SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My aviation and personal life!quote:
Misschien wel bewust, take one for the team.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Rus kruipt precies op het verkeerde moment over een drone bom
https://twitter.com/albafella1/status/1666894786329026565?s=20
Tenzij Rusland heel stiekem ook nog het nieuwste van het nieuwste achter de hand heeft gehouden in grote getalen, acht ik de kans bijzonder klein dat dit een gigantische flop gaat worden. En als het al een flop is, valt Oekraïne wel goed door de mand.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Rusland houdt nog knap stand; zal deze week maken of kraken worden aan beide zijden.
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja, heb jij al een analyse kunnen maken van al die filmpjes? Lijkt het enigszins op hoe het westen de boel aan zou vangen ook?
Oh het is een kwestie van tijd voordat Oekraine er doorheen is; vraag is... wat gaat het kosten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij Rusland heel stiekem ook nog het nieuwste van het nieuwste achter de hand heeft gehouden in grote getalen, acht ik de kans bijzonder klein dat dit een gigantische flop gaat worden. En als het al een flop is, valt Oekraïne wel goed door de mand.
https://old.reddit.com/r/(...)onducting_offensive/quote:Footage of Ukrainian tanks conducting offensive operations in Donetsk direction. One of the Ukrainian tank ran over a mine (0:24). Crew survived and left the tank unharmed.
Deze week? Oefen je voor stand up comedy?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Rusland houdt nog knap stand; zal deze week maken of kraken worden aan beide zijden.
Hé bah, werken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.
quote:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit had gezien als ze niet goed hadden gewerkt.quote:
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.
Yep deze week.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Deze week? Oefen je voor stand up comedy?
Cursus geven toevallig?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, gooi vol die trein !quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.
Vraag me af op hoeveel afstand een mobiele jammer werkt en op welke afstand zo'n drone voertuigen kan spotten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.
Ik heb pas van Twitter geleerd dat intact zijnde brokstukken soms nog neerkomen op de gestelde doelen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit had gezien als ze niet goed hadden gewerkt.
Jeez waren de bodybags op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische doden in vuilniszakken
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1666886109685481472?s=20
Komt vooral door de vele mijnenvelden aan het front.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Vermoed dat hij dacht dat deze in zijn schuttersputje was beland in plaats daarvan kruipt hij er precies op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef superniger het volgende:
Heel mooi.
https://old.reddit.com/r/(...)op_of_a_grenade_and/
Hoezo? Er komen nog veel meer tanks en IFV's aan. Aan de levering van bij elkaar zo'n 50 Abrams en Leopard 2 is nog niet voldaan. Net als met de levering van zo'n 130 Leopard 1's en een riedel aan Centauro B1's. En als het een beetje meezit zijn die er midden-eind augustus wel. Samen met nieuw getrainde manschappen -training gaat natuurlijk ook gewoon door- kan er dan weer op Russen worden losgegaan. Maar hoe en waar is uiteraard nog niet bekend.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
Na een paar maand is het wel klaar. Het is nu alles of niets voor Oekraïne.
Ik zit hier dan ook niet voor Oekraine gerelateerde zaken dus dat scheelt weer.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alle Oekraïne gerelateerde zaken mag hij niet zomaar het net op slingeren.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische doden in vuilniszakken
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1666886109685481472?s=20
quote:Leeftijdsgebonden content voor volwassenen. Deze content is mogelijk niet geschikt voor mensen onder de 18. Om deze media te bekijken, moet je inloggen bij Twitter. Meer informatie
Hij is er nog kapot vanquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef superniger het volgende:
Heel mooi.
https://old.reddit.com/r/(...)op_of_a_grenade_and/
Nu hield het Russische commando hun troepen ook voor dat ze, niet voor Oekraïne gerelateerde zaken, op cursus gingen in de grensregio.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit hier dan ook niet voor Oekraine gerelateerde zaken dus dat scheelt weer.
Maar het westen zit vol LBGHTIenz+ lui. Ja ja. Het zal eens geen projectie zijn.quote:
Ymmv.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vraag me af op hoeveel afstand een mobiele jammer werkt en op welke afstand zo'n drone voertuigen kan spotten.
Hoop dat ze het iig proberen, het jammen, die mijnen zijn al erg genoeg. Vroeg gespot worden en daardoor artillerie op je kop erbij is helemaal kut zoals we zagen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ymmv.
Deze is een leuke:
[ twitter ]
Meerdere drones, en op het scherm staan allerhande huishoudelijke mededelingen zoals GPS is toast, of verbinding is matig.
Maar blijkbaar lukt het die EW installatie niet om die warmate echt te jammen.
Alleen diegene wiens ***** genomen wordt is gay, niet diegene die hem erin steekt. Logisch toch?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:24 schreef Ulx het volgende:
Maar het westen zit vol LBGHTIenz+ lui. Ja ja. Het zal eens geen projectie zijn.
Wat ik begreep is er op geen van deze plekken daadwerkelijk een front opengebroken.quote:
Als ik het goed heb zit het gros van de reserves van Oekraïne midden in de regio tussen alle fronten in, zodat zodra ergens een doorbraak geforceerd word men gelijk deze reserves daar heen kan sturen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ISW geeft aan dat op dit deel van het front relatief hoogwaardige troepen zitten. Ik vraag mij steeds meer af of UA niet nog een konijn uit de hoed haalt. Door hier ff wat Leopards te laten rondrijden denkt iedereen dat het nu hier gaat gebeuren natuurlijk.
Wat houdt ze tegen om morgen 300 kilometer verder met de hoofdmacht te komen opdagen?
Dan een soort tweede slag van El Alamein. Het kostte Montgomery toen ook een paar weken om door de Duits-Italiaanse linies te breken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik begreep is er op geen van deze plekken daadwerkelijk een front opengebroken.
Maar wat ik begrijp van de tactiek is dat zodra ergens een linie door trekt Oekraïne alles daardoor heen drukt om gelijk het front in 2en te kunnen splitsen.
Soort van Ardennen offensief maar dan met meer kans op succes.
Als ze het goed doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan een soort tweede slag van El Alamein. Het kostte Montgomery toen ook een paar weken om door de Duits-Italiaanse linies te breken.
En het eindigde met Rommel die met de restanten van zijn korps keihard moesten gaan rennen.
Het is de Battle of the Black Gate.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Ardennenoffensief, El Alamein wat is het nu jongens?
Battle of the blyatquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Als het lukt krijgt deze slag zijn eigen naam.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Hey verrek! Zoiets zei ons Nebelwerfer vorige week. God, wat kreeg hij een commentaar..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ISW geeft aan dat op dit deel van het front relatief hoogwaardige troepen zitten. Ik vraag mij steeds meer af of UA niet nog een konijn uit de hoed haalt. Door hier ff wat Leopards te laten rondrijden denkt iedereen dat het nu hier gaat gebeuren natuurlijk.
Wat houdt ze tegen om morgen 300 kilometer verder met de hoofdmacht te komen opdagen?
Slag aan de Somme?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Stalingrad is meer in de buurt.quote:
Dat was Bakhmut al. En in dat geval zijn er echt wel duidelijke overeenkomsten.quote:
Wat is "geëlimineerd"? Het kunnen geen 213770 doden zijn. Dat geloof ik niet. Wel geloof ik 213770 uitgeschakeld (dood, gewond, vermist, gevangen genomen)quote:
Dat laatste.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat is "geëlimineerd"? Het kunnen geen 213770 doden zijn. Dat geloof ik niet. Wel geloof ik 213770 uitgeschakeld (dood, gewond, vermist, gevangen genomen)
Dit is geen antwoord op de vraag waarom de Russen meer last hebben van die (volgens jouw gesuggereerd) door Oekraïne gesloopte dam.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zegt Rob de W.
Hier nog de tekst uit Politico in NLs:
[..]
Terecht. Dit lijkt mij volstrekt normaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus Rusland kan de boom in met "Oekraine moet neutraal worden".
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgenquote:Op donderdag 8 juni 2023 17:58 schreef Multatilu het volgende: [..] Hoezo hebben die Russen er last van? Op welke manier precies en hoe meer dan de Oekraïners?
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
er zijn natuurlijk speculaties nu. maar de RU claim dat een UA bombardement hier schuldig aan is, is "vronja". term betekent zoveel als "pathologische leugens", het werd mooier uitgelegd maar die tweet ben ik kwijt. ontploffing komt van uit een door RU bezet gebouw en men blies een paar afsluiters op in de hoop een kleinere overstroming te creëren. maar het waterpeil stond te hoog om zoiets te kunnen beheersen.
Stalingrad mon amourquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Rusland moet neutraal worden zodat Europa een beetje een buffer tegen China heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus Rusland kan de boom in met "Oekraine moet neutraal worden".
De watervoorziening stroomopwaarts, in Oekrainsch gebied, is nu ook in gevaar. Het hele gebied rond Kryviy Rih zit binnenkort zonder water.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
Bedankt. Ik had weleens vaker over vranyo gelezen maar dit artikel geeft me weer een paar nieuwe inzichten. Vooral over de reden waarom (trots, ego) en het feit dat je gewoon kan terug liegen want dat verwachten/accepteren ze gewoonquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.
https://www.themoscowtime(...)ional-pastime-a18754
Dat liegen is vaak ook een uiting van minachting en dominantie. Geen enkele moeite steken om een geloofwaardige leugen te verzinnen is in die cultuur een teken van macht.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.
https://www.themoscowtime(...)ional-pastime-a18754
Het lijkt op gevangeniscultuur.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat liegen is vaak ook een uiting van minachting en dominantie. Geen enkele moeite steken om een geloofwaardige leugen te verzinnen is in die cultuur een teken van macht.
This is just sadquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
Russische man die in Canada woont, wat de propaganda kan doen.
Best een accurate omschrijving.quote:
Inderdaad. En zoals het artikel mee weergeeft doet de gehele samenleving eraan mee. Wanneer er weer een video voorbijkomt van eens serie interviews met Russische burgers kijk je er wel anders na zodra je je realiseert dat deze burgers veelal de leugens van de overheid herhalen omdat ze het ermee eens zijn, niet omdat ze er daadwerkelijk in geloven.quote:
Is niet puur mijn eigen ingevingquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Best een accurate omschrijving.
No shit, Sherlock...quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vermoed dat hij dacht dat deze in zijn schuttersputje was beland in plaats daarvan kruipt hij er precies op.
https://m.bild.de/bild-pl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2Fquote:Die ganze Welt wartete darauf. Jetzt ist es soweit: Die Ukraine stößt mit deutschen Leopard-2-Panzern gegen die Russen vor!
Die jab richting Tucker Carlsonquote:
Russen zijn de echte beestenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die arme dieren. Ik zie liever 1000+ Russen kapot gaan dan een dier.
Oud zeer natuurlijk waarbij Polen dat in het kwadraat heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
Sommige Duitse pers (Bild) is ook geweldig. Dat sentiment.
[..]
https://m.bild.de/bild-pl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
"Rache für Stalingrad! Endlich wieder deutsche Panzer gegen Russland! "
(Wraak voor Stalingrad! Eindelijk weer Duitse tanks tegen Rusland!)
Beetje raar. Alsof je het wraak noemt voor de vernietiging van de concentratiekampen. Erg onbeschaafd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zien we hier?quote:
Ja. En vergeet de Baltische staten niet. Daar zijn zoveel mensen afgevoerd door de Sovjet Unie. Echt ongelooflijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oud zeer natuurlijk waarbij Polen dat in het kwadraat heeft.
Not sure, de tweet waar dit vandaan komt had geen aanvullende informatie. Ik vond vooral het gele deel interessant want dat is wat ze blijkbaar al terugveroverd hebben.quote:
Er is daar geen Russische kant, het is aan beide kanten Oekraïne en aan beide kanten leven meer Oekraïners dan Russen. De vernietigde oogst en voor jaren onbruikbare akkers en landbouwgronden zijn Oekraïens.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
er zijn natuurlijk speculaties nu. maar de RU claim dat een UA bombardement hier schuldig aan is, is "vronja". term betekent zoveel als "pathologische leugens", het werd mooier uitgelegd maar die tweet ben ik kwijt. ontploffing komt van uit een door RU bezet gebouw en men blies een paar afsluiters op in de hoop een kleinere overstroming te creëren. maar het waterpeil stond te hoog om zoiets te kunnen beheersen.
Met bommen krijg je zo'n dam niet stuk. Dan moet je wekenlang elk uur een 2000 ponder op de zelfde plek neergooien. En dan misschien.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
Concentratiekampen? Nee. Dat lees ik niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beetje raar. Alsof je het wraak noemt voor de vernietiging van de concentratiekampen. Erg onbeschaafd.
Concentratiekamp in Stalingrad?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beetje raar. Alsof je het wraak noemt voor de vernietiging van de concentratiekampen. Erg onbeschaafd.
Het is een aardige troll maar inderdaad een beetje ongepast.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar zo zeg je in principe dat alle Duitsers nazi's waren en nog zijn.quote:
Had een kop uit "Der Sturmer" kunnen zijn .....quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom wordt daar geen artillerie op afgevuurd?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef ipa84 het volgende:
https://twitter.com/markito0171/status/1667120995595845633
Russen die zich terug trekken.
Omdat je er langer dan 30 seconden over doet om te communiceren waar ze naartoe vluchten en de kanonnen te verstellen. Kanonnen die bovendien misschien al weer verder aan het rijden zijn tegen retourvuur.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Waarom wordt daar geen artillerie op afgevuurd?
Anderen zeiden dat hij er expres op dook.quote:
Ik zie geen thee?quote:
Wordt de normale tafel gelakt?quote:
Stoer artikel van rt. OOG OM OOG MAATREGELEN!!!quote:Russian retaliation to EU assets seizure revealed
It has emerged that Moscow froze billions of dollars in a tit-for-tat measure last year
Russian retaliation to EU assets seizure revealed
Russia froze the assets of international depositories last year in response to the seizure of its funds by Western financial institutions, it was revealed for the first time on Thursday.
Moscow blocked 229.1 billion rubles ($2.7 billion) in assets belonging to Belgium’s Euroclear and Luxembourg’s Clearstream clearing houses in 2022, financial reports from Euroclear and Deutsche Börse Group revealed.
As of late 2022, the equivalent of $2.29 billion and $352 million was frozen in type ‘C’ and ‘I’ accounts respectively in Russia’s National Settlement Depository (NSD), according to Euroclear. Clearstream’s summary showed the total value of funds blocked in Russia amounted to $142 million.
A C-type account is kept in rubles and cannot be opened in foreign currency or in a foreign financial institution. An I-type is a ruble account which is opened by non-residents for investment activities in Russia.
The move reportedly came in retaliation to the billions of euros’ worth of Russian state and private assets frozen in the EU since last year as part of a sanctions campaign against Moscow over its military operation in Ukraine.
READ MORE: Russia being robbed by the West – Kremlin
It has been estimated that Russian assets stuck at Euroclear amount to ¤196.6 billion ($211.1 billion), the vast majority of which is owned by the country’s central bank. Additionally, more than $80 billion worth of assets belonging to Russian citizens and businesses have reportedly been seized. Over 20% of these funds are owned by retail investors, according to estimates by the Bank of Russia.
The EU is now examining ways to confiscate seized Russian funds and hand them over to Ukraine.
Het zijn ook net kleutersquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer artikel van rt. OOG OM OOG MAATREGELEN!!!
Het is extreem kut geschreven maar er staat dat de EU bijna 300 miljard heeft bevroren en de heldhaftige Russische tegenreactie was om zo'n 3 miljard terug te bevriezen. Dat zal ons leren.
Ieder ander land had dit ook gedaan, maar als ik een propaganda kanaal was dan zou ik dit toch niet zo stoer brengen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zijn ook net kleuters
Het is alleen jammer dat ze linke rammelaars hebben.
Zo zo nou zeg wat een cumbek van Poetin!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer artikel van rt. OOG OM OOG MAATREGELEN!!!
Het is extreem kut geschreven maar er staat dat de EU bijna 300 miljard heeft bevroren en de heldhaftige Russische tegenreactie was om zo'n 3 miljard terug te bevriezen. Dat zal ons leren.
Is dit een Rus?quote:
Opvallend veel negatieve filmpjes over Oekraïne, positieve filmpjes over Rusland. Daarnaast veel anti woke dingen op zijn kanaal, meestal een slecht teken dus.quote:
CNNquote:Andriy Yermak, the head of the Office of the President in Ukraine, has claimed that two people have died after Russia shelled a hospital in the city of Huliaipole, close to the southern front in the Zaporizhzhia region.
In a Telegram message, Yermak posted a photo of a building he said was the hospital, with the windows blown out.
“The Russians shelled a hospital in the town of Huliaipole,” he said. “It is known about two dead employees of the hospital - a junior nurse and a plumber. Two more people are injured.”
Ja, dat. Niet serieus te nemen dus.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast veel anti woke dingen op zijn kanaal, meestal een slecht teken dus.
quote:
Ja, plus er komt geen enkele informatie van Oekrainsche zijde. Het enige wat we horen komt van russische zijde, en is in de trant van: "alle aanvallen van de nazi's zijn afgeslagen, net als in de Grote Patriottische Oorlog, alle eenheden werken".quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:02 schreef ExTec het volgende:
Deze is handig voor paniekvogels etc.
[ afbeelding ]
Nu ook Noek dreiging uit Belarus!quote:14:11
Poetin: vanaf juli tactische kernwapens inzetbaar vanuit Belarus
Vanaf juli zijn tactische kernwapens in Belarus inzetbaar. Dat heeft president Poetin gezegd na overleg met zijn Belarussische ambtgenoot Loekasjenko.
De faciliteiten voor de tactische kernwapens in het buurland van Rusland zijn rond 7 of 8 juli gereed volgens Poetin. "Alles gaat volgens plan", zei hij volgens een verklaring van het Kremlin over de ontmoeting met Loekasjenko in de badplaats Sotsji.
In maart was al bekend dat de twee leiders akkoord waren over het plaatsen van korteafstandsraketten in Belarus. Ze blijven daar onder controle van Rusland. De EU heeft gedreigd met nieuwe sancties tegen Belarus als het land Russische kernwapens stationeert.
Goed nieuws wat mij betreft! Het offensief bij Kharkiv was volgens de Rus destijds ook na 3 dagen neergeslagen, evenals het offensief bij Kherson.quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu ook Noek dreiging uit Belarus!
[ afbeelding ]
De finale waar je als 2e bent geëindigd en de tegenstander als één-na-laatste ?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ieder ander land had dit ook gedaan, maar als ik een propaganda kanaal was dan zou ik dit toch niet zo stoer brengen.
Het komt op mij een beetje over als: NEDERLAND SCOORT PRACHTIG DOELPUNT TEGEN DUITSLAND na 100 doelpunten tegen op wk finale.
Voor het westen ligt het tussen Rusland en Rusland (Kalinagrad)quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
mAaR hEt WeStEn PrOvOcEeRt!!!!!!!!111111
Anyway, ik snap het voordeel voor Rusland verder totaal niet. Het is niet alsof Belarus naast de VS ligt ofzo.
Ik ga er even vanuit dat Rusland ook kernwapens heeft staan in Koningsbergen dus met wapens in Belarus zijn ze niet ineens dichterbij ofzo.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor het westen ligt het tussen Rusland en Rusland (Kalinagrad)
Hou er rekening mee dat elk dingentje wat positief is voor de Russen de komende tijd breed uitgemeten word. Ik had ook al gelezen ergens dat op pro-Russische telegram kanalen bergen foto's rond gaan van vernietig Oekraïne spullen wat al meer dan een jaar oud is. Op Twitter merk je ook dat pro-Russische accounts heel actief zijn de laatste dagen vaak vol met fake nieuws.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed nieuws wat mij betreft! Het offensief bij Kharkiv was volgens de Rus destijds ook na 3 dagen neergeslagen, evenals het offensief bij Kherson.
Het raam staat al wel open.quote:
Kortom, we hebben één geverifieerde Leo 2 die uitgeschakeld is, en één Leo 2 waarvan we weten dat 'ie succesvol teruggesleept is..quote:
Er zullen wel 25.000 russen met tanks heenmoeten om ze te bewaken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
mAaR hEt WeStEn PrOvOcEeRt!!!!!!!!111111
Anyway, ik snap het voordeel voor Rusland verder totaal niet. Het is niet alsof Belarus naast de VS ligt ofzo.
Geen idee, heb het zelf niet precies geanalyseerd. Had niet eerder over Bradley's gelezen en die ontmijner die half kapot daar ligt. Of beelden gefabriceerd zijn door de Russen zal de 'online community' snel genoeg achter komen.quote:
Heel bijzonder inderdaad laatste half jaar is ie van positief naar dit gegaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Opvallend veel negatieve filmpjes over Oekraïne, positieve filmpjes over Rusland. Daarnaast veel anti woke dingen op zijn kanaal, meestal een slecht teken dus.
Wie zal het zeggen, ik zou er niet raar van opkijken dat Rusland zo nu en dan dit soort gasten probeert "om te kopen".quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Heel bijzonder inderdaad laatste half jaar is ie van positief naar dit gegaan.
Sure bepaalde dingen kan je kritiek leveren maar 40 filmpjes over Bakhmut dat het elk moment kon vallen, en waarom men er bleef.
Terwijl het gewoon duidelijk was dat het een meat grinder betrof voor Rusland en de Wagner groep.
Zijn kanaal is echt totaal waardeloos geworden in opzicht dat hij totaal niet meer het besef heeft hoe Oekraïne er voor staat.
Dat terwijl hij best wel goeie militaire kennis heeft.
Alsof hij een half jaar terug een Russisch contract heeft ondertekend
Als ik het goed heb is het een en de zelfde.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kortom, we hebben één geverifieerde Leo 2 die uitgeschakeld is, en één Leo 2 waarvan we weten dat 'ie succesvol teruggesleept is..
Denk dat die leo goed repareerbaar is. Als die al schade heeft, want er is op het plaatje niks te zien.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kortom, we hebben één geverifieerde Leo 2 die uitgeschakeld is, en één Leo 2 waarvan we weten dat 'ie succesvol teruggesleept is..
Tjah, velen in onze emotie en hype gedreven samenleving -waar alles met een swipe of tweet "opgelost" wordt, en alle termijnen impulsief en kort zijn- hebben verleerd dat dingen die echt impact hebben tijd en vasthoudende inspanning kosten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:43 schreef zalkc het volgende:
Het nieuws over de Leopard is harder opgeblazen dan de tank zelf.
- er is bijna geen communicatie vanuit UKR kant, wat we zien is vaak pro-russische bron
- er is een offensief op een stuk linie die de laatste maanden versterkt is, die doorbreken is niet iets wat zonder kleerscheuren gaat
- de nieuwshonger is zo groot in het westen dat elke scheet 40x wordt herhaald, ik zie al drie dagen diezelfde beelden voorbij komen.
Dat dacht ik ook inderdaad. Zo'n ding haal je niet rechtstreeks uit de vuurlinie op vermoed ik zo..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:50 schreef ipa84 het volgende:
Als ik zie dat Oekraïne een beschadigde leopard tank terug achter het front kan brengen om te repareren zie ik dat eigenlijk als iets positief. Lijkt me stug dat Oekraïne manschappen en materieel gaat opofferen om 1 tank te redden. Dus ze boeken gewoon vooruitgang.
Zo'n tank bergen heb je best een apparaat voor nodig ja. En reserve onderdelen, en bekwame mensen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook inderdaad. Zo'n ding haal je niet rechtstreeks uit de vuurlinie op vermoed ik zo..
https://www.defensie.nl/o(...)-bergingstank-buffelquote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo'n tank bergen heb je best een apparaat voor nodig ja. En reserve onderdelen, en bekwame mensen.
Een bergepanzer. Deze op een chassis van een leo 2. Die heeft UA ook, maar volgens mij nog meer op basis van de Leo 1.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo'n tank bergen heb je best een apparaat voor nodig ja. En reserve onderdelen, en bekwame mensen.
Die is juist op het Leo 1 chassis.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een bergepanzer. Deze op een chassis van een leo 2. Die heeft UA ook, maar volgens mij nog meer op basis van de Leo 1.
[ afbeelding ]
Thx. Ik haal het van een Amerikaanse site en die noemen het een variant 2. Vroeg me al af waar de typische beplating aan de zijkant van de leo 2 gebleven was..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:14 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die is juist op het Leo 1 chassis.
Kijk maar naar de grill aan de zijkant.
Deze is op een Leo 2 chassis:
[ afbeelding ]
Die heeft een iets oplopend achterdek en grill aan de achterzijde.
Volgens wikipedia:quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Thx. Ik haal het van een Amerikaanse site en die noemen het een variant 2. Vroeg me al af waar de typische beplating aan de zijkant van de leo 2 gebleven was..
Gast gooi in een spoiler aub!quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Gast gooi in een spoiler aub!
Ik hoef geen nieuwe trailer te zien van de nieuwe gremlins film dus ook geen screenshots aub!!
Filmpje gaat verder..de gewonde kameraad krijgt een genade-schot.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:57 schreef ExTec het volgende:
orc die dringend asperine nodig heeft.
[ twitter ]
Zie in filmpje 2 hoe zijn kameraad een asperine toe dient dmv een assault rifle!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:57 schreef ExTec het volgende:
orc die dringend asperine nodig heeft.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Filmpje gaat verder..de gewonde kameraad krijgt een genade-schot.
https://twitter.com/PaulJ(...)hQoMfxG0PC11nSQ&s=19
Niet bijzonder hoor, gewoon breed uitgemeten tactiek van Russische trollen. Start een pro-Oekraine account, vergaar veel volgers, vervolgens langzame shift naar anti-Oekraine.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Sure bepaalde dingen kan je kritiek leveren maar 40 filmpjes over Bakhmut dat het elk moment kon vallen, en waarom men er bleef.
Terwijl het gewoon duidelijk was dat het een meat grinder betrof voor Rusland en de Wagner groep.
Zijn kanaal is echt totaal waardeloos geworden in opzicht dat hij totaal niet meer het besef heeft hoe Oekraïne er voor staat.
Dat is snel werkende asperinequote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zie in filmpje 2 hoe zijn kameraad een asperine toe dient dmv een assault rifle!
Dayum!!
Is dit Bassie?quote:
Gewoon een mobilitykill. Ga je nog wel meer zien.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:04 schreef theguyver het volgende:
https://t.me/pilotblog/4559
En de nieuwe rupsband zit al weer op de leopard.
Dus totaal afgeschreven is die niet.
Zal me weinig verbazen als deze over week of zo weer aan het front staat.
Verbaast me wel dat ze zo'n groepje tanks, terwijl ze stilstaan, niet gewoon overhoop geknalt hebben met artillerie. Ze weten waar ze zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon een mobilitykill. Ga je nog wel meer zien.
rus arty staat niet bekend als accuraat. Dat hebben we kunnen zien aan die velden vol inslagpunten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Verbaast me wel dat ze zo'n groepje tanks, terwijl ze stilstaan, niet gewoon overhoop geknalt hebben met artillerie. Ze weten waar ze zijn.
Zou wel een probleem voor Rusland zijn als ze niet die mogelijkheid hebben.
Dat snap ik. Maar een stilstaande groep tanks moet je wel kunnen raken als je een hoop artillerie hebt en een uurtje de tijd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
rus arty staat niet bekend als accuraat. Dat hebben we kunnen zien aan die velden vol inslagpunten.
Eens, maar heb je de tijd, kun je munitie niet beter gebruiken voor doelen die wel een bedreiging vormen, denk ook aan anti-artillerie terwijl jij een uur lang aan het pielen bent om proberen die dingen te vernietigen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar een stilstaande groep tanks moet je wel kunnen raken als je een hoop artillerie hebt en een uurtje de tijd.
HistoryLegends is net als Military Summary, Defense Politics Asia, etc ,etc een popi jopie randdebiel die zich alleen blindstaren op welk dorpje rusland vandaag bijna veroverd heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oryx meld 4 verloren leo 2s. 2 vernietigd, 2 achter gelaten. Ik ben benieuwd of deze onder die 4 tanks valt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon een mobilitykill. Ga je nog wel meer zien.
Ja daarom zeg ik, als ze dat schijnbaar (naja, n=1 dus niet teveel conclusies trekken) niet kunnen dan hebben ze een probleemquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar heb je de tijd, kun je munitie niet beter gebruiken voor doelen die wel een bedreiging vormen, denk ook aan anti-artillerie terwijl jij een uur lang aan het pielen bent om proberen die dingen te vernietigen.
A4 is toch de max die ze gekregen hebben?quote:
Nee, maar de Russen hebben wel zich kunnen voorbereiden. Afstellen van hun artillerie op bepaalde punten waar de vijand langs komt lijkt me hier onderdeel van.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
rus arty staat niet bekend als accuraat. Dat hebben we kunnen zien aan die velden vol inslagpunten.
Oryx kwam ook weer terug op één van de kills. Bij de Russen is het makkelijker tellen omdat een hit meestal een kill is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Oryx meld 4 verloren leo 2s. 2 vernietigd, 2 achter gelaten. Ik ben benieuwd of deze onder die 4 tanks valt.
Duurt nog even.quote:
Eerste paar dagen is het offensief het moeilijkst. Om het in perspectief te plaatsen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mobility kill / incapacitated / Damaged naast alleen Abandoned is duidelijker dan alleen abandoned. Als het ding niet meer rijdt maar je gaat te voet of met een ander voertuig verder komt dat natuurlijk heel wat anders over dan wanneer je zegt "achtergelaten". Helemaal als het voertuig gewoon terug richting de werkplaats kan worden gesleept. Dat had je bij die Russische tanks minder snel, omdat die dingen meteen een turrettoss deden bij een treffer.
Maar Zeleksky is een smerige snuivende rat.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar serieus. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat anno 2023 nog steeds dit soort walgelijkheden gebeuren. Rusland heeft al jaren de schijn tegen, maar alle twijfel is nu wel weggenomen. Dieper als Rusland kun je niet zinken. Onmenselijk, leugenachtig, nietsontziend. Je moet je als land toch doodschamen als je dit soort regimes steunt, of wegkijkt, om wat voor reden dan ook? Telkens als je denkt dat het niet erger kan gebeurt er weer iets waar ik persoonlijk toch wel wakker van kan liggen. Dood, verderf en lijden. Veroorzaakt door Rusland. Wanneer is de grens bereik? Wat mij betreft al een hele tijd geleden. Wat valt het mij tegen dat dit allemaal maar kan zonder resoluut ingrijpen. Wat een wereld.
Iedereen met meer dan 1 hersencel weet dat Poetin hier de smerige rat is. Helaas lopen er veel verstandsloze debielen rond. En veel slechte lieden blijkbaar.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar Zeleksky is een smerige snuivende rat.
Daarom moet het ruscisme nu voor eens en voor altijd vernietigd worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar serieus. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat anno 2023 nog steeds dit soort walgelijkheden gebeuren. Rusland heeft al jaren de schijn tegen, maar alle twijfel is nu wel weggenomen. Dieper als Rusland kun je niet zinken. Onmenselijk, leugenachtig, nietsontziend. Je moet je als land toch doodschamen als je dit soort regimes steunt, of wegkijkt, om wat voor reden dan ook? Telkens als je denkt dat het niet erger kan gebeurt er weer iets waar ik persoonlijk toch wel wakker van kan liggen. Dood, verderf en lijden. Veroorzaakt door Rusland. Wanneer is de grens bereikt? Wat mij betreft al een hele tijd geleden. Wat valt het mij tegen dat dit allemaal maar kan zonder resoluut ingrijpen. Wat een wereld.
Ik snap het ook echt niet. Ben teleurgesteld in de mensheid. Ook hoeveel mensen die laatste video van Tucker Carlson kijken en liken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:55 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Iedereen met meer dan 1 hersencel weet dat Poetin hier de smerige rat is. Helaas lopen er veel verstandsloze debielen rond. En veel slechte lieden blijkbaar.
Aangezien we niet richting Moskou zullen trekken, zal het blijven bestaan. Hopelijk zal de dreun die ze vangen door alle toestanden zo groot zijn dat het decennia duurt eer ze weer in staat om een bedreiging te vormen voor hun omgeving.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarom moet het ruscisme nu voor eens en voor altijd vernietigd worden.
30 x dezelfde foto die voorbij komt geeft niet aan dat er 30 stuk zijnquote:
Dat is helemaal niet duidelijk. Rusland licht het handjevol successen dat ze hebben graag uit. Oekraïne zwijgt over alles, dus over alles dat goed en fout gaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat niet zo heel erg lekker met dat offensief voor Oekraïne.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat niet zo heel erg lekker met dat offensief voor Oekraïne.
"wordt"quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
30 x dezelfde foto die voorbij komt geeft niet aan dat er 30 stuk zijn![]()
Eigenlijk is het wel positief dat dit steeds recycled word, geeft voor mij aan dat er weinig ander materiaal lijkt te zijn
quote:
Ik vind Rusland vergelijkbaar met de kakkerlakken van ISIS. Kwaadaardig tuig. Van Rusland was dat wel bekend..zoals met MH17 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar serieus. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat anno 2023 nog steeds dit soort walgelijkheden gebeuren. Rusland heeft al jaren de schijn tegen, maar alle twijfel is nu wel weggenomen. Dieper als Rusland kun je niet zinken. Onmenselijk, leugenachtig, nietsontziend. Je moet je als land toch doodschamen als je dit soort regimes steunt, of wegkijkt, om wat voor reden dan ook? Telkens als je denkt dat het niet erger kan gebeurt er weer iets waar ik persoonlijk toch wel wakker van kan liggen. Dood, verderf en lijden. Veroorzaakt door Rusland. Wanneer is de grens bereikt? Wat mij betreft al een hele tijd geleden. Wat valt het mij tegen dat dit allemaal maar kan zonder resoluut ingrijpen. Wat een wereld.
Precies. Duidelijk lijkt me. Maar waarom wordt de agressor dan niet kei en keihard afgestraft?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind Rusland vergelijkbaar met de kakkerlakken van ISIS. Kwaadaardig tuig. Van Rusland was dat wel bekend..zoals met MH17 bijvoorbeeld.
Idem voor de andere partij natuurlijk, wat ook aan de lopende band beweerd wordt.quote:
De andere kant deelt weinig informatie. Daarom weten we niet wat er precies gaande is. Voorlopig fog of war situatie.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Idem voor de andere partij natuurlijk, wat ook aan de lopende band beweerd wordt.
Ok, die ondertiteling is fucking hilarisch, het erge er van is de manier waarop de tekst geschreven is weinig afwijkt met wat er normaal gezegd word.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:42 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Solovyov gets drafted (de host van één van de propaganda shows is opgeroepen voor het leger)
Helaas is mijn Russisch niet zo goed. Maar zou dit echt zijn? Zou een goede zijn als hij het leger in moet en naar het front wordt gestuurd lol. Of hebben ze gewoon wat neppe ondertitels eronder geplakt.
Aaah, helaas niet echt. Maar nog steeds erg grappig.
https://www.newsweek.com/(...)russian-army-1747062
Nou als ze er 4 per dag verliezen dan zijn ze er ook nog wel een keer doorheenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Oryx meld 4 verloren leo 2s. 2 vernietigd, 2 achter gelaten. Ik ben benieuwd of deze onder die 4 tanks valt.
Veel Russen hebben geen gevoel en geen geweten, derhalve kunnen ze alles doen zonder zich er achteraf beschaamd over te voelen. Psychopatische neigingen hebben ze. Het is een barbaars ongevoelig misselijk volk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind Rusland vergelijkbaar met de kakkerlakken van ISIS. Kwaadaardig tuig. Van Rusland was dat wel bekend..zoals met MH17 bijvoorbeeld.
Flauwekul natuurlijk, dat beestje doet gewoon wat in zn natuur ligt, lekker laten zwemmen manquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hebben de Egyptenaren die rus etende haai gevangen
Kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn dat de haai hun klanten eet. [ twitter ]
Das niet goed voor business dudequote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Flauwekul natuurlijk, dat beestje doet gewoon wat in zn natuur ligt, lekker laten zwemmen man
Want egypte heeft nu alle haaien rond hun kusten verwijderd, en blijft dat ook tot het einde der tijden doen.quote:
Egypte was natuurlijk bang dat Putin een speciale militaire operatie in hun land zou beginnen. Om de Russische pratende bevolking daar veilig te stellen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:
Kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn dat de haai hun klanten eet. [ twitter ]
Ik weet niet hoe het bij haaien zit, maar bij andere dieren die normaal niet echt mensen aanvallen maar dan opeens een keer wel maakt men ze ook af zodat het niet nog eens gebeurt. Alleen de haaien die onderscheid kunnen maken tussen een zeehond, vogel en mens aan het wateroppervlak overleven.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Flauwekul natuurlijk, dat beestje doet gewoon wat in zn natuur ligt, lekker laten zwemmen man
Als je langer meeleest zal je merken van welke users die opmerkingen steeds komenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:17 schreef Dr88 het volgende:
Wat een negativisme hier zeg. Alsof een slag in 1 dag of zelfs 1 week gewonnen kan worden. Natuurlijk komen er kapotte Leopards. Dat hoort bij het voeren van een slag.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ze anders hadden moeten aanvallen, maar ze beuken nu tegen het zwaarst verdedigde stukje Russische linie en we zien dezelfde soort beelden als bij de kamikaze acties van de Russen. Lange rijen voertuigen en niet weten wat te doen als de eerste plof doet. Ik hoop van harte dat dat enkel komt omdat de Oekraïne kant niet zoveel laat zien deze dagen, maar de risico's die ze nemen zijn gigantisch. En ik ben bang dat we hier definitief overgaan op een loopgravenoorlog tot een kant er geen zin meer in heeft, of de mannen op zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:17 schreef Dr88 het volgende:
Wat een negativisme hier zeg. Alsof een slag in 1 dag of zelfs 1 week gewonnen kan worden. Natuurlijk komen er kapotte Leopards. Dat hoort bij het voeren van een slag.
Mwah. Vlag wel mee met dat negativisme. Zijn bepaalde standerd users die sowieso altijd negatief zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:17 schreef Dr88 het volgende:
Het is logisch dat er nu veel verliezen te zien gaan zijn. Het is nu andersom, Rusland ingegraven en Oekraïne die aanvalt (oorlogstechnisch, ze zijn in eigen land).quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:17 schreef Dr88 het volgende:
Bakhmut. En daar helemaal doorstoten en hopen dat Rusland aan zichzelf ten onder gaat want dan breekt de pleuris echt uut.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ze anders hadden moeten aanvallen, maar ze beuken nu tegen het zwaarst verdedigde stukje Russische linie en we zien dezelfde soort beelden als bij de kamikaze acties van de Russen. Lange rijen voertuigen en niet weten wat te doen als de eerste plof doet. Ik hoop van harte dat dat enkel komt omdat de Oekraïne kant niet zoveel laat zien deze dagen, maar de risico's die ze nemen zijn gigantisch. En ik ben bang dat we hier definitief overgaan op een loopgravenoorlog tot een kant er geen zin meer in heeft, of de mannen op zijn.
Naja dat bedoel ik dus met dan andere woorden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is logisch dat er nu veel verliezen te zien gaan zijn. Het is nu andersom, Rusland ingegraven en Oekraïne die aanvalt (oorlogstechnisch, ze zijn in eigen land).
May the force be with them.
Dat zijn mooie berichten.quote:
Zoiets als dit?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:52 schreef PzKpfw het volgende:
Heeft het Westen eigenlijk ook (zwaar) materieel geleverd om bij zo'n doorbraak relatief snel een pad door een mijnenveld vrij te kunnen maken?
Korrel zout bij dit soort berichten. Evacuatie van Melitopol zou huge zijn.quote:
Alles met een korrel zout nemen tot er bevestiging is van de betere bronnenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Korrel zout bij dit soort berichten. Evacuatie van Melitopol zou huge zijn.
In 1991 zijn er in Irak 0 M1A2's vernietigd door Iraaks vuur. Het Russisch leger is natuurlijk een ander kaliber leger dan het Iraakse leger van toen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:17 schreef Dr88 het volgende:
Un Néerlandais qui ne maîtrise pas bien sa propre langue. Honte à toi.quote:
Volgens mij is deze gevangen omdat hij nu een alcoholvergiftiging heeft gekregenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:
om deze act heeft de vorige 346x ook al niemand gelachenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Un Néerlandais qui ne maîtrise pas bien sa propre langue. Honte à toi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik vind dat wel een beetje raar, want daarmee zegt Bild dus dat de Sovjet-Unie zich niet tegen de naziagressie mocht verdedigen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
3rr0r in NWS / Oorlog in Oekraïne #775 Joe send ATACMSquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:52 schreef PzKpfw het volgende:
Heeft het Westen eigenlijk ook (zwaar) materieel geleverd om bij zo'n doorbraak relatief snel een pad door een mijnenveld vrij te kunnen maken?
30 jaar geleden was er geen drone te bekennen ookquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:24 schreef HSG het volgende:
[..]
In 1991 zijn er in Irak 0 M1A2's vernietigd door Iraaks vuur.
Zou beter zijn als al die tyfusratten door de gehaktmolen gaan ipv evacueren.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Korrel zout bij dit soort berichten. Evacuatie van Melitopol zou huge zijn.
Ach. Even een paar keer wat laten zien en zodra de boeken zijn getekend weer op dn oude voet verder he.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:49 schreef Slayage het volgende:
"Financing a terrorist organisation became illegal in Sweden this month"
Srsly, Sweden?![]()
[ twitter ][ twitter ]
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:03 schreef PzKpfw het volgende:
Dit offensief lijkt een groot fiasco te worden. Zoveel modern materieel dat al vernietigd is in nog geen 3 dagen.
Geef Oekraïne het luchtoverwicht van de Amerikanen en zaken zullen makkelijker gaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:24 schreef HSG het volgende:
[..]
In 1991 zijn er in Irak 0 M1A2's vernietigd door Iraaks vuur. Het Russisch leger is natuurlijk een ander kaliber leger dan het Iraakse leger van toen.
Maar goed... het Oekraïens leger lag ook onder zwaar artillerievuur en de Russen hebben daar genoeg van.
Ja, de Russen houden dit niet lang vol.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:03 schreef PzKpfw het volgende:
Dit offensief lijkt een groot fiasco te worden. Zoveel modern materieel dat al vernietigd is in nog geen 3 dagen.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:03 schreef PzKpfw het volgende:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |