SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My aviation and personal life!quote:
Misschien wel bewust, take one for the team.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Rus kruipt precies op het verkeerde moment over een drone bom
https://twitter.com/albafella1/status/1666894786329026565?s=20
Tenzij Rusland heel stiekem ook nog het nieuwste van het nieuwste achter de hand heeft gehouden in grote getalen, acht ik de kans bijzonder klein dat dit een gigantische flop gaat worden. En als het al een flop is, valt Oekraïne wel goed door de mand.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Rusland houdt nog knap stand; zal deze week maken of kraken worden aan beide zijden.
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja, heb jij al een analyse kunnen maken van al die filmpjes? Lijkt het enigszins op hoe het westen de boel aan zou vangen ook?
Oh het is een kwestie van tijd voordat Oekraine er doorheen is; vraag is... wat gaat het kosten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij Rusland heel stiekem ook nog het nieuwste van het nieuwste achter de hand heeft gehouden in grote getalen, acht ik de kans bijzonder klein dat dit een gigantische flop gaat worden. En als het al een flop is, valt Oekraïne wel goed door de mand.
https://old.reddit.com/r/(...)onducting_offensive/quote:Footage of Ukrainian tanks conducting offensive operations in Donetsk direction. One of the Ukrainian tank ran over a mine (0:24). Crew survived and left the tank unharmed.
Deze week? Oefen je voor stand up comedy?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Rusland houdt nog knap stand; zal deze week maken of kraken worden aan beide zijden.
Hé bah, werken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.
quote:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit had gezien als ze niet goed hadden gewerkt.quote:
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nu al een aantal weken op pad. Zit atm op Ramstein AFB en zit vooral mobiel dus heb eea niet heel scherp atm.
Yep deze week.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Deze week? Oefen je voor stand up comedy?
Cursus geven toevallig?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, gooi vol die trein !quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.
Vraag me af op hoeveel afstand een mobiele jammer werkt en op welke afstand zo'n drone voertuigen kan spotten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als je toch daar bent, zorg dan dat Oekraïne even wat anti-drone afweer krijgt voor aan het front van hun tegenoffensief.
Ik heb pas van Twitter geleerd dat intact zijnde brokstukken soms nog neerkomen op de gestelde doelen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit had gezien als ze niet goed hadden gewerkt.
Jeez waren de bodybags op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische doden in vuilniszakken
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1666886109685481472?s=20
Komt vooral door de vele mijnenvelden aan het front.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:21 schreef xzaz het volgende:
Vermoed dat hij dacht dat deze in zijn schuttersputje was beland in plaats daarvan kruipt hij er precies op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef superniger het volgende:
Heel mooi.
https://old.reddit.com/r/(...)op_of_a_grenade_and/
Hoezo? Er komen nog veel meer tanks en IFV's aan. Aan de levering van bij elkaar zo'n 50 Abrams en Leopard 2 is nog niet voldaan. Net als met de levering van zo'n 130 Leopard 1's en een riedel aan Centauro B1's. En als het een beetje meezit zijn die er midden-eind augustus wel. Samen met nieuw getrainde manschappen -training gaat natuurlijk ook gewoon door- kan er dan weer op Russen worden losgegaan. Maar hoe en waar is uiteraard nog niet bekend.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
Na een paar maand is het wel klaar. Het is nu alles of niets voor Oekraïne.
Ik zit hier dan ook niet voor Oekraine gerelateerde zaken dus dat scheelt weer.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alle Oekraïne gerelateerde zaken mag hij niet zomaar het net op slingeren.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische doden in vuilniszakken
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1666886109685481472?s=20
quote:Leeftijdsgebonden content voor volwassenen. Deze content is mogelijk niet geschikt voor mensen onder de 18. Om deze media te bekijken, moet je inloggen bij Twitter. Meer informatie
Hij is er nog kapot vanquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef superniger het volgende:
Heel mooi.
https://old.reddit.com/r/(...)op_of_a_grenade_and/
Nu hield het Russische commando hun troepen ook voor dat ze, niet voor Oekraïne gerelateerde zaken, op cursus gingen in de grensregio.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit hier dan ook niet voor Oekraine gerelateerde zaken dus dat scheelt weer.
Maar het westen zit vol LBGHTIenz+ lui. Ja ja. Het zal eens geen projectie zijn.quote:
Ymmv.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vraag me af op hoeveel afstand een mobiele jammer werkt en op welke afstand zo'n drone voertuigen kan spotten.
Hoop dat ze het iig proberen, het jammen, die mijnen zijn al erg genoeg. Vroeg gespot worden en daardoor artillerie op je kop erbij is helemaal kut zoals we zagen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ymmv.
Deze is een leuke:
[ twitter ]
Meerdere drones, en op het scherm staan allerhande huishoudelijke mededelingen zoals GPS is toast, of verbinding is matig.
Maar blijkbaar lukt het die EW installatie niet om die warmate echt te jammen.
Alleen diegene wiens ***** genomen wordt is gay, niet diegene die hem erin steekt. Logisch toch?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:24 schreef Ulx het volgende:
Maar het westen zit vol LBGHTIenz+ lui. Ja ja. Het zal eens geen projectie zijn.
Wat ik begreep is er op geen van deze plekken daadwerkelijk een front opengebroken.quote:
Als ik het goed heb zit het gros van de reserves van Oekraïne midden in de regio tussen alle fronten in, zodat zodra ergens een doorbraak geforceerd word men gelijk deze reserves daar heen kan sturen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ISW geeft aan dat op dit deel van het front relatief hoogwaardige troepen zitten. Ik vraag mij steeds meer af of UA niet nog een konijn uit de hoed haalt. Door hier ff wat Leopards te laten rondrijden denkt iedereen dat het nu hier gaat gebeuren natuurlijk.
Wat houdt ze tegen om morgen 300 kilometer verder met de hoofdmacht te komen opdagen?
Dan een soort tweede slag van El Alamein. Het kostte Montgomery toen ook een paar weken om door de Duits-Italiaanse linies te breken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik begreep is er op geen van deze plekken daadwerkelijk een front opengebroken.
Maar wat ik begrijp van de tactiek is dat zodra ergens een linie door trekt Oekraïne alles daardoor heen drukt om gelijk het front in 2en te kunnen splitsen.
Soort van Ardennen offensief maar dan met meer kans op succes.
Als ze het goed doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan een soort tweede slag van El Alamein. Het kostte Montgomery toen ook een paar weken om door de Duits-Italiaanse linies te breken.
En het eindigde met Rommel die met de restanten van zijn korps keihard moesten gaan rennen.
Het is de Battle of the Black Gate.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Ardennenoffensief, El Alamein wat is het nu jongens?
Battle of the blyatquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Als het lukt krijgt deze slag zijn eigen naam.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Hey verrek! Zoiets zei ons Nebelwerfer vorige week. God, wat kreeg hij een commentaar..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ISW geeft aan dat op dit deel van het front relatief hoogwaardige troepen zitten. Ik vraag mij steeds meer af of UA niet nog een konijn uit de hoed haalt. Door hier ff wat Leopards te laten rondrijden denkt iedereen dat het nu hier gaat gebeuren natuurlijk.
Wat houdt ze tegen om morgen 300 kilometer verder met de hoofdmacht te komen opdagen?
Slag aan de Somme?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Stalingrad is meer in de buurt.quote:
Dat was Bakhmut al. En in dat geval zijn er echt wel duidelijke overeenkomsten.quote:
Wat is "geëlimineerd"? Het kunnen geen 213770 doden zijn. Dat geloof ik niet. Wel geloof ik 213770 uitgeschakeld (dood, gewond, vermist, gevangen genomen)quote:
Dat laatste.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat is "geëlimineerd"? Het kunnen geen 213770 doden zijn. Dat geloof ik niet. Wel geloof ik 213770 uitgeschakeld (dood, gewond, vermist, gevangen genomen)
Dit is geen antwoord op de vraag waarom de Russen meer last hebben van die (volgens jouw gesuggereerd) door Oekraïne gesloopte dam.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zegt Rob de W.
Hier nog de tekst uit Politico in NLs:
[..]
Terecht. Dit lijkt mij volstrekt normaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus Rusland kan de boom in met "Oekraine moet neutraal worden".
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgenquote:Op donderdag 8 juni 2023 17:58 schreef Multatilu het volgende: [..] Hoezo hebben die Russen er last van? Op welke manier precies en hoe meer dan de Oekraïners?
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
er zijn natuurlijk speculaties nu. maar de RU claim dat een UA bombardement hier schuldig aan is, is "vronja". term betekent zoveel als "pathologische leugens", het werd mooier uitgelegd maar die tweet ben ik kwijt. ontploffing komt van uit een door RU bezet gebouw en men blies een paar afsluiters op in de hoop een kleinere overstroming te creëren. maar het waterpeil stond te hoog om zoiets te kunnen beheersen.
Stalingrad mon amourquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:06 schreef PzKpfw het volgende:
Rusland moet neutraal worden zodat Europa een beetje een buffer tegen China heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus Rusland kan de boom in met "Oekraine moet neutraal worden".
De watervoorziening stroomopwaarts, in Oekrainsch gebied, is nu ook in gevaar. Het hele gebied rond Kryviy Rih zit binnenkort zonder water.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |