef grimselman het volgende:
Worden straks gouden tijden voor de thuisbrouwer en thuisdistilleerder. Lekker moonshinen en methanolvergiftigingen
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.

Leuke hobby om weer op te pakken inderdaad.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:52:34 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209693093
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
De Drooglegging van 1920-1933 heeft ook echt zo goed geholpen in de vs, dat ze daar nu nog de vruchten van plukken met de structuren van de georganiseerde misdaad.

Alcoholproblemen zijn meer zichtbaar omdat alcohol in de samenleving embed is. 90-95% van de volwassenen drinkt wel eens een drankje. Of het nu bij het eten is of een avond zuipen, bijna iedereen drinkt wel eens wat.

Dat we het hier ook over hebben is een getuige van de totale maakbaarheidsdrang en betuttelingsinstelling van een overheid. Niet omdat het uit de samenleving gevraagd wordt. De politiek is compleet losgeslagen van de huidige maatschappij. Dat is een groter probleem dan alcohol.
1947-2016
pi_209693120
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:51 schreef BertV het volgende:

[..]
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.

Leuke hobby om weer op te pakken inderdaad.
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:46 #138
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209693155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:53 schreef grimselman het volgende:

[..]
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.
Ja, iemand die al het onderscheid maakt tussen brouwen en stoken, zoals jij deed, wist dat vast al. :P

Voor eigen gebruik is brouwen toegestaan. (voor zolang dat gaat duren met de huidige politiek)
pi_209693201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:
Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
Dit dus.
We worden een land van treiteraars waar hele volksstammen hun bevrediging vinden in het wegnemen van het plezier van anderen.

Eeuwenlang is de deug-agenda bepaald geweest door de protestant christelijke moraal waarbij soberheid en lijden geprefereerd wordt boven plezier maken en genieten van het leven.
Van tijd tot tijd krijgen ze steun uit de moslimhoek want die kunnen er ook wat van als het gaat om het opleggen van de eigen wil aan anderen.
En bij alles wat riekt naar gezondheid en duurzaamheid schuift de linkse woke-vegan kliek aan bij de treitercoalitie.
-
pi_209693213
N-Korea aan de Noordzee.
pi_209693331
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
N-Korea aan de Noordzee.
Niet verwacht deze reactie.
pi_209693446
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hij is een verzamelaar.
pi_209693717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken, naar huis, staatstelevisie aan, vroeg naar bed en belasting afdragen.

Het lijkt misschien nu nog niet zoveel maar dat is ook de essentie van de salamitactiek. Na tabak en alcohol is het eten aan de beurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeVerzamelaar op 29-06-2023 16:42:09 ]
pi_209693721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:
De Drooglegging van 1920-1933
Tja, en moet je kijken wat er daarna gebeurde in 1933. Dat nooit meer!
Eens kijken
pi_209693752
Alcohol is puur vergif. Maar laat dat verbiedgedoe maar lekker achterwege idd.
Eens kijken
pi_209693763
Kan iemand aan mij uitleggen waarom de VVD nog steeds liberalen worden genoemd? Al sinds ik volwassen ben geworden is de VVD aan de macht en is er enkel verdere betutteling bijgekomen. Ik wil helemaal geen 90 worden in een land waar je niet de vrijheid hebt om zelf te bepalen hoe jij je feestje viert.

En dan nog de manieren waarop ze dit willen doen. Als ik pils haal dan blijft het er maar zelden bij 1. Na een speciaal biertje is het vaak al klaar na 1tje 's avonds. Alcoholisten kopen het al helemaal niet want het is veel te duur. Het idee dat sport een soort religieuze bijeenkomst moet worden waarin we enkel denken aan de gezondheid, vind ik bizar en contraproductief. Genoeg kelderklassers die 1-2x gaan oefenen en op de zaterdag een derde helft doen. Mooie combo van gezond en sociaal lijkt mij, maar dat is niet goed meer volgens de orthodoxen.
pi_209693777
Wat een schijtmongolen zijn het ook in Den Haag.

Verbieden alcohol in kantines, avondklok qua verkoop, wijn en speciaal bier verbieden in supermarkt.

Welke problemen die hier in NL het grootst zijn, los je hier nu mee op?

Maw, laat die betuttelaars zich maar eens met échte problemen en oplossingen daarvoor bezighouden.

Ik kan zelf wel beslissen hoeveel ik kan drinken.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:40:51 #148
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209693791
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:12 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit wat voor eng sprookjes boek een religieuze groep er op na houdt en wat voor beperkingen ze zichzelf en elkaar op leggen.
Maar iedereen in de vrije wereld die last krijgt van vroom en religieus georienteerd gedram heeft m.i. het volste recht om van zich af te bijten. Daar is niks kansloos of triest aan.
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.

maar goed, ik ben het hier gewend.

live and let live is blijkbaar te moeilijk voor jou en je gelijkgestemden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209693795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:39 schreef Toine51 het volgende:
Wat een schijtmongolen zijn het ook in Den Haag.

Verbieden alcohol in kantines, avondklok qua verkoop, wijn en speciaal bier verbieden in supermarkt.

Welke problemen die hier in NL het grootst zijn, los je hier nu mee op?

Maw, laat die betuttelaars zich maar eens met échte problemen en oplossingen daarvoor bezighouden.

Ik kan zelf wel beslissen hoeveel ik kan drinken.
Mensen moeten ouder worden en belasting betalen. Het begint een beetje op slavernij te lijken
pi_209693801
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken en belasting afdragen.

Het lijkt misschien nu nog niet zoveel maar dat is ook de essentie van de salamitactiek. Na tabak en alcohol is het eten aan de beurt.
Dat is al een stuk genuanceerder. Ons land vergelijken met Noord Korea is compleet losgeslagen. De inwoners daar wonen in een dictatoriaal regime, waarin men bang is iets verkeerds te zeggen over de goddelijke leider of leiders die men gehad heeft. Dat Nederland een (te) duur land begint te worden waarin werken steeds minder loont ben ik volkomen met je eens, maar laten we wel even alles in perspectief blijven zien.
pi_209693873
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.

Heel fijn dat je zo goed kunt spellen. Nu nog wat extra aandacht voor correct gebruik van hoofdletters.

[ Bericht 28% gewijzigd door quo_ op 29-06-2023 16:53:51 ]
-
pi_209693885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:37 schreef Maharski het volgende:
Alcohol is puur vergif. Maar laat dat verbiedgedoe maar lekker achterwege idd.
Echt?
Ik drink het al 30 jaar zonder bijwerkingen.

Ik had wel eens problemen gehad met de drank en moest hulp inschakelen.

Dus nu heb ik een butler...
pi_209693944
quote:

[..]
O+ O+ O+
Go hard or go home
pi_209693989
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De Drooglegging van 1920-1933 heeft ook echt zo goed geholpen in de vs, dat ze daar nu nog de vruchten van plukken met de structuren van de georganiseerde misdaad.

Alcoholproblemen zijn meer zichtbaar omdat alcohol in de samenleving embed is. 90-95% van de volwassenen drinkt wel eens een drankje. Of het nu bij het eten is of een avond zuipen, bijna iedereen drinkt wel eens wat.

Dat we het hier ook over hebben is een getuige van de totale maakbaarheidsdrang en betuttelingsinstelling van een overheid. Niet omdat het uit de samenleving gevraagd wordt. De politiek is compleet losgeslagen van de huidige maatschappij. Dat is een groter probleem dan alcohol.
Ik post nergens hierboven dat ik voor een verbod ben, juist niet.

Ik zeg alleen dat alcohol gewoon troep is, net als andere harddrugs.
pi_209694032
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Is alcohol nu al een harddrug?
:')
  Forum Admin donderdag 29 juni 2023 @ 17:07:44 #156
pi_209694037
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat is het altijd al geweest
pi_209694084
Wat me nog het meeste verbaasd is dat iedereen dit ook nog echt serieus neemt.

quote:

[..]
Doet menig pilletje verbleken
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:24:51 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209694150
quote:

XTC good, alcohol bad... :')
pi_209694157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik kan het je van harte aanraden, maar niet op een sportclub.
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:31:08 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209694205
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik kan het je van harte aanraden, maar niet op een sportclub.
quote:
XTC is ook een harddrug dus wat wil je nou?
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:36:15 #161
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_209694240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:53 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ja, net zoals je het officieel aan moet geven als je meer dan 500 euro cash hebt liggen bij je belastingaangifte.
Doet ook niemand, volkomen begrijpelijk en terecht.
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:37:21 #162
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_209694246
Het treft mij persoonlijk niet, maar dit soort proefballonetjes zijn buitengewoon triest. Na een bepaalde leeftijd, kan je prima zelf beoordelen of je wel of niet alcoholische consumpties wilt gebruiken. Natuurlijk past een alcoholisch drankje ook prima na een sport inspanning. Je kunt beter inzetten op verantwoord maathouden dan alles willen oplossen met verbod en dwang.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_209694283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
XTC is ook een harddrug dus wat wil je nou?
Wat ik wil duidelijk maken is dat het even absurd is om te zuipen op een sportclub als om daar te snuiven of pillen te slikken. Veel mensen snappen gewoon niet dat alcohol even schadelijk, zo niet schadelijker is dan heel veel soorten drugs. Er vallen meer dan genoeg doden door drank. Meer dan aan xtc...en xtc is minder verslavend.

Ik ben niet voor het verbieden van alcohol schenken op een sportclub, het is geaccepteerd, prima.

Ik ben in het algemeen tegen een verbod op alcohol en maar evengoed tegen een verbod op de meeste soorten drugs.

Wel met regulering
pi_209694346
Het past in het rijtje van welwaartspijt. In Scandinavië, althans in Noorwegen, zijn ze ook streng met alcohol. Nederland volgt met een kruistocht tegen alcohol.

Steeds meer luxe wordt ons ontnomen, en op termijn houden we alleen de basisbehoeften over.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:49:07 #165
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209694347
De ChristenUnie als geheel is natuurlijk een vloek voor Nederland :')
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:52:34 #166
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209694389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:48 schreef core2duo het volgende:
Het past in het rijtje van welwaartspijt. In Scandinavië, althans in Noorwegen, zijn ze ook streng met alcohol. Nederland volgt met een kruistocht tegen alcohol.

Steeds meer luxe wordt ons ontnomen, en op termijn houden we alleen de basisbehoeften over.
In Zweden ook. Met als gevolg dat mensen het als een verboden vrucht zien en "drinken" in de praktijk al gauw gelijk staat aan "bingen". Want er wordt best veel gedronken, ondanks het feit dat supermarkten alleen bier met lage gisting mogen verkopen.
pi_209694421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:46 schreef hooibaal het volgende:
Volgens mij bezoeken de meeste mensen de voetbalkantine, tennisclub enz.voornamelijk voor hun plezier en komt "gezondheid" hooguit op de tweede plaats.

quote:
Waarom moeten politici iets vinden van het feit dat ik en velen met mij in het weekend van een paar speciaalbiertjes genieten? Dat het woord "genieten" niet in het vocabulaire van calvinisten voorkomt is niet mijn probleem.
pi_209694442
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]
In Zweden ook. Met als gevolg dat mensen het als een verboden vrucht zien en "drinken" in de praktijk al gauw gelijk staat aan "bingen". Want er wordt best veel gedronken, ondanks het feit dat supermarkten alleen bier met lage gisting mogen verkopen.
Dat zit er dik in. Wat (officieus) niet mag, de verboden vrucht, dat geeft een kick. Lockdownreizen, thermostaat ver boven de 19 graden, voortzetten van vliegvakanties en dus ook wijn blijven drinken. De kunst is om jezelf niets te laten afnemen.
pi_209694456
quote:

[..]
Wie zijn die "we" en waarom zouden ze dat niet zelf mogen bepalen?
pi_209694475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:58 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit dus.
We worden een land van treiteraars waar hele volksstammen hun bevrediging vinden in het wegnemen van het plezier van anderen.

Eeuwenlang is de deug-agenda bepaald geweest door de protestant christelijke moraal waarbij soberheid en lijden geprefereerd wordt boven plezier maken en genieten van het leven.
Van tijd tot tijd krijgen ze steun uit de moslimhoek want die kunnen er ook wat van als het gaat om het opleggen van de eigen wil aan anderen.
En bij alles wat riekt naar gezondheid en duurzaamheid schuift de linkse woke-vegan kliek aan bij de treitercoalitie.
Religies draaien op machtuitoefening, dit is hun core business, de reden dat ze bestaan.
Communisme-Woke-Vegan is gewoon een moderne vorm van religie met moderne dominees, die anderen graag de les lezen.

Dat getreiter hangt mij ook stevig de keel uit. Hoe komen we van die vervelende deugkneuzen af?
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:01:48 #171
22565 asco
Los in deze tent
pi_209694510
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:59 schreef hb64 het volgende:

[..]

Dat getreiter hangt mij ook stevig de keel uit. Hoe komen we van die vervelende deugkneuzen af?
Door niet meer op die partijen te stemmen.
Maar een heleboel mensen schijnen die link nog niet te kunnen leggen of nog erger; ze vinden al die verboden helemaal prima. :r
pi_209694520
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:59 schreef hb64 het volgende:

[..]
Religies draaien op machtuitoefening, dit is hun core business, de reden dat ze bestaan.
Communisme-Woke-Vegan is gewoon een moderne vorm van religie met moderne dominees, die anderen graag de les lezen.

Jij klinkt zelf als een dominee met gedragsproblemen
pi_209694548
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Het is toch wel erg jammer dat iedereen maar politicus kan worden zonder enige vorm van psychologische keuring.
pi_209694574
quote:

[..]

Hoeveel mensen en gezinnen "die aan alcohol kapot zijn gegaan" ken jij?
pi_209694598
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Volgens mij bezoeken de meeste mensen de voetbalkantine, tennisclub enz.voornamelijk voor hun plezier en komt "gezondheid" hooguit op de tweede plaats.
[..]
Waarom moeten politici iets vinden van het feit dat ik en velen met mij in het weekend van een paar speciaalbiertjes genieten? Dat het woord "genieten" niet in het vocabulaire van calvinisten voorkomt is niet mijn probleem.
Daar noem je precies het hoofdprobleem. Het kwaad dat calvinisme heet zorgt ervoor dat we steeds soberder moeten leven. Iets waar ze in de meeste welvarende landen om moeten lachen.

Wat blijft er straks nog over van onze verworvenheden? Alcohol alleen in de slijterij, hoge toeslagen op verpakkingen, statiegeld op blikjes, thermostaat op 19 etc. 100 op de snelweg (overdag). Al die calvinistische onzin.
pi_209694606
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hoeveel gezinnen "die aan alcohol kapot zijn gegaan" ken jij?
Weet je wat er met een gezin gebeurt als er iemand alcoholverslaafd is, wat voor een wissel dat trekt?

En wat ik verder prive meemaak of wie ik ken gaat je verder natuurlijk niets aan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 18:11:23 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209694612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:26 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Nieuw leiderschap, zeg maar.
Oh, dit is nieuw leiderschap dus...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209694624
Prachtig plan. Alcohol is natuurlijk ook niet volgens het boek. Verbieden die handel. Hopelijk verbieden ze nog veel meer. Tevens langer werken om de asielzoekertjes te kunnen voorzien van catering.
pi_209694667
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:40 schreef Gunner het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat ook teveel gevraagd van meneer van Ooijen die zo nodig de zure en bekrompen calvinist uit moet hangen. Hou die op religie gebaseerde archaïsche opvattingen achter de voordeur; het gros van de bevolking is niet in religie geïnteresseerd en wenst er ook niet mee lastig gevallen te worden.
pi_209694733
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Weet je wat er met een gezin gebeurt als er iemand alcoholverslaafd is, wat voor een wissel dat trekt?

En wat ik verder prive meemaak of wie ik ken gaat je verder natuurlijk niets aan.
Dat dat een probleem is zul je mij ook niet horen ontkennen, maar om hoeveel kapotte gezinnen en mensen gaat het nou precies? Als alcohol daadwerkelijk onze samenleving totaal zou ontwrichten zouden we daar echt wel dagelijks de gevolgen van ondervinden.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:23:12 #181
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209694734
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan meer gezondheidsvoordelen opleveren dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
Dit.

Ik kijk regelmatig wedstrijden van het eerste elftal bij een van de grotere amateurclubs van het land, en het aantal dronken lorren wat je tegenkomt is vaak op 1 hand te tellen. Dit in tegenstelling tot in de landelijke kroegen, discotheken en huisparty's
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:24:51 #182
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209694746
Alcoholisme is in een land als Iran is een groter probleem dan hier in Nederland. Dat zegt een hele berg
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:29:25 #183
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209694803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:37 schreef GemMagic het volgende:
Je kunt beter inzetten op verantwoord maathouden dan alles willen oplossen met verbod en dwang.
Er is een periode geweest in de VS die al heeft aangetoond dat een algeheel verbod geen goed idee is...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209695283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik denk inderdaad ook dat dit het einde van de meeste sportkantines zal zijn.
En zonder kantine geen levensvatbare club.
pi_209695471
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat dat een probleem is zul je mij ook niet horen ontkennen, maar om hoeveel kapotte gezinnen en mensen gaat het nou precies? Als alcohol daadwerkelijk onze samenleving totaal zou ontwrichten zouden we daar echt wel dagelijks de gevolgen van ondervinden.
En om nog wat specifieker te zijn: hoeveel kapotte gezinnen zijn er veroorzaakt door een biertje in de sportkantine?
-
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:15:14 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209695535
Ach ja
Ik ging vroeger op de fiets naar de stad, dronk een paar biertjes, luisterde naar een bandje en kwam aangenaam aangeschoten naar huis. Ik wilde duidelijk niet deugen.
Buurjongen ging met de auto naar de voetbalclub, brulde een uurtje tegen de pupillen en zoop zich daarna een stuk in de kraag van goedkoop bier in de kantine, stapte de auto in en reed naar huis. Zo een sportieve jongen, doet zoveel voor de club.
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:44:53 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209696010
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:09 schreef core2duo het volgende:

[..]
Daar noem je precies het hoofdprobleem. Het kwaad dat calvinisme heet zorgt ervoor dat we steeds soberder moeten leven. Iets waar ze in de meeste welvarende landen om moeten lachen.

Wat blijft er straks nog over van onze verworvenheden? Alcohol alleen in de slijterij, hoge toeslagen op verpakkingen, statiegeld op blikjes, thermostaat op 19 etc. 100 op de snelweg (overdag). Al die calvinistische onzin.
En natuurlijk alleen groene thee bij de horeca, samen met fruitsapjes gezellig om 2 uur 's nachts!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209696142
Hoog tijd dat die rommel verboden wordt. Mensen denken dat ze vrijwillig drinken, maar geen ziel ter wereld die vrijwillig zijn lichaam vergiftigd. Alcohol heeft het volk gewoon in zijn demonische greep. Het is rechtstreeks het werktuig van de duivel. Alcohol is The Bottled Demon.
Eens kijken
pi_209696191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:54 schreef Maharski het volgende:
Hoog tijd dat die rommel verboden wordt. Mensen denken dat ze vrijwillig drinken, maar geen ziel ter wereld die vrijwillig zijn lichaam vergiftigd. Alcohol heeft het volk gewoon in zijn demonische greep. Het is rechtstreeks het werktuig van de duivel. Alcohol is The Bottled Demon.
Goeden trolpoging 7/10
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:58:26 #190
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209696220
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:54 schreef Maharski het volgende:
Het is rechtstreeks het werktuig van de duivel. Alcohol is The Bottled Demon.
Oeh, dat klinkt wel als een goeie naam voor een speciaalbiertje. Of voor een thrash-metalband...
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:00:36 #191
224960 highender
Travellin' Light
pi_209696266
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:01 schreef PotjeSambal het volgende:
En zonder kantine geen levensvatbare club.
Zijn daar eigenlijk openbare cijfers voor beschikbaar?

Ik was zelf bestuurslid van een tennisclub in een dorp, met gemiddeld 210 leden, cijfers 2019:

baromzet 29.085
inkoopwaarde 15.930
brutowinst bar 13.155

Alcohol / alcoholvrij is ongeveer 50/50, is dus iets meer dan ¤ 30 per lid per jaar :'), gaat dus eigenlijk nergens over. Daarbij was de financiële situatie dik in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 29-06-2023 20:24:05 (typo) ]
pi_209696305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:00 schreef highender het volgende:

[..]
Zijn daar eigenlijke openbare cijfers voor beschikbaar?

Ik was zelf bestuurslid van een tennisclub in een dorp, met gemiddeld 210 leden, cijfers 2019:

baromzet 29.085
inkoopwaarde 15.930
brutowinst bar 13.155

Alcohol / alcoholvrij is ongeveer 50/50, is dus iets meer dan ¤ 30 per lid per jaar :'), gaat dus eigenlijk nergens over. Daarbij was de financiële situatie dik in orde.
Een tennisclub... }:|
pi_209696432
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:41:43 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209696849
quote:

[..]

Als je het gaat misbruiken is het troep ja.
Een biertje of wijntje bij het eten, dan wordt het geen troep.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:42:02 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209696851
quote:

[..]
Officieel....
1947-2016
pi_209697133
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je het gaat misbruiken is het troep ja.
Een biertje of wijntje bij het eten, dan wordt het geen troep.
Net als drugs idd
  donderdag 29 juni 2023 @ 21:20:51 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209697370
Of je begint een kroeg -waar dus wel geschonken mag worden- en gaat dat stiekem/heimelijk nog een sport erbij doen, maar dat is dan niet de hoofdactiviteit!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209697980
Mooi, dan kunnen de golfbanen dicht en kunnen we daar AZC's plaatsen.

Als ze zo doorgaan gaat de AOW leeftijd naar 97.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209698143
quote:

[..]

Ik denk dat alcoholistische ouders best wel slecht kunnen zijn voor de gezondheid van hun kinderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209698173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Dat klopt, want hoogopgeleiden drinken vaker dan laagopgeleiden.
pi_209698188
quote:

[..]

Denk je dat de hockey- of golfclub dat niet zal doen?
pi_209698208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben gezien mijn astma er wel blij mee dat ik nu rustig in een café/restaurant kan zitten, zeker als het een kleine, matig geventileerde ruimte is blijft die rook nogal hangen.

Buiten op het terras heb ik er ook geen problemen mee.
Roken in een ruimte waar mensen zitten te eten is ook gewoon volstrekt asociaal.
pi_209698301
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Problemen met drugs zitten hem vooral in de regelmaat van het gebruik, naast psycho-sociale factoren die vaak een rol spelen bij problematisch drugsgebruik.
pi_209698375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:10 schreef Rodgrod het volgende:
Daar zal het wel op uitkomen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 22:44:41 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_209698555
Heel goed dit! Als ik de reacties in de media peil, dan zien we met een beetje mazzel die enge extremisten kliek na de volgende verkiezingen niet meer terug in de TK. *O*

Misschien dat iemand van de SGP even voor kan stellen dat om energie te besparen er voortaan alleen nog maar met het licht uit geneukt mag worden, dan zijn we daar ook gelijk vanaf...
  donderdag 29 juni 2023 @ 22:46:57 #207
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209698584
Ik zei het toch. Eerst de peuken nu het zuipen. Wij gaan richting een NSB-staat. Alleen dan met de nadelen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 23:48:47 #208
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_209699128
Misschien kunnen we alvast Nederland aan deze Wikipedia-pagina toevoegen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drooglegging_(alcoholverbod)
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  donderdag 29 juni 2023 @ 23:52:43 #209
117098 Hathor
Effe niet
pi_209699151
Waar komt die drang om alles maar te willen controleren toch vandaan? Dit is gewoon ziekelijke bemoeizucht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209699155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 23:52 schreef JarJarB het volgende:
FvD stemmen is de enige uitweg uit deze gekte lijkt het, maar de partij wordt ws binnenkort verboden, dus dat is weer handig gespeeld door de heersende kliek.
  donderdag 29 juni 2023 @ 23:54:49 #211
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_209699167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 22:46 schreef Pendule het volgende:
Ik zei het toch. Eerst de peuken nu het zuipen. Wij gaan richting een NSB-staat. Alleen dan met de nadelen.
Buren verklikken en joden tijdig op de trein, voordeel. Alcohol- en tabakgebruik ontmoedigen, nadeel. Zoiets?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_209699187
De ongezondheid van alcohol wordt al jaren zwaar overdreven. Ik heb mij in mijn jeugd helemaal het lazarus gezopen, en er niets aan overgehouden.
pi_209699195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 22:46 schreef Pendule het volgende:
Na de volbrachte kruistocht op tabak en alcohol is het eten aan de beurt. Vlees, vis en frituur weg. You will eat ze bugs, u las het hier als eerst.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 00:51:13 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209699459
Alcohol is een van de meest schadelijke, ongezonde, verslavende harddrugs. Prima om daar maatregelen tegen te nemen. Zeker zolang ze vol houden dat minder gevaarlijke drugs (wiet, XTC) verboden moeten blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 juni 2023 @ 00:56:17 #215
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_209699478
Sigaretten te duur alles uit blikjes duurder vanaf zaterdag alles bij de snackbar ook en nu dus ook de drank fantastisch allemaal.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_209699586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:08 schreef Caland het volgende:

[..]
En de frikandellen blijven gewoon een euro voor 20 stuks. Zou daar eens mee beginnen.
Heb je de link waar ik 20 frikandellen voor 1 euro kan krijgen?
pi_209699749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
Waar komt die drang om alles maar te willen controleren toch vandaan? Dit is gewoon ziekelijke bemoeizucht.
Omdat de dames en heren politici gaan zin hebben om zich met echte problemen bezig te houden; dat vinden ze allemaal maar "moeilijk".
pi_209699752
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol is een van de meest schadelijke, ongezonde, verslavende harddrugs. Prima om daar maatregelen tegen te nemen. Zeker zolang ze vol houden dat minder gevaarlijke drugs (wiet, XTC) verboden moeten blijven.
En waar zit hem dat grote gevaar dan wel niet in?
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:39:45 #219
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209699970
Ze zouden eigenlijk met een digitale munt moeten beginnen waarbij dit soort dingen beter opgelegd kunnen worden.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 08:36:03 #220
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209700363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:39 schreef BertV het volgende:
Ze zouden eigenlijk met een digitale munt moeten beginnen waarbij dit soort dingen beter opgelegd kunnen worden.
Dus eigenlijk ben jij voorstander van een soort communistische politie-staat. Ik ben godverdomme een communistisch land ontvlucht, gaan zij hier ook beginnen.
pi_209700371
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ach ja
Ik ging vroeger op de fiets naar de stad, dronk een paar biertjes, luisterde naar een bandje en kwam aangenaam aangeschoten naar huis. Ik wilde duidelijk niet deugen.
Buurjongen ging met de auto naar de voetbalclub, brulde een uurtje tegen de pupillen en zoop zich daarna een stuk in de kraag van goedkoop bier in de kantine, stapte de auto in en reed naar huis. Zo een sportieve jongen, doet zoveel voor de club.
Haha, mooi omschreven en zo herkenbaar.

Ik kom uit een dorp waar er onder de jeugd een beetje drie regels waren: met drank op naar de uitgaansgelegenheden rijden, daar lekker snuiven, dan even lekker vechten met deze of gene en dan met de auto weer terug. En heel het dorp sprak schande over de halve hippie die een joint rokend door het dorp fietste!
  vrijdag 30 juni 2023 @ 08:43:02 #222
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209700425
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 08:36 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dus eigenlijk ben jij voorstander van een soort communistische politie-staat. Ik ben godverdomme een communistisch land ontvlucht, gaan zij hier ook beginnen.
Volgens mij lag het er al zo vet op, maar goed ik zal het letterlijk neerpennen:
HET IS GEEN GOED IDEE. :D ;)
  vrijdag 30 juni 2023 @ 08:45:27 #223
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209700449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 08:43 schreef BertV het volgende:

[..]
Volgens mij lag het er al zo vet op, maar goed ik zal het letterlijk neerpennen:
HET IS GEEN GOED IDEE. :D ;)
NEEEEEE IK WIL ZUIPEN!!!! EN ROKEN!!!
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:02:48 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209700638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 08:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Haha, mooi omschreven en zo herkenbaar.

Ik kom uit een dorp waar er onder de jeugd een beetje drie regels waren: met drank op naar de uitgaansgelegenheden rijden, daar lekker snuiven, dan even lekker vechten met deze of gene en dan met de auto weer terug. En heel het dorp sprak schande over de halve hippie die een joint rokend door het dorp fietste!
Ja, waar ik opgroeide ook, naar Dieka, of Olde Beth, naar de kermis ergens, zuipen, snuiven, matten, boezen en croezen, en dan op de terugweg werd er ook regelmatig een opel van pa om een boom gevouwen. Ach ach ach die arme jongens.
pi_209701598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, waar ik opgroeide ook, naar Dieka, of Olde Beth, naar de kermis ergens, zuipen, snuiven, matten, boezen en croezen, en dan op de terugweg werd er ook regelmatig een opel van pa om een boom gevouwen. Ach ach ach die arme jongens.
Iedereen is jong geweest toch, als je jong bent doe he soms domme dingen. Alles onder de mantel der liefde totdat er iemand een jointje rookte. Zal dat laatste komen omdat de buurt dat herkent?

Ik heb hier met mijn ouders best wel ruzie om gehad. Werden er weer opmerkingen over joint roken gemaakt en dat ik daar mee op moest passen. Wat kon ik slecht tegen die hypocrisie.

Ben blij dat ik die wereld ontworsteld ben.

[ Bericht 11% gewijzigd door KaheemSaid op 30-06-2023 10:34:12 ]
  vrijdag 30 juni 2023 @ 10:52:05 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209702059
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij denkt dat sportkantines vol zitten met alcoholisten?
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:07:15 #227
3542 Gia
User under construction
pi_209702269
Dus, je moet straks je speciaalbiertjes en wijn verplicht bij de Gall & Gall gaan halen, die over het algemeen de goedkope merken niet hebben. Maar het inleveren van de lege bierflesjes, moet dat dan ook bij de slijter? Krijgen die dan ook allemaal zo'n flessenautomaat?

Overigens zit hier de Gall & Gall naast de AH. Als de AH minder ruimte nodig heeft, omdat ze geen wijn en speciaalbier meer mogen verkopen, kan die ruimte bij de Gall & Gall getrokken worden, want die hebben dan meer plek nodig. Maakt het voor ons niet zoveel uit.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:23:41 #228
pi_209702500
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn 800.000 probleem drinkers in Nederland waarvan 300.000 keiharde verslaafden. Daar zullen er vast een paar van in een sportkantine zitten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:25:21 #229
pi_209702533
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 06:22 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En waar zit hem dat grote gevaar dan wel niet in?
Gedragsverandering (agressie, slecht auto rijden). Dan heb je het dus over persoonlijke en maatschappelijke gevaren.
pi_209702570
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:07 schreef Gia het volgende:
Dus, je moet straks je speciaalbiertjes en wijn verplicht bij de Gall & Gall gaan halen, die over het algemeen de goedkope merken niet hebben. Maar het inleveren van de lege bierflesjes, moet dat dan ook bij de slijter? Krijgen die dan ook allemaal zo'n flessenautomaat?

Overigens zit hier de Gall & Gall naast de AH. Als de AH minder ruimte nodig heeft, omdat ze geen wijn en speciaalbier meer mogen verkopen, kan die ruimte bij de Gall & Gall getrokken worden, want die hebben dan meer plek nodig. Maakt het voor ons niet zoveel uit.
Sigaretten / tabak en alcohol gaan inderdaad naar aparte winkels en uit de schappen van de supers.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:28:39 #231
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209702583
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn 800.000 probleem drinkers in Nederland waarvan 300.000 keiharde verslaafden. Daar zullen er vast een paar van in een sportkantine zitten.
En wat is een betere plaats om die hardcore alcoholisten aan te pakken dan de sportkantine?..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:30:57 #232
236264 crew  capricia
pi_209702612
Het is sws raar. Alcohol in sportkantines.
Hebben die allemaal een vergunning dan om alcohol te schenken?

Theaters en Concertgebouw begrijp ik beter.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209702613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die definitie van "alcoholist" is ook nogal zwart/wit.

quote:
Je bent een overmatige drinker wanneer je als man zijnde meer dan 21 glazen per week drinkt en als vrouw meer dan 14. Je bent een zware drinker als je 1 keer of vaker per week 6 of meer glazen drinkt op één dag en als vrouw zijnde meer dan 4 of meer glazen op één dag drinkt (CBS). De Gezondheidsraad raadt aan niet meer dan 1 glas alcohol per dag te drinken.
pi_209702621
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:30 schreef capricia het volgende:

Ja die moeten een tapvergunning hebben.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:33:09 #235
3542 Gia
User under construction
pi_209702636
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sigaretten / tabak en alcohol gaan inderdaad naar aparte winkels en uit de schappen van de supers.
Het blijft bij ons toch onder hetzelfde dak, zowel de slijter als de sigarettencorner. Overigens ook de Etos zit onder hetzelfde dak. Wat maakt dat dan nog uit uit welk schap je het neemt?

Feitelijk gaan we terug naar vroeger, toen alles in aparte winkels te koop was. Vlees bij de slager, melk bij de melkboer, brood bij de bakker, drank bij de slijter en je peuken bij de sigarettenwinkel.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:33:41 #236
236264 crew  capricia
pi_209702643
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja die moeten een tapvergunning hebben.
Drank- en Horecavergunning, heet dat, lees ik.
Begrijp dat de gemeentes dat uitgeven. Die kunnen hem dus ook weer intrekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209702661
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Het blijft bij ons toch onder hetzelfde dak, zowel de slijter als de sigarettencorner. Overigens ook de Etos zit onder hetzelfde dak. Wat maakt dat dan nog uit uit welk schap je het neemt?
Een aparte zaak zoals Gall & Gall, puur gericht op alcohol, is een veel grotere drempel om naar binnen te stappen. Zeker voor de jeugd. Dat zal een beetje de gedachte zijn.

Ik zie overigens nog wel gebeuren dat die inpandige zaken zoals Gall & Gall etc. moeten verdwijnen straks.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:34:36 #238
pi_209702662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En wat is een betere plaats om die hardcore alcoholisten aan te pakken dan de sportkantine?..
Een afkick kliniek.
pi_209702680
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Drank- en Horecavergunning, heet dat, lees ik.
Begrijp dat de gemeentes dat uitgeven. Die kunnen hem dus ook weer intrekken.
Klopt, gemeentes hebben meestal de verantwoordelijkheid over sportparken en wat zich daar afspeelt.
Ik zie dat overigens niet gebeuren (net als dit hele plan van het aan banden leggen van alcohol in kantines).
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:36:51 #240
236264 crew  capricia
pi_209702701
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En als je door de supermarkt (AH in dit geval) loopt, wordt je ook wel doodgegooid met alcohol. Zelfs boven het vlees-schap staan bijbehorende wijnen. Bij de kaas idem. Bij de nacho's een eiland Corona. En bij het BBQ vlees de bieren.

Als er al zoveel mensen een probleem met alcohol hebben, is dit niet echt prettig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:38:17 #241
3542 Gia
User under construction
pi_209702716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een aparte zaak zoals Gall & Gall, puur gericht op alcohol, is een veel grotere drempel om naar binnen te stappen. Zeker voor de jeugd. Dat zal een beetje de gedachte zijn.

Ik zie overigens nog wel gebeuren dat die inpandige zaken zoals Gall & Gall etc. moeten verdwijnen straks.
Onzin. Onder de 18 mag je toch geen alcohol kopen en 18+ is zo gewend aan binnenlopen bij de slijter.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:38:23 #242
236264 crew  capricia
pi_209702721
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, gemeentes hebben meestal de verantwoordelijkheid over sportparken en wat zich daar afspeelt.
Ik zie dat overigens niet gebeuren (net als dit hele plan van het aan banden leggen van alcohol in kantines).
Ik zie dat ook niet gebeuren.
Maar het is op zich wel een interessante gedachte om alcohol daar weg te halen.
Net als roken, dat kon ik me eerst ook niet voorstellen..alles binnen rookvrij. Maar ook dat is gelukt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:40:37 #243
3542 Gia
User under construction
pi_209702752
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie dat ook niet gebeuren.
Maar het is op zich wel een interessante gedachte om alcohol daar weg te halen.
Net als roken, dat kon ik me eerst ook niet voorstellen..alles binnen rookvrij. Maar ook dat is gelukt.
Alle sportkantines gaan omgebouwd worden tot gemeenschapshuis. Problem solved.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:41:00 #244
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209702760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ze pushen liever de xtc. Want dat is precies wat er gebeurd is sinds je niet meer mag drinken op je 16de.
Xtc is makkelijker te verkrijgen dan drank voor die groep.
XTC is dan ook een stuk minder slecht voor je dan alcohol.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_209702761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Onzin. Onder de 18 mag je toch geen alcohol kopen en 18+ is zo gewend aan binnenlopen bij de slijter.
Het is mijn hersenspinsel. Ze willen het vooral gewoon niet in de schappen naast de chips en nootjes.
Zo is het ook langzaam met sigaretten uit het beeld verdwenen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:43:12 #246
236264 crew  capricia
pi_209702805
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is mijn hersenspinsel. Ze willen het vooral gewoon niet in de schappen naast de chips en nootjes.
Ik kan dat wel begrijpen. Je wordt er mee doodgegooid. Met alcohol in de supermarkten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:43:24 #247
3542 Gia
User under construction
pi_209702813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zie toch ook een andere kant: Nu lopen jongeren niet bij de slijter binnen, waar ook de sterke drank staat, die je ook mag kopen als je 18+ bent. Nu worden jongeren dus niet geconfronteerd of uitgelokt om sterke drank te kopen, want daarvoor moet je apart naar de slijter. Straks moeten ze wel naar de slijter en kunnen ze net zo goed een fles whiskey meenemen. Ze zijn er dan toch.
pi_209702818
Maar serieus, willen jullie dan die betutteling en controledrang van de overheid? En roken is iets anders, daar kun je snel even naar buiten en/of terras om een pafje te doen. Geen bier meer in de voetbalkantine is de doodsteek voor het verenigingsleven.
pi_209702842
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zie toch ook een andere kant: Nu lopen jongeren niet bij de slijter binnen, waar ook de sterke drank staat, die je ook mag kopen als je 18+ bent. Nu worden jongeren dus niet geconfronteerd of uitgelokt om sterke drank te kopen, want daarvoor moet je apart naar de slijter. Straks moeten ze wel naar de slijter en kunnen ze net zo goed een fles whiskey meenemen. Ze zijn er dan toch.
Nou ja, ook genoeg reclame voor (sterke) drank op tv. Als je toch iets aan alcohol(isme) wil doen begin daar dan mee.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:45:27 #250
236264 crew  capricia
pi_209702855
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef S_E het volgende:
Maar serieus, willen jullie dan die betutteling en controledrang van de overheid? En roken is iets anders, daar kun je snel even naar buiten en/of terras om een pafje te doen. Geen bier meer in de voetbalkantine is de doodsteek voor het verenigingsleven.
Lijkt me totaal ongewenst. Dat sportkantines bestaan bij gratie van de verkoop van alcohol.

Dan koop je maar een frisje als je zo begaan bent met het voortbestaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209702878
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me totaal ongewenst. Dat sportkantines bestaan bij gratie van de verkoop van alcohol.

Jij komt nooit in een sportkantine of wel?
pi_209702894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou ja, ook genoeg reclame voor (sterke) drank op tv. Als je toch iets aan alcohol(isme) wil doen begin daar dan mee.
quote:

[..]

O ja,want even nazitten na een wedstrijd onder het genot van een lekker koud biertje is natuurlijk een doodzonde.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:47:11 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209702909
quote:

[..]

Horeca bestaat inderdaad bij de gratie van de verkoop van alcohol. Dat geldt dus logischerwijs ook voor sportkantines. Uit enkel de contributie maken de clubs gewoon verlies
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209702922
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan dat wel begrijpen. Je wordt er mee doodgegooid. Met alcohol in de supermarkten.
Dat is met fast food net zo.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:48:03 #255
236264 crew  capricia
pi_209702932
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:46 schreef S_E het volgende:

[..]
[..]
O ja,want even nazitten na een wedstrijd onder het genot van een lekker koud biertje is natuurlijk een doodzonde.
Nee dat hoor je mij niet zeggen. Maar ik vind het wel erg doorgeslagen als dat het bestaansrecht van die sportkantine is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209702964
Tja, de sportkantine is gewoon de horecagelegenheid op het sportcomplex. Vereniging heeft ook gewoon de horeca inkomsten nodig. Kun je niet passend vinden, maar zo werkt het nu eenmaal.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:51 #257
236264 crew  capricia
pi_209702969
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Horeca bestaat inderdaad bij de gratie van de verkoop van alcohol. Dat geldt dus logischerwijs ook voor sportkantines. Uit enkel de contributie maken de clubs gewoon verlies
Je schrijft dat een sportkantine eigenlijk gewoon een cafe is.
Ja. Zo had ik het nog niet bekeken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209702970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is met fast food net zo.
Patat, frikadellen en Cola ook verbieden in de kantines!
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:51:27 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209702978
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja wat dacht jij dan wat het was
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:53:03 #260
3542 Gia
User under construction
pi_209702996
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:44 schreef S_E het volgende:

[..]
Dat is een andere aanpak. Neemt niet weg dat je nu voor sterke drank naar een aparte winkel moet, terwijl je je speciaal biertje en wijntje ook gewoon bij de Supermarkt kunt kopen. Ik zie het er ook nog wel van komen dat al het bier naar de slijter gaat. Die moeten echt uit gaan bouwen dan, om al die kratten kwijt te kunnen, want de een drinkt Bavaria en de ander liever Grolsch.
Het is echt terug naar vroeger, alles in aparte winkels. Terwijl het concept supermarkt juist is uitgevonden voor het gemak van alles onder 1 dak.
pi_209703000
Volgende verkiezingen weer lekker op dezelfde partijen stemmen jongens?

Ik heb geen medelijden meer. Als je nu nog niet door hebt dat de enige wat ons land nog kan redden een KLEINERE overheid is en niet MEER controle / macht / betutteling / regels etc, dan heb je een plaat voor je kop. Blijkbaar hebben wij dat op collectieve schaal.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:54:27 #262
3542 Gia
User under construction
pi_209703016
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Feitelijk wel, want ze hebben een horeca-vergunning. Als ze die gaan intrekken, omdat het een sportkantine is, dan ga je gewoon het beestje een andere naam en doelgroep geven.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:54:32 #263
236264 crew  capricia
pi_209703017
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja wat dacht jij dan wat het was
Waar we de hockeywedstrijden met de kinderen doorspreken. Van te voren. En waar de nieuwe kinderen de hockeysticks konden lenen. Ook haalden we er de keepers tassen op. En gaven we de uitslagen door. De trainers en coaches kregen er bijscholing.

Het was geen cafe, in elk geval.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:55:13 #264
3542 Gia
User under construction
pi_209703030
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Waar we de hockeywedstrijden met de kinderen doorspreken. Van te voren. En waar de nieuwe kinderen de hockeysticks konden lenen. Ook haalden we er de keepers tassen op. En gaven we de uitslagen door. De trainers en coaches kregen er bijscholing.

Ook geen horecavergunning?
pi_209703031
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee dat hoor je mij niet zeggen. Maar ik vind het wel erg doorgeslagen als dat het bestaansrecht van die sportkantine is.
Laten we wel wezen (en ja dat is een slap argument): het is niet iets van de laatste jaren. Alcoholgebruik is al een eeuw gemeengoed in onze samenleving. Als ik mijn ouders hoor praten over hoe zij stomdronken achter het stuur kropen (en dat heel normaal was onder vrienden/familie) in de jaren 70-80, dan hebben we toch wel flinke stappen gemaakt met z'n allen qua bewustwording.
pi_209703043
quote:

[..]

Als er ergens veel gezopen wordt, is het in hockeykantines. Die staan er berucht om dat het iedere week een groot zuipfestijn is :')
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:57:18 #267
236264 crew  capricia
pi_209703054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Ook geen horecavergunning?
Zal er ongetwijfeld wel zijn geweest. Maar geen alcohol in het zicht bij mijn weten. Het clubhuis had kennelijk ook nog een andere functie. Wel een kan limonade voor de jeugd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:57:28 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703056
quote:

[..]

Dan ben je er denk ik nooit geweest als de kinderen al lang en breed klaar waren

Veel voetbalkantines schenken ze ook pas alcohol als het pupillen/kindervoetbal klaar is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209703065
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:30 schreef capricia het volgende:

Het sociale aspect is een flink onderdeel van de sport, anders zou iedereen wel gaan hardlopen. Dus zo raar vind ik dat niet.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:58:00 #270
236264 crew  capricia
pi_209703067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laten we wel wezen (en ja dat is een slap argument): het is niet iets van de laatste jaren. Alcoholgebruik is al een eeuw gemeengoed in onze samenleving. Als ik mijn ouders hoor praten over hoe zij stomdronken achter het stuur kropen (en dat heel normaal was onder vrienden/familie) in de jaren 70-80, dan hebben we toch wel flinke stappen gemaakt met z'n allen qua bewustwording.
Ja. Het nieuwe roken lijkt het te worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:59:18 #271
236264 crew  capricia
pi_209703081
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan ben je er denk ik nooit geweest als de kinderen al lang en breed klaar waren

Veel voetbalkantines schenken ze ook pas alcohol als het pupillen/kindervoetbal klaar is.
Ongetwijfeld. Maar de functie van het clubhuis was dus niet enkel die van cafe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209703095
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar de functie van het clubhuis was dus niet die enkel van cafe.
Volgens mij pretendeert dat ook niemand. Het heeft altijd een multifunctionele invulling gehad zolang ik er kom sinds halverwege de jaren 90. Kantines zijn ook enorm veranderd in de afgelopen decennia. Eerst was het echt een clubhuis met bar/tafels/stoelen en vergader/ontvangstruimtes. Tegenwoordig wordt het vaak door meerdere verenigingen gedeeld gebruikt zodat het ook overdag doordeweeks een functie krijgt.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:00:47 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703101
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar de functie van het clubhuis was dus niet die enkel van cafe.
Het transformeert doorgaans in de loop van de dag en avond van clubhuis naar café. En echt niet enkel bij voetbal wat vaak wordt gedacht. Ben ook regelmatig in een tenniskantine (en sporadisch hockey) geweest en vond doorgaans dat daar aanzienlijk meer werd gezopen _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:00:59 #274
236264 crew  capricia
pi_209703105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij pretendeert dat ook niemand. Het heeft altijd een multifunctionele invulling gehad zolang ik er kom sinds halverwege de jaren 90.
Hier werd wat anders gesuggereerd.
Caland in NWS / Staatssecretaris: alcoholverbod in sportkantines
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:01:56 #275
236264 crew  capricia
pi_209703126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Het transformeert doorgaans in de loop van de dag en avond van clubhuis naar café. En echt niet enkel bij voetbal wat vaak wordt gedacht. Ben ook regelmatig in een tenniskantine (en sporadisch hockey) geweest en vond doorgaans dat daar aanzienlijk meer werd gezopen _O-
En dan lekker in de auto naar huis?
Gezien de volle parkeerplaatsen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209703132
Tja, wellicht is het in een stad anders, maar ik voetbal in een klein dorp (en kom ook veel in andere kleine dorpen) en daar is de kantine ook het enige horeca-iets wat er is. Dus ja, het is een plek om te sporten, maar ook om bij elkaar te komen. En ik snap werkelijk waar niet wat er zo erg aan is als daar ook een biertje gedronken wordt.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:02:53 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703139
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan lekker in de auto naar huis?
Gezien de volle parkeerplaatsen.
Ik haal eigenlijk altijd mijn auto de volgende dag op of ik ga met de fiets. Maar bezopen mensen die in een auto stappen is niet echt een sportkantine only probleem.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:03:41 #278
236264 crew  capricia
pi_209703149
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:02 schreef S_E het volgende:
Tja, wellicht is het in een stad anders, maar ik voetbal in een klein dorp (en kom ook veel in andere kleine dorpen) en daar is de kantine ook het enige horeca-iets wat er is. Dus ja, het is een plek om te sporten, maar ook om bij elkaar te komen. En ik snap werkelijk waar niet wat er zo erg aan is als daar ook een biertje gedronken wordt.
Dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik heb er geen probleem mee.
Maar het scheiden van sport en alcohol vind ik ook geen vreemde gedachte.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:05:29 #279
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209703176
Maar dit zijn toch gewoon wilde plannen van een visieloze minister welke toch niet door de kamer komen? :?

Minister krijgt een opdracht, komt met allerlei rigoureuze plannen zodat het lijkt alsof hij werk verzet tussen het twitteren door. Next.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209703181
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik heb er geen probleem mee.
Maar het scheiden van sport en alcohol vind ik ook geen vreemde gedachte.
Er staat ook niemand met een flesje bier in het veld.
pi_209703217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar dit zijn toch gewoon wilde plannen van een visieloze minister welke toch niet door de kamer komen? :?

Minister krijgt een opdracht, komt met allerlei rigoureuze plannen zodat het lijkt alsof hij werk verzet tussen het twitteren door. Next.
Nou, het verbaast me oprecht hoeveel mensen dit nog wel een soort van okay-ish vinden. Doet me weer een beetje denken aan de coronatijden. Idiote maatregel late vallen, even laten inweken en dan iets minder ingrijpend inzetten. En repeat. Dit keer is het alcohol,volgende keer is het weer wat anders.
Ik drink zelf al jaren geen druppel, dus voor mij persoonlijk maakt dit geen kut uit. Maar ik vind het hele inperken/betuttelen echt verschrikkelijk. En daar verzet ik me wel tegen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:09:47 #282
236264 crew  capricia
pi_209703222
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:05 schreef S_E het volgende:

[..]
Er staat ook niemand met een flesje bier in het veld.
Ik begrijp ook wel dat er weinig andere horeca in zo'n dorp is als mensen het massaal in de voetbalkantine nuttigen.

Is een biertje daar ook goedkoper dan in de normale horeca?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209703239
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp ook wel dat er weinig andere horeca in zo'n dorp is als mensen het massaal in de voetbalkantine nuttigen.

Is een biertje daar ook goedkoper dan in de normale horeca?
Van wat ik meekrijg zijn ze bij ons 2 euro.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:12:44 #284
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_209703258
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Yup, het enige wat niet duurder zal worden is de miswijn
My mind is leaving, my body follows...
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:12:47 #285
236264 crew  capricia
pi_209703261
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:11 schreef S_E het volgende:

[..]
Dat is een stuk goedkoper dan in de commerciële horeca dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:13:10 #286
236264 crew  capricia
pi_209703267
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:12 schreef Eldiablo het volgende:

[..]
Yup, het enige wat niet duurder zal worden is de miswijn
Die gaan niet naar de mis, christenen.
Katholieken gaan naar de mis. Je weet wel, die groep die ook carnaval viert. Die hebben niet zoveel probleem met alcohol. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:14:04 #287
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209703277
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:08 schreef S_E het volgende:

[..]
Nou, het verbaast me oprecht hoeveel mensen dit nog wel een soort van okay-ish vinden. Doet me weer een beetje denken aan de coronatijden. Idiote maatregel late vallen, even laten inweken en dan iets minder ingrijpend inzetten. En repeat. Dit keer is het alcohol,volgende keer is het weer wat anders.
Ik drink zelf al jaren geen druppel, dus voor mij persoonlijk maakt dit geen kut uit. Maar ik vind het hele inperken/betuttelen echt verschrikkelijk. En daar verzet ik me wel tegen.
Zoals ik al zei, de ministers moeten ook een projectje hebben om te laten zien dat ze niet nutteloos zijn. Ik maak me geen zorgen dat er ook maar iets van zijn plannen door de kamer komt
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:14:42 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703284
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is een stuk goedkoper dan in de commerciële horeca dus.
Meestal vrijwilligers achter de bar, lagere huurkosten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:15:50 #289
236264 crew  capricia
pi_209703293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Meestal vrijwilligers achter de bar, lagere huurkosten.
Oneerlijke concurrentie dus.
Geen wonder dat er geen cafe meer is in de kleinere dorpen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:16:11 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703296
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo is het al 100 jaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:17:53 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209703317
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat heeft echt niks met oneerlijke concurrentie te maken want een sportkantine is geen kroeg en voldoet ook aan andere regelgeving.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:18:45 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209703326
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:11 schreef S_E het volgende:

[..]
Hier al 2,50, de prijzen zijn in veel voetbalkantines ook verhoogd de laatste jaren.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:20:09 #293
224960 highender
Travellin' Light
pi_209703345
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef S_E het volgende:
Rookvrije sportterreinen zijn - mede dankzij het gebrek aan tegengas van de verenigingen - in opkomst. Maar ja, dat boeit niet want het is maar klein groepje dat nog rookt, het gros van de leden heeft geen last van die maatregel. Nu krijgt het gros er wel last van en is het opeens huiliehuilie, wat nogal hypocriet is. Deze betutteling is al lang geleden in gang gezet en de glijdende schaal is voorlopig nog zo glad als een aal.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:20:19 #294
236264 crew  capricia
pi_209703349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat heeft echt niks met oneerlijke concurrentie te maken want een sportkantine is geen kroeg en voldoet ook aan andere regelgeving.
Daar is niet iedereen het in dit topic mee eens.
Ik lees net dat het savonds gewoon een cafe is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:21:31 #295
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hier al 2,50, de prijzen zijn in veel voetbalkantines ook verhoogd de laatste jaren.
Koud kratje bier 45 euro bij onze club tot 18u, daarna een vaasje voor 2 euro.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin vrijdag 30 juni 2023 @ 12:21:57 #296
pi_209703363
Vet en suiker zijn de volgende doelen, mark my words.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 12:23:04 #297
236264 crew  capricia
pi_209703380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Vet en suiker zijn de volgende doelen, mark my words.
Maar btw afschaffen op groente en fruit is te ingewikkeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:23:08 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209703381
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat ligt ook aan de club natuurlijk. Het wordt vooral steeds moeilijker om vrijwilligers te vinden, dus veel kantines sluiten vroeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin vrijdag 30 juni 2023 @ 12:23:52 #299
pi_209703393
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar btw afschaffen op groente en fruit is te ingewikkeld.
Te duur voornamelijk.

Ha ha
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:25:51 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209703420
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoals @Caland al zegt: dat is al decennia zo, dus ik snap niet zo goed wat het verdwijnen van cafes in een dorp er verder mee te maken heeft. Dit bestaat al heel lang gewoon naast elkaar, sterker nog: de binding met de lokale voetbalclub was vroeger vaak groter dan tegenwoordig.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:33:36 #301
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209703528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik denk ook dat de KHN best wel een mening heeft over het kopje "Alcohol alleen bij de slijter".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')