Knap dat zo'n zure bijna bejaarde boomer er nog zo jong uit kan zien.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gozer ziet er ook uit alsof hij elk moment met een automatisch geweer een winkelcentrum binnen kan wandelen.
Je hebt het niet begrepen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:03 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Is het nu sigaretten of bitterballen?
Slaat nergens op, sigaretten automaten zijn grotendeels weg uit de kantines en ja een frituur is ook onderdeel van die levensader.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toch is de sigarettenverkoop voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel AH's jaloers op zullen zijn. En ja, daar hoort roken als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.
Sportclubs hebben het al jaren enorm zwaar door corona lockdowns en terugloop in leden en vrijwilligers. Dit soort plannen is de nekslag voor velen.
---
Toch is de verkoop van bitterballen voor veel sportclubs een levensader. Ik ken kantines in de hier omliggende dorpen waar het iedere zondag groot feest is, met honderden leden en omzetten waar veel cafetaria's jaloers op zullen zijn. En ja, daar horen bitterballen als groot onderdeel bij. Vergeet ook niet dat de prijzen in kantines vaak een stuk gunstiger liggen.
Sportclubs hebben het al jaren enorm zwaar door corona lockdowns en terugloop in leden en vrijwilligers. Dit soort plannen is de nekslag voor velen.
WHO ≠ CU staatsquote:Op donderdag 29 juni 2023 15:22 schreef HSG het volgende:
Maar cola met aspartaam is geen probleem hoor
https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-kankerverwekkend
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hoewel ik niet zo voor een verbod ben, is alcohol en sportverenigingen (gesubsidieerd tbv volksgezondheid) wel een hele rare combinatie.
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.quote:Ik kan mij voorstellen dat over tien jaar de maatschappelijke norm enorm is opgeschoven, net als bij roken destijds (nu geen rokende leraar op het schoolplein, niet roken meer in de trein of in de kroeg). Roken werd dan ook terecht geweerd denk ik, dat is nog altijd iets anders dan het volledig verbieden.
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.quote:Ik zie alcohol eigenlijk als ghb. Maar veel mensen zeggen, drugs is sleeeeecht maar zuipen wel elke dag een fles wijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Van mij mag het beiden, maar in een sportkantine hoort het niet.
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.quote:PS
XTC hoort er wel trouwens , dat is gewoon veel gezelliger en minder schadelijk. Ik kan dat iedereen aanraden twee keer per jaar te nemen, en even goed knuffelen en bijpraten met je naasten.
Alcohol is letterlijk harddrugs.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.
En oh ja, ik ben van geen enkele sportclub lid dus het is niet iets wat mij gaat raken. Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
[..]
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.
[..]
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.
[..]
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.
Exact.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:24 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, dit is wat je krijgt als je al die verbodsfetisjisten steeds hun zin geeft als het iets behelst wat in de persoonlijke kraam te pas komt.
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:29 schreef grimselman het volgende:
Worden straks gouden tijden voor de thuisbrouwer en thuisdistilleerder. Lekker moonshinen en methanolvergiftigingen
De Drooglegging van 1920-1933 heeft ook echt zo goed geholpen in de vs, dat ze daar nu nog de vruchten van plukken met de structuren van de georganiseerde misdaad.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alcohol is letterlijk harddrugs.
Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.
Leuke hobby om weer op te pakken inderdaad.
Ja, iemand die al het onderscheid maakt tussen brouwen en stoken, zoals jij deed, wist dat vast al.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:
Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
Hij is een verzamelaar.quote:
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken, naar huis, staatstelevisie aan, vroeg naar bed en belasting afdragen.quote:
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat voor eng sprookjes boek een religieuze groep er op na houdt en wat voor beperkingen ze zichzelf en elkaar op leggen.
Maar iedereen in de vrije wereld die last krijgt van vroom en religieus georienteerd gedram heeft m.i. het volste recht om van zich af te bijten. Daar is niks kansloos of triest aan.
Mensen moeten ouder worden en belasting betalen. Het begint een beetje op slavernij te lijkenquote:Op donderdag 29 juni 2023 16:39 schreef Toine51 het volgende:
Wat een schijtmongolen zijn het ook in Den Haag.
Verbieden alcohol in kantines, avondklok qua verkoop, wijn en speciaal bier verbieden in supermarkt.
Welke problemen die hier in NL het grootst zijn, los je hier nu mee op?
Maw, laat die betuttelaars zich maar eens met échte problemen en oplossingen daarvoor bezighouden.
Ik kan zelf wel beslissen hoeveel ik kan drinken.
Dat is al een stuk genuanceerder. Ons land vergelijken met Noord Korea is compleet losgeslagen. De inwoners daar wonen in een dictatoriaal regime, waarin men bang is iets verkeerds te zeggen over de goddelijke leider of leiders die men gehad heeft. Dat Nederland een (te) duur land begint te worden waarin werken steeds minder loont ben ik volkomen met je eens, maar laten we wel even alles in perspectief blijven zien.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken en belasting afdragen.
Het lijkt misschien nu nog niet zoveel maar dat is ook de essentie van de salamitactiek. Na tabak en alcohol is het eten aan de beurt.
Heel fijn dat je zo goed kunt spellen. Nu nog wat extra aandacht voor correct gebruik van hoofdletters.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.
maar goed, ik ben het hier gewend.
live and let live is blijkbaar te moeilijk voor jou en je gelijkgestemden.
Echt?quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:37 schreef Maharski het volgende:
Alcohol is puur vergif. Maar laat dat verbiedgedoe maar lekker achterwege idd.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want anders was dat in de afgelopen honderd jaar wel gebeurt. Soms moet je mensen gewoon een handje helpen om de juiste keuzes te maken. Zie ook het rookbeleid bijvoorbeeld. Als we daar niks aan gedaan hadden dan zaten mensen nu nog steeds te paffen in de trein en de kantoortuin.
Ik post nergens hierboven dat ik voor een verbod ben, juist niet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De Drooglegging van 1920-1933 heeft ook echt zo goed geholpen in de vs, dat ze daar nu nog de vruchten van plukken met de structuren van de georganiseerde misdaad.
Alcoholproblemen zijn meer zichtbaar omdat alcohol in de samenleving embed is. 90-95% van de volwassenen drinkt wel eens een drankje. Of het nu bij het eten is of een avond zuipen, bijna iedereen drinkt wel eens wat.
Dat we het hier ook over hebben is een getuige van de totale maakbaarheidsdrang en betuttelingsinstelling van een overheid. Niet omdat het uit de samenleving gevraagd wordt. De politiek is compleet losgeslagen van de huidige maatschappij. Dat is een groter probleem dan alcohol.
Is alcohol nu al een harddrug?quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik post nergens hierboven dat ik voor een verbod ben, juist niet.
Ik zeg alleen dat alcohol gewoon troep is, net als andere harddrugs.
Dat is het altijd al geweestquote:
Doet menig pilletje verblekenquote:
XTC good, alcohol bad...quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik kan het je van harte aanraden, maar niet op een sportclub.
XTC is ook een harddrug dus wat wil je nou?quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik zeg alleen dat alcohol gewoon troep is, net als andere harddrugs.
Ja, net zoals je het officieel aan moet geven als je meer dan 500 euro cash hebt liggen bij je belastingaangifte.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:53 schreef spoilert het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je moet "officieel" alles boven een bepaalde hoeveelheid aangeven bij de Douane. Mooi het dat "vrij verkeer van goederen" binnen het Schengenverdrag, maar o wee dat men de overheid financieel zal benadelen.
Wat ik wil duidelijk maken is dat het even absurd is om te zuipen op een sportclub als om daar te snuiven of pillen te slikken. Veel mensen snappen gewoon niet dat alcohol even schadelijk, zo niet schadelijker is dan heel veel soorten drugs. Er vallen meer dan genoeg doden door drank. Meer dan aan xtc...en xtc is minder verslavend.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
XTC is ook een harddrug dus wat wil je nou?
In Zweden ook. Met als gevolg dat mensen het als een verboden vrucht zien en "drinken" in de praktijk al gauw gelijk staat aan "bingen". Want er wordt best veel gedronken, ondanks het feit dat supermarkten alleen bier met lage gisting mogen verkopen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:48 schreef core2duo het volgende:
Het past in het rijtje van welwaartspijt. In Scandinavië, althans in Noorwegen, zijn ze ook streng met alcohol. Nederland volgt met een kruistocht tegen alcohol.
Steeds meer luxe wordt ons ontnomen, en op termijn houden we alleen de basisbehoeften over.
Volgens mij bezoeken de meeste mensen de voetbalkantine, tennisclub enz.voornamelijk voor hun plezier en komt "gezondheid" hooguit op de tweede plaats.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:46 schreef hooibaal het volgende:
Prima ideeën, al begrijp ik niet zo goed waarom ze alcohol in supermarkten niet gewoon helemaal verbieden. In sportkantines hoort alcohol sowieso niet thuis. Daar ben je voor je gezondheid, daar horen drugs zoals alcohol helemaal niet thuis. Bovendien is de leeftijdscontrole een lachertje.
Waarom moeten politici iets vinden van het feit dat ik en velen met mij in het weekend van een paar speciaalbiertjes genieten? Dat het woord "genieten" niet in het vocabulaire van calvinisten voorkomt is niet mijn probleem.quote:Al met al zorgt alcohol gewoon voor heel veel maatschappelijke- en gezondheidsschade. De regering wil dat terugdringen, ik begrijp niet waarom je daar tegen zou zijn. Nou ja, of je moet zelf niet zonder alcohol kunnen dus.
Dat zit er dik in. Wat (officieus) niet mag, de verboden vrucht, dat geeft een kick. Lockdownreizen, thermostaat ver boven de 19 graden, voortzetten van vliegvakanties en dus ook wijn blijven drinken. De kunst is om jezelf niets te laten afnemen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:52 schreef Iblardi het volgende:
[..]
In Zweden ook. Met als gevolg dat mensen het als een verboden vrucht zien en "drinken" in de praktijk al gauw gelijk staat aan "bingen". Want er wordt best veel gedronken, ondanks het feit dat supermarkten alleen bier met lage gisting mogen verkopen.
Wie zijn die "we" en waarom zouden ze dat niet zelf mogen bepalen?quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En we moeten dus af van het idee dat sociale interactie alleen maar mogelijk is als er alcohol op tafel staat. Wat een onzin.
Religies draaien op machtuitoefening, dit is hun core business, de reden dat ze bestaan.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit dus.
We worden een land van treiteraars waar hele volksstammen hun bevrediging vinden in het wegnemen van het plezier van anderen.
Eeuwenlang is de deug-agenda bepaald geweest door de protestant christelijke moraal waarbij soberheid en lijden geprefereerd wordt boven plezier maken en genieten van het leven.
Van tijd tot tijd krijgen ze steun uit de moslimhoek want die kunnen er ook wat van als het gaat om het opleggen van de eigen wil aan anderen.
En bij alles wat riekt naar gezondheid en duurzaamheid schuift de linkse woke-vegan kliek aan bij de treitercoalitie.
Door niet meer op die partijen te stemmen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:59 schreef hb64 het volgende:
[..]
Dat getreiter hangt mij ook stevig de keel uit. Hoe komen we van die vervelende deugkneuzen af?
Jij klinkt zelf als een dominee met gedragsproblemenquote:Op donderdag 29 juni 2023 17:59 schreef hb64 het volgende:
[..]
Religies draaien op machtuitoefening, dit is hun core business, de reden dat ze bestaan.
Communisme-Woke-Vegan is gewoon een moderne vorm van religie met moderne dominees, die anderen graag de les lezen.
Dat getreiter hangt mij ook stevig de keel uit. Hoe komen we van die vervelende deugkneuzen af?
Het is toch wel erg jammer dat iedereen maar politicus kan worden zonder enige vorm van psychologische keuring.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gozer ziet er ook uit alsof hij elk moment met een automatisch geweer een winkelcentrum binnen kan wandelen.
Hoeveel mensen en gezinnen "die aan alcohol kapot zijn gegaan" ken jij?quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daar noem je precies het hoofdprobleem. Het kwaad dat calvinisme heet zorgt ervoor dat we steeds soberder moeten leven. Iets waar ze in de meeste welvarende landen om moeten lachen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Volgens mij bezoeken de meeste mensen de voetbalkantine, tennisclub enz.voornamelijk voor hun plezier en komt "gezondheid" hooguit op de tweede plaats.
[..]
Waarom moeten politici iets vinden van het feit dat ik en velen met mij in het weekend van een paar speciaalbiertjes genieten? Dat het woord "genieten" niet in het vocabulaire van calvinisten voorkomt is niet mijn probleem.
Weet je wat er met een gezin gebeurt als er iemand alcoholverslaafd is, wat voor een wissel dat trekt?quote:Op donderdag 29 juni 2023 18:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hoeveel gezinnen "die aan alcohol kapot zijn gegaan" ken jij?
Blijkbaar is dat ook teveel gevraagd van meneer van Ooijen die zo nodig de zure en bekrompen calvinist uit moet hangen. Hou die op religie gebaseerde archaïsche opvattingen achter de voordeur; het gros van de bevolking is niet in religie geïnteresseerd en wenst er ook niet mee lastig gevallen te worden.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.
maar goed, ik ben het hier gewend.
live and let live is blijkbaar te moeilijk voor jou en je gelijkgestemden.
Dat dat een probleem is zul je mij ook niet horen ontkennen, maar om hoeveel kapotte gezinnen en mensen gaat het nou precies? Als alcohol daadwerkelijk onze samenleving totaal zou ontwrichten zouden we daar echt wel dagelijks de gevolgen van ondervinden.quote:Op donderdag 29 juni 2023 18:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weet je wat er met een gezin gebeurt als er iemand alcoholverslaafd is, wat voor een wissel dat trekt?
En wat ik verder prive meemaak of wie ik ken gaat je verder natuurlijk niets aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |