abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:24:46 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692723
Worden straks gouden tijden voor de thuisbrouwer en thuisdistilleerder. Lekker moonshinen en methanolvergiftigingen
pi_209692734
Hoewel ik niet zo voor een verbod ben, is alcohol en sportverenigingen (gesubsidieerd tbv volksgezondheid) wel een hele rare combinatie.

Ik kan mij voorstellen dat over tien jaar de maatschappelijke norm enorm is opgeschoven, net als bij roken destijds (nu geen rokende leraar op het schoolplein, niet roken meer in de trein of in de kroeg). Roken werd dan ook terecht geweerd denk ik, dat is nog altijd iets anders dan het volledig verbieden.

Ik zie alcohol eigenlijk als ghb. Maar veel mensen zeggen, drugs is sleeeeecht maar zuipen wel elke dag een fles wijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Van mij mag het beiden, maar in een sportkantine hoort het niet.

PS
XTC hoort er wel trouwens , dat is gewoon veel gezelliger en minder schadelijk. Ik kan dat iedereen aanraden twee keer per jaar te nemen, en even goed knuffelen en bijpraten met je naasten.
pi_209692760
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:15 schreef Jason22 het volgende:
Jaaaaaaaa: avondklok! _O_
[..]

_O-

Ze Zijn echt compleet bezopen (pun intended) daar he?
pi_209692778
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:15 schreef Jason22 het volgende:
Jaaaaaaaa: avondklok! _O_
[..]

Dit begint echt lachwekkend en gênant te worden.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:32:31 #131
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209692782
Wij hadden vroeger op de uni een zelfgemaakte meter bier. Om 7 uur spelen en dan om half 1 de kantine uitgedweild worden. Wat een tijden. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:41:22 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209692897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hoewel ik niet zo voor een verbod ben, is alcohol en sportverenigingen (gesubsidieerd tbv volksgezondheid) wel een hele rare combinatie.
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.

En oh ja, ik ben van geen enkele sportclub lid dus het is niet iets wat mij gaat raken. Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.

quote:
Ik kan mij voorstellen dat over tien jaar de maatschappelijke norm enorm is opgeschoven, net als bij roken destijds (nu geen rokende leraar op het schoolplein, niet roken meer in de trein of in de kroeg). Roken werd dan ook terecht geweerd denk ik, dat is nog altijd iets anders dan het volledig verbieden.
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.

quote:
Ik zie alcohol eigenlijk als ghb. Maar veel mensen zeggen, drugs is sleeeeecht maar zuipen wel elke dag een fles wijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Van mij mag het beiden, maar in een sportkantine hoort het niet.
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.

quote:
PS
XTC hoort er wel trouwens , dat is gewoon veel gezelliger en minder schadelijk. Ik kan dat iedereen aanraden twee keer per jaar te nemen, en even goed knuffelen en bijpraten met je naasten.
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.
pi_209692951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Een hele hoop mensen denken daar anders over.

En oh ja, ik ben van geen enkele sportclub lid dus het is niet iets wat mij gaat raken. Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
[..]
Wat was het argument ook alweer om het roken in openbare gelegenheden te verbieden? Juist ja, het meeroken en ter bescherming van de niet rokers. Als jij een biertje drinkt wordt een ander daar niet dronken van hoor.
[..]
Dat is een mening, geen feit. En verder is GHB gewoon verboden en vele malen schadelijker en verslavender dan alcohol maar dat snap jij zelf denk ik ook wel.
[..]
Zolang XTC onder de harddrugs valt is het verboden om in bezit te hebben dit itt alcohol.
Alcohol is letterlijk harddrugs.

Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:47:25 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209692985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:24 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, dit is wat je krijgt als je al die verbodsfetisjisten steeds hun zin geeft als het iets behelst wat in de persoonlijke kraam te pas komt.
Exact.
Geen vingernagel ruimte geven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209693072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:29 schreef grimselman het volgende:
Worden straks gouden tijden voor de thuisbrouwer en thuisdistilleerder. Lekker moonshinen en methanolvergiftigingen
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.

Leuke hobby om weer op te pakken inderdaad.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:52:34 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209693093
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Alcohol is letterlijk harddrugs.

Maar aan alcohol gaan overigens veel en veel meer mensen kapot, hele gezinnen, dan aan bijvoorbeeld GHB. Van XTC heeft al helemaal bijna niemand last. Ja, van de zinloze criminaliteit eromheen, daarom ben ik tegen verbieden.
De Drooglegging van 1920-1933 heeft ook echt zo goed geholpen in de vs, dat ze daar nu nog de vruchten van plukken met de structuren van de georganiseerde misdaad.

Alcoholproblemen zijn meer zichtbaar omdat alcohol in de samenleving embed is. 90-95% van de volwassenen drinkt wel eens een drankje. Of het nu bij het eten is of een avond zuipen, bijna iedereen drinkt wel eens wat.

Dat we het hier ook over hebben is een getuige van de totale maakbaarheidsdrang en betuttelingsinstelling van een overheid. Niet omdat het uit de samenleving gevraagd wordt. De politiek is compleet losgeslagen van de huidige maatschappij. Dat is een groter probleem dan alcohol.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209693120
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:51 schreef BertV het volgende:

[..]
Thuisbrouwen is compleet ongevaarlijk wat betreft methanolvergiftiging.

Leuke hobby om weer op te pakken inderdaad.
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.
pi_209693155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:53 schreef grimselman het volgende:

[..]
Klopt. Ik doelde op thuisdistilleren. Met name als je steenvruchten gebruikt.
Ja, iemand die al het onderscheid maakt tussen brouwen en stoken, zoals jij deed, wist dat vast al. :P

Voor eigen gebruik is brouwen toegestaan. (voor zolang dat gaat duren met de huidige politiek)
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_209693201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:41 schreef AchJa het volgende:
Ik heb alleen een teringhekel aan die hele fucking verbodscultuur.
Dit dus.
We worden een land van treiteraars waar hele volksstammen hun bevrediging vinden in het wegnemen van het plezier van anderen.

Eeuwenlang is de deug-agenda bepaald geweest door de protestant christelijke moraal waarbij soberheid en lijden geprefereerd wordt boven plezier maken en genieten van het leven.
Van tijd tot tijd krijgen ze steun uit de moslimhoek want die kunnen er ook wat van als het gaat om het opleggen van de eigen wil aan anderen.
En bij alles wat riekt naar gezondheid en duurzaamheid schuift de linkse woke-vegan kliek aan bij de treitercoalitie.
-
pi_209693213
N-Korea aan de Noordzee.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209693331
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
N-Korea aan de Noordzee.
Niet verwacht deze reactie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209693446
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hij is een verzamelaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209693717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken, naar huis, staatstelevisie aan, vroeg naar bed en belasting afdragen.

Het lijkt misschien nu nog niet zoveel maar dat is ook de essentie van de salamitactiek. Na tabak en alcohol is het eten aan de beurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeVerzamelaar op 29-06-2023 16:42:09 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209693721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:
De Drooglegging van 1920-1933
Tja, en moet je kijken wat er daarna gebeurde in 1933. Dat nooit meer!
Eens kijken
pi_209693752
Alcohol is puur vergif. Maar laat dat verbiedgedoe maar lekker achterwege idd.
Eens kijken
pi_209693763
Kan iemand aan mij uitleggen waarom de VVD nog steeds liberalen worden genoemd? Al sinds ik volwassen ben geworden is de VVD aan de macht en is er enkel verdere betutteling bijgekomen. Ik wil helemaal geen 90 worden in een land waar je niet de vrijheid hebt om zelf te bepalen hoe jij je feestje viert.

En dan nog de manieren waarop ze dit willen doen. Als ik pils haal dan blijft het er maar zelden bij 1. Na een speciaal biertje is het vaak al klaar na 1tje 's avonds. Alcoholisten kopen het al helemaal niet want het is veel te duur. Het idee dat sport een soort religieuze bijeenkomst moet worden waarin we enkel denken aan de gezondheid, vind ik bizar en contraproductief. Genoeg kelderklassers die 1-2x gaan oefenen en op de zaterdag een derde helft doen. Mooie combo van gezond en sociaal lijkt mij, maar dat is niet goed meer volgens de orthodoxen.
pi_209693777
Wat een schijtmongolen zijn het ook in Den Haag.

Verbieden alcohol in kantines, avondklok qua verkoop, wijn en speciaal bier verbieden in supermarkt.

Welke problemen die hier in NL het grootst zijn, los je hier nu mee op?

Maw, laat die betuttelaars zich maar eens met échte problemen en oplossingen daarvoor bezighouden.

Ik kan zelf wel beslissen hoeveel ik kan drinken.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:40:51 #148
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209693791
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:12 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit wat voor eng sprookjes boek een religieuze groep er op na houdt en wat voor beperkingen ze zichzelf en elkaar op leggen.
Maar iedereen in de vrije wereld die last krijgt van vroom en religieus georienteerd gedram heeft m.i. het volste recht om van zich af te bijten. Daar is niks kansloos of triest aan.
Jawel, dat kan ook op een respectvolle manier. Doordat je het us een 'eng sprookjesboek' (ja,spatie teveel) noemt is de rest van je betoog gelijk nietszeggend geworden. Het is absoluut onnodig om in deze discussie het gedachtengoed van de partij erbij te betrekken. maar de haat zal en moet doorgaan. triest eigenlijk dat je zo in het leven staat. schuimbekkend door het leven gaan omdat iemand een boek leest waar je misschien niet zelf achter staat boeiend.. zoek een fucking leven.

maar goed, ik ben het hier gewend.

live and let live is blijkbaar te moeilijk voor jou en je gelijkgestemden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209693795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:39 schreef Toine51 het volgende:
Wat een schijtmongolen zijn het ook in Den Haag.

Verbieden alcohol in kantines, avondklok qua verkoop, wijn en speciaal bier verbieden in supermarkt.

Welke problemen die hier in NL het grootst zijn, los je hier nu mee op?

Maw, laat die betuttelaars zich maar eens met échte problemen en oplossingen daarvoor bezighouden.

Ik kan zelf wel beslissen hoeveel ik kan drinken.
Mensen moeten ouder worden en belasting betalen. Het begint een beetje op slavernij te lijken
pi_209693801
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Werken en belasting afdragen moet en zul je. Tevens je hele leven krom liggen om je rekeningen te kunnen betalen met steeds hoger wordende lasten. Als je de pensioenleeftijd bereikt hebt word je aan je lot over gelaten financieel en sociaal. Tot die tijd is "plezier" en alles wat het leven buiten het werk om enigzins draaglijk maakt steeds meer verboten en onbetaalbaar met een sterke regulering van genotsmiddelen, vervoer wat steeds meer onbetaalbaar en aan banden gelegd wordt onder het mom van klimaat. Bek dicht, werken en belasting afdragen.

Het lijkt misschien nu nog niet zoveel maar dat is ook de essentie van de salamitactiek. Na tabak en alcohol is het eten aan de beurt.
Dat is al een stuk genuanceerder. Ons land vergelijken met Noord Korea is compleet losgeslagen. De inwoners daar wonen in een dictatoriaal regime, waarin men bang is iets verkeerds te zeggen over de goddelijke leider of leiders die men gehad heeft. Dat Nederland een (te) duur land begint te worden waarin werken steeds minder loont ben ik volkomen met je eens, maar laten we wel even alles in perspectief blijven zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')