Ik gok dat je minstens de helft van de sportclubs wel kan opdoeken dan, zal goed zijn voor de volksgezondheidquote:Volledige drooglegging van sportkantines, een ban op de verkoop van wijn of speciaalbiertjes in de supermarkt, een forse accijnsverhoging en zelfs een minimumprijs voor alcoholische dranken. Staatssecretaris Van Ooijen (Volksgezondheid) mikt op steun om Nederland op een alcoholslot te krijgen.
Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf. Met een groslijst aan alcoholbeperkende maatregelen wil de CU-bewindsman een volgend hoofdstuk toevoegen met beleid dat voortkomt uit het preventieakkoord. Met dat akkoord moeten overgewicht, roken en problematisch alcoholgebruik worden tegengegaan.
Vooral op het gebied van het terugdringen van roken bracht het kabinet-Rutte III in 2018 al beperkingen aan. Zo werd besloten om de accijns op tabak te verhogen en pakjes sigaretten in de supermarkt uit het zicht te halen. Van Ooijen wil nu ook meters maken met de aanpak van alcoholgebruik.
Veel te drastisch
Haagse bronnen vinden de mogelijke maatregelen echter veel te drastisch. Er wordt al gesproken over ’Maartens betuttellijst’, die ’onzalig’ wordt genoemd. Kritiek is ook dat niet alleen ’problematische drinkers’ dreigen te worden aangepakt, maar iedereen die weleens een borreltje drinkt.
Bij zijn aanstelling als CU-bewindsman stak hij het al niet onder stoelen of banken: Van Ooijen wil meer werk gaan maken van het preventieakkoord dat door zijn voorganger en partijgenoot Paul Blokhuis werd gesloten. Dat akkoord mikt op het terugdringen van overgewicht, roken en problematisch alcoholgebruik. Vooral op het gebied van het terugdringen van roken bracht het kabinet-Rutte III in 2018 beperkingen aan. Zo werd besloten om de accijns op tabak te verhogen en pakjes sigaretten in de supermarkt uit het zicht te halen.
Ontmoedigen
Van Ooijen heeft dit keer zijn zinnen gezet op het ontmoedigen van alcoholconsumptie. Haagse bronnen vinden zijn plannen veel te drastisch. Maartens ’betuttellijst’ wordt ’onzalig’ genoemd. Ook zou hij zijn boekje te buiten gaan door niet alleen ’problematische drinkers’ aan te willen pakken, maar iedereen die wel eens een borreltje drinkt.
Bronnen rond het kabinet bevestigen dat Van Ooijen onlangs met een pakket aan drankverbannende plannen de boer op is gegaan in de Tweede Kamer. Volgens ingewijden draait het om zaken als het verbieden van alle alcoholische dranken in sportkantines, een verbod op het verkopen van speciaalbier en wijn in supermarkten, geen alcoholmarketing meer in de sport (dus ook niet meer voor 0.0 bier) en het ophogen van de accijns op alcoholhoudende dranken met wel vijftig procent.
Het voorstel om de biertap in sportkantines definitief dicht te draaien, werd eerder al eens gedaan door moslimpartij Denk. De lokale afdeling in Amsterdam deed daartoe een poging rondom het WK voetbal in Qatar. Volgens Denk-fractievoorzitter Sheher Khan verliep dat toernooi zonder rellen, omdat er in de stadions in de streng religieuze oliestaat geen drank werd geschonken.
Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat Van Ooijen op zoek gaat naar steun. Eerder wist De Telegraaf al te melden dat hij op die manier ook de handen op elkaar probeerde te krijgen voor zijn idee om de prijs voor een pakje sigaretten naar Australisch voorbeeld met reuzenstappen te verhogen. Hij dacht aan een verkoopprijs van 30 tot wel 47 euro voor een pakje van twintig sigaretten in het jaar 2040. De Tweede Kamer verwees dat plan naar de prullenbak.
In het coalitieakkoord van VVD, D66, CDA en CU staat dat doelen uit het preventieakkoord van 2018 worden voortgezet. Op het terrein van alcohol gaat het onder meer om de ambitie om het aantal jongeren dat nog nooit alcohol heeft gedronken onder de achttien omhoog te krijgen, alcoholgebruik onder zwangere vrouwen verder omlaag te krijgen en overmatig en zwaar alcoholgebruik onder volwassenen te beperken. Een zegsman van Van Ooijen meldt dat er nu ’nog geen knopen zijn doorgehakt’, maar dat ’hopelijk’ na de zomer een pakket aan maatregelen wordt gepresenteerd.
Misschien moeten ze eens beginnen met een kantine in de kerk, misschien komen de mensen dan wel weer terug.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Een gristenextremist die de verzuurde calvinist uithangt, verrassend...
Gezondheids excuus.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef nixxx het volgende:
Deze maatregelen vind ik een heel stuk te ver gaan. Kun je ook verwachten van een CU-er. En wat is dat voor belachelijk doel om het aantal jongeren dat voor hun achttiende nog geen alcohol op heeft te vergroten?
Laten we dan bij het goede voorbeeld beginnen en de miswijn die de pastoor om half 10 smorgens weg slobbert alvast achterwege latenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef nixxx het volgende:
Deze maatregelen vind ik een heel stuk te ver gaan. Kun je ook verwachten van een CU-er. En wat is dat voor belachelijk doel om het aantal jongeren dat voor hun achttiende nog geen alcohol op heeft te vergroten?
Je bent veel te optimistisch. Voor de voetbalclubs geldt dat 95% het loodje gaat leggen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:08 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik gok dat je minstens de helft van de sportclubs wel kan opdoeken dan, zal goed zijn voor de volksgezondheid
Inderdaad. Politiek en bestuur van dit land bestaat uit wereldvreemde figuren die met de rug naar de samenleving staan en geen enkel idee hebben hoe gewone mensen leven.quote:Volksvertegenwoordigers zijn compleet wereldvreemd deeltje zoveel
Ik ging al tanken in Belgie, kan daar nu ook de drank meenemen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:10 schreef Rodgrod het volgende:
Ah een accijnsverhoging. Volgende wat weer duurder gaat worden
Ze pushen liever de xtc. Want dat is precies wat er gebeurd is sinds je niet meer mag drinken op je 16de.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef nixxx het volgende:
En de frikandellen blijven gewoon een euro voor 20 stuks. Zou daar eens mee beginnen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Waar slaat het op dat je geen speciaalbiertje meer zou moeten kunnen kopen in de supermarkt, nou niet bepaald hetgeen een alcoholist drinkt met die prijzen.
Een leuk feitje is trouwens dat tijdens de drooglegging in Amerika (ook zo'n wangedrocht dat een initiatief was van bemoeizieke strenggelovigen) er vaak een uitzondering bestond voor het produceren van dranken voor religieuze doeleinden. Vervolgens werd er onder dat mom heel veel meer geproduceerd dan logischerwijs daarvoor nodig was, waarvan dan een niet onaanzienlijk deel "verdween" of "gestolen" werd.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Waar slaat het op dat je geen speciaalbiertje meer zou moeten kunnen kopen in de supermarkt, nou niet bepaald hetgeen een alcoholist drinkt met die prijzen.
Niet als je in Utrecht zit;quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:12 schreef Starhopper het volgende:
Sigaretten mogen vanaf volgend jaar niet meer in de supermarkt toch? Dan open je als supermarkt toch gewoon een tabaks/bierzaak naast je winkel
Utrechtquote:Op donderdag 29 juni 2023 09:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Niet als je in Utrecht zit;
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-nieuwe-tabakszaken
Ja zo zijn die religieuzen wel ja.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een leuk feitje is trouwens dat tijdens de drooglegging in Amerika (ook zo'n wangedrocht dat een initiatief was van bemoeizieke strenggelovigen) er vaak een uitzondering bestond voor het produceren van dranken voor religieuze doeleinden. Vervolgens werd er onder dat mom heel veel meer geproduceerd dan logischerwijs daarvoor nodig was, waarvan dan een niet onaanzienlijk deel "verdween" of "gestolen" werd.
quote:Staatssecretaris Van Ooijen
Je zou van iemand van 33 op een of andere manier toch wat minder wereldvreemde ideeen verwachten. De progressieven zijn niet mijn vrienden, maar dit is weer het andere uiterste.quote:'s-Hertogenbosch, 1 mei 1990
Begint inderdaad zo langzaamaan aantrekkelijk te worden om 1 x in de 2 weken te gaan tanken en shoppen in Belgie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ging al tanken in Belgie, kan daar nu ook de drank meenemen.
Zie hier het gevolg daarvan:quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef nixxx het volgende:
Natuurlijk is hier wel een meerderheid voor.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Zot. Plezier ist verboten!
En wat gaat hij dan doen om de sportclubs overeind te laten blijven? Staatsgiften?
Even realistisch. Hier is geen meerderheid voor, dat kan niet.
Hij kan beter wat anders verzinnen om aan te werken.
Blowen is in de ogen van dit grrrrristengekkies ook duivels dus de wietpas zal ook wel weer uit de klei getrokken wordenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:49 schreef Kreator het volgende:
Mensen die stonden te juichen toen dit over roken ging en zich niet realiseerden dat dit daar niet zou stoppen..
Roken is een gevaar voor andermans gezondheid, alcohol niet (tenzij mensen agressief worden of gaan rijden met een slok op)quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:49 schreef Kreator het volgende:
Mensen die stonden te juichen toen dit over roken ging en zich niet realiseerden dat dit daar niet zou stoppen..
Dat mag dus niet, je moet "officieel" alles boven een bepaalde hoeveelheid aangeven bij de Douane. Mooi het dat "vrij verkeer van goederen" binnen het Schengenverdrag, maar o wee dat men de overheid financieel zal benadelen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:18 schreef grimselman het volgende:
Als de accijns op brandstoffen in NL substantieel hoger blijft dan in BE en DE gaat straks heel Nederland in de omringende landen shoppen.
Leven in een stad is een veel groter gevaar voor je gezondheid die 0.1% extra kans op kanker door meeroken is een vergezocht argument.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Roken is een gevaar voor andermans gezondheid, alcohol niet (tenzij mensen agressief worden of gaan rijden met een slok op)
Verder: Gaaf land.
Hoezo onhaalbaar? Accijns op alcohol bestaat al en de overheid legt nu ook al beperkingen op aan wat supermarkten en sportkantines mogen verkopen, dus die kun je allemaal aanpassen. Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Idioot plan, en bovendien onhaalbaar.
En leven in een stad én meeroken is nog erger samen!quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leven in een stad is een veel groter gevaar voor je gezondheid die 0.1% extra kans op kanker door meeroken is een vergezocht argument.
Leer mij voetbalclubs kennen. Die zetten desnoods een krat bier onder de bar, ervan uitgaande dat de kans op controles nihil is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo onhaalbaar? Accijns op alcohol bestaat al en de overheid legt nu ook al beperkingen op aan wat supermarkten en sportkantines mogen verkopen, dus die kun je allemaal aanpassen. Ik zie het probleem niet.
Men is toch niet verplicht om bij een roker te gaan staan? Het verplicht meeroken is dus een kulargument.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Roken is een gevaar voor andermans gezondheid, alcohol niet (tenzij mensen agressief worden of gaan rijden met een slok op)
Verder: Gaaf land.
Wat die fundi's schijnen te vergeten is dat sportverenigingen meer zijn dan alleen plek om te sporten. Het is ook een sociale ontmoetingsplaats en een bindmiddel in de samenleving.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leer mij voetbalclubs kennen. Die zetten desnoods een krat bier onder de bar, ervan uitgaande dat de kans op controles nihil is.
Bovendien jaag je hiermee het hele verenigingsleven in Nederland tegen je in het harnas. Dit stuit op enorm veel verzet, waardoor het politiek kostbaar wordt om het door te drukken.
Ik ben gezien mijn astma er wel blij mee dat ik nu rustig in een café/restaurant kan zitten, zeker als het een kleine, matig geventileerde ruimte is blijft die rook nogal hangen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Men is toch niet verplicht om bij een roker te gaan staan? Het verplicht meeroken is dus een kulargument.
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan meer gezondheidsvoordelen opleveren dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:46 schreef hooibaal het volgende:
Prima ideeën, al begrijp ik niet zo goed waarom ze alcohol in supermarkten niet gewoon helemaal verbieden. In sportkantines hoort alcohol sowieso niet thuis. Daar ben je voor je gezondheid, daar horen drugs zoals alcohol helemaal niet thuis. Bovendien is de leeftijdscontrole een lachertje.
Al met al zorgt alcohol gewoon voor heel veel maatschappelijke- en gezondheidsschade. De regering wil dat terugdringen, ik begrijp niet waarom je daar tegen zou zijn. Nou ja, of je moet zelf niet zonder alcohol kunnen dus.
Nee joh, gewoon sporten, je bek houden en het liefst direct zonder te douchen naar huis. Voor je water betaal je maar gewoon zelf.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat die fundi's schijnen te vergeten is dat sportverenigingen meer zijn dan alleen plek om te sporten. Het is ook een sociale ontmoetingsplaats en een bindmiddel in de samenleving.
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan gezonder zijn dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
Zoals met zoveel drugs en dingen die "slecht" voor je zijn zou het zomaar kunnen zijn dat de uiteindelijke som positief is inderdaad.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De mate van sociaal contact die (miss tot op zekere hoogte) dankzij alcohol tot stand komt, kan gezonder zijn dan dat de alcohol zelf aan schade oplevert. Weet ik niet zeker, maar het is mogelijk.
En wie ben jij nou weer dan om dat voor andere mensen te gaan bepalen?quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.
Ja, je moet het wel handhaven inderdaad. Maar zo moeilijk is dat nu ook weer niet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leer mij voetbalclubs kennen. Die zetten desnoods een krat bier onder de bar, ervan uitgaande dat de kans op controles nihil is.
Bovendien jaag je hiermee het hele verenigingsleven in Nederland tegen je in het harnas. Dit stuit op enorm veel verzet, waardoor het politiek kostbaar wordt om het door te drukken.
Toch kan men dat prima zelf uitvinden zonder dat daar een ayatollah van de CU voor nodig is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.
In het kader van meer regeltje breng je ze dadelijkin den haag nog op het idee om een verplicht douche muntjes systeem in te voeren bij sportclubs.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon sporten, je bek houden en het liefst direct zonder te douchen naar huis. Voor je water betaal je maar gewoon zelf.
...en een baan voor de mensen die er werken.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Debiel uiteraard omdat het een groot inkomstenbron is voor de clubs.
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kan men dat prima zelf uitvinden zonder dat daar een ayatollah van de CU voor nodig is.
Klopt. Tegelijkertijd is de mens al aardig aan het vereenzamen, dus ik denk dat het wel handig is om er bij stil te staan.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk overgebleven van het liberale Nederland? Het lijkt wel steeds gekker te worden in (politiek) Den Haag.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:16 schreef trein2000 het volgende:
Als je het hele verenigingsleven naar de gallemiezien wil helpen moet je dit invoeren. Niet omdat gezelligheid niet zonder bier kan. Wel omdat kantineomzetten voor menig vereniging een belangrijke levensader zijn.
Tegenover of naast vrijwel iedere kerk staat een dorpscaféquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens beginnen met een kantine in de kerk, misschien komen de mensen dan wel weer terug.
gebeurtquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.
Ik had dezelfde conclusie toen ik dit las. Sportverenigingen kunnen helemaal niet zonder de bieromzet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef hollandia02 het volgende:
Dan wil je alcohol verbieden voor de gezondheid
Ga je erna er voor zorgen dat de helft van de voetbalclubs failliet gaat waardoor mensen niet meer kunnen sporten
Lekker voor de gezondheid
Nouja zonder regelgeving min of meer wel dus.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Men is toch niet verplicht om bij een roker te gaan staan? Het verplicht meeroken is dus een kulargument.
@hooibaal : "Dan zijn sportverenigingen niet meer van deze tijd in het nieuwe normaal".quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik had dezelfde conclusie toen ik dit las. Sportverenigingen kunnen helemaal niet zonder de bieromzet.
Gebeurt 🤣quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.
Ik dronk als kind gewoon mee met het avondmaal.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:23 schreef mstx het volgende:
Laten we beginnen met het verbieden van wijn in kerken.
Klopt, je zag iedereen dan de beker een stukje draaien :-Dquote:Op donderdag 29 juni 2023 11:38 schreef BertV het volgende:
...wat een onhygiënische boel. Dan iedere keer met zo'n doekje de kelk afvegen.
Ook dit kabinet dan 😉quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:09 schreef Scrummie het volgende:
Prima plan. Hopelijk gaan we alles verbieden.
Koud douchen, geen vleesproducten.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:08 schreef grimselman het volgende:
Ik mis nog een verbod op patat, bitterballen, zout, vet en suiker in sportkantines. Parkeren bij sportverenigingen verbieden en iedereen verplicht op de fiets laten komen.
Binnenkort ook een zuurstofbudget.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Koud douchen, geen vleesproducten.
[ twitter ]
Precies, het is pure betutteling van gelovigen om roken en alcohol drinken te ontmoedigen of te verbieden. Men drijft met dergelijke verboden de gematigde rokers en alcoholdrinkers naar de extreme kant van de politiek.quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is al zo druk in dit land. Laat mensen die zich kapot willen zuipen/roken toch lekker hun gang gaan.
Als we collectief steeds ouder en ouder worden in dit land, stijgen de kosten net zo goed.
Komt over als zo'n extremistische blauwe knoop.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wie ben jij nou weer dan om dat voor andere mensen te gaan bepalen?
Misschien is die "extreme kant" wel niet zo extreem en is het vooral de regering die in alles/teveel extreem is, ondanks de keurige en de ogenschijnlijk genuanceerde wijze van de formulering van haar beleid.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, het is pure betutteling van gelovigen om roken en alcohol drinken te ontmoedigen of te verbieden. Men drijft met dergelijke verboden de gematigde rokers en alcoholdrinkers naar de extreme kant van de politiek.
Wat dit hele kabinet vergeet is dat ze de overheid moeten besturen. Zorgen voor voldoende politie, scholen, bruggenonderhoud, woongelegenheid, jeugdzorg, ziekenhuizen en verplegers, rechters, dat soort dingen. Dat dat niet lukt is geen reden om dan maar mensen hun leven en lever proberen te besturen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat die fundi's schijnen te vergeten is dat sportverenigingen meer zijn dan alleen plek om te sporten. Het is ook een sociale ontmoetingsplaats en een bindmiddel in de samenleving.
De overheid is in de afgelopen 20 jaar vergeten waar het voor is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat dit hele kabinet vergeet is dat ze de overheid moeten besturen. Zorgen voor voldoende politie, scholen, bruggenonderhoud, woongelegenheid, jeugdzorg, ziekenhuizen en verplegers, rechters, dat soort dingen. Dat dat niet lukt is geen reden om dan maar mensen hun leven en lever proberen te besturen.
Leuk die secularisatie, maar als je wil preken moet je nog steeds in de kerk gaan staan. Leuk hoor die vrouwenemancipatie, maar als je wil bemoederen moet je moeder worden en dat niet in je carriere zoeken.
Idem voor Brussel.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De overheid is in de afgelopen 20 jaar vergeten waar het voor is.
Veel te veel ingrepen in betutteling en de persoonlijke levenssfeer.
Daar moet het uit en zo snel mogelijk terug naar de basis.
Nieuw leiderschap, zeg maar.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De overheid is in de afgelopen 20 jaar vergeten waar het voor is.
Veel te veel ingrepen in betutteling en de persoonlijke levenssfeer.
Daar moet het uit en zo snel mogelijk terug naar de basis.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die in DE of BE in een keer meer dan 110 liter bier, 90 liter wijn, 20 liter lichte likeur en 10 liter sterke drank zullen kopen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:53 schreef spoilert het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je moet "officieel" alles boven een bepaalde hoeveelheid aangeven bij de Douane. Mooi het dat "vrij verkeer van goederen" binnen het Schengenverdrag, maar o wee dat men de overheid financieel zal benadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |