Ik haal eigenlijk altijd mijn auto de volgende dag op of ik ga met de fiets. Maar bezopen mensen die in een auto stappen is niet echt een sportkantine only probleem.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan lekker in de auto naar huis?
Gezien de volle parkeerplaatsen.
Dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik heb er geen probleem mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:02 schreef S_E het volgende:
Tja, wellicht is het in een stad anders, maar ik voetbal in een klein dorp (en kom ook veel in andere kleine dorpen) en daar is de kantine ook het enige horeca-iets wat er is. Dus ja, het is een plek om te sporten, maar ook om bij elkaar te komen. En ik snap werkelijk waar niet wat er zo erg aan is als daar ook een biertje gedronken wordt.
Er staat ook niemand met een flesje bier in het veld.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik heb er geen probleem mee.
Maar het scheiden van sport en alcohol vind ik ook geen vreemde gedachte.
Nou, het verbaast me oprecht hoeveel mensen dit nog wel een soort van okay-ish vinden. Doet me weer een beetje denken aan de coronatijden. Idiote maatregel late vallen, even laten inweken en dan iets minder ingrijpend inzetten. En repeat. Dit keer is het alcohol,volgende keer is het weer wat anders.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar dit zijn toch gewoon wilde plannen van een visieloze minister welke toch niet door de kamer komen?![]()
Minister krijgt een opdracht, komt met allerlei rigoureuze plannen zodat het lijkt alsof hij werk verzet tussen het twitteren door. Next.
Ik begrijp ook wel dat er weinig andere horeca in zo'n dorp is als mensen het massaal in de voetbalkantine nuttigen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:05 schreef S_E het volgende:
[..]
Er staat ook niemand met een flesje bier in het veld.
Van wat ik meekrijg zijn ze bij ons 2 euro.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat er weinig andere horeca in zo'n dorp is als mensen het massaal in de voetbalkantine nuttigen.
Is een biertje daar ook goedkoper dan in de normale horeca?
Yup, het enige wat niet duurder zal worden is de miswijnquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Een gristenextremist die de verzuurde calvinist uithangt, verrassend...
Dat is een stuk goedkoper dan in de commerciële horeca dus.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:11 schreef S_E het volgende:
[..]
Van wat ik meekrijg zijn ze bij ons 2 euro.
Die gaan niet naar de mis, christenen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:12 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Yup, het enige wat niet duurder zal worden is de miswijn
Zoals ik al zei, de ministers moeten ook een projectje hebben om te laten zien dat ze niet nutteloos zijn. Ik maak me geen zorgen dat er ook maar iets van zijn plannen door de kamer komtquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:08 schreef S_E het volgende:
[..]
Nou, het verbaast me oprecht hoeveel mensen dit nog wel een soort van okay-ish vinden. Doet me weer een beetje denken aan de coronatijden. Idiote maatregel late vallen, even laten inweken en dan iets minder ingrijpend inzetten. En repeat. Dit keer is het alcohol,volgende keer is het weer wat anders.
Ik drink zelf al jaren geen druppel, dus voor mij persoonlijk maakt dit geen kut uit. Maar ik vind het hele inperken/betuttelen echt verschrikkelijk. En daar verzet ik me wel tegen.
Meestal vrijwilligers achter de bar, lagere huurkosten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een stuk goedkoper dan in de commerciële horeca dus.
Oneerlijke concurrentie dus.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Meestal vrijwilligers achter de bar, lagere huurkosten.
Zo is het al 100 jaarquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie dus.
Geen wonder dat er geen cafe meer is in de kleinere dorpen.
Dat heeft echt niks met oneerlijke concurrentie te maken want een sportkantine is geen kroeg en voldoet ook aan andere regelgeving.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie dus.
Geen wonder dat er geen cafe meer is in de kleinere dorpen.
Hier al 2,50, de prijzen zijn in veel voetbalkantines ook verhoogd de laatste jaren.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:11 schreef S_E het volgende:
[..]
Van wat ik meekrijg zijn ze bij ons 2 euro.
Rookvrije sportterreinen zijn - mede dankzij het gebrek aan tegengas van de verenigingen - in opkomst. Maar ja, dat boeit niet want het is maar klein groepje dat nog rookt, het gros van de leden heeft geen last van die maatregel. Nu krijgt het gros er wel last van en is het opeens huiliehuilie, wat nogal hypocriet is. Deze betutteling is al lang geleden in gang gezet en de glijdende schaal is voorlopig nog zo glad als een aal.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef S_E het volgende:
Maar serieus, willen jullie dan die betutteling en controledrang van de overheid? En roken is iets anders, daar kun je snel even naar buiten en/of terras om een pafje te doen. Geen bier meer in de voetbalkantine is de doodsteek voor het verenigingsleven.
Daar is niet iedereen het in dit topic mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat heeft echt niks met oneerlijke concurrentie te maken want een sportkantine is geen kroeg en voldoet ook aan andere regelgeving.
Koud kratje bier 45 euro bij onze club tot 18u, daarna een vaasje voor 2 euro.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier al 2,50, de prijzen zijn in veel voetbalkantines ook verhoogd de laatste jaren.
Maar btw afschaffen op groente en fruit is te ingewikkeld.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Vet en suiker zijn de volgende doelen, mark my words.
Dat ligt ook aan de club natuurlijk. Het wordt vooral steeds moeilijker om vrijwilligers te vinden, dus veel kantines sluiten vroeg.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is niet iedereen het in dit topic mee eens.
Ik lees net dat het savonds gewoon een cafe is.
Caland in NWS / Staatssecretaris: alcoholverbod in sportkantines
Te duur voornamelijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar btw afschaffen op groente en fruit is te ingewikkeld.
Zoals @Caland al zegt: dat is al decennia zo, dus ik snap niet zo goed wat het verdwijnen van cafes in een dorp er verder mee te maken heeft. Dit bestaat al heel lang gewoon naast elkaar, sterker nog: de binding met de lokale voetbalclub was vroeger vaak groter dan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is niet iedereen het in dit topic mee eens.
Ik lees net dat het savonds gewoon een cafe is.
Caland in NWS / Staatssecretaris: alcoholverbod in sportkantines
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |